Mikä on parhaiten kestävä V8 Diesel

Anonyymisti

Tietysti kiihdytyksiä kaupungissa, ja vähäisiä ohituksia matka-ajossa.

15

10314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LETUKKA

      SE O KESTÄVI!

    • gm.

      Jos tarkoitat pakujen koneita, niin niitäpä ei ole kuin gm 5.7D, 5.7DX, 6.2D ja 6.5TD.
      Fordilla 6.9D, 7.3D ja 7.3TD.
      Fordin koneille ei ole juurikaan täystuhoja tapahtunut kuten monelle GM:lle. Eipä meinaa löytyä millään esim. ehjää 6.2:n lohkoa, vaikka halkeamat tosin eivät välttämättä estä käyttöä.
      Joten kestävin on vapari Ford ilman elektroniikkaa pa. laitteissa.

      • Ram

        Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..


      • ...
        Ram kirjoitti:

        Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..

        Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.


      • poika per
        ... kirjoitti:

        Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.

        Niin sielä lukee tuola minun nelitoistalitrasessa. Cummins made in England...


    • ile

      Tässähän edellä tuli jo kaikki vaihtoehdot.

      Järkeilyni mukaan kuus-seitsenlitraisen dieselin pitäisi kestää ikuisesti, jos 1,6 litraisella huudattamalla päästään yli puoleenmiljoonaan.

      Onko kukaan ajanut jenkkidieselillä yli miljoonan?
      Katselin joskus matkailuautoa tällä Cummingsin 5,9 TD:llä ja ajattelin, että tästähän tulisi kestävyydeltään malli "isältä pojalle" Harrikoiden tapaan.

      Aikanaan oli Yellow Linen taxit Chevroletteja, mutta ne poistuivat ja eipä juuri tolpilla jenkkejä näy.

      Palsta viittaa jenkkiautoihin, mutta varmaan yhtä kestävät V8-dieselit valmistaa myös VAG, BMW ja Mercedes. Litrateho on puolet suurempi kuin GM:llä ja Fordilla. Harva vaan on vielä limusiiniinsa ehtinyt paljon kilometreja kelata.

      • slt

      • työkone
        slt kirjoitti:

        http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
        linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..

        Tasaisessa tms. auton ajossa
        ei helpsoti tasapainoitettavan kutosen
        saaminen matalalla viritystasteella
        kestämään joku 20-25000 tuntia ole mikään
        ihmesuoritus.

        Sumuttimien mainittu laittamattajättäminen on esim silkkaa tietämättömyyttä. Kyllähän masiina pyörii mutta vahinkoakin tulee, turhaa puuhaa.
        Paineet nousee, paikat hajoaa.

        Tasaisesti käyvän auton koneen rääkki ja momentin tuotto ajolanteessa ei
        ole mietenkään verrattavissa esim
        kaivinkoneen tai metsäkoneen ponnisteluihin
        maaston ja kuormien kanssa.

        Siellä savutukset, tärinät, momentin
        häipyminen ja voima tärkeiltä vetoalueilta, pa kulutus ja öljynkulutus teettää korjaustarpeen, kun kone ei selviä työstä enää ripeästi.


      • ile
        slt kirjoitti:

        http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
        linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..

        http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm

        No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.

        Miksei tätä saa henkilöauton nokalle?


      • ei kestä....

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä


      • jr1980
        ile kirjoitti:

        http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm

        No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.

        Miksei tätä saa henkilöauton nokalle?

        Jenkeissä ei ole tapana pistää dieseliä henkilöautoon, dieselit on työkoneitten moottoreita. No siihen lienee tullut poikkeuksiakin mut pääasiassa noin.


      • kunnostaja
        ei kestä.... kirjoitti:

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä

        Peiliä onkin hyvä syyttää rumasta naamasta!


      • huonoja vehkeitä
        ei kestä.... kirjoitti:

        harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.

        esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.

        kokemusta on,,, ikävä kyllä

        Sama huomio. Jos auton moottorin lohko ei kestä käyttöä,,, niin on suunnittelussa vikaa.
        sellaista moottoria ei hyödytä kunnostaa. Menee rahat hukkaan.

        Bensa v8 on kestävämpiä. Mutta niin janoisia.
        Eikä kestävyys ole samaa luokkaa kuin nykymoorroreissa (50v vanha konstruktio tuo v8)

        hd on aika jännä. sillä kyllä ajaa, mutta sekin on sellainen teknisesti huono, se särkyy itsestään.
        Uudemmat tosin kestää hieman kauemmin. Saksalaiset on niitten moottorit suunnitelleet....


    • Mitsupishi

      AR820 large-size buses.

    • Anonyymi

      2005 vuoden kysymys ja ajankohtainen jälleen. Vuodet virranneet ja onko edelleen fordin 6.9 ja 7.3 kestäviä? Jos amerikasta tilaisi pikupin niin minkä kannattaisi tilata?
      Voimaa on kaikissa tarpeeksi ja turboa en näe pakolliseksi ollenkaan. Vetokykyä pitää olla ja iso massa antaa sitä ja vaihteisto kunhan on kestävää tekniikkaa. Uusia elektroniikka ihmeitä en halaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      66
      5180
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      57
      4617
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      123
      4569
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      338
      1897
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      85
      1523
    6. 92
      1484
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      235
      1370
    8. 323
      1097
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      971
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      51
      903
    Aihe