Kysymys uskoville

Gröna-Folthaim

Jos pelastus tulee vain Jeesuksen kautta, miksi Jumala lähetti Muhammadin maailmaan opettamaan?

47

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummikainuusta

      Tämä on luultavammin trolli, mutta vastaan kuitenkin. Jumala ei ole Muhamedia lähettänyt. Vain Jeesus yksin on tie, totuus ja elämä.

      Gal. 1:8 Mutta jos joku meistä - tai vaikka enkeli taivaasta - julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      9. Kuten olemme ennenkin sanoneet, niin sanon nyt taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      • EKIOOON

        muhametti oli ihminen JEESUSON KAIKKIVALTIAS


      • yksmummi

        Mummikainuusta kirjoituksen mukaan jatkan: Jumala ei ole lähettänyt Muhammedia, vaan hän sai enkeli-ilmestyksen luolassa. Enkeli oli säälimättömän kovakourainen profeettaa kohtaan, miksi? Kuka hän oli? Hän käyttäytyi eri tavalla kuin esim. Gabriel joka tervehti Mariaakin, naista, kunnioittavasti! Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Hän kunnioitti sitä minkä oli itse luonut! Naistakin!
        Jeesus Kristus antoi aivan erilaisen kuvan Jumalasta; Isästään ja itsestään lähettäessään 12 opetuslasta viemään sanomaa Hänestä maailmalle! Hän paransi sairaita, herätti kuolleita, ruokki nälkäiset, itki ja rakasti ihmisiä ja nuhteli ylimielisiä fariseuksia,. Pohjatyön teki koko Raamatun Vanha Testamentti, alkaen Eevasta joka sai sanoman Jumalan miehestä joka polkisi rikki katalan käärmeen pään, Mooses oli esikuvana, samoin Israelin kuningas Daavid. . Näiden Jeesuksen edeltäjien lisänä ovat hänestä ennustaneet profeetat jotka saivat sanomansa suoraan Jumalalta itseltään. "Herran Sana tuli minulle". Jeesus oli Herra joka puhui jo VT.n profeetoille. Jeesus on ihmiseksi tullut Jumalan, Isän, sana! Hänessä luotiin maailma ja Hänessä on kaikki syntynyt ja pysyy voimassa.


      • yksmummi
        yksmummi kirjoitti:

        Mummikainuusta kirjoituksen mukaan jatkan: Jumala ei ole lähettänyt Muhammedia, vaan hän sai enkeli-ilmestyksen luolassa. Enkeli oli säälimättömän kovakourainen profeettaa kohtaan, miksi? Kuka hän oli? Hän käyttäytyi eri tavalla kuin esim. Gabriel joka tervehti Mariaakin, naista, kunnioittavasti! Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Hän kunnioitti sitä minkä oli itse luonut! Naistakin!
        Jeesus Kristus antoi aivan erilaisen kuvan Jumalasta; Isästään ja itsestään lähettäessään 12 opetuslasta viemään sanomaa Hänestä maailmalle! Hän paransi sairaita, herätti kuolleita, ruokki nälkäiset, itki ja rakasti ihmisiä ja nuhteli ylimielisiä fariseuksia,. Pohjatyön teki koko Raamatun Vanha Testamentti, alkaen Eevasta joka sai sanoman Jumalan miehestä joka polkisi rikki katalan käärmeen pään, Mooses oli esikuvana, samoin Israelin kuningas Daavid. . Näiden Jeesuksen edeltäjien lisänä ovat hänestä ennustaneet profeetat jotka saivat sanomansa suoraan Jumalalta itseltään. "Herran Sana tuli minulle". Jeesus oli Herra joka puhui jo VT.n profeetoille. Jeesus on ihmiseksi tullut Jumalan, Isän, sana! Hänessä luotiin maailma ja Hänessä on kaikki syntynyt ja pysyy voimassa.

        Enkeli Gabriel ilmoitti Marialle ilmeisesti myös nimensä vaikka sitä ei mainita hänen tehneen kuten pappi Sakariaan kohdalla, joka epäili. Maria ei epäillyt enkeliä, hän uskoi lapsen tavoin, koska oli kuullut profeettojen ennustuksia. Toisin oli profeetta Muhammed joka pelästytettiin eikä hän tiennyt uskoisiko vierasta ilmestystä ennen kuin vaimo neuvoi. Hän kuuli vaimonsa neuvoja!
        Muhammedin sanoma on erilainen kuin häntä edeltäneiden profeettojen, jos Jeesus Kristuskin laskettaisiin profeetaksi, eikö vain olekin? Koraanin opetukset ja selitykset ovat erilaisia kuin Raamattu vaikka samojakin asioita löytyy,. Jeesus Kristus on Raamatun mukaan Messias ja Jumalan Poika.
        Nämä kirjat puhuvat siis eri jumalista. Eikö se ole jo selvä?


    • Gröna-Folthaim

      Miksi luulet ja uskottelet itsellesi, ettei Mohammad ole Jumalan profeetta? Jumalallinen ilmoitus ei pysähdy Raamattuun vaan jatkuu yhä edelleen Koraanissa ja esimerkiksi Bahai-uskon pyhissä kirjoissa.

      • ihan.selkeää

        Raamatusta voi kyllä lukea hyvin selvästi vastauksen tähänkin:
        Gal 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Ja eikö juuri enkeli ilmestynyt muhamatille, jota tämä epäili kyllä ensiksi paholaiseksi.
        Ja kummasta lähteestä arvelet muhamatin opin olleen, ihan niin kuiin tulostensa puolesta.


      • agnostik

        Juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin jumala on sama. Sama jumala, johon on vuosisatojen aikana sekoittunut toisten jumalien ominaisuuksia. Raamatussakin on enkeli-ilmestyksiä. En ole näiden kolmen uskonnon kannalla.


      • ihan.selkeää vastasikin tuossa jo asiallisesti. Siihen voin sanoa aamenen.

        Raamattu varoittaa myös muiden tekstien lisäämisestä Jumalan ilmoitukseen. Esim:

        Johanneksen ilmestys 22:18-19
        "Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."


      • ihan.selkeää vastasikin tuossa jo asiallisesti. Siihen voin sanoa aamenen.

        Raamattu varoittaa myös muiden tekstien lisäämisestä Jumalan ilmoitukseen. Esim:

        Johanneksen ilmestys 22:18-19
        "Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."


      • ihan.selkeää
        agnostik kirjoitti:

        Juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin jumala on sama. Sama jumala, johon on vuosisatojen aikana sekoittunut toisten jumalien ominaisuuksia. Raamatussakin on enkeli-ilmestyksiä. En ole näiden kolmen uskonnon kannalla.

        Voi, voi, jos oikeasti ajattelet, että on kyseessä sama jumala, niin voin kertoa sinulle että ei todellakaan.
        Ihan vain pari pointtia ihan esimerkkinä.
        1. Raamattu ilmoittaa, että Isän Jumalan luo tullaan VAIN ja AINOSTAAN Jeesuksen kautta.
        koraanissa llahilla ei ole popikaa, eikä tuon allahin tykö tulla pojan kautta.

        2. Raamatussa sanotaan, että Jeesus on Jumalan ainoa Poika.
        koraanin mukaan allahilla ei ole poikaa.

        Ja lisää löytyy niin paljon kuin haluaa/jaksaa kaivaa.

        Laitan toiseen viestiin vähän Jeesuksen ja muhamatin eroja.
        Huomaathan, että raamatussa on Jumala, mutta allah on vain yksi jumala muiden jumalien joukossa.
        Ja ei, allah ei tarkoita jumalaa arbiaksi, vaan se on jumalan nimi.
        Mutta se on jo toinen asia se.


      • sameon
        ihan.selkeää kirjoitti:

        Voi, voi, jos oikeasti ajattelet, että on kyseessä sama jumala, niin voin kertoa sinulle että ei todellakaan.
        Ihan vain pari pointtia ihan esimerkkinä.
        1. Raamattu ilmoittaa, että Isän Jumalan luo tullaan VAIN ja AINOSTAAN Jeesuksen kautta.
        koraanissa llahilla ei ole popikaa, eikä tuon allahin tykö tulla pojan kautta.

        2. Raamatussa sanotaan, että Jeesus on Jumalan ainoa Poika.
        koraanin mukaan allahilla ei ole poikaa.

        Ja lisää löytyy niin paljon kuin haluaa/jaksaa kaivaa.

        Laitan toiseen viestiin vähän Jeesuksen ja muhamatin eroja.
        Huomaathan, että raamatussa on Jumala, mutta allah on vain yksi jumala muiden jumalien joukossa.
        Ja ei, allah ei tarkoita jumalaa arbiaksi, vaan se on jumalan nimi.
        Mutta se on jo toinen asia se.

        Kristinuskon perustaja teki kuolleista eläviä - islamin perustaja elävistä kuolleita. Onhan siinä jotain eroa.


      • yksmummi
        agnostik kirjoitti:

        Juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin jumala on sama. Sama jumala, johon on vuosisatojen aikana sekoittunut toisten jumalien ominaisuuksia. Raamatussakin on enkeli-ilmestyksiä. En ole näiden kolmen uskonnon kannalla.

        Agnostikille: Väität jumalan olevan sama kaikissa uskonnoissa. Raamatussa apostoli aPaavali puhui Tessalonikissa, Kreikassa juutalaisille ja paikallisille kreikkalaisille sekä Areiopagilla kreikkalaisille jotka palvoivat "tuntematonta jumalaa" :
        Apt.17: 26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        26 Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, [1. Moos. 2:7 | 5. Moos. 32:8]
        Apt:17:23-27 ....että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä";
        Samoja piirteitä jumalakäsityksestä voi siis löytyä monista uskonnoista, ihmiset hapuilevat Jumalaa kohti. Paavali kuitenkin ilmoittaa että vain yksi mies on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Jeesus Kristus, joka itse todisti tulleensa alas taivaasta Isän Jumalan luota ja Raamattu kertoo hänestä, Hän on Sana jolla ja jonka kautta maailma luotiin. Hänen oma todistuksensa, sanansa ja tekonsa ja varsinkin ylösnousemus kuolleista ja yli maailman levinnyt tänä päivänäkin elävä todistus Hänestä valloittaa maailmaa.

        Pietari todisti,Apt.4:12 että ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu jossa me pelastumme!


      • qswwsqqq
        Mr.Johannes kirjoitti:

        ihan.selkeää vastasikin tuossa jo asiallisesti. Siihen voin sanoa aamenen.

        Raamattu varoittaa myös muiden tekstien lisäämisestä Jumalan ilmoitukseen. Esim:

        Johanneksen ilmestys 22:18-19
        "Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen päälleen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan. Jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala häneltä pois sen osan, joka hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        Paavalin kirkkopoliittiset kirjeet ovat jo selvää lisäystä, mutta nekään eivät kerro Jeesuksesta Jumalana. Lisäystä ovat myös jeesuksen sukuluettelot ja syntymäkertomukset.
        Missään ei sanota Jeeuksen olevan muuta kuin ihminen,joka sai Jumalalta hengen ja taidon puhua Jumalan sanaa.
        Kaikki muu on lisäystä ja kirouksen alaista.


      • totuutta.kiitos
        qswwsqqq kirjoitti:

        Paavalin kirkkopoliittiset kirjeet ovat jo selvää lisäystä, mutta nekään eivät kerro Jeesuksesta Jumalana. Lisäystä ovat myös jeesuksen sukuluettelot ja syntymäkertomukset.
        Missään ei sanota Jeeuksen olevan muuta kuin ihminen,joka sai Jumalalta hengen ja taidon puhua Jumalan sanaa.
        Kaikki muu on lisäystä ja kirouksen alaista.

        perustele sanomasi raamatulla, sillä minun raamatussani Jeshuasta (Jeesuksesta) ainakin on vt:n puolella viittauksia mielin määrin.


      • qswwsqqq kirjoitti:

        Paavalin kirkkopoliittiset kirjeet ovat jo selvää lisäystä, mutta nekään eivät kerro Jeesuksesta Jumalana. Lisäystä ovat myös jeesuksen sukuluettelot ja syntymäkertomukset.
        Missään ei sanota Jeeuksen olevan muuta kuin ihminen,joka sai Jumalalta hengen ja taidon puhua Jumalan sanaa.
        Kaikki muu on lisäystä ja kirouksen alaista.

        Miksi yrität kieltää Jeesuksen Jumaluuden?

        Raamatussa on montakin kohtaa jotka kertovat Jeesuksen Jumaluuden. Enkeli ja ihminen tekisi syntiä jos sallisi jonkun palvoa häntä. Tästä syystä sekä enkeli (Ilmestyskirja) että ihminen (apostolien teot) on kieltänyt palvomasta itseään. Jeesus salli itseään palvottavan. Jumalanpilkkaan voi syyllistyä vain jos lausui sen yhteydessä Jumalan lausumattoman nimen. Jeesus tuomittiin Jumalan pilkkaamisesta kun Hän sanoi "Minä olen". Paikalla olleet ymmärsivät Hänen viitanneen itseensä Jumalana. Myös esim. Johanneksen evankeliumin alku todistaa Jeesuksen Jumaluuden:

        Johannes 1:1-18
        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan luona. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa. Tuli mies, Jumalan lähettämä. Hänen nimensä oli Johannes. Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat hänen kauttaan. Ei hän ollut se valo, vaan hän tuli todistamaan valosta. Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä. Hän tuli omaan maahansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Johannes todisti hänestä ja huusi: ”Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka tulee minun jäljessäni, on minua edellä, sillä hän oli olemassa ennen minua.” Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet osamme ja armoa armon lisäksi, sillä laki on annettu Mooseksen kautta, armo ja totuus ovat tulleet Jeesuksen Kristuksen kautta. Jumalaa ei ole kukaan milloinkaan nähnyt. Ainutsyntyinen Jumala, joka on Isän rinnalla, on hänet ilmoittanut."


      • yleissivistystä

        Kai aloittaja tietää, että Jeesus on muslimeillekin pyhä profeetta, jonka sanoja opetetaan.


    • KylmäTotuus

      Todellisuudessa kyse on kuitenkin ihmisen uskomuksista. Niitä riittää jokaiseen makuun, vaikkakin tähän "valintaan" liittyy oleellisesti se, missä päin maapalloa on sattunut syntymään.

      Mikään lukuisista jumalista ei ole luonut yhtään mitään. Miten se edes voisikaan olla mahdollista, kun jumalat ovat vain vilkkaan mielikuvituksen tuotetta. Ihminen on luonut jokaisen jumalan, enkelin ja paholaisen ihan itse.

      • asiaatutkinut

        Psalmit:
        14:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa." Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää


      • yksmummi

        Nimimerkille "KylmäTotuus
        Jeesus Kristus sanoo sinulle: "Minä olen tie, totuus ja elämä, kukaan ei tule Isän luo muutoin kuin minun kauttani".
        Tämä henkilö on lämmin, ihmisiä rakastava ja kaiken pahan katuvalle anteeksi antava Totuus, joka kutsuu yhä: "tulkaa minun tyköni työn ja huolien uuvuttamat, minä annan teille levon... ja "minun rauhani sen minä annan teille, en minä anna niinkuin maailma antaa..." Hän on ihminen joka tiesi mitä ihmisessä on, itse oli ilman syntiä mutta otti meidän syntiemme rangaistuksen itselleen ja kärsi sen, jotta meillä rauha olisi.


      • yhteyson

        Voi kuinka väärässä sinä oletkaan.Onko tullut sinulle mieleen että joillekkin uskoville Jumala,Jeesus,Pyhä Henki Ja Enkelit ilmoittavat itsestään.ikävä kyllä myös paholainen.Ja nämä uskovaiset voivat olla varmoja Jumalastaan.


      • semmottiista

        Uskomus se on ateismikin. Jumalan olemassaoloa tai olemattomuutta on yhtä mahdoton tietellisesti todistaa. Totuus paljastuu sitten joskus itse kullekin.


    • mailma-makaa

      "Todellisuudessa kyse on kuitenkin ihmisen uskomuksista. Niitä riittää jokaiseen makuun, vaikkakin tähän "valintaan" liittyy oleellisesti se, missä päin maapalloa on sattunut syntymään"

      Niinhän se Lakikirjakin on vaan ihmisten uskomuksii ja "laki" riippuu vaan siittä missäpäin on sattunut syntymään?
      Jossain on ihan ok silppoa tyttölasten sukuelimet taikka kivittää kuoliaaksi?
      Jossain (suomessa) on ihan ok potkii joku hengiltä jos on valmis kodin sijasta istumaan siellä missä tuomarit määrää istuun 2-3v (ensikertalaisena) jos haluu potkii useammin hengiltä jonkun pitää olla valmis maksaan vähän enemmän (sitä ei tarvi) pelätä et muut potkis potkijan hengiltä (senhän jo laki "estää")

    • Uskossavähäinen

      Emmehän me sitä varmuudella tiedäkään. Me vain uskomme, että se on niin. Toisaalta asia voi olla myös jotenkin muuten. Nämä ovat vaikeita asioita!

    • violaluna17

      Ei Jumala ole Muhammedia lähettänytkään. Jeesus Kristus on ainoa tie pelastukseen. Koraani on sekasotkuinen väärennös ja Alkah on arabien kuuunjumala. Allah on siis epäjumala. Muhammed ei ollut profeetta, vaan antikristillisen sotaisan harhauskon tuoja.

      • savonJesse

        Suattaahan se olla niinnii , mutta suattaa olla toisinnii.


    • miksi_miksi

      Miksi lähetti, miksi lähetti mailmaan sinut tai minut, teidät tai nuo...

    • markku.lievonen

      Niin, eikös joka uskontoon, joita maailmassa on liity jokin ihminen. Siis uskonnon laatimiseen / määrittämiseen liittyy ihminen ja taas JUMALA ei ole näitä uskontoja tehnyt ja ihmisiä lähettänyt.

    • Evankeliumi ja Koraani ovat heprealaisen raamatun väärennöksiä.

      • qqqwqawsw

        Juuri näin hyvä fari.g.


    • Ensiksikään heprelainen raamattu ei ole mikään testamentti, joka voitaisiin korvata toisella eli uudella testamentilla. Se on raamatun historiaa, se on opetuksen kirja.
      Lisäksi se on kansan perustamisen perustuslaki, ei kukaan ulkopuolinen voi esim, muuttaa toisten perustuslakia, vain he voivat tehdä siihen muutoksia.

      • murhaajatkaiotkaa

        Joo ja 10 käskyä on levinnyt jo vääriin käsiinkin ja nekin on muutettu ovelasti,tai oikeammin selvän tökerösti.Sunnuntain viettäminen sapattina ja kuvien kumartaminen on lain vastaista.
        Joko noudatat lakia tai hylkäät sen, on vain kaksi vaihtoehtoa.Sitä ei muuteta ja kieletä murhan uhalla muita viettämästä esim.sapattia.


      • polpontius

        Toora et oora , sanos Pilatus.


      • käskytystäpaimeneen
        murhaajatkaiotkaa kirjoitti:

        Joo ja 10 käskyä on levinnyt jo vääriin käsiinkin ja nekin on muutettu ovelasti,tai oikeammin selvän tökerösti.Sunnuntain viettäminen sapattina ja kuvien kumartaminen on lain vastaista.
        Joko noudatat lakia tai hylkäät sen, on vain kaksi vaihtoehtoa.Sitä ei muuteta ja kieletä murhan uhalla muita viettämästä esim.sapattia.

        Siellä oli ollut paimentolaisporukassa varkaustapauksia ja vieraissa käyntejä. Papit huolestivat paimenten moraalista ja päättivät duunata kivitaulut, jotka myöhemmin kansan hämmästykseksi löytyivät vuorelta kivikasasta.


    • vainyksiseurakunta

      KUKAAN ei voi elää niin synnitöntä ja sen opetuksen mukaista elämää kuin Koraani opettaa.

      • ole-synnitön

        On vain kristillistä typeryyttä olettaa noin. Ihminen kykenee halutessaan synnittömyyteen, mutta on niin mukavuudenhaluinen, ettei viitsi.


    • Risti-riita

      Room.2:13. Sillä eivät lain kuuliat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Room.3:28. Niin päätimme siis........Ketkä näin päätti?

      • PÄÄTÄMME.ei.päätimme

        Ei siinä ole mitään ristiriitaa. Jo Edenistä lähtee opetus sijaisen tuomasta vanhurskautuksesta, se on Jumalan työ. Synti- eli laittomuuden teko, on tuonut alastomuuden, voimattomuuden paholaista kohtaan. Sen peittää vain Jumala - Pojassaan. Edenissä tuli tämä uhrikaritsa, joka viittaa Golgatalle sijaiseemme.
        Onhan tämä opetus jo suunnitelmissa ennen ihmisen luomista.

        Pelastus on Jumalan työ - mutta pelastettu seuratkoon Herraa, eli noudattakoon Jumalan tahtoa. Laki ei pelasta, vaan osoittaa tien, mitä käydä. Jumala pelastaa.
        Ja lue hieman tarkemmin raamattusi. Room 3:27 selittää asian, ja sen johdosta, sanotaan jae 28 me päätämme siis- ei päätimme, kuten kirjoitit. Päätös ei ole meidän, vaan Herran. Me päätämme, koska Herra sanoo, niin saman lopputuloksen.

        Gal 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        Gal 3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        Gal 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        Gal 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Gal 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Gal 3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

        Tuonkin kun suomentaa - ollakseen Kristuksen OMAT on seurattava Kristusta, ei omaa lihaa, joka seuraa laittomuuden henkeä.
        Jos laittomuuteen lankeaa, on taas laki kasvattamassa. Siis laki on tehtävässään.

        Ja jos kovin "pahasti" käy, että tahalteen ja tahalteen rikkoo Jumalan lakia, sanoo Uusitestamentti, ettei ENÄÄ ole luettavissa tätä vanhurskautta. Vaan kauhea tuomion odotus on vastassa.

        Kirjoitukset päättävät, Me emme "päätimme" vaan päätämme, mitä sana sanoo.


    • ateismiusko

      'Mikään lukuisista jumalista ei ole luonut yhtään mitään. Miten se edes voisikaan olla mahdollista, kun jumalat ovat vain vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.'

      Edellä ateistiuskovainen taas tuo todistuksensa esiin, mutta ei tuo ateistiuskon perusteita paremmin, jotta ihmisille syntyisi houkutus liittyä ateistiuskoon. Tuotakoon siis todistukset esiin tässä.
      - ihminen on vain yksi eläinlaji muiden joukossa, joka tarkoittaa sitä, että elämällä ei ole mitään tarkoitusta, eikä merkitystä ja lopullinen päämäärä on kuolema ja katoaminen
      - koko maailmankaikkeus on syntynyt sattumalta alkuräjähdyksen seurauksena, koska alussa sattui olemaan jotain, joka aiheutti alkuräjähdyksen ja galaksit ja muut avaruuden järjestelmät vain syntyivät sattumalta ja maakin syntyi sattumalta ilman mitään tarkoitusta ja elämäkin syntyi sattumalta, koska sattui maa asettumaan sopivaan kohtaan aurinkoon nähden ja sopivasti oli elämälle tarvittavia aineita ja olosuhteita tarjolla
      - koska ihminen on vain eläin, ei ole niin merkitystä miten elää, koska kaikki kuitenkin päättyy kuolemassa
      - ihmisellä ei ole ateismiuskomuksessa mitään arvoa, koska ihminen on vain yksi sattumien tuloksena syntynyt eläin
      - millään ei ole mitään tarkoitusta, ei maailmankaikkeudella, ei elämällä, ne vain sattumalta sattuivat syntymään

      Ateismiuskomuksen kolme peruspilaria ovat siis:
      1. elämällä ei ole mitään tarkoitusta
      2. elämällä ei ole mitään päämäärää
      3. elämällä ei ole mitään arvoa

      Ateismiuskovainen on siis hyvin onneton, koska hänen uskomuksensa ei anna hänelle mitään lohtua, eikä pohjaa, mille elämänsä rakentaa.

      Edellä olevien peruspilarien varaan koko ateismiusko rakentuu. Eikö olekin houkuttelevaa!

      • PutteXPosu

        1. Sikalassa elämän tarkoitus on lihoa.
        2.Päämäärä on teurastamo.
        3.Arvo määritellään lihatiskillä.
        Hokuttaako kyljykset?


    • 2Tes2.1-17

      kyllä raamattu antaa selvän vastauksen.
      Kun ihminen ei ota totuutta vastaan, lähettää Hän eksytyksen, vieläpä väkevän.

      Aivan niin, näin siellä on muistiin merkitty. Nyt kun on eksytys, voitte valita, ketä seuraatte. Ei pidä sitten olla valittamista.

      Tilatessa saa ja sitten on valintaa riittävästi, mutta Yksi vain on pelastaja.

      2Te 2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      2Te 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

    • Isntisbetter

      Nonii. Naimista ei ole opetettu, kuten vieraassa maassa.

    • atesimionmitäon

      Ei Jumala ole lähettänyt Muhammedia.

      • Tarkennapa.hieman

        Kukas sitten? Ja miksi, mitä hehtävää varten?


      • mieti.ihan.ite
        Tarkennapa.hieman kirjoitti:

        Kukas sitten? Ja miksi, mitä hehtävää varten?

        Luuletko tosiaan Jumalan lähettäneen jonkun julistamaan epäjumalan palvontaan. Allah oli mekkalaisten 360:n jumalien joukon suurin ja oli kuun jumala. Jumalako olisi lähettänyt tällaisen julistajan ja vielä käskenyt heidän tappaa todellisen Jumalan palvelijoita?


    • tämä.on.totuus

      Jumala ei lähettänyt Muhamedia vaan sielunvihollinen, eikä hänen oppinsa ollut Jumalasta, vaan Jumalaa vastaan.

      • huikauhistussentään

        Jeesuksen lähetti isä Perkele. Sen tiesivät aikoinaan jo oppineet juutalaisetkin.


    • Hahhahahaahahaa

      Jeesus sanoi lähettävänsä toisen puolustajan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe