Alkoholismi

Pähkinä7

Olen uskovainen nuori nainen ja minulla on paha alkoholi ongelma.. olen ollut uskossa 5 vuotta.. tulin 17v. Uskoon ja sen jälkeen olin 2kk raittiina (pisin aika moneen vuoteen) aloitin alkoholin säännöllisen käytön 14v. On ollut parempaa ja huonompaa elämänjaksoa, alkoholi aina siinä mukana. Retkahdin ryyppäämään sitten sen 2kk raittiuden jälkeen enkä ole sen koommin noin pitkää taukoa saanut aikaan enää. Olen todella pettynyt, olen kuullut niin monelta että "vapauduin kaikista himoista alkoholiin ja alkoholin himo poistui samassa hetkessä kun tulin uskoon." samaa olen nähnyt lähipiirissänikin. Joku ex -holisti voi ottaa kaljan ihan muina miehinä ja jatkaa elämää, mutta minulle se yksi merkkaa muutaman viikon putkea vähintään. Olen tehnyt kaikkeni, yrittänyt ihan hirveästi :'( haluaisin olla niinkuin muutkin uskovat, vapaita ja raittiita.. mutta jatkuva syyllisyys ja häpeä painaa. Miksi en onnistu? Olen huutanut Jumalan puoleen että vapauta! Rukousapua olen saanut ja a-klinikat, antabuskuurit ja katkot käyty.. en halua juoda, mutta vieroitusoireet ovat hirveät. Joinain päivinä kiusaus käy liian kovaksi eikä rukouskaan auta vaikka huudan ja itken Jeesusta apuun.. tuntuu että olen ihan yksin tässä asiassa.. en siis "biletä" missään vaan olen ns. kaappijuoppo eli pysyttelen juodessa visusti kotona ja yritän ettei kukaan saisi tietää.. Piilotan ja salailen lähimmäisiltäni riippuvuuttani. en tiedä ketään uskovaa jolle olisi käynyt näin enkä usko että kukaan voi ymmärtää..
Tiedän, että juopuminen on syntiä siksi tämä asia ahdistaa niin paljon.. en voi elää täyttä elämää, ehkä koskaan.. pelkään että joudun kadotukseen ihan kohta. Miksi en pääse eroon tästä paskasta aineesta..

26

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauanuskossa

Voi rakas ystävä, tuntuu pahalta että joudut peittelemään kaiken kärsimyksen lisäksi tätä ongelmaa. Ei sitä kaikki ymmärrä joilla ei ole ollut vastaavaa, mutta on muitakin siteitä esim. peliriippuvuus, joissa monet uskoon tulleet kamppailevat ja mutta tulee päivä jolloin koittaa vapaus. Sinulla todennäköisesti on geeneissä erikoisesti voimakas alttius alkoholismiin.
      Olet varmasti Jeesukselle rakas ja uskovaisena olet meidän kaikkien kanssa tasavertainen. Jos nyt kuolet niin ei Jeesus sinua heitä kadotukseen. Jospa kerrot jollekin luotettavalle uskovalle tämän kipeän ongelman siellä. Toivottavasti teillä on siellä joku, joka ei tuomitse vaan halua tukea ja taistella rinnallasi.
      Tunnen erään englantilaisen miehen joka oli alkoholisit yli 30 vuotta, tuli välillä uskoon mutta sortui alkoholiin omissa häissään ja tuli vielä vuosien taistelu. Lopulla hän vapautui mutta ei voi tänään nauttia edes ehtoollisviinissä alkoholia.

www.highwaysforjesus.com

• edellinenvastaaja

BrotherClifford in Prayer

s215160763.websitehome.co.uk/CliffordsStory
        En oikein saa tuota linkkiä kopioitua, mutta löytyy goolettamalla ja varmaan osaat englantia.

• edellinenvastaaja kirjoitti:

BrotherClifford in Prayer

s215160763.websitehome.co.uk/CliffordsStory
        En oikein saa tuota linkkiä kopioitua, mutta löytyy goolettamalla ja varmaan osaat englantia.

Höpöjuttuja näillä jeesustelijoilla. Meille mahtuu aina ryyppäämään.

• vainyksiseurakunta

Ymmärrän hyvin tämän asian. Ei kuulosta hyvältä, jos ihmiset sanovat että , se on se "uskovainen juoppo". Ihmisen liha on heikko, mutta se ei saa elämäämme hallita ja kahlita. Olen itse jättänyt elämäni Herralle Jeesukselle hiljattain viime vuoden lopulla ja huomannut että siitä huolimatta lankean myös silloin tällöin alkoholiin sekä muihinkin synteihin. "Vanhurskas lankeaa seitsemästi, mutta nousee jälleen". Ei ole olemassa "pieniä" tai "isoja" syntejä. Itseämme parantelu tai lakihenkisyys ei voi meitä pelastaa vaan ainoastaan usko Jeesukseen Kristukseen. Jeesus vapauttaa, ei kahlitse. Uskon elämä on mielestäni uskossa kasvamista ja Jeesuksen sovintovereen luottamista. Hän antaa siihen kasvun ja voiman. Älä ole murheellinen ja kuuntele saatanan syytöksiä. Herra Jeesus on kuullut rukouksesi, anna Hänelle täysi valta. Hän auttaa sinua ja myös minua.

Me olemme antaneet elämämme Herralle Jeesukselle, emmekä halua vaeltaa lihan mukaan, vaan Hengen mukaan.

Roomalaisille, Luku 8
      1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
      2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
      4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
      5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
      6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
      7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
      8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
      9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
      10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
      11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
      12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
      13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
      14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

• Anonyymi

Minäkin olen juoppo uskonsisar. Olen kätevästi piilottanut 3,5 desi vodkapullon raamatun väliin.
        Leikkasin 310 turhaa sivua pois ja nyt raamattu antaa parastaan.

Virsikirjan väliin mahtus varapullo. Mutten ole toisaalta kauhee juoppo.

• Pähkinä7

Kiitos teille rakkaat rohkaisun sanoista... <3 yllätyin miten ihania vastauksia oli tullut.. luin viestinne sitten olin rukouksessa ja sain rauhan tästä asiasta.. pyydän Herralta että löytäisin vaikka srkunnasta sellaisen uskovan jolle voisin puhua luottamuksella, sekin helpottaa että saa kerrottua tästä.. kiitos Jeesus <3

• kuanuskossa

Toivottavasti sellainen tukija löytyy. Jos itsellä ei ole ollut tällaisia ongelmia on saanut lapsesta asti olla uskossa, niin sitä voi "sanoa että ota vain itseäsi niskasta kiinni, kilvoittele ... Se että miksi Jumala ei kaikkia vapauta ja laita jopa inhoa tupakkaa ja päihteitä kohtaan on Jumalan salaisuus. Viime kesänä yksi iäkkäämpi nainen tuli uskoon ja tapahtui näin. Uskon että Jumalalla on jokaisella oma tiensä ja koulunsa ja jospa sinua valmistetaan ja koulutetaan tehtävään. Kun itse on saanut kokea niin osaa ymmärtää toisia ja ei anna niitä kepposia patenttiratkaisuja. Olet aidosti uskossa ja varmasti Herran oma. Sitä älä ainakaan epäile.

• Ojkiu

Toivon että jaksat " huutaa Herraa avuksi ", ainakin omalla kohdallani apu on tullut aina. Vie esirukouspyyntöjä! Tuo ongelma päivänvaloon. Älä jää yksin piiloon vaan puhu luottavaisesti itsellesi : selviän kaikesta Jeesuksen kanssa.

• Kroisosko

Menestysteologit tai positiiviset neuvoisivat, että ongelma oli omassa puhetyylissäsi tai ajattelutavassasi "Miksi en pääse eroon tästä paskasta aineesta.." Kuin profetoisit itsellesi omalla suullasi kohtalon, vaikka Jumalan sana vakuuttelee, että synti ei enää ole vallitseva uskovaa:
      http://biblehub.com/multi/romans/6-14.htm

Peliongelmista ja muista yleisemmin. En koe itselläni olevan mitään peliongelmaa, mutta olen silloin tällöin pelaillut, milloin milläkin systeemillä. Välillä voitollisesti, ja välillä tappiolla, niin kuin vedonlyönnissä on todennäköistä tapahtua. Matemaattinen oma näkökulmani oli lähinnä. Urheilun tuloksia kuitenkin olen seuraillut jatkuvasti, mitä urheiluotteluissa tapahtuu, silloinkin kun en itse ole pelaillut. Mutta nyt erikoinen, ehkä ärsyttäväkin kysymyksen asettelu.

Jos rukoilin ennen pelikertaa, että Jumala varjelee minut rahapelitappioista, ja sitten tulikin nollatulos muutamasta vedonlyönnistä, niin mikä selitysmalli on oikea:

Selitysmalli 1. Jumala valehteli, että toteuttaa kaiken mitä uskovat pyytävät. Jumalahan olisi voinut pitää poissa mielenkiinnon kokeilla pelaamista, jos se oli syntiä, ja rukous olisi toteutunut tällä tavalla. Jos taas pelaaminen on synnitöntä, Jumala olisi joka tapauksessa voinut varjella, koska hänelle on kaikki mahdollista. Mutta nyt kun Jumala ei varjellutkaan tappioilta, hän on valehtelija ja petturi. Vastaavasti Jumala voi vaikuttaa, ettei alkoholin juonti muodostu jollekin ongelmaksi.

Selitysmalli 2. Jumala ei toteuttanut pyyntöä heti, vaan etenee oman aikataulunsa mukaan, kuin olisi olemassa jokin rukousmalja, jonka pitää täyttyä, ennen kuin Jumala tekee käytännössä rukouksen mukaan.

Selitysmalli 3. Jumala ei varjele "vanhaa aatamia", uskovan lihaa. Uusi luomus sen sijaan ei joudu tappiolle, vaan Room 8 ja muut kohdat selostavat voittokulkua ulkonaisista olosuhteista huolimatta, kuin menestyksen mitta olisi vain ja ainoastaan taivaaseen pääsy, eikä maailman murheet.

- Jokin muu selitysmalli?

• 12___13

Minua kiinnostaisi tietää, miksi haluat juoda? Mitä se antaa sinulle?

• armonkerjäläinen

Rauhaa sisar itse käytin aikoinaan paljonkin alkon tuotteita. jos jaksat niin käy katsomassa netistä
      Karpalo-projekti. sen kautta ovat ihmiset saaneet alkoholin himon ja mieltymyksen pois. Käy myös joskus kirjastossa ja lainaa kirja Elsa Ervamaa Elävä Ravinto itse olen sen kirjan ohjeiden mukaan päässyt alkoholin himosta ei enää tee yhtään mieltä ottaa.
      Siunausta sinulle toivoo yks uskon veli.

• Anonyymi

Riippuvuuksiin auttaa hiljentyminen ja rukous. Suojelusenkeli antaa voimaa ja tukea, kulkee vierellä ja pitää huolta.

• Anonyymi

> Miksi en onnistu?

Suosittelen miettimään, miksi juot, mitä haluat sillä. Kun löydät noihin vastaukset, suosittelen miettimään, onko se hyvä. Jos asia on hyvä, suosittelen löytämään toisen tavan saavutta sama hyvä asia. :)

• Anonyymi

Olin itse pitkään uskova, mutta en ole enää. Kommentoin silti, koska tunnen ongelman ja osaan nykyään katsoa sitä ulkopuolisena.

Tosiasia on, että osa lopettaa juomisen uskoon tultuaan. Sitä seurakunnissa julistetaan Jumalan tekona. Se, mitä usein ei kerrota, on toinen tosiasia, joka sekin on yleisesti tiedossa. Kaikki eivät ikinä pääse eroon viinasta. He retkahtavat kerta toisensa jälkeen. En viitsi laittaa tähän nimiä, mutta jokainen varmaan tuntee ainakin pari paljonkin julkisuudessa ollutta uskovaisuuttaan julistanutta henkilöä, joilla on jatkuva alkoholiongelma.

Kymmeniä vuosia sitten Turun katurissa vaikutti isä Matti Vanhanen (Pro Fiden rumpalin ja laulusolistin Matti Vanhasen isä) . Silloiset katulähetyksen asiakkaat olivat usein sodan käyneitä miehiä ja monet pahasti alkoholisoituneista. Heistä useat olivat "tulleet uskoon", mutta repsahtivat korvikealkoholiin yhä uudelleen. Isä Matilla ei ollut ikinä pahaa sanaa sanottavana näistä "heikommista veljistä". Matti saarnasi heille kuten muillekin aina puhdasta armon evankeliumia.

Kuten totesin, itse en enää usko. Mutta jos entisen uskovan ja nykyisen ateistin neuvo kelpaa, niin sen annan.
      Mikäli usko Jeesukseen Kristukseen on totta, niin vain se ratkaisee. En sano, että ryyppää rauhassa, mutta paljon pahempaakin voisit tehdä uskovana. Kuten Vanhasen Matti joskus sanoi, ei ole ainuttakaan syntiä, mihin uskova ei voisi langeta, jos Jumala ottaa varjeluksensa häneltä pois. Sinun syntisi näkyy ulospäin, mutta se taitaa haitata lähinnä sinua itseäsi. Paavalillakin oli piikki lihassa. Olisiko viina sinun piikkisi?

Entinen uskovainen, nykyinen ateisti, vanha mies.

• Juopuminen syntiä ? Eikös Aatami harrastanut kännissä seksiä tyttäriensä kanssa ja oli kuitenkin Jumalan valittu?
      Etköhän sinä pärjää , tunne itsesi niin eiköhän Kristuskin tutuksi käy :)
      Hyvää joulua ! :)

• Anonyymi

Se on syntiä itseään kohtaan, kuinka paljon ihminen aiheuttaa vahinkoa itselleen ja muillekkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on syntiä itseään kohtaan, kuinka paljon ihminen aiheuttaa vahinkoa itselleen ja muillekkin.

Kannattaa varmaan laajentaa tajuntaa edes sen verran että suurin osa mitä ihminen kuvittelee "hyväksi" on todellisuudessa pahaa kun ajatellaan isommissa mittakaavoissa , jopa se piristävän aamukaffeenkin nauttiminen noin pienimmästä alkaen....
        Olen juonut lapsieni nähden ja kun pyytelin anteeksi seuraavana päivänä juomisiani lapsiltani niin he sanoivat : Isi , et sinä ollut sekaisin mutta se naapurin mies oli .
        Ei Henki juovu!

• Anonyymi

Olin yli 10 vuotta humalassa yhtä mittaa selviämättä kertaakaan .
      Olen ollut kuivilla jo 30 vuotta.
      Usko, uskomukset ja jumalat eivät auta juomisen lopettamisessa.
      Siinä tarvitaan tietoa.
      Jos haluat niin voit kirjoittaa minulle masan51(at)suomi24.fi

• Anonyymi

Moni on lopettanut nautintoaineiden käytön uskon avulla.

• Anonyymi

Itse tulin uskoon 18-vuotiaana ja sain muutaman kuukauden raittiutta, kunnes Helsinkiin muutto yksinäisyys johtivat siihen, että repsahdin ryyppäämään. Viinan kanssa teutaroidessa meni muutama vuosi, kunnes "uudistuin" uskossani ja sain sellaista kummallista raitiutta, jossa repsahdin dokaamaan päiväksi tai pariksi n. vuoden välein. Tämä "semiraittius" hiipui sitten kolmekymppisenä, jolloin alkoi ankara dokaaminen (aika ajoin ilmenneine raittiusyrityksineen), jota kesti sitten kymmenkunta vuotta. Avuksi tuli lopulta AA. Aloin käydä säännöllisesti AA:ssa, mikä osoittautui elämäni parhaaksi ratkaisuksi. AA:ssa ja AA:n perusideassa oman voimattomuutensa myöntämisestä avautui itselleni roomalaiskirjeen 7. luvun salaisuus. Jotkut pysyvät raittiina uskonsa ja srk-yhteytensä avulla, mutta ne, jotka eivät pysy, eivät pysy. Minä kuulun näihin jälkimmäisiin. Jotkut uskovat mollaavat AA:ta ymmärtämättömyyttään (jolloin itselle tulee kyllä oitis mieleen, ovatkohan he koskaan lukeneet roomalaiskirjeen 7. lukua), mutta heistä ei kannata välittää. Oman alkoholisminsa myöntäminen on samanlainen tapahtuma kuin se, kun Jaakob myönsi Jumalalle olevansa petkuttaja. Jumala antoi Jaakobille uuden nimen, mutta tämä ontui lonkkaansa lopun ikäänsä, koska Jumala(n enkeli) oli lyönyt siihen. Olen nyt pysynyt raittiina pitkälti yli kymmenen vuotta, kun tunnustan ja muistan olevani alkoholisti eli yksin täysin voimaton alkoholiin nähden - eli "onnun lonkkaani" lopun ikääni, koska Jumala ikään kuin löi minua lonkkaluuhun (joutuessani myöntämään kertakaikkisen ja täydellisen voimattomuuteni alkoholiin nähden).

• Anonyymi

KR 1933/-38 4 Mos 13:2
      Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      13:3 "Lähetä miehiä vakoilemaan Kanaanin maata, jonka minä annan israelilaisille; lähettäkää mies kustakin isien sukukunnasta,
      ainoastaan niitä,
      jotka ovat ruhtinaita heidän keskuudessaan."

Ja kun vakoilijat palasivat ja heistä kymmenen sanoivat kansalle näin:
      14:1 Silloin koko kansa alkoi huutaa
      ja parkua,
      ja kansa itki sen yön.
      14:2 Ja kaikki israelilaiset napisivat Moosesta ja Aaronia vastaan, ja koko kansa sanoi heille: "Jospa olisimme kuolleet Egyptin maahan tai tähän erämaahan! Jospa olisimme kuolleet!
      14:3 Ja miksi viekään Herra meitä tuohon maahan, jossa me kaadumme miekkaan ja vaimomme ja lapsemme joutuvat vihollisen saaliiksi! Eikö meidän olisi parempi palata Egyptiin?"
      (ja tämän vuoksi he joutuivat 40 vuoden sakko kierrokselle erämaahan.)
      Ja ei siinä kaikki juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen tuoman sovituksen ja sen vuoksi he joutuivat yli 2000 vuodeksi hajoitetuksi kansojen mereen.

• Anonyymi

Kyllä jeesuksen verta saa nauttia mielin määrin päivittäin.

• Anonyymi

Ja yöllä voi tehdä sängyssä syntiä, kun ei kukaan nää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja yöllä voi tehdä sängyssä syntiä, kun ei kukaan nää.

Tätä papit ovat aina painottaneet.
        Näköjään sinullekin.

• Anonyymi

Tämä usko juttu suurin ongelma, juominen loppuu kun itse päätät lopettaa mitä ilmeisimmin et ole ollut riittävän syvällä vielä.

Kokeille sellaista kun haluat juoda sen juonti ajan lasket kaikki hätäsi samoihin housuihin montako päivää sitten meneekin niin väitän että alkaa lopettamis tahto löytymään.

• Anonyymi

Elävä raaka kasvisruoka vie viinan himon pois.

Netistä voi lukea lisää Elävä ravinto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6396
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2019
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1235
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1143
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe