Ferritiini koholla

Ajanpatina

S-Ferrit arvo oli minulla alkukesästä 264. Pitäisi kai olla alle 150. Hemakromatoosi suljettiin jo pois. Lääkäri ei osannut asiasta enempää sanoa...enkä myöskään päässyt selvyyteen, onko tuon verran koholla oleva arvo vahingollista elimistölle? Tai mistä muusta se voi johtua?

47

32161

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykäP-nen

      Mulla on kerran ollut 800. Olen hengissä.
      Käy kontrollikokeessa syksyllä !

    • Ajanpatina

      Näin tarkoitus tehdä. Selvisikös sinulla,mistä johtui?

    • ykäP-nen

      Ei selvinnyt. Ihmettelen asiaa vieläkin. Kova stressi sekoitti aika paljon elämää monella tavalla.

      • Ajanpatina

        Tuntuu,ettei tietämystä lekureilla tuosta olisi...tai sitten ei vaan ole sattunut sellaista kohdalle. Kovassa stressissä itsekin ollut jo vuosia...ja terveyteen sitä mukaa ilmennyt ongelmia... Joten kylläpä sille tarttis tehdä jotain.


    • sdfghjklögvhbjnkml
      • Ajanpatina

        Verikoepaperissa oli naisilla viitearvoina S-Ferritiin 10-150. Ja muuallakin näin mainitaan.


      • weasrdtfyguhvjikl
        Ajanpatina kirjoitti:

        Verikoepaperissa oli naisilla viitearvoina S-Ferritiin 10-150. Ja muuallakin näin mainitaan.

        Ja miehillä 28-400, aloittaja ei kerro onko nainen vai mies. Lisäksi kuukautiset vaikuttaa tuohon...


      • Ajanpatina
        weasrdtfyguhvjikl kirjoitti:

        Ja miehillä 28-400, aloittaja ei kerro onko nainen vai mies. Lisäksi kuukautiset vaikuttaa tuohon...

        No niinpä jäi mainitsematta... Sen lääkäri minulle sanoi, että kuukautisilla ei olisi mitään merkitystä asiaan...liekö sekään pitää paikkaansa....


      • Anonyymi
        weasrdtfyguhvjikl kirjoitti:

        Ja miehillä 28-400, aloittaja ei kerro onko nainen vai mies. Lisäksi kuukautiset vaikuttaa tuohon...

        Viitearvot riippuvat tutkimusmenetelmästä. Hus tapa. Miesten 30-300.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitearvot riippuvat tutkimusmenetelmästä. Hus tapa. Miesten 30-300.

        Korjaan 30-195


      • Anonyymi

        Kävin viikko sitten ferritiinikokeessa: 600ug.
        Mistä johtuu noin korkea luku?


    • vaadipianhoito

      Korkeat Ferritiini-arvot:

      Tulehdukset, kasvaimet, leukemiat, lymfoomat, sideroblastinen anemia
      Maksan parenkyymivaurio
      Idiopaattinen hemokromatoosi
      Dialyysipotilaat

      • Ajanpatina

        Ok. Täytyy käydä uusissa kontrollikokeissa ja sitten asiaa eteenpäin,jos tarve...


    • sirpanraine

      Minulla ko. arvo ollut ollut 6/2017 1.500 ja 12/2017 750. Viikko sitten olin uudessa kokeessa, huomenna yliopistollisessa sairaalassa sisätautilääkärin pakeille meno.

    • Ferritiini-taistossa

      Jos ferritiini on miehellä tai naisella 700 tai yli, on kyse jo jostain verisairaudesta. Joudutteko työssänne altistumaan metallipölylle? Se voi aiheuttaa epänormaalia ferritiinin nousua, ja tila on hoidettava.
      Ferritiini nousee myös tulehduksessa, jota et ehkä edes tiedä, että on. Siksi samana pv.ferritiini labrojen kanssa olisi järkevä pyytää tulehduslabrat CRP/ tai Lasko .
      Sillä tulehdus voi nostaa Ferritiinin 3-5x normaalista.
      Tämä varastorauta-asia ei ole mitään pilailua. Pelkkä hemoglobiini EI KERRO kuinka paljon elimistössäsi on rautaa = > kuinka elimistösi saa happea.
      Kun varastoraudat (ferritiini) ovat loppu, hb voi jopa nousta.
      Eli hemoglobiini ei kerro totuutta siitä, mikä on tärkeintä. Paljonko elimistössäsi on rautaa.
      Jos ferritiini-labrat ovat poikkeavat. Syy siihen on selvitettävä, sillä se johtuu jostain.
      - Verenvuodosta suolistossa
      - Imeytymishäiriöstä

      Jos hb:si on alhainen tai Ferritiini. Älä aloita syömään ominpäin rautaa. Syy on selvitettävä ensin. Sen tekee hematologi.

      Myös jos ferritiinisi on 0-40 kärsit varastoraudanpuutteesta !
      Lääkärisi kyllä toteaa vielä tänään, ennenkuin tietoisuus kasvaa, oireistasi, jos ferritiinisi on 10-30 että se on hyvä!
      EI OLE. LUUYDIN ON RAUDASTA TYHJÄ!
      Ja kärsit vakavasta raudanpuutteesta.

      Oireet ovat - kuten ymmärtää saattaa jos keho ei saa happea - moninaiset:
      Rytmihäiriöitä
      Lihaskipuja-eivät lihakset palaudu rasituksesta normaalisti.
      Uupumus joka ei poistu levolla
      Hiusten lähtö
      Ongelmia kilpirauhasen toiminnassa.
      jne jne

      Ei ole leikinasia.
      Suomessa ei lääkärikunta tahdo tunnustaa varastoraudan puutetta ongelmaksi.
      Oireita ja potilaita vähätellään.
      =Jätetään heitteille.
      Jos ferritiinitasosi on 0-15 -20 tarvitset infuusion, eli lääkärin lähetteen suonensisäiseen rautaan. Hematologi on lääkäri, jonka tarvitset.

      • Anonyymi

        Korkea rauta-arvo voi kertoa hemokromatoosista. Geenisairaus. Perinnöllinen.


    • Kukkakeppi

      Sairastin Espanjassa lyhyen kuumetaudin. Suomeen tultua olli huono olo. Otettiin labrapaketti. Ferritiini ensimmäistä kertaa elämässäni. Se oli 228. Muut tulokset olivat viitearvoissa, Sokeri ja kolestoroli vähän koholla. Sokeria olen mittaillut ja se ollut hyvä. Mitään lääkitystä ei minulla ole. Helmikuussa mitattiin taas ferritiini, mikä oli 288. Crp oli 7 ja la 7. Olo ei ole normaali. Terveyskeskuslääkäri ei ota miitään kantaa ferritiiniin. Seuraavaksi kysyn mahdollisuutta venesektioon. Josko se auttaisi, että tuntisin itseni jälleen terveeksi.

      • lääkäriltä_ohjeet

        Minulla on ollut ferritiiniarvo reippaasti yli tuhat. Epäiltiin myeloomaa (kantasolusyöpää) ja hemakromatoosia.
        (Vai onko se hemokromatoosi ?)
        Ei ollut eikä syytä ei löytynyt. Siis elimistössä oli liikaa rautaa ja se on väärässä paikassa, sanoi lääkäri,
        mutta ei vastannut lisäkysymyksiini, mistä on kysymys.

        Samaan aikaan HB oli 102. Anemialukemissa.
        Lääkäri kielsi ehdottomasti syömästä rautaa ja rautapitoisia ruokia.

        Noin vuodessa arvot palasivat ennalleen.

        Älä ala tehdä itse korjauksia (syödä lisäravinteita tms.) vaan keskustele ehdottomasti lääkärisi kanssa
        (vaikka saisit täältä mitä ohjeita, täällä ei vastaa lääkärit, vaan maallikot, jotka eivät ole päivääkään lukeneet lääketiedettä)


      • Anonyymi

        "Minulla on ollut ferritiiniarvo reippaasti yli tuhat."

        Sama täällä. Juuri tuli tulokset ja Ferritiini (S -Ferrit) arvot 1300ug/l. Soitin lääkärille ja passitti lisätutkimuksiin. Syöpä myös mainittiin puhelussa. Saas nähdä mitä jatkotutkimukset tuo tullessaan. Alkoholikin hyvin maistunut viime vuosina mut nyt ollu raittiina.


      • Anonyymi

        Minulla myös oli 280 vuosi sitten. Ei ole suostuneet ottamaan uudestaan. Väittävät että tulehdus voi nostaa varastorautaa. Niinpä, crp oli 4.
        Nyt vuoden kuluttua alkoi "kuukautiset" ja olen 74v!! Onkohan elimistön tapa yrittää poistaa verta että ferriittiarvo laskisi... alavatsaa polttaa ja koskee ja on oksettava olo. Päivystyksessä katsottiin vaan crp 4 ja hemoglobiini 135. Hm. Outoa on minusta tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös oli 280 vuosi sitten. Ei ole suostuneet ottamaan uudestaan. Väittävät että tulehdus voi nostaa varastorautaa. Niinpä, crp oli 4.
        Nyt vuoden kuluttua alkoi "kuukautiset" ja olen 74v!! Onkohan elimistön tapa yrittää poistaa verta että ferriittiarvo laskisi... alavatsaa polttaa ja koskee ja on oksettava olo. Päivystyksessä katsottiin vaan crp 4 ja hemoglobiini 135. Hm. Outoa on minusta tämä.

        Tuossa iässä verenvuoto alapäässä ei ole normaalia. Gynelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa iässä verenvuoto alapäässä ei ole normaalia. Gynelle

        Itse jouduin hommaamaan itseni naist.taut.polille. Soitin, ja heti seuraavaksi päiväksi sain ajan.

        Edes Malmin päivystyslääkäriä ei kiinnostanut(oli mies) vaikka sanoin sille että Sinunko mielestä on ihan normaalia että 74 vuotiaalta tulee paljon verta alapäästä? Totesi siihen että voihan hän yrittää varovaisesti ja ystävällisesti laittaa huomautuksen eteenpäin tästä asiasta. 😁😃 Eipä laittanut. Mietin oliko edes lääkäri vai joku potilas.😂

        Limakalvo oli paksuuntunut 2,5 cm.
        Jouduin kaavintaan nukutuksessa.
        Ottivat näytteitä muutaman kuukauden välein kaksi kertaa.
        Täytyy sanoa että sattui kyllä jonkinverran kun repivät kohdun seinämästä näytteen.
        Ei ollut syöpäsoluja.
        Laittoivat keltarauhashormoni kierukan.

        Nyt 10/2021 on ollut jo viitisen viikkoa alavatsa -ja alaselkä kovin kipeät ja aamulla lievä oksettava olo.
        Soitin naist.taut.klinikalle ja kysyin voisiko johtua kierukasta? Olisiko mahdollisesti liikkunut johonkin minne se ei kuulu.
        Lääkärin mielestä ei, ja sanoi että oireet olisi tulleet melkein heti kierukan laiton jälkeen, jos ei olisi sopinut minulle.

        Nyt ollaan sitten näissä kivuissa ja uutuutena on vasen jalka alkanut pettämään kovan vihlaisun yhteydessä. Olo on myös lievästi oksettava.
        Outoa, mikä lie nyt on?

        Menin terveyskeskukseen.
        TK lääkäri, venäläinen nainen, kyseli ja paineli vatsaa ja selkää. Katsoi jalkoja kun ovat turvonneet. Sanoi: monella naisella on paksut jalat!! 😄
        Laittoi lähetteen keuhkoröntgeniin!
        Ei selästä eikä vatsasta mitään tutkimusta.
        Meinasi että jos on sydämen vajaatoimintaa kun jalat on turvoksissa.
        Hm, kysyin että näkyykö keuhkokuvassa sydämen vajaatoiminta? Näkyy kuulema verisuonet. Jaa.
        Verikokeet, ne tavalliset laittoi vielä.
        En ole päässyt keuhkokuvaan kun en pysty kunnolla kävelemään. Täytyy kävellä ihan kumarassa, jos oikasen niin jalka pettää alta kovan vihlauksen myötä.

        Kait se on mentävä istumaan päivystykseen, niin pääsee ultraan tai röntgeniin sitä kautta.

        On tämä köyhän ja kipeän elämä hankalaa kun ei ole varaa yksityiselle lääkärille.

        Olipa pitkä kirjoitus, enkä tiedä tuliko edes oikeaan kohtaan mihin yritin vastata?


    • kirsicca

      Ferritiini on 280 naisella - katsotaan mitä sanovat.

      • Anonyymi

        Mitä sanoivat?


      • Anonyymi

        "Ferritiini on 280 naisella - katsotaan mitä sanovat."

        Lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin ja vastaus tuli kirjeessä, että ei aihetta lisätutkimuksiin koska usein tulehduksessa nousee ferritiini. Jaaha. CRP oli 4, joten ei ollut tulehdusta.
        CRP täytyy aina ottaa yhdessä ferritiiniarvoja katsottaessa.
        Siihen jäi sitten sekin asia, ei alettu tutkimaan miksi oli koholla.


    • Anonyymi

      Myös jatkuva alkoholinkäyttö kohottaa ferritiiniarvoja. Lääkärin pitäisi sulkea sekin vaihtoehto pois.

    • Anonyymi

      Minulla arvot toukokuussa 548 ja kesäkuussa yli 600. Lääkäri määräsi ultraääni tutkimukseen. Epäiltiin rasva maksaa, ja sehän sieltä löytyi. Tästä johtuen arvo koholla. Keskustelin toisen sisätauti lääkärin kanssa arvoista ja hän sanoi, että monella terveellä ihmisellä arvo voi olla 500-1000. Nyt laihduttamaan. Pituus minulla 176 ja paino 92kg.

    • Anonyymi

      Mitenköhän rasvamaksa ja/tai juominen vaikuttaisi ferritiiniarvoon ?
      Minkä "mekanismin" kautta ?

    • Anonyymi

      Suomessa maalitetaan lääkeyhtiöiden ja koekeilujen uhreja. 1970-luvulla käytettyjen Epilepsalääkkeitä käyttäneiden äitien lapset ovat näitä maalituksen uhreja. Heitä maalitetaan ilkeämielisillä ja suorastaan tappavilla juoruilla jotta lääkeytiöt välttyisivät korvauksilta. Elossa heitä ei nykypäivänä ole montaakaan.

      Kyseiset Epilepsialääkkeet ovat todennäköisesti keksittyjä Neuvostoliitossa ja tästä syystä näiden "lasten" perässä saattaa olla tehokas tappajakoneisto. Joskus tämä koneisto toimii maalittmalla kuten minun tapauksessani on käynyt tai sitten suoraan murhaamalla. Moni murha on suoritettu myrkyttämällä. Tao maalituskkonieston provosoimalla tappelulla.

      Tällaisella lapsella on usein kallonepämuodostuma jollaisen omaavan väitetään hellivän mielessään perversioita. Näin siis maalituslaitos väittää. Tämä titetenkin on täyttä valetta. He ovat synnynnäisesti aivan normaaleja ihmisiä kuten minäkin mutta usein heidän psyykensä on vereslihalle kiusattuja. Apuna tässä rääkkäämisaessä on voitu käyttää huumausaineita. Täsät syystä he saattavat olla tietyissä tilanteissa agressiivisia käytökseltään tai puheiltaan mikäli heitä alkaa kuulustelemaan. Oma elämäni alkaa olla maalituslaitkosen takia lopuillaan täällä pääkaupunkisudullakin ja siksi kerron tarinani sosiaaliseen mediaan jotta voisin auttaa jotain kohtalotovereitani.

      Toivon tietoisuuttä tästä asiasta levitettävävän eteenpäin. Jopa Pasilan poliisilaitos on jo kääntynyt monia meitä vastaan tämän maailtuslaitoksen toiminnan takia

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Sekin on totta, että epilepsialääkkeet ovat lähes identtisiä psyykenlääkkeiden kanssa.
        Sekin on totta, että epilepsialääkkeet tekee sen epilepsian. Varma tieto, kokemusta on henkilökohtaista.
        Muun muassa psyykenlääke Prozac aiheuttaa aivohalvauksia, aivotoiminnan katkoksia, kaatumatautia niin että taju pois kävellessä suorilta jaloilta.
        Tunnen henkilökohtaisesti 5 henkilöä, jotka olivat epilepsian kourissa niin kauan kunnes havahtuivat, ja jättivät Prozacin ja psyykenlääkkeet lopullisesti.
        Epilepsia ja oireet loppui siihen kaikilta heiltä. Nyt ovat täysin terveitä.


    • Anonyymi

      Nämä Valproaattilapset ovat onnettomassa asemassa, On huhuja, että Venäjällä jopa olisi tuhoamisohjelma näille Valproaattilapsille. Hurjimman tarinan mukaan jopa Suomessa toteutettaisiin jotaim Valproaattilasten seuranta ja vangitsemisohjelmaa. Tämä ohjelma luonnollisesti on salattu eikä Suomalaisilla lääkintöhallituksen viranomaisilla ole asiasta tietoa. Nämä Venäläislääkärit jotka Suomeen soluttautuneina toteuttavat ohjelmaa esiintyvät usein jopa Suomalaisilla peitenimillä. Jotkut avoimesti Venäläisinä. He saattavat usein olla vain valelääkäreitä. Tiedustelulähteeni antavat viitteitä tähän suuntaan. Valproaattia käytetään epilepsialääkityksen ohella myös maanisdepressiivisen häiriön hoitoon ja liian suurina annoksina se voi näissäkin lääkkeissä aiheuttaa sikiövaurioita.

    • Anonyymi

      Nämä Valproaattilapset ovat onnettomassa asemassa, On huhuja, että Venäjällä jopa olisi tuhoamisohjelma näille Valproaattilapsille. Hurjimman tarinan mukaan jopa Suomessa toteutettaisiin jotaim Valproaattilasten seuranta ja vangitsemisohjelmaa. Tämä ohjelma luonnollisesti on salattu eikä Suomalaisilla lääkintöhallituksen viranomaisilla ole asiasta tietoa. Nämä Venäläislääkärit jotka Suomeen soluttautuneina toteuttavat ohjelmaa esiintyvät usein jopa Suomalaisilla peitenimillä. Jotkut avoimesti Venäläisinä. He saattavat usein olla vain valelääkäreitä. Tiedustelulähteeni antavat viitteitä tähän suuntaan. Valproaattia käytetään epilepsialääkityksen ohella myös maanisdepressiivisen häiriön hoitoon ja liian suurina annoksina se voi näissäkin lääkkeissä aiheuttaa sikiövaurioita.

      Näille epileptikkoäitien lapsille voidaan väkisin yrittää saada Venäjän kansalaisuus vaikka he olisivat Suomen kansalaisia. Joskus heitäkin yritetään huumeiden avulla Venäläistaa kuten muitakin Suomalaisia yllä ketjussa kuvatulla tavalla.

      Eräs Valproaatti ystäväni tilasi ajan maistraattiin ja yhtäkkiä hän sai sähkopostiin vastauksen, että hänelle oli varattu aika kansainväliseen selvitykseen. Yritettiinkö hänelle ehkä näin saada Venäjän ja Suomen kaksoiskansalaisuus ja saada hänet näin siirrettyä Venäjälle. Kuulostaa mielikuvitukselliselta mutta voisi olla totta.

    • Anonyymi

      Helsingissä on moraalittomia lääkäreitä. Eräs kaverini tuli viimeviikolla huumatuksi työpaikallaan. Hän meni työterveyslääkäriin terveystaloon jossa Saksalaisniminen lääkäri joko kirjoitti tai oli kirjoittanvinaan hänelle lähetteen huumetestiin Haartamanin sairaalaan Meilahteen. Siellä psykiatrina esiintynhyt Oleg niminen lääkäro laittoin hänet virtsatestiin vaikka terveystalon lähetteellä oli kirjoitettu verikoe. Testiä ei välttämättä edes teetetty vaan reilun tunnin odottelun jälkeen ystävälleni tultiin ilmoiittamaan, että testitulos on negatiivinen ja hänet heitettiin ulos klinikalta...mihinkähän tämä liittyy.

    • Anonyymi

      Korkea ferritiini --> henmakromatoosi on raudan kerääntymishäiriö ?
      Sitä on liikaa ja väärässä paikassa. Maksassa ? Vai missä ?

      • Anonyymi

        Sisäelimiin voi kertyä. Itsellä on geenivirhe ja yli 3000 ferrit arvo. On nyt laskenut reilulla tuhannella.
        Tablettilääkitys raudan poistoon.
        Alkoholi kokonaan pois. Rautapitoista ruokaa vältän. Olen hyväkuntoinen.


    • Anonyymi

      Minulla oli kolmisen vuotta sitten ferrit arvo 996 ja pari lääkäriä kiven kovaa väitti että se nyt vaan on minun arvoni, vaikka kerroin nivelkivuista, lihaskivuista, väsymyksestä yms ja silloin tein reissuhommia 4 pv viikossa pois kotoota. Talvella yleensä n. 3kk paussi töissä kun ei pysty kaivamaan... Niin sen 3 kk aikanakaan ei jalat palautunut edellisen kauden työmäärästä... Vuosi sitten kävin jonku asian kautta tk ja siellä oli uusi lääkäri vastassa, joka ensimmäisenä kysyi että onko rauta-arvojen syytä etsitty. Siihen sanoin että ei ole kun ne kuulemma on "vaan" mun arvot.. No siitä lähti sit heti dna testiin ja kas kummaa hemokromatoosi oli vastaus... Nyt olen 27 krt käyny venesektiossa ja ollaan pyritty pitämään ferrit 40-70 tasolla... Mutta nyt tutkitaan kun on ihmeellisiä oireita että mistä johtuu.. Esim järkyttävät lihaskivut ja vapina on välillä kova, mutta kokoajan pientä vapinaa melkeempä päästä varpaisiin.. Tämän vuoden aikana käynyt 2 krt magneetis ja kerran "tietokone" kuvis joilla ollaan poissuljettu Parkinson yms... Olisi kiva kuulla jos löytyy kohtalotovereita että millasia oireita teillä on??? Ja olen 39v mies

      • Anonyymi

        Voi sentään😔 minä en osaa vastata tuohon, mutta on tosi ikävää että nyt tuli tuollaiset oireet. Toivottavasti lääkärit osaisi tutkia enemmän mistä moinen johtuu. 💗


      • Anonyymi

        No mulla ollut tuo 3000 ferrit arvo josta kirjoitin aiemmin. Ei mulla ole mitään oireita ollut. Väsymys joskus ja Hb 80. Kai tähän on tottunut. Kunnosta pitää pitää huolta. Alkoholi pois kokonaan. Huolehdin unen saannista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla ollut tuo 3000 ferrit arvo josta kirjoitin aiemmin. Ei mulla ole mitään oireita ollut. Väsymys joskus ja Hb 80. Kai tähän on tottunut. Kunnosta pitää pitää huolta. Alkoholi pois kokonaan. Huolehdin unen saannista.

        Puolisolla on ferritiiniarvo 500 ja Hb 70 - 80, vaikka hän saa punasoluja noin 3 viikon välein. Ferritiiniarvoa on saattanut nostaa punasolujen antaminen. Ferritiiniä voi laskea myös lääkehoidolla. Hänellä anemia tai MDS oireyhtymä.


    • Anonyymi

      Pippa Laukan ohjelmassa todettiin, että rasvamaksa juurikin nostaa ferritiiniarvot pilviin.

    • Anonyymi

      Ystävällä oli korona noin vuosi sitten. Joutui osastolle, mutta ei teholle. Hänen ferritiiniarvo oli pilvissä, johtui kuulemma koronasta.

    • Anonyymi

      62 v nainen ferritiini 710 tietokonekuvauksesa todettiin rasvamaksa. Lääkäri kehotti laihduttamaan ja alkoholi=minulla keskiolut kokonaan pois. Geenitestitulokset saan kuukauden päästä eli katsotaan onko hemokromatoosia. Mutta sanoi että rasvamaksa ja alkoholi nostaa ferritiiniä. Kasvaimia ei löytynyt ei tulehduksia.

    • Anonyymi

      Olen 66 v mies, painan n. 88 kg ja olen 180 cm pitkä. Nykyisin jo eläkkeellä, mutta noin 5v sitten, vielä työelämässä ollessani, minulta otettiin rutiininomaisesti laaja verenkuva, jossa todettiin S-Ferritiini -arvokseni 525 (viitearvot 28 - 370) ja hemoglobiini 177 (viitearvot 134 - 167).
      Työtyerveyslääkäri määräsi geenitestiin, jossa minulla todettiin heterotsygootti hemakromatoosi, eli geenimuunnos on vain toisessa geenissä, ei molemmissa.
      Lisäksi verenpaineeni todettiin liian korkeaksi, joten minulla on nyt sekä verenohennus- että verenpainelääkitys.

      Mutta vaikka päivittäin syönkin näitä pillereitä, niin mitään haittoja en korkeista rauta-arvoista ole kokenut saaneeni. Pikemminkin päin vastoin. Eläkkeelle jäätyäni pari vuotta sitten, kävin uteliaisuuttani UKK-Instituutin lihaskuntotesteissä, joista kaikista sain erinomaisen tuloksen. Enkä ole ainakaan 20 vuoteen sairastanut pienintäkään flunssaa. Ainoa mahdollinen haitta saattaa olla, että jo pitkään minulla on ollut testosteronin korvauslääkitys. Jostain muistan lukeneeni, että hemakromatoosi aiheuttaisi testosteronin laskua.

    • Anonyymi

      Odottelen hemokromatoosituloksia, arvot 1300 , olen 5o mies. Myös maksa -arvot koholla. Ultrassa todettu aikanaan maksan rasvoittuneen ja laihdutus onkin käynnissä. Kyllä läskiys ja rasvamaksa vaan ferritiiniä nostaa. Lukekaa tutkimus 2019 vuodelta, olikohan joku Päivi Heilkinen

    • Anonyymi

      Puntissa koholla.

    • Anonyymi

      Lääketeollisuus on mafian kaltainen järjestäytyneen rikollisuuden eräs muoto, jonka allekirjoittaa moni rohkea lääketieteen professoritason lääkärikin. Kaikki eivät uskalla, koska järjestö on vaarallinen.

    • Anonyymi

      MIKSI JA KUKA ON MÄÄRÄNNYT ETTÄ JOKAISELLA HMISELLÄ ON
      SAMANLAINEN VERI JA ARVOT .
      joku on vääntänyt viitearvot ja kaikkien pitää mahtua niihiin jos et mahdu
      saat LÄÄKETTÄ ETTÄ MAHDUT.

      ja kun syöt lääkkeitä veri arvot on lääkkeiden veriarvot miten puree.
      ainakin keho hajoaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe