Jaajon matikkapähkinä

aivopähkinä

15

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkisikstinain

      Kuuskytseittemän.

    • sixti

      Kannattaa siinä viimeisessä muista se laskusääntö.

    • eri-mieltä-

      Kerroppa tarkemmin miten sait 38. Ihan selvästi tuo on 35.

    • 67 on oikea

      • Burjakki

        Joo, kyllä se laskujärjestyssääntöjen mukaan täytyy olla 67..kerto- ennen yhteenlaskua..


      • en-usko-vielä-

        Väittävät sen olevan 38, mutta kuka kertoisi miten tuon tuloksen saa, kun ihan selvästi se on 35.


      • siinäpä.se.on
        en-usko-vielä- kirjoitti:

        Väittävät sen olevan 38, mutta kuka kertoisi miten tuon tuloksen saa, kun ihan selvästi se on 35.

        67 on se oikea, kuten jo muutaman kerran todettu.


      • en-usko-vielä-
        siinäpä.se.on kirjoitti:

        67 on se oikea, kuten jo muutaman kerran todettu.

        15 15 15=45
        4 4 15=23
        4 3 3=10
        2 3 3*10=35

        missä menee muka väärin?


      • siinäpä.se.on
        en-usko-vielä- kirjoitti:

        15 15 15=45
        4 4 15=23
        4 3 3=10
        2 3 3*10=35

        missä menee muka väärin?

        2 3 3*10=35
        Tuossa menee väärin, laskujärjestys on
        3 4 4x15=67, eli ensin kerrotaan 4x15 ja sitten ynnätään siihen 7, melko yksinkertaisen helppoa.


      • en-usko-vielä-
        siinäpä.se.on kirjoitti:

        2 3 3*10=35
        Tuossa menee väärin, laskujärjestys on
        3 4 4x15=67, eli ensin kerrotaan 4x15 ja sitten ynnätään siihen 7, melko yksinkertaisen helppoa.

        Höpsistä. Ei siinä ole 4 banaania, eikä 15. Siinä on vain 3 banaania, ja rinkuloitakin on vain 2. Samoin kelloaika vähentää lukua yhdellä.


      • siinäpä.se.on
        en-usko-vielä- kirjoitti:

        Höpsistä. Ei siinä ole 4 banaania, eikä 15. Siinä on vain 3 banaania, ja rinkuloitakin on vain 2. Samoin kelloaika vähentää lukua yhdellä.

        Kuvio on vaan kuvio eli 15, banaaniterttu on vaan terttu eli 4, kello on vaan kello eli 3. Turhia saivartelematta päädymme lukuun 67 ja sillä siisti.


      • en-usko-vieläkään-
        siinäpä.se.on kirjoitti:

        Kuvio on vaan kuvio eli 15, banaaniterttu on vaan terttu eli 4, kello on vaan kello eli 3. Turhia saivartelematta päädymme lukuun 67 ja sillä siisti.

        Eihän siinä olisi mitään tehtävää, jos sitä ei olisi jaoteltu erilaisilla esineillä. Tottakai ne on jaettava yksiköihin, mutta missä menee vikaan, kun väittävät oikeaksi tulokseksi 38.


      • todettu.monasti
        en-usko-vieläkään- kirjoitti:

        Eihän siinä olisi mitään tehtävää, jos sitä ei olisi jaoteltu erilaisilla esineillä. Tottakai ne on jaettava yksiköihin, mutta missä menee vikaan, kun väittävät oikeaksi tulokseksi 38.

        Onhan ne jaettu yksiköihin, kuvio on 15, terttu on 4 ja kello on 3.

        Missään ei mene vikaan mutta tulos on silti 67.


      • osittainen-tulos-
        todettu.monasti kirjoitti:

        Onhan ne jaettu yksiköihin, kuvio on 15, terttu on 4 ja kello on 3.

        Missään ei mene vikaan mutta tulos on silti 67.

        Meinaatko niin, että auto on auto, vaikka se olisi Lada tai Mersu.


    • AleksanteriStubbi

      Helppoa: 122 - interpoloituna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe