Epätoivoista

doroje

30

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmettelenVaan

      Ja kuka hullu jättää autonsa tuonne yön timojen ja mokkamunien potkittavaksi?

    • Timo-Einari

      Liityntäparkit ovat täysin kuolleena syntynyt ajatus. Paljon tehokkaampaa olisi, jos kaupungin autoliikennettä sujuvoitetaan ja parkkipaikkaongelmat ratkaistaan. Mikäli työssä ja asioilla käyvä väki halutaan busseihin, tulisi se tapahtua jo kotipaikkakunnilla. Harva joka omalla autolla ajaa kohti Tamperetta, vaihtaa enää kulkuvälinettä siinä vaiheessa kun kaupungin valot jo näkyvät. Vai onko kyseessä pelkästään epätoivoinen yritys saada lisää maksavia asiakkaita kaupungin kalliiseen ja voimakkaasti verovaroin subventoituun joukkoliikenteeseen? En vastusta bussiliikennettä sinänsä, mutta matkustajille pitää saada vaihdoton yhteys läheltä kotia, muuten homma ei toimi.

      • Huhheijaaa

        Tämä lienee todennäköisen syy, eli yritetään pakottaa käyttämään verovaroilla subventoitua kallista liikenneratkaisua. Aika vaikea käsittää, että mitä järkeä on maksaa ensin kalliita parkkimaksuja ja sitten siihen päälle vielä lyhyet matkat julkisilla, joiden hintoja on myös ratikan myötä tarkoitus hinata ylöspäin. Huhheijaa!

        Kuvittelevatko Tampereen päättäjät, että Tampere sijaitsee jossain Norjassa, missä on varaa maksella tuollaisia hintoja? Ja että se maksimissaan kahden kilometrin katuosuus on jotenkin niin hieno paikka, että sinne on päästävä hinnasta välittämättä? Ja että ratikalla ajaminen kuin ajaisi rols roycellä, elikäs jokainen haluaa sinne, jopa oman autonsa penkiltä?


      • Lisää.parkkimaksuja
        Huhheijaaa kirjoitti:

        Tämä lienee todennäköisen syy, eli yritetään pakottaa käyttämään verovaroilla subventoitua kallista liikenneratkaisua. Aika vaikea käsittää, että mitä järkeä on maksaa ensin kalliita parkkimaksuja ja sitten siihen päälle vielä lyhyet matkat julkisilla, joiden hintoja on myös ratikan myötä tarkoitus hinata ylöspäin. Huhheijaa!

        Kuvittelevatko Tampereen päättäjät, että Tampere sijaitsee jossain Norjassa, missä on varaa maksella tuollaisia hintoja? Ja että se maksimissaan kahden kilometrin katuosuus on jotenkin niin hieno paikka, että sinne on päästävä hinnasta välittämättä? Ja että ratikalla ajaminen kuin ajaisi rols roycellä, elikäs jokainen haluaa sinne, jopa oman autonsa penkiltä?

        Hesassa nää liityntäparkit on haluttu maksullisiksi jo aikoja sitten, niillä aletaan rahastaan autoilijoita. Gookkeli kertoo Hesan tilanteesta.


      • TämäOnSelvä
        Lisää.parkkimaksuja kirjoitti:

        Hesassa nää liityntäparkit on haluttu maksullisiksi jo aikoja sitten, niillä aletaan rahastaan autoilijoita. Gookkeli kertoo Hesan tilanteesta.

        Parkkirahastusta siis pyritään laajentamaan suuremmille alueille.


      • pakkorahastus
        TämäOnSelvä kirjoitti:

        Parkkirahastusta siis pyritään laajentamaan suuremmille alueille.

        Täytyyhän sitä rahaa jostain repiä ratikan kustannuksiin. Velkaakin on.


      • Rahat.pois
        pakkorahastus kirjoitti:

        Täytyyhän sitä rahaa jostain repiä ratikan kustannuksiin. Velkaakin on.

        Rahat pois


    • Mansun.liityntä

      Parkkipaikkaongelmaan ei ole muuta kestävää ratkaisua kuin joukkoliikenteen osuuden nostaminen, ja se tapahtuu parhaiten järjestämällä matkustajille kiskoliikennettä.

      Vaihto autosta bussiin ei ehkä ole kovin houkuttava. Mutta vaihto autosta tilavaan ja tasaisesti kulkevaan kiskokulkuneuvoon on eri asia. Aikanaan vaihto autosta Mansuun tulee olemaan joillekin ihan hyvä tapa tulla keskustaan. Liityntäparkkeja on jo ollut kauan pk-seudun junien ja metron asemilla.

      • RatikkaUskovaiset

        Ole vahva uskossasi äläkä anna tosiasioiden häiritä sitä!


      • maalainennettiostaja

        Ei oo kyllä enää uskallusta lähteä tampereelle ,saa kokoajan pälyillä ympärinsä ettei saa halai teurastusta tai ajeta ylitte.
        Pitäkää parkkinen ja kulttuurin rikastajat vaan omana ilonanne.


      • puhhuijaa

        Aina joku jaksaa sitä ratikkaa hypettää. Ei se ole yhtään sen kummallisempi matkustusmuoto kuin linja-autokaan. Sama tärähtänyt soikiopää, joka höpöttää koko ajan jostain mansusta.


      • Rahavitikka
        puhhuijaa kirjoitti:

        Aina joku jaksaa sitä ratikkaa hypettää. Ei se ole yhtään sen kummallisempi matkustusmuoto kuin linja-autokaan. Sama tärähtänyt soikiopää, joka höpöttää koko ajan jostain mansusta.

        Mä kyllä haluaisin nähdä kuinka ratikka vetää uparit jossain risteyksessä.

        Hesassa on semmoinenkin ratikka saanut nimensä kuin viharatikka, sillä on omat nettisivut ja Facebook sivukin. Sivulla paljon kuvamateriaalia nimeen johtaneista syistä.

        https://viharatikka.tumblr.com/

        Hesarikin kertoo siitä:

        Viharatikalle on perustettu jo Tumblr-kuvablogi sekä Facebook-sivu, jolla on reilut parituhatta tykkääjää.

        Blogin kuvissa esitellään viharatikan matkustajille tuttua kuvastoa: laukkuröykkiöitä, lattialla pyöriviä kaljatölkkejä ja päihtyneitä matkustajia (kasvot sumennettuina).

        ”Tämä syntyi ihmisten käytöksestä toisia ihmisiä kohtaan. Ratikassa tuijotetaan omaa napaa ja häiriköidään. Viha tuntuu ilmapiirissä”

        Raitiovaunu 9 kulkee Länsisataman ja Pasilan väliä Rautatieaseman kautta.

        Tämän nettisivun avulla voit välttää humalaisten laivamatkustajien täyttämää ”viharatikkaa”

        Viharatikka on helsinkiläisten keskuudessa jo käsite. Ainakin sellaisten, jotka käyttävät raitiovaunua 9 säännöllisesti. Nyt stadilaisten hermojen rauhoittamiseksi on kehitetty Väistä viharatikka -nettisovellus.

        http://www.hs.fi/nyt/art-2000002901469.html

        Mikä linja mahtaa saada Tampereella saman kunnian.


      • Matkustusmuodolla_väliä
        Rahavitikka kirjoitti:

        Mä kyllä haluaisin nähdä kuinka ratikka vetää uparit jossain risteyksessä.

        Hesassa on semmoinenkin ratikka saanut nimensä kuin viharatikka, sillä on omat nettisivut ja Facebook sivukin. Sivulla paljon kuvamateriaalia nimeen johtaneista syistä.

        https://viharatikka.tumblr.com/

        Hesarikin kertoo siitä:

        Viharatikalle on perustettu jo Tumblr-kuvablogi sekä Facebook-sivu, jolla on reilut parituhatta tykkääjää.

        Blogin kuvissa esitellään viharatikan matkustajille tuttua kuvastoa: laukkuröykkiöitä, lattialla pyöriviä kaljatölkkejä ja päihtyneitä matkustajia (kasvot sumennettuina).

        ”Tämä syntyi ihmisten käytöksestä toisia ihmisiä kohtaan. Ratikassa tuijotetaan omaa napaa ja häiriköidään. Viha tuntuu ilmapiirissä”

        Raitiovaunu 9 kulkee Länsisataman ja Pasilan väliä Rautatieaseman kautta.

        Tämän nettisivun avulla voit välttää humalaisten laivamatkustajien täyttämää ”viharatikkaa”

        Viharatikka on helsinkiläisten keskuudessa jo käsite. Ainakin sellaisten, jotka käyttävät raitiovaunua 9 säännöllisesti. Nyt stadilaisten hermojen rauhoittamiseksi on kehitetty Väistä viharatikka -nettisovellus.

        http://www.hs.fi/nyt/art-2000002901469.html

        Mikä linja mahtaa saada Tampereella saman kunnian.

        Viharatikka muuttuu, sen reitti vaihdettiin ja nyt pohditaan mitkä linjat saavat saman nimen itselleen.

        Maanantaina 14.8. Helsingin raitiovaunuliikenne uudistuu, eikä raitiovaunulinja 9 kulje enää Länsisatamaan. Jatkossa sinne kulkevat raitiovaunut 6T ja 7.

        Kiinnostavaa on nähdä, muuttuvatko linjat 6T ja 7 nyt myös viharatikoiksi,

        http://www.tallinna24.ee/artikkeli/549087-viharatikka-lopettaa-huomenna-kulkemisen-lansisatamaan


      • keskustaspugelit
        Rahavitikka kirjoitti:

        Mä kyllä haluaisin nähdä kuinka ratikka vetää uparit jossain risteyksessä.

        Hesassa on semmoinenkin ratikka saanut nimensä kuin viharatikka, sillä on omat nettisivut ja Facebook sivukin. Sivulla paljon kuvamateriaalia nimeen johtaneista syistä.

        https://viharatikka.tumblr.com/

        Hesarikin kertoo siitä:

        Viharatikalle on perustettu jo Tumblr-kuvablogi sekä Facebook-sivu, jolla on reilut parituhatta tykkääjää.

        Blogin kuvissa esitellään viharatikan matkustajille tuttua kuvastoa: laukkuröykkiöitä, lattialla pyöriviä kaljatölkkejä ja päihtyneitä matkustajia (kasvot sumennettuina).

        ”Tämä syntyi ihmisten käytöksestä toisia ihmisiä kohtaan. Ratikassa tuijotetaan omaa napaa ja häiriköidään. Viha tuntuu ilmapiirissä”

        Raitiovaunu 9 kulkee Länsisataman ja Pasilan väliä Rautatieaseman kautta.

        Tämän nettisivun avulla voit välttää humalaisten laivamatkustajien täyttämää ”viharatikkaa”

        Viharatikka on helsinkiläisten keskuudessa jo käsite. Ainakin sellaisten, jotka käyttävät raitiovaunua 9 säännöllisesti. Nyt stadilaisten hermojen rauhoittamiseksi on kehitetty Väistä viharatikka -nettisovellus.

        http://www.hs.fi/nyt/art-2000002901469.html

        Mikä linja mahtaa saada Tampereella saman kunnian.

        #Mikä linja mahtaa saada Tampereella saman kunnian.

        Oisko se hervantaan menevä...vai sitenkin keskustaan.


      • kepuvaunu
        keskustaspugelit kirjoitti:

        #Mikä linja mahtaa saada Tampereella saman kunnian.

        Oisko se hervantaan menevä...vai sitenkin keskustaan.

        Jengi änkee keskustaan kännään, ädlään, öliseen ja narkkaan


      • Sinne.vaan
        kepuvaunu kirjoitti:

        Jengi änkee keskustaan kännään, ädlään, öliseen ja narkkaan

        Ratikalla ne pääsee sinne entistä paremmin. Kuvaa ja videoo vastaavasta toiminnasta.

        https://fi-fi.facebook.com/viharatikka/


    • Ylpeästi

      Homma toimii, näin saadaan karsittua tyhmimmät,laiskimmat,rahattomat,muutosjarrut yms. Pois Keskustasta.

      • uutinenkin.sen.kertoo

        Eihän sinne keskustaan jää kuin muutama puolityhjä kauppa ja räkälöitä päihtymiseen. Yrityksetkin pakenee sieltä ideaparkkiin ja muualle halvan ja ilmaisen pysäköinnin alueille.

        >Ideapark panee hanttiin Ratinan kauppakeskukselle – laajenee Suomen suurimmaksi vuonna 2018

        https://www.aamulehti.fi/uutiset/ideapark-panee-hanttiin-ratinan-kauppakeskukselle-laajenee-suomen-suurimmaksi-vuonna-2018-200361241/

        >Ratinan kauppakeskusta alettiin alun perin kaavoittaa juuri siksi, että ympäryskuntien suuret ostoskeitaat Ideapark etunenässä vetivät asiakasvirtaa Tampereen kaupungin rajojen ulkopuolelle.

        Tästä löytyy myös selkokielinen maininta Ratinan kauppakeskusta koskevassa asemakaavan muutoksessa vuodelta 2006. Ideapark avattiin saman vuoden joulukuussa.>

        Kannattaa katsoa kriittisesti esim. Hämeelinnaan, mihin rakennettiin suurella rahalla kauppakeskus Goodman. Koko keskusta on likimain kaupallisesti kuollut. Ja Goodmanissa käy aika marginaalinen asiakasmäärä todella huonoista kaupungin parkkijärjestelyistä johtuen.


      • Detroitin.tiellä
        uutinenkin.sen.kertoo kirjoitti:

        Eihän sinne keskustaan jää kuin muutama puolityhjä kauppa ja räkälöitä päihtymiseen. Yrityksetkin pakenee sieltä ideaparkkiin ja muualle halvan ja ilmaisen pysäköinnin alueille.

        >Ideapark panee hanttiin Ratinan kauppakeskukselle – laajenee Suomen suurimmaksi vuonna 2018

        https://www.aamulehti.fi/uutiset/ideapark-panee-hanttiin-ratinan-kauppakeskukselle-laajenee-suomen-suurimmaksi-vuonna-2018-200361241/

        >Ratinan kauppakeskusta alettiin alun perin kaavoittaa juuri siksi, että ympäryskuntien suuret ostoskeitaat Ideapark etunenässä vetivät asiakasvirtaa Tampereen kaupungin rajojen ulkopuolelle.

        Tästä löytyy myös selkokielinen maininta Ratinan kauppakeskusta koskevassa asemakaavan muutoksessa vuodelta 2006. Ideapark avattiin saman vuoden joulukuussa.>

        Kannattaa katsoa kriittisesti esim. Hämeelinnaan, mihin rakennettiin suurella rahalla kauppakeskus Goodman. Koko keskusta on likimain kaupallisesti kuollut. Ja Goodmanissa käy aika marginaalinen asiakasmäärä todella huonoista kaupungin parkkijärjestelyistä johtuen.

        Noin siinä muuten tulee käymään, keskusta lopulta ghettoutuu, sielläe ipyöri sitten kuin ghettoblasterien soidessa skeittarit ja känniääliöt huumekauppiaden ja niiden asiakkaiden kanssa.


    • Tampere-kuvaa

      Morossa juttua ja tässä muutakin Morosta.

      "Pysäköinnin palveltava matkailijoita

      Kyllä minä niin mieleni pahoitin. Ehdimme olla 16. kesäkuuta syntymäkoti- ja koulukaupungissamme vain puolisen tuntia, kun jo sain virhemaksun.

      Lähdimme, kaksi kauan muualla Suomessa asunutta melkein seiskavitosta koulukaveria ja ystävystä muun muassa katsomaan näyttelyitä Tampereen museoissa ja aloitimme Tuomiokirkosta, jossa edellisestä käynnistä on ainakin neljäkymmentä vuotta. ..."

      https://www.aamulehti.fi/moro/moron-lukijan-juttu-pysakoinnin-palveltava-matkailijoita-200242090

      • AutovihamielisyysTajuttu

        Autoliikkeet työpaikkoineen taitaa jättää kaupungin ja siirtyä uutisten mukaan Ideaparkkiin jota laajennetaan.


      • rakennusbuumi
        AutovihamielisyysTajuttu kirjoitti:

        Autoliikkeet työpaikkoineen taitaa jättää kaupungin ja siirtyä uutisten mukaan Ideaparkkiin jota laajennetaan.

        No sitten rakennusliikkeet saa esmes jostain kaupungissa sijaitsevasta autoliikekeskittymästä lisää rakennusmaata ja jotkut tekee hyvää tiliä ja taas rakennetaan paljon lisää kerrostaloja hyvin tiiviisti.


      • kaikki.on.ratikan.syytä
        kalustevex kirjoitti:

        Ratikka syynä huonekalukaupan lopettamiseen Sammonkadulla.

        https://www.aamulehti.fi/moro/huonekalukauppias-laittaa-standin-joka-paiva-liikkeensa-oven-eteen-osoittamaan-ratikan-vastaista-mielipidettaan-200375776

        Omistaja teki päätöksen lopettamisesta jo ennen kuin työmaa aloitti. Mutta varmasti silti ratikan syy. Ratikka myös laittoi sen yhden Itsenäisyydenkadun yrittäjän lopettamaan verojen maksamisen jo ennen kuin koko rakentamispäätöstä oli edes tehty. On se ratikka sitten julma kapine!


    • juytujg

      Teiskontien Niihaman kaukoparkki on varsin suosittu, noin neljännes on tyhjää. Varsin hyvin pääsee siitä kaupunkiin. En tiedä sitten onko enää tulevaisuudessa, kun bussista pitää hypätä keskus sairaalan kohdalla ratikkaan.

      • NäinOnNäkyleipä

        Ratikan tynkälinjahan rakennetaan juuri sen vuoksi keskussairaalalle että sitä on helppo jatkaa siitä Kaupin metsään, joka myydään gryndereille ja rakennetaan tiiviisti. Eli kyllä se parkki tulee olemaan ratikkalinjan varressa, näin on suunniteltu!


      • Pilalle.Menee.Kauppi
        NäinOnNäkyleipä kirjoitti:

        Ratikan tynkälinjahan rakennetaan juuri sen vuoksi keskussairaalalle että sitä on helppo jatkaa siitä Kaupin metsään, joka myydään gryndereille ja rakennetaan tiiviisti. Eli kyllä se parkki tulee olemaan ratikkalinjan varressa, näin on suunniteltu!

        Joo, pomot saa polttopuuta halvalla siinä samalla, kenties jopa ilmaiseksi. Sääli metsää ja puita. Pitäähän se Kauppikin pilata tietysti , ehkä tekevät jopa kuuluisan Kiikistensalmen sillan.


      • kiikkistensilta
        Pilalle.Menee.Kauppi kirjoitti:

        Joo, pomot saa polttopuuta halvalla siinä samalla, kenties jopa ilmaiseksi. Sääli metsää ja puita. Pitäähän se Kauppikin pilata tietysti , ehkä tekevät jopa kuuluisan Kiikistensalmen sillan.

        Kauhee ajatuskin, m,utta ilmeisesti alkaa olemana realismia.


    • Pyytäisin hieman arjen realismia mukaan. Ei menneisyydessä tehtyjä virheitä voida hetkessä korjata. Mutta suunta on kuitenkin oikea ja se tulee saamaan jatkoa. Liityntäparkeilla voidaan saada paljon aikaiseksi. Ja parantaa niiden ihmisten elämänlaatua, jotka ovat olleet ratkaisujen tähden henkilöautoiluun sidotut. On kuitenkin totta, että Tampereellakin henkilöautoilu on enimmäkseen sellaisia lyhyitä matkoja, jotka voidaan tehdä järkevämmillä tavoilla.

      • Valinnanvapaus

        >elämänlaatua, jotka ovat olleet ratkaisujen tähden henkilöautoiluun sidotut>

        Olet oikeasti vielä' enemmän pihalla kuin uskotkaan, eivät he autoistaan ole ongelmaa saaneet vaan juuri siitä mitä olette tekemässä niille, olette se ongelma. Suunta on tasan väärä. Paitsi tietysti jos halua elävöittää naapurikunnat ja esikaupungit ja muuttaa keskustan nukkumalähiöksi, tai vaihtoehtoisesti isoksi slummiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      158
      765
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe