Jos ihminen on sitä mieltä, ettei tule koskaan haluamaan lapsia ja haluaa sterilisaation, vaaditaan siihen Suomessa peräti 30 vuoden ikä.
Kansalaisaloite-palveluun on tehty aloite, jossa pyydetään eduskuntaa höllentämään tuota ikärajaa 25 ikävuoteen, mikä esim. Ruotsissa on käytössä. Jos olet yhtä mieltä tämän aloitteen kanssa, käy ihmeessä allekirjoittamassa.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401
PERUSTEITA ALOITTEELLE:
Nykyinen laki asettaa ihmiset eri asemaan iän, lapsiluvun ja terveydentilan perusteella. Yksityiselämään kuuluu yksilön oikeus määrätä itsestään ja ruumiistaan.
Steriloimislain pitäisi antaa nykyistä enemmän mahdollisuuksia päättää itse lisääntymiskyvystään. Vain 5 prosenttia sterilisaation tehneistä katuu myöhemmin päätöstään, ja niistäkin valtaosa on jo ennestään synnyttäneitä.
Sterilisaatio sallittava alle 30-vuotiaille
steri2000
0
126
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965384
- 2574595
- 444495
- 623247
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492313
- 412184