Suomalaiset avuttomia Turun joukkopuukotuksessa

Olen yhtä paljon huolissani Suomen kansalaisten kriisihallinnasta kuin Ylen Uutisissa haastateltu turva-asiantuntija, kun suomalaiset Turun joukkopuukotuksen aikana suomalaiset (ne armeijan käyneetkin) vain kuvasivat kännyköillään eikä liioin mennyt uhrien apuun. Onko suomalaiset avuttomia kun tällaista tapahtuu, eikä siinä mikään armeijan käyntikään mitään auta?

Täällä armeijaintoilijat ovat yksi toisensa jälkeen pitäneet naisten puolustamista erityisen suurena asiana ja sen vuoksi ovat sen armeijansa suorittaneet. Tässä se nyt nähdään, että liioitellut puheet ovat eri kuin teot.
Yhtä avuttomia suomalaiset olisivat jos Suomeen syttyisi sota, kun suhteessa näin pienessä kriisissä suhteessa sotaan ei kyetä muuta tekemään kuin kuvaamaan kännyllä kun ihmisiä puukotetaan.
Kyllä tämä horjutti mielestäni Suomen maanpuolustuskykyäkin ja olen aina ollut sitä mieltä että se uskoteltu toimintakyky on tunneperäinen eikä niinkään käytönnössä toimiva. Sen todiste jo se kuinka auttamisvelvollinen suomalainen on toista ihmistä kohtaan.
Tähän varmasti armeijaintoilijat puolustautuvat, ettei tässä kriisissä ollutkaan kyse maanpuolustuksesta tai jostakin sellaisesta vaan kyllä se on ihan sama onko ihminen univormussa vai siviileissä, eikä osaa tehdä mitään. Oli sitten mikä hyvänsä kriisi niin kyllä armeijan käyneen miehen tulisi osata ja tehdä jotakin tällaisessakin tilanteessa kuin seisoskella vain paikallaan paskat housuissa ja peukalo suussa tai sormi kännykän kameralaukaisimella.

13

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reserviläinen

      No katos noi meijän ihan omat päättäjät "Eu sätkynuket" vasemmisto, viherpiipertäjät ja muut suomisuvakkitättät haluaa noita jihadistivihadisteja tänne rikastuttamaan meidän kulttuuria ja paikkaamaan meidän työvoimapulaa.

      Mutta miksi witussa sä meille "tavispersurasistivihapuhujanatsi reserviläiselle" oikein itket....????? Ei ymmärrä.??? Ei me noita paperittomia partasotalapsia tänne olla haluttu,
      Ottakoon Sipilä itse ne kotiinsa asumaan kun kerran lupasi.

      Ja mitä tohon kriisinhallintaan tulee niin en minä ainakaan tämän paskan maan , politikkojen tai typerien suvakkivasemmistoviherpiipertäjien takia halua kuolla.
      Omien rakkaitteni ja lähimmäisten ihmisten puolesta joista todella välitän teen sitten kaikkeni jos tarve niin vaatii.

      Katos ei tämä Suomi enään ole mikään yhtenäinen kansa vaan se on jakautunut kahtia.
      Talvisodan henki on vain kaunis muisto yhtenäisestä periksi antamattomasta rohkeasta kansasta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,mutta nyt se on menneen talven lumia.

      Ensin tietyt tahot saa vallan sekä tahtonsa läpi sekoittamalla / pilaamalla hienon maan nimeltä Suomi ja sen jälkeen vielä kehtaa pokerinaamalla syyttää vasta puolta sitä jos heidän oma ajaama asia /agenda kusee reisille.

      Ei voi muuta kuin
      😂😃😢😂😃😢

      • ihmetekoja

        Jos laki sallii erivapauden toimia teit sit mitä teit niin sOOMI poika saa syytteen mamu ei siinä ero ala yrittäjäks niin tietät ei oo laki tasa arvoinen...OLIKO MUUTA.


      • "No katos noi meijän ihan omat päättäjät "Eu sätkynuket" vasemmisto, viherpiipertäjät ja muut suomisuvakkitättät haluaa noita jihadistivihadisteja tänne rikastuttamaan meidän kulttuuria ja paikkaamaan meidän työvoimapulaa."

        Mene hoitoon jo nationalistisilla käsityksilläsi, joka ajattelee että kaikki tänne muuttaneet maahanmuuttajat ovat Suomelle haitaksi tai yhteyksiä johonkin isikseen.
        Kummallista on sekin, kuinka joidenkin elämää maahanmuuttajat voivat lopulta haitata.
        Suomessa lapsettomuus on kuitenkin kasvamassa kantaväestön keskuudessa. Onko sinulla siihen asiaan vaihtoehtoja? Ketä sulle joskus perseen pyyhkii tai vaipan vaihtaa? Toivottavasti ei ketään auta sua varsinkaan siinä tilanteessa.

        Siis täysin kahjoja mielipiteitä ja rasistista tekstiä. En viitsinyt lukea edes sun idioottimaista kyhäilyysi kokonaan, josta puuttuu järki.


      • Ateisti1982EiKirj

        Puolustelet avuttomuuttasi sillä että Suomessa on kaikki päin persettä etkä siksi halua noudattaa auttamisvelvollisuutta etkä todellakaan osaisi tehdä yhtään mitään kun sattuu mitä hyvänsä. Älytöntä on sekoittaa tähän jotakin talvisodan henkeä tai Eu:ta. Miten ne liittyy jokaisen Suomen kansalaisen auttamisvelvollisuuteen?! Ei yhtään mitenkään.

        Tuskin olisit mennyt hätiin vaikka Suomessa olisi kuvailemasi mukaan "paremmin" asiat, koska et todellakaan osaa tai olet todellakin täysin avuton!


    • Gonaattor

      Mene sinä ateistiSIVARIpaskahousu armeijaan niin sinustakin rastatukkahomppeli tehdään mies.

      En minä auta ketään joka näyttää tai voin olettaa et on suvakki, kukkahattutäti, sivari, homo, vasemmistolainen, viherpiipertäjä, hampunpolttaja elämäntapa työtön pummi ,,,,,,,,,koska inhoan ja halveksin heitä.

      Ja mitä avuttomuuten tulee niin sinulta menee todennäköisesti paskat housuun jo minun näkemisestä 185cm/110kg en ole läski💪 Juu ja harrastan taistelulajeja,

      Olen muuten auttanut pari kertaa suvakki misuja yökerhoissa tosin kauniita sellaisia.
      He ovat muuten haukkunut minua vielä alkuillasta jopa rasistiksi mut kun valomerkki on tullut ja yli-innokkaat matut on ollut kimpussa niin kas,kas on leveät hartiani kelvannut suojaksi ja olen päässyt helposti saatille tai oikeastaan sänkyyn asti.😘

      Eli on niistä partasotalapsista ja sompuista minulle jotakin hyötyä ollut,😂😂😂

      • "Mene sinä ateistiSIVARIpaskahousu armeijaan niin sinustakin rastatukkahomppeli tehdään mies."

        Halla-ahosta taidat puhua!?

        Ikäväkseni joudun toteamaan että ennakkokäsityksesi sivareihin ei päde kohdallani: Rastoja minulla ei ole milloinkaan ollut, eikä koskaan parin sentin pitempää "siiliä".

        Tuota vanhaa lässytystä ei kuulu nykyisin kuin suomalaisen militaristi sotahullun päästä, jolla ei ole muuta elämän sisältöä kuin armeijan käynti, eikä ymmärrä miksi joku ei sitä käy. Miksi et hauku sitä Halla-ahoa ollenkaan?! Hanki sä armeijaintoilija kuule elämä! Taidat olla pahasti mielisairaalan tai vahvojen psyykelääkkeiden tarpeessa.

        "En minä auta ketään joka näyttää tai voin olettaa et on suvakki, kukkahattutäti, sivari, homo, vasemmistolainen, viherpiipertäjä, hampunpolttaja elämäntapa työtön pummi ,,,,,,,,,koska inhoan ja halveksin heitä."

        Sullahan on yllättävä taito havaita ne ihmiset päältä päin vai oletko kenties ajatellut ennustajaeukon uraa?! Kuinka monta oli luettelemiasi ihmisiä Turun joukkopuukotuksessa? Edelleenkin sävytät tuota avuttomuuttasi, toimettomuutta ja varsinkin laiskuuttasi, jota oppii vain armeijassa. Vastuuta ei opi karttamaan vain armeijassa.

        "Ja mitä avuttomuuten tulee niin sinulta menee todennäköisesti paskat housuun jo minun näkemisestä 185cm/110kg en ole läski💪 Juu ja harrastan taistelulajeja,"

        Hui kun pelottaa...! :) Olen itse 186cm/95kg. Olen harrastanut elämäni varrella monia taistelulajeja, muttei ne ole tehnyt minusta koskaan samanlaista pelleä kuin susta ja jokaisessa taistelulajin perussäännöissä kerrotaan, ettei niitä taitoja saa käyttää kuin itsensä puolustamiseen eli niitä taitoja ei tule käyttää uhkailuyrityksiin tai muuhun vastaavanlaisiin tarkoituksiin kuten esimerkiksi fyysisesti "kiihotusta kansanryhmää vastaan", jota sä saattaisit käyttää ainakin rasistisista puheistasi päätellen! Puheissasi on jo sellaisia viitteitä ja kas vain teidän runkkaamanne persut olivat tekemässä vuosia sitten aloitetta (ehkä sen hihhuli-nysväri Niikon tai sivari-runkkari Halla-ahon aloitteesta), että sellainen kuin "kiihotus kansanryhmää vastaan" poistettaisi Suomen laista, jotta saisitte vapaammin halveksua ja pilkata muualta muutavia maahanmuuttajia! Olitte tietenkin täysin varmoja, ettei ketö

        Milloin teiltä rasisteilta kuulee asiallisia kommentteja!

        "Olen muuten auttanut pari kertaa suvakki misuja yökerhoissa tosin kauniita sellaisia.
        He ovat muuten haukkunut minua vielä alkuillasta jopa rasistiksi mut kun valomerkki on tullut ja yli-innokkaat matut on ollut kimpussa niin kas,kas on leveät hartiani kelvannut suojaksi ja olen päässyt helposti saatille tai oikeastaan sänkyyn asti.😘"

        Se ettei kaltaiseltasi mieheltä käy flaksi niiden misujen suhteen varmaan johtuisi "junttiudestasi" joka on varmaan kaukaa huomattava niiden misujen keskuudessa ja siksi kiertävät sinut hyvin kaukaa. Ehkä ovat kyllästyneitä ja kovasti pettyneitä kaltaisiisi suomalaisiin miehiin edellisestä suhteestaan.
        Huomaa, että olet vain kateellinen kun muut pääsevät sänkyyn ja sä jäät ilman. Liekö se jonkun mukaan jonkinlainen ns. "Nils Gustafsson -syntrooma"!? :D Itse en tosin pidä Gustafssonia Bodomin murhiin. Siitäkin taitaa paasata MV-lehden palstat pullollaan. Sieltähän heikkomieliset onkivat ns. faktansa, eivätkä hyväksy sitten niitäkään, jotka eivät pidä läheskään MV-lehteä faktana. :)

        Asiattomiin viesteihin vastataan asiattomasti tykinruoka!


      • et_pystynyt_et
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Mene sinä ateistiSIVARIpaskahousu armeijaan niin sinustakin rastatukkahomppeli tehdään mies."

        Halla-ahosta taidat puhua!?

        Ikäväkseni joudun toteamaan että ennakkokäsityksesi sivareihin ei päde kohdallani: Rastoja minulla ei ole milloinkaan ollut, eikä koskaan parin sentin pitempää "siiliä".

        Tuota vanhaa lässytystä ei kuulu nykyisin kuin suomalaisen militaristi sotahullun päästä, jolla ei ole muuta elämän sisältöä kuin armeijan käynti, eikä ymmärrä miksi joku ei sitä käy. Miksi et hauku sitä Halla-ahoa ollenkaan?! Hanki sä armeijaintoilija kuule elämä! Taidat olla pahasti mielisairaalan tai vahvojen psyykelääkkeiden tarpeessa.

        "En minä auta ketään joka näyttää tai voin olettaa et on suvakki, kukkahattutäti, sivari, homo, vasemmistolainen, viherpiipertäjä, hampunpolttaja elämäntapa työtön pummi ,,,,,,,,,koska inhoan ja halveksin heitä."

        Sullahan on yllättävä taito havaita ne ihmiset päältä päin vai oletko kenties ajatellut ennustajaeukon uraa?! Kuinka monta oli luettelemiasi ihmisiä Turun joukkopuukotuksessa? Edelleenkin sävytät tuota avuttomuuttasi, toimettomuutta ja varsinkin laiskuuttasi, jota oppii vain armeijassa. Vastuuta ei opi karttamaan vain armeijassa.

        "Ja mitä avuttomuuten tulee niin sinulta menee todennäköisesti paskat housuun jo minun näkemisestä 185cm/110kg en ole läski💪 Juu ja harrastan taistelulajeja,"

        Hui kun pelottaa...! :) Olen itse 186cm/95kg. Olen harrastanut elämäni varrella monia taistelulajeja, muttei ne ole tehnyt minusta koskaan samanlaista pelleä kuin susta ja jokaisessa taistelulajin perussäännöissä kerrotaan, ettei niitä taitoja saa käyttää kuin itsensä puolustamiseen eli niitä taitoja ei tule käyttää uhkailuyrityksiin tai muuhun vastaavanlaisiin tarkoituksiin kuten esimerkiksi fyysisesti "kiihotusta kansanryhmää vastaan", jota sä saattaisit käyttää ainakin rasistisista puheistasi päätellen! Puheissasi on jo sellaisia viitteitä ja kas vain teidän runkkaamanne persut olivat tekemässä vuosia sitten aloitetta (ehkä sen hihhuli-nysväri Niikon tai sivari-runkkari Halla-ahon aloitteesta), että sellainen kuin "kiihotus kansanryhmää vastaan" poistettaisi Suomen laista, jotta saisitte vapaammin halveksua ja pilkata muualta muutavia maahanmuuttajia! Olitte tietenkin täysin varmoja, ettei ketö

        Milloin teiltä rasisteilta kuulee asiallisia kommentteja!

        "Olen muuten auttanut pari kertaa suvakki misuja yökerhoissa tosin kauniita sellaisia.
        He ovat muuten haukkunut minua vielä alkuillasta jopa rasistiksi mut kun valomerkki on tullut ja yli-innokkaat matut on ollut kimpussa niin kas,kas on leveät hartiani kelvannut suojaksi ja olen päässyt helposti saatille tai oikeastaan sänkyyn asti.😘"

        Se ettei kaltaiseltasi mieheltä käy flaksi niiden misujen suhteen varmaan johtuisi "junttiudestasi" joka on varmaan kaukaa huomattava niiden misujen keskuudessa ja siksi kiertävät sinut hyvin kaukaa. Ehkä ovat kyllästyneitä ja kovasti pettyneitä kaltaisiisi suomalaisiin miehiin edellisestä suhteestaan.
        Huomaa, että olet vain kateellinen kun muut pääsevät sänkyyn ja sä jäät ilman. Liekö se jonkun mukaan jonkinlainen ns. "Nils Gustafsson -syntrooma"!? :D Itse en tosin pidä Gustafssonia Bodomin murhiin. Siitäkin taitaa paasata MV-lehden palstat pullollaan. Sieltähän heikkomieliset onkivat ns. faktansa, eivätkä hyväksy sitten niitäkään, jotka eivät pidä läheskään MV-lehteä faktana. :)

        Asiattomiin viesteihin vastataan asiattomasti tykinruoka!

        Paljon kehut itseäsi mutta armeijaa et pystynyt suorittamaan. Hullujen huoneella moni kuvittelee olevansa Napoleon joten onko sinulla samaa tautia?


      • Ateisti1982EiKirj
        et_pystynyt_et kirjoitti:

        Paljon kehut itseäsi mutta armeijaa et pystynyt suorittamaan. Hullujen huoneella moni kuvittelee olevansa Napoleon joten onko sinulla samaa tautia?

        Mitä se arvostamasi armeijan käynti siihen kuuluu, että Suomessa on auttamisvelvollisuus jota et ole kyennyt itsekään noudattamaan vaikka olet sen armeijan käynyt? Muilta kyllä vaadit sitten käymään jonkun vitun armeijan, jotta pystyisi puolustamaan perhettään, lähimmäisiään tai tilanteessa toimimaan rohkeasti, joka on monen armeijan kohdalla pelkkää paskapuhetta ja turhaa suurentelua. Puheet on aina armeijan käynneiltä eri kuin teot!

        Yhtä laajaa asevelvollisuutta ei ole muualla kuin Suomessa, Kyproksella ja Kreikalla. Miten ne muualla mahtaa auttaa toisiaan, kunnei ole pahemmin armeijan käyntiä joka olisi jokin tärkein analyysi sille että uskaltaisi auttaa.

        Armeijan käynyt ottaa vaan selfieitä kännykällään verisistä kuolleista ruumiista, jotka kuolee vain siksi kunnei armeijan käynyt tee mitään. Se tässä hulluutta kai eniten on!! Varmaan sodassakin ottaisi kuvan ensimmäisestä verisestä ruumiista, jos vaan voisi saati uskaltaisi tarttua aseeseen. Niin luultavammin selfien kuvaaminen ei silloin onnistu kun kännyköitä todennäköisesti ei saa silloin käyttää. Suomalaiset ovat kännykkä ja alkoholi riippuvaisia, joten tuskin armeijan käynnillä olisikaan paljon minkäänlaista hyötyä kun on aseellisesta palveluksesta vapautettu. Onkohan nykyaikana monikaan lähtenyt kotoaan ilman kännykkää? Pystyisikö edes lähtemään? Tuskin!
        Joidenkin mielestä henkilötodistuksilla ei liioin ole väliä näin "sähköisenä aikana" (jota en ymmärrä), mutta jos känny jäisi kotiin niin se olisi jo maailmanloppu. Henkilötodistus painaa liikaa, joten sitä ei voida koskaan ottaa mukaan?! Kannattaisi vaan armeijan käynyt muistaa, mitä armeijassa käy jos joku puuttuu esimerkiksi täyspakkauksesta, mutta mikään armeijan alkeellisista opeistakaan ei ole mennyt perille, joka kertoo kaiken siitä mitä siitä armeijasta on lopulta hyötyä kun kiinnitätte siihen huomiotanne. Toimikaa sitten sen armeijan käyntinne mukaisesti älkääkä lusmuilko ja vältelkö vastuuta koska vastuu on myöskin sen suorituksen jälkeen, eikä vaan varusmiespalveluksen aikana!


    • Reserviläinen

      No mihin se ateistisivaripaskahousu oikein katosi???????🤔
      Tuliko sotilaspolliisit hakemaan sinua rautojen kera ja on viemässä sinua armeijan ikimuistoiseen arkeen!!!!😃
      Kerro toki älykkövasemmistopiipertäjä mielipiteitä ja mietteitäsi niin saan nauraa sinulle. Olet minusta oikein hauska tyyppi.
      Eläkä vain vasemmistohippi polttele siellä kaiken maailman mömmöjä kun ne kuuleppas pehmentää aivoja .🤕

      • Halla-ahostako puhut. Sen hepun suhteen spollit saattoivat toimia ihan oikein! Rasisti mielivalta saisi luvan loppua, koska se tuottaa väkivaltaa. Sä et voi olla samaa mieltä kanssani koska sä janoat juuri sitä väkivaltaa.

        Käsityksesi minusta kun ei satu vastaamaan todellisuutta .


    • peruSvelliperseet

      Maamammuuttokriittisten isämmmaallisten doktriiniin kuuluu olla puuttumatta tilanteeseen, jossa naista raiskataan tai tapetaan. Tilanteeseen puuttumisen sijaan maamammuuttokriittiset kuvaavat tapahtuman vieressä seisoen kännykällä ja panevat streamin mv-lehteen, jonka jäljeen ne siirtyvät suomi24 palstoille vikisemään.

    • proffakybä

      Pasifisti ei olisi tehnyt terroritekoa.

      • Leftisälykkö

        Siihen tarvitaan aina sotahullu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe