Yksin matkailusta

matkailija12

Moni sinkku matkailee yksin. Yksin matkailun kokemus voi olla kovin erilainen kuitenkin eri sukupuolille.

Yksin matkaileva nainen on itsenäinen ja vahva oman elämänsä sankari. Hän saa kunnioitusta maailmalla matkatessaan ja tutustuu moniin mielenkiintoisiin ihmisiin.

Yksin matkaileva mies taas on kaveriton luuseri. Hän herättää ihmisissä halveksuntaa ja joutuu erilaisten huijareiden uhriksi.

46

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Yritetääs taas pysyy edes hieman totuudessa.. ;D

• Kyllä nyt ei lentokoneessakaan ole kivaa, ukkonen riehuu taivaan täydeltä. Iski just johonkin maahan....

• crux

Kyllä vanhemmat ihmiset saattavat ottaa kontaktia myös yksinäiseen mieheen. Varsinkin iäkkäämmät tädit tykkäävät jutella vaikka lentokoneessa jos mukava nuori mies sattuu viereen istumaan. Sen kummemmasta en ainakaan itse haaveile - naisilla on tietysti vähän eri kuviot ja tarjonnat. Varmaan siksi naiset pitävätkin matkustelusta niin paljon miehiä enemmän.

• koviayleistyksiä

"...naisilla on tietysti vähän eri kuviot ja tarjonnat. Varmaan siksi naiset pitävätkin matkustelusta niin paljon miehiä enemmän. "
        Usein naisia kiinnostaa matkalla paljon muukin kuin alkoholi ja vastakkainen sukupuoli ja he viihtyvät ehkä keskimäärin paremmin ilman seuraa matkaillessa.

• crux
        koviayleistyksiä kirjoitti:

"...naisilla on tietysti vähän eri kuviot ja tarjonnat. Varmaan siksi naiset pitävätkin matkustelusta niin paljon miehiä enemmän. "
        Usein naisia kiinnostaa matkalla paljon muukin kuin alkoholi ja vastakkainen sukupuoli ja he viihtyvät ehkä keskimäärin paremmin ilman seuraa matkaillessa.

Luulen silti että matkustaminen on useimmille ihmiselle ainakin jossain määrin myös sosiaalinen kokemus. Yksin matkustavalle miehelle se ei kyllä sitä ole vaikka omalla aktiivisuudella toki voikin saada juttuseuraa.

• pop98
        koviayleistyksiä kirjoitti:

"

-Jokaisen naisen mielestä matka ei ole onnistunut ellei ole tapahtunut pientä [loma]romanssia..

• Itsekseen on sinäänsä parempi matkustella, että pystyy itse määrittämään aikataulun.

Itse nautin kyllä yksinään matkustelusta. Mutta voihan sitä silti olla tekemisissä ihmisten kanssa, vaikka yksin olisi matkalla.

• EdesUnissa

Joo, samaa mieltä. Haaveilen siitä että joskus lähden yksin matkalle. Päätän itse milloin ja mihin. Missä nukun ja missä syön. Mitä katson, jne.
        Vain ravintolassa syöminen on sellainen asia josta en pidä yksin.

• EdesUnissa kirjoitti:

Joo, samaa mieltä. Haaveilen siitä että joskus lähden yksin matkalle. Päätän itse milloin ja mihin. Missä nukun ja missä syön. Mitä katson, jne.
        Vain ravintolassa syöminen on sellainen asia josta en pidä yksin.

Ruokailemiseen liittyy usein yhteenkuuluvuuden tunne. Vanhempana se vasta alkaa huomaamaan. Eipä ole varsinaisessa ravintolassa syötyä yksin, mutta voisi siinä helposti alkaa räpläämään kännykkää. Ja onhan se typerää.

Itse nautin kyllä katsella ihan muitten ihmisten touhuilua. Ravintoloissakin kai mahdollista.

Pitäneekin syksymmällä käydä jossain huvikseen. Tampere tai Turku. Yks yö ja pari päivää. Riittää toviks.

• Yksin matkustamisessa on se hyvä puoli, että saa ihan itse päättää, minne menee ja mitä tekee ja vaikka viime minuuteilla muuttaa suunnitelmiaan. Pitemmällä reissulla olisi mukava jakaa ajatuksia jonkun kanssa näkemästää ja kokemastaan. Minähän koluan kaikki museot ja muut nähtävyydet läpi, joten tylsää ei ole. Rantalomalle en voisi kuvitella lähteväni varsinkaan yksin, maksa ei kestäisi.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Yksin matkustamisessa on se hyvä puoli, että saa ihan itse päättää, minne menee ja mitä tekee ja vaikka viime minuuteilla muuttaa suunnitelmiaan. Pitemmällä reissulla olisi mukava jakaa ajatuksia jonkun kanssa näkemästää ja kokemastaan. Minähän koluan kaikki museot ja muut nähtävyydet läpi, joten tylsää ei ole. Rantalomalle en voisi kuvitella lähteväni varsinkaan yksin, maksa ei kestäisi.

Joo. Näimpä se on. Siis voi matkata yksinäänkin ja aavistuksen verran lutvikkaampaa se on, mutta on mulla mukavia matkakokemuksia porukallakin ja kahden.
        Ja eipä itse jaksais kanssa rannalla vaan makoilla. Nähtävyydet jees, mutta se kiireen näkeminen rauhoittaa ja itse istut jossain kahvilassa kaikessa rauhassa ja vaan katsot.

Itsekin Hesassa kävin muksujen kanssa, niin siinä terassilla katselin kahvikuppi nenän eessä muitten kiireitä kauppoihin ja kuka meni minnekin. Oli vaikka minkänäköistä ihmistä. Ratikassa kukaan ei edes katso. Jokainen on yksin ihmispaljoudessa. Täällä susisuolla menee prisman pihaan, niin saa ajaa räpylä pystyssä pihaan. Aina on tuttuja.

• Dissident kirjoitti:

Joo. Näimpä se on. Siis voi matkata yksinäänkin ja aavistuksen verran lutvikkaampaa se on, mutta on mulla mukavia matkakokemuksia porukallakin ja kahden.
        Ja eipä itse jaksais kanssa rannalla vaan makoilla. Nähtävyydet jees, mutta se kiireen näkeminen rauhoittaa ja itse istut jossain kahvilassa kaikessa rauhassa ja vaan katsot.

Itsekin Hesassa kävin muksujen kanssa, niin siinä terassilla katselin kahvikuppi nenän eessä muitten kiireitä kauppoihin ja kuka meni minnekin. Oli vaikka minkänäköistä ihmistä. Ratikassa kukaan ei edes katso. Jokainen on yksin ihmispaljoudessa. Täällä susisuolla menee prisman pihaan, niin saa ajaa räpylä pystyssä pihaan. Aina on tuttuja.

Minä en pääkaupungissa ole aikoihin käynyt, siinä lähistöllä monestikin. Aikoinaan asuin töiden takia siellä ja sain tarpeekseni, ei sovi maalainen isoon kaupunkiin. Paljon ihmisiä ja kaikilla kiire jonnekin, idiootteja tönimässä ja tuuppimassa, ihmisvihani ei kestä sellaista. Helsingissä ei tuttavuuksia tullut kuin työpaikan kautta, mutta useammalla pienemmällä paikkakunnalla asuessani ystäviä, kavereita, tuttuja onkin tullut nopeasti jo ihan kauppareissulla. Erakkoluonteeni sopeutuu yllättävän nopeasti maaseutukaupunkiin, johtuu varmaan ihmisten lunkimmasta otteesta elämään.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Minä en pääkaupungissa ole aikoihin käynyt, siinä lähistöllä monestikin. Aikoinaan asuin töiden takia siellä ja sain tarpeekseni, ei sovi maalainen isoon kaupunkiin. Paljon ihmisiä ja kaikilla kiire jonnekin, idiootteja tönimässä ja tuuppimassa, ihmisvihani ei kestä sellaista. Helsingissä ei tuttavuuksia tullut kuin työpaikan kautta, mutta useammalla pienemmällä paikkakunnalla asuessani ystäviä, kavereita, tuttuja onkin tullut nopeasti jo ihan kauppareissulla. Erakkoluonteeni sopeutuu yllättävän nopeasti maaseutukaupunkiin, johtuu varmaan ihmisten lunkimmasta otteesta elämään.

No mä oon taas huomannut, että ei mua enää ahdista ihmisjoukot. En kyllä muuttais minnekkään suureen kaupunkiin, mutta kyllä tykkään niissä käydä. Kyllä mä tykkään yksinkin olla, mutta mä saan sitä tehdä töissäkin. Joskus 12 tuntia ilman ihmiskontaktia. Se ruokkii mun erakon. Lisäksi käyn talvisaikaan puusavotassa, niin saan olla metsikössä yksin. Kesällä nyt olen intoutunut kalastamaan. Siinäkin saa olla aika rauhassa. Mut noi isot ihmisvilinät on niille kivaa vastapainoa...ja matkustuksen kohokohtahan on kotiinpaluu...pitäis ainakin olla...

• Nainen39vee

Aloittaja ei ilmeisesti ole itse matkustellut kauheasti? Yksin matkustavaan mieheen liitetään ihan positiivisia mielikuvia, kuten yksin matkustavaan naiseenkin. Seikkailumieli, itsenäisyys, vähän nuuskamuikkusmainen kulkeminen, reippaus, rohkeus... ja sosiaalisuus, koska ajatellaan että travellerit tutustuvat paitsi paikallisiin, muihin reissaajiin. Ja nimenomaan ajatellaan, että ne yksinmatkaajat pärjäävät.

• Kyllä mun mielestä aloittaja ainakin puhuu tässä ihan täysin asiaa, koska aina sitä kaikki vaan suhtautuvat niin kovin kielteisesti niitä yksin matkavia nuoria miehiä kohtaan. Tämän vuoksi en ole itse koskaan viitsinyt edes lähteä mihinkään ulkomaille.

• Nainen39vee
        DarkFear kirjoitti:

Kyllä mun mielestä aloittaja ainakin puhuu tässä ihan täysin asiaa, koska aina sitä kaikki vaan suhtautuvat niin kovin kielteisesti niitä yksin matkavia nuoria miehiä kohtaan. Tämän vuoksi en ole itse koskaan viitsinyt edes lähteä mihinkään ulkomaille.

Ketkä "kaikki"? Eivät ainakaan toiset reissaajat! Sehän on tosi tavallista, että ihmiset matkustavat myös itsekseen. Ja kenen kanssa sitä sitten pitäisi mennä - aina jonkun kaveriporukan? Eikö pikemminkin sitä pidetä säälittävänä, jos ei ikinä voi/uskalla mennä minnekään ilman kavereita?

• Nainen39vee kirjoitti:

Ketkä "kaikki"? Eivät ainakaan toiset reissaajat! Sehän on tosi tavallista, että ihmiset matkustavat myös itsekseen. Ja kenen kanssa sitä sitten pitäisi mennä - aina jonkun kaveriporukan? Eikö pikemminkin sitä pidetä säälittävänä, jos ei ikinä voi/uskalla mennä minnekään ilman kavereita?

No tarkoitin tällä "kaikilla" nyt lähinä tuntemiani ihmisiä, kuten esim. ex-naisiani, työkavereita, kotiseudun ihmisiä ja yleensä ihmisten mielipiteitä yksinäisistä nuorista miehistä.

Ainakin monien mielestä sitä pitäisi nuoren miehen reissuta niiden kavereidensa kanssa tai ainakin edes yhden kaverin kanssa, ettei yksin sentään lähtisi. Sama juttu se on ihmisten mielestä myös siinä baareissa käymisessä, kun sielläkin nuorten miesten pitäisi aina käydä vaan niiden kavereiden kanssa, kun se yksin liikkuminen vaikuttaa lähinnä vaan säälittävältä.

Mulla itselläni se on ainakin todella paljon elämää rajoittanut, kun ei ole koskaan viitsinyt yksin mihinkään lähteä, vaikka alunperin olisinkin halunnut yksin lähteä, kun ei ole ollut ketään, jota voisi mukaan pyytää.

• Nainen39vee
        DarkFear kirjoitti:

No tarkoitin tällä "kaikilla" nyt lähinä tuntemiani ihmisiä, kuten esim. ex-naisiani, työkavereita, kotiseudun ihmisiä ja yleensä ihmisten mielipiteitä yksinäisistä nuorista miehistä.

Ainakin monien mielestä sitä pitäisi nuoren miehen reissuta niiden kavereidensa kanssa tai ainakin edes yhden kaverin kanssa, ettei yksin sentään lähtisi. Sama juttu se on ihmisten mielestä myös siinä baareissa käymisessä, kun sielläkin nuorten miesten pitäisi aina käydä vaan niiden kavereiden kanssa, kun se yksin liikkuminen vaikuttaa lähinnä vaan säälittävältä.

Mulla itselläni se on ainakin todella paljon elämää rajoittanut, kun ei ole koskaan viitsinyt yksin mihinkään lähteä, vaikka alunperin olisinkin halunnut yksin lähteä, kun ei ole ollut ketään, jota voisi mukaan pyytää.

Erikoista. Omassa tuttavapiirissäni ajatellaan ihan eri tavoin. Ja joskus nuorempana luin paljon reppureissaajien keskustelupalstaa, ja ei siellä ainakaan tuollaisia asenteita esiintynyt.

Kyllä minäkin muistan, kun nuorempana jotkut ihmettelivät, kun menin elokuviin tai teatteriin yksin. Saatettiin kysyä, että eikö se ole vähän ankeaa. Mutta minusta ei ollut yhtään ankeaa, vaan päinvastoin kivaa - saattoi mennä sumplimatta aikatauluja kenenkään kanssa ja muutenkin, just leffan katsomiseen sopi minusta se ettei ollut kenenkään seurassa, kun ei leffassa jutella tms. Muistan kun joskus vähän harmitti kun kerroin leffasuunnitelmista ja joku halusi lähteä mukaan - en sitten kieltänytkään, kun kyllä toki saatoin jonkun kanssakin katsoa, mutta mieluummin menin yksin.

Älä nyt ainakaan muuta omia suunnitelmiasi sen mukaan, mitä oletat toisten ajattelevan. Mitäs, jos nämä yksin matkaavia dissaavat tyypit ovatkin vain kateellisia siitä, että jollain on kanttia ja rohkeutta lähteä yksin?

• Nainen39vee kirjoitti:

Erikoista. Omassa tuttavapiirissäni ajatellaan ihan eri tavoin. Ja joskus nuorempana luin paljon reppureissaajien keskustelupalstaa, ja ei siellä ainakaan tuollaisia asenteita esiintynyt.

Kyllä minäkin muistan, kun nuorempana jotkut ihmettelivät, kun menin elokuviin tai teatteriin yksin. Saatettiin kysyä, että eikö se ole vähän ankeaa. Mutta minusta ei ollut yhtään ankeaa, vaan päinvastoin kivaa - saattoi mennä sumplimatta aikatauluja kenenkään kanssa ja muutenkin, just leffan katsomiseen sopi minusta se ettei ollut kenenkään seurassa, kun ei leffassa jutella tms. Muistan kun joskus vähän harmitti kun kerroin leffasuunnitelmista ja joku halusi lähteä mukaan - en sitten kieltänytkään, kun kyllä toki saatoin jonkun kanssakin katsoa, mutta mieluummin menin yksin.

Älä nyt ainakaan muuta omia suunnitelmiasi sen mukaan, mitä oletat toisten ajattelevan. Mitäs, jos nämä yksin matkaavia dissaavat tyypit ovatkin vain kateellisia siitä, että jollain on kanttia ja rohkeutta lähteä yksin?

No yleensä varsinkin naisten mielestä se vaikuttaa aina säälittävältä ja yksinäiseltä luuserimieheltä, jos sitä joutuu yksin käymään mm. baareissa, laivaristeilyillä ja muilla ulkomaan matkoilla. Se kuitenkin antaa aina miehestä sen sosiaalisen, suositun ja myönteisemmän kuvan naisille, jos mies käy noissa paikoissa yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä.

Eikä ole ainakaan mikään epäsosiaalinen ja yksinäinen luuserimies, kun on aina kavereita paljon mukana ja eikä tarvitse yksin lähteä edes silloin jos yksi tai useampikin kaveri joutuu matkansa jostain syystä perumaan

Varmaan myöhäistä enää tässä vaiheessa, kun ei ole tullut koskaan mihinkään ulkomaille lähdettyä ja on sitten sen vuoksi jättänyt kokonaan kaikki matkailut pois elämästään. Ei varmaan olisi enää edes rohkeutta mihinkään yksin lähteä, kun epäilisi niin paljon kaikkia mahdollisia riskejä.

• sinkku__mies
        DarkFear kirjoitti:

No yleensä varsinkin naisten mielestä se vaikuttaa aina säälittävältä ja yksinäiseltä luuserimieheltä, jos sitä joutuu yksin käymään mm. baareissa, laivaristeilyillä ja muilla ulkomaan matkoilla. Se kuitenkin antaa aina miehestä sen sosiaalisen, suositun ja myönteisemmän kuvan naisille, jos mies käy noissa paikoissa yhdessä kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä.

Eikä ole ainakaan mikään epäsosiaalinen ja yksinäinen luuserimies, kun on aina kavereita paljon mukana ja eikä tarvitse yksin lähteä edes silloin jos yksi tai useampikin kaveri joutuu matkansa jostain syystä perumaan

Varmaan myöhäistä enää tässä vaiheessa, kun ei ole tullut koskaan mihinkään ulkomaille lähdettyä ja on sitten sen vuoksi jättänyt kokonaan kaikki matkailut pois elämästään. Ei varmaan olisi enää edes rohkeutta mihinkään yksin lähteä, kun epäilisi niin paljon kaikkia mahdollisia riskejä.

Moi Darkfear. Ootko kokeillut koskaan matkustamista ulkomaille esim. Aurinkomatkojen tmvs. ryhmän kanssa? Silloin sulla olis ainakin ryhmä mukana vaikka yksin lähtisitkin reissuun. Aloitin itse aikoinani ensimmäiset ulkomaan matkat (poislukien pohjoismaat) Aurinkomatkojen kanssa sen jälkeen oon aina reissanut omatoimisesti/yksin. Ryhmämatkan jälkeen sullakin vois rohkeus kasvaa . Sulta jää vaan niin paljon hienoja paikkoja käymättä ja toisaalta matkailu avartaa. Ymmärrän jos et viihdy / halua lähteä ulkomaille..

• Nainen39vee kirjoitti:

Jäkismatsiin kannattaa ainakin valita seura tarkoin. Tai vastaaviin. Jotkut ei osaa muuta kuin pälättää. Rasittavaa. Erätauot ja muut ihan okei, mutta jos mä lähden katsoo jotain matsia livenä, niin fokus pitää olla kentällä, ei siinä kerkee käydä läpi parisuhdeongelmia tai lasten murkkuongelmia...

Enkä ymmärrä treffejäkään tälläisiin mestoihin. Kyllä se on joku paikka missä ollaan vaan kahden. Ravintola, kahvipaikka, kävely...

• DarkFear kirjoitti:

Eiköhän se ole enemmän saamattomuutta, jos ei kotoaan uskalla yksin poistua lähikauppaa pitemmälle reissulle. Jos ei matkaseuraa löydy, voi valita kohteeksi paikan, jossa on aktiviteetteja, ettei mene koko loma ryyppäämiseksi. Kerran kun uskaltaa, seuraava kerta on jo helpompi.

• DarkFear
        sinkku__mies kirjoitti:

Moi Darkfear. Ootko kokeillut koskaan matkustamista ulkomaille esim. Aurinkomatkojen tmvs. ryhmän kanssa? Silloin sulla olis ainakin ryhmä mukana vaikka yksin lähtisitkin reissuun. Aloitin itse aikoinani ensimmäiset ulkomaan matkat (poislukien pohjoismaat) Aurinkomatkojen kanssa sen jälkeen oon aina reissanut omatoimisesti/yksin. Ryhmämatkan jälkeen sullakin vois rohkeus kasvaa . Sulta jää vaan niin paljon hienoja paikkoja käymättä ja toisaalta matkailu avartaa. Ymmärrän jos et viihdy / halua lähteä ulkomaille..

En ole koskaan kokeillut tollaisia matkoja, kun en ole käynyt missään pidemmällä ulkomailla.

Tosin olisin kyllä kovasti halunnut nuorempana lähteä vaikka tollaiselle ryhmämatkalle, kun silloinkaan ei ollut matkaseuraa mistään saatavilla. Mutta en vaan sitten tietenkään saanut vanhemmilta lupaa lähteä sellaiselle matkalle ja niin se vaan sitten melkein jäi kaikki haaveet kokonaan kaikista mahdollisista ulkomaan matkoista.

Oon kyllä miettinyt sitä, että jos joskus vähän vanhempana lähtisi tollaiselle ryhmämatkalle. Mutta olisikohan sitä sitten sielläkin yksinäinen nuori mies muiden mielestä vaan säälittävä ja yksinäinen luuserimies, kun ei ole ketään kavereita siellä mukana matkaseurana, kun kaikki muut nuoret ovat siellä kuitenkin yhdessä kavereidensa kanssa.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Eiköhän se ole enemmän saamattomuutta, jos ei kotoaan uskalla yksin poistua lähikauppaa pitemmälle reissulle. Jos ei matkaseuraa löydy, voi valita kohteeksi paikan, jossa on aktiviteetteja, ettei mene koko loma ryyppäämiseksi. Kerran kun uskaltaa, seuraava kerta on jo helpompi.

No nuorempana en saanut vanhemmilta koskaan lupaa lähteä mihinkään, niin sekin kyllä rajoitti paljon kaikkia matkalle lähtemisiä.

En sitten tiedä, että olisiko se oikein enää kovin helppoa lähteä mihinkään ulkomaille ensikertalaisena ja vielä ilman matkaseuraa.

• rohkeasti.matkalle
        DarkFear kirjoitti:

No nuorempana en saanut vanhemmilta koskaan lupaa lähteä mihinkään, niin sekin kyllä rajoitti paljon kaikkia matkalle lähtemisiä.

En sitten tiedä, että olisiko se oikein enää kovin helppoa lähteä mihinkään ulkomaille ensikertalaisena ja vielä ilman matkaseuraa.

Itselläni oli yhtenä vuotena tilanne, ettei minulla ollut tyttöystävää (olin eronnut pari kuukautta sitten) ja kaverit eivät päässeet kanssani matkalle. Vaihtoehtoina oli joko jäädä Suomeen, lähteä yksin matkoille tai sitten kolmas vaihtoehto: etsiä matkaseuraa netistä. Olin hieman skeptinen asian suhteen aluksi, mutta löysin matkaseuraa Pallontallaajat-sivulta. Tein ilmoituksen missä kerroin vähän itsestäni (mitä tykkään tehdä matkoilla, millainen olen luonteeltani jne.) ja millaista matkaa olin suunnitellut.

Juttelin vähän aikaa muutaman naisen kanssa ja tapasin yhden kerran lounaan merkeissä. Matkakumppani vaikutti ihan täysijärkiseltä naiselta ja matka meni ihan hyvin. Hänellä ei ollut pahemmin kokemusta matkailusta, mutta se ei ollut esteenä matkalle.

Kuulostaako tuollainen vaihtoehto hyvältä?

• matkailija12

No yksin matkaileva nainen voikin asian kokea näin.

Yksin matkailevaa miestä voidaan pitää myös seksituristina.

• BuenCamino
    • Meinaatko että tuossa on vähän sama juttu kuin seksilelujen hankkimisessa? Naisesta se tekee vahvan ja itsenäisen, miehestä reppanan luuserin? ;)

• Teknodonna

Tuo oli hauska huomio, ja kuvastaa hyvin niitä arvolatauksia, joista konservatiivinen todellisuus koostuu.

😁

• Teknodonna
        Teknodonna kirjoitti:

Tuo oli hauska huomio, ja kuvastaa hyvin niitä arvolatauksia, joista konservatiivinen todellisuus koostuu.

😁

Mjoo

Viimeksi taisin hymähtää vuonna 2002.

En kyllä enää muista että mille.

(Reps)

😁

• mies35-

Ei minua ole kukaan huijannut. Oon matkaillut vaikka missä. Matkoilla tapaa mukavia naisia euroopassa ja amerrikoissa. Amerikasta tuli yks nainen luokseni kahdeksi viikoksi, oltiin juteltu vain facebookissa ja se kerran sanoi että hauaa tulla suomeen. Tosi kiva nainen, amerikkalaiset on paljon avoimempia eikä niillä ole ennakkoluuloja kuten suomalaisilla naisilla.

• haahhahhaa

amerikkalaisten ennakkoluulottomuus, mai S

• ne.tytöt.matkustaa

moni tinderinainen matkustaa jonnekkin päin suomea tinderimiehen pantavaksi ja tinderitytöt on kovii matkustelemaan ympäri suomea

• hahhhaaaaa

Itsehän tiedät kun olet hyvin koulutettu tinderiasioissa.

• 720

Jahas, tinderimies taas vauhdissa.
        Monikos niistä tindernaisista on matkutanut jostakinpäin Suomea sun pantavakses?

• Tavusmatkaaja

Ihan mukavaa on ollut miehenä reissata yksin. Itseasiassa rentouttavampi mitä porukalla. Usein haluan myös porukkareissuilla / parisuhteissa lähteä hetkeksi itsekseni nauttimaan omasta ajastani.

Tosin väkivallan uhka on monasti isompi miehille, kuin naisille, jos eksyt väärään seuraan. Mutta ei sitä ole omalle kohdalle osunut. Tosin yhtä taskuvarasta italialainen herrasmies riepotteli pitkin metron lattiaa yhdellä reissulla. Ilmeisesti häneltä viety lompakko lensi jalkoihini, ja nappasin sen talteen siksi aikaa kun savu hälveni. Katsoin ajokortin kuvaa ja lykkäsin lompakon takaisin ukolle kun vartijat kiikuttivat vähemmän hellin ottein poikaa pois. Kiitteli.

Isoin ero varmaan on siinä, että yksinäisen naisen olisi helppo löytää myös ns. seksiseuraa. Mutta siihen taas liittyy heillä riskejä. Itse en ole miehenä koskaan törmännyt ilmaisen seuran tarjontaan. En Suomessa enkä ulkomailla, joten se on minulle vieras alue. Yhdenillan jutut vaativat mieheltä korkeaa tasoa ulkoisen olemuksen suhteen. Parisuhde ja FWB jutut on asia erikseen, kun niissä voi osoittaa muulla tavalla oman kelpoisuutensa.

• Wulwawa

Oletko ihan tosissasi tuon väkivallan uhan kanssa?

Tajusin taannoin etten ole ikinä reissannut ulkomaille yksin, kun viimeksi Kreetalla tutustuin nelikymppiseen naiseen, joka kertoi olevansa yksin matkalla ja jännittäneensä sitä kovin. Naisiahan aina pelotellaan raiskauksilla, ja muilla hyväksikäytöillä. Kun siellä ja siellä on erilainen kulttuuri, eikä miehet siellä ja siellä ymmärrä sitä ja tätä. Pelotellaankohan myös Suomeen matkaavia naisia noin?

Mutta eihän yhdessä reissaaminen tarkoita, että pitäisi naimisissa olla, vaikka siis olisikin 🙂

• Tavismatkustaja
        Wulwawa kirjoitti:

Tajusin taannoin etten ole ikinä reissannut ulkomaille yksin, kun viimeksi Kreetalla tutustuin nelikymppiseen naiseen, joka kertoi olevansa yksin matkalla ja jännittäneensä sitä kovin. Naisiahan aina pelotellaan raiskauksilla, ja muilla hyväksikäytöillä. Kun siellä ja siellä on erilainen kulttuuri, eikä miehet siellä ja siellä ymmärrä sitä ja tätä. Pelotellaankohan myös Suomeen matkaavia naisia noin?

Mutta eihän yhdessä reissaaminen tarkoita, että pitäisi naimisissa olla, vaikka siis olisikin 🙂

Olen. Ihan tilastollisesti taitaa suurin osa tuntemattomien tekemästä väkivallasta kohdistua miehiin. Samoin kuin ryöstöt yms. Toisten miesten taholta. Turistinainen taas on harvassa paikassa oikeasti enemmän vaarassa, kuin mies. Väkivalta jakaantuu sukupuolten välillä erilailla. Seksuaalinen lähentely ja iholle tuleminen leimaa joitakin kulttuureita, mutta sitä tapahtuu ihan kotisuomessakin

http://www.vakivallanvahentaminen.fi/fi/index/vakivallanmuotoja/miehiinkohdistuvavakivalta.html

• Tavismatkaaja
        Tavismatkustaja kirjoitti:

Olen. Ihan tilastollisesti taitaa suurin osa tuntemattomien tekemästä väkivallasta kohdistua miehiin. Samoin kuin ryöstöt yms. Toisten miesten taholta. Turistinainen taas on harvassa paikassa oikeasti enemmän vaarassa, kuin mies. Väkivalta jakaantuu sukupuolten välillä erilailla. Seksuaalinen lähentely ja iholle tuleminen leimaa joitakin kulttuureita, mutta sitä tapahtuu ihan kotisuomessakin

http://www.vakivallanvahentaminen.fi/fi/index/vakivallanmuotoja/miehiinkohdistuvavakivalta.html

Tarkoitan siis, että yksin reissaavalla naisella harvemmin on mukanaan sitä todennäköisintä väkivallan tekijää. Exmiestäään....

• Tavimatkaaja
        Wulwawa kirjoitti:

Mies taas voi pienentää omaa väkivallan uhkaamaa olemalla selvin päin ja pysymällä pois maksullisista. Tämä pätee etenkin Suomessa matkustaessa. Missään en ole kohdannut enemmän "haluut sää turpaan?" Asennetta kuin kittiläläisessä baarissa kesällä. Sesongin ulkopuolella paikallisten kanssa jutellessa.

• khvbugghggh

Kyllä miehillä on yleensä pienempi väkivallan uhka, jollei sitä itse lähde sitä kerjäämään, mutta tilastoissa ei eritellä onko ollut päissään, huorissa tms.. Meitä ei kuitenkaan aggressiivisesti vongata, ahdistella tai yritetä raiskata.

• vejäkouraanjantteriäpärä

jos sun pitää matkustaa, matkustat

ei siinä asias ole mitää muuta

• Totuuss

Ei sitä kannata yksin minnekkään matkustaa koska naiset ajattelee kaikkea negatiivista yksin matkustavasta miehestä.

• matka_mies

En ikinä unohda, kun armeijasta päästyäni lähdin yksin interreilille. Olin silloin aika ujo, mutta ulkomailla oli helpompi ottaa kontaktia ihmisiin - myös naisiin. Itse asiassa menetin poikuuteni tuolla reissulla yhden ihanan tanskalaistytön kanssa - eikä hän ollut edes ainoa tyttö, jonka kanssa tuolla reissulla makasin. Kaikin puolin huippu reissu. Olen sen jälkeen matkustellut porukassa, tyttöystävän kanssa ja yksin. Täytyy sanoa, että yksin matkustaessa matkoista saa kyllä eniten irti.

• FugeCutie

Kyllä matkalle kannattaa lähteä yksinkin. Ihmiset liikaa tuhlaavat aikaa netissä roikkumiseen sen sijaan, että matkustelisivat ja tutustuisivat ihmisiin oikeasti. Sinkkumies yksin matkalla valitettavasti leimataan usein epämääräiseksi tyypiksi. Harmillista että monesti mikä naisille on sallittua, niin miehille on vähemmän hyväksyttävää. Esim. mies seksituristina on ihan iljetys, kun taas nainen seksituristina on edistyksellinen ja villi elämästä nautiskelija. Jos muuten matkailu ja ulkomaat kiinnostaa, niin kannattaa katsoa http://www.asumaanulkomaille.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      44
      6396
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      3963
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2099
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      36
      1758
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1391
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1059
    7. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1057
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1034
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      988
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      939
    Aihe