Porukkaa lähti ovet paukkuen. Kuka voitti?

kalluppia

Täältä on viime päivien pienen myrskyn vesilasissa jälkimainingeissa lähtenyt muutama kirjoittaja ns. ovet paukkuen. Kuka tässä on mielestänne nyt voittaja, jos sellainen tai sellaisia on?

a) jäljelle jääneet palstalaiset ylipäätään

b) joku tietty palstalainen tai palstalaisia

c) jokin tietty palstalla esiintyvä ideologia tai painotus

d) lähtijät itse

e) kaikki hävisivät

f) ei mitään väliä

g) ketkä lähtijät?????

169

1328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko kyseessä kilpailu??

• nypityt.kulmakarvat

Onko treffeillä tärpännyt?

• vastaisitko

onko sulla voittaja olo?

• nyhjäätyhjästä

Täältä kukaan ole lähtenyt.

• PalkinnoksiHelvetti

Oletko syntihyväksyjä?

• win-win-

Repen olikin jo aika lähteä kuudentoista vuoden jälkeen.

• Vastaan Canada.

• Ei vaiskaan, vastaan d) lähtijät itse, jos noista pitää valita. He tekivät niin kuin parhaaksi näkivät, joten eiköhän se ole heille jonkunlainen voitto.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Ei vaiskaan, vastaan d) lähtijät itse, jos noista pitää valita. He tekivät niin kuin parhaaksi näkivät, joten eiköhän se ole heille jonkunlainen voitto.

Emmekös me palstalle jääneetkin tee minkä parhaaksi näemme 🤔

• vain.en.usko
        usko.vainen kirjoitti:

No sinä nyt olet niin sekaisin, että epäonnistut teit sitten mitä parhaaksi näet tai sitä vastoinkin.

• usko.vainen kirjoitti:

Kyllä, mutta en minä ainakaan katso itseäni voittajaksi (en tosin häviäjäksikään) tuossa aloitukseen liittyvässä asiassa, vaikka tänne olen jäänytkin. 😲

• vain.en.usko kirjoitti:

No sinä nyt olet niin sekaisin, että epäonnistut teit sitten mitä parhaaksi näet tai sitä vastoinkin.

Vaikutat älykkäältä tyypiltä 🙄

Kyllä, mutta en minä ainakaan katso itseäni voittajaksi (en tosin häviäjäksikään) tuossa aloitukseen liittyvässä asiassa, vaikka tänne olen jäänytkin. 😲

Mutta parhaamme kuitenkin teemme 😉

• usko.vainen kirjoitti:

Mutta parhaamme kuitenkin teemme 😉

Niinpä. Kuka milläkin alueella. 😉

Niinpä. Kuka milläkin alueella. 😉

Eikös kaikki tee aika parhaansa kaikilla alueilla?
        🎯

• usko.vainen kirjoitti:

Eikös kaikki tee aika parhaansa kaikilla alueilla?
        🎯

Enpä voi puhua kaikkien puolesta, mutta myönnän joissain asioissa meneväni siitä, missä aita on matalin. Olen vähän laiska sillä tavalla. Jos asialla siis ei ole minulle suurta merkitystä. 😳

Enpä voi puhua kaikkien puolesta, mutta myönnän joissain asioissa meneväni siitä, missä aita on matalin. Olen vähän laiska sillä tavalla. Jos asialla siis ei ole minulle suurta merkitystä. 😳

Et siis halua pohtia tätä mutta tiedät mitä nuo ryhmät edustavat?

• usko.vainen kirjoitti:

Et siis halua pohtia tätä mutta tiedät mitä nuo ryhmät edustavat?

Enköhän minä sen verran ymmärrä suomen kieltä, että suunilleen tiedän keihin noissa viitataan:

d) lähtijät itse

e) kaikki hävisivät

f) ei mitään väliä

g) ketkä lähtijät?????

Enköhän minä sen verran ymmärrä suomen kieltä, että suunilleen tiedän keihin noissa viitataan:

d) lähtijät itse

e) kaikki hävisivät

f) ei mitään väliä

g) ketkä lähtijät?????

Täydellinen vastaus🐷🐽

• usko.vainen kirjoitti:

Jäljelle jääneillä "palstalaisilla" on täällä vielä pieni uskovaisten porukka jolta voivat saada halutessaan tietoa.

• Anonyymi
        pertsa2012 kirjoitti:

Jäljelle jääneillä "palstalaisilla" on täällä vielä pieni uskovaisten porukka jolta voivat saada halutessaan tietoa.

Mihin sinä lähdit, Pertsa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin sinä lähdit, Pertsa?

Ei ole Pertsa enää ilmestynyt.

Taisi piru periä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole Pertsa enää ilmestynyt.

Taisi piru periä.

Eikä vieläkään avaudu Pertsan sanainen arkku.

• hyvä_näin

En nyt osaa sanoa mihin kategoriaan vastaukseni sijoittaisin. Mielestäni palsta on voittaja. En tiedä lähtijöistä kuin pari kolme, mutta heidän mukanaan palstalta lähti ääripään ajattelua, niin änkyräateismia kuin jonkinlaista lahkolaishihhulointiakin. Ääriajattelu ei ole rakentavaa eikä pidemmän päälle kovin mielenkiintoistakan keskustelua. Palsta voitti joustavamman ja monipuolisemman näkökannan kirjoittajien päättäessä jäädä.

• eimitäänväliä

sanoisin vaihtoehto f), ei mitään väliä, koska ei täällä mitään muutosta tapahdu eikä kukaan lähtijöiden puuttumista edes huomaa kunhan nämä jälkipuinnit hiipuvat.

• Palstahan on aina kirjoittajiensa näköinen. Hävisikö tai voittiko joku, lähtikö joku....mistäpä sen voi tietää...

• vastuusi

minkä näköistä sinä teet palstasta? sinä oletettavasti olet sekä keskustelun poistattaja että sitä kautta myös ajat kirjoittajia pois palstalta. jäljelle jääneenä miten aiot palstalla jatkaa?

• Aika ajoin täällä alkaa tällainen ”myrsky”, jossa aloitetaan ketju toisensa jälkeen siitä, miten huono palsta tämä on. Ja silloin osa ilmaisee, että lähtee pois.
      Tämän palstan luonteeseen kuuluu, että tänne tulee ja täältä lähtee jatkuvasti eri kirjoittajia. Moni taitaa palata sitten esim. eri nimimerkillä? Osa kirjoittajista pysyy, ja heistäkin moni pitää taukoa.

Sehän ei vaikuta alustanpitäjän eli Allerin käytäntöihin mitenkään. Sillä on oma säännöstönsä, jota se noudattaa. Ennen oli ”seriffi” palstalla, eikä hänkään miellyttänyt kaikkia. Sitten ei ollut mitään moderointia ja silloin vasta meno olikin villiä. Sitten alkoi automaattimoderointi sekä otettiin käyttöön tiukempi linja mm. vihakirjoitusten vuoksi. Luonnollisesti sitten osa suuttui näistä.

En tiedä voidaanko nykyaikana käyttää edes ns. bannia, eli teknisesti estetään kirjoittamasta Suomi24 palstoille mitään. Se tehtiin IP numeron kautta. Aiemmin pahimmat trollit sai näin asioihin joksikin aikaa.

Jos näistä on tullut ongelma, niin aivan turhaan niistä täällä keskustellaan. Eivät ylläpitäjät lue tuhansia ketjuja Suomi24:sta. Viestit tulee laittaa joko Suomi24 palstalle:

”Suomi24 kertoo tällä palstalla uudistuksista, käyttökatkoista sekä muista tiedotettavista asioista. Käyttäjä voi puolestaan tehdä palstaehdotuksia, antaa yleisiä kehitysideoita sekä pyytää apua pulmatilanteisiin.”

Tai laittaa viestiä ”Ylläpitoon voit olla yhteydessä palvelulomakkeen kautta.” suoraan.

Avoimien nettikeskustelujen luonteeseen kuuluu myös häiriköinti, eli trollaus jne. Samoin kaikki saavat kirjoittaa mitä erikoisempia ajatuksen juoksujaan. Näitä vain mielestäni tulee suvaita, ainakin jossain määrin. Kiusallisia kyllä, mutta eihän tarvitse availla tai vastailla niihin. Sen kun vain ohittaa ja keskittyy johonkin muuhun,

Aika ajoin täällä on selkeää kiusaamista. Otetaan joku nimimerkki, jota kohtaa aloitetaan ajojahti. Näin on myös minulle käynyt. Kuukausi sotalla sitä jatkui. Sen perusteena oli, että täältä halutaan kiusaamisen avuilla savustaa ulos niitä kirjoittajia, joista ei tykätä. Se sanottiin ihan suoraan.

Netti on täynnä eri mielipidepalstoja. Jokaiselle varmaan löytyy se mieluisin paikka, jos vähänkään viitsii etsiä.

Itse pidän tästä palstasta siksi, että täällä on monenlaisia ihmisiä. Tämä on vilkas palsta, jossa on aina monia mielenkiintoisia keskusteluja käynnissä. Vaikka aihepiiristiä usein poiketaan, niin onhan toisaalta luterilaisuus vallan laaja alue. Kuhan edes jonkinlaista kytköstä aiheessa on.

• jjvvv

"Tämä on vilkas palsta, jossa on aina monia mielenkiintoisia keskusteluja käynnissä. "

Juuri näin mutta sensuuri ei kuulu vapaan sivistysvaltion toimintaan. Vain laittomuuksiin tulee puuttua.

• jjvvv kirjoitti:

"Tämä on vilkas palsta, jossa on aina monia mielenkiintoisia keskusteluja käynnissä. "

Juuri näin mutta sensuuri ei kuulu vapaan sivistysvaltion toimintaan. Vain laittomuuksiin tulee puuttua.

Jotakuinkin näin on tapahtunutkin. Samoin jos rikkoo Suomi24 sääntöjä. Mutta vielä on paljon poistamattakin noita sääntöjen vastaisia ketjuja ja kommentteja.

• ehdotan
        mummomuori kirjoitti:

Jotakuinkin näin on tapahtunutkin. Samoin jos rikkoo Suomi24 sääntöjä. Mutta vielä on paljon poistamattakin noita sääntöjen vastaisia ketjuja ja kommentteja.

Olisiko kuitenkin paikallaan näin palstalaisten kesken tehdä herrasmies ja nais sopimus että emme omalta osaltamme ilmiantele kuin jos selkeästi laittomuuksia havaitsemme. Palstan omaan automaaatti taiu muuten vaan poistoon emme voi vaikuttaa, mutta mitä jos emme ilmiantelisi toisiamme. Tänne mahtuu monenlaista viheltelijää ja jokainen saa lokaa niskaansa joskus. Mitä jos sietäisimme sen koska olemme tämän palstan omaksemme valinneet. Ei edesauteta sensuuria.

• ehdotan kirjoitti:

Olisiko kuitenkin paikallaan näin palstalaisten kesken tehdä herrasmies ja nais sopimus että emme omalta osaltamme ilmiantele kuin jos selkeästi laittomuuksia havaitsemme. Palstan omaan automaaatti taiu muuten vaan poistoon emme voi vaikuttaa, mutta mitä jos emme ilmiantelisi toisiamme. Tänne mahtuu monenlaista viheltelijää ja jokainen saa lokaa niskaansa joskus. Mitä jos sietäisimme sen koska olemme tämän palstan omaksemme valinneet. Ei edesauteta sensuuria.

Olen valmis´tuollaiseen sopimukseen. Näin olen toiminut ja toimin vastakin. Pyydän lainvastaisia joko siirtoon tai poistoon sekä räikeästi Suomi24 sääntöjen vastaisuuksia.

• ehdotan kirjoitti:

Loan heitto on väärin eikä sitä tule suvaita. Loan heitto on myös sääntöjen vastaista. Omalta osaltani en suostu hyväksymään loan heittoa enkä kiusaamista.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Loan heitto on väärin eikä sitä tule suvaita. Loan heitto on myös sääntöjen vastaista. Omalta osaltani en suostu hyväksymään loan heittoa enkä kiusaamista.

Miten ajattelin siihen reagoida?

• tiedetään
        mummomuori kirjoitti:

No eerikahan nakuttaa ilmianto-näppylää pää punaisena kuten tähänkin asti herne syvällä molemmissa sieraimissa. Sellaisen keskustelukulttuurin hän on tuonut tullessaan.

• mummomuori kirjoitti:

Jos esitit kysymyksen minulle, vastaan, että en voi allekirjoittaa sellaista sopimusta, että lokaa saa heitellä, koska sitä heitellään kaikille.
        Toisaalta sana sensuuri on mielestäni hiukan ongelmallinen tässä yhteydessä. Jospa teemme sellaisen sopimuksen, että siedämme poistoja ja ilmiantoja, koska jokaisella on oikeus käyttää niitä nappuloita, joita alusta tarjoaa. Sensuuriahan on myös se,jos yritetään vaikuttaa yksittäisen kirjoittajan käytökseen palstalla ikäänkuin "ryhmäpaineella"
        Tuossa sopumuksessa käytetään myös manipulaatiotekniikkaa esittämällä, että sopimus on herrasmies ja naissopimus, ovatko siis he, jotka eivät tee sopimusta jotain muita kuin herrasmiehiä ja naisia?
        Ryhmäpaine on tietenkin hyvä keino pyrkimyksissä määritellä kuinka itse kunkin tulee täällä käyttäytyä ja mitä saa ja ei saa tehdä. Jossakin keskustelussa puhuimmekin siitä kuinka ryhmäpaineella pyritään hallitsemaan.

• jusjustjust
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Jos esitit kysymyksen minulle, vastaan, että en voi allekirjoittaa sellaista sopimusta, että lokaa saa heitellä, koska sitä heitellään kaikille.
        Toisaalta sana sensuuri on mielestäni hiukan ongelmallinen tässä yhteydessä. Jospa teemme sellaisen sopimuksen, että siedämme poistoja ja ilmiantoja, koska jokaisella on oikeus käyttää niitä nappuloita, joita alusta tarjoaa. Sensuuriahan on myös se,jos yritetään vaikuttaa yksittäisen kirjoittajan käytökseen palstalla ikäänkuin "ryhmäpaineella"
        Tuossa sopumuksessa käytetään myös manipulaatiotekniikkaa esittämällä, että sopimus on herrasmies ja naissopimus, ovatko siis he, jotka eivät tee sopimusta jotain muita kuin herrasmiehiä ja naisia?
        Ryhmäpaine on tietenkin hyvä keino pyrkimyksissä määritellä kuinka itse kunkin tulee täällä käyttäytyä ja mitä saa ja ei saa tehdä. Jossakin keskustelussa puhuimmekin siitä kuinka ryhmäpaineella pyritään hallitsemaan.

Tämä varmisti kuka todella on tämän palstan poistattaja ja pilaaja. Palstalla on säännöt, antakaamme palstan pitää itse huolta sääntöjensä noudattamisesta. Mutta ei , pitää olla eerika sormi kantelunäppylällä. Se siitä sitten...

• ehdotan kirjoitti:

>> Olisiko kuitenkin paikallaan näin palstalaisten kesken tehdä herrasmies ja nais sopimus että emme omalta osaltamme ilmiantele kuin jos selkeästi laittomuuksia havaitsemme. <<

Ilman kontrollia ja sanktioita jokainen sopimus varsinkin anonyymien kesken on mielestäni yhtä tyhjän kanssa.
        Toiseksi, lopullinen poistovalta on kuitenkin ylläpidolla. Sille postorobotille pitäisi tosin antaa sähköhoitoa, kun se on välillä vähän yliaktiivinen.

• bbvcbbbv
        qwertyilija kirjoitti:

>> Olisiko kuitenkin paikallaan näin palstalaisten kesken tehdä herrasmies ja nais sopimus että emme omalta osaltamme ilmiantele kuin jos selkeästi laittomuuksia havaitsemme. <<

Ilman kontrollia ja sanktioita jokainen sopimus varsinkin anonyymien kesken on mielestäni yhtä tyhjän kanssa.
        Toiseksi, lopullinen poistovalta on kuitenkin ylläpidolla. Sille postorobotille pitäisi tosin antaa sähköhoitoa, kun se on välillä vähän yliaktiivinen.

"Sille postorobotille pitäisi tosin antaa sähköhoitoa, kun se on välillä vähän yliaktiivinen."

Herrasmiessopimus juuri perustuisi palstalaisten omaan asenteeseen ja käyttäytymiseen, ei siinä sen kummempaa kontrollia eikä sanktiota kuulukaan olla, eikä tietenkään voikaan. Palstalla on säännöt, miksi emme anna palstan itsensä huolehtia kontrollista ja tarvittavista poistoista. Miksi itse nakuttelisimme kantelu-nappulaa? Robottikin on jo yliaktiivinen, miksi jokunen palstralainenkin?

• bbvcbbbv kirjoitti:

"Sille postorobotille pitäisi tosin antaa sähköhoitoa, kun se on välillä vähän yliaktiivinen."

Herrasmiessopimus juuri perustuisi palstalaisten omaan asenteeseen ja käyttäytymiseen, ei siinä sen kummempaa kontrollia eikä sanktiota kuulukaan olla, eikä tietenkään voikaan. Palstalla on säännöt, miksi emme anna palstan itsensä huolehtia kontrollista ja tarvittavista poistoista. Miksi itse nakuttelisimme kantelu-nappulaa? Robottikin on jo yliaktiivinen, miksi jokunen palstralainenkin?

1. Emme voi tietää, onko palstalla joku erityisen aktiivinen poistopyyntöjen lähettäjä.
        2. Poistopyynnöt on ylläpidon tarjoama keino pitää palsta asiallisena ja se "asiallinen" voi tarkoittaa jollekin sitä, että esim jokainen ei-fundamentalistinen kommentti saa poistopyynnön. Tai jokainen fundamentalistin mielipide pyydetään poistamaan.

Eli koska meillä ei todellakaan ole mitään yhteistä moraalikoodistoa sen suhteen mikä on asiallista ja mikä ei, niin sopimus, että jokainen noudattaa tuota herrashenkilösopimusta tarkoittaisi vain sitä, että nykymeno jatkuu.

ps minusta nykymeno on ihan kohtuullisen hyvä, suorastaan erinomainen kun tietää, että mikä se pahimmillaan voisi olla. Itse en ole pistänyt poistopyyntöjä enää pitkään aikaan, ihan laiskuuttani.

• bfffgdfdgfdg
        qwertyilija kirjoitti:

1. Emme voi tietää, onko palstalla joku erityisen aktiivinen poistopyyntöjen lähettäjä.
        2. Poistopyynnöt on ylläpidon tarjoama keino pitää palsta asiallisena ja se "asiallinen" voi tarkoittaa jollekin sitä, että esim jokainen ei-fundamentalistinen kommentti saa poistopyynnön. Tai jokainen fundamentalistin mielipide pyydetään poistamaan.

Eli koska meillä ei todellakaan ole mitään yhteistä moraalikoodistoa sen suhteen mikä on asiallista ja mikä ei, niin sopimus, että jokainen noudattaa tuota herrashenkilösopimusta tarkoittaisi vain sitä, että nykymeno jatkuu.

ps minusta nykymeno on ihan kohtuullisen hyvä, suorastaan erinomainen kun tietää, että mikä se pahimmillaan voisi olla. Itse en ole pistänyt poistopyyntöjä enää pitkään aikaan, ihan laiskuuttani.

"Eli koska meillä ei todellakaan ole mitään yhteistä moraalikoodistoa sen suhteen mikä on asiallista ja mikä ei, niin sopimus, että jokainen noudattaa tuota herrashenkilösopimusta tarkoittaisi vain sitä, että nykymeno jatkuu. "

Eihän se sitä tarkoittaisi missään tapauksessa jos saataisiin aikaan sopimus että annetaan sen kantelunappulan olla rauhassa. Miten päin oikein ajattelet asiaa?

• valtakunnankanslisti
        jjvvv kirjoitti:

>Juuri näin mutta sensuuri ei kuulu vapaan sivistysvaltion toimintaan. Vain laittomuuksiin tulee puuttua.

Valtio _ei_ sensuroi täällä _mitään_.

• mummomuori kirjoitti:

Olen valmis´tuollaiseen sopimukseen. Näin olen toiminut ja toimin vastakin. Pyydän lainvastaisia joko siirtoon tai poistoon sekä räikeästi Suomi24 sääntöjen vastaisuuksia.

Puhtaitten henkilösolvausketjujen poistamisen, joissa "eräs tietty kirjoittaja" lähinnä hourailee keskenään, kyllä ymmärrän kovasti hyvin. Niitä ei luterilaisuus- tai muukaan keskustelu tarvitse millään lailla. Tietysti sellaiset tulisi poistattaa heti alkuunsa eikä vasta sitten kun ketjuun on ilmestynyt fiksujakin kommentteja ja mahdollisesti jopa älyllistä keskustelua.

• qwertyilija kirjoitti:

>1. Emme voi tietää, onko palstalla joku erityisen aktiivinen poistopyyntöjen lähettäjä.

Emme ehkä me, mutta tuntuupa täällä olevan 1-2 sellaista jotka tietävät hämmästyttävänkin hyvin. Lieneekö ylläpidossa vasikka?

• bbvcbbbv kirjoitti:

>Palstalla on säännöt, miksi emme anna palstan itsensä huolehtia kontrollista ja tarvittavista poistoista.

"Palsta" toki huolehtii, mutta koska henkilökuntaa ei juuri ole ja robotti on vähän yksinkertainen, tulokset ovat mitä ovat.

>Miksi itse nakuttelisimme kantelu-nappulaa?

Minusta nuutama painallus viikossa kaikkein törkeimpien solvausten kohdalla ei ole/olisi "nakuttelua". Lisäksi painaltelu kohdistuisi yli 90-prosenttisesti vain yhteen ainoaan surullisenkuuluisaan kirjoittajaan eikä sikäli haittaisi muita lainkaan.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>1. Emme voi tietää, onko palstalla joku erityisen aktiivinen poistopyyntöjen lähettäjä.

Emme ehkä me, mutta tuntuupa täällä olevan 1-2 sellaista jotka tietävät hämmästyttävänkin hyvin. Lieneekö ylläpidossa vasikka?

>> Emme ehkä me, mutta tuntuupa täällä olevan 1-2 sellaista jotka tietävät hämmästyttävänkin hyvin. Lieneekö ylläpidossa vasikka? <<

Tai sitten niillä on aito kristallipallo.

• bfffgdfdgfdg kirjoitti:

"Eli koska meillä ei todellakaan ole mitään yhteistä moraalikoodistoa sen suhteen mikä on asiallista ja mikä ei, niin sopimus, että jokainen noudattaa tuota herrashenkilösopimusta tarkoittaisi vain sitä, että nykymeno jatkuu. "

Eihän se sitä tarkoittaisi missään tapauksessa jos saataisiin aikaan sopimus että annetaan sen kantelunappulan olla rauhassa. Miten päin oikein ajattelet asiaa?

Tarkoitatko, ettei pyydettäisi mitään poistoon. Käy se minulle, itse en pyydä enää edes roiseimpia muiden nimimerkkejä kohtaan tehtyjä aloituksia poistoon.

>Palstalla on säännöt, miksi emme anna palstan itsensä huolehtia kontrollista ja tarvittavista poistoista.

"Palsta" toki huolehtii, mutta koska henkilökuntaa ei juuri ole ja robotti on vähän yksinkertainen, tulokset ovat mitä ovat.

>Miksi itse nakuttelisimme kantelu-nappulaa?

Minusta nuutama painallus viikossa kaikkein törkeimpien solvausten kohdalla ei ole/olisi "nakuttelua". Lisäksi painaltelu kohdistuisi yli 90-prosenttisesti vain yhteen ainoaan surullisenkuuluisaan kirjoittajaan eikä sikäli haittaisi muita lainkaan.

>> Minusta nuutama painallus viikossa kaikkein törkeimpien solvausten kohdalla ei ole/olisi "nakuttelua". <<

Sama täällä, vaikka en poistopyyntöjä enää lähetäkään.

>> Lisäksi painaltelu kohdistuisi yli 90-prosenttisesti vain yhteen ainoaan surullisenkuuluisaan kirjoittajaan eikä sikäli haittaisi muita lainkaan. <<

Totta, vaikka se näyttäisi olevan jo Robotin erityisessä tarkkailussa, olisiko?

• juurinäinehdotin
        qwertyilija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettei pyydettäisi mitään poistoon. Käy se minulle, itse en pyydä enää edes roiseimpia muiden nimimerkkejä kohtaan tehtyjä aloituksia poistoon.

Nimenomaan. Lopetetaan poistopyyntöjen lähettely. Joka tällaiselle palstalle sitten tulee, kestäköön piruilin tai poistukoon. Asiallinenkin kirjoittelu lisääntyisi huomattavasti kun ei poistettaisi tarpeettomasti kun nyt niitäkin menee ketjuja poistellessa. Ja muutenkin mielipidepoistatuksen yhteydessä. Antaa palstan poistaa mitä poistaa, ei me enää poistateta.

• juurinäinehdotin kirjoitti:

Nimenomaan. Lopetetaan poistopyyntöjen lähettely. Joka tällaiselle palstalle sitten tulee, kestäköön piruilin tai poistukoon. Asiallinenkin kirjoittelu lisääntyisi huomattavasti kun ei poistettaisi tarpeettomasti kun nyt niitäkin menee ketjuja poistellessa. Ja muutenkin mielipidepoistatuksen yhteydessä. Antaa palstan poistaa mitä poistaa, ei me enää poistateta.

Minun on hyvin vaikea uskoa, että ylläpito poistaa täysin asiallisen kommentin tai aloituksen vain siksi että joku pyytää. Sen tiedän kyllä että oman aloituksensa saa poistoon kun pyytää. Olen niin kerran tehnyt ja aloitukseni poistettiin.
        Kone poistaa oman logiikkansa mukaan, mutta että ylläpito poistaisi vain ilmoituksen perusteella asiallista tekstiä....empä usko. Epäasiallinen ja sääntöjen vastainen kommentointi joutaakin poistoon. Jos haluaa ettei ylläpito poista omia kommentteja, kannattaa kirjoitella sääntöjen puitteissa asiallisia kommentteja.

• bvfdbvdfd

Minun on hyvin vaikea uskoa, että ylläpito poistaa täysin asiallisen kommentin tai aloituksen vain siksi että joku pyytää. Sen tiedän kyllä että oman aloituksensa saa poistoon kun pyytää. Olen niin kerran tehnyt ja aloitukseni poistettiin.
        Kone poistaa oman logiikkansa mukaan, mutta että ylläpito poistaisi vain ilmoituksen perusteella asiallista tekstiä....empä usko. Epäasiallinen ja sääntöjen vastainen kommentointi joutaakin poistoon. Jos haluaa ettei ylläpito poista omia kommentteja, kannattaa kirjoitella sääntöjen puitteissa asiallisia kommentteja.

Kyllä kuule sitä tapahtuu että mielipidepoistatetaan. Pari vuotta sitten esimerkikis pilkkuviivaviivaa mielipidepoistatettiin aika rankasti, siksi kai lähtikin palstalta, ja oli yksi asiallisimpia kirjoittajia, mielipiteet vain ei fundiksia miellyttäneet. Mitä tulee muuten tämän palstan poistoon ilmeisesti automaatin toimesta, itseltäni on muutamaan kertaan poistettu pelkkä aamen sääntöjen vastaisena. Eihän sitä nyt luterilaisuuspalstalla aamenta hoeta, hyvänen aika.

• bvfdbvdfd kirjoitti:

Kyllä kuule sitä tapahtuu että mielipidepoistatetaan. Pari vuotta sitten esimerkikis pilkkuviivaviivaa mielipidepoistatettiin aika rankasti, siksi kai lähtikin palstalta, ja oli yksi asiallisimpia kirjoittajia, mielipiteet vain ei fundiksia miellyttäneet. Mitä tulee muuten tämän palstan poistoon ilmeisesti automaatin toimesta, itseltäni on muutamaan kertaan poistettu pelkkä aamen sääntöjen vastaisena. Eihän sitä nyt luterilaisuuspalstalla aamenta hoeta, hyvänen aika.

Automaatti poistaakin ihan omalla logiikallaan. Ylläpitdon luulisi tekevän päätöksiä ihan muulla tavalla kuin poistamalla kaiki, joita pyydetään poistoon. Jos omia kommenteja kovasti menee ylläpidon poistoon, kannattanee miettiä, ovatko ne sittenkään niin asiallisia kuin itse ajattelee.

• lklklököklö

Automaatti poistaakin ihan omalla logiikallaan. Ylläpitdon luulisi tekevän päätöksiä ihan muulla tavalla kuin poistamalla kaiki, joita pyydetään poistoon. Jos omia kommenteja kovasti menee ylläpidon poistoon, kannattanee miettiä, ovatko ne sittenkään niin asiallisia kuin itse ajattelee.

Koska "asiallinen" ja "asiaton" ovat niin kovin subjektiivisia käsitteitä, ei asiallisuuden tai sen puutteen tulisi olla poistokriteeri ensinkään, olipa kyseessä automaatti tai röllijäliero. Laiton on sitten asia erikseen.

• lklklököklö kirjoitti:

Koska "asiallinen" ja "asiaton" ovat niin kovin subjektiivisia käsitteitä, ei asiallisuuden tai sen puutteen tulisi olla poistokriteeri ensinkään, olipa kyseessä automaatti tai röllijäliero. Laiton on sitten asia erikseen.

Voit varmasti tehdä asiasta toivomuksen alustan tarjoajalle.
        Kyllä asiallinen ja asiaton jollakin tavoin on myös määritelty. Mutta onhan se tietenkin aika henk.kohtainen juttu, miten kohdallaan asiallisen määrittelee.

• bdfffdfd

Voit varmasti tehdä asiasta toivomuksen alustan tarjoajalle.
        Kyllä asiallinen ja asiaton jollakin tavoin on myös määritelty. Mutta onhan se tietenkin aika henk.kohtainen juttu, miten kohdallaan asiallisen määrittelee.

"Kyllä asiallinen ja asiaton jollakin tavoin on myös määritelty. "

No palstahan on omat tulkintansa tehnyt sääntöjensä muodossa. Ja kuten toisaalla on ehdotettu, mitä jos me keskustelijoita jättäisimme palstan huolehtimaan sääntöjensä noudattamisesta ja annetaan sen röllilieronäppylän olla.

>> Lopetetaan poistopyyntöjen lähettely <<

Mutta tuo vaatisi toimiakseen 100%:n sitoutumisen, muuten siinä voi käydä niin, että yksi poistaja ei sitoudu ja hän alkaa dominoimaan poistomarkkinoita. Eli poistopyynnöt saattaisi painottua pelkästään hänen mieleisikseen. Väittäisin jopa että se olisi enemmän kuin todennäköistä.
        Esim tein juuri aloituksen Australian tilanteesta ja kopsasin sen ylös kun epähuomiossa laitoin linkin jutun loppuun. Linkit kun tuntuu aktivoivan Robotin poistohalukkuuden.

• bdfffdfd kirjoitti:

"Kyllä asiallinen ja asiaton jollakin tavoin on myös määritelty. "

No palstahan on omat tulkintansa tehnyt sääntöjensä muodossa. Ja kuten toisaalla on ehdotettu, mitä jos me keskustelijoita jättäisimme palstan huolehtimaan sääntöjensä noudattamisesta ja annetaan sen röllilieronäppylän olla.

En tiedä mitä tarkoitat tuolla nappulalla, mutta taisi siellä säännöissä tai keskusteluohjeissa olla maininta siitäkin, että voi ilmiantaa sääntöjen vastaisen kommentin. Muistan jotain sellaista lukeneeni kun tutustuin sääntöihin ja ohjeisiin .

• "Jos huomaat keskustelupalstoilla asiatonta sisältöä, ilmoita siitä aina ylläpidolle. Jokaisen viestin alapuolella on ILMIANNA-linkki, josta avautuvan lomakkeen avulla voit välittää viestin ylläpidolle. Kirjoita lomakkeeseen sähköpostiosoitteesi sekä perustelu, miksi haluat, että kyseinen viesti poistetaan.

Moderointi

Ilmoitukset asiattomista viesteistä menevät ylläpidon moderaattoreille. Käyttäjien ilmoitusten perusteella moderaattorit voivat poistaa viestejä oman harkintansa mukaan. Ilmoituksia käsitellään päivittäin, sekä arkisin että viikonloppuisin.
        Keskustelupalstojen kaikki viestit säilyvät arkistoissa. Suomi24:llä on velvollisuus voimassaolevien lakien mukaisesti luovuttaa viestien kirjoittajien tiedot poliisille. Tiedot luovutetaan myös poistetuista viesteistä. Rekisteröityjen nimimerkkien rekisteritiedot ovat myös viranomaisen saatavilla virallisen tutkinnan yhteydessä."

Otteita tuolta säännöistä...erityiset käytännöt keskusteluissaosiosta.

• hhnhghhhghg

En tiedä mitä tarkoitat tuolla nappulalla, mutta taisi siellä säännöissä tai keskusteluohjeissa olla maininta siitäkin, että voi ilmiantaa sääntöjen vastaisen kommentin. Muistan jotain sellaista lukeneeni kun tutustuin sääntöihin ja ohjeisiin .

"En tiedä mitä tarkoitat tuolla nappulalla, mutta taisi siellä säännöissä tai keskusteluohjeissa olla maininta siitäkin, että voi ilmiantaa sääntöjen vastaisen kommentin"

Ei tämä voi olla näin vaikeaa!! Niinhän siellä sanotaan ja näin voi tehdä ja runsaasti tehdäänkin vaan entäpä jos me, keskustelijat, ei käytettäisi tätä lierokonstia. Palsta hoitakoon sen puolen.

Ja qwertylle; olisiko muka vähemmän poistattajia huonompi juttu kuin enemmän poistattajia?

• hhnhghhhghg kirjoitti:

"En tiedä mitä tarkoitat tuolla nappulalla, mutta taisi siellä säännöissä tai keskusteluohjeissa olla maininta siitäkin, että voi ilmiantaa sääntöjen vastaisen kommentin"

Ei tämä voi olla näin vaikeaa!! Niinhän siellä sanotaan ja näin voi tehdä ja runsaasti tehdäänkin vaan entäpä jos me, keskustelijat, ei käytettäisi tätä lierokonstia. Palsta hoitakoon sen puolen.

Ja qwertylle; olisiko muka vähemmän poistattajia huonompi juttu kuin enemmän poistattajia?

Lierokonsti on sinun käsityksesi...

• Mikä niissä poistoissa harmittaa?

• lopettakaajo

Mikä niissä poistoissa harmittaa?

Hei antakaa nyt jo tämän eerikalle vastailun olla. Se vedättää taas tätä juttua joutavuuksiin tuolla tyylillän. Se on palstan poistattaja ja närkästyjä ja multinikkitrolli. Aivot.hoi mm. näki sen läpi heti. Pelkkä pelle ja häirikkö koko eerikä. Älkää enempää tätä juttua ruokkiko pliiiiiiiis

• sillekin.lusikalla
        lopettakaajo kirjoitti:

Hei antakaa nyt jo tämän eerikalle vastailun olla. Se vedättää taas tätä juttua joutavuuksiin tuolla tyylillän. Se on palstan poistattaja ja närkästyjä ja multinikkitrolli. Aivot.hoi mm. näki sen läpi heti. Pelkkä pelle ja häirikkö koko eerikä. Älkää enempää tätä juttua ruokkiko pliiiiiiiis

Sitä on kiva kiusata. Se on naispuolinen torre ...

Korkkiruuvi koettaa lanseerata ideaa, että Räyhiksen solvausaloituksiakaan – Mummomuoria, Eerikaa ja monia muita kohtaan – ei poistateltaisi. Meneekö joku näin halpaan?

• fghghgfh
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Korkkiruuvi koettaa lanseerata ideaa, että Räyhiksen solvausaloituksiakaan – Mummomuoria, Eerikaa ja monia muita kohtaan – ei poistateltaisi. Meneekö joku näin halpaan?

Palsta hoitakoon niiden siivouksen.

• fghghgfh kirjoitti:

Palsta hoitakoon niiden siivouksen.

Se hoitaakin, kunhan painetaan nappia.

>>Meneekö joku näin halpaan? <<

Aivan varmasti.

Se hoitaakin, kunhan painetaan nappia.

"Palsta hoitakoon niiden siivouksen."

>> Se hoitaakin, kunhan painetaan nappia. <<

Totta.

Kaikille heille, joille asia on vielä hiukankaan epäselvä, niin neuvoksi, että klikkaamalla hiirellä kommentin "Ilmianna"-kohtaa, sieltä avautuu sivusto, jonka avulla poistopyynnön voi kätevästi lähettää ylläpidolle.

"Ilmianna" on kommentin alareunassa, äärimmäisenä oikealla.

ps nyt kaikki reippaasti ilmiantamaan epäasialliset kommentit, niin katsotaan tyhjeneekö koko palsta

pps Repe, mahtaako pahimmat salaliittoteoreetikot uskaltaa lähettää poistopyyntöjä, koska sehän voisi olla vaikka heille viritetty ansa tms?

• qwertyilija kirjoitti:

"Palsta hoitakoon niiden siivouksen."

>> Se hoitaakin, kunhan painetaan nappia. <<

Totta.

Kaikille heille, joille asia on vielä hiukankaan epäselvä, niin neuvoksi, että klikkaamalla hiirellä kommentin "Ilmianna"-kohtaa, sieltä avautuu sivusto, jonka avulla poistopyynnön voi kätevästi lähettää ylläpidolle.

"Ilmianna" on kommentin alareunassa, äärimmäisenä oikealla.

ps nyt kaikki reippaasti ilmiantamaan epäasialliset kommentit, niin katsotaan tyhjeneekö koko palsta

pps Repe, mahtaako pahimmat salaliittoteoreetikot uskaltaa lähettää poistopyyntöjä, koska sehän voisi olla vaikka heille viritetty ansa tms?

Salaliittoteoreetikoista ei kyllä koskaan tiedä, notta mihnä niiden raja menee.

Salaliittoteoreetikoista ei kyllä koskaan tiedä, notta mihnä niiden raja menee.

Ne on hetken lapsia eli nyt tätä, huomenna tota. No, aika paljon ne toki muistuttaa fuduja jotka eivät huomenna edes muista, mitä tänään väittivät.
        Ne on niitä Pekka Puupään komppaajia.

”…siedämme poistoja ja ilmiantoja, koska jokaisella on oikeus käyttää niitä nappuloita, joita alusta tarjoaa.”

Olen jo tottunut tuohon, ja siedän sen oikein hyvin. Sen mukaan nyt mennään ja sillä siisti.

”Sensuuriahan on myös se,jos yritetään vaikuttaa yksittäisen kirjoittajan käytökseen palstalla ikäänkuin "ryhmäpaineella"…”

Kyllä, siihenkin ole jo tottunut mutta en anna sille periksi.

Olen seurannut monia muitakin keskustelupalstoja. Aluksi ne ovat hyviä, niissä on monipuolista ja asiallista keskustelua. Sitten sinne kimpoaa jostain näitä ”julistajia”, joiden kommentit ovat sitä yhtä ja samaa, osa pelkkää tajunnanvirtaa, osa sitten käy muiden kimppuun.
        Näin sieltä on karkotettu monia mielenkiintoisia kirjoittajia pois. Kun tarpeeksi kauan kiusaa ja häiriköi, on ymmärrettävää että siihen kyllästyy.

Lueskelin mm. näitä Suoma24 palstoja, ja hämmästyin. Niiltä oli jo saatu karkotettua valta osa hyvistä kirjoittajista, ja kaikki ne olivat sitä yhtä ja samaa täynnä. Tämä Luterilaisuuspalsta on harvoja, jossa edes välillä on hyviä ketjuja ja asiallisia kirjoittajia.

”…sopimus on herrasmies ja naissopimus, ovatko siis he, jotka eivät tee sopimusta jotain muita kuin herrasmiehiä ja naisia?”

No jaa, ajattelin tuo vähän sellaisella arkitasolla.

Jos kerta Mäkinen on hyväksynyt homoilut niin onko loanheittoa jos hänet siitä tuomitsee tai
        kehoittaa parannuksen tekoon kirjoitusten ylikävelystä?

• mummomuori kirjoitti:

”…siedämme poistoja ja ilmiantoja, koska jokaisella on oikeus käyttää niitä nappuloita, joita alusta tarjoaa.”

Olen jo tottunut tuohon, ja siedän sen oikein hyvin. Sen mukaan nyt mennään ja sillä siisti.

”Sensuuriahan on myös se,jos yritetään vaikuttaa yksittäisen kirjoittajan käytökseen palstalla ikäänkuin "ryhmäpaineella"…”

Kyllä, siihenkin ole jo tottunut mutta en anna sille periksi.

Olen seurannut monia muitakin keskustelupalstoja. Aluksi ne ovat hyviä, niissä on monipuolista ja asiallista keskustelua. Sitten sinne kimpoaa jostain näitä ”julistajia”, joiden kommentit ovat sitä yhtä ja samaa, osa pelkkää tajunnanvirtaa, osa sitten käy muiden kimppuun.
        Näin sieltä on karkotettu monia mielenkiintoisia kirjoittajia pois. Kun tarpeeksi kauan kiusaa ja häiriköi, on ymmärrettävää että siihen kyllästyy.

Lueskelin mm. näitä Suoma24 palstoja, ja hämmästyin. Niiltä oli jo saatu karkotettua valta osa hyvistä kirjoittajista, ja kaikki ne olivat sitä yhtä ja samaa täynnä. Tämä Luterilaisuuspalsta on harvoja, jossa edes välillä on hyviä ketjuja ja asiallisia kirjoittajia.

”…sopimus on herrasmies ja naissopimus, ovatko siis he, jotka eivät tee sopimusta jotain muita kuin herrasmiehiä ja naisia?”

No jaa, ajattelin tuo vähän sellaisella arkitasolla.

Oikeastaan on aika mielenkiintoista poistojen aiheuttamat reaktiot joissakin kirjoittajissa. Toki harmittaa, jos on laatinut mielestään hienon vastauksen ja se poistuu varsinkin jos se on ollut aloituksessa, joka poistetaan.
        Automaatti poistaa omalla logiikallaan, joka ei aina ainakaan minulle ole avautunut, mutta ylläpidon poistamat ovat eri juttu.
        Joskus jään hämmästelemään sitä, että keskustelijat ikään kuin omistavat palstan, jossa kirjoittavat. Ja siellä tulisi olla heidän sääntönsä. Ylläpidon tulisi toimia heidän käsityksensä mukaan ja heidän logiikallaan.
        Säännöthän sanelee kuitenkin se, joka luo puitteet keskustelulle. Eikä niihin ole valitusoikeutta. Ehdotuksia voi tietenkin tehdä , en tiedä kuinka hyvin ne menevät läpi.
        Näihin miksi poistettiin kysymyksiin ylläpito tuskin vastailee, saahan sitä kuitenkin kysyä.

• pertsa2012 kirjoitti:

Jos kerta Mäkinen on hyväksynyt homoilut niin onko loanheittoa jos hänet siitä tuomitsee tai

Voit toimia kuten tähänkin asti, jos se sinun mielestäsi on oikein ja kohtuullista. Ja vaikka ei olisikaan, toki teet sitä mitä teet.

Voit toimia kuten tähänkin asti, jos se sinun mielestäsi on oikein ja kohtuullista. Ja vaikka ei olisikaan, toki teet sitä mitä teet.

Niin - sanoisin mäkistä pystyynkuolleeksi pakanaksi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinulta on tainnut jäädä lukematta Raamatusta muutama kohta.

Henkilö joka sanoo ettei homous ole minkäänlainen synti ei ole uskovainen vaikka yrittäisikin
        kikkailla sanojen merkityksillä.

• pertsaonmagee

Mun kultipuppelinpertsa ei oo niin nöpönnuuka noitten luku ja oikeenkirjotuus juttujen kans. Mut sillä oli tosi magee, siis oikeen tosi tosi magee texti eilen kunnon sexi sessioista. Ihan äkkiä ei vois ees uskoon mun puppelipertsastani sellasta niinku tosi syämellä annettuu tai saatuu käsittelyy mitä Pertsa jollain kivalla pikku pikku saarellaan kerto tehneensä... siis aivan mageeta

• voipertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

Henkilö joka sanoo ettei homous ole minkäänlainen synti ei ole uskovainen vaikka yrittäisikin

ja mä oon ymmärtänny susta pertsa et sä kyl hyväksyt kaiken jopa homostelut kaikes ihanuudesansa mut raamattu sun kiusaks semmottet kieltää.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Niin - sanoisin mäkistä pystyynkuolleeksi pakanaksi."

Oletko Pertsa tullut ajatelleeksi, että sinä edustat täällä uskovia? Minkähän kuvan ei-uskova meistä saa, kun lukee tuota sinun kielenkäyttöäsi? Toki Mäkisestä voi olla mitä mieltä tahtoo, mutta joku raja pitäisi olla siinä, kuinka asian tuo esiin. Minä en näe esim. tuossa lausahduksessasi tippaakaan Jeesuksen opetuksia. Tavallaan menetät pelin joka kerta kun kylvät tuota loukkaavaa tapaa esittää asiasi, joka saattaisi muuten olla jopa ajattelemisen arvoista.

"Niin - sanoisin mäkistä pystyynkuolleeksi pakanaksi."

Oletko Pertsa tullut ajatelleeksi, että sinä edustat täällä uskovia? Minkähän kuvan ei-uskova meistä saa, kun lukee tuota sinun kielenkäyttöäsi? Toki Mäkisestä voi olla mitä mieltä tahtoo, mutta joku raja pitäisi olla siinä, kuinka asian tuo esiin. Minä en näe esim. tuossa lausahduksessasi tippaakaan Jeesuksen opetuksia. Tavallaan menetät pelin joka kerta kun kylvät tuota loukkaavaa tapaa esittää asiasi, joka saattaisi muuten olla jopa ajattelemisen arvoista.

" Minkähän kuvan ei-uskova meistä saa, kun lukee tuota sinun kielenkäyttöäsi? "
        Oletko sinä kuuluvinasi uskoviin?
        §§§§§§§§
        "Minä en näe esim. tuossa lausahduksessasi tippaakaan Jeesuksen opetuksia."

Johannes Kastajan kielenkäyttöä on tuossa :

3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

• pertsa2012 kirjoitti:

§§§§§§§§

3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

"Oletko sinä kuuluvinasi uskoviin?"

Olennaista ei liene se, olenko minä kuuluvinani uskoviin tai oletko sinä kuuluvinasi uskoviin. Olennaista on se, että Jeesus tekee sen jaottelun sitten kun sen aika on.

"Oletko sinä kuuluvinasi uskoviin?"

Olennaista ei liene se, olenko minä kuuluvinani uskoviin tai oletko sinä kuuluvinasi uskoviin. Olennaista on se, että Jeesus tekee sen jaottelun sitten kun sen aika on.

"Olennaista on se, että Jeesus tekee sen jaottelun sitten kun sen aika on."

Tämä pitäisi pitää tiukasti mielessä.

Oikeastaan on aika mielenkiintoista poistojen aiheuttamat reaktiot joissakin kirjoittajissa. Toki harmittaa, jos on laatinut mielestään hienon vastauksen ja se poistuu varsinkin jos se on ollut aloituksessa, joka poistetaan.
        Automaatti poistaa omalla logiikallaan, joka ei aina ainakaan minulle ole avautunut, mutta ylläpidon poistamat ovat eri juttu.
        Joskus jään hämmästelemään sitä, että keskustelijat ikään kuin omistavat palstan, jossa kirjoittavat. Ja siellä tulisi olla heidän sääntönsä. Ylläpidon tulisi toimia heidän käsityksensä mukaan ja heidän logiikallaan.
        Säännöthän sanelee kuitenkin se, joka luo puitteet keskustelulle. Eikä niihin ole valitusoikeutta. Ehdotuksia voi tietenkin tehdä , en tiedä kuinka hyvin ne menevät läpi.
        Näihin miksi poistettiin kysymyksiin ylläpito tuskin vastailee, saahan sitä kuitenkin kysyä.

Harmittaahan se, kun vaivalla koostettu kirjoitus lähtee bittitaivaaseen. Mutta miten tuon harmituksen sitten itse kukin ilmaisee, onkin mielenkiintoinen puoli. Osa ojentaa syyttävän sormesta aina jotakin muuta kohti, kuin itseään tai varsinaista ”syyllistä” kohti.

Automaatin logiikkaa voi oppia itsekin. Tietyt sanat, sekä linkit ovat aivan selkeitä. Sitten on tietyt lauserakenteet, joissa noita sanoja on. Voi kokeilla ilmaisemalla asiansa toisin, tarttuuko automaatti niihin.

Ylläpidon kohdalla taas voi melkein arvata, milloin poisto tulee. Jos jostain ketjusta tulee monia ilmoituksia, todennäköisesti se poistuu. Varsinkin jos siinä on paljon nimiä. Samoin, jos aihepiiri on väärä. En ole tarkistanut, toimiiko siirto toiselle palstalle?

Näihin sääntöihin on meidän tyydyttävä. Kyllä tässä hyvin saa silti asiansa sanottua.

• rytiputki
        pertsa2012 kirjoitti:

§§§§§§§§

Pidätkö itseäsi Johannes Kastajan veroisena ihmisenä?
        Missä sinun tekosi ovat? Luulosi ja puhetulvasi eivät yllätä, kontekstistä röyhkeästi omimasi sanojen kavahtaminen jopa ihmisyyden ääntä kyllä.

• rytiputki kirjoitti:

Pidätkö itseäsi Johannes Kastajan veroisena ihmisenä?
        Missä sinun tekosi ovat? Luulosi ja puhetulvasi eivät yllätä, kontekstistä röyhkeästi omimasi sanojen kavahtaminen jopa ihmisyyden ääntä kyllä.

Matteus :
        33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.

Samoin tekin vainoatte tälläkin saitilla uskovia vaikkei teillä vielä olekkaan äärimmäisiä oikeuksia.

• rytiputki
        pertsa2012 kirjoitti:

Matteus :
        33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        34. Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
        35. että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.

Samoin tekin vainoatte tälläkin saitilla uskovia vaikkei teillä vielä olekkaan äärimmäisiä oikeuksia.

Näet siis minutkin Jeesuksen sanojen arvoisina, Kiitos sinulle.
        Voisit riisua vihdoin vainoharhaisuuden kaavun yltäsi ja laittautua Kristitylle ihmiselle kuuluvaan ulkoasuun käyttämällä niitä sanoja jotka sinulle kasteen lahjana on annettu.
        Onko sinua siis siunattu ulkokultaisuuden yltäkylläisyydellä mässäilemään sanoilla joiden tarkoitus on muu kuin niiden käyttäjän ajattelemattomuuden ilmentäminen.

Tuntuuko sinusta siltä, että vainoan sinua muistuttaessani pyhien tekstien käyttämisestä omiin itsekkäisiin tarkoitusperiisi.
        Sinua on siunattu vahvalla uskolla, ole sen arvoinen ja lopeta piehtaroimisesi omassa sokeassa itsekkyydessäsi.

• mee.kotios
        rytiputki kirjoitti:

Näet siis minutkin Jeesuksen sanojen arvoisina, Kiitos sinulle.
        Voisit riisua vihdoin vainoharhaisuuden kaavun yltäsi ja laittautua Kristitylle ihmiselle kuuluvaan ulkoasuun käyttämällä niitä sanoja jotka sinulle kasteen lahjana on annettu.
        Onko sinua siis siunattu ulkokultaisuuden yltäkylläisyydellä mässäilemään sanoilla joiden tarkoitus on muu kuin niiden käyttäjän ajattelemattomuuden ilmentäminen.

Tuntuuko sinusta siltä, että vainoan sinua muistuttaessani pyhien tekstien käyttämisestä omiin itsekkäisiin tarkoitusperiisi.
        Sinua on siunattu vahvalla uskolla, ole sen arvoinen ja lopeta piehtaroimisesi omassa sokeassa itsekkyydessäsi.

Mist tommotti tosikko putki tän o eksynny mikä sääki luulet olevas? Päästäs perstan saarel viä vähä nautiskelle elämäst ja pittä hauska, voit sit jo lopetta ton pertsan kiusaamise iha justis.

• rytiputki
        mee.kotios kirjoitti:

Mist tommotti tosikko putki tän o eksynny mikä sääki luulet olevas? Päästäs perstan saarel viä vähä nautiskelle elämäst ja pittä hauska, voit sit jo lopetta ton pertsan kiusaamise iha justis.

Kenen vaivaisenluuta nyt kolottaa? Laitoitko ymmärtämättömyyttäsi vai kujeilunhalujesi johdattamana oudolta vaikuttavat sanasi tällä kertaa. Toisaalta sanotaanhan vakankin kantensa valitsevan, Hyvää päivänjatkoa sekä Siunausta sinulle ja ystävällesi Pertsalle.

• pertsa2012 kirjoitti:

Matteus :

Pertsa, saanko kysyä miten nuo sinun sanasi sopivat esim. Matt.7: 1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. .
        --Tai kohtaan Matt.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        ---Tai eim. tähän Matt.5: 38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

--Minulla on suuria vaikeuksia ymmärtää kuinka saat sanasi sopimaan noihin kohtiin.

Pertsa, saanko kysyä miten nuo sinun sanasi sopivat esim. Matt.7: 1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. .
        --Tai kohtaan Matt.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        ---Tai eim. tähän Matt.5: 38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

--Minulla on suuria vaikeuksia ymmärtää kuinka saat sanasi sopimaan noihin kohtiin.

_________
        Ei ole ihme ettet ymmärrä sillä minä en ole tuomitsemassa ketään vaan kertomassa mikä ei ole
        hyvä tie kulkea.

Käänny Eerika ja ala opiskella kirjoituksia rehellisellä mielellä.

Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi

• pertsa2012 kirjoitti:

_________
        Ei ole ihme ettet ymmärrä sillä minä en ole tuomitsemassa ketään vaan kertomassa mikä ei ole
        hyvä tie kulkea.

Hesekiel:
        3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi

Niin ajattelinkin, malka on niin suuri, ettet näe.

• pertsa2012 kirjoitti:

_________
        hyvä tie kulkea.

Hesekiel:

Entäpä jos joku sanoo Sinulle, Pertsa, että tiesi ei ole oikea?

Otatko kritiikin vastaan ja pohdit toimiasi, vai jatkatko vain linjallasi ja toteat sen olevan VARMASTI oikea?

Kun Sinä Pertsa niin reippaasti määrittelet muiden uskomisen omaasi verrattuna vääräksi ja huonommaksi, MIHIN se perustuu? Mistä kumpuaa varmuutesi? Jos Pyhä Henki ohjaa Sinua, ohjaako toisin uskovia VARMASTI jokin väärä henki? Millä perusteella?

Kun keskityt täällä toistuvasti tuomitsemiseen, onko SE kristinuskon ydin? Onko se Jeesuksen sanoman pääasia?

Niin ajattelinkin, malka on niin suuri, ettet näe.

Sinulla on edelleenkin oma tamma ojassa.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Otatko kritiikin vastaan ja pohdit toimiasi, vai jatkatko vain linjallasi ja toteat sen olevan VARMASTI oikea?

Kun Sinä Pertsa niin reippaasti määrittelet muiden uskomisen omaasi verrattuna vääräksi ja huonommaksi, MIHIN se perustuu? Mistä kumpuaa varmuutesi? Jos Pyhä Henki ohjaa Sinua, ohjaako toisin uskovia VARMASTI jokin väärä henki? Millä perusteella?

Kun keskityt täällä toistuvasti tuomitsemiseen, onko SE kristinuskon ydin? Onko se Jeesuksen sanoman pääasia?

Kukaan ei ole vielä sanonut paitsi sinä Eerika ja muut ateistit.

• pertsa2012 kirjoitti:

Sinulla on edelleenkin oma tamma ojassa.

Olisiko sinulla ruuna siellä ojassa. Ihan aikuisten oikeasti, saat palautetta siitä, siis muilta kuin minulta, että sanasi ovat melko kulmikkaat. Oletko Raamatun valossa pohtinut tapaasi kommunikoida esim.täällä? Kuinka tapasi sopii noihin laittamiini Raamatun kohtiin? Minusta sillä ei tämän kysymyksen kannalta ole merkitystä, mitä eläimiä itse kullakin ojissaan on. Raamatun sana on noin kuin tuohon on kirjoitettu. Sitä on vaikea kiertää sillä, että minulla on elukoita ojassa.

• pertsa2012 kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä sanonut paitsi sinä Eerika ja muut ateistit.

On melko groteskia väittää Eerikaa ateistiksi. Hän on minun mielestäni uskovainen siinä missä Sinäkin. Hän vain ei jaa farisealaista näkemystäsi maailmasta, jossa olennaista on jankuttaa siitä, miten asiat olivat ennen ja tuomita muut.

Oletko ikinä tullut ajatelleeksi sitä, miten paljon toimintatapasi lopulta muistuttavat fariseuksia? Kun tarkastelet Jeesusta hahmona, oliko hänelle tyypillistä vikojen ja syntien etsiminen muista? Oliko se hänen opetustensa ydin? Muistuttiko hän TOISTAMISEEN tietyistä synneistä, vai oliko hänen näkemyksensä laajempi?

Onko juuten hyvinkin moni kirjoittaja täällä tai reaalimaailmassa ihastellut Sinun uskoasi ja niitä ajatuksia, joita täällä julistat? Saatko paljonkin positiivista palautetta? Onko monikin ihminen tullut uskoon toimiesi vuoksi?

Kun tarkastelet maailmankuvaasi, onko tärkein osa sitä saada muut tuntemaan itsensä syntisiksi ja kenties jopa pahoiksi? Siitäkö Sinulle hyvä mieli tulee, kun osoitat MUIDEN syntisyyden? Onko SE iso asia Sinulle? Toteatko useinkin eswim. "Enhän minäkään täydellinen ole. Kyllä minulle virheitä sattuu. Voin olla ylimielinen ja paha suustani...."

Onko Sinulle oma syntisyys - siitähän te uskovat usein paapatatte - vain sivulause ja muiden synnit se pääongelma? Malka on ENITEN muiden silmässä? Aina?

On melko groteskia väittää Eerikaa ateistiksi. Hän on minun mielestäni uskovainen siinä missä Sinäkin. Hän vain ei jaa farisealaista näkemystäsi maailmasta, jossa olennaista on jankuttaa siitä, miten asiat olivat ennen ja tuomita muut.

Oletko ikinä tullut ajatelleeksi sitä, miten paljon toimintatapasi lopulta muistuttavat fariseuksia? Kun tarkastelet Jeesusta hahmona, oliko hänelle tyypillistä vikojen ja syntien etsiminen muista? Oliko se hänen opetustensa ydin? Muistuttiko hän TOISTAMISEEN tietyistä synneistä, vai oliko hänen näkemyksensä laajempi?

Onko juuten hyvinkin moni kirjoittaja täällä tai reaalimaailmassa ihastellut Sinun uskoasi ja niitä ajatuksia, joita täällä julistat? Saatko paljonkin positiivista palautetta? Onko monikin ihminen tullut uskoon toimiesi vuoksi?

Kun tarkastelet maailmankuvaasi, onko tärkein osa sitä saada muut tuntemaan itsensä syntisiksi ja kenties jopa pahoiksi? Siitäkö Sinulle hyvä mieli tulee, kun osoitat MUIDEN syntisyyden? Onko SE iso asia Sinulle? Toteatko useinkin eswim. "Enhän minäkään täydellinen ole. Kyllä minulle virheitä sattuu. Voin olla ylimielinen ja paha suustani...."

Onko Sinulle oma syntisyys - siitähän te uskovat usein paapatatte - vain sivulause ja muiden synnit se pääongelma? Malka on ENITEN muiden silmässä? Aina?

Harrasta vähän vähän sitä inhottavaa realismia.

Olisiko sinulla ruuna siellä ojassa. Ihan aikuisten oikeasti, saat palautetta siitä, siis muilta kuin minulta, että sanasi ovat melko kulmikkaat. Oletko Raamatun valossa pohtinut tapaasi kommunikoida esim.täällä? Kuinka tapasi sopii noihin laittamiini Raamatun kohtiin? Minusta sillä ei tämän kysymyksen kannalta ole merkitystä, mitä eläimiä itse kullakin ojissaan on. Raamatun sana on noin kuin tuohon on kirjoitettu. Sitä on vaikea kiertää sillä, että minulla on elukoita ojassa.

Olet saanut rehelliset mielipiteeni.

• pertsa2012 kirjoitti:

Huomaatko, Pertsa yhtään sitä, miten ylimielinen olet? Jos olisit todellinen uskovainen, Sinä pohtisit kysymyksiäni edes hetken verran. Sitä ei kuitenkaan tapahdu. Ilmeisesti esim. Trump voi olla Jumalan käytössä, mutta KUKAAN sellainen ei voi, joka kritisoi Sinua?

Jos Jeesus olisikin syntynyt tähän aikaan, oletko varma ettet oilisi itse häntä tuomitsemassa? Hänhän saattaisi kyseenalaistaa maailmankuvasi!

Huomaatkos Pertsa muuten sen, että Sinulla ei ollut halua lähteä uskoasi perustelemaan tai kohdata kipupisteitäsi? Et halua ajatella itseöäsi, vaan ainoastaan muita. Sekö oli Jeesuksen tie?

• pertsa2012 kirjoitti:

Olet saanut rehelliset mielipiteeni.

Kyllä sain mielipiteesi. Mutta et vastannut noihin Raamatun kohtiin ja siihen kuinka ne sopivat ulosantiisi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Jeesus käytti sanontaa kyykäärmeen sikiöt sinusta ja eerikan kaltaisista.

Huomaatko, Pertsa yhtään sitä, miten ylimielinen olet? Jos olisit todellinen uskovainen, Sinä pohtisit kysymyksiäni edes hetken verran. Sitä ei kuitenkaan tapahdu. Ilmeisesti esim. Trump voi olla Jumalan käytössä, mutta KUKAAN sellainen ei voi, joka kritisoi Sinua?

Jos Jeesus olisikin syntynyt tähän aikaan, oletko varma ettet oilisi itse häntä tuomitsemassa? Hänhän saattaisi kyseenalaistaa maailmankuvasi!

Huomaatkos Pertsa muuten sen, että Sinulla ei ollut halua lähteä uskoasi perustelemaan tai kohdata kipupisteitäsi? Et halua ajatella itseöäsi, vaan ainoastaan muita. Sekö oli Jeesuksen tie?

Valaise meille yksinkertaisille nyt omaa uskontilaasi :-)

• pertsa2012 kirjoitti:

Jeesus käytti sanontaa kyykäärmeen sikiöt sinusta ja eerikan kaltaisista.

Sanasi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta ja täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Jätä kuitenkin Jeesus pois noista kommenteistasi.

Sanasi ovat täynnä vihaa ja katkeruutta ja täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Jätä kuitenkin Jeesus pois noista kommenteistasi.

30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.

• pertsa2012 kirjoitti:

30. ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
        31. Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
        32. Täyttäkää siis te isäinne mitta.

Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2. sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3. Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5. Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6. ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7. ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8. Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        9. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        10. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        11. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        12. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Kyllä sain mielipiteesi. Mutta et vastannut noihin Raamatun kohtiin ja siihen kuinka ne sopivat ulosantiisi.

Mihinkä kohtiin?

• pertsa2012 kirjoitti:

On se ainakin tyhmää. Jos haluaa kehottaa Mäkistä "parannuksen tekoon" eikä vain länkyttää somessa, viesti tulee tietysti kohdistaa Mäkiselle henkilökohtaisesti niin että olisi edes toiveita että hän sen lukisi.

• pertsa2012 kirjoitti:

Kirkon jäsenet tuskin kysyvät teiltä kirkkoon kuulumattomilta, kuka on uskovainen ja kuka ei.

• pertsa2012 kirjoitti:

Matteus :

>Siinä oli Jeesuksen käyttämää sanasto teistä.
        Kummallista kyllä hänkin rinnastaa sekundasakin käärmeisiin.

Tosin käärmeissä ei ole mitään vikaa, vaan ne ovat tonttinsa hoitavia luontokappaleita siinä missä muutkin. Nyt tämän tiedämme, mutta verraten alkukantaista aikaa elänyt Jeesus ei vielä tiennyt.

• pertsa2012 kirjoitti:

_________
        hyvä tie kulkea.

Hesekiel:

>Hesekiel:

Eli Pertsa pelkää joutuvansa Helvettiin, ellei "julista" paljon ja ankarasti. Elämää se kai tuokin sitten on...

"Onko juuten hyvinkin moni kirjoittaja täällä tai reaalimaailmassa ihastellut Sinun uskoasi ja niitä ajatuksia, joita täällä julistat? Saatko paljonkin positiivista palautetta? Onko monikin ihminen tullut uskoon toimiesi vuoksi?"
        ________
        Sillä ei ole merkitystä sinun kannaltasi katsoen kehutaanko minua vai ei , mutta sillä on olenko
        puhunut totta.
        Positiivista palautetta on tullut paljon ja yksiselitteisesti.
        Negatiivista palautetta tulee paljon ja päivittäin , mutta Jumalattoman haukku = kehumista.

• pertsa2012 kirjoitti:

Mihinkä kohtiin?

Antaa olla. Sinulla on varmasti muita kiireitä. Viehän toisten ihmisten haukkuminen niin paljon aikaasi, että meidän ei kannata alkaa puhumaan Raamatun sanasta. Kiitos vaan taas luonnehdinnasta. On aina mukava tavata kristitty, joka osaa haukkumisen jalon taidon ja sinä olet siinä pro.

"Entäpä jos joku sanoo Sinulle, Pertsa, että tiesi ei ole oikea?"

Antaa olla. Sinulla on varmasti muita kiireitä. Viehän toisten ihmisten haukkuminen niin paljon aikaasi, että meidän ei kannata alkaa puhumaan Raamatun sanasta. Kiitos vaan taas luonnehdinnasta. On aina mukava tavata kristitty, joka osaa haukkumisen jalon taidon ja sinä olet siinä pro.

Ei ole ihme jos ihmisiä häipyy saitilta , kun sen ovat vallanneet kaltaisesi ihmiset.

• pertsa2012 kirjoitti:

Ei ole ihme jos ihmisiä häipyy saitilta , kun sen ovat vallanneet kaltaisesi ihmiset.

Pertsa, minä ymmärrän oikein hyvin sen, että sinulla on jotain minua vastaan. Ymmärrän senkin että ilmaiset sitä. Mutta se minua kauhistuttaa, että käytät Jumalan pyhää sanaa vihasi välikappaleena. Sanaa, joka kehoittaa rakastamaan ja jonka sinä raivollasi raiskaat tässä silmiemme edessä.

Pertsa, minä ymmärrän oikein hyvin sen, että sinulla on jotain minua vastaan. Ymmärrän senkin että ilmaiset sitä. Mutta se minua kauhistuttaa, että käytät Jumalan pyhää sanaa vihasi välikappaleena. Sanaa, joka kehoittaa rakastamaan ja jonka sinä raivollasi raiskaat tässä silmiemme edessä.

Minä keskustelen vai Raamatun perustalta ja jos se ei sinulle jostain syystä sovi niin ei sitten.
        Eli ovatko homoliitot mielestäsi tasa-arvoisia heteroliittojen kanssa ja hyväksyttäviä.

• pertsa2012 kirjoitti:

Minä keskustelen vai Raamatun perustalta ja jos se ei sinulle jostain syystä sovi niin ei sitten.
        Eli ovatko homoliitot mielestäsi tasa-arvoisia heteroliittojen kanssa ja hyväksyttäviä.

Sinä raiskaat pertsa Jumalan sanaa.

Sinä raiskaat pertsa Jumalan sanaa.

"Eli ovatko homoliitot mielestäsi tasa-arvoisia heteroliittojen kanssa ja hyväksyttäviä."

• pertsa2012 kirjoitti:

"Eli ovatko homoliitot mielestäsi tasa-arvoisia heteroliittojen kanssa ja hyväksyttäviä."

Oman henkilökohtaisen kaunan ylevöittäminen Jumalan sanalla on rienausta. Kiitos pertsa keskustelusta.

• kiitti.pertsa.oikiasoot
        pertsa2012 kirjoitti:

_________
        hyvä tie kulkea.

Hesekiel:

Pertsa kirjotti: "... sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi".

Pertsan profetioista ja Artsin viisaista ajatuksista me ollaan päätetty ettei ainaskaan hankita lapsia, Yhtää pikkusta viatonta ei enää pitäs tämmöseen mailmaan tehä kärsiin.
        Aborttiki on armeliaampi lapselle ku elämä tämmöses epävarmuudes ja kärsimyksen odotukses.
        Jokasen aikusen velvollisuus on miettii lastensa parasta ja tulevaisuutta.
        Jokanen lasten vanahempi jokei pysty tai osaa varottaan Pertsan ja Artsin lailla jälkikasvuansa, on aiva täysin vastuus mukuloittens synnintiestä. Oisko äkkiseltään liki 99% vanahemmista suomeski kuuluu tohon piikkiin.

Otetaan Pertsan sanat todesta, kerta jokanen on synnin turmelema nii kuka tahtos omil lapsillens ikuisuuden tulihelvetis. Ehkäsyvälineitä pittää käyttää etteis enämpää viattomia tänne pakotet kärsimmää.
        Meille jokka kunnioitetaan kanssaihmisiämme ja jokanen on samanarvonen, on Pertsan mukaan krillis jo hiilet tulilla ni pidetäs ees hetki hauskaa ennen sitä.

• tajuutsä
        pertsa2012 kirjoitti:

Noin sanoo miäs, jolle tua toises keskustelus homostelu on ”kauhistus” , mut lasten raiskaus ja murhaaminen ei. Mummielestä lasten raiskaus ja murhaus on kauheimpii ja törkeimpii asioita mitä tän päivän suomes voi rikollinen tehdä.
        Tämmötteen mailmaan ei pidä tehä enää yhtää lasta enempää kärsiin, ei yhtään ja se pitäs kaikkien vanhempien ymmärtää.

• sanos.ny
        pertsa2012 kirjoitti:

Sanos Pertsa onks sun mielest oikeen et lastenmurhaaja ja hyväksikäyttäjä voidaan sun mielest vihkii kirkos avioliittoon toisen samanlaisen kans kunhan on eri sukupuolta, mut samaa sukupuolta olevia ja ihmisyyttä kunnioittavia ihmisiä ei.

Mun mielest tohon sun kysymyksees on vaan yks oikee vastaus: jos löydät raamatust homo ja heteroliitot niin vastaan sulle rehellisest mielipitteeni.
        Vastaa säkin mun kysymykseen ilman raamatunjakeita omana rohkeena ittenäs.

• sanos.ny kirjoitti:

Sanos Pertsa onks sun mielest oikeen et lastenmurhaaja ja hyväksikäyttäjä voidaan sun mielest vihkii kirkos avioliittoon toisen samanlaisen kans kunhan on eri sukupuolta, mut samaa sukupuolta olevia ja ihmisyyttä kunnioittavia ihmisiä ei.

Mun mielest tohon sun kysymyksees on vaan yks oikee vastaus: jos löydät raamatust homo ja heteroliitot niin vastaan sulle rehellisest mielipitteeni.
        Vastaa säkin mun kysymykseen ilman raamatunjakeita omana rohkeena ittenäs.

"Sanos Pertsa onks sun mielest oikeen et lastenmurhaaja ja hyväksikäyttäjä voidaan sun mielest vihkii kirkos avioliittoon toisen samanlaisen kans kunhan on eri sukupuolta, mut samaa sukupuolta olevia ja ihmisyyttä kunnioittavia ihmisiä ei."
        ________
        Samaa sukupuolta olevia ei missään tapauksessa voida vihkiä.
        Hyväksikäyttäjää ja lastenmurhaajaa ei pitäisi myöskään vihkiä elleivät ole saaneet noita syntejään
        anteeksi Jeesuksen veren kautta.

• sanos.ny.viälä
        pertsa2012 kirjoitti:

"Sanos Pertsa onks sun mielest oikeen et lastenmurhaaja ja hyväksikäyttäjä voidaan sun mielest vihkii kirkos avioliittoon toisen samanlaisen kans kunhan on eri sukupuolta, mut samaa sukupuolta olevia ja ihmisyyttä kunnioittavia ihmisiä ei."
        ________
        Samaa sukupuolta olevia ei missään tapauksessa voida vihkiä.
        Hyväksikäyttäjää ja lastenmurhaajaa ei pitäisi myöskään vihkiä elleivät ole saaneet noita syntejään
        anteeksi Jeesuksen veren kautta.

Voisiks ny sanoo sitte viälä mitä niille lasten hyväkskäyttäjille ja murhaajille tapahtuu siinä sun synnipäästös?
        Mites se varmistetaan enne vihkimistä, et ne on saannu iha oikeest anteeks? Ja jos ne tekkeeki tekonsa uudestans kohta vihkimisens jälkkeen?

• sanos.ny.viälä kirjoitti:

Voisiks ny sanoo sitte viälä mitä niille lasten hyväkskäyttäjille ja murhaajille tapahtuu siinä sun synnipäästös?
        Mites se varmistetaan enne vihkimistä, et ne on saannu iha oikeest anteeks? Ja jos ne tekkeeki tekonsa uudestans kohta vihkimisens jälkkeen?

Nuo asiat jäävät nykyisin pariskunnan päätettäviksi.

• hyviä.päätöksiä.kö
        pertsa2012 kirjoitti:

Nuo asiat jäävät nykyisin pariskunnan päätettäviksi.

Jos ei oo täyttä varmuutta nii kuis kirkos voitas vihkii, siinhä voitas siunat syntiä.
        Ai nii, mut sähä sanositki jo ettei se ol kauhistus raiskaajan ja murhaajan kohal. homot ja lespothan ne kauheita on.
        Kyl kyselenkii typerii.

Ookko muuten sammaa mieltä, et niin kauan ku asioist ei varmuudel tiietä, nii lapsia ei pitäs tehä maailmma yhtää lisää kärsimää vanhempiens syntien tähre.
        Edesvastuutont hommaa aikusilt ihmisilt tehä tämmöse epävarmuure keskel uutta elämää.

• pertsa2012 kirjoitti:

"Onko juuten hyvinkin moni kirjoittaja täällä tai reaalimaailmassa ihastellut Sinun uskoasi ja niitä ajatuksia, joita täällä julistat? Saatko paljonkin positiivista palautetta? Onko monikin ihminen tullut uskoon toimiesi vuoksi?"
        ________
        Sillä ei ole merkitystä sinun kannaltasi katsoen kehutaanko minua vai ei , mutta sillä on olenko
        puhunut totta.
        Positiivista palautetta on tullut paljon ja yksiselitteisesti.
        Negatiivista palautetta tulee paljon ja päivittäin , mutta Jumalattoman haukku = kehumista.

Kuka Sinua käytännössä kehuu uskosi tiimoilta?

• pertsa2012 kirjoitti:

Pst. Pertsa. Kannattaa aika ajoin tarkistaa, mikä tämä palsta on, jolle kirjoittelemme. Käsittääkseni tämä ei ole "Kerro kantasi homoseksuaalisuuteen, tai muuten hukka sinut perii".

Mitä tulee siihen, kuka täältä palstalta karkoittaa kirjoittajia, niin varmaan saamme siitä kohta oman aloituksen ja vaikkapa gallupin. Voin jo sanoa, että minulle se ei ole Eerika.

• hyviä.päätöksiä.kö kirjoitti:

Jos ei oo täyttä varmuutta nii kuis kirkos voitas vihkii, siinhä voitas siunat syntiä.
        Ai nii, mut sähä sanositki jo ettei se ol kauhistus raiskaajan ja murhaajan kohal. homot ja lespothan ne kauheita on.
        Kyl kyselenkii typerii.

Ookko muuten sammaa mieltä, et niin kauan ku asioist ei varmuudel tiietä, nii lapsia ei pitäs tehä maailmma yhtää lisää kärsimää vanhempiens syntien tähre.
        Edesvastuutont hommaa aikusilt ihmisilt tehä tämmöse epävarmuure keskel uutta elämää.

Itse olen ne jättänyt tekemättä vähän samoista syistä kuin sinäkin.

• Anonyymi

Pertsassa on yksi hyvä puoli. Hän sanoo ja kait sitten onkin, olevansa uskovainen kristitty. Silti hän sanoo jyrkkiä Jeesuksen sanoja kuten "Satanan sitä ja Perkeleen tätä".

Ihmettelen aina kun joku meikeläinen kääntyy kristityksi. Täällähän saamme kuulla, mitä meistä todella ajatellaan, ei vain Jeesuksen suulla, vaan uskovaistenkin. Toinenkin totuuden torvi täällä on, niin ettei voi Pertsaa sanoa yksinäiseksi julistajaksi.

Voitte sanoa, ettei yksi pääsky pesää tee, mutta niitä on niin monta, ettei se pääsky ole ainut.

taastätäsamaa

• Aaaammeeeeen

Kristus on se voittaja!

Me uskovat vain olemme Hänen seuraajiaan ja pysymme myös nettimaailmassa kuten kaikkialla muuallakin.

• Jos meinaa voittaa, niin pahalta takamatkalta kyllä joutuu kirimään. Mikähän mahtaa olla Lontoon vedonlyöntikerroin?

• mikä.on.oikein.väärin

Pystytkö sinä herra Aaaammeeeeen , täysin varmuudella sanomaan kenen usko on oikeaa ja kenen väärää?
        Onko sinun mielestäsi oikein yhtäkään pientä viatonta lasta kohtaan asettaa heidät vanhempiensa syntien vuoksi kärsimään, kun sen voi jättää tekemättäkin.
        Niin kauan, kunnes joku pystyy sataprosenttisella varmuudella osoittamaan miten pitää toimia ja olevansa oikeassa, pitäisi j o k a i s e n aikuisen kantaa vastuunsa itse ja jättää lapset tekemättä.
        Edesvastuutonta aikuisilta väittää rakastavansa lastaan, jolle ei pysty tarjoamaan kuin todellista epävarmuutta elämässä.

• Porukkaa lähtee, porukkaa tulee ja nimimerkit vaihtuu.
      Palstan poistojen ennustamattomuus tuntuu harmittavan monia, ihan ymmärrettävästi.

• Kuten lähes kaikkialla muuallakin nykyään, ylläpidossa on liian vähän ja liian huonosti palkattua porukkaa, jotta poistopolitiikka voisi olla kauttaaltaan reilua ja johdonmukaista.

Kuten lähes kaikkialla muuallakin nykyään, ylläpidossa on liian vähän ja liian huonosti palkattua porukkaa, jotta poistopolitiikka voisi olla kauttaaltaan reilua ja johdonmukaista.

Niin, tuskin tämäkään palsta mikään miljoonabisnes on kun tämäkin elää pelkkien mainostulojen varassa. Eikä niillä tietenkään voi olla varaa palkata jokaiselle omaa lastenlikkaa eli henkilökohtaista moderaattoria.

• Moderaattori on ihminen ja tekee työtään ihmisen logiikalla. Automaatti tekee työtään luullakseni siihen syötettyjen tietojen perusteella ja se tekee sitä vailla tunnetta ja vain syötetyn tiedon perusteella loogisesti kuten kone tekee.

Moderaattori on ihminen ja tekee työtään ihmisen logiikalla. Automaatti tekee työtään luullakseni siihen syötettyjen tietojen perusteella ja se tekee sitä vailla tunnetta ja vain syötetyn tiedon perusteella loogisesti kuten kone tekee.

Moderoija on tuomarin asemassa eli erittäin epäkiitollisessa hommassa.

Robotti ei tunteile eikä loukkaannu eli on sen puolesta todella sopiva moderoijan tehtäväänsä.

• qwertyilija kirjoitti:

Moderoija on tuomarin asemassa eli erittäin epäkiitollisessa hommassa.

Robotti ei tunteile eikä loukkaannu eli on sen puolesta todella sopiva moderoijan tehtäväänsä.

olen samaa mieltä. Robotti ei myöskään vaadi palkkaa, ei työaikalakien noudattamista, ei ole niin paljon sairauslomilla, ei ole puolueellinen.
        Nyt kun en noista roboteista tiedä, olisi mukava tietää se, kuinka hyvin robotti voidaan "opettaa" tunnistamaan vaikka näitä poistettavia asioita? Robottihan on toisaalta joustamaton.

olen samaa mieltä. Robotti ei myöskään vaadi palkkaa, ei työaikalakien noudattamista, ei ole niin paljon sairauslomilla, ei ole puolueellinen.
        Nyt kun en noista roboteista tiedä, olisi mukava tietää se, kuinka hyvin robotti voidaan "opettaa" tunnistamaan vaikka näitä poistettavia asioita? Robottihan on toisaalta joustamaton.

Jos ohjelmointi on hyvä robotti hoitaa homman 100%:sti.

Nykyään ohjelmointi on jo niin kehittynyttä, että robottikin oppii, mutta vain rajatusti.

• f)

Ei mitään väliä. Mikään ei muutu. Hyvät ja asialliset kirjoittajat jatkavat entiseen malliin. Trollit jankkaajat jatkavat entiseen malliin. Ei täällä kukaan ole ihmisenä kasvamassa ja tapojaan korjailemassa. Täällä ollaan saamassa jokin kanava tuoda esiin sitä mitä olemme. Fiksut tuovat esiin asiaa, trollijankat sitä ihtiään. Ja homma jatkuu...

• " Ei täällä kukaan ole ihmisenä kasvamassa ja tapojaan korjailemassa. "

Tuosta asiasta PesuSieniEläin olen hiukan eri mieltä. Tällaiset palstat ovat aika hyviä oppimisalustoja, jos haluaa asian niin nähdä ja palstoja siihen kasvamiseen käyttää. Jokainen kohtaaminen jonkun kanssa on mahdollisuus oppia ja kasvaa.

" Ei täällä kukaan ole ihmisenä kasvamassa ja tapojaan korjailemassa. "

Tuosta asiasta PesuSieniEläin olen hiukan eri mieltä. Tällaiset palstat ovat aika hyviä oppimisalustoja, jos haluaa asian niin nähdä ja palstoja siihen kasvamiseen käyttää. Jokainen kohtaaminen jonkun kanssa on mahdollisuus oppia ja kasvaa.

Niinpä niin, niinpä niin...

>> Tällaiset palstat ovat aika hyviä oppimisalustoja, jos haluaa asian niin nähdä <<

Ettei sinuun nyt vain olisi iskenyt Dunning-Kruger-efekti?

http://www.tervettaskeptisyytta.net/niin-tietamaton-etta-luulee-tietavansa/

"Jokainen kohtaaminen jonkun kanssa on mahdollisuus oppia ja kasvaa. "

Kyllä. Kaikesta voi oppia.

• "Täällä ollaan saamassa jokin kanava tuoda esiin sitä mitä olemme. Fiksut tuovat esiin asiaa, trollijankat sitä ihtiään. Ja homma jatkuu..."

Mitähän olemme Eerika tähän mennessä oppineet?

• Ketkä täältä tarkalleen ottaen ovat poistuneet?

• Ei ole väki vähentynyt :D

• mummomuori kirjoitti:

Ei ole väki vähentynyt :D

Ei siis ole toiveita siitä, että pidot paranisivat! :D

• Aberkios kirjoitti:

Ei siis ole toiveita siitä, että pidot paranisivat! :D

Ihan hyvä että on monenlaisia persoonia. Se ei haittaa. Vaan se ärsyttää joskus, kun trollaillaan ja pelkästään kiusanteko mielessä.

• kngnog

Miten täältä ylipäätänsäkään 'lähdetään', jos ei ole ollut kirjautuneena profiililla mukana ja posta profiilinsa koko suomi 24 systeemistä.

• :D Ehkä siten ettei enää avata tätä palstan sivua? Tai vain lueskellaan... Sitten taas jollain rekkaamattomalla nimellä kommentoidaan ikään kuin oltaisiin ensimmäistä kertaa täällä. Vanha kikka.

• Anonyymi

Nyt on ehkä jotakin pienimuotoista myllerrystä menossa, muutama vuosi sitten vähän isompi. Tässä vähän jälkipyykkiä. Kaiken kaikkiaan voimme huomata, että mikään ei muutu, eikä näitäkään tämän keskustelun asioita kukaan edes muistaisi, jos en nyt olisi varta vasten kaivanut esiin.

• Anonyymi

Harmi kun Kuusenjuuret ja Eerikatässämoi eivät enää kirjoita palstalla.
        Jos luette niin siunausta Teille molemmille :)

• Anonyymi

Samoin jos veljet Jeesus rulaa ja huolestunut kristitty on "kuulolla" niin siunausta.

• Anonyymi

Mitä täällä on tapahtunut?

• Anonyymi

Ei mitään samaa länkytystä vaan

• Vanhoja juttuja nämä.Olisi vain kiinnostanut tietää mitä porukka nykyään mieltä tapahtuneesta ja nykyisyydestä. Mutta kuka ei tuolloin ollut palstalla niin eipä kannata päätään vaivata.

• PesuSieniEläin kirjoitti:

Vanhoja juttuja nämä.Olisi vain kiinnostanut tietää mitä porukka nykyään mieltä tapahtuneesta ja nykyisyydestä. Mutta kuka ei tuolloin ollut palstalla niin eipä kannata päätään vaivata.

No laita nyt joku tiivistelmä jos juttuun liittyi suuriakin draamoja kun kuitenkin pidätte ketjua esillä ;)

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No laita nyt joku tiivistelmä jos juttuun liittyi suuriakin draamoja kun kuitenkin pidätte ketjua esillä ;)

Tämän ketjun kun lukee niin tietää jo pääpiirteet. Taitaa olla niin, että henkilö jonka tämän päivän mielipiteitä olisin kysellyt kuuluu noihin palstalta poistuneisiin.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Melkoisen polarisoitunutta keskustelua oli johon kaikki eivät osanneet suhtautua. Kommentteja ja kokonaisia keskusteluja poistatettiin koska niissä esitettiin vääriä mielipiteitä. Valtava määrä asiallisia, sääntöjen mukaisia kirjoituksia meni poistoon. Lopulta lähti änkyröitä ääripäistä, ja samalla valitettavasti joukko hyviä ja asiallisia vakikirjoittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkoisen polarisoitunutta keskustelua oli johon kaikki eivät osanneet suhtautua. Kommentteja ja kokonaisia keskusteluja poistatettiin koska niissä esitettiin vääriä mielipiteitä. Valtava määrä asiallisia, sääntöjen mukaisia kirjoituksia meni poistoon. Lopulta lähti änkyröitä ääripäistä, ja samalla valitettavasti joukko hyviä ja asiallisia vakikirjoittajia.

Joku ei selvästikään ole päässyt yli tapahtuneesta koska nostaa tämmöistä vanhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku ei selvästikään ole päässyt yli tapahtuneesta koska nostaa tämmöistä vanhaa.

Kai se ketä vaan nyppii jos pma teksti poistetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No eikä tuo ole ihan perusmeininki täällä.
        Palstalla tuntuvat saavan olla ihan rauhassa uudelleen kastettujen loputtomat rienausketjut ja sama pätee seksuaalivähemmistöihin. Suurimman osan hommasta hoitaakin jonkinlainen robotti ja sitten on ehkä 6 ihmistä. Tuskin kovin kummoista palkkaa saavat ja jos miettii, että vahtivat koko suomi24 keskustelu alustaa niin eihän ne nyt joka väliin ehdi. Homma on varmaan raadollisesti niin, että pahimmat paskat yrittävät poistella ja suorastaan laittomuudet.

• Anonyymi

Olen absoluuttisen syytön!!!
      😁

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe