Sanoja keskiviikolle

Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Sananl. 27:19)

Siunattua keskiviikkoa sinulle!

60

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20. Tuonela ja horna eivät kylläänsä saa; eivät myös saa kylläänsä ihmisen silmät.
      21. Hopealle sulatin, kullalle uuni; mies maineensa mukainen.
      22. Survo hullua huhmaressa, petkelellä surveitten seassa: ei erkane hänestä hänen hulluutensa. (Sananl 27:20- 22

• Miten aloitukseni lokaa uskoa Jumalaan ja Raamattuun?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Miten aloitukseni lokaa uskoa Jumalaan ja Raamattuun?

Ei mitenkään. En lakkaa hämmästymästä sitä, millaista kiukkua löytyy, jos Raamatusta näitä rakentavia kohtia ottaa...

• mummomuori kirjoitti:

Ei mitenkään. En lakkaa hämmästymästä sitä, millaista kiukkua löytyy, jos Raamatusta näitä rakentavia kohtia ottaa...

Minä hämmästelen ihan samaa. Tuo on minusta kaunis kohta Raamatusta enkä arvannut sen ketään loukkaavan. Tarkoitukseni kun ei ollut loukata ketään.

• alasolettevajonneet
        Kuusenjuuret kirjoitti:

Minä hämmästelen ihan samaa. Tuo on minusta kaunis kohta Raamatusta enkä arvannut sen ketään loukkaavan. Tarkoitukseni kun ei ollut loukata ketään.

No voi, voi, kun se ymmärrys on kateissa. Väännetään nyt RAUTALANKAA, kun te mummomuorinkanssa olette yhtä urpoja. Kyse EI OLLUT juuri tuosta raamatunpaikasta, kaikesta siitä PASKASTA mitä te tänne suollatte. TAJUSTKO ?

Kuka ja miten nyt on ilmaistu loukkaantimista???

• usko.vainen kirjoitti:

Kuka ja miten nyt on ilmaistu loukkaantimista???

Jos et tiedä, niin mitäpä sillä sinulle on merkitystä?

Jos et tiedä, niin mitäpä sillä sinulle on merkitystä?

Niinkö on myös asioiden kanssa joita sinä et tiedä?
        Minä kysyn koska haluan tietää sellaista mitä en tiedä.
        Miksi sinä kyselet?

• usko.vainen kirjoitti:

Niinkö on myös asioiden kanssa joita sinä et tiedä?
        Minä kysyn koska haluan tietää sellaista mitä en tiedä.
        Miksi sinä kyselet?

"Niinkö on myös asioiden kanssa joita sinä et tiedä?"

Kaikilla asioilla, joita en tiedä, ei ole minulle merkitystä.

"Minä kysyn koska haluan tietää sellaista mitä en tiedä.
        Miksi sinä kyselet?"

Minun on nyt vähän vaikea vastata kysymykseesi, koska se viesti, johon viittasin, on näköjään poistettu ylläpidon toimesta. Mutta onhan tuossa tuon alasolettevajonneet-nikin purkaus, joka ilmentää loukkaantumista.

"Niinkö on myös asioiden kanssa joita sinä et tiedä?"

Kaikilla asioilla, joita en tiedä, ei ole minulle merkitystä.

"Minä kysyn koska haluan tietää sellaista mitä en tiedä.
        Miksi sinä kyselet?"

Minun on nyt vähän vaikea vastata kysymykseesi, koska se viesti, johon viittasin, on näköjään poistettu ylläpidon toimesta. Mutta onhan tuossa tuon alasolettevajonneet-nikin purkaus, joka ilmentää loukkaantumista.

En minäkään kysy sellaisia joilla minulle ei ole merkitystä mutta eikös ole ihan selvää, että niiitä kysellemme joilla meille on merkitystä?

• usko.vainen kirjoitti:

En minäkään kysy sellaisia joilla minulle ei ole merkitystä mutta eikös ole ihan selvää, että niiitä kysellemme joilla meille on merkitystä?

Tällä palstalla se ei aina ole ihan selvää. Esim. tuon alasolettevajonneet-ihmisen kysymys: "TAJUSTKO ?" lähti tuskin siitä, että vastauksella olisi hänelle mitään merkitystä. Toki voin olla väärässäkin, korjaa ihmeessä, jos tiedät paremmin.

Tällä palstalla se ei aina ole ihan selvää. Esim. tuon alasolettevajonneet-ihmisen kysymys: "TAJUSTKO ?" lähti tuskin siitä, että vastauksella olisi hänelle mitään merkitystä. Toki voin olla väärässäkin, korjaa ihmeessä, jos tiedät paremmin.

Mitä ensinnäkin tarkoittaa TAJUSTKO?

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä ensinnäkin tarkoittaa TAJUSTKO?

Luulen hänen tarkoittaneen: tajusitko. Voin toki olla väärässä tässäkin, ehkä hän keksi oman sanan.

Luulen hänen tarkoittaneen: tajusitko. Voin toki olla väärässä tässäkin, ehkä hän keksi oman sanan.

Tästäkö sitten haluat kekustella koska se sinua kiinnostaa?

• usko.vainen kirjoitti:

Tästäkö sitten haluat kekustella koska se sinua kiinnostaa?

Hänen käyttämästään "TAJUSTKO ?"sanasta, vai tajusitko-sanasta vai siitä, mitä hän mahdollisesti tarkoitti? Vai mikä minua mielestäsi kiinnostaa?

Hänen käyttämästään "TAJUSTKO ?"sanasta, vai tajusitko-sanasta vai siitä, mitä hän mahdollisesti tarkoitti? Vai mikä minua mielestäsi kiinnostaa?

Sinä varman parhaisten tiedät mikä sinua kiinnostaa.

• Niin minäkin luulin. Kommenttisi oli vaan niin tietäväisen oloinen, että ajattelin sinulla olevan parempaa tietoa asiasta. Mutta kiitos toteamuksesta.

Niin minäkin luulin. Kommenttisi oli vaan niin tietäväisen oloinen, että ajattelin sinulla olevan parempaa tietoa asiasta. Mutta kiitos toteamuksesta.

Nyt tulet yhättymään!!! Mutta minun ihan puolihuolimaton heittokin on tietäväinen 😚

Voin mainiosti elää ilman tämän keskustelun jatkumistakin, entä sinä 😉?

• usko.vainen kirjoitti:

Nyt tulet yhättymään!!! Mutta minun ihan puolihuolimaton heittokin on tietäväinen 😚

Voin mainiosti elää ilman tämän keskustelun jatkumistakin, entä sinä 😉?

Juu, eikä tee tiukkaakaan. 🙄

Juu, eikä tee tiukkaakaan. 🙄

Selvä. Toisessa aiheessa 👁👃👁
        👄 sitten...........

• usko.vainen kirjoitti:

👄 sitten...........

Mä.arvasin, ettei suu pysy paikalaan....
        👄

Saas nähdä nyt......

• usko.vainen kirjoitti:

👄

Saas nähdä nyt......

Ei se onnistu tarvis laitta merkejä

👁👃👁
        ......👄.......

• usko.vainen kirjoitti:

👄

Saas nähdä nyt......

Eihän se aina pysy.

Eihän se aina pysy.

Jonkun merkin se aina tarvitsee vasemalle, että pysyy paikallaa 😼

Eihän se aina pysy.

Tee säkin joku.....

• usko.vainen kirjoitti:

Tee säkin joku.....

🌟🌟🌟🌟🌟
        🌟🌟🌜🌟🌟
        🌟 🌟🌟🌟🌟

🌟🌟🌟🌟🌟
        🌟🌟🌜🌟🌟
        🌟 🌟🌟🌟🌟

Onhan se kiva, jos edes lekkimään yhdessä pystyy :D

• mummomuori kirjoitti:

Mikäs myrkynkeittäjä siinä taas yrittää pihistä?

Meillä Kuusenjuuret nikin kanssa pystymme vaikka mihin - toisin kuin sinä 🤗🤗🤗

• mummomuori kirjoitti:

Eikös olekin? Välillä täytyy olla vähän kevennystä.

Eikös olekin? Välillä täytyy olla vähän kevennystä.

Yritäppäs leikkiä mummon kanssa jos et ole vassari 😂

• usko.vainen kirjoitti:

Mikäs myrkynkeittäjä siinä taas yrittää pihistä?

Meillä Kuusenjuuret nikin kanssa pystymme vaikka mihin - toisin kuin sinä 🤗🤗🤗

Mummomuori on fiksun oloinen, mukava ja asiallinen. Sellaisia täällä keskustelussa kaivataan.

Mummomuori on fiksun oloinen, mukava ja asiallinen. Sellaisia täällä keskustelussa kaivataan.

Minä en pidä hänen olostaan enkä varsinkaan hänen valheistaan uskovista ja Aa:sta ja krislamin agendastaan jota tällä levittää 😝

ps. Eerika on mummomuori pienoiskoossa joten se siitä 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Yritäppäs leikkiä mummon kanssa jos et ole vassari 😂

En ole vassari, enkä ymmärrä miten se liittyisi edes ko. asiaan. Mummomuorin kanssa pystyy keskustelemaan pelkäämättä saavansa kuraa niskaansa. Tai syytöstä olevansa joku muu kuin on. Hieno ominaisuus minusta. 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Minä en pidä hänen olostaan enkä varsinkaan hänen valheistaan uskovista ja Aa:sta ja krislamin agendastaan jota tällä levittää 😝

Minä pidän. En ole huomannut hänen valehtelevan. Eri mieltä oleminenhan ei ole valehtelua.

En ole vassari, enkä ymmärrä miten se liittyisi edes ko. asiaan. Mummomuorin kanssa pystyy keskustelemaan pelkäämättä saavansa kuraa niskaansa. Tai syytöstä olevansa joku muu kuin on. Hieno ominaisuus minusta. 😉

Mummomuori antaakin kuransa niille jotka eivät ole palstalla. Mutta ei koskaan pysty esittämään todisteitaan mistä syyttää tiettyjä järjestöjä.

En muuten ole huoannut teidän "keskutelleen" 🤗

• usko.vainen kirjoitti:

ps. Eerika on mummomuori pienoiskoossa joten se siitä 😉

Mutta minähän olen sinun mielestäsi Eerika. 😆

Minä pidän. En ole huomannut hänen valehtelevan. Eri mieltä oleminenhan ei ole valehtelua.

Et varmaan ole 😂😂😂

Valehtelua on esittää valheellisia asioita muista!

• otaopiksesi

Toinen kirje Timoteukselle 2

V ä l t ä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä ..

• pahalle.takaisin
        otaopiksesi kirjoitti:

Toinen kirje Timoteukselle 2

V ä l t ä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä ..

Jeesuskin oli erittäin lempeä Jumlan sanan vääristelijöille eikä väitellyt heidän kanssaan ;););)

• pahalle.takaisin kirjoitti:

Jeesuskin oli erittäin lempeä Jumlan sanan vääristelijöille eikä väitellyt heidän kanssaan ;););)

Nimenomaan, Jeesus väitteli omien sääntöjensä tehneiden kirjanoppineiden ja fariseusten kanssa ja antoi heille tuta 🤗

• Huomenta Kuusenjuuret. Siunausta myös sinun päivääsi. Siunausta myös muille täällä kirjoittaville, jotka haluavat siunauksen ottaa vastaan.

• Mitä sinä tarkoitat kun jakelet täällä siunauksia?

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitat kun jakelet täällä siunauksia?

Uskovat usein toivottavat siunausta toisilleen. Ja kun toivotan diunausta heille, joiden suhteesta siunaukseen tai Jumalaan en varmuudella tiedä, lusään perään tuon jotka haluavat sen vastaanottaa, koska en halua tyrkyttää siunausta sellaiselle, joka sitä ei halua. Minusta jokaisen rajoja tulee kunnioittaa tässäkin asiassa.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Uskovat usein toivottavat siunausta toisilleen. Ja kun toivotan diunausta heille, joiden suhteesta siunaukseen tai Jumalaan en varmuudella tiedä, lusään perään tuon jotka haluavat sen vastaanottaa, koska en halua tyrkyttää siunausta sellaiselle, joka sitä ei halua. Minusta jokaisen rajoja tulee kunnioittaa tässäkin asiassa.

Mitä sinä ymmärrät tuolla siunauksella?

• usko.vainen kirjoitti:

Mitä sinä ymmärrät tuolla siunauksella?

Ymmärrän sen niin, että pyydän Jumalaa siunaamaan sen kenelle siunauksen osoitan. Mitä sinä ymmärrät siunauksen toivotuksella?

Ymmärrän sen niin, että pyydän Jumalaa siunaamaan sen kenelle siunauksen osoitan. Mitä sinä ymmärrät siunauksen toivotuksella?

Sinä toivotit siunausta, kai tiedät mitä toivotit?

• usko.vainen kirjoitti:

Sinä toivotit siunausta, kai tiedät mitä toivotit?

Kuten selitin, niin ymmärrän. Miten sinä siunauksen toivotuksen ymmärrät?

Et kertonut mitä sinä ymmärrät Jumalan siunauksella.

• katsoin.ilmoituksesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Oletko saanut seuraa s24 treffipalstalta?

• katsoin.ilmoituksesi kirjoitti:

Oletko saanut seuraa s24 treffipalstalta?

Mitä tarkoitat?

Mitä tarkoitat?

Täällä on näitä, jotka käyttävät aikansa etsiäkseen netistä sinun oikeaa nimeäsi. Tuntuvat käyvän mitä kummalisempia palstoja läpi. Varo vain, jos nimesi saadaan tietoon, siitä se vasta vainoaminen alkaa.

• mummomuori kirjoitti:

Täällä on näitä, jotka käyttävät aikansa etsiäkseen netistä sinun oikeaa nimeäsi. Tuntuvat käyvän mitä kummalisempia palstoja läpi. Varo vain, jos nimesi saadaan tietoon, siitä se vasta vainoaminen alkaa.

Minusta vähän näyttää siltä, että kyseessä on yksi tietty kirjoittaja . Jos stalkkaus on elämän tehtävä, se on jo melko surullista.

• Yhtäläinen.mitta

8. Kuningas istuu tuomioistuimella, hän silmillänsä perkaa kaiken pahan pois.
      9. Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
      10. Kahtalainen paino ja kahtalainen mitta - molemmat ovat Herralle kauhistus.
      11. Teoistansa tuntee jo poikasenkin, onko hänen menonsa puhdas ja oikea.

Sananlaskut 20

• lehden.luin

Kiitos tosiaan, Kuusenjuuret:)
      Jälleen tänään on mahdollisuus olla ihminen toiselle ihmiselle, tiedostaa toisen ihmisen merkitys itselle.
      Jälleen tänään on mahdollisuus kääntyä enemmän hyvään kuin pahaan.

• lehden.luin, olet oikeassa. Tänään on taas uusi mahdollisuus ja valinnan paikka.

• Ja joka päivä on mahdollisuus kääntyä enemmän hyvään kuin pahaan.

• miksiviipyä

Jonkun luterilaisuus on loukannut sydäntä.

• Papit saarnasivat vielä Lutherin aikana latinaksi ja koska kansa ei mitään ymmärtänyt, heille piirrettiin kuvia kirkon seiniin ja kattoihin.

Eräs italian sana, josta mielikuva sielunvihollisesta on muodostunut, on Perche, eli Miksi.
      Suomessa siitä saattoi tulla sana perse, ja koska se lausuttuna kuulostaa kuin Perkee, siitä tuli myös perkele. Sielun vihollinen, eli oikeasti sana 'miksi.'

'Miksi' on yhtä kuin epäillä, kysellä, sitä pidetään sielun vihollisena, ei saa kysellä, usko syntyy kuulemisesta, kuten sanotaan. Koska naisilla on aina tapa kysella, miksi noin, miksi näin, mitä se tarkoittaa, naisilta vietiin puheoikeus, koska heille ei pystytty vastaamaan. Ja myös naisista tuli pahan ilmentymä sanan 'miksi' perche takia.

Hyvä selitys ....vai mitä ?
      Joka päivä on mahdollisuus löytää uutta.

• No jaa, aika hauska. Ehkä ei kuitenkaan se paras.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      96
      3387
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      304
      1843
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1687
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1547
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1506
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      429
      1414
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1350
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1157
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      348
      997
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      276
      983
    Aihe