Cittari tappoi keskustan!

kuoleeeeee

Onko kukaan muu pannut merkille kuinka monta erikoisliikettä cittari on tappanut viiden vuoden aikana? tänä kesänäkin 2 kpl, ja 2-3 vielä menee vuoden sisään kiinni.

28

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosion89

      Huomattu on seuraukset heti kun sittari kaupunkiin ilmestyi. Kyllä täällä kuitenkin tarvitaan edelleen erikoisliikkeitä ja niiden osaamista. Tästä syystä meidän perhe ei käytä sittaria ollenkaan. Ruuatkin ostamme muualta koska sittari selvästi kaupungin kallein paikka myös päivittäisostoksille.

    • peilinpaikka

      Eikös se olekkaan Lidlin syytä? Ainakin silloin kun Lidl tuli, niin kaikki pelkäsi lieksassa muiden kauppojen kuolemaa? Taisi vain olla hyvä kun Lidl tuli, alkoi hintakilpailu puremaan, ja vähävaraisetkin hyötyy!
      Erikoisliikkeet ei ole ennenkään lieksassa pitkään toiminut, ja yksi syy on nettikauppa josta saa halvemmalla, joten ei se citymarketin syytä ole jos joku liike lopettaa! Sitten ihmiset voisi vilkaista peiliin mm. senvuoksi että käydään paikallisessa liikkeessä katsomassa ja sovittamassa, sitten tilataan sama koko netistä halvemmalla,,olisko sillä mitään vaikutusta!

    • Olisin mielelläni lieksalaisten vaateliikkeiden käyttäjä ja kannattaja, mutta minun kokoiselle miehelle löytyy harvoin paikallisista liikkeistä tarpeeksi suuria vaate- tai kenkäkokoja.

      Kauluspaidat ovat enimmäkseen suurinta ”lastenkokoa” 2XL tai joskus korkeintaan 3XL. Kenkien koot päättyvät usein kokoon 46. Joitakin yksittäisiä suurempia kenkäpareja saattaa löytyä, mutta vain yhtä mallia. Viimeisimmät 47 numeron kenkäni löysin Joensuusta muutama viikko sitten.

      Kauppiaat kertovat, että he saavat tietyn lajitelman esimerkiksi kauluspaitoja, joissa on pari pientä kokoa ja pari isoa kokoa, mutta ei yhtään tarpeeksi suurta kokoa. Keskikokoja löytyy riittävästi. Erikoista on se, että kauppias on vaatekokojen suhteen toimittajien armoilla.

      Eräästä alakylän vaatekaupan kellarista olen löytänyt itselleni sopivia aikuisten kauluspaitoja kokoa 49 - 50 (4XL).

      Netistä en ole koskaan tilannut vaatteita, koska ne pitää voida sovittaa ennen ostamista. Kokonumerot eivät vastaa toisiaan eri valmistajien välillä.

      Joensuusta olen useimmiten löytänyt haluamiani vaatteet. Eräästä joensuulaisesta vaateliikkeestä löytyi muutama vuosi sitten suuriakin kokoja, suurimman ollessa 9XL. Saattaa löytyä vieläkin.

      Etelä-Suomessa asuvan vanhimman, minua paljon suuremman poikani vaatekoko on noin 5XL. Etelässä on asustetarjontaa suurillekin miehille.

      • Niin se on meillä "pikkumiehillä" tuo vaatteen osto tiukkaa.
        Minäkin ostin urheilukengät suuresta urheiluliikkeestä, heillä oli 2 paria sellaista kokoa jotka sopivat minulle, toinen pari oli väriltään tulipunainen, onneksi toinen oli musta.
        Myyjä vilkaisi numeroni ennen kuin meni etsimään sopivaa kokoa, hieman hymyili kun totesi numeroksi 50.
        Onneksi täällä on aina silloin tällöin, meille "pikkumiehille" sopivia vaatteita ja kenkiä.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Niin se on meillä "pikkumiehillä" tuo vaatteen osto tiukkaa.
        Minäkin ostin urheilukengät suuresta urheiluliikkeestä, heillä oli 2 paria sellaista kokoa jotka sopivat minulle, toinen pari oli väriltään tulipunainen, onneksi toinen oli musta.
        Myyjä vilkaisi numeroni ennen kuin meni etsimään sopivaa kokoa, hieman hymyili kun totesi numeroksi 50.
        Onneksi täällä on aina silloin tällöin, meille "pikkumiehille" sopivia vaatteita ja kenkiä.

        Minä olenkin kenkien suhteen "pienijalkainen", kun suurin koko mitä olen käyttänyt, on 48. Sopivia malleja tuohonkaan kokoon ei löydy Lieksasta.

        Kerran kauan sitten eräällä lomareissulla perheeni kanssa Etelä-Euroopassa kysyin kenkäkaupan myyjältä, olisiko heillä myytävänä 12-vuotiaalle pojallemme 45 numeron urheilukenkiä. Heiveröisen miesmyyjän ilme oli hämmästyneen epäileväinen hänen katsoessaan häntä suurempaa poikaani. Hän varmaankin ajatteli minun pilailevan poikani iällä. Ei löytynyt kaupasta minkään mallisia 45 numeron kenkiä lapsellemme sillä reissulla.


    • Domalientakiamuutin

      Mina poituin lieksasta, kun somalit saapuivat. Muutin nurmekseen ja olen tosi onnellinen asiasta.

      • Päläpäläpäläpäää

        Etkä muuttanut. Asut edelleen Partsikalla vuokrakämpässä.


    • riiippi

      (Eräästä alakylän vaatekaupan kellarista olen löytänyt itselleni sopivia aikuisten kauluspaitoja kokoa 49 - 50 (4XL).

      Kyllä! Ilmeisesti tarkoitit Halitexiä! ? Tuosta paikasta minäkin löysin sopivat vaatteet

      • En maininnut liikkeen nimeä kun palstalla ei saisi mainostaa. Oikein kuitenkin arvasit!


    • OlenkoVihervasurikommari

      Alussa kävin Citalla muutaman kuukauden ajan, mutta nyt käyn S-marketissa ja sieltä hankin vain päivittäistavarat. Asusteet ym. ostan erikoisliikkeistä.

    • Lieksan.todellisuus

      Pölö pölö... erikoisliikkeet katoaa ja niitä olisi kadonnut ilman sittariakin. Väki vähenee ja ikärakenne muuttuu yhä vanhemmaksi. Asukkaista suurin osa eläkeläisiä. Vaikuttanut myös ison kaupan valikoimaan. Onko siellä myytävänä vielä televisioita? Vaatevalikoimakin puutteellista kaupan avausaikoihin verrattuna.
      Joko Karjalaisen välissä olevan citymarket mainoksen ruokatarjouksia saa Lieksan liikkeestä, vai pätevätkö ne vain Joensuun liikkeissä?

      • S-market.Lidl

        Vanhentuneita televisiomalleja myydään edelleenkin kaupassa. Sähköisiin tuotteisiin ei löydy asiantuntemusta eikä neuvontaa kaupasta.

        Vaatevalikoima on pyritty säilyttämään puutteellisena, samoin kuin jalkinevalikoima. Lehden välissä tulevan mainoslehtisen tuotteet ovat nyt saatavina myös Lieksassa.

        Ostokuitti kannattaa tarkistaa heti kassan jälkeen, koska minullekin on sattunut usein, että hyllyn reunassa oleva hinta on erilainen kuin kuitissa. Aina hyllyn reunassa oleva hinta on alhaisempi! Ruuat kannattaa ostaa muualta kuin Cittarista.


      • nulikkapiika

        Erikoisliikkeillä on hankalaa väestön ikärakenne vanhaa mistä asiakkaat löytyy työttömiä paljon näillä ei ole varaa erikoisliikkeiden palveluun näitä ovat kampaamot, kauneushoitolat, kelloliikket, kuntoutus, ja vaateliikkeet. vaikka vaatteet on hyvälaatuisia on hintaakin ei varaa ostaa. työttömän on tyydyttävä kirpputori vaatteisiin cittarin alennusvaatteisiin jos löytyy kokoja. Minä ole käynyt asuste nuutisessa ja tyylinpaikassa yli 20 vuoteen sitä mukaan kun te toimisto ajoi alas talouden pysyväistyöttömäksi on ikää yli 60 kulutus vähenee en tarvitse kuin paikatut vaatteet persiin peitoksi ja makailen kotona ja odotan loppu elämäkaarenhautaan menoa.


    • hyviä-tuotteita

      Cittarissa on ainakin hyvä lihatiski ja edullinen! Irtomyynnissä lihat on parempia kuin valmiiksi pakatut kitjakkeet, kuten karjalanpaisti lihat, niissä on puolet valkoista läskiä! Irtomyynnistä kun ostaa, saa paljon parempaa lihaa!
      Minusta cittarin tuotteissa ei ole paljon valittamista, muissa kuin edellämainitussa tuotteessa!

      • Kitjakkeet.kitjakkeet

        Karjalanpaistissa kuullukin olla läskiä - läski.


      • sopivasti.läski
        Kitjakkeet.kitjakkeet kirjoitti:

        Karjalanpaistissa kuullukin olla läskiä - läski.

        Läskiä pitää olla, mutta ei kitjakkeita, jotka ovat kalvoja.


      • hyviä-tuotteita
        Kitjakkeet.kitjakkeet kirjoitti:

        Karjalanpaistissa kuullukin olla läskiä - läski.

        Syö sinä köyhä vain sitä läskiä ja kitjakkeita! Muista käydä leipäjonosta vanhaa leipää läskiruokasi painikkeeksi!


      • läskiperse150

        Köyhän työttömän on syötävä läskiä, homeista leipää ja kuivanutta tirkistele työtön roskiksia entinen sossun etuuskäsittelijä on nälkiintynyt taitaa olla pieni eläke mene asemakadun leipäjonoon. kun työttömyysturva heikkenee usemmalla työttömällä on tiedossa leipäjono ja tyhjien pullojen keräily makkaran pätkää suuhun


    • kaupassakäyvä

      Minä ostan monasti Gity-marcetista kun siellä on halpoja hintoja. Gity-marcet on paras minusta.

    • Kolttakuluki

      [kuinka monta erikoisliikettä cittari on tappanut viiden vuoden aikana?]
      Syy ei ole sittarin vaan siinä ettei nuo ns erikoisliikkeet kannattaneet alun alkujaan! Viimeisin oli tuo surkuhupaisa yritys, tupata tyyliiä Lieksan junttiakoille! Miettikääpä miksi asuste nuutinen ja halitex pärjäävät! Taitaa lopettaneissa yrittäjissä itsessään, olla aika pahoja puutteita jos ei tulosta tule!

    • köyhäkansa

      Ei lieksan ns. kerma, eli parempiosaiset ostele lieksasta vaatteitaan! Rupuliviilekeporukoille riittää cittarin, tokmannin ja halitexin rievut!

      • kolttaperkele

        Paljastit itse totuuden kertomalla ettei' tyyli' Lieksassa myy tarpeeksi hyvin!
        [Ei lieksan ns. kerma, eli parempiosaiset ostele lieksasta vaatteitaan!]
        Siis ns Lieksan kerma tappoi tyylinpaikan!
        Ne liikkeet jotka tarjoaa kaikille, kaiken kokoisille, edullista jotakin, pärjää!


    • tavan.tavis

      Ei tyylinpaikassa tainnut rahaihmiset käydä, taisi olla vain tavis vatteita myynnissä!

      • aslla

        Työttömät saavat vaatteet ostettua persiin peitoksi kirpputoreilta ja paikkaa vielä käyttö kuntoo on rimpsuiitan näköisiä röllykkä työttömiä että perse roikkuu ikääntyneet työttömät ovia rumia rupusakkeja


    • No hei, vastattakoon tähänkin ketjuun. Mielestäni ”Cittari” ei ole tappanut yhtään mitään. Aivan aluksi haluaisin korjata termin tappaa. Kaupan alalla ei ketään tapeta. Se on vähänkuin shakkipeliä yritysten kesken. Oikeita siirtoja tehden syödään vaikka suurempia. Nopeus ja taidokas asiakkaiden kalastelu ratkaisee. Asiakkaat kaiken ratkaisevat ostokäyttäytymisellään, eli ei suuretkaan mitään tapa. NS. tulessa makaaminen ei vie eteenpäin;)

      Erikoisliikkeillä PITÄÄ olla suuria kohdatessaan ENEMMÄN ammattitaitoa ja asiakkaiden tarpeiden näkemystä sekä tiettyä kartoitusta heidän tarpeisiinsa nähden. Yksi asia myös, kaupan alalla on osattava reagoida sukkelasti ja nopeammin kuin kilpailija. Muuten ei pärjää. Hintakaan ei ole ainoa kilpailukeino, jos tuotteistukseen on liitettävissä jotakin muuta kuin pelkkä samanarvoinen myytävä tai sama tavara. Kuten sanottu kokonaisuus ei ole aina pelkkää yksinkertaista saman arvostamista.

      Voi kuinka monet lankeavat esimerkiksi puhelinmyyjien ”sukka” ansaan. Perin pohjin ihmistä on hassutettu taitavilla myyntipuheilla. Onkohan kukaan teistä esimerkiksi joutunut sidoksiin nettiyhteyksien ja puhelin liittymien kera. Kilpailu on kovaa ja raakaa, ja en voi olla ajattelematta, että ei aina kovin rehellistä.

      Te, hyvät asiakkaat, sinä ja minä, ratkaisemme loppujen lopuksi kuka menestyy, ei tyrkytys, ei mainonta, ei tarjonta, ei kaupan suuruus. Sinun päätöksesi syö vaikka suuren jos sinä tahdot niin;)
      MOT.

      PS. Oletteko johdateltavissa;)

      https://www.youtube.com/watch?v=4E8jeST-2QQ

    • kumipäät

      Liekajunteille riittää Reino- tai Ainokengät, mitään muuta net ei tartte..

    • pitääkinolla

      "bisnes ja talousnerot "kyllä se vain on niin että jokainen itse määrää mistä ostaa ja siinä toiset pärjää ja toiset ei joka on ihan normaalia kauppaa ..näin on aina ollut ja tulee olemaan

    • jupasenjuu

      sittari kallis kauppa ja asiantuntemus erikoistuotteisiin kodintekniikkaan vaatteisiin nollatasolla verrattuna keskustan erikoisliikkeisiin, suosin itse pelkästään niitä, hinta ei ratkaise meillä vaan palvelu ja osaaminen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe