Ev.lut sanoo kristinuskon Jumalaa kehuen. Hänen näkemyksensä mukaan on vain kristinuskon Jumala. Eikö ollut mitään jumalaa ennen kristinuskoa?
Ja ettei ole muita Jumalia kuin epäjumalia. Kristinuskon pääteoksessa Israelilla oli oma Jumalansa, ja muilla kansoilla oli omat jumalansa, Ei niitäkään epäjumaliksi sanottu.
Ja missä sinun Jumalasi on muualla kuin mielikuvituksessa?
Ja ettei ole muita Jumalia kuin epäjumalia. Kristinuskon pääteoksessa Israelilla oli oma Jumalansa, ja muilla kansoilla oli omat jumalansa, Ei niitäkään epäjumaliksi sanottu.
Ja missä sinun Jumalasi on muualla kuin mielikuvituksessa?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Se mitä sanotaan ylhäällä olevaksi paikaksi, on se, mikä on sinun sisälläsi.
Jos sinulla ei siellä ole niin..... sinulla ei sitten ole.
Jumala on toki vanhempi kuin kristinusko, sillä kristinusko syntyi vasta välittömästi paratiisissa tapahtuneen lankeemuksen jälkeen kun Jumala antoi lupauksensa "vaimon Siemenestä joka polkee rikki käärmeen pään". Siitä asti on ollut olemassa kristinusko ja kristillinen kirkko.
Jumalasta Raamatussa sanotaan ettei Hänen päivillä ole alkua eikä loppua ja sitä ei voi ihminen käsittää koska se menee yli luonnollisen järjen ymmärryksen. Vielä vähemmän sitä voi käsittää kaltaisesi epäuskoinen pilkkaaja.
Se on annettu vain niille joille usko on suotu ja jotka ovat säädetyt iankaikkiseen elämään.
Kerroin vain mitä on Raamatussa sanottu, ja miten kaikki jumalat ovat olettavasti vain mielikuvituksessa. Missä sinun Jumalasi on? Voiko esitellä hänet minulle?
Historioitsijat ovat kertoneet uusista uskovista, kristityistä, joita putkahti maailmaan väen ennen vuotta 100. Sinun mielikuvituksesi sai kristinuskon maailman vanhimmaksi uskonnoksi. Katolinen kirkko perustettiin joskus vuonna 150, ja se oli ensimmäinen "kristillinen kirkko".
Jutuissasi ole päätä, ei häntää.
Mitä sitten ihmistä syyttää jos kerran ei ole määrätty/säädetty ikuista elämää samaan - niin ei sitte vai ole, siinä se.
Eli kuinka se oikein on, onko vai eikö. Uhrikin on annettu kaikkien edestä mutta kaikkia ei ole säädetty jne. Mitä ihmettä - sovittaa kaikki, mut jo tiedetään että ei sit kuitenkaan.
Tuo on tuollasta kehää, jota nää kiertää, johon ei tolkkua tuu. Eli on, ei oo, on, ei oo, on, ei oo.
Ja AINA kaikki kuitenkin Itse tottakai ovat "säädetyt" vaikka oltais minkä näkemyksiä tahansa niin määäää kyllä oon säädetty siis se oma nahka aina pelastuu kyllä. :) Ja omaisetkin, ne uskomattomatkin "rukouksen lapsina" jne. sille kuulostaa puheet, mitä kuunnellut aiheesta olen.
No - Totta mooses ne pelastuu. :) kuitenkin aina loppuviimeeks.
"monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." (Matt. 22:14)