Oko tämä pelastuskysymys lopun aikana?

kuison

Voiko uskova pelastua lopun aikana, jos hän ei halua pyhittää sapattia vaan kapinoi koko ajan Jumalan selvää käskyä vastaan?

39

466

Vastaukset 39

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jos kapinoi koko ajan Jumalan selvää käskyä vastaan, kannattaisi ehkä miettiä, miksi niin kovasti kapinoi.

• Sinulla on vastaamatta kysymys: Onko saman sukupuolen välinen seksi syntiä vai ei!
        Voisitko vihdoin vastata ja lopettaa minun nimittelyni valehtelijaksi?!

• usko.vainen kirjoitti:

Sinulla on vastaamatta kysymys: Onko saman sukupuolen välinen seksi syntiä vai ei!
        Voisitko vihdoin vastata ja lopettaa minun nimittelyni valehtelijaksi?!

Lopeta yhden ihmisen ahdistelu. Olet monesti valehtelusta kiinni jäänyt. Esim. kun muka "tiedät" Jumalan ajatukset joka asiaan niin se jo selvää valehtelua.

• sage8 kirjoitti:

Lopeta yhden ihmisen ahdistelu. Olet monesti valehtelusta kiinni jäänyt. Esim. kun muka "tiedät" Jumalan ajatukset joka asiaan niin se jo selvää valehtelua.

Minä kysyn tätä niin kauan kunnes saan vastauksen.
        Nyt tuttiritari voi laukata muualle :D

• usko.vainen kirjoitti:

Minä kysyn tätä niin kauan kunnes saan vastauksen.
        Nyt tuttiritari voi laukata muualle :D

Tuo "tuttiritarikin" oli valhetta.

• Eerika Onko saman sukupuolen välinen seksi syntiä vai ei!

• raamatuntuntijalle
        pertsa2012 kirjoitti:

Eerika Onko saman sukupuolen välinen seksi syntiä vai ei!

Hei mun oma pikku kultapuppelini, kaikkee säkin kyselet ja viä naisilta.
        Voitko niinku kertoo ihan omin, siis ihan oikein omin sanoin mikä siinä samansukupuolen välises seksis on syntii ja miks kaikki seksi on syntii ku eihän meitä olis ketään kato olemassa ilman syntiä, vai olisko muru?
        Ja kun ny alotit nii oo kiltti please ja kerro viä mikä sen synnin merkitys on?
        Mun oma pikku mustanvyön raamatun tuntijani.

• Jobinpostia

Luuk.17:21. Biblia (1776). Ei myös teidän pidä sanoman, katso tässä, katso siellä: sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne. (on sisällisesti teissä)

• En tiedä onko se pelastuskysymys, mutta sapatin rikkominen on vakava synti, siitä on määrätty kuolemanrangaistus. Se on täten yhtä vakava käsky kuin "älä murhaa" tai "älä tee huorin".

• Eikö kuolemaan johtava synti ole Jumalan hylkääminen?

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Eikö kuolemaan johtava synti ole Jumalan hylkääminen?

Tai vielä paremmin Jeesuksen hylkääminen. Mutta onko meille lupa uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa pienempiäkin käskyjä, siinä minun kysymykseni kaikille jotka pauhaavat uudesta liitosta ja vapaudesta lain orjuudesta.

• Kristitty.net kirjoitti:

Tai vielä paremmin Jeesuksen hylkääminen. Mutta onko meille lupa uudessa liitossa tehdä syntiä ja rikkoa pienempiäkin käskyjä, siinä minun kysymykseni kaikille jotka pauhaavat uudesta liitosta ja vapaudesta lain orjuudesta.

Pitäköön koko lain se, joka siihen pystyy..

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Pitäköön koko lain se, joka siihen pystyy..

Tällä usein perustellaan syntiä, saamme mukamas rikkoa tahallaan käskyjä, koska "eihän kukaan pysty pitämään koko lakia".

• Kristitty.net kirjoitti:

Tällä usein perustellaan syntiä, saamme mukamas rikkoa tahallaan käskyjä, koska "eihän kukaan pysty pitämään koko lakia".

Saattaa olla, en ole kiinnittänyt huomiota enkä huomannut moista.

• Olen.oikeassa

Kyllä voi pelastua, sapatti on tarkoitettu vain juutalaisille

• Sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista. Sapattikäsky on kymmenestä käskystä kolmas, eikä kukaan kuvittele, että kymmenen käskyä olisi vain juutalaisille. Mooseksen lain mukaan sapatti on myös muukalaisille. Jesajan mukaan sapatti on myös muukalaisille. Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten.

• Olen.oikeassa

Kyllä myös kymmen käskyä oli vain juutalaisille, ei voida erotella lakia eri osiin, jos laitat sapatin pakanan päälle laitat koko lain, laki pitää noudattaa kokonaisuutena, ei voi ottaa laista palasia erikseen joko noudatat KOKO lain tai et mitään. Me olemme nyt Kristuksen lain alla ja sitä meidän täytyy noudattaa.

• Olen.oikeassa kirjoitti:

Kyllä myös kymmen käskyä oli vain juutalaisille, ei voida erotella lakia eri osiin, jos laitat sapatin pakanan päälle laitat koko lain, laki pitää noudattaa kokonaisuutena, ei voi ottaa laista palasia erikseen joko noudatat KOKO lain tai et mitään. Me olemme nyt Kristuksen lain alla ja sitä meidän täytyy noudattaa.

Jos kymmenen käskyä oli vain juutalaisille, silloinhan kristitty saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin. Sanot että laista ei voi ottaa palasia erikseen mutta sitten toteat että olemme nyt Kristuksen lain alla. Ristiriitaista.

• saviseutulainen

Sapatin pitäminen, eikä mikään muukaan pitämisemme, tekomme, kuuliaisuutemme, nöyryytemme, suorittamisemme .... EI MIKÄÄN, EI MIKÄÄN, ITSESTÄMME LÄHTEVÄ voi meitä pelastaa, vain ja ainoastaan Jeesus Kristus meidät voi pelastaa:

... " Tullessamme Jumalan tykö emme saa tuoda mukanamme muuta kuin Kristuksen. Kaikki muu myrkyttää ja turmelee uskon. Se, joka rakentaa täytettyjen velvollisuuksien, lahjojen, armon kokemusten yms. varaan, ei tunne Kristuksen ansiota.

Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi, niin vieraaksi luonnolle. Jos uskot, on sinun joka päivä jätettävä (tappiona ja roskana, Fil. 3:7, 8) syrjään etuoikeutesi, kuuliaisuutesi, kasteesi, pyhityksesi, täytetyt velvollisuutesi, lahjasi, kyyneleesi, liikutuksesi, nöyrtymisesi, niin että ainoastaan Kristus on turvasi. Tekosi ja itsekylläisyytesi on hävitettävä päivittäin. Kristus on Jumalan lahja (Joh. 3:16; 4:10). Usko on Jumalan lahja (Ef. 2:8). Anteeksiantamus on armolahja (Room. 5:16). Luonto raivostuu, kiusaantuu ja on kiukkuinen siitä, että kaikki on lahjaa ja ettei sitä voi millään ostaa, ei töillä, ei kyyneleillä eikä velvollisuuksien täyttämisellä. Kaikki työt on suljettu pois ja ne ovat arvottomia taivaassa."
      ...

( Ote Thomas Wilcoxin kirjasesta KALLIS HUNAJAN PISARA )

"Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta. Ette itsenne kautta; se on Jumalan lahja. Ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi".

YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.

• Siinäpä oli hyvää tekstiä.

• Sapatin pitäminen ei voi meitä pelastaa, miten on, saammeko rikkoa sapattia? Saammeko armon alla rikkoa tahallaan Jumalan käskyjä ja tehdä syntiä?

• KTS--

Joutuuko helevettiin jos käyttäää useammasta eri langasta kyhättyä vaatekappaletta yllään?

Tässä teologinen ongelma!

• Raamatussa ei kielletä useammasta eri langasta kyhättyä vaatekappaletta, ainoastaan pellavan ja villan sekoitus kielletään. Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka olisi kudottu pellavasta ja villasta.

• Kumpiko
        Kristitty.net kirjoitti:

Raamatussa ei kielletä useammasta eri langasta kyhättyä vaatekappaletta, ainoastaan pellavan ja villan sekoitus kielletään. Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka olisi kudottu pellavasta ja villasta.

Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Gal 3:2 näin Paavali kyseli Galatian uskovilta ja sama kysymys sinulle, saitko Hengen uskossa kuulemisesta vaiko tekemällä lain vaatimia tekoja?

• Kumpiko kirjoitti:

Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako te saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Gal 3:2 näin Paavali kyseli Galatian uskovilta ja sama kysymys sinulle, saitko Hengen uskossa kuulemisesta vaiko tekemällä lain vaatimia tekoja?

Miten siis on, saammeko armon alla tehdä syntiä ja rikkoa tahallaan Jumalan käskyjä?

• KTS--
        Kristitty.net kirjoitti:

Raamatussa ei kielletä useammasta eri langasta kyhättyä vaatekappaletta, ainoastaan pellavan ja villan sekoitus kielletään. Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka olisi kudottu pellavasta ja villasta.

Mulla on miljoona vaatekappaletta joissa on sekä pellavaa että villaa enkä kysy lupia niiden käyttämiseen.

• KTS-- kirjoitti:

Mulla on miljoona vaatekappaletta joissa on sekä pellavaa että villaa enkä kysy lupia niiden käyttämiseen.

Mahtaa olla mukavia asusteita nuo pellavan ja villan sekoituksesta tehdyt vaatteet. Pellava nimittäin ei jousta kun taas villa venyy ja paukkuu, ei siitä seoksesta saa tehtyä minkään näköistä vaatetta.

• KTS--
        Kristitty.net kirjoitti:

Mahtaa olla mukavia asusteita nuo pellavan ja villan sekoituksesta tehdyt vaatteet. Pellava nimittäin ei jousta kun taas villa venyy ja paukkuu, ei siitä seoksesta saa tehtyä minkään näköistä vaatetta.

Päivitä tekstiilitietos:
        https://www.tailorstore.fi/takit-ja-puvut/hiekanvärinen-liivi-villasta-pellavasta-1

• KTS--
        Kristitty.net kirjoitti:

Mahtaa olla oikein mukava. Mikäs siinä, jos tykkää rikkoa Jumalan käskyjä.

Oman järjen käyttö paimentolaisten sääntöjen suhteen on sallittua. Se oli sitä jo Jeesuksenkin aikana saati nyt.

• KTS-- kirjoitti:

Oman järjen käyttö paimentolaisten sääntöjen suhteen on sallittua. Se oli sitä jo Jeesuksenkin aikana saati nyt.

Sanoisitko että kymmenen käskyä on paimentolaissääntöjä?

• muitasapatinpäivää

Kymmenen käskyä ei ole paimentolaissääntö vaan Jumalan omalla sormellaan kahteen kivitauluun kirjoittama muuttumaton tahto, joka sisältää myös käskyn "Muista sapatinpäivää, että sen pyhität..."

• LopettakaaJo
        muitasapatinpäivää kirjoitti:

Kymmenen käskyä ei ole paimentolaissääntö vaan Jumalan omalla sormellaan kahteen kivitauluun kirjoittama muuttumaton tahto, joka sisältää myös käskyn "Muista sapatinpäivää, että sen pyhität..."

Mites te sapatistit, kun laki sanoo, että jos joku ei pysy tarkoin kaikessa siinä mitä laki vaatii, niin sellaset on surmattava. Joten oletteko te pysyneet kaikessa mitä laki sanoo, vai oletteko nyt etsintäkuulutettuja toisten juutalaisten taholta?

Tai laitatteko te käytäntöön itse sen mitä laki vatii, esim 5. Moos 17 luvussa on näin: "Jos jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle, on keskuudessanne mies tai nainen, joka tekee sellaista, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, ja rikkoo hänen liittonsa. . . . .sinun on vietävä se mies tai nainen, joka on tehnyt sen pahan teon, kaupungin portin edustalle ja kivitettävä hänet kuoliaaksi.

kivitättekö te kaikki omissa kaupungeissanne Jumalan tahtoa vastaan rikkovat, vai rikotteko itse Jumalaa vastaan, kun ette surmaa noita lainrikkojia?

• LopettakaaJo
        LopettakaaJo kirjoitti:

Mites te sapatistit, kun laki sanoo, että jos joku ei pysy tarkoin kaikessa siinä mitä laki vaatii, niin sellaset on surmattava. Joten oletteko te pysyneet kaikessa mitä laki sanoo, vai oletteko nyt etsintäkuulutettuja toisten juutalaisten taholta?

Tai laitatteko te käytäntöön itse sen mitä laki vatii, esim 5. Moos 17 luvussa on näin: "Jos jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle, on keskuudessanne mies tai nainen, joka tekee sellaista, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, ja rikkoo hänen liittonsa. . . . .sinun on vietävä se mies tai nainen, joka on tehnyt sen pahan teon, kaupungin portin edustalle ja kivitettävä hänet kuoliaaksi.

kivitättekö te kaikki omissa kaupungeissanne Jumalan tahtoa vastaan rikkovat, vai rikotteko itse Jumalaa vastaan, kun ette surmaa noita lainrikkojia?

Ellei tuo edellinen vielä saa sapatti-intoilijoita järkiinsä , niin tässä lisää suoraan Raamatusta, jonka ilmoittamaa lakia ainakin nimimerkki "Kristitty.net" sanoo tarkoin noudattavansa.

5 Moos 28:58-64
        Jos et noudata tarkoin kaikkia tämän lain sanoja, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan, etkä pelkää Herran, sinun Jumalasi, kunnioitettavaa ja pelättävää nimeä,
        Herra lyö sinua ja jälkeläisiäsi erityisen ankarilla ja pitkällisillä vitsauksilla, pahoilla ja pitkällisillä sairauksilla.
        Hän tuo takaisin keskuuteesi kaikki Egyptin taudit, joita sinä kammoat, ja ne tarttuvat sinuun.
        Herra antaa tulla sinun päällesi myös kaikenlaisia sairauksia ja vaivoja, joista ei ole kirjoitettu tässä lain kirjassa, ja lopulta sinä tuhoudut.

• kiitosHerran

Sapatti on edelleen Herran, sinun Jumalasi, pyhittämä ja siunaama päivä, jota Jeesuksen ja alkuseurakunnan esimerkin mukaan jokainen Herran oma haluaa pyhittää. Joka päivä yli 3000 uskovaa tekee päätöksen seurata Jeesusta myös sapattiasiassa. Tämä merkitsee sitä, että noin 21 000 uutta uskovaa joka viikko alkaa iloita sapatin pyhyydestä. Vuositasolla tämä merkitsee yli miljoonaa uutta sapatinpyhittäjää, joiden silmät Pyhä Henki on avannut evankeliumin totuudelle, kiitos Herran!

• perinnäissäännötkunniaan

Onhan tuo selvä asia, että lauantai on oikea pyhäpäivä Raamatun mukaan, mutta eikö isien perinnäissäännöt ole vielä teäkeämpiä?

• Deja vu. Olemme vääntäneet tästä aiheesta aiemminkin. Isien perinnäissäännöt eivät voi kumota Raamatun totuuksia.

• arkipäivänkristillisyys

"Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden" Matt.15:6 - sanoo Jeesus, kun sapatti on siiretty arkipäivälle. "Mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä" jae 9

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      994
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      834
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      731
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      192
      708
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      65
      642
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      45
      540
    8. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      523
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      503
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      493
    Aihe