Senkin uhalla, että Keskustan puoluetoimiston edustajat näillä palstoilla ovat toista mieltä ja yrittävät kaikin tavoin todeta minut sairaaksi tuulimyllyjä vastaan taistelevaksi henkilöksi, jatkan. Korostan sitä, että asia oli esillä eduskunnan istunnossa kuultaessa pääministerin ilmoitusta.
Olen vakuutettu siitä, että Aasian katastorfin jälkiselvittelyssä painopiste tulee siirtymään siihen tosiasiaan, että pääministeri Matti Vanhasen (kesk) kanslia myöhästyi yli 24 tuntia
kriisivalmiuksissa tapanina 26.12.2005 sekä sen jälkeisenä maanantaina. Ja olen edelleen sitä mieltä, että myöhästymisen syyt olivat poliittiset.
Todennäköinen henkilö, joka ei ollut tehtäviensä tasalla lainkaan oli valtiosihteeri Risto Volanen (kesk), jonka vastuulla erityisesti oli kriisivalmiuksiin liittyvät pelastustoimet.
Pelastustoimien viivästyminen oli huomattavasti vakavampi kysymys, kuin ulkoministeriön onneton tilanne. Ulkoministeriössä omituisin selittely on ollut se, että tuhoalueelta tietoja vastaanottanut
henkilö ei kirjannut ja kertonut tiedoista eteenpäin ja tämä sen johdosta, ettei kukaan kysynyt.
On epälemättä niin, että keskustavaikuttaja Volanen havaitsi tilaisuuden tulleen kohottaa Suomen Keskustan kuvaa sekä pääministeri Vanhasen pyrkimyksiä.
Tätä seikkaa korostaa erityisesti siis se, että pääministeri Vanhanen ei kutsunut koolle valtioneuvostoa, vaan päätti niin kutsutulla matalanprofiilin taktiikalla omia itselleen pelastajapääministerin viitan. Maaherra Rauno Saari on todennut kokemusperäisesti, että valtionevosto olisi pitänyt kutsua koolle johtamaan koko operaatiota pelastus.
Vakavaa tässä on se, jos pääministeri voi ohittaa vakavassa kriisitilanteessa valtiöneuvoston, omien poliittisten hankkeidensa vuoksi, niin mihin Suomi on ajautumassa.
Eduskunta
6
166
Vastaukset
- Tapio jatkaa
Sirola Opiston opettajat ovat kansainvalisten massamanipuloijien opeilla liikkeella(Gobbels, Marx jne). Kun tarpeeksi kauan hokee ja toistaa valheita, niin ihmiset alkaa uskoa vaikka mita. Nain Tapiokin ajattelee kayvan ja vastuun siirtyvan Ulkoministerion matapaiseesta toisaalla. Kylla sen Erkin on nyt vain EROTTAVA ihan niin kuin oikeassa demokratiassa kuuluu. Ei siina auta Tapio mikaan. Kylla sille jostain tyopaikka loytyy, rikkaan perheen vesa.
- Tapio.Talvi
pallo hukassa.
Taitaa löytyä kekustasta enemmänkin niitä, jotka ovat oppinsa saaneet Sirola-opistosta. Missä
se semmonen laitos-opisto on?
- Hellä Mietonen
Mahtoi olla masentavaa seurata eduskuntakeskustelua, kun oppositiopuolueiden puhujat hymistelivät hallituksen toimintaa. Kriittiset äänenpainot tulivat lähinnä hallituksen puolelta.
Itse jouduin puhdistamaan silmälasini ja korvani uskoakseni, että se papilta vaikuttanut puhuja oli tosiaan Ben Zyskowictz. Puhe oli äärimmäisen kaukana Sauli Niinistön räksytyksestä kuukausi sitten.Kannattaa muistaa, että Zysse ei ollut paikalla Thaimaassa ja Sauli Niinistö oli.
Hallituksen ja pääministerin toimet pelastustoimien käynnistämisessä olivat ala-arvoisia. Sivistysmaassa tällainen moka johtaisi automaattisesti pääministeri n eroon.- Tapio.Talvi
opposition puheenvuoron sävyä. Sieltä tuli selvästi esille, että pääministeri ilmoitus ei ollut riittävä. Asiaan palataan ,kun käsitellään Ahtisaaren tutkimuslautakunnan tulosta.
Se tulee käsitteluun vuoden lopulla ja siinä on esillä myös se ongelma, joka liittyy pääministerin virheeseen.
Asian tekee Kepun ja Risto Volasen kannalta erityisen raskauttavaksi se, että Risto Volanen sai katastrofista ja sen täydestä laajuudesta tiedon jo kello 7:00 tapaninpäivän aamuna.
Silti Volaselta ja Vanhaselta vei useita päiviä pelastustoimien käynnistäminen.
Erityisesti Matti Vanhanen osoitti täydellistä johtajuuden puutetta. Näyttää siltä, että Vanhanen meni tosi paikan tullen täysin kipsiin. Matti Vanhanen ei kykene päätöksien tekoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t288195Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357331Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1053630V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!673430Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6043114- 772918
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳382618- 342504
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321983- 331534