käyttökokemuksia

olen hankkimassa uutta pakettiautoa,vaihtoehtoina on 170 hv ford custom transit tai 150 hv vw tporter t6 molemmat keppivaihteilla

11

2976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senverran lisä infooo että tulee yksityiskäyttöön ainoaksi autoksi talouteen lähinnä terveisten ajoon

    • MukavaaKyytiä

      Varmasti molemmat hyviä vaihtoehtoja ja kun uuden ostaa niin tietää toki mitä saa takuu hoitaa mahdolliset murheet.
      Nykyaikaiset uudet ja uudenkarheat pakettiautot on hienoja ajaa ja varusteltu kuin henkilöautot,toki vähän merkistä riippuen mutta yleisesti noin.
      Terveisten ajossa ei tarvi tuumia noita lastausaukkoja tai lastin purkujuttuja niin tarkkaan kuin jossain räätälöidyssä ammattikäytössä,kaikkia varmasti tehtaalla jo senverta tuumailtu ettei vikaan voi mennä ellei ihan erikoiskäyttöön mene.
      Teknisestihän onkin sitten niin että kovasti kiristyneet saastejutut ureapönttöineen ei ainakaan itseäni miellyttäneet ajatuksena kotimaan ilmastoon(litku jäätyy ja systeemi hätäratkaisu tekohengityksenä dieselautojen päästöin&myynnin loppumiseen lähivuosina EU alueella)
      Mitään saasteita ei saisi putkesta tulla vaikka EU ulkopuolella saat ajaa millä lystäät kunhan käy,ei vissiin tuuli käy sieltäpäin saastepilville ja eihän niitä paljon siellä ole,eihän?
      Senverta kuullut ja nähnyt ongelmia näitten Euro6 dieseleiden kanssa kovasti monimutkaisine tekniikkoineen päästökuristuksissa ja mahdollisimman pieni moottori todella rajusti tehoa otettuna että kestävyys ei hääviä liene eikä luotettavuus,vaikka juuri ne oli dieseleiden tunnusmerkkejä aikoinaan!
      Osta kumpi miellyttää ja ihan sama onko ketjujakopää vai kumihihna tms,saat ajaa auringonlaskuun ennenkuin vaihtoväli tulee eteen,käytetyissä valinta olisi toisenmoinen ja ei mieluusti hihnajakopäätä.
      Ne on noita 1 omistajan helppouksia,kaikki kestää sen "100tkm kunhan ajat huollatat vaihdat uuteen" tyyliin.
      Toinen juttu onkin onko siinä vielä uudeksi malliksi paljon lastentauteja??
      Itse harkitsin pitkään tuota customia joka miellytti silmää eikä isompia murheita niissä ole ollut kun tutkiskelin asiaa ja jos uuden olisin ostanut niin se tai NV300,taitaa olla Fiatillakin myös samaa yhteistyötä oleva malli joka taasen sama auto kuin Vivaro.....
      Näyttää viimeistään nyt kaikki olevan jo lähempää jos kaukaisempaa sukua toisilleen erona pelkkä maski ym ja toisissa käytetään samoja moottoreita vaihteistoja jne.
      Suunnittelu on kallista kuten omien osienkin valmistus vain itselle joten tehdään kimpassa tai ostetaan osat muilta merkeiltä.
      Volkkarihan on hyvin tehty korityöltään pakuksi jos joku moista asiaa erityisesti arvostaa,mielestäni ylihintainen kumminkin ja vikapuolta on piisannut kaikenmoista,toki kun uusi ja monen vuoden takuuauto niin hälläväliä sinulle senpuoleen.

      Päädyin lopulta 50tkm ajettuun käytettyyn,pitkään valmistetun mallin viimeiseen vm tuolla korilla,euro 5 ja uutta vastaava kait käytännössä kun löysin kiinnostavan yksilön joka miellytti väriltään,kunnoltaan,ollut yks käytössä 1om ja vaihdokkikin kelpasi sopivasti kaupanteossa.
      Säästin 10 000e jolla vaikkapa matkustellaan ja haetaan niitä terveisiä kuskattavaksi lämmön kera!
      Terveisiä täälläkin vain ajellaan,ei rahtia eli yksityiskäytössä=)
      Onnea kaupantekoon ja uudelle autolle!

    • vaihtoehtoja

      En omaa kokemusta kuin todella vanhoista pakuista joilla aikoinaan ajoin kun olivat uusia.

      Listalla olevien lisäksi kannattaa käydä koeajamassa ja foorumeilta lukemassa myös PSA-konsernin uudet vastaavan kokoluokan pakut (ei face-lift vaan täysin uusi konsepti). Sama auto: Peugeot Expert- Citroen Jumpy- Toyota Proace, joissa kolme koripituutta ja muistaakseni mediumin ja pitkäkorisen saa 2.0L - 150hv ja180hv koneella, joista viimeisimmän saa myös aidolla perinteisellä automaatilla, joka on hyvämaineisen Aisinin valmistama. Tehty pikkubussin pohjalle matalalla painopisteellä ja autolehtien testien mukaan mukava alusta ja hyvä ajettava.

      - http://www.parkers.co.uk/vans/news-and-advice/2015/may/peugeot-expert-2016-and-citroen-dispatch-2016-preview/

      Ps. Onkohan Ford Transitin nokalla PSA:n kone, kuten sen monissa malleissa, Connectissakin?

      PsPs. Edellinen kommentoija siasi opetella kappalejakojen teon, sillä tuo yhteen tuubaan tungettu pitkä teksti on eri uuvuttavaa luettavaa.

    • MukavaaKyytiä

      Hyvä huomio,pahoittelen & koitan parantaa tapani ja jaotella paremmin,pahus kun tottunut lukemaan ja kirjoittamaan jo itsekkin samoin kuin mitä lukeekin,en siis tarkoita tätä palstaa.

      Varmasti vaihtoehtoja on monia,aloittaja vaan ei kysynyt niitä kuten ei aisanistakaan vaan oli ostamassa 6v manuaalia joko Fordiin tai Volkkariin,piste.

      Liekä nuo mainitsemasi pudotettu pois valinnoista kun ei kerta maininnut vaihtoehtoina,ehkäpä on Ford tai VW käyttäjäkuntaa PSA sijaan?

      Ken autolehtien testeihin uskoo niin uskokoot ja valitsee kait eri lehtien useinkin ristiinmenneistä lopputuloksista sopivimman itselleen olipa rengastesti tai koeajo,itse olen luottanut perstuntuman-kukkaron ja mikä sopivasti kohdalle sattuu yhdistelmään ja hyvin on pärjätty Kiinalaisilla renkailla sekä häntäpään testivoittajilla myös autopuolella...

      • vaihtoehtoja

        "Varmasti vaihtoehtoja on monia,aloittaja vaan ei kysynyt niitä kuten ei aisanistakaan vaan oli ostamassa 6v manuaalia joko Fordiin tai Volkkariin,piste."

        Havaintojeni mukaan yöllä autonostoistaan kertovat tuppaavat katoamaan varsin nopeasti takaviistoon. Vaikuttaako siihen nukuttu loppuyö tai mahdollisista happamista selvinnyt pää.

        Mutta logiikkasi mukaan extratiedosta ja edes kohtuullisesta uteliaisuudesta tulee pidättäytyä sen suhteen mitä markkinoilla on tarjolla. Eikös suhteellisen kattavan selvityksen jälkeen ole ratkaisu paremmalla perustalla?

        "Liekä nuo mainitsemasi pudotettu pois valinnoista kun ei kerta maininnut vaihtoehtoina,ehkäpä on Ford tai VW käyttäjäkuntaa PSA sijaan?"

        Mahdollisista pudotuksista ja niiden syistä avaaja ei edes kertonut, mutta Ford Transitin ostaessaan taitanee ostaa samalla PSA:n moottorin.

        "Ken autolehtien testeihin uskoo niin uskokoot ja valitsee kait eri lehtien useinkin ristiinmenneistä lopputuloksista sopivimman itselleen..."

        Kuka ja missä on maininnut tai edes vihjannut, että autolehtien testeihin tulisi suhtauta totaalisen sokean uskovaisen tavoin? Tämän estämättä niissä on useinkin paljon kohdallaan olevaa, suuntaa antavaa, sekä paikkansa pitävää faktainformatiota.

        Kertoisitko mikä alla olevasa ko. PSA:n pakuja koskevassa artikkelissa ei pidä paikkaansa tai miksi siihen koottu informaatiopaketti ei olisi validi ja on hyödytön?

        * Ensimmäistä kertaa tonniluokan pakettiauto on rakennettu samalle modulaariselle perusrakenteelle, joka käytetään laajasti merkin henkilöautomallistossa. Uusi modulaarinen Emp2-perusrakenne tuo mukanaan aikaisempaa enemmän vaihtoehtoja.

        - https://www.uusisuomi.fi/autot/199910-citroen-jumpyn-myynti-alkaa-halvin-malli-maksaa-alle-26-000-eu

        Mutta aivan samalla logiikallasi avauksenkin tiedustelu on arvoton, koska mahdollisesti saamansa käyttökokemukset ovat hyvin subjektiivisiä, sekä käyttöolosuhteistakin riippuvaisia ja osa saattaisi olla jopa ihan tarkoituksellisen valheellisesti luotuja puolesta tai vastaan. Logiikkasi soveltuu koskemaan myös itsesi kirjoitteluun ja kannaottoihin.

        Ps. Myös eri tieteen alueen aloilla on ristiriitaista informaatiota tutkimustuloksien lopputulemana. Kaikesta metadatasta kaikilla elämän alueilla jokaisen tulee sitten tehdä se oma synteesi, loogista.

        Ainoa absoluutttinen totuus on se, että ihmisen syntymä on samalla kuolemantuomio, toisille ennenaikasesti aiemmin, toisille hiemen myöhemin.


    • TestivoittajaaPukkaa

      Hohhoijaa...en jaksanut kuin alkupäästä pätkän lukea tuota vuodatustasi kun aisaniasi ei noteerata innolla tai ehdottamiasi toisia automalleja aloittajalle.

      Siis aloittajalle,mitä ihmettä minulle kiukuttelet?

      Minulle ihan yksi lysti mitä kukin ostaa tai ostaako mitään,en kuulu kateellisten joukkoon ajaako joku ikivanhalla romulla tai ihkauudella ,omapa on asiansa ja tarpeet erit,ellei taskussa ole niin pankista saa ken pakosta uuden ajopelin haluaa.

      Itse olen ajanut semmoisilla kuin kiinnostaneet ja pitänyt niin kauan kuin tuntunut siltä että vaihtoaika,autokauppaan mennyt normaalisti noin tunti alusta loppuun jolloin auto koeajettu-syynätty ja väliraha selvitetty kahvit päälle,ei ole autolehtiä luettu eikä otettu mukaankaan.

      Silti olen hengissä selvinnyt ihan hyvinkin vaikka testivoittajat menneet yleensä ohi.
      Elämä on kuule lyhyt ja kannattaa elää ihan itse omaa elämäänsä,testitkin on ihmiset tehneet ja onko tarkoitus että kaikki ajaa testivoittajilla,semmoisia sanotaan laumasieluiksi.

      Mikä on validi?..ikään kuullutkaan,onneksi vissiin itse tiedät vai tiedätkö?

      Jos joku kirjoittaa tänne päiväsaikaan,onko se silloin enempi harkittua kuin yöaikaan kirjoitettu ja mitkä kellonajat ovat raja-arvoina kannattaako kirjoituksia ottaa miten vakavasti?

      Mikä on subjektiivinen kirjoittelu??,informaation ja loogisen onneksi tiedän.

      Eihän vaan ole jonkinmoista pätemisen tarvetta ja vierasperäisten sanojen viljelyintoa vähän snobbaillen ,onneksi et kirjoittanut Ruotsiksi tai vielä hienommin Latinaksi.

      • vaihtoehtoja

        Onko "MukavaaKyytiä" yks'kaks vaihtanut nikin kesken matkaa?

        Voihan kirous sentään millaisia ilman päätä ja häntää olevia provokatiivisiä tunteenpurkauksia ja tarkoituksenhakuisia virhetulkintoja pelkät kulkineet toisissa vaikuttavat saavan aikaan, iltamyöhäänkin.

        "Hohhoijaa...en jaksanut kuin alkupäästä pätkän lukea tuota vuodatustasi kun aisaniasi ei noteerata innolla tai ehdottamiasi toisia automalleja aloittajalle."

        Kerrot (ilmeisesti valehdellen) tai rehellisesti typeryytesi paljasten olleesi lukematta, mutta siltikin teet "loogisesti" pitkän ja vahvan latauksen tunnevuodatuksen "vastineeksi" kokonaan esille leitetun itse asian ohitse ... ensin ajetuasi istesi nurkkaan komentoinnissa.

        Hyvämaineinen Aisin, joka oli ihan vain sivuraiteena ja informaatiomielessä mainittu, vaikuttaa jostakin syystä kovasti nostavan tunteita toistamiseen, mutta samalla kaiken oleellisen kommentista riidanhaasteellisen meuhkaajan mentaliteetillä sivuuttaen.

        Mikähän henkinen prombleemi ja patouma saa jotkut kovin sivistymättömän riidanhaasteellisiksi ihan yksinkertaisissa ja näinkin neutraaleissa arjen asioissa, iltamyöhäänkin. Mikähän mahtanee olla reaktio elämässä mahdollisten todellisten ja vakavien ongelmien osuessa kohdalle ...

        Itselleni on ihan helskutin hailee minkä kulkineen kukin itselleen valitsee, mutta kunhan laitoin ko. onnistuneen uuden automallin esille _lisävaihtoehdoksi_ harkittavaksi, rautalankaa: siis ei ainoaksi. Jostakin syystä maltillisen asiakeskustelun sijaan se yllättäen nostattikin toistamiseen herneet.

        **********************************************************************************************

        Palataampa sitten hieman itse asiaan. Vaikuttaa, että Ford on PSA:n kimpassa pienissä alle 2-litran dieseleissä ja yhteistyösopimusta jatkettu, mutta ei enää suuremmissa koneissa.

        * PSA and Ford will extend diesel tie-up, report says

        - http://europe.autonews.com/article/20150507/ANE/150509946/psa-and-ford-will-extend-diesel-tie-up-report-says

        .


    • EtteenpäinElämässäJo

      Anna olla jo,kuten sanoin yx lysti kauppaatko omia ajatuksiasi puoliväkisin ja hienoin sanoin meille tai oikeastaan aloittajalle josta ei kylläkään ole kuulunut mitään eikä vissiin kulukkaan,mutta oli miten oli.

      Nimimerkin pikavaihto oli pieni vihje sinulle testivoittajien tilaajalahja.

      Harppoen luin tuon katkeran kalkkisi jossa pääpainossa ajatusmalli:kun muut ei ymmärrä hyvän päälle,vain sinä tietenkin, mutta hyvä juttu että itsetunto on ok,parempi se noinpäin on kuin lamamielin.

      En ole tyrkyttänyt mitään vaihtoehtoisia uusia pakettiautoja aloittajan ehdottamiin kahteen koska on hänen asiansa mitkä kiinnostaa ja mitkä ei eikä syyt kuulu minulle milläänmuotoa.

      Ajatuksiani heittelin miten itse pähkin asioita tässä taannoin kun olin ihkauuden tai vähän käytetyn välimaastossa ja näissä ajatuksissa tuli moisia havaintoja tehtyä joko itse,"baarista" tai nettihauilla.
      Osa kumminkin "mutu"tuntumiin joita meillä lie kaikilla on eri asioista,toiset ostaa yhä merkin tai brändin perusteella mielikuvia vaikka itse nykytuote olisi yhteistyömalli jossa saman tuotteen hinta voi olla tuhansia euroja eri riippuen maskin merkistä,kuten esim PSA tai Nissan-Renault moottorit vaihteistot joita käytetään hyvin monissa merkeissä nykyään,Fordista en tiedä koska malleja on pilvinpimein kuten niiden koneitakin löytyy joka lähtöön,osa omia ja osa yhteistyökoneita mutta mitä väliä sillä on vai meinaatko että niiden ominaisuuksissa isoja eroja on?

      Uusi on uusi,takuut on pitkät ja tyyppivioista ei tiedä kukaan jos mallikin on uusi mutta sääntö on se että ensimmäiset vuodet on lastentauteja täynnä,viimeiset eivät eli siitä syystä päädyin itse jälkimmäiseen ja joudun ajamaan vielä vanhalla korimallilla vaikka samaan rahaan olisi löytynyt uutta malliakin,niitä ihkaensimmäisiä euro 6 ureamalleja ja tuplaturbotetuin 1,6 konein.

      Ei kuulostanut minun valinnaltani jos kestävyys,raha ja järkevyys ykkökriteerejä,korimalli ei tai mitä naapuri sanoo.

      Tarkoittaa ketjujakopäätä,euro 5,tarkistettavaa historiaa(suomiauto),ei erikoisrakenteita&itsehuollettavuus nykyautoksi edes jonkinmoinen ja hyvin vähän ajettua yksilöä tarpeisiini(lyhyt malli)ja pitkää mallikaarta sekä jonkinlaista kompromissia tyyppivikojen suhteen koska kaikissahan niitä piisaa mutta yritän pidellä hyvin huoltaa erittäin hyvin ja on vain terveisten jakelua,ei muuta säännöllistä rahtitoimintaa.

      Aikansa kun eri malleja ja vaihtoehtoja mietti niin tähän päädyin,pari muutakin olisi kelvannut mutta kohtalo päätti näin tai nettiauto oikeastaan=)

      Koita pärjätä aisamies!

      • vaihtoehtoja

        "Anna olla jo,kuten sanoin yx lysti kauppaatko omia ajatuksiasi puoliväkisin ja hienoin sanoin meille tai oikeastaan aloittajalle ... "

        Yhdessä asiassa olet oikeassa. Elämä on liian lyhyt ja liian arvokas kaltaisiisi yksinkertaisiin, sivistymättömiin multinikki-riidanhaastajiin ja vulgaareihin suunpieksäjiin tuhlattavaksi.


    • TälläisiäTäälläPiisaa

      Ainut joka tässä vastahankaan on ollut on sinä,minä kun en ole ostamassa yhtään mitään enkä tyrkytä kenellekkään mitään muuta kuin kokemuksiani JOS aloittaja haluaa lukea,ei siis oikeastaan mitään tekemistä sinun PSA himojen ja automaattivaihteistojesi mainostamisessa,tukit väkisin tähän mukaan kuokkimaan oudon agressiivisella asenteella.

      Antaapi olla en viitsi enää jatkaa kun tässä päätä eikä häntää ja päätän tähän,hommaa uusi mielikuvituskaveri tai etsi aloittaja jostain kommentoimaan(ellet itse hän)...mikä muuten on multinikki?

      Muitakin hienoja sanoja taas kehittelit mutta mikäs siinä huvinsa kullakin ja outo käsitys riidanhaastamisesta jos tämä ollut sitä.
      Nakkikioskin jonossa esimerkiksi hyviä aloitusrepliikkejä ,kysy kavereilta mikä on hyvä sellainen,niitä on useitakin ja ne on riidanhaastamista noin niinkuin esimerkkinä.

      Onneksi koulut alkaa nyt viikolla tai kohtapuoliin niin keksit muuta tekemistä läksyissä.

      Pärjäile,rattihommat kutsuu!

    • Duodanoin

      Pojat,pojat antakaapa olla koska tämän ketjun aloittajakin on tiellä tietymättömillä ja enempi hänen asia kuin teidän turhaan kähistä jonnin joutavasta asiasta joka edes kosketa teitä.
      Nautitaan loppukesästä ja ajellaan millä ajellaan sovussa ellei 4 niin kahdella pyörällä.
      Siirrytään seuraavaan aiheeseen yhteisvoimin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe