Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas

miten.on.asia

Tässä muutama kohta Jeesuksesta:

"Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista" (Miika 5:1). "Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana..." (Matteus 2:1).

"Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän" (Jesaja 7:15). "Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä" (Luukas 2:52).

"Ja hän jätti Nasaretin ja meni asumaan Kapernaumiin, joka on meren rannalla, Sebulonin ja Naftalin alueella; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: 'Sebulonin maa ja Naftalin maa, meren tie, Jordanin tuonpuoleinen maa, pakanain Galilea - kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus'" (Matteus 4:13-16).

"Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi" (Psalmi 118:22). "Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'" (Ap.t. 4:11).

"Iloitse suuresti, tytär Siion, riemuitse, tytär Jerusalem, sillä sinun kuninkaasi tulee sinulle! Vanhurskas ja auttaja hän on, on nöyrä ja ratsastaa aasilla, aasintamman varsalla" (Sakarja 9:9). "Ja saatuansa nuoren aasin Jeesus istui sen selkään, niinkuin kirjoitettu on: 'Älä pelkää, tytär Siion; katso, sinun kuninkaasi tulee istuen aasin varsan selässä'" (Johannes 12:14-15).

"Sentähden minä sanon: "Kääntäkää katseenne minusta pois: minä itken katkerasti; älkää tunkeilko minua lohduttamaan, kun tytär, minun kansani, tuhoutuu" (Jesaja 22:4). "Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta; ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut" (Luukas19:41-44). (Tapahtui v.70 jKr.)

"Mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut" (Jesaja 53:5). "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: 'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" (Matteus 27:46).

"Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja
parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät. Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä" (Hoosea 6:1-2).

Jeesuskin nousi kuolleista kolmantena päivänä. Hän antoikin Joonan merkiksi itsestään. Joona oli samoin kolme päivää kalan vatsassa. Ja hän julisti, että vielä 40 päivää ja Niinive tuhotaan. Samoin meni n. 40 vuotta Jeesuksesta ja Jerusalem tuhottiin.

23

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän"
      16
      " sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut. "

      Mikä maa tuli autioksi ?
      Miksi Syyria ja Irak näyttävät nyt tulevan autioksi ?

      • miten.on.asia

        Käsittääkseni tämä toteutui silloin kun molemmat kansat, jotka uhkasivat Juudaa, vietiin pakkosiirtolaisuuteen. Assurin kuningas vei Israelin ja aramin asukkaat pois omasta maastaan.


      • miten.on.asia kirjoitti:

        Käsittääkseni tämä toteutui silloin kun molemmat kansat, jotka uhkasivat Juudaa, vietiin pakkosiirtolaisuuteen. Assurin kuningas vei Israelin ja aramin asukkaat pois omasta maastaan.

        Mutta sillä ei ole mitään tekemistä jeesuksen ajan kanssa.


      • miten.on.asia
        fari.g kirjoitti:

        Mutta sillä ei ole mitään tekemistä jeesuksen ajan kanssa.

        On siinä se, että kaikki tuo tapahtui ennen Jeesuksen aikaa, kuten siinä sanottiin tapahtuvan.


      • miten.on.asia kirjoitti:

        On siinä se, että kaikki tuo tapahtui ennen Jeesuksen aikaa, kuten siinä sanottiin tapahtuvan.

        En ymmärtänyt .


    • SB2222

      Jeesus , lahkosaarnaaja on näemmä eksynyt väärälle paikalle, Jumalaksi ja nyt väärälle palstalle.

    • Asahel

      Kyseessä on kaksi profetiaa. Jesajalla oli mukanaan oma poikansa Silloin Herra sanoi Jesajalle: "Mene Aahasta vastaan, sinä ja sinun poikasi Sear-Jaasub (jäännös kääntyy), Ylälammikon vesijohdon päähän, Vanuttajankedon tielle. Voita ja hunajaa hän (Sear Jaabub) syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvä.
      Toinen profetia puhuu Messiaasta: Sen tähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.

      • "Jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän "

        Toisessa versiossa sanotaan, jolloin hän oppii sanomaan isä ja äiti. Liittyykö isä ja äiti jotenkin hyvään ja pahaan, että jonpikumpi on hyvä ja toinen paha.


      • SB2222

        Nuori nainen tulee raskaaksi(ei mitään ihmeellistä)ja antaa hänelle aivan tavallisen nimen kuten Jeshua on aikansa nimilistalla. EliJahu onkin sitten jo kaksoiJumala jos ihmeellisesti tulkitaan ja hän tekikin suuria ihmeitä.


      • miten.on.asia
        SB2222 kirjoitti:

        Nuori nainen tulee raskaaksi(ei mitään ihmeellistä)ja antaa hänelle aivan tavallisen nimen kuten Jeshua on aikansa nimilistalla. EliJahu onkin sitten jo kaksoiJumala jos ihmeellisesti tulkitaan ja hän tekikin suuria ihmeitä.

        Tule sinäkin jo Mooseksen alta erämaassa Joosuan, eli Jeshuan alle luvattuun maahan. Tämä on vertauskuvallista puhetta.

        Ei Jumalalle riitä perinnäissäännöt, jotka ovat monesti rabbien keksimiä, vaan uskon kuuliaisuus Raamatun sanaa kohtaan. Esim. juutalainen voi kyllä pitää kaikki sapattikäskyt viimeistä piirtoa myöten ja kuitenkin elää täysin jumalattomasti Tel avivin yöelämässä. Sellaiseenko Jumala mielistyy?

        Oikeastaan hän sanoi Jeesuksesta: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Jeesus on ainoa, johon hän on mielistynyt, koska Jeesus eli ainoastaa synnittömän elämän. Hän täytti siis Mooseksen lain, johon kukaan muu ei pystynyt. Siksi vain Jeesuksen kautta ihminen voi kelvata Jumalalle. Ihminen siis pelastuu armosta uskon kautta, eikä omien tekojensa kautta. Ja tuo elävä usko..kumma kyllä saa aikaan myös Jumalalle otollista vaellusta, eikä synneissä elämistä.


      • miten.on.asia
        miten.on.asia kirjoitti:

        Tule sinäkin jo Mooseksen alta erämaassa Joosuan, eli Jeshuan alle luvattuun maahan. Tämä on vertauskuvallista puhetta.

        Ei Jumalalle riitä perinnäissäännöt, jotka ovat monesti rabbien keksimiä, vaan uskon kuuliaisuus Raamatun sanaa kohtaan. Esim. juutalainen voi kyllä pitää kaikki sapattikäskyt viimeistä piirtoa myöten ja kuitenkin elää täysin jumalattomasti Tel avivin yöelämässä. Sellaiseenko Jumala mielistyy?

        Oikeastaan hän sanoi Jeesuksesta: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Jeesus on ainoa, johon hän on mielistynyt, koska Jeesus eli ainoastaa synnittömän elämän. Hän täytti siis Mooseksen lain, johon kukaan muu ei pystynyt. Siksi vain Jeesuksen kautta ihminen voi kelvata Jumalalle. Ihminen siis pelastuu armosta uskon kautta, eikä omien tekojensa kautta. Ja tuo elävä usko..kumma kyllä saa aikaan myös Jumalalle otollista vaellusta, eikä synneissä elämistä.

        Lisäyksenä vielä tähän sopiva kohta Jeremia 31:

        31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Enää siis Jumalan laki ei ole kivitauluissa, vaan sydämen lihatauluissa, koska lain kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Jumala antaakin jokaiselle omalleen Pyhän Hengen sisimpään, joka saa aikaan tuon vaikutuksen, että hän tuntee Jumalan sisimmässään. Ja kaikki tulee armosta uskomalla hänen Poikaansa, Jeesukseen.


      • Mitä väliä sillä on, tuleeko laki sydämeen armosta uskon kautta, vai opiskelemalla. Opiskeleminen on aina varmempaa, koska kuulemisen kautta sinne sydämeen voi tulla mitä sattuu.
        Kuten vaikka, että laki on täytetty meidän kaikkien puolesta, eikä olla enää lain alla.

        Lain kirjain kuolettaa, jos laissa on määrätty kuolemanrangaistus jostakin rikoksesta, kuten murhasta. Ei se muuten kuoleta.


      • quqmqmqmm
        miten.on.asia kirjoitti:

        Tule sinäkin jo Mooseksen alta erämaassa Joosuan, eli Jeshuan alle luvattuun maahan. Tämä on vertauskuvallista puhetta.

        Ei Jumalalle riitä perinnäissäännöt, jotka ovat monesti rabbien keksimiä, vaan uskon kuuliaisuus Raamatun sanaa kohtaan. Esim. juutalainen voi kyllä pitää kaikki sapattikäskyt viimeistä piirtoa myöten ja kuitenkin elää täysin jumalattomasti Tel avivin yöelämässä. Sellaiseenko Jumala mielistyy?

        Oikeastaan hän sanoi Jeesuksesta: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". Jeesus on ainoa, johon hän on mielistynyt, koska Jeesus eli ainoastaa synnittömän elämän. Hän täytti siis Mooseksen lain, johon kukaan muu ei pystynyt. Siksi vain Jeesuksen kautta ihminen voi kelvata Jumalalle. Ihminen siis pelastuu armosta uskon kautta, eikä omien tekojensa kautta. Ja tuo elävä usko..kumma kyllä saa aikaan myös Jumalalle otollista vaellusta, eikä synneissä elämistä.

        Armo on ensinmäinen asia kun syntinen tulee uskoon ja seuraava on synneistä kieltäytyminen eli tekojen kautta hyväksi tuleminen.


    • "Toiselle Jesajan pojalle annettiin nimi jo ennen sen siittämistä. Pojalle annettiin Jumalan käskystä nimi Maher-Salal-Has-Bas, jonka merkitys on ’Kiirehdi, oi saalis! Hän on rientänyt ryöstämään’ tai ’Saaliille kiirehtien hän on rientänyt ryöstämään’.
      Sanottiin, että ennen kuin tuo poika osaisi huutaa: ”Isä!” ja ”Äiti!”, poistettaisiin uhka, jonka Syyrian ja Israelin kymmenen heimon valtakunnan välinen salaliitto muodosti Juudalle "

    • qwqwqwwa

      Jeesus ei ollut hallitsija eikä ole vieläkään. Huomautus!

    • Asahel

      Mutta tulevaisuudessa Jeesus hallitsee kuninkaana:
      Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

      • owoowowo000

        Sinulla on jostakin kumman syystä väärä herra, koska Jumala on ainoa kuningas joka hallitsee aina ja iankaikkisesti.
        Lopun aikoina eli taistelun aikoihin Jeesus luovuttaa vallan sille jolle se kuuluu eli Jumalalle(UT)


    • Ylkä tytär Sionille on jo tullut. Erämaa viheriöi.

      Jokainen maitolitra, jokainen hunajapurkki ja taatelikori joka Israelissa tuotetaan on profetian toteutumista.

    • Asahel

      Onko hunajapurkki se ylkä?

      • "Jeesuskin nousi kuolleista kolmantena päivänä. Hän antoikin Joonan merkiksi itsestään. Joona oli samoin kolme päivää kalan vatsassa. "

        "Joona oli samoin kolme päivää kalan vatsassa." niin.....mutta.....

        Jeesus oli kaksi päivää kallion kolossa, ja kolmantena heräsi, joten ei sovi tämäkään jeesukseen.

        Muistetaan vielä, että yksi päivä on kuin tuhat vuotta.

        Daavid vaikutti tuhat vuotta ennen Jeesusta ja siihen kaksituhatta lisää, tulee kolmetuhatta vuotta, eli kolme päivää. Joona vertaus sopii siis Daavidiin.

        Jeremia sanoo: "Ja he saavat palvella JHWH Jumalaansa ja Daavidia kuningastansa, jonka minä heille herätän. " huom! Herätän.

        Kun Daavid vaikutti 3000-tuhatta vuotta sitten ja Jeremia noin 2600-vuotta sitten, eli Daavidin jälkeen , hän ei voinut puhua Daavidin silloisesta tulemisesta, vaan Daavidin toisesta tulemisesta. Mitä ikina se sitten tarkoittaakaan.


    • Asahel

      Jeesus oli siellä "kallion kolossa" keskiviikkoillasta lauantai-iltaan.
      Messias kuninkaan paluusta on kirjoitettu: Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

      • Ja niin päästiin eroon myös pitkästä perjantaista.



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe