Oon muuttanut pois Seinäjoelta pari vuotta sitten.Nyt lähdin vasta varten junalla Seinäjoelle syömään kebab El cepoon.Mikä pettymys annoskoko pienentynyt puolella, mutta hinta sama.Mikä siinä on , että ei voi tehdä yhtä runsaita annoksia???!!!!!
Kebab El cepo
28
2277
Vastaukset
- nyteiymmärrä
Kävääsit Seinäjoella jonkun kebabin takia?
- AikuistuppaJo
Juntti palas junttilaan. Kannattaa nyt oikeesti katkaista se napanuora jo.
- pianentinenasiakas
En ollenkaan ihmettele kysyjää. Monella seinäjokeleisella herahtaa kielelle kun muistelee niitä vuosien takaisia El Cebon herkkuannoksia. Lisäksi tekivät itse ennen omaa herkullista lihaa mutta nyt ostavat sen jostain tukusta niinkuin nakkikioskitkin. Annoskoot on pudonneet puoleen entisestä ja hinnat nousseet.
Uskon että syy on niissä myyjissä. Kiinnitäpä huomiota niiden kokoon. Jokainen on sellainen hentoinen pikkuruinen nainen (150cm ja 40 kiloa) joka elää yhdellä kebab-annoksella varmaan kuukauden eikä ymmärrä että raavas mies tarvitsee LIHAA ja kunnolla ;) Sillon harvon jos siellä on se heppu hommissa saa vähän isompia annoksia mutta ne naiset tekee mikrokokosia.
En haluaisi myöntää mutta turkkilaiset teke parempaa ja el cepo mennen talven lumia. Valitettavasti ;(- EnJummärrä
Miten voi "tehdä itse omaa lihaa"?
- hyvämuttapieni
El Cebo valmisti ne lihavartaat ennen itse. Siinä on paljon muutakin kuin lihaa. Lihat tulivat Atrialta ja niihin lisättiin muut lisukkeet ja mausteet. Nyt ne ostaa ne jostain kauempaa valmiina ja maku ehkä hivenen erilainen kuin ennen. Valmistaja taitaa olla se sama keskipohjalainen turkkilaisfirma joka tekee Lidliinkin toisinaan kebabia.
Annosten koot on kyllä pienenneet jopa 50%
Oon siellä käynyt usein 90-luvulta alkaen mutten enää viime vuosina usein kun niistä pikkuannoksista tulee vain nälkäiseksi. Muuten ihan yhtä hyvää kuin ennenkin vaikka lihan valmistaakin joku muu. Nykyään useimmiten tulee käytyä yhdessä turkkilaispaikassa jossa on kunnon annokset ja hyvää safkaa.
Jaa niin ja Kapernaumissa on Thai buffet joka taitaa olla kaupungin ainoa paikka jossa kebabia buffetissa. - EiJummärrä
hyvämuttapieni kirjoitti:
El Cebo valmisti ne lihavartaat ennen itse. Siinä on paljon muutakin kuin lihaa. Lihat tulivat Atrialta ja niihin lisättiin muut lisukkeet ja mausteet. Nyt ne ostaa ne jostain kauempaa valmiina ja maku ehkä hivenen erilainen kuin ennen. Valmistaja taitaa olla se sama keskipohjalainen turkkilaisfirma joka tekee Lidliinkin toisinaan kebabia.
Annosten koot on kyllä pienenneet jopa 50%
Oon siellä käynyt usein 90-luvulta alkaen mutten enää viime vuosina usein kun niistä pikkuannoksista tulee vain nälkäiseksi. Muuten ihan yhtä hyvää kuin ennenkin vaikka lihan valmistaakin joku muu. Nykyään useimmiten tulee käytyä yhdessä turkkilaispaikassa jossa on kunnon annokset ja hyvää safkaa.
Jaa niin ja Kapernaumissa on Thai buffet joka taitaa olla kaupungin ainoa paikka jossa kebabia buffetissa.Niinniin mutta sanoit aiemmin että ne tekee itse omaa lihaa. Ja nyt muutitkin tarinaasi, että se olikin Atrian lihaa. Lihavarras on eri asia kuin liha. Ei kato lihaa voi oikein itse tehdä. Liha katsos syntyy ihan luonnostaan kun karjaeläin syö ja kasvaa. Karjaeläimen teurastuksesta saatavaa lihaa, kutsutaan jalostamiseksi. Mutta siinäkään ei tehdä lihaa, vaan jalostetaan sitä eri kokoisiksi paloiksi.
Ihminen ei osaa tehdä lihaa, muuta kuin jossain laboratoriossa, pienen hiukkasen kokoisen palan.
Taidat olla einespoikia lippalakki päähän juurtuneena. Kun et ymmärrä mitä tarkoittaa liha.
- kävinjo1985
Isota annokset suht ok paitsi ison sämpylän lihamäärä on tippunut arviolta 30 prosenttia.Mielestäni liha on ollut samanlaista jo ainakin 10 vuotta.
- saajoshaluaa
markkinatalous vaan on pojjaat sellaista että jos on pikkusen järkee päässä ei kympin kauppaa kannata tehdä vitosella..vai? viä jos on vuokra tilois. nää oli vain hintaesimerkkejä...ah niin monesta elintarvike ja parturi,kynsistudio hässäkästä...
- annoksetpienentyneet
Pitää maksaa lisälihasta niin saa vanhan ns normaalikokoisen ison annoksen.Voihan vide mitä touhua.Kastikettakin alanneet säästämään.
- Elcepoonpaskamesta
Joo varta vasten matkustin hyvin pitkän matkan pelkän kebabin takia .ja luulin saavani samanlaisen annoksen kun ennenkin.mutta paskat kaikki oli muuttunut.ja ei muuta kun seuraavalla junalla kotiin.
- rse
Jos sä asut jossain manses tai hesas, niin yritä kotoutua sinne. Hieman kun tutkit ja kokeilet niin löydät sieltä parempia kebab paikkoja, mitä seinäjoella ikinä. Ja muutenkin kun rohkeasti tutkit ympäristöä, niin huomaat pian ettei seinäjoella ole oikein yhtään mitään.
- kohtapoistäältä
Tälle iso PLUS.
- Skinkka
Jos asut manses tai hesas ni olet jo varmasti sateenkaari perheen jäsen tai somali
- hyväämuttanälkäjäi
Entisen cebon takia varmaan kannatti Hesastakin matkustaa mutta nyt pitää maksaa kymppi lisää että saa entisen kokoisen annoksen ja kastikettakin säästellään. Mutta toisaalta firma tukee suurilla summilla paikallisen monimiljonäärin jalkapallojoukkuetta ja jostain nekin rahat on otettava
- Vääntää
Voi taivas kun täällä pälyillään, mistä kukakin menee kebabille.Mitä se teille kuuluu? Kysymys oli miksi cepo pienentänyt annoksia?!!!!
- Jäseniin
Menikö tunteisiin? Kolahtiko kalikka?
- pientäolisilloinkin
Alunperin vanhalla paikalla Keskuskadulla kun ceppo itse teki annokset, niin oli todella pienet annokset. Piti aina katsoa että oli joku tytöistä töissä. Sai puolta suuremman annoksen.
- naamattu
joo muuttunut on, myös lihan laatu heittelee , välillä hyvää välillä ei. siks oon kans lopettanu käymsen, valitettavasti...
Ja joo, myyjästä on kii, joskus lastenas¨nnos on suurempi ku normi, ranskalaisia laitetaan tosi vähän annokseen... ja sämpylä niin täynnä et kaikki kylmää ku alkaa syömöään... - ennenkantis
Ootteko muuten huomanneet että se liha toisinaan maistuu pelkältä lauantaimakkaralta eli laatu tosiaan vaihtelee.
Olen monesti hakenut sieltä annoksia kotiin ja punninnut ne.
Sama annos saattaa eri henkilöiden tekemänä painaa 250-600 grammaa.
Ja se ihmetyttää että miksi niiden rullakebab on ihan jääkylmää vaikka söisi paikanpäällä kun turkkialaisista voi viedä sen kotiin ja on sielläkin vielä lämmintä.
Kerra katoin että huhhuh kun tulee jättikokoinen annos mutta se tulikin pöydässä odottavalle asiakkaalle mukaan ja itelle tuli annos joka oli kolmannes siitä. eli kavereille varmaan tehään isot annokiset ja muille minikokoiset. - Lihatakaisin
Eilen oli tutut myyjät tekemässä ruokaa 11 aikoihin.Ja oli NS samankokoiset annokset kuin ennen.Ainut, että liha todellakin on huonoa ja pahaa.Ei ollenkaan sitä mitä on aikoinaan ollut.
- kepappila
Sulla tosiaan oli sitten tutut myyjät muilla ei. Monesti huomannut miten toinen asiakas tilaa ihan saman kuin itekin ja saa tuplaten suuremman annoksen samalla rahalla.
Ja liha tosiaan muistuttaa ihan lauantaimakkaraa eli mautonsa ja tasaseksi jauhettua kuin vauvanruokaa. Kebabissa kuuluu olla makua ja kokkareita.
El cebon valtti oli niiden itse tekemät herkulliset vartaat ja nyt ne ostaa lihan jostain valmiina. Ainoa joka on parantunut on ne niiden itse tekemät sämpylät on herkullisia. Ennen ne käytti kuivia valmissämpylöitä. - hyvääon
Henkilökohtaisesti Cebon liha oli parhaimmillaan silloin kun se vielä leikattiin veitsellä. Oli vähän erikokoista ja -paksuista lihanpalaa. Sähköhöylällä tulee liian tasapaksua. Moni toki siitä vakiolastusta pitää enemmän.
Vaikka liha ei sitä alkuperäistä olekaan, niin silti Seinäjoen kebupaikoista useimmin tulee El Cebossa käytyä. Kastikkeet ovat namia ja hyväähän se kebab on kaikenkaikkiaan.- PerusasiatKuntoon
Ei se kebabvarras ole lihaa. Se on puristetta jossa on mukana hienonnettua lihaa tai lihanomaista sidekudosta noin 70%. Esim A-luokan makkarassa saattaa olla enemmän lihan ainesosia mukana, mitä kebabvartaassa.
Varsinaisessa lihassa on aina lihassyyt, oli se kokonaista tai paloiteltua, niin se on käsittelemätöntä aitoa lihaa.
Kannattaa siis opetella perusasiat, ennen kuin alkaa puhua lihasta. Kebabvarras on jaloste, ei liha.
- Dönerkebabbii
Olisihan se amerikkaa saada oikeaa Kreikkalaista tai Turkkilaista cyroskebabii.
Hintavaa lihaa tosin mutta hyvästä kyllä maksaa.Taitaa lähin dönerkebab paikka olla Tampereella vai onko Vaasassa,tuskin. - kohtuuhyvääsilti
Annokset pienenee entisestään ja hintoja nostettu taas rajusti.
Kaikkein pieninkin pikkusämpyläkeba maksaa jo 9 euroa. - Väkivähenee
Voi kepoa minkä teit.Nyt Aulen ryhtiliike ja ainakin entiset annoskoot takaisin.
- gourmetbob
ootteko huomannu täällä on ihan sama onko kyseessä kebab,pizza,hampurilainen,lounaslautanen ym...jos puhataan hyvästä se on seinäjoella=isoo. maulla niin väliä kun vaan on vitun iso
- hyväämuttakallista
Lidlista saa tarjouksessa 1,70 eurolla samankokoisen kebabin kuin joka maksaa El Cebossa 9 euroa joten kyllä se el Cebon annos saisi olla paljon isompi hintaansa nähden. Tai toisinpäin ei sen iso tarvi olla jos hinta olisi 3 euroa niin olisi hinta/laatu kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921939Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781771Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3071575Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1831455Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em891040- 511007
- 56977
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56968- 67944
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941