Yhteiskunta syrjäyttää

sgisj

Syy miksi osa syrjäytyy tai syrjäytetään yhteiskunnan toimesta, johtuu pelkästään siitä että nyky-yhteiskunta ei kaipaa omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä. Sen sijaan että se pyrkisi hyödyntämään tarjolla olevaa kapasiteettia, se pyrkii pääsemään siitä eroon.
Jos et pukeudu kuten muotilehdet ohjaavat, jos et sisusta kotiasi kuten Avotakka-lehti näyttää, jos et tavoittele body-fitness kroppaa ja meikkaa kuten Kardashianit tai kuvaa Instagramiin sadoittain kuvia itsestäsi, gourmet-ruoka-annoksista, matkoista ja bodatusta kropasta - Olet luuseri. Enemmistö ihmisistä on oikeasti ihan käsittämättömän tyhmiä, suoraan sanottuna lampaita, joita susilauma vetää narussa.

39

2208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhygg

      Näin se on täsmälleen. Olen itse 26v nainen ja koen itteni todella arvottomaksi.

      Olet jotenkin tylsää jos olet kunnollinen ja ajattelet omilla aivoilla. Jopa katellisia! Itselläni ei ole FB eikä mitään muuta tyhjänpäivästä. Ulkopuolelta ei uskoisi että olen näin syrjäytynyt nykymaailmasta.

      • Rohkeestivaaneteenpäin

        Kerranki fiksu kommentti, tsemppiä! Ei kaikki todellakaan roiku päivät pitkät Fb:sss ym..Toivottavasti et kuitenkaan ole yksinäinen vaan elämääsi tyytyväinen, arvottomaksi ei oloaan tarvi tuntea! Mulla on samantapaisia mietteitä kun sulla!


    • fiksu_tavis

      Samaa mieltä kanssanne. Olen sinkku kolmekybänen mies, syrjäytynyt ja syrjäytetty. Ei ole hääviä elämää älykkäänä ja sosiaalisena kaverina elää pintaliitoisessa yhteiskunnassa, joka tuntuu hengellisesti ja älyllisesti kuolleelta. Minullakaan ei ole FB-tiliä. Olen siis ns. outsider.

      Olen erakoitunut ja yksinäisyys kalvaa. Ei ole helppoa tämä "vaihtoehtoinen" elämä. Mutta minulla ei siitä huolimatta ole minkäänlaista aikomusta astua "systeemiin" sisälle, toisenlaiseen, paljon pahempaan orjuuteen.

      Tällä hetkellä kaiketi odotan ihmettä tapahtuvaksi. Odotan kuin ihmeen kautta löytäväni kaltaisiani ystäviä ja sen kumppanin, jonkun ihanan, luotettavan ja uskollisen naisen, jolla on samanlaiset arvot kuin itselläni.

      Näkyilemisiin. Peace and out.

      • mummo99

        haista paska tää ei oo mikään treffinhaku palsta vityn luuseri


      • JumalaAuttaaSinuakin

        Olipa ikävä kommentti. Ole hyvä ja pyydä anteeksi karkeaa kielenkäyttöäsi.


      • helenashemu

        Mummo99!
        Oletpa huonokäytöksinen kanssaihmisellesi, kehoitan pikaiseen anteeksipyyntöön!


      • Vitun

        HOMO!


    • pummeille.kovuutta

      Yhteiskunta ei syrjäytä ketään. Työhaluttomat pummit loisivat työtätekevien varoilla ja sitä sitten kutsutaan syrjäytymiseksi. Toisaalta yhteiskunnan vika on, että se mahdollistetaan, antamalla pummeille fyrkkaa.

      • miksi.pitää.solvata

        Ihmettelen rumaa kirjoitustasi suuresti. Valtion suojatyöpaikan varjoistako solvaat täällä ihmisiä?

        Ovatko kaikki syrjäytyneet/syrjäytetyt sinusta "loisivia pummeja"? Minkäänlaisia toisten ihmisten, lähinnä psyko- ja sosiopaattien, aikaansaamia kurjia ja kauheita ihmiskohtaloitakaan ei ole sinusta olemassa, ainoastaan syrjäytyneiden omia huonoja valintoja "pummiuteen"?

        Eikö sinusta sellaista vaihoehtoa voi olla kuin työssä käyvä ihminen, joka on syrjäytynyt?


      • kiskotkikirkuivat

        Kaikki sossulaiset syyriaan ja työtä tekevät tilalle. SIIRTO ALKAA AAMULLA 06.00. eli jotkut vielä kerkeävät hakea turvapaikkaa venäjältä. tuskin onnistuu.


      • Okghhhjk

        Mites jatkuva kiusaaminen pienestä asti?


    • näinpäs

      Moi.
      Kaikille tasaisesti.

      Kun olet ollut työkyvyttömyyseläkeruljanssissa monia vuosia ja lopulta irtisanottuna työstäsi, niin.

      Silloin tiedät mitä on yhteiskunnan syrjäyttämä ja hylkäämä elämäsi.

      Vuosikymmeniä maksat kaikkia tukia mm. eläkemaksuja ja muita sosiaalisia maksuja. Lopputulemana vain työttömyyskorvaus ja sekin mainostettuna kannustinloukkuna.

      Täällä näkyy selvästi puhdas kokemattomuus ja väärän lääkityksen aiheuttama katkeruus.
      Näihin kirjoituksiin ei kanattaisi edes ottaa kantaa. Oikeastaan ei edes kannattaisi niitä edes lukea.

      Terapiamuotona tämä kirjoittelu on toki joillekkin ihan hyväkin asia. Saattapi olla ainut kontaktikin yhteiskuntaan, vaikkeivat sitä myönnäkkään.

      Terve tulemast vain työkyvyttömyysrumpaan, niin aukeaa silmät, niinkuin kissinpojalle.

      Tosin meilläpäin tollaset katkerat kirjoittelijat ym. syötettiin ennen pienenä kisille. Mattivainaa hoiti hommia. Nykyisin olis kissitkin aivan liian lihavia, ennen oli toisin.

      Nyt menee jo niin huonosti, etei asiasta kannata enää murehtia. Kyllä yhteiskunta vie vielä loputkin. Että sillee.

      • Fghhggt

        Ettei vaan olis sullakin oma lehmä ojassa..Mistä kumpuaa moinen viha? Viha on silkkaa tietämättömyyttä ja sinun kykysi asettua toisen ihmisen asemaan on puutteellinen. Elämme lopun aikoja Raamatussa, joten toivon että tajuat muuttaa asennettasi ennen kuin on liian myöhäistä.


      • näinpäs

        Missähän toi viha kumpuaa. En kyllä sitä siksi tarkoittanut, siis vihapuheeksi. Tuo oli lähinnä toteamus ja omakohtaisen kokemuksen tuoma tietämys. En muuten ole ainoa tässä veneessä.

        Se sun raamattus on hyvä kirja moneen äkkinäiseen. Mutta ei sitä saisi ottaa koko totuutena asioihin. Sitä kun on aikain saatossa sorvattu uuteen uskoon, niin kuin hyötyjät ovat halunneet.

        Sinähän se olet paraskin sanomaan totuuden toisen puutteista. Onneksi olen kaukana, ettet voi heittää ensimmäistä kiveä. Raamatussahan oikein asetutaan toisen asemaan. Se on niin väkivaltainen kirja, ettei tuntematon ole yhtään mitään.

        Sanoppa mulle mihin suuntaan mun pitäisi asennettani muuttaa. Käännäkö toisenkin poskeni, että saavat paukauttaa siihenkin oikein kunnolla.

        Niinkuin sanoin raamatusta on moneksi. Jos sulla on tarpeeksi suuri raamattu, käy se kyllä kypärän korvikkeeksikin, lopun aikoja odotellessa. Tosin odottavan aika on pitkä.

        Sanoin jotain näiden kirjoitusten lukemisesta aiemmin. Olen aina vain vakuuttuneempi asiasta.

        Tosin voipi olla ,että käytän näitä kirjoituksia ihan vain verrytelläkseni oikeisiin palavereihin ja luentoihin. Moni turhautunut kirjoittelija tuskin käy millään luennoilla, purkaa vaan täällä lopun alun ahdistuksiaan.


      • Juurinäintäällä

        Samaa mieltä


      • eläolekade

        näinpäs kirjoitti täyttä asiaa mutta kun nää täällä foorumeilla roikkuvat eivät tiedä tosielämästä mitään , pelkästään vihakommentteja suoltavat päivätpitkät , no ilmeisesti ei niilläkään mene hyvin kun koittavat omaatuntoaan kohottaa jotenkin yrittämällä haukkua,työttömiä yms. huonompiosaisia vaikka itse tuskin kummosta työuraa tehneet ,kun aikaa foorumeilla roikuskeluun mutta kyllä elämä opettaa kun tarpeeksi kauan elää. Ihmisellä vääristynyt kuva tästä ns. hyvinvointiyhteiskunnasta , paljon on suoranaista valehtelua ja vastuunkannon pakoilua
        kaikin mahdollisimmin keinoin , tämän näkee jos terveytensä työssä menettää ja luulee että jokin instanssi tulisi silloin avuksi kun asiansa ja maksunsa asiallisesti aina hoitanut , näin ei vaan tosielämässä ole asianlaita vaan julkinenkin sektori ajaa useinmiten ihmisen ojasta allikkoon sekä
        suosii vain omiaan, ei päätöstenteko ole tasapuolista kuten olettaisi , että turha on työttömiäkään kadehtia , sinnehän pääsee joukkoon jos niin herkkua luulet olevan.Moni on työttömänä terveydellisistä syistä että melko kovan hinta on maksettu loppuelämän kivuista.


    • syrjäytynytkö-älykäs

      "Syy miksi osa syrjäytyy tai syrjäytetään yhteiskunnan toimesta, johtuu pelkästään siitä että nyky-yhteiskunta ei kaipaa omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä. "

      Jaa jos syrjäytyneet on fiksuja omilla aivoilla ajattelevii niin mikseivät pyri päättäville paikoille ja tee suomesta parempaa paikkaa?

      "Enemmistö ihmisistä on oikeasti ihan käsittämättömän tyhmiä, suoraan sanottuna lampaita,"

      Niin helppohan niitä ois "huijata" antamaan äänensä.

      • Thhkvgg

        Vastaan vain omasta puolestani, sillä en aio yleistää kantaani: siksi, koska fiksu tajuaa, että se on turhaa. Tarpeeksi fiksu tajuaa miten rattaat pyörii ja tajuaa ettei ole mitään järkeä lähteä "muuttamaan", systeemiä, koska se ei kuitenkaan toimisi. Fiksun ja syrjäytetyn on vain alistuttava, jos haluaa elää rauhassa. Toki mielipiteen ilmaiseminen on jokaisen oikeus, ainakin toistaiseksi. ;)


      • uusio-sana
        Thhkvgg kirjoitti:

        Vastaan vain omasta puolestani, sillä en aio yleistää kantaani: siksi, koska fiksu tajuaa, että se on turhaa. Tarpeeksi fiksu tajuaa miten rattaat pyörii ja tajuaa ettei ole mitään järkeä lähteä "muuttamaan", systeemiä, koska se ei kuitenkaan toimisi. Fiksun ja syrjäytetyn on vain alistuttava, jos haluaa elää rauhassa. Toki mielipiteen ilmaiseminen on jokaisen oikeus, ainakin toistaiseksi. ;)

        "Fiksun ja syrjäytetyn on vain alistuttava, jos haluaa elää rauhassa."
        Tossa enemmänkin kyseessä "mukavuudenhalusta"?
        Syrjäytynyt = mukavuudenhaluinen joka ei tee mitään et olis viellä "mukavampaa"
        Positiivisestti mukavuudenaluinen raataa otsa hiessä ja kärsii / ottaa iskuja vastaan jotta huomenna ois viellä mukavampaa
        Syrjäytynyt = negatiivinen mukavuudenhaluinen ihminen? ;)


    • AleksandraPub

      Hyvätuloinen eliitti ja omistavaluokka tarvitsee työttömiä ja syrjäytyneitä, jotta tuloerot saadaan pidettyä yhteiskunnassa mahdollisimman suurina ja he voivat näin säilyttää valta-asemansa. Syytetään työttömiä lorvailusta ja ilmaisen rahan nostosja ja työtätekevien kustannuksella elämisestä. Toisaalta mielivaltaiset työllistämistoimenpiteet kuten kuntouttava työtoiminta tai työkokeilut varmistavat, että jo työssäolevat eivät ala vaatia parempia palkkoja toisten tehdessä samat työt ilmaiseksi. He eivät lakkoile, kun näkevät sivusta, minkälaisen simputuksen kohteeksi vaille sitä huonosti palkattuakaan työpaikkaa jääneet kanssasisaret ja veljet joutuvat.

    • poislokerosta

      Nasevasti aloituksessa tiivistetty tämänpäivän ilmiöt. Omassa pohdiskelussani olen saanut ahaa elämyksen. Mitäpä jos alankin elämässäni osoittaa, että nämä vapaana riehuvat arvot ja lokerot voinkin osoittaa vääräksi, enkä suostu esim. työttömyyteni takia mihinkään repaleen tai syrjäytetyn muottiin asettumaan. Menen muiden joukkoon pää pystyssä, sillä niukka elämä on kasvattanut ymmärtämään, että vain inhimillisyys ja arvostus on tärkeää suhteessa toisiin, ei tittelit tai omaisuuden määrä.

    • piojoihiuhiuohoilköl

      Hei nyt menet ikeaan ja sisustat kotisi kuten kaikki muutkin! Mene epämiellyttävään työpaikkaan että voit hoitaa itseäsi juomalla joka viikonloppu perseet että voit unohtaa edellisen viikon ! Haaveilet sitten niistä viikon lomista kunhan kerkiät ja maksat verosi koska työ on elämä! Ja unelmiasi voit etsiä television mainoskatkoilla ja paikoista jotka sinulle tarjotaan. Älä luovuta ! Voit yhä olla soinnussa tämän edellä mainitun systeemin kanssa ja jos et niin mielialalääkkeet turruttavat sopivasti ettei sinun sen jälkeen tarvitse kertoa ajatuksiasi muille koska sinut lokeroidaan sairaaksi ja sellaisen ihmisen äänellä ei ole mitään merkitystä :DDD ( Vitsi)

    • määäääää

      Muista, ettet eksy laumasta! :D

    • inhoanyhteiskuntaa

      Heh, onpa samankaltaisia ajatuksia kuin itsellänikin. Ja olen nainen. Ei kiinnosta somet, instarammit, telkkariohjelmat tai muoti. Luonteeltani en ole sosiaalinen enkä myöskään mielistelijätyyppi mutta pyrin olemaan kuitenkin ystävällinen myös ventovieraita kohtaan.

      Poikkean aika lailla naismaisuuden stereotypiasta ja seurauksena kaikenlaista syrjimistä ja syrjäyttämistä. Katsotaan kieroon ja ihmetellään harrastuksia (yksilölajeja). Siinä taas huomataan, että naisen pitäis olla joku ylisosiaalinen kuviokelluja tai mikälie. Saatana että ottaa päähän.

      Luulen että jos olisin mies, niin mut hyväksyttäisiin piirteineni edes jotenkin paremmin.

      • inhoanyhteiskuntaa

        Niin ja piti lisäämäni, että olen noin 30-vuotias. Ala-arvoista kohtelua saanut katsella koko tähänastisen elämäni.


    • prinsessaruusune

      Muuten ihan hyvä ja oikeassa oleva kommentti,PAITSI, että suurin osa ihmisistä ei tosiaankaan ole kuvaamasi kaltaisia instagram-some- monstereita, vaan ihan vain taviksia jotka kattoo tätä meininkiä huuli aavistuksen pyöreenä.
      Jossain vaiheessa nekin herää ja tajuaa, että jotain tarttee oikeesti tehdä, että asiat muuttuu. Mutta toistaiseksi nukutaan söpöä ruususenunta ja toivotaan, että kaikki olis sittenkin ihan hyvin.

    • enemmän-toimintaa

      niin mikä olisi sitten parempi systeemi kuin tämä nykyinen !? työttömät saavat sen n.500e kk . se ei ole paljon !liiton raha hieman enemmän .. avoimia työ paikkoja vähän ... työttömiä paljon !! k uinka pitkään jaksaa "" yrittää"" jos työ loppuu..ja taas uudelleen ,,,,ja uudelleen ...5- 25v ? Monet ovat luovutta´neet eivät enää käytännössä katsoen tee mitään ? ´Töitäkään ei ole aina helppo saada ? ja etelä suomessa asuminen aivan järkyttävän kallista !? n. 2000e kk palkalla,,,,,, Porvarit istuvat edeskunnassa ns. kansanedustajia....? mitä he edustavat eivät ainakaan minua... omaa palkkaa vain nostavat ja heikentävät mm.opiskelijoiden tuloja muidenkin pienituloisten tuloja... ,,,,jotka eivät muutenkaan tienaa paljoa....

      • HymyilenAina

        Onpa rumaa kielenkäyttöä:(

        Miksi sinun on paha olla?

        Kerro Jumalalle huolesi, niin jo rupeaa auringo paistamaan risukasaan:)


    • juytrre

      Vuokrafirmatkin syrjäyttää. Kun oli määräaikaisessa työsuhteessa, niin sinä aikana tuli tekstiviestejä ja sähköpostiinkin viestejä uusista 1-3kk määräaikaisista työpaikoista niistä vuorafirmoista joihin olin rekistyröitynyt, mutta silloin en niihin tietenkään reakoinnut, koska kerran oli töitä ja oli se mahdollisuus, että jospa saisi jatkoa. No jatkoa ei tullut ja siihen loppui myös niiden muiden vuokrafirmojen viestittely.

      • Sotilaitakoneetsii

        Hajoita ja hallitse -taktiikkaa. Toisaalta haetaan impulsiivisuutta että voidaan osoittaa ettet olekaan luotettava ja turvallinen. Turvallisuus ”heille” tulee vain siitä että teet työsi ja hypit eteenpäin. Sitten kun kohellat, se katsotaan omaksi virheeksi sillä sitähän impulsiivinen tekee - toimii ajattelematta.


    • nainen26ff

      Yhteiskunnassamme ei muuten vain ole enään tilaa ihmiselle. Meitä on liikaa maailmassa ja pitäisi äkkiä ottaa uutta systeemiä käyttöön. Täytyy pikkuhiljaa ruveta ymmärtämään sitä että kaikki eivät vain mahdu tälla planeetalle eikä väkisin pidetä ihmisiä mukana, elämä ei ole kaikkia varten.

      Jos on sairas niin pitäisi siihen saada myrkkyä ja poistua rauhassa, samoin jos ei ole aikomustakaan olla mukana tai ei koe että elämä on arvokas.

      Minulla ei ainakaan koskaan ole ollut mitään halua olla misään mukana, en vaa voi sietää tätä typeryyttä ja ahneutta. En pyytänyt tätä joten minulla pitäisi olla oikeus poistua.

    • ohret

      Kyllä suurin syrjäytyminen tapahtuu politiikassa. Pitkään valtakunnapolitiikassa vaikuttaneet henkilöt ovat liian kauan olleet omissa ympyröissään ja syrjäytyneet suurelta osin tavallisen ihmisen elämästä. Vähän ennen vaaleja "huoli" herää, mutta katoaa pian niiden jälkeen.

    • uglyworld

      Tässä yhteiskunnassa myös ystävälliset ja empaattiset ihmiset jyrätään. Röyhkeät kusipäät saavat kaiken ihailun ja hyväksynnän osakseen.

      • MeAAMEN

        Maailma on muuttunut jos Donald Trumppia ei usa:n kansa pysty kynimään, siellä noustaan ja tuhoudutaan viihdejumalan edessä. Ja jos se selviytyy tuosta kaikesta hänet pitää julistaa pyhimykseksi. Me kaikki tarvitsemme jonkun auttajan ja suojelijan elämässämme. Elämme toisia varten ja jos yhteisöstä tietoisesti toisia potkimme pois silloin potkimme itsemme.


    • Olenylpeästiluuseri

      Olen ihan vapaaehtoisesti syrjäytynyt Ihan tavallisen elämäni esittely ei kiinnosta eikä esittäminen joka olisi naurettavaa ja narsistista, itsekeskeistä itsensä ihailua. Laumasielu en ole koskaan ollut vaan ihan omilla aivoilla ajatteleva.

      Älkää nyt ihmeessä tunteko itseänne arvottomaksi jos ei ole pintaliitoelämän esittelyyn tarvetta vaan se on helvetin järkevää. Näitä pintaliito elämänsä esittelijöitä kun joitain tunnen niin siellä on kamalaa kilpailua mikä ei todellakaan ole kadehdittavaa vaan todella raskasta elämää. Ne eivät ole välttämättä itsenäisiä vaan riippuvaisia lähiomaisistaan jotta aikaa jää bodyn treenaamiseen, kuvaamiseen ja some päivityksiin ja eliitti harrastuksiin. Perhekkin pitää olla mitä esitellä sillä perheetönhän on arvoton monen mielestä. Ja tuntuu monesti että onko se perhe perustettu vain kilpailu ja esittely tarkoitukseen. Kun alkaa mennä liian lujaa niin kulissit voi romahtaa milloin vain.

      Syrjäytyneistä on tehty epänormaaleja, sairaita kun päinvastoin ne pintaliitäjät, narsistit vasta sairaita ovatkin ja syrjäytyneillä on pääkoppa pysynyt terveenä ja jalat maassa. Siihen esittely bodyyn ja ulkonäköön, eliitti harrastuksiin menee sievoisesti rahaa ja ihan kankkulan kaivoon menee, kauneusbisnes vaan kukoistaa. Tuntuu että nykykasvatus suoltaa narsistisia pintaliitäjiä entistä enemmän, some riippuvaisia ja ihmistä arvotetaan tämmöisen some luukutuksen perusteella mikä on ihan sairasta.

      Moni on koittanut että pidetään maamakirjassa sitten yhteyttä ja olen sanonut että ei onnistu kun en harrasta sellaista paskaa.

    • ajatuspyörä

      Sivuten aloitusta ja ajatusta siitä että yhteiskunta olemme me, miten kohtelemme toisiamme. Olemme ainakin melkoisen työpainoitteinen kansa. Siksi olikin pitkästä aikaa mieltä kohottavaa luettavaa Ylen uutisten sivuilla kolumni, missä kokeiltiin toisiin tutustumista ilman titteleitä. Yleensä ekoja kysymyksiähän tavatessa on, oletko töissä..On ihminen muutakin kuin ammattinsa tai työttömyytensä. Kokemuksia pitäisi voida jakaa, niitä huonojakin. En ole itse onnistunut yhdelläkään vierailulla olemaan niin ettei olisi alettu ruotia kunkin työkuvioita. Eikö olisi ihanaa tavata ihmisiä, jutella ihminen ihmiselle, eikä asetella toisiamme (kuitenkin?) jonkinlaiseen paremmuusjärjestykseen. Se porukan heikoin lenkki jättää muuten seuraavat ja sitä seuraavat tapaamiset väliin. Syrjäytymistä ajatellen pahin vaihtoehto. Vika ei ole syrjäytytyjän, ettei koe kosketuspintaa "menestyjien"keskellä, vaan vähättelevän asenteen jonka ehkä vaistoaa muista.

      • Jorma9

        Eikös tämä ollut peruskoulun tavoitekin. Hyvin on onnistuttu omallakin kohdalla.
        Itsekään en alkaisi työttömän miehen kaveriksi, jos olisin töissä. Siksi en asiasta hermostu, kun tapaa ihmisiä ettei kannata edes yrittää töissä olevan kanssa tutustua lähemmin.
        Rikas töissä käyvä on Suomessa mahtava ihminen, vaikka olisi itsekäs pahansuopa valehtelija luonteeltaan. Nainen voi olla köyhäkin, jos on kaunis ja alistuva luonteinen.

        PS eikä se luokkakokous ole sitä varten, että tavataan luokkakaverit jutellakseen mukavia. Vaan luokkakokouksessa sitten katsotaan kuka on menestynyt ja kuka ei. Antaa kivasti buustia ja motivaatiota raataa siellä töissä. :)


    • yhteiskutasyrjäyttää

      Työtön ,töissä .Vastakkainasettelu näistä on tehty tekemällä suureksi.

      Monet joutuvat työttömiksi,sillä nykytyöelämä on syrjäyttävä. On jatkuvia yt neuvotteluja ja toiminnan tehostamisia joista yksilöt maksavat hinnan ja työnantajat kuittaavat voitot. Harva onnistuu roikkumaan kymminiä vuosia työelämässä pitäen kiinni työpaikasta. Kohtaa työmarkkinoilla vallitsevan ikäsyrjinnän.

      Kohtaa työttömien syrjinnän yhteiskunnallisissa keskusteluissa joissa työtön pyritään leimaamaan luuseriksi ja työttömistä tekemään erillinen ryhmä jotka olisivat huonompia ihmisiä kuin muut. Sillä ei ole väliä vaikka työttömissä on vuosikymmeniä työtä tehneitä tai itse sellainen uuttera tekijä olisit ollut.

      Työvoimapolitiika noudattaa tuota linjaa.Kohtaat aktiivimallin joka syyllistää sinut työttömyydestä jos et onnistu töitä saamaan ja tuotakautta leikataan viimeisijaisesta toimeentulostasi. Sinusta on tullut yhteiskunnan syrjimä.

      Jos onnistut saamaan tuossa myllyssä pätkän töitä Te palvelut aloittavat pommituksen karenssiuhista ilmoittautuessasi takaisin työttömäksi. Taustalla lienee säästötoimet joilla yritetään saada tarkoituksella karenssi päälle ihmiselle ,työvoima tilastoja korjaten sillä tulet, mitä todennäköisemmin saamaan perättäisiä karenssi uhkia ja selvityspyyntöjä miksi jäät työttömäksi.

      Tuolet huomamaan että Te ei tarjoa muuta kuin velvoitteita. Sattumana voi ehkä tulla joku työhaku tarjous,mutta nuo on poimittu avoimista toimista joita työtön oma aloitteisesti tarkastelee. Olet ajautunut tilanteeseen jossa sitten roikut etkä muuta voi .Olet syrjäytynyt vai syrjäytetty?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe