Tuhoutuuko aivoista jotakin?

räyhräyh

Onkohan niin, että kun ihminen hurahtaa niin sanottuun "elävään uskoon", aivoista tuhoutuu osa ja hänestä tulee vajaamielinen? Vai onko niin, että vajaamieliset hurahtavat "elävään uskoon"? En tarkoita nyt kaikkia jumalaan uskovia, vaan näitä kiihkohihhuleita täällä.

42

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töött

      En tiedä mutta jotkut tökkii silmiä puhki ja hakkaa hampaat kurkkuun
      -kuristava kurkusta niin että kilpirusto hajalla - sormia ja luitakin välillä
      - päätä ja persuuksiakin on saanu lääkäri joskus parsia kun huumejätkät vähän runttailleet
      - monenlaisia bisnesukkoja lienevät?

      • räyhräyh

        Monet eläväuskoiset ovat entisessä elämässään juoneet tai piikittäneet aivonsa paskaksi.


      • s.e.j.a.p
        räyhräyh kirjoitti:

        Monet eläväuskoiset ovat entisessä elämässään juoneet tai piikittäneet aivonsa paskaksi.

        Huom. entisessä elämässä,juuri tätän maailman mukaan,siinä juuri näkee sen Jumalan suuruuden, kun ihminen ei enää itse mahda itselleen mitään ja Jumala kuitenkin ihmisen armahtaa, kuin tulee ateistillekkin käymään.


      • räyhräyh
        s.e.j.a.p kirjoitti:

        Huom. entisessä elämässä,juuri tätän maailman mukaan,siinä juuri näkee sen Jumalan suuruuden, kun ihminen ei enää itse mahda itselleen mitään ja Jumala kuitenkin ihmisen armahtaa, kuin tulee ateistillekkin käymään.

        Jauhat paskaa, älykääpiö. Luin ihan hiljattain buddhalaismunkista, joka oli jättänyt huumehuuruisen rikollisjengiläisen elämän, kun valaistui. Että se siitä jumalan suuruudesta, tollo.


      • s.e.j.a.p
        räyhräyh kirjoitti:

        Jauhat paskaa, älykääpiö. Luin ihan hiljattain buddhalaismunkista, joka oli jättänyt huumehuuruisen rikollisjengiläisen elämän, kun valaistui. Että se siitä jumalan suuruudesta, tollo.

        budda heidän uskontonsa ja siihen en näppejäni laittas, millään tavalla likoon. En minä käy mitään patsaita palvomaan enkä eläimiä,siinähän käyt palvomaan. Toisilla ihmisillä riittää myöskin omat voimat.


      • räyhräyh
        s.e.j.a.p kirjoitti:

        budda heidän uskontonsa ja siihen en näppejäni laittas, millään tavalla likoon. En minä käy mitään patsaita palvomaan enkä eläimiä,siinähän käyt palvomaan. Toisilla ihmisillä riittää myöskin omat voimat.

        Luuletko sinä vajaamielinen älykääpiö, että minä palvon patsaita? Sinähän olet vielä tyhmempi kuin luulin. Ja se on paljon.


      • s.e.j.a.p
        räyhräyh kirjoitti:

        Luuletko sinä vajaamielinen älykääpiö, että minä palvon patsaita? Sinähän olet vielä tyhmempi kuin luulin. Ja se on paljon.

        Mistä näitä ihmisiä tietää mitä nämä palvovat.Buddha palvoo patsaita. Mistä sinä tiedät kuinka älykäs minä olen ja onneksi en ainakaan ateisti ole,koska ne ovat aivan pihalla.


      • s.e.j.a.p kirjoitti:

        budda heidän uskontonsa ja siihen en näppejäni laittas, millään tavalla likoon. En minä käy mitään patsaita palvomaan enkä eläimiä,siinähän käyt palvomaan. Toisilla ihmisillä riittää myöskin omat voimat.

        "En minä käy mitään patsaita palvomaan enkä eläimiä,"

        palvothan sä jeesuspatsasta vau mitä? :)

        "Toisilla ihmisillä riittää myöskin omat voimat."

        Kyllä vaan ...nimittäin ateisteilla. Uskiksetha eivät nimenomaan pärjää ilman "korkeimpia voimia" :)


      • räyhräyh
        s.e.j.a.p kirjoitti:

        Mistä näitä ihmisiä tietää mitä nämä palvovat.Buddha palvoo patsaita. Mistä sinä tiedät kuinka älykäs minä olen ja onneksi en ainakaan ateisti ole,koska ne ovat aivan pihalla.

        "Mistä sinä tiedät kuinka älykäs minä olen"

        Minä tiedän 101% varmuudella, että olet tollo. Sen tietää siitä, että sinulla on ääliömäisiä uskomuksia. Ja siitä, että sinulla on ääliömäisiä kaksoisstandardeja. Kun sinä polvistut kirkon alttaritaulun ääreen sinähän et tietenkään palvo sitä taulua, se on kristillinen symboli ja blaa blaa blaa. Kun buddhalainen tekee saman, hän tietysti palvoo kivipatsasta, hah hah, kuinka tyhmä hän onkaan. Ai niin, unohdinko mainita, että olet tollo?


      • krusifiiksi
        s.e.j.a.p kirjoitti:

        budda heidän uskontonsa ja siihen en näppejäni laittas, millään tavalla likoon. En minä käy mitään patsaita palvomaan enkä eläimiä,siinähän käyt palvomaan. Toisilla ihmisillä riittää myöskin omat voimat.

        Toiset palvovat ristiinnaulitun patsasta


    • uskonpohjatontyhmyys

      Tuota samaa joutuu jatkuvasti pohtimaan, kun lukee palstan hihhuleiden järjettömiä aivopieruja. Tulevatko vain aivokuolleet ääliöt uskoon, vai tekeekö usko sellaiseksi?

      Uskoon näyttävät hurahtavan sellaiset ihmiset, jotka ovat täysin kyvyttömiä minkäänlaiseen järjelliseen kommunikointiin ja informaation loogiseen käsittelemiseen. Vajaamieliset on aivan liian lievä ilmaisu moisista täysin aivokuolleista idiooteista.

      Tietysti kun korvien välissä ei ole yhtään mitään, niin tuon ammottavan autiuden voi vaivatta täyttää kaikenlaisella uskonroskalla, kun pieninkään järjen ääni ei haittaa ääliömäisten idioottimaisuuksien sokeaa omaksumista.

      Mutta kun päässä on sitten vain ääliömäisiä idioottimaisuuksia eikä pienintäkään järkeä, niin eihän sieltä tule koskaan uloskaan mitään muuta kuin ääliömäisiä idioottimaisuuksia, vailla mitään loogisen järjen hiventäkään. Kuten palstan uskovat meille päivittäin todistavat.

    • Kyllä se taitaa olla enempi niinpäin että ensin tulee aivojen vajaatoiminta ja sitten uskonnollisuus, tässä järjestyksessä.

    • alahommiin

      No siinä olisi jollekin vähintään gradun aihe, miksi sitä ei ole tutkittu?

      • Miettikööt_tahoillaan

        No en tiedä onko tutkittu hihhulismia ja jos on, niin miten se on määritelty. Korrelaatio uskovuudessa ja älyssä on ainakin yleisesti ilmennyt niin, että ei-uskovat omaavat korkeampia ÄÖ-lukemia kuin uskovat. Minusta loogisen kuuloinen kausaliteetti olisi se, että fiksummat ihmiset eivät tuppaa hurahtamaan uskomuksiin, vaan myös käyttävät käytettävissä olevaa järkeään mielummin. Näin siis olisi keskimäärin asian laita. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö löytyisi hölmöjä uskonnottomia ja fiksuja uskovia. Trendin kuitenkin näkee täälläkin selvästi, että mitä jyrkempi ja "vakaampi" usko, niin sitä typerämpiä kommentteja tulee. Enkä kiistä, etteikö täällä olisi pöljiä uskonnottomiakin nähty, mutta tosiaan se ei kumoa tuota suurta trendiä.

        Fiksut ihmiset siis varmasti yleensä tuppaavat huomioimaan, että heidän kannattaa tarkkailla muiden kuin omaansakin ajattelua, ja selvitellä mistä mitkätkin ajatuskulut ja tuntemukset ovat peräisin. Sen sijaan hölmöläiset ihan tuosta vain uskovat mitä jollain herkällä tai muutoin vaikuttavalla hetkellä elämässä mieleen on juolahtanut, ja sen jälkeen vahvistusvinouman tarjoamassa jo valmiiksi vähintään jokseenkin omaksuttujen uskomusten iskostumisen syöksykierteessä ovat menneet mieleensä lukitsemaan jotain - eivätkä he todellakaan pysty tai edes halua tarkastella tätä prosessia kriittisesti.

        Tämän edellisen kappaleen voi tietysti joku uskistrolli yrittää kääntää niin, että ateistit yms. olisivat jämähtäneet johonkin hölmöläisyyteensä, mutta tosiaan siitähän ei näytä olevan tilastollisesti kyse vaan päin vastoin. Vastaan rimpuilu on siis turhaa. Kun kerran näyttää siltä, että uskovuus korreloi ennemmin tyhmyyden kanssa, niin olisi syytä alkaa miettimään, että voisiko asialle kuitenkin tehdä jotain. Tässä kohtaa juttu voisi sitten toimia niinkin päin, että jos lukkiutuneesta uskonnosta luopuminen avaisikin vähän kanavia ja herättäisi miettimään, ja nostattaisi haluan oppia ja ymmärtää.

        Kenties uskonhölmöydestä voisi pakittaa pois ainakin sen verran, että estäisi pahimmat kognitiiviset tuhot; pysäyttäisi järjellisen rappion etenemisen siihen paikkaan, ja yrittäisi korjailla vahinkoja oppimalla jotain hyödyllistä ja tosiasioihin perustuvaa, uskonnon sijaan. Mielestäni sellaista ihmistä, joka tuon älyää tehdä on turhaa kutsua tyhmäksi, vaikka hänellä olisikin ÄO jotain vähän matalampaa tasoa. Hänhän nimenomaan olisi osoittanut älyllistä ryhtiä ja näyttänyt, että kyllä se vähempikin äly piisaa, kunhan sitä KÄYTTÄÄ.

        Uskoville tässä olisi erityisesti mietiskelyn paikkaa. Älkää ottako tätä hyökkäyksenä uskomuksianne vastaan. Ottakaa tämä ihan vain niin, että teidän on ihan oikeasti kaikista eniten syytä olla rehellisiä itsellenne: oletteko miettineet asiaa oikein kertakaikkisen perusteellisesti; oletteko tehneet kaikkenne, että asia on varmasti pohdittu läpikotaisesti, vai uskotteko te vain jotain, mikä teille on opetettu lapsena, ja mitä tukevaa propagandaa olette menneet nyt näin netin päivinä lukemaan ja kuuntelemaan youtubesta?


    • s.e.j.a.p

      Ei ihmisen aivot palautuu normaaliin tilaan, kun ihminen tulee uskoon. Uskoon tultuaan ihminen näkee sen todellisuuden millainen paikka maailma todellisuudessa on ja sen kokonaisuuden. Maailma on kuin uppoava laiva,mitä enempi ihmiset palvoo maailmaa ja rakastaa, sitä enempi siihen laivaan tulee reikiä. Ateisti ei nää kokonaiskuvaa kuin hyvänä ja että maailma menee parempaan suuntaan,mut näin ei ole,siinä näkee juuri sen aivojen vajaavaisuuden ja toiminan. Niin pitkää tämä kirjoitukseni on totta,kunnes maailmassa on täysi rauha ja rakkaus, sitä ei valitettavasti tule,päinvastoin.

      • uskonpohjatontyhmyys

        Tuollainen tynnyrissä kasvanut tietämätön typerys, joka ei osaa edes kirjoittaa, todistaa täsmälleen sen mitä edellä sanottiin aivokuolleiden ääliöiden aivopieruista.


      • räyhräyh

        Jos pitää aivojen normaalitilana sitä kun ei ole muuta kuin matelijan aivot, niin sitten. Tollo.


      • s.e.j.a.p
        uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:

        Tuollainen tynnyrissä kasvanut tietämätön typerys, joka ei osaa edes kirjoittaa, todistaa täsmälleen sen mitä edellä sanottiin aivokuolleiden ääliöiden aivopieruista.

        Hyvin huomaa, kun käy kirjoitukseni luonteenne päälle, näin sen pitää käydäkkin.


      • s.e.j.a.p
        räyhräyh kirjoitti:

        Jos pitää aivojen normaalitilana sitä kun ei ole muuta kuin matelijan aivot, niin sitten. Tollo.

        Mistä teitä ateistija tietää, millainen tuo teidän aivotoiminta on, kun otatte noin helposti pulttiin.Tyyneyttä


      • räyhräyh
        s.e.j.a.p kirjoitti:

        Mistä teitä ateistija tietää, millainen tuo teidän aivotoiminta on, kun otatte noin helposti pulttiin.Tyyneyttä

        Mitä ihmeen pultteja? Minähän olen ihan rauhallinen ja haukun teitä vajaamielisiä tolloja aina.


      • s.e.j.a.p
        räyhräyh kirjoitti:

        Mitä ihmeen pultteja? Minähän olen ihan rauhallinen ja haukun teitä vajaamielisiä tolloja aina.

        Siksi juuri otatkin pulttiin, kun et pysty itseäsi hallitsemaan ja hillitsemään. Etkö tiedä että siinä näkee jo ihmisen heikkouden, jos käydään suoraan haukkumaan.


      • räyhräyh

        Haha! "Etkö tiedä että siinä näkee jo ihmisen heikkouden, jos käydään suoraan haukkumaan."

        Te hihhulit olette siis heikkoja, kun haukutte ateisteja täällä kaiket päivät.D
        Voihan se olla niinkin, että teidän tollojen osalta kysymys on heikkoudesta. Minä taas haukun teitä tolloiksi, koska en arvosta teidän idioottimaisia uskomuksianne sianpaskaa enempää. Tosinaan en edes senkään vertaa.


    • uskonpasko

      Usko perustuu epäloogiseen irrationaalisuuteen, joten sen mukana aivoista näyttää tuhoutuvan koko lailla kaikki kyky loogiseen rationaalisuuteen. Kuten palstan uskovat meille jatkuvasti todistavat ja voi että miten todistavatkin. Kuten vaikkapa tuo böbiböbi, joka on täysin kyvytön perustelemaan mitään väitteitään asiallisesti tai tekemään loogisia päätelmiä.

      Olematon yleissivistys ja se että ei tiedä yhtään mitään yhtään mistään auttaa toki myös uskon lapsellisten typeryyksien sokeassa omaksumisessa. Kuten esimerkiksi todistaa tuo tynnyrissä kasvanut sejap, joka ei osaa edes kirjoittaa, eikä tiedä mistään mitään. Joku apukoulunkin reputtanut aivoton luuseri, eli tyypillinen hihhuli.

    • atteboi

      Selvä aivojen vajaatoimintahan on kyseessä niillä, jotka uskomuksiinsa uskovat.
      Kun vanhin veljeni alkoi uskoa, oli nähtävissä selvä henkinen rappeutuminen.
      Matkusti jopa Israeliin Jeesuksen tappajia katsomaan, eikä tajunnut asioista yhtään mitään, piti jopa juutalaisia jonain Jeesuksen oppilaina, ihme kun ei päässyt reissussa hengestään !
      Pelkkää alamäkeä oli sitten edessä jonkun vuoden, ennen kuin kuoli paleltumalla typeryyksissään.

    • kirjastaluettua

      Olen iltalukemisena selaillut kirjaa Mapping the Mind (Carter, Rita). Yhdessä kappaleessa kerrottiin, että uskovaisilla oli havaittu epänormaalia aktiivisuutta tietyillä aivoalueilla. Kappaleen nimeä en tähän hätään muista enkä aivoaluettakaan. Olisikohan ollut temporaalilohkolla? Jos kiinnostaa niin voin sen koittaa etsiä.

    • Se on hyvin ikävää, että jotkut pitävät Dalai Laman ja Desmond Tutun kaltaisia ihmisiä aivovaurioisina idiootteina.

      Jokainen jolla on järki ja omatunto, ymmärtää mistä sellaisessa suhtautumistavassa oikeasti on kyse.

      Sekin on hyvin ikävää, ettei Buddhan ja Jeesuksen kaltaisia opettajia pidetä arvossa.

      • vm41

        Parhaitenhan sekopäisyys tuli esiin "aatun" tekosissa.


    • Ehtooliseltatullut

      En tiedä, mutta paljon olen nyt jo lähempänä kuolemaa miettinyt sitä kuinka paljon jouduin kärsimään siitä kun olin mikä olin, eli minä olin jonkinlainen raja tapaus siten, että en ollut ns normaali. Esm koulussa en oppinut laskemaan enkä virkkaamaan, mutta sisä lukemisessa olinn paljon edellä muita sekä lauloin paremmin kuin muut. Mutta minulta hukkui kaikki esineet joka koulupäivän jälkeen olin laiskassa taarestissa. Armeijasta selvisin nipin napin. Kaikki oli minulle tuskaa.
      Nyt vanhempana olen huomannut, että olin se mikä olin, se ns Jumala oli minut tänne halunnut kidutettavaksi.

    • BlueDevil

      Ainakin seuraavat osat: isoaivot, korteksi, väliaivot, keskiaivot, aivosilta ja ydinjatke sekä pikkuaivot.

    • Tuosta aivojen tuhoutumisesta ei ole mitään näyttöä.
      Kun minä tulin 35 vuotiaana oltuani ateisti koko elämän ajan siihen asti uskoakseni en saanut mitään aivovauriota enkä esim. käyttänyt päihteitä tai lääkkeitä jotka olisivat voineet tuhota aivoja.

      Jälkeenpäin ajateltuna tuntui kuin olisin ollut kuollut 35 vuotta ateistina vaeltaen, ja sitten vasta elämä alkoi kun tulin uskoon.
      .

      • Voi olla ennenaikaista vanhuudenhöppänyyttä.
        Esiintyykö suvussanne dementiaa normaalia enemmän?


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Voi olla ennenaikaista vanhuudenhöppänyyttä.
        Esiintyykö suvussanne dementiaa normaalia enemmän?

        Ei ole minun tapauksessani kyse dementiasta, vaan siitä että Jeesus on ilmestynyt minulle ja sain tulla tuntemaan Totuuden.
        Suvussani ei ole dementiaa, minulla ei ole diagnosoitu dementiaa ja vielä pää on yhtä terävä kuin nuorella, ainakin vaimoni ja ystävieni mielestä.


      • BlueDevil
        asdfman kirjoitti:

        Ei ole minun tapauksessani kyse dementiasta, vaan siitä että Jeesus on ilmestynyt minulle ja sain tulla tuntemaan Totuuden.
        Suvussani ei ole dementiaa, minulla ei ole diagnosoitu dementiaa ja vielä pää on yhtä terävä kuin nuorella, ainakin vaimoni ja ystävieni mielestä.

        Älä valjehtele Olet saanut voimakkaan iskun päähäsi, näkeehän sen.


      • Jollet saa aivoinfarktia, niin et pakosta huomaa, jos aivoissasi tapahtuu muutoksia. Yht’äkkiä näet pikku-ukkoja ja ne ovat mielestäsi aivan luonnollisia. Ihmettelet, mikseivät muut niitä näe. Alat lukemaan artikkeleja ja/tai käymään tilaisuuksissa, joissa vahvistetaan kokemustasi. Sitten ihmettelet, miten elit vuosia näkemättä niitä pikku-ukkoja.


    • ÄläTuhlaaÄlyäsi

      Uskon Jumalaan ja älykkyyteni on mensan testillä 138 (19:ssä minuutissa). Usko ja älykkyys ei ole keskenään minkäänlaisessa ristiriidassa, paitsi ateistiräyhisten vihakulttuurissa. Siellä täytyy uskoa sellaiseen pahuuteen, oli todellisuus mitä tahansa. Vaikuttaahan tuo siltä, että ateistiräyhisten harmaa aivomassa mahtuu juuri ja juuri omiin kiveksiin. Hyh kun olin ilkeä :D

      • jupitero

        Vaikka ÄO:si olisi 200 ei se tee uskomuksistasi yhtään sen todellisempia :) Valitettava tosiasia jonka ehkä tajuat joskus :)


      • muista.pestä.ne

        Kommenttisi ei anna sinusta mitenkään älykästä käsitystä. Juttujesi perusteella vaikuttaa siltä, että sinulla kaksi aivosolua: toinen toisessa pallissa ja toinen toisessa.


      • Uskonnot tarvitsevat älykkäitä ihmisiä. Älykkäät ihmiset osaavat perustella ihmisvainot ja solvaamiset. Varmaan Puolimatka saisi hyvät pisteet testissä.


    • Aimo.fakta

      Selvähän se, että olemattomiin uskovalla on jokin häiriö päässään.
      Normaali, terve ihminen tietää, mikä on todellisuus.

    • TheRealJ

      En usko, että uskoontulossa aivot varsinaisesti vaurioituvat. Pikemminkin aivojen ohjelmisto menee jotenkin sekaisin (ikään kuin virusohjelma ottaisi vallan). Onhan niinkin päin käynyt, että kiihkouskovainen näkee valon ja tulee järkiinsä (eli haittaohjelma saadaan putsattua pois).

    • Uskontulo on ihmisen sisäisen aikuisen kontaminaatio , sisäisen vanhemman ja lapsen sisällöllä.

    • räyhräyh2

      Kas kas, joku on nostanut ylös vanhan aloitukseni, joka edelleen on ajankohtainen. Tein tämän ennen sitä tapausta, kun eräs uskovainen kahjo, oletettavastikin nimimerkki RaamattuOnTotuus, (opettaja muuten ammatiltaan) rekkasi sen itselleen kiusantekomielessä. Siinäkin tempussa näkee uskovaisten ilkeyden ja tyhmyyden, hän ilmeisesti kuvitteli jotenkin estävänsä minua jatkamasta, kun vei nikkini. Mikä tollo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2073
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1435
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1408
    4. 52
      1273
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe