Mikä on parhaiten kestävä V8 Diesel

Anonyymisti

Tietysti kiihdytyksiä kaupungissa, ja vähäisiä ohituksia matka-ajossa.

15

10104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LETUKKA

      SE O KESTÄVI!

    • gm.

      Jos tarkoitat pakujen koneita, niin niitäpä ei ole kuin gm 5.7D, 5.7DX, 6.2D ja 6.5TD.
      Fordilla 6.9D, 7.3D ja 7.3TD.
      Fordin koneille ei ole juurikaan täystuhoja tapahtunut kuten monelle GM:lle. Eipä meinaa löytyä millään esim. ehjää 6.2:n lohkoa, vaikka halkeamat tosin eivät välttämättä estä käyttöä.
      Joten kestävin on vapari Ford ilman elektroniikkaa pa. laitteissa.

      • Ram

        Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..


      • ...
        Ram kirjoitti:

        Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..

        Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.


      • poika per
        ... kirjoitti:

        Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.

        Niin sielä lukee tuola minun nelitoistalitrasessa. Cummins made in England...


    • ile

      Tässähän edellä tuli jo kaikki vaihtoehdot.

      Järkeilyni mukaan kuus-seitsenlitraisen dieselin pitäisi kestää ikuisesti, jos 1,6 litraisella huudattamalla päästään yli puoleenmiljoonaan.

      Onko kukaan ajanut jenkkidieselillä yli miljoonan?
      Katselin joskus matkailuautoa tällä Cummingsin 5,9 TD:llä ja ajattelin, että tästähän tulisi kestävyydeltään malli "isältä pojalle" Harrikoiden tapaan.

      Aikanaan oli Yellow Linen taxit Chevroletteja, mutta ne poistuivat ja eipä juuri tolpilla jenkkejä näy.

      Palsta viittaa jenkkiautoihin, mutta varmaan yhtä kestävät V8-dieselit valmistaa myös VAG, BMW ja Mercedes. Litrateho on puolet suurempi kuin GM:llä ja Fordilla. Harva vaan on vielä limusiiniinsa ehtinyt paljon kilometreja kelata.

      • slt

      • työkone
        slt kirjoitti:

        http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
        linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..

        Tasaisessa tms. auton ajossa
        ei helpsoti tasapainoitettavan kutosen
        saaminen matalalla viritystasteella
        kestämään joku 20-25000 tuntia ole mikään
        ihmesuoritus.

        Sumuttimien mainittu laittamattajättäminen on esim silkkaa tietämättömyyttä. Kyllähän masiina pyörii mutta vahinkoakin tulee, turhaa puuhaa.
        Paineet nousee, paikat hajoaa.

        Tasaisesti käyvän auton koneen rääkki ja momentin tuotto ajolanteessa ei
        ole mietenkään verrattavissa esim
        kaivinkoneen tai metsäkoneen ponnisteluihin
        maaston ja kuormien kanssa.

        Siellä savutukset, tärinät, momentin
        häipyminen ja voima tärkeiltä vetoalueilta, pa kulutus ja öljynkulutus teettää korjaustarpeen, kun kone ei selviä työstä enää ripeästi.


      • ile
        slt kirjoitti:

        http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
        linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..

        http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm

        No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.

        Miksei tätä saa henkilöauton nokalle?


      • ei kestä....

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä


      • jr1980
        ile kirjoitti:

        http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm

        No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.

        Miksei tätä saa henkilöauton nokalle?

        Jenkeissä ei ole tapana pistää dieseliä henkilöautoon, dieselit on työkoneitten moottoreita. No siihen lienee tullut poikkeuksiakin mut pääasiassa noin.


      • kunnostaja
        ei kestä.... kirjoitti:

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä

        Peiliä onkin hyvä syyttää rumasta naamasta!


      • huonoja vehkeitä
        ei kestä.... kirjoitti:

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä

        Sama huomio. Jos auton moottorin lohko ei kestä käyttöä,,, niin on suunnittelussa vikaa.
        sellaista moottoria ei hyödytä kunnostaa. Menee rahat hukkaan.

        Bensa v8 on kestävämpiä. Mutta niin janoisia.
        Eikä kestävyys ole samaa luokkaa kuin nykymoorroreissa (50v vanha konstruktio tuo v8)

        hd on aika jännä. sillä kyllä ajaa, mutta sekin on sellainen teknisesti huono, se särkyy itsestään.
        Uudemmat tosin kestää hieman kauemmin. Saksalaiset on niitten moottorit suunnitelleet....


    • Mitsupishi

      AR820 large-size buses.

    • Anonyymi

      2005 vuoden kysymys ja ajankohtainen jälleen. Vuodet virranneet ja onko edelleen fordin 6.9 ja 7.3 kestäviä? Jos amerikasta tilaisi pikupin niin minkä kannattaisi tilata?
      Voimaa on kaikissa tarpeeksi ja turboa en näe pakolliseksi ollenkaan. Vetokykyä pitää olla ja iso massa antaa sitä ja vaihteisto kunhan on kestävää tekniikkaa. Uusia elektroniikka ihmeitä en halaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10954
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5240
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2443
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2143
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1711
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1554
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1176
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe