Itselle tuo lääke määrättiin jo 2000-luvun alussa, kun löytyi vatsahaava, ja käskettiin ottaa sitä kipuihin, muiden vatsaa ärsyttävien lääkkeiden kuten ibuprofeiinin sijasta.
Sittemmin olen kärsinyt kovista kivuista mm. jännitysniska, selkäkivut, ja tuo lääke on ainoa joka auttaa pahimpiin kipuihin.
Nyt olen huomannut, että jotkut lääkärit jatkuvasti varoittelevat Panacodista, ja perustelevat varoitukset sillä,että "se koukuttaa" ja "se vaikuttaa keskushermostoon". Kyllähän itse huomaisin, jos se jotenkin koukuttaisi, eli käytän lääkettä VAIN TARPEEN TULLEN. Myöskään en käytä sitä väärin, vaan määrätyn määrän, 1 tabletin max. 3 krt päivässä.
Kaiken huippu oli yksi tökerö lääkäri, joka kieltäytyi kokonaan määräämästä sitä, ja perusteena oli: "se on huume". Olen itsekin tietoinen, että lääkkeen sisältämä kodeiini muuttuu elimistössä morfiiniksi. Mutta entä sitten? Eikös morfiiniakin käytetä juurikin lääketieteessä koviin kipuihin?
Itse otan tarvittaessa tuon lääkkeen kipuihini usein illalla, ja saan vielä bonuksena hyvin unen, ja siitä tulee hyvä olo muutenkin, paitsi että se poistaa kivun.
Onko nykyään tässä sairaassa yhteiskunnassa ja nykymaailmassa jotenkin "väärin", jos ihmiseltä poistuu kivut ja samalla tulee rentoutunut ja hyvä olo?
Miksi Panacodia "vainotaan" ?
11
1569
Vastaukset
- Selkäjanivelvikainen
Muutaman päivän turha kokemus Panacodista pahentuneisiin koviin nivelkipuihin. Lääke ei auttanut yhtään kipuihin ja en saanut nukuttua,heräsin vähän väliä. Osalla valkoisista,ts. kaukaasilaisista ihmisistä kodeiini ei muutu maksassa morfiiniksi ensyymi puutoksen takia. Mitähän haittoja tuosta 4pv käytöstä tuli? Käytön aikana hiotti ja lämpöilin päiviä. Tulehduskipulääkkeet,kuten ibuprofeiini eivät käy kroonisista kivuista kärsivälle potilaalle koska eivät tehoa ja haittavaikutus suolisto verenvuodot,maksan,munuaishaitat.
Muutaman lääkkeiden viihdekäyttäjän vuoksi ihmisten koviakaan kipuja ei sitten lääkitä, eli annetaan kärsiä.
Näinhän se on. Valvira tarjoaa joukkorangaistusta kaikille, jos muutama mokaa. Pahempi kuin nykyarmeijassa.- TurhatLääkkeetPois
Kyllähän tuo aloittajankin teksti vähän siltä näytti että koukussa ollaan, vaikka ei sitä myönnetä. Syödään lääkettä kun siitä tulee kiva olo. Eipä tuo paljon huumeiden käytöstä eroa.
On minullakin kokemusta kovista säryistä. Vuosikausien niska/hartiasäryt ja erilaisia toistuvia ongelemia selän kanssa. Erilaisia kipulääkkeitä kokeiltiin, mutta niistä oli vain hetkellinen apu. Vasta kunnollinen fyisoterapia, ergonomian kuntpon laittaminen ja säännöllinen lihaskuntoharjoitteiden tekeminen auttoi vaivoihin.
Toinen vaihtoehto olisi ollut valittaa ja vetää mömmöjä' vuodesta toiseen. Ei kiitos, Ennemmin ongelman syyt kuntoon, kuin lääkkeitä oireiden peittämiseksi. TurhatLääkkeetPois kirjoitti:
Kyllähän tuo aloittajankin teksti vähän siltä näytti että koukussa ollaan, vaikka ei sitä myönnetä. Syödään lääkettä kun siitä tulee kiva olo. Eipä tuo paljon huumeiden käytöstä eroa.
On minullakin kokemusta kovista säryistä. Vuosikausien niska/hartiasäryt ja erilaisia toistuvia ongelemia selän kanssa. Erilaisia kipulääkkeitä kokeiltiin, mutta niistä oli vain hetkellinen apu. Vasta kunnollinen fyisoterapia, ergonomian kuntpon laittaminen ja säännöllinen lihaskuntoharjoitteiden tekeminen auttoi vaivoihin.
Toinen vaihtoehto olisi ollut valittaa ja vetää mömmöjä' vuodesta toiseen. Ei kiitos, Ennemmin ongelman syyt kuntoon, kuin lääkkeitä oireiden peittämiseksi.Leikkauksen jälkeisiin koviin tuskiin osastolla jotkut, eivät kaikki, tarjoavat parasetamolia.
Itsekin olen parasetamolille immuuni, joten sääliksi käy.
- porrrrro
Onhan panacod huumetta, hyvä että lääkärit eivät kirjoittele reseptejä!!
- Turhaahysteriaa
Ei se mitään huumetta ole, ja kyllä ne kirjoittelevat. Siis jos tuota lääkettä potilas todella tarvii.
- hdcghjvhg
Koska Panacod ei ole huume, sitä yleensä kirjoitetaan suurempiin kipuihin kun halutaan välttää varsinaisia huumeiksi laskettavia lääkkeitä.
- Öäöäölkjlju
Googlaamalla saisitte oikeata tietoa lääkkeistä. Lukekaa ihan itse mitä kodeiinista kerrotaan. Panacod sisältää kodeiinia ja parasetamoolia,sitä tavallista ilman reseptiä myytävää kipulääkettä. Miksi joku terve haluaa käyttää lääkkeitä joilla on jotain huumaavaa vaikutusta? Ettekö ymmärrä seurauksia?
Panacod ikävä kyllä ei auta koviin selkärangan alueen kipuihin eikä tuonut mitään mielihyvää kun itse muutaman päivän käytin. Aiheutti ummetusta ja en nukkunut öitä,heräilin edelleen. Joten ihmettelen miten joku haluaa em käyttää.
Kovissa pitkäaikaisissa selän alueen ja nivelien kiputiloissa ei saada täydellistä kivuttomuutta millään lääkkeellä mitä voidaan käyttää. Kipupotilas tarvitsee riittävästi unta jotta jaksaa sietää kipuja päivällä ja selvityä jotenkin. Siihen on lääkkeitä jotka eivät aiheuta pahoja haittoja kuin huumaaviksi luokitellut lääkkeet.
Päihdekäyttäjät haittaavat todella kipulääkkeitä tarvitsevien lääkärissä käyntejä ja hoidon saamista. - Anonyymi00009UUSI
Öäöäölkjlju kirjoitti:
Googlaamalla saisitte oikeata tietoa lääkkeistä. Lukekaa ihan itse mitä kodeiinista kerrotaan. Panacod sisältää kodeiinia ja parasetamoolia,sitä tavallista ilman reseptiä myytävää kipulääkettä. Miksi joku terve haluaa käyttää lääkkeitä joilla on jotain huumaavaa vaikutusta? Ettekö ymmärrä seurauksia?
Panacod ikävä kyllä ei auta koviin selkärangan alueen kipuihin eikä tuonut mitään mielihyvää kun itse muutaman päivän käytin. Aiheutti ummetusta ja en nukkunut öitä,heräilin edelleen. Joten ihmettelen miten joku haluaa em käyttää.
Kovissa pitkäaikaisissa selän alueen ja nivelien kiputiloissa ei saada täydellistä kivuttomuutta millään lääkkeellä mitä voidaan käyttää. Kipupotilas tarvitsee riittävästi unta jotta jaksaa sietää kipuja päivällä ja selvityä jotenkin. Siihen on lääkkeitä jotka eivät aiheuta pahoja haittoja kuin huumaaviksi luokitellut lääkkeet.
Päihdekäyttäjät haittaavat todella kipulääkkeitä tarvitsevien lääkärissä käyntejä ja hoidon saamista.Et ilmeisesti osaa lukea. Jos kärsii jännitysniskasta niin silloin siihen on syy sitä syödä. Se että sinä et ole saanut kipuihisi apua ei tarkoita ettei se toimi kellekään. Ja ihan itse voi lukea googlesta tai himppu vie mistä vaan, että kodeiinia käytetään jännitysniskan kipuihin kun muut kipulääkkeet eivät riitä. Suomessa on massiivinen huumeongelma ja se ei taatusti ole tullut sillä, että joku lääkäri määrää kerran vuodessa paketin panacodeja kun muut ei tehoa. Suurempi riski on se ettei ihmisiä hoideta niin etsitään joku joka hoitaa ja sieltä saakin sitten sellaiset lääkkeet jotka todellakin koukuttaa.Panacodikin on lievin noista kolmio lääkkeistä ja tarkoitettu keskivaikeisiin kipuihin mutta tuota ei haluta antaa edes vaikeisiin kipuihin.
- panakoodi-ei-hyvää
Olen syönyt tuota lääkettä (panacod) ja se toi oksettavan olon. Jätin loput syömättä.
Minulta saisit ilmaiseksi ison purkin, mutta kun en tiedä kuka olet ja mihin sitä oikeasti käyttäisit, niin palautan apteekkiin hävitettäväksi. - Anonyymi00008UUSI
Kyllä on. Jos lääkkeestä tulee viiden viikon ripuli niin lääkäri kertoo, että lääke voi aiheuttaa suolen toimmin lisääntymistä ja se ei ole vaarallista. Mutta jos lääkkeestä tulee hyvä olo niin hups heijakkaa se onkin heti sitten syy laittaa koko tökötti mappi ööhön vaikka lääkeestä on apu ja tilalle isketään joku käsikaupan troppi joka aiheuttaa viiden viikon ummetuksen. Näin Suomessa. Ei ne ulkomailla ole näin nynnyjä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343996
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951306Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681195Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51051- 47951
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333924Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26911En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39902