Miten tämä opetus käy juutalaisuuden kautta?

TuomaanEvankelium

Ja Jeesus sanoi: ”kuka vain, joka älyää merkityksen näille sanoille, ei tahdo maistaa kuolemaa. Hän, joka imee minun puhettani, tulee minun kaltaisekseni, minä itse, tulen hänen kaltaisekseen, ja mitä on piilossa, paljastetaan hänelle.

Onneton on se sielu joka on riippuvainen ruumiista ja onneton se ruumis joka on riippuvainen sielusta. Kun teet ne kaksi yhdeksi, sinustakin tulee Ihmisen poika. Ja kun käsket ’Vuori, siirry!’ se myös siirtyy. Jokainen, joka on lähelläni, on lähellä tulta, mutta joka on minusta kaukana, on kaukana valtakunnasta.

Jos he kysyvät ’Mistä te olette tulleet?’ niin vastatkaa ’Me olemme tulleet kirkkaudesta, paikasta, missä kirkkaus saa alkunsa ja perustansa’ ja se selvenee heidän mielikuvansa kautta. Jos he kysyvät ’oletko -se- sinä?’ vastatkaa ’Me olemme -sen- lapsia, me olemme Elävän Isän valittuja!’ Jos he vielä kysyvät ’Mikä on Isänne merkki teissä?’ sanokaa vain ’Liike ja lepo.’

Mielikuva on selvä ihmiselle, mutta heidän kirkkautensa on vielä kätkössä Isän kirkkauden kuvassa. Hän tulee selväksi, mutta hänen mielikuvansa on hänen kirkkautensa kätkemä.

Se olen minä, joka olen heidän kaikkien yläpuolella oleva kirkkaus. Se olen minä, joka olen kaikkialla. Minusta kaikki kurottui, ja kaikki kurottuvat minuun. Kaada puu, ja minä olen siellä. Nosta kivi, ja sinä löydät minut sieltä.

Minä paljastan salaisuuteni vain niille, jotka ovat sen arvoisia. Älä anna vasemman kätesi tietää, mitä oikea kätesi on tekemässä."

3

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväksikäyttöä

"Hän, joka imee minun puhettani, tulee minun kaltaisekseni, minä itse, tulen hänen kaltaisekseen, ja mitä on piilossa, paljastetaan hänelle."

Siellä oli imetetty munaa oikein huolella.

• TuomaanEvankelium

Vaihtoehto1: "hörppii minun huuliltani"
        Vaihtoehto2: "juo minun suustani"
        Vaihtoehto3: "imee minun puhettani"

• Lähellä tulta.....

"Zarathustralaisuuden rituaalin keskipisteenä on tuli. Palvontamenossa, jasna, Ahura Mazdan taivaallisen tuli laskeutuu alas ja yhdistyy rituaalituleen. Tulta pidetään Ahura Mazdan poikana ja hänen kauneimpana näkyvänä muotonaan. Zarathustralaisuuden tulitemppeleissä tuli palaa jatkuvasti ja sitä pitävät yllä papit. Sisäiset rituaalit suoritetaan temppelissä, kun vastaavasti ulkoiset rituaalit voidaan suorittaa missä tahansa puhtaassa paikassa, kuten kotona "

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      28
      5380
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      160
      1814
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1476
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1304
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      23
      1164
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1114
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      71
      1058
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1023
    9. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      36
      893
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      875
    Aihe