Taas käyttäjä toi piilovikaisen romuauton vaihdos

Ei auttanut huolellinen tutkiminen vaan vika ilmeni vasta n. puolentunnin ajon jälkeen. Ostajan nassukka tietenkin vakuutti auton olevan kunnossa mutta eipä ollut.. Parin tonnin remppa tulossa. Täytynee laittaa ukko maksamaan. Ottakaa kolleegat aina lappu asiakkaalta jossa vakuuttaa autonsa olevan kunnossa ja erillinen vika -osio mihin voi vapaaehtoisesti ilmoittaa vaihtoauton viat.
Ilmianna
Jaa

36 Vastausta



Jobbarit: Voitte pyyhkiä perseenne niihin asiakkaille tyrkyttämiin lappuihin, mikäli aiotte vielä jatkossakin autokauppaa tehdä. Aina vaan synkemmältä näyttää jobbarien tulevaisuus vanhojen piilovikaisten autonromujen kanssa. Vajavaisesti toimivaa sähköhärpäkettä on nykyisin joka autossa jo niin paljon, että ei tule jobbareille enää halpoja kunnossa olevia autoja. Vikojen korjauttaminen ammattilaisella maksaa äkkiä koko autonromun hinnan, joten tuommoinen romu pitää tunkea ehdottomasti autokauppiaalle vaihdossa konstilla millä hyvänsä. Nimeään ei pidä kirjoittaa MISSÄÄN TAPAUKSESSA jobbarin tyrkyttämiin lappuihin, missä tunnustaa omassa autossaan olevan vikoja... siirry sujuvasti tekemään autokauppa toiseen liikkeeseen, missä lappuja ei tyrkytellä allekirjoitettavaksi. Asiakkaat: Tarkastakaa huolellisesti ennen ostopäätöstä, että: Keskuslukituksen kauko-ohjaus toimii, sähköikkunat toimii, sisätilan valon ja takaluukun valon ovikytkimet toimii, sähköpeilit toimii, ja ennen kaikkea ajakaa riittävän pitkä vähintään 20 km koeajo, että jobbarien mahdollisesti vikakoodin lukijoilla nollaamat vikavalot syttyvät uudelleen palamaan ennen ostopäätöstä. Aina on helppoa siirtyä tekemään kaupat toiseen liikkeeseen, mikäli jobbari alkaa vähänkin urputtamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kauppias ei olisi tuosta seuraavalle asiakkaalle kertonut vaikka olisikin ollut viasta tietoinen.
Ilmianna
Jaa
Kyllä jobbarille voi viedä auton jossa vikoja on kunhan viat pysyy kaupantekohetkellä piilossa. Vaadi aina jobbariliikkeltä ostamaasi autoon esim fragus takuu veloituksetta tai käytä auto autotohtorilla sekä kysele puhelimitse edellisiltä omistajilta autosta ns piilovikoja. Muista ettet allekirjoita mitään jobbariliikkeen lappuja missä yrittävät tehdä autostasi lähes uuden korjauksilla. Älä suostu jobbariliikkeiden lappuihin ikinä. Jobbarilla on kyllä varaa korjata myymänsä autot. Vaadi myös aina hyvitys suunnilleen sille tasolle millä vastaavia netissä myydään. Jobbari ei tarvitse paljoa katetta sinulta tulevasta autosta, yleensä toimistokulut riittää. Jobbarille riittää kate siitä autosta jonka sinulle myy. Muista myös muistuttaa aina virhevastuusta ja kertoa että sinulla on kokemusta virhevastuuasioiden viemisestä käräjille saakka. Näin voit olla varma ettei jobbariliike myy sinulle huonoa autoa.
Ilmianna
Jaa
Autojobbarin mielestä "täysipäinen" autonostaja on taas muiden täysijärkisten ihmisten mielestä täysi hölmiskö, joka ostaa muitta mutkitta jobbarilta piilovikaisen paaliromun nopealla aikataululla tutkimatta ostostaan oikeastaan mitenkään. Sen sijaan asiakas, joka tutkii huolellisesti ja perusteellisesti jobbarin tyrkyttämän romun, löytäen siitä vikoja ja kertoen havaintonsa myyjälle, on jobbarin mielestä "aasiakas", "vinkuaani" ja "mäysti", jolle hän rinta rottingilla uhoaa, että "tätä autoa ei teille suostuta myymään". Eipä tietenkään jobbari myy romuaan asiakkaalle, joka huomasi viat hänen tyrkyttämästään romusta ja tiedossa olisi virhevastuuteen vedoten vain ylimääräisiä kustannuksia ja ylimääräistä työtä jobbarille.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Eläköön nykyajan pirulliset sähköviat vanhoissa autonromuissa... se tietää aina vain lisää harmaita hiuksia autojobbareille. Ei ole autoissa enää sähköt ja tekniikka yhtä yksinkertaista, mitä oli 70-luvun puolivälissä C-mallin Kadetissa. Mitäs rupesit autojobbariksi? Olisit lukenut läksysi koulussa aikoinaan, niin nyt ei tarvitsisi taistella piilovikaisten romujen kanssa. Nyt olisi hyvät ja helpot herrojen hommat ja takuuvarmasti tuleva hyvä palkka.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tuollainen vaihtoauton tuojalta vakuutus autonsa viattomuudesta on käytäntönä mm. Rinta-Joupeilla.
Heillä vaihtoautontuojalta täytätetään vaihdon yhteydessä paperi "Vakuutan että..." ja erillisessä osiossa on mahdollisuus mainita tiedossaan olevat viat. Nimi alle ja jos piilotettua vikaa löytyy, on vaihdossa tuonut mahdollisuus saada vastaamaan teostaan. Esimerkkinä suoranaiset petokset kuten mittariruuvaukset ja myös vaihteistoviat, moottoriviat, erinäiset ohjainlaiteviat joita ei ole "muistanut" vaihdossa tuodessaan mainita eivätkä liikkeen edustajankaan koeajolla ole "lauenneet" aktiivisiksi vioiksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Tehdään kaupat sitten muualla kuin Rinta-Joupilla. Ei tämä sen vaikeampaa ole. Missään tapauksessa ei vakuutella auton viattomuutta, eikä vedetä nimeä tuommoisiin papereihin, jos niitä joku autokauppias tarjoaa allekirjoitettavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
seuraavaan-liikkeeseen kirjoitti:
Tehdään kaupat sitten muualla kuin Rinta-Joupilla. Ei tämä sen vaikeampaa ole. Missään tapauksessa ei vakuutella auton viattomuutta, eikä vedetä nimeä tuommoisiin papereihin, jos niitä joku autokauppias tarjoaa allekirjoitettavaksi.
No hyvä.
Kaupat tehdään aina vain täysjärkisten kanssa. Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Missään tapauksessa ei vakuutella käytetyn auton virheettömyyttä, asiakkaan tehtävä on auto tutkia ja itselleen kelvolliseksi hyväksyä. Ei tämä sen vaikeampaa ole tämä täysjärkisen asiakkaan valikointi.
Missään tapauksessa käytetylle autolle ei myönnetä takuuta, jos niitä vähä-älyinen asiakkaaksi tahtova vaatisikin. Suksitellaan sellaiset kuningaskuluttajat vttuun.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sinneseuraavaanmarsmars kirjoitti:
No hyvä.
Kaupat tehdään aina vain täysjärkisten kanssa. Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Missään tapauksessa ei vakuutella käytetyn auton virheettömyyttä, asiakkaan tehtävä on auto tutkia ja itselleen kelvolliseksi hyväksyä. Ei tämä sen vaikeampaa ole tämä täysjärkisen asiakkaan valikointi.
Missään tapauksessa käytetylle autolle ei myönnetä takuuta, jos niitä vähä-älyinen asiakkaaksi tahtova vaatisikin. Suksitellaan sellaiset kuningaskuluttajat vttuun.
Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Järkevät asiakkaat toimivat juuri näin. Ja sama toimintamalli myös myyjän/liikkeen puolella, eli myyjä autoalan ammattilaisena käyttäköön riittäväksi katsomansa ajan vaihtoauton tutkimiseen - asiakas ei lähde myyjän puolesta vakuuttelemaan mitään tai allekirjoittamaan erillisiä lippulappusia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
puolinjatoisin kirjoitti:
Järkevät asiakkaat toimivat juuri näin. Ja sama toimintamalli myös myyjän/liikkeen puolella, eli myyjä autoalan ammattilaisena käyttäköön riittäväksi katsomansa ajan vaihtoauton tutkimiseen - asiakas ei lähde myyjän puolesta vakuuttelemaan mitään tai allekirjoittamaan erillisiä lippulappusia.
"- asiakas ei lähde myyjän puolesta vakuuttelemaan mitään tai allekirjoittamaan erillisiä lippulappusia. "

Niin, paitsi esimerkiksi tuolla Rinta-Joupilla tuollaisen asiakkaalta allekirjoituttavat, jos haluaa heillä vaihtoautokaupan tehdä.

Ja tästä sanotustahan me sitten ollaankin samaa mieltä, puolin ja toisin:
Kaupat tehdään aina vain täysjärkisten kanssa. Ei tämä sen vaikeampaa ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Asiakkaan pitää ilmeisesti ottaa kuittaus jobbarilta, että auto on luovutushetkellä täysin kunnossa ja myöhemmin ilmaantuvat viat eivät ole asiakkaan vastuulla.
Ilmianna
Jaa
Kyllä kansalla rahaa on, mutta ei sitä anneta autojobbareille.
Ilmianna
Jaa
Jobbari on YKSITYINEN KAUPPIAS VERON KIERTÄJÄ et väitelkääte yksityiset kusettajat täällä keskenään .Taas sai näiltä sivuilta aamun parhaat naurut kun yksityiset kusettajat keskustelee keskenään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jobbariliike on todellinen asiakkaiden kusettaja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Älkää ostako autoja pienmyyjiltä, joilla ei ole minkään uuden automerkin edustusta. Näille pienmyyjille päätyvät juuri epäkurantit ja kaikista huonoimmat autoyksilöt joko merkkiliikkeiden heille isoissa erissä dumppaamina, tai asiakkaiden ujuttamat piilovikaiset romut. Tosin pienkauppias saa omasta tarhastaan pois yhden piilovikaisen romun, mutta saa asiakkaalta toisen samanlaisen tilalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kaikista pahimpia on pikkupuljut, joiden nettisivuilla ei uskalleta edes kertoa henkilökunnan nimiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oli se varmaan kunnossa, kun sinne tuotiin, käytetty auto ja varmaan sen verran ajettu, että niillä kilsoilla normaali kulumaa. Olisit ostanut uuden, jos olisit halunnut ehjän saada. Noinhan autokauppias vastaa käytetyn romun ostajallekin, pidä hyvänäsi.
Ilmianna
Jaa
Ei sentään tuonut porokolaroitua sontaläjää ja vieläpä vaatinut kolaroimattoman hintaa.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Juuri nämä "corolla papat" ovat ja elävät eilisessä hintoinensa, ei koskaan pääse heidän kanssaan kuin ilmoista puhuun. Kiertävät ajankulukseen kuvittelu hintojen perässä joita kukaan ei koskaan tässä oikeassa elämässä maksa.
Aina on ihan pakko kohteliaasti kysyä puhutteko nyt markoista vai euroista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jep... ja hyvin usein on joku mielikuvitusliike, joka on jo luvannut autostaan x-euroa vaihdossa samanlaiseen.
Sinne vaan ja äkkiä vaihtamaan, ennen kuin tulevat järkiinsä... vai oliko kuitenkin niin, että siinä mielikuvitusliikkeessä myytävän auton pyyntihintakin oli mielikuvitteellisen korkea ja väliraha tonnin pari enemmän?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yleensä tulevat taas seuraavana keväänä autokuumeessaan ja kuvittelevat jälleen saavansa vuoden jälkeen taas saman hinnan kun kaikkihan on muuttunut tietenkin ja yleensä kun ikää on niin kolhut lisääntyy , no nehän ei haittaa kun autoa ollaan tarjoamassa, mitäs tuo nyt sitten....
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ota oppia Rinta-Joupilta. Seinäjoella vaihtoautoa ei koskaan koeajeta tai tutkita. Myyjä vain katsoo Teräsmiehen röntgenkatseellaan autoasi autopalatsin rappusilta ja kertoo hyvityshinnan. Se on esimerkiksi tuhat euroa. Myytävien autojen hinnat on suolattu siten, että jokainen tonnin rakkine on ilmainen ja on aivan sama mitä vikoja siinä on.
Ilmianna
Jaa
Kai autot kannattaa testata huolella, ennen niiden hyväksymistä? Ja eihän omistaja kaikkia vikoja voi tietää, riippuu aivan millainen auto-asiantuntija on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eipä se kuule "ytgguu" R.Joupissa paljon kiinnosta, kun myytävissä autoissa on +2000 hyvitysvaraa. Urpo vaan kuvittelee tehneensä hyvätkin kaupat,kun järkevillä hinnoilla toimivat liikkeet olisivat hyvittäneet reaaliarvon mukaiset 500-1000 ja Joupilta sai 2.
Siinä se sitten Urpolla sokeutuikin fakta, että välirahaa tuli maksettavaksi tuhansia enemmän, kuin kaupallisesti oikeilla hinnoilla kauppaa tekevässä liikkeessä... ne tosin koeajoivat tarjottavan auton ja arvo oli 500, josta ylisuuren vaihtohyvityksen kyttääjä niin mielensä pahoitti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Käyttäkää köyhät vaan julkisia, kun ette ylety oikean merkkisiin ja mallisiin autoihin niin ottakaa se tyhjä hattu käteen ja kiertäkää kolehti niin saatte seutulipun.
Ilmianna
Jaa
Sehän on nykyään nuorisolla jo yleistä kansanhuvia käydä ajamassa jobbareitten paaliromuista tankit tyhjäksi ja varastaa heidän aikaansa. Meitä jobbarin hermojen rassaajia kasvaa koko ajan uusia sukupolvia lisää, mutta sinä jobbarin-räähkä taas ainoastaan vanhenet joka päivä lisää. Vuosi vuodelta käy sinulla limanuljaska-jobbarilla kauppojen saanti aina vain vaikeammaksi, kun asiakkaat käyvät vuosi vuodelta röyhkeämmiksi ja pirullisilla piilovioilla varustettujen paaliromujen tarjonta kasvaa räjähdysmäisesti joka puolella. Ei kannata enää ostaa alle parin tonnin autoa jobbarilta, kun saman romun saa yksityiseltä halvemmalla. Takuuta romulle ei saa kummaltakaan, mutta yksityiseltä ostamalla jää nekin rahat pois limanuljaska-jobbarin lompakosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
älä sorru skoota tai vw merkkisiin rottosiin, vikaa on ja paljon!!!!! oikeita autojakin on kaupan.
Ilmianna
Jaa
Oli se hienoa aikaa 70-luvulla. Meillä leipoi Datsun 1600 runkolaakerit ajossa kiinni ja iski koneesta kiertokanget mutkalle. Ei onneksi tulleet lohkosta läpi. Eipä muuta, kun tehtaan korjauspajalla yövuorossa kone auki ja tehtaan isolla prässillä kiertokankia suoraksi noin suunnilleen, mitä nyt kohtuudella oikenivat. Uudet laakeriliuskat käärmerautaan ja kiertokankien alapäihin. 75W-140 hypoidiöljyä moottoriin suoraan tehtaan tynnyristä, ettei kone ihan helpolla kolise. Kone nippuun yövuorossa ja tehtaan porvari maksoi meille vielä kovaa paperitehtaan palkkaa, kun tehtiin normaalien haponkestävien pontikkapannujen sijasta nyt autoremonttia talon työajalla yövuorossa. Aamulla nätisti pintakaasulla ajaen Datsun-merkkiliikkeen pihaan ja myyjän koeajon jälkeen vaihto toiseen Datsuniin. Sinne jäi vanha Datsun vaihtoautorivistöön muhkuraisilla kiertokangilla. Sitä en tiedä, myivätkö itse sen Datsunin eteenpäin, vai dumppasivatko jollekin jobbarin retkulle sen eteenpäin myytäväksi? Kun jekku onnistuu, jää tekijälle hyvä mieli pitkäksi aikaa. 30 000 km ajetun Morris Marinan vaihteistoremontista ja sen jälkeen viennistä Helsinkiin vaihtoautoksi sitten toisella kertaa... hyvin meni läpi kuitenkin sekin jekku.
Ilmianna
Jaa
Huomenta !!

Näin eläkeläisenä tahtoo mennä nuo heräämiset yleensä tänne iltapäivän puolelle. Joo, tuli vuonna 1973 lennettyä oikein kunnolla vipuun, kun tuttu kaveri oli automyyjänä myymässä mm. uusia Morris Marina autoja. Sain kyllä yhden piilovikaisen paaliromun sille ujutettua vaihdossa, kun vaihdoin sen ihan uuteen Morris Marinaan. Sitä kilometrien vähennystä en jaksanut sillä porakoneen vingutuksella ruveta enää siihen vaihdossa menneeseen romuun tekemään.

Kyllähän minä sen jo silloin ostaessani tiesin, että englantilainen ei osaa tehdä yhtään mitään laitetta, missä jokin osa pyörähtää yli puoli kierrosta. Oven saranat mahtuvat juuri tuohon kriteeriin. No, Marina tuli kuitenkin ostettua ja eihän siinä ollut takuutakaan uutena kuin ½-vuotta tai 10 000 km.

Vuonna 1975 oli sitten 30 000 km Marinan mittarissa, kun tyypillisesti englantilaiseen tapaan ei öljyt enää pysyneet vaihdelaatikossa sisällä. Minulla oli työpaikka paperitehtaalla siihen aikaan, missä pyöriä jylmysi 6 paperikonetta siihen aikaan. Vuorokorjausryhmään kuuluin ja kun oli korjaamolla jo 50 pontikkapannua tehty myyntiin paperimiehille tehtaan hapiksesta ja tehtaan työajalla yövuoroissa, oli ihan mukava tehdä välillä autoremonttiakin.

Nostettiin Marina nosturilla ylös ja laskettiin öljyt ulos vaihdelaatikosta. Vieressä oli talon paineilmakäyttöinen rasvaprässi, millä painettiin suoraan 200 litran tynnyristä Shellin Retinax A vaseliinia pari kiloa Marinan vaihdelaatikkoon ja proppu kiinni. Ei muuten tullut enää öljyläikkää auton alle ainakaan vaihdelaatikon kohdalle.

Sitten vaan kesäisenä lauantai-aamuna ajeltiin Helsinkiin autokaupoille, että saatiin hyvä euforinen olo, kun taas saadaan yksi filunkikorjattu auto ujutettua jonkun autokauppiaan riesaksi. Eräässä liikkeessä oli 72- mallin 144 Volvo 75 000 km ajettuna. Vaihdettiin Marina siihen Volvoon ja naureskeltiin kotiin ajellessa, että mahtaa seuraava Marinan omistaja ihmetellä loppusyksyn ensimmäisillä pakkasilla, kun vaihdekeppi alkaa tuntumaan liikkeiltään jotenkin omituisen jäykältä ja aina vaan enemmän jäykistyy, mitä lähemmäksi Joulu tulee.
Ilmianna
Jaa
Silloin nuorena ja hoikkana miehenä minäkin tein kerran semmoisen tempun yhteen 68-mallin Cortinaan (tähtiperästä seuraava) että valoin siihen lattian betonista ja kuivumisen jälkeen laitoin kumimatot siihen päälle. Ei tullut katsastusmiehen piikki pohjasta läpi. Joitain rasvanipalla olevia alustan väljiä niveliä korjailtiin aikoinaan muihin vanhempiin autoihin painamalla rasvaprässillä valmiiksi sekoitettua Plastic Paddingia rasvanipasta niveleen kovettumaan. Sitten myöhemmin kun ei nivelissä enää rasvanippoja ollut, niin hakattiin väljää palloniveltä alasimen päällä pajavasaralla niin kauan, että välykset nivelestä häipyi. Väljään ja täysin hengettömään 4 litraa öljyä tuhannella kilometrillä kuluttavaan moottoriin saatiin vaihtoon vietäessä mukavasti uutta potkua, kun liotettiin 10 litran bensakanisterissa yön yli dynamiittipötköä. Yön aikana nitroglyseriinit liukeni bensaan ja aamulla bensat kaadettiin sideharson läpi tankkiin. Dynamiitissa oleva savi jäi sideharsoon. Kerran yhteen vanhakoppa-Escortiin tehtiin vähän lisää potkua, kun vedettiin yhdellä koneistamolla sylinterinkannesta niin reilu siivu pois, että saatiin koneeseen hurjat puristukset. Myytiin sitä vanhakoppaa sitten yhdelle rallimiehelle, mutta ostaja olikin kokenut Ford-mies. Sanoi meille naurahtaen, että "onkos pojat meinanneet tehdä tästä autosta dieseliä, kun on noin hurjat puristukset?" Osti meiltä vanhakopan kuitenkin lähinnä ruosteettoman korin takia. Kertoi itsellään olevan autotallin puolillaan vanhakopan ja välikopan tekniikan osia, että kyllä tuo poikien harjoitustyönä tekemä proto-diesel sinne muiden romujen sekaan mahtuu. Hänellä on jo valmiiksi tehty ärjy kone odottamassa, kunhan vain ruosteeton vielä jäykkä kori löytyy. Vanhakopan kori kun tahtoi käydä veteläksi sen jälkeen, kun sillä oli semmoinen parikymmentä rallia ajettu läpi.
Ilmianna
Jaa
ARE Oy myi vielä 70-luvulla Jyväskylässä aikoinaan kovasti uutta Fordia Aren aukiolla. Meillä oli läpeensä pohjasta ja etulokasuojista mätä mustalaisten vanha 1964-mallin 17 "metrinen" Taunus. Etulokasuojatkin oli lähinnä pelkkää ruosteista pitsiä. Eroon piti romusta päästä ja mahdollisimman halvoilla korjauksilla. Ei silloin oikein mitään harakiri-liikkeitä vielä ollut, mistä saisi edullisia tarvikeosia. Uudet lokasuojat siihen olisi pitänyt marmoritiskiltä ostaa. Yksi tuttu oli kokenut kattohuopa-asentaja ja hän ehdotti, että muotoillaan puhalluslampulla siihen kattohuovasta uudet etulokasuojat ja pakkeli ja maali sitten päälle. Näin tehtiin ja lopputulos oli hämärässä katsoen oikein hyvä. Auton ujuttaminen Arelle tehtiin pimeänä ja sateisena marraskuun iltana perjantaina juuri ennen sulkemisaikaa. Olimme edellisinä päivinä katsoneet vaivihkaa jo ulkona olevasta vaihtoautorivistöstä meille kelpaavan 69-mallisen 1,9 litran Opel Recordin. Sitten vaan 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa oikeasta koiranilmasta, vesisateesta ja pimeydestä Arelle sisään ja suoraan automyyjän puheille, joka siellä jo valmisteli kotiin lähtöä. Kerrottiin, että oltaisiin kiinnostuneita vaihtamaan ulkona oleva Taunus tuohon Recordiin. Kyllähän lipevä kauppias aina kaupanteosta innostuu, eikä työpäivän venähtäminen tuntunut autokauppiasta harmittavan. Autotkin koeajettiin puolin ja toisin melkoisessa vesisateessa. Kyllähän Taunuksessa tekniikka oli kunnossa, eikä autokauppias innostunut vesisateessa ja pimeydessä Taunuksen "peltejä" koputtelemaan. Päältäpäin vain katseli. Kehui vielä, että ei ole etulokasuojissakaan ruostetta, mistä nuo tahtoo yleensä ruostua. Kaupat lyötiin lukkoon ja kattohuopa-Taunus jäi Jyväskylään Aren vaihtoautorivistöön. Paluumatkalla naurettiin niin pirusti, että oli ihan pakko mennä Muuramen Autotalolle nauramaan onnistuneita kauppoja puoleksi tunniksi baarin pöytään. Sanoo niin kuin läpeensä kiero autojobbari ja Y-tunnuksellinen pienmyyjä, että "epärehellisyys maan perii... siitäs saitte, aasiakkaat ja vinkuaanit..."
Ilmianna
Jaa
Mitä yhtäläistä on jobbarin vaimolla ja myymillään autoilla? Ne rutisee,hilseilee ja haisee....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Samankaltainen petostelu osui nyt sitten tännekin.
Keski-ikäisen rouvan "ei ole mitään vikoja" vannotuksen ja liikkeen edustajan huolellisen koeajon jälkeen tarkemmassa myyntiinlaittotutkimuksessa esiin tulikin pari "pikku vikaa" joiden kuntoon laittamisiin suhahtaakin sitten osiin 1500,- ja työt päälle.
Ja meillä kun ei ole Wheeler Dealer tyyppistä ilmaiseksi töitä tekevää Ed Chinaa... pari tonnia saa heitellä huitinpersiiseen. Tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että auto myydään kunnostettuna sitten reippaalla TAPPIOLLA.

Noh, näitähän nää on ja valitettavasti vaan "kuuluu alan riskeihin", mutta ainahan se ohuesti harmittaa kun itse toimii rehellisesti ja olettaa asiakkaankin niin toimivan. Onneksi näitä on kohdalle osunut satunnaisen vähän, tarkasta asiakasvalikoinnista johtuen. Nyt meni rouvan luppakorvailme läpi tälläkertaa... jatkossa tarkempaa asiakasvalikointia ja tiukkaa seulaa.
Ilmianna
Jaa
Älkää jobbarit valittako, itse olette hommanne ja osanne valinneet. Ette kestä sitä, että myös asiakkaat valehtelevat ja huijaavat. Alkakaa ostaa vain niitä alle 3-5 vuotiaita autoja. KIlpailkaa merkkiliikkeiden liikkeiden kanssa samoista vaihtoautoista, Romut voitte viedä suoraan Kuusakoskelle, se tekee romuilla rahaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Noh,noh... eipä nyt solvata jobbariksi kuitenkaan.
Ja eipä tässä kukaan ole valittanut "kuuluu alan riskeihin" ja aloituksen viestiketjuun kerrottuna kokemuksia miten petollisesti (jotkut) autonvaihtajat toimii.
Toisekseen, niitä myydään millä parhaiten kauppa käy. Tilanteen mukaan myydään 3-5-vuotiaita tai vaikka 13-vuotiaita, jos ja kun niille kysyntää riittää. Kauppa käy hyvin ja tulosta tulee, kun pyrkii valikoimaan asiakkaat (edellinen rouva lipsahduksesta esimerkkinä, takaan ettei tule toistumaan meillä) ja eritoten valikoi oman myyntikalustonsa kysyntää vastaavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Roskaväki käy tasan tarkkaan siellä tekemässä autokauppaa, missä roskatavaraa myydään. Kyllähän häkkiapinat toivoisivat kovasti sitä "parempaa väkeä" asiakkaikseen sossun pummien ja muun persaukisen roskaväen sijaan, mutta kun se parempi väki nyt ei vaan tule autokaupoille noihin romutarhoihin. Miksi tulisi? On olemassa autokauppiaita joiden aika kuluu oikeasti kauppojen ja tuloksen tekoon. Ei heillä ole aikaa eikä kiinnostusta notkua netissä kaiken päivää, iltaa ja aamuyötä haukkumassa elättäjiään aasiakkaiksi, vinkuaaneiksi, mäysteiksi ja pölvästeiksi.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Taas käyttäjä toi piilovikaisen romuauton vaihdos

Ei auttanut huolellinen tutkiminen vaan vika ilmeni vasta n. puolentunnin ajon jälkeen. Ostajan nassukka tietenkin vakuutti auton olevan kunnossa mutta eipä ollut.. Parin tonnin remppa tulossa. Täytynee laittaa ukko maksamaan. Ottakaa kolleegat aina lappu asiakkaalta jossa vakuuttaa autonsa olevan kunnossa ja erillinen vika -osio mihin voi vapaaehtoisesti ilmoittaa vaihtoauton viat.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta