Saatana kulkee karjuva jalopeuran lailla

Sielunvihollinen eli itse saatana on maailmassa ja kulkee kuin karjuva jalopeura pyrkien tuhoamaan evankeliumin täyteyden uskovien ajamiseksi tuhoon. Palstalla tästä on osoituksena evankeliumien vääristelijöiden suorittama keskusteluketjun poistattaminen. Mutta kaikki me jotka pelastumme pitäkäämme entistä tiukemmin kiinni Kristuksen evankeliumista kaikkineen, sellaisena kuin se on Uudessa Testamentissa meille kertakaikkisesti annettu. Maailma ja maailmalliset eivät halua eivätkä kestä raitista sanomaa, mutta me kelle se kelpaa saamme kerran iloita, kun itse Vapahtaja nostaa ristin harteiltame ja johtaa meidät ikuiseen iloon ja rauhaan. Aamen.

Poistetussa ketjussa jäi ainakin veli Jeesus Rulaa:lta jokin keskustelu kesken jos oikein muistan, en muista kenen kanssa. Jos tänne löydätte voisitte ehkä täällä jatkaa, olisi mielenkiintoista nähdä mihin keskustelunne vie.

35

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämän kaverin jutuista ei sitten ota erkkikään selvää, onko hän tosissaan vai vetääkö läpällä.

      • Asian vakavuutta ei muuta miksikään vaikka kuinka yrität vääntää sitä vitsiksi.


      • Huoleton_rationalisti
        huolestunut.kristitty kirjoitti:

        Asian vakavuutta ei muuta miksikään vaikka kuinka yrität vääntää sitä vitsiksi.

        Ei sinua tarvitse vääntää vitsiksi. Riittää kun katsoo juttujasi, niin saa pidätellä naurua, jos yrittää samalla vakavaa esittää. Tosiaan on niin, ettei ns. Poen lain mukaisesti voi tietää oletko tosissasi vai pelleiletkö. Lopputulos on samaa kuraa kuitenkin, olipa se aitoa ja typerää kiihkoilua tai sitten ihan pelkkää heikkolaatuista trollausta.


      • Huoleton_rationalisti kirjoitti:

        Ei sinua tarvitse vääntää vitsiksi. Riittää kun katsoo juttujasi, niin saa pidätellä naurua, jos yrittää samalla vakavaa esittää. Tosiaan on niin, ettei ns. Poen lain mukaisesti voi tietää oletko tosissasi vai pelleiletkö. Lopputulos on samaa kuraa kuitenkin, olipa se aitoa ja typerää kiihkoilua tai sitten ihan pelkkää heikkolaatuista trollausta.

        Mikäs siinä, kyllä minulle saa nauraa enkä minä mikään tärkeä henkilö ole. Naura ystäväni. Mutta evankeliumin täyteydestä en tingi yhtään enkä vitsaile. Siinä käsitellään elämän ja kuoleman asioita, ikuisen elämän ja lopullisen kuoleman.


      • Määrittele
        huolestunut.kristitty kirjoitti:

        Mikäs siinä, kyllä minulle saa nauraa enkä minä mikään tärkeä henkilö ole. Naura ystäväni. Mutta evankeliumin täyteydestä en tingi yhtään enkä vitsaile. Siinä käsitellään elämän ja kuoleman asioita, ikuisen elämän ja lopullisen kuoleman.

        Sinä toistat sanaparia 'evankeliumin täyteys". Voitko kertoa mitä se sinulle merkitsee. Mitä siis yrität sanoa?


      • Määrittele kirjoitti:

        Sinä toistat sanaparia 'evankeliumin täyteys". Voitko kertoa mitä se sinulle merkitsee. Mitä siis yrität sanoa?

        Totta kai voin. Evankeliumi on ilosanoma ikuisesta elämästä Kristuksessa. Mutta, tämä on vain toinen puoli evankeliumia, armo ja autuus ovat tuleva elämän asioita uskoville, jotka loppuun asti kestävät myös evankeliumin toisen puolen, ristin. Evankeliumi on risti tässä ajassa, koska se vaatii meitä naulaamaan lihallisen itsemme ristinpuuhun ja elämään toki maailmassa, mutta ei maailmasta. Näin evankeliumi on kokonaisuus, sitä on sen täyteys. Valhettelijat valikoivat vain sen autuusosan, anteeksiannon, rauhan ja armon, vaikka se on osamme vasta tulevassa, kestettyämme ensin ristin.


      • Määrittele kirjoitti:

        Sinä toistat sanaparia 'evankeliumin täyteys". Voitko kertoa mitä se sinulle merkitsee. Mitä siis yrität sanoa?

        Veli Jeesus Rulaa esittää asian paremmin ja ehkäpä saamme häne vielä palstalle. Jokin juttu hänellä taisi jäädä kesken siinä poistetussa ketjussa, rytiputkenko kanssa keskusteli, en muista. Trevetuloa tänne kunhan ennätätte ja löydätte.


      • Ihmettelen ihan samaa.


      • rytiputki
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ihmettelen ihan samaa.

        Hyvää iltaa Kj, mitä ihmettä täällä palstalla tapahtuu?


      • rytiputki kirjoitti:

        Hyvää iltaa Kj, mitä ihmettä täällä palstalla tapahtuu?

        Sanopa se. En edes uskalla sanoa, mikä tässä tulee ensimmäisenä mieleen. Ilkeys tulee toisena.


      • rytiputki
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sanopa se. En edes uskalla sanoa, mikä tässä tulee ensimmäisenä mieleen. Ilkeys tulee toisena.

        Yhtä sekamelskaa, mitä täältä nyt on poistettu mikä tuollatavalla kuohuttaa tunteita?
        Ainakaan en löytänyt sitä eilistä missä meidät mainittiin otsikossa nimeltä.
        Olen vähän huolissani Eerikasta, kun on ollut kovin hissukseen.


      • rytiputki kirjoitti:

        Yhtä sekamelskaa, mitä täältä nyt on poistettu mikä tuollatavalla kuohuttaa tunteita?
        Ainakaan en löytänyt sitä eilistä missä meidät mainittiin otsikossa nimeltä.
        Olen vähän huolissani Eerikasta, kun on ollut kovin hissukseen.

        On se varmaan poistettu? Olihan siinä niin paljon aivan asiatonta jopa törkeää, että en minä ihmettele yhtään.

        Kyllä minäkin olen vähän Eerikasta huolissani. Täytyy vain toivoa, että kaikki on hyvin.


      • rytiputki
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        On se varmaan poistettu? Olihan siinä niin paljon aivan asiatonta jopa törkeää, että en minä ihmettele yhtään.

        Kyllä minäkin olen vähän Eerikasta huolissani. Täytyy vain toivoa, että kaikki on hyvin.

        Niinpä. mutta kun nuo yhdet kirjoittivat jostakin evakeliumijutusta ja minun mielestäni siinä eilisessä ei sellaista ollut tai sitten en ehtinyt lukea kun oli jatkuva kiire johonkinpäin.
        Myöhästyin neuvottelustakin melkein viisi minuuttia, mutta saatiin sopimus syntymään!


      • rytiputki kirjoitti:

        Niinpä. mutta kun nuo yhdet kirjoittivat jostakin evakeliumijutusta ja minun mielestäni siinä eilisessä ei sellaista ollut tai sitten en ehtinyt lukea kun oli jatkuva kiire johonkinpäin.
        Myöhästyin neuvottelustakin melkein viisi minuuttia, mutta saatiin sopimus syntymään!

        Kiireessä sattuu helposti kaikenmoista. Hyvä kun sopimus syntyi.


      • Mddkdl
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        On se varmaan poistettu? Olihan siinä niin paljon aivan asiatonta jopa törkeää, että en minä ihmettele yhtään.

        Kyllä minäkin olen vähän Eerikasta huolissani. Täytyy vain toivoa, että kaikki on hyvin.

        Aloitus oli täysin asiallinen veratuna moneen joita edelleenkin palstalla on.
        Asiattomat kommentit voi poistaa myös erikseen eikä koko aloitusta.
        Itse Eerika tekee tänne hankilöön käyviä aloituksia ja kommentteja joten ei luulisi olevan varaa muita arvostella.


      • Mddkdl kirjoitti:

        Aloitus oli täysin asiallinen veratuna moneen joita edelleenkin palstalla on.
        Asiattomat kommentit voi poistaa myös erikseen eikä koko aloitusta.
        Itse Eerika tekee tänne hankilöön käyviä aloituksia ja kommentteja joten ei luulisi olevan varaa muita arvostella.

        Saatamme olla sen aloituksen asiallisuudesta eri mieltä, mutta siihenhän meillä on oikeus. Joka tapauksessa ylläpito tuskin poistaa ihan vain sen takia, että joku haluaa. Eivätköhän he osaa hommansa. Miten Eerika nyt tähän kommenttiin liittyy?


      • rytiputki
        Mddkdl kirjoitti:

        Aloitus oli täysin asiallinen veratuna moneen joita edelleenkin palstalla on.
        Asiattomat kommentit voi poistaa myös erikseen eikä koko aloitusta.
        Itse Eerika tekee tänne hankilöön käyviä aloituksia ja kommentteja joten ei luulisi olevan varaa muita arvostella.

        Annetaan Eerikan nyt olla rauhassa.
        Osaatko sinä sanoa, mikä se asia poistetusta evankeliumista oli, josta toisaalla kirjoitettiin?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Saatamme olla sen aloituksen asiallisuudesta eri mieltä, mutta siihenhän meillä on oikeus. Joka tapauksessa ylläpito tuskin poistaa ihan vain sen takia, että joku haluaa. Eivätköhän he osaa hommansa. Miten Eerika nyt tähän kommenttiin liittyy?

        >Miten Eerika nyt tähän kommenttiin liittyy?

        Siten, että alkuflirttailun jälkeen Räyhis huomasi ettei Eerika fanittanutkaan Patmosta ja oli siksi hänelle yksi inhokki lisää entisten jatkoksi. Inhokkejaan hän inhoaa täällä aina kun huvittaa, ja nyt taas huvitti. Aika usein kyllä tuntuu huvittavan.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miten Eerika nyt tähän kommenttiin liittyy?

        Siten, että alkuflirttailun jälkeen Räyhis huomasi ettei Eerika fanittanutkaan Patmosta ja oli siksi hänelle yksi inhokki lisää entisten jatkoksi. Inhokkejaan hän inhoaa täällä aina kun huvittaa, ja nyt taas huvitti. Aika usein kyllä tuntuu huvittavan.

        Tuota en tiennytkään. Onpa surullista.


      • rytiputki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Miten Eerika nyt tähän kommenttiin liittyy?

        Siten, että alkuflirttailun jälkeen Räyhis huomasi ettei Eerika fanittanutkaan Patmosta ja oli siksi hänelle yksi inhokki lisää entisten jatkoksi. Inhokkejaan hän inhoaa täällä aina kun huvittaa, ja nyt taas huvitti. Aika usein kyllä tuntuu huvittavan.

        Osaatko sinä kertoa, mistä tässä tämän illan kohinassa on kyse? Yleensäkin Eerikan on ollut hyvä kirjoittaja mitä vähän olen hänen tekstejään lukenut, gw kehui kovasti ja se on paljon se.


      • rytiputki kirjoitti:

        Osaatko sinä kertoa, mistä tässä tämän illan kohinassa on kyse? Yleensäkin Eerikan on ollut hyvä kirjoittaja mitä vähän olen hänen tekstejään lukenut, gw kehui kovasti ja se on paljon se.

        En ole tähän keissiin juuri paneutunut. Kärpäsistähän täällä tehdään Härkösiä. Satuin nyt vain kommentoimaan, kun havainto oli niin tyypillinen.


    • vfimsf

      Maailmanpahuudella on aina myös ihmiskasvot olemssa
      -onhan jotkut yrittäneet kuollleiksi julistettuja rukouksien voimallaherättää henkiin
      - tai joku poppoo kannibaalikemuissaan pistelee kaverinsa poskeensa tyytyväisenä vatsaansa taputellen
      todeten, että lämpimäämpäähän sillä vatsassamme on kuin kylmässä maailmssa
      - oikeasti ihan pahoja jahtaajia ja äärimmäisyysihmisiä lie tavallisilla tallaajilla syytä vähän kavahtaa - ja pelätäkin - kuten muitakin petoeläimiä - ja oikeasti kun on jo työura takana
      -eikö lis oikeus välillä olla levossakin jos enempi kremppoja kehossakin - ei jaksa uskontojen pauhaamista kokoaikaisesti? Hevoskuiskaaajallakin oli kuninkuusravien aikaan palon hyvää asiaa
      hevosten hallinnasta.

    • Et se ole sinä, joka kiroilee se on kristus sinussa. Tulee täyttä kun on kaksi, ahdasta.

    • Kun olitte yksi, teistä tuli kaksi, mitä teette kun olette kaksi ?

    • JSK2017

      Muistutan että sielunviholliselle olisi mieluisinta että ihmiset palvoisivat juuri häntä ja hänen omilla nimillään mutta sielunviholliselle käy aivan yhtä hyvin että ihmiset kääntyvät erilaisten epäjumalien kuten rahan, vallan, aseman, henkilöpalvonnan, omaisuuden, erilaisten kuvien ja mytologioiden puoleen...kunhan palvonnan kohde olisi kuka tai mikä tahansa muu kuin:

      KAIKKIVALTIAAN JUMALAN AINOA POIKA JEESUS KRISTUS.

      Voi että mikä mahtava nimi tämä Jeesus onkaan. Siinä on todellakin nimi joka tekee kaiken selväksi. Jeesuksen nimessä on voimaa. Hän on tie Isän luo, Hän on totuus ja Hän on ikuinen elämä.

      Jeesus on ilmoittanut että yksikään ei pääse Isän luo muutoin kuin Hänen kauttansa. Ihminen ei voi antaa uskoa toiselle, voi vain kertoa omasta uskostaan ja todistaa Herrasta. Taivaan Isä antaa uskon lahjaksi ihmiselle, Hän kutsuu ihmistä puoleensa Poikansa kautta.

      Minä olen vajaa ja syntinen. Kompuroin, sorrun. Ajattelen ikävyyksiä, sanon tympeyksiä, teenkin typeryyksiä kun olen tälläinen syntinen. Auta minua Herra Jeesus, pelasta minutkin perheineni ja ystävineni taivaan kotiin. Onneksi kaikki on kiinni vain ja ainoastaan Jeesuksen Kristuksen armosta, ei mistään eikä kenestäkään muusta.

      • Höpötät jeesuksestasi ilman todisteen häivää, eli puhut läpiä päähäsi ja valehtelet.

        Ympyrä sulkeutuu väistämättä, koska satukirjasi kehottaa olemaan valehtelematta ja siinä sinä kuitenkin valehtelet.


    • Paatoksellinen paasaaminen ei ehkä ole paras menetelmä evankeliumista kertomiseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe