Tiedättehän sen tunteen, kun joku laulu puhuttelee? Tuntuu, että se kertoo juuri niistä omista tunteista ja ajatuksista niin että koskee.
Olen miettinyt kuolemaa viime aikoina paljonkin. Silloin kun kaikki on hyvin, sitä ajattelee, että kaikkihan me kuollaan joskus ja voinhan minä jäädä vaikka bussin alle huomenna. Mutta silti se on jotenkin kaukaista. Sitten ajatukset voivat äkisti kääntyä niin päin, että voinhan minä elää vielä vaikka kuinka kauan ja voinhan minä jäädä vaikka bussin alle huomenna.
Olen miettinyt, että pelkäänkö kuolemaa. Olen miettinyt, että onko uskossani jotain vikaa, kun myönnän pelkääväni. Enemmän kuitenkin olen miettinyt kuolemista ja kuinka sitä kohtaan on ihan oma pelkonsa. Senkin suhteen pitäisi luottaa Jumalaan ja yleensä minä luotankin. Mutta kun ei meille luvata mitään helppoa tietä, niin välillä tulee ahdistavia hetkiä. Mitä jos en kestäkään voittajana?
Vähän synkkiä ajatuksia ehkä näin yömyöhällä. Mutta hei, voinhan jäädä vaikka bussin alle huomenna. Ai niin. Se laulu, se löytyy tämän linkin takaa.
http://www.tv7.fi/vod/player/47572/
On muuten mahdottoman kaunis ääni tuolla naisella. Lämmintä viikonloppua kaikille.
Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja
29
253
Vastaukset
Laulut ovat puhutelleen minua uskon tieni varrella useinkin.
Tässä sinulle vaihtarina laulu.
https://www.youtube.com/watch?v=E05TY4RxPek
Lämmintä viikonloppua myös sinulle.Minä, minä ja minä sekä vaappuva mielikuvitusjeesus ja ikuinen elämä kuolemanpelosta.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Pidätkö revontulista, he-ma?
Tietänet kuusenjuurten keskimääräisen syvyyden ja pituuden, riippumatta ontoksi lahonneesta ytimestä?
- saviseutulainen
Hm, "mielikuvitusjeesuksesi" näyttää valvottavan sinua "he-ma"!
Älä luovuta, jatka etsimistä - löydät ehkäpä vielä, jos Jumala on sinulle armollinen, oikean Jeesuksen, Kristuksen Jeesuksen, joka ei työnnä sinuakaan pois, jos tahdot Hänen tykönsä tulla.
Jeesus sanoo: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Jumala, joka on minut lähettänyt, häntä vedä ( kutsu ) ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä".
Ja myös: "Yhtäkään, joka minun tyköni tulee, minä en ulos heitä".
Jumala kutsuu - Raamatun mukaan - ihmistä kahdesti, kolmestikin. Miten Hän meitä kutakin kutsuu, se on täysin Jumalan päätännän, Hänen tahtonsa, varassa.
Kaikki eivät Jumalan kutsuun/kutsuihin vastaa - elämänsä viimeisillä metreilläkään.
Ethän "he-ma" tahdo kuulua heihin, jotka itsepintaisesti hylkäävät Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa elämänsä päivien loppuun asti.
Jeesus Kristus: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut". he-ma kirjoitti:
Tietänet kuusenjuurten keskimääräisen syvyyden ja pituuden, riippumatta ontoksi lahonneesta ytimestä?
Tulee vähän surullinen olo vastaustasi lukiessa..
he-ma kirjoitti:
Kyllä tiedän. Tiesitkö muuten, että kuusi symboloi suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllä tiedän. Tiesitkö muuten, että kuusi symboloi suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä?
Kuusta ei voi oikein käyttää sellaisenaan hirsirakentamisessa sen kieroutumiskäyttäytymisen vuoksi, joten hyvin kuvaavaa on.
Uskonharhainen on kieroon kasvatettu tai kasvanut, koska hänen päässään asuva jumalmato ei salli hänen nähdä jumaluuden puuttuvia todisteita.
Suoraselkäinen uskonharhainen etsisi todisteet jumalastaan ja sen jälkeen nauttisi loputonta arvostusta koko ihmiskunnan osalta. Valitettavasti niitä todisteita ei ole olemassakaan.Eerikatässämoi kirjoitti:
Tulee vähän surullinen olo vastaustasi lukiessa..
Kysymys oli järjetön.
he-ma kirjoitti:
Kysymys oli järjetön.
Hyvä on, vaikka en oikein ymmärräkään, miten se niin järjetön oli, että ansaitsi järjettömän vastauksen? Mutta eipä minun sinun logiikkaasi tarvitsekaan tietää.
he-ma kirjoitti:
Kuusta ei voi oikein käyttää sellaisenaan hirsirakentamisessa sen kieroutumiskäyttäytymisen vuoksi, joten hyvin kuvaavaa on.
Uskonharhainen on kieroon kasvatettu tai kasvanut, koska hänen päässään asuva jumalmato ei salli hänen nähdä jumaluuden puuttuvia todisteita.
Suoraselkäinen uskonharhainen etsisi todisteet jumalastaan ja sen jälkeen nauttisi loputonta arvostusta koko ihmiskunnan osalta. Valitettavasti niitä todisteita ei ole olemassakaan.Voipi olla noinkin. Sen sijaan sitä voi käyttää paneeleissa, siitä voi tehdä saunaan lauteet, Ja koska kosteus tunkeutuu siihen hitaasti, niin se kestää hyvin vaikkapa julkisivuissa. Ja muuten, oikein sahattuna se ei kieroudu helposti. Jos ei mitään muuta, niin jouluna siitä on monille suurta iloa joulukuusena.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Voipi olla noinkin. Sen sijaan sitä voi käyttää paneeleissa, siitä voi tehdä saunaan lauteet, Ja koska kosteus tunkeutuu siihen hitaasti, niin se kestää hyvin vaikkapa julkisivuissa. Ja muuten, oikein sahattuna se ei kieroudu helposti. Jos ei mitään muuta, niin jouluna siitä on monille suurta iloa joulukuusena.
Kyllä meillekin kannetaan sisään hartaudella vuosien kuluessa piinattu tuuhea ja leveä kuusi, onhan se sentään vanha pakanallinen traditio.
he-ma kirjoitti:
Kyllä meillekin kannetaan sisään hartaudella vuosien kuluessa piinattu tuuhea ja leveä kuusi, onhan se sentään vanha pakanallinen traditio.
Traditioilla on merkityksensä ihmisen elämässä.
he-ma kirjoitti:
Jotkut traditiot ovat parempia kuin toiset. Meillä aikanaan kannettiin sitä sisään sen takia, että se ilahdutti erityisesti lasten mieltä, ei siksi, että se olisi pakanallinen traditio. Mutta kukin tyylillään.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Traditioilla on merkityksensä ihmisen elämässä.
Kyllä. Talvipäivänseisausta ja alkavan valon juhlaa juhlaa vietettiin vuosisatoja, ennenkuin aavikkoepäjumalan edustajat se jouluksi kaappasivat.
he-ma kirjoitti:
Kyllä. Talvipäivänseisausta ja alkavan valon juhlaa juhlaa vietettiin vuosisatoja, ennenkuin aavikkoepäjumalan edustajat se jouluksi kaappasivat.
Niinhän se on. Ihminen tarvitsee erilaisia asioita ja traditioita. Ja jos traditiossa on sisältö, joka kestää, kuten uskossa Kristukseen on, se merkitys on vielä suurempi kuin pelkkien tapojen merkitys.
Niinhän se on. Ihminen tarvitsee erilaisia asioita ja traditioita. Ja jos traditiossa on sisältö, joka kestää, kuten uskossa Kristukseen on, se merkitys on vielä suurempi kuin pelkkien tapojen merkitys.
Satumaailmassakin tietysti voi onnellisena elää ja seurata olematonta kolmiomaisen epäjumalan yhtä kulmaa.
Tiesitkö muuten Luciferista?
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/Lucifersaviseutulainen kirjoitti:
Hm, "mielikuvitusjeesuksesi" näyttää valvottavan sinua "he-ma"!
Älä luovuta, jatka etsimistä - löydät ehkäpä vielä, jos Jumala on sinulle armollinen, oikean Jeesuksen, Kristuksen Jeesuksen, joka ei työnnä sinuakaan pois, jos tahdot Hänen tykönsä tulla.
Jeesus sanoo: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Jumala, joka on minut lähettänyt, häntä vedä ( kutsu ) ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä".
Ja myös: "Yhtäkään, joka minun tyköni tulee, minä en ulos heitä".
Jumala kutsuu - Raamatun mukaan - ihmistä kahdesti, kolmestikin. Miten Hän meitä kutakin kutsuu, se on täysin Jumalan päätännän, Hänen tahtonsa, varassa.
Kaikki eivät Jumalan kutsuun/kutsuihin vastaa - elämänsä viimeisillä metreilläkään.
Ethän "he-ma" tahdo kuulua heihin, jotka itsepintaisesti hylkäävät Jumalan armon Jeesuksessa Kristuksessa elämänsä päivien loppuun asti.
Jeesus Kristus: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut".Jeesuksen sanomisiin ja saturaamattuun on turha viitata, koska ne ovat kirjoittajien omaa fiktiota tai kopioitu aikaisempien uskontojen ja nuotiotarinoiden loputtomasta arkistosta.
Muuten ottaisin mielelläni vastaan oikeita todisteita jumalista. En kuitenkaan pidätä hengitystä odottaessani.he-ma kirjoitti:
Satumaailmassakin tietysti voi onnellisena elää ja seurata olematonta kolmiomaisen epäjumalan yhtä kulmaa.
Tiesitkö muuten Luciferista?
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/LuciferKuka missäkin maailmassa elää. Kai se onnellisuus on aika hyvä asia ?
Jotkut pelkäävät myös nukahtamista jos vaikka aamulla ei herääkkään. Toiset taas eivät saa unta millään, vaikka haluasivat nukkua.
Jotkut taas kellon soidessa eivät haluaisi herätä ja nousta uuteen päivää vaan haluavat jatkaa untaan.
Mutta kukaan ei kokonaan voi unta voittaa, mikä olisi ensimmäisen asteen kokeilu, jos uskoo kuolonunesta heräävänsä ja elävänsä ikuisesti ilman unta.
Mielenkiintoista olisi kysyä joltakin kuolleelta, että haluaako hän herätä ja palata tänne ikuisesti monimutkaiseen elämään taistelemaan leivästä ja pelkäämään kuolemaa.
Ehkä hän miettisi pitkään ja vastaisi, että, olemattomuudellakin on puolensa, olemiseen verrattuna.Jos se kuolleista herääminen tarkoittaa heräämistä elämään, jossa ei ole vaivoja eikä epätäydellisyyttä, saattaa joku sitäkin vaihtoehtoa hyvänä pitää.
Onhan niitä tapauksia ollut, että ihminen on todettu jo kuolleeksi, mutta onkin sitten palannut takaisin elämään. Heillä on ainakin useimmiten uutisoitu olevan myönteisiä kokemuksia kuolemasta, eikä se välttämättä ole ollut olemattomuutta. Kuolleilta saadut vastaukset varmaan riippuisivat siitä, mitä siellä kuoleman rajan takana oikein on ja minkälaista hänen elämänsä oli.
Jos se kuolleista herääminen tarkoittaa heräämistä elämään, jossa ei ole vaivoja eikä epätäydellisyyttä, saattaa joku sitäkin vaihtoehtoa hyvänä pitää.
Ensin pitäisi tämä maailma tehdä senkaltaiseksi, että niitä ei ole, mutta mitä mielenkiintoa tässä sitten olisi ?
Kun kuolema tai kipu tulee lähelle, elämän arvo nousee, sitä sanotaan Elämän ylösnousemukseksi.
Kun ihmiset pelkäävät kuolemaa, he huomaavat elävänsä.
Hallelujaa, mahtava elämä kaikessa epätäydelllisyydessä ja pienissä onnen pipanoissa, joita ei huomaisi jos kaikki olisi onnellista.
Eiköhän suurinosa ihmisistä jossakin vaiheessa elämäänsä jonkun verran pelkää kuolemaa. Se kun on jokatapauksessa, ajatteli asioita sitten miten tahansa niin vähintään tämän elämän loppu.
Oman kuolemansa pohtiminen johtaa ihmisellä vääjäämättä siihen luopumisen tuskaan koska vaikka kuinka haluaisimme ajatella itsestämme kovin yleviä olemme loppupeleissä hyvinkin itsekkäitä. Vakavasti sairas ihminen joutuu tietenkin oman kuolemansa hyväksymään koska mahdottoman edessä ei muutakaan voi ja pääsee ehkä irti pelostaan mutta ilman luopumisen tuskaa ei tuokaan tapahdu.Ainakin näin eläkeukkona kuolema tulee joskus mieleen vaikka se ei sitten niin peloittaisikaan. Kyllä minä pelkään usein oman jälkipolveni kuolemaa vaikka he ovatkin terveitä mutta kun kaikkea sattuu.
Joskus voisi surra sitäkin aikaa, kun itseä ei vielä ollut.
Missä olin ennenkuin synnyin, ikuisuus on kulunut, kun minua ei vielä ollut, mistä minä tulin ja miksi yleensä ole olemassa, onko minulla jotakin tekemistä täällä vai odotanko vain vapahdusta ruumiin kahleista. Jota itseasiassa pelkään, koska se on ovi jonnekin joka minulta on salattu.Mielenkiintoinen pointti tuo sureminen sitä aikaa kun itseä vielä ei ollut. Hyviä kysymyksiä muutenkin nuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä983437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3071870Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2471697- 961557
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4111516Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4301417Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21390Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat391166Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun3491003Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden277992