Mikä tärkeintä juutalaisuudessa tässä vuodessa?

Omalta_kohdaltasi

Mikä tärkeintä juutalaisuudessa tässä vuodessa? Mitä juutalaisuus sinulle merkitsee tässä vuodessa?

7

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omakohtaista_kysyn

Omakohtaista kysyn. Mitä juutalaisuus sinulle merkitsee? Tietysti vastauksissa voi olla paljonkin erilaisia lähtökohtia, jos rehellisiä vastauksia annetaan. Mitä juutalaisuus sinulle merkitsee? Mistä sait elämääsi yleensä sen kiinnostuksen juutalaisuutta kohtaan? Mikä juutalaisuudessa sinua kiinnostaa ja mistä syystä? En ole kiinnostunut erilaisista ihmisten näkemyksistä juutalaisuudesta ikäänkuin tieteellisesti vaan ihan aitona ihmisenä mikä juutalaisuudessa sinua sytyttää tai vihastuttaa tai mitä vain itse osaat tästä asiasta kertoa?

Maailmassa paljon erilaista juutalaisuuteen liittyen! Mikä on mielestäsi vanhinta juutalaisuuteen liittyen ja mistä tämän käsityksen olet saanut? Mitä itse ajattelet juutalaisuudesta tässä ajassa ja mitä aikaa yleensä mielestäsi elämme? Mistä olet saanut sen tiedon juutalaisuudesta omassa elämässäsi? Oletko aito ihminen vai pelkästään trolli, joka on opetettu tekemään jotain tässä juutalaisuus asiassa? Tietysti ihmisinä aina olemme sen elämämme ainoita ihmisiä näitä asioita pohtiessamme ja tekemässä erilaisia tulkintoja näistä meihin ihmisinä vaikuttavista asioista!

• Mihin_uskot

Mihin uskot tässä maailmassa? Hyvin tärkeä kysymys jokaiselle ihmiselle!

• Tällä_palstalla

Tällä palstalla esitetään Raamatusta että on kamelikuskien ja paimentolaisten ikivanhoja kirjoituksia. Mitä olet mieltä tästä? Kerro, sillä Raamattu ihan keskeistä juutalaisuudessa, sillä Raamatussa esitetty Jumala maan ja taivaan Luojana on kutsunut Aabrahamin ja Juudaan eli Israelin olemaan taivaallisen Jumalan Valtakuntansa esikuvallisena patriarkkana, toki ei Herrana ja Kuninkaana Jumalan Valtakunnassa, sillä se osa on säädetty jo luomisessa noin 2000 vuotta ennen Aabrahamia ja 4000 vuotta ennen Israelin Immanuelia! Tiesitkö tämän?

• Tässä_vuodessa

tässä vuodessa juutalaisuudessa tärkeintä täyttyä Jumalan Pyhällä Hengellä ja annetaan Israelin Herran ja Kuninkaan nimessä! Amen, ja halleluja!

• Juutalaiset itse määrittelevät sen, mikä heille on tärkeintä.

• rrrtttttttt

Oletko sitä mieltä ,että tämä palsta pitäisi siivota Jeesustelusta kokonaan?

• Olishan se tietysti kohteliasta, mutta meillä ei tunneta sellaista sanaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6332
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4764
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3314
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3151
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1770
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1598
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1418
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1328
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      84
      1244
    Aihe