Palstagallupeista taustatietoa...

Korppis..hyvääyötä

kirjoittajien yksityiselämän ja ulkonäön hahmottamiseen, naamakuvan piirtämiseen tai kronikan kirjoittamiseen.

Olen syyspùhastelujeni lomassa keskittynyt lukemaan keskusteluja. Jos keskittyy lukemiseen huomaa kuinka paljon kirjoittajat vapaaehtoisesti kertovat itsestään ja elämästään.

On helppo hahmottaa kertojan kasvonmuoto, hiusten väri, paino, pituus, kampaus ja ruumiinrakenne.

Moni ei halua kuviaan profiiliin, pelkää tulla tunnistetuksi, mutta kuitenkin moni haluaa kertoo avoimesti yksityiskohtia omasta elämästään ja ulkonäöstään.

Halu on kova myös julkituoda omat terveystiedot tai kuvailla sporttisia harrastuksia. Selitellä raha-asiat, varallisuus, velat ja verotiedot. Suosittua on myös valottaa omia ruokatottumuksia ja alkoholin käyttöä.

On siis helppo piirtää kuva ilman valokuvaa teistä rakkaat palstalaiset ; )

271

3276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkä verran totuudenmukaisia ne sitten ovat.
      Pystyy hahmottamaan vain eri nikit ja minkälainen (vääristynytkin) mielikuva nikin takana kirjoittavalla on itsestään. Joitakin voisi heidän omien kuvaustensa perusteella luulla aivan eri näköisiksi kuin mitä profiilikuva kertoo.
      Niinkuin minutkin.

      • totuudenmukaisesti

        korppiksenhan palstalaiset tietääkin,
        saatanan ruma itseään ja erinomaisuuttaan täynnä oleva korven lusmu joka ei pysy edes jakkaralla, joka korostaa jokaista siivoamaansa havunneulaakin, sellaisia toimia jotka terveille palstalaisille ovat normaaleja arkirutiineja.


    • kylmätotuus

      Jos aloittaja on "korpikirjailija", niin sinullahan on ollut suurin tarve kertoa yksityiselämästäsi ilman palstagallupeitakin.

      Minulta tuo halu puuttuu täysin.

      Olen kuitenkin kirjoittanut suosivani kotimaista ruokaa ja hyödyntäväni metsiemme marja- ja sienisatoa ja pyrin välttämään tuontituotteita.

      Jos sinulle on helppoa määrittäää jopa niminerkkien ulkoinenolemus kirjoitusten perusteella, niin aloitapa vaikka minusta ja kerro näkemäsi. Siis aivan kaikki.

      Odotan vastaustasi suurella mielenkiinnolla.

      • kylmätotuus

        Pahoitteluni,että määrittää-sanaan tuli yksi ä- kirjain liikaa ja nimimerkistäkin tuli niminerkki.

        Taannoin kerroit boikotoivasi kaikkia kotimaisia tuotteita. Ennenkaikkea elintarvikkeita. Kuinka päätöksesi onnistui käytännössä?

        Hyvää yötä!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Pahoitteluni,että määrittää-sanaan tuli yksi ä- kirjain liikaa ja nimimerkistäkin tuli niminerkki.

        Taannoin kerroit boikotoivasi kaikkia kotimaisia tuotteita. Ennenkaikkea elintarvikkeita. Kuinka päätöksesi onnistui käytännössä?

        Hyvää yötä!

        Sinusta tiedän, että olet yöeläjä. Syytä en tiedä, mutta kai siihen syykin on.
        Olet yli 70-vuotias yksin elävä. Sinulla on yksi aikuinen poika. Pidät musiikista, mutta et minusta. Asut Savossa ja käytät oikolukuohjelmaa. Virheet kirjallisessa esityksessä aiheuttavat sinussa epätoivoa ja korjaat oitis virheet. Kertoo täydellisyyteen pyrkivästä luonteestasi.

        Sitten ruokajuttuihin. Olen siirtynyt suomalaisiin kalliisiin tuotteisiin nyt kun voin niitä ostaa ja samalla säästän selvää rahaa muihin jutskoihin.. Eilen tein iltaostosmatkan lähimarkettiin. Nurmeksen kylmäsavulohta 240g hintaan 2,70 e.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Sinusta tiedän, että olet yöeläjä. Syytä en tiedä, mutta kai siihen syykin on.
        Olet yli 70-vuotias yksin elävä. Sinulla on yksi aikuinen poika. Pidät musiikista, mutta et minusta. Asut Savossa ja käytät oikolukuohjelmaa. Virheet kirjallisessa esityksessä aiheuttavat sinussa epätoivoa ja korjaat oitis virheet. Kertoo täydellisyyteen pyrkivästä luonteestasi.

        Sitten ruokajuttuihin. Olen siirtynyt suomalaisiin kalliisiin tuotteisiin nyt kun voin niitä ostaa ja samalla säästän selvää rahaa muihin jutskoihin.. Eilen tein iltaostosmatkan lähimarkettiin. Nurmeksen kylmäsavulohta 240g hintaan 2,70 e.

        Jokainen palstalainen, joka kirjoituksiani lukee tietää, että kirjoitan useimmiten myöhään illalla tai yöllä. Myös se, että asun Savossa, pidän musiikista ja minulla on yksi aikuinen poika on monien tiedossa, koska olen nuo tiedot itse antanut.
        Noissa asioissa osuit oikeaan. Pidäthän kirjaa kaikista vanhoista kirjoituksista omien sanojesi mukaan.

        Valitettavasti muut oletuksesi menivät aivan poskelleen.
        On vielä monta monta vuotta siihen, kun täytän 70 vuotta. Oikolukuun en ole koskaan edes tutustunut, vaan käytän oppimaani oikeinkirjoitusta vaihtelevalla menestyksellä.
        Täydellisyyteen en pyri millään alalla, koska tiedän varsin hyvin, että ihminen (jopa minä) on aina keskeneräinen.
        Myönnän, että minua kiukutti palstalle tullessani suunnattomasti joidenkin nimimerkkien huono kirjoitustaito ja se, ettei heillä ollut suomen kieli ollenkaan hallinnassa. Nyt olen siihen jo tottunut, eikä se minua enää vaivaa.

        Kirjoitit myös, etten pidä sinusta.
        On totta, etten pidä siitä, kun otat jonkun asian esiin ja jouduttuamme "napit vastakkain" lopetatkin keskustelun, kun vaadin perusteluja mielipiteellesi.
        Minusta se ei ole mitään keskustelua, vaan tyhjänpäiväistä jorinaa ja uskottavuutesi kärsii inflaation.

        Kerrohan seuraavaksi ulkomuotoni ja terveystietoni. Katsotaan sitten, miten hyvin kuvauksesi vastaa todellisuutta. Voisit myös pohtia tarkemmin syitä, miksi kirjoitan tänäänkin tähän aikaan, kun kunnon ihmiset nukkuvat.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Jokainen palstalainen, joka kirjoituksiani lukee tietää, että kirjoitan useimmiten myöhään illalla tai yöllä. Myös se, että asun Savossa, pidän musiikista ja minulla on yksi aikuinen poika on monien tiedossa, koska olen nuo tiedot itse antanut.
        Noissa asioissa osuit oikeaan. Pidäthän kirjaa kaikista vanhoista kirjoituksista omien sanojesi mukaan.

        Valitettavasti muut oletuksesi menivät aivan poskelleen.
        On vielä monta monta vuotta siihen, kun täytän 70 vuotta. Oikolukuun en ole koskaan edes tutustunut, vaan käytän oppimaani oikeinkirjoitusta vaihtelevalla menestyksellä.
        Täydellisyyteen en pyri millään alalla, koska tiedän varsin hyvin, että ihminen (jopa minä) on aina keskeneräinen.
        Myönnän, että minua kiukutti palstalle tullessani suunnattomasti joidenkin nimimerkkien huono kirjoitustaito ja se, ettei heillä ollut suomen kieli ollenkaan hallinnassa. Nyt olen siihen jo tottunut, eikä se minua enää vaivaa.

        Kirjoitit myös, etten pidä sinusta.
        On totta, etten pidä siitä, kun otat jonkun asian esiin ja jouduttuamme "napit vastakkain" lopetatkin keskustelun, kun vaadin perusteluja mielipiteellesi.
        Minusta se ei ole mitään keskustelua, vaan tyhjänpäiväistä jorinaa ja uskottavuutesi kärsii inflaation.

        Kerrohan seuraavaksi ulkomuotoni ja terveystietoni. Katsotaan sitten, miten hyvin kuvauksesi vastaa todellisuutta. Voisit myös pohtia tarkemmin syitä, miksi kirjoitan tänäänkin tähän aikaan, kun kunnon ihmiset nukkuvat.

        Tietenkin olet kertonut nuo tiedot itsestäsi palstalla. Miten muuten tietäisin ja tästähän aloituksessa juuri oli kysymyskin.

        Kerroit, että en vastaa ja jätän keskustelun kanssasi kesken enkä vastaa kysymyksiisi. Tuota en ole itse huomannut. Onko joku asia jäänyt sinua vaivaamaan, kysy reilusti, vastaan mikäli osaan.

        En minä ruumiinrakennettasi, hiusväriäsi tai muita ulkoisia tuntomerkkejäsi tiedä. Siitähän aloituksessa oli myös kysymys. Useat tykkäävät kertoa ulkonäöstään.
        Itselläni on profiilissa kuva, jotta ei tarvii selitellä "nuorekasta" olemusta.

        Tykkäät jutustella kanssani siksikö, että olen haasteellinen vai siksikö, että koet muiden oikeinkirjoitustason riittämättömäksi sinulla. (näin annoit ymmärtää)

        Jos olet vielä työelämässä kiinni käytät työaikaasi väärin. Useinhan esim. hoitoalalla hoitajia ei saa potilaan luokse koska he roikkuvat keskustelupalstoilla eli väärinkäyttävät työnantajan heille maksamaa työaikaa väärin.

        No, ethän sinä toki sellaista.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Tietenkin olet kertonut nuo tiedot itsestäsi palstalla. Miten muuten tietäisin ja tästähän aloituksessa juuri oli kysymyskin.

        Kerroit, että en vastaa ja jätän keskustelun kanssasi kesken enkä vastaa kysymyksiisi. Tuota en ole itse huomannut. Onko joku asia jäänyt sinua vaivaamaan, kysy reilusti, vastaan mikäli osaan.

        En minä ruumiinrakennettasi, hiusväriäsi tai muita ulkoisia tuntomerkkejäsi tiedä. Siitähän aloituksessa oli myös kysymys. Useat tykkäävät kertoa ulkonäöstään.
        Itselläni on profiilissa kuva, jotta ei tarvii selitellä "nuorekasta" olemusta.

        Tykkäät jutustella kanssani siksikö, että olen haasteellinen vai siksikö, että koet muiden oikeinkirjoitustason riittämättömäksi sinulla. (näin annoit ymmärtää)

        Jos olet vielä työelämässä kiinni käytät työaikaasi väärin. Useinhan esim. hoitoalalla hoitajia ei saa potilaan luokse koska he roikkuvat keskustelupalstoilla eli väärinkäyttävät työnantajan heille maksamaa työaikaa väärin.

        No, ethän sinä toki sellaista.

        Kuvan piirtäminen ei siis olekaan helppoa, vaikka niin aloituksessasi väität.
        Sekin vähäinen yritelmäsi, jonka minusta koetit tehdä, meni suurimmalta osin täysin mönkään.

        Alempana tässä ketjussa totesitkin, ettei ole väliä mitä kirjoittaa kunhan vaan kirjoittaa.

        Minun asenteeni kirjoittamiseen on aivan erilainen ja siitä syystä on turhaa jatkaa tätä "keskustelua".


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kuvan piirtäminen ei siis olekaan helppoa, vaikka niin aloituksessasi väität.
        Sekin vähäinen yritelmäsi, jonka minusta koetit tehdä, meni suurimmalta osin täysin mönkään.

        Alempana tässä ketjussa totesitkin, ettei ole väliä mitä kirjoittaa kunhan vaan kirjoittaa.

        Minun asenteeni kirjoittamiseen on aivan erilainen ja siitä syystä on turhaa jatkaa tätä "keskustelua".

        Laaja-alaisesti ajatellen kuvan piirtäminen ei ole yksiselitteinen asia.

        Haluat, että keskustelisin sinun ulkonäötäsi. Mielikuvituksessani se onnistuu, eikä se välttämättä ole näköisesi, mutta se on kuva sinusta. Kuva, jonka teksteilläsi olet luonut.

        Minulle kuvasi heijastuu sumuisena, agressiivisena yksinäisenä ihmisestä.


        Syyllistyt usein kirjoittamaan itseäsi vastaan.

        kirjoitit minulle.

        "On totta, etten pidä siitä, kun otat jonkun asian esiin ja jouduttuamme "napit vastakkain" lopetatkin keskustelun, kun vaadin perusteluja mielipiteellesi."

        Nyt kävi näin.


    • Kun ei ole mitään salattavaa eikä tarvitse ketään huijata, niin varmaan olet minustakin piirtänyt totuudenmukaisen kuvan.
      Kaikkine patakampauksineen ;)

      Jos täällä käyttää mielikuvitustaan ja ruokkii oletuksiaan, niin kuvahan voi pikku päässä vääristyä omituiseen muotoon.
      Väliäkö tuolla, mitä joku tuntematon mielessään sepittelee ja joskus ne myös julki tuo.
      Itse totuuden parhaiten tietää, sitä vastaan on kenenkään turha väittää.
      Tämähän on vain nimimerkkien temmellyskenttä.

      • Samaa mieltä. Mitäpä salattavaa tavallista rauhallista elämää viettävällä voisi olla. Jos on, niin kukapa niistä täällä kertoilisi.
        Ihan hyvin voi kirjoitella mistä pitää, mistä ei. Jos ei kukaan kertoisi mitään itsestään palsta olisi aika tylsä.


      • Sinä Ancelika olet aito ja oikea 😊 samoin mielikki.mummo.


      • korppis kirjoitti:

        Sinä Ancelika olet aito ja oikea 😊 samoin mielikki.mummo.

        Ancelina 😚tietty


    • Vain.tämä.hetki.ja.asia

      Olen kiinnostunut vain asiasta josta kirjoitetaan. En mieti henkillöä lainkaan, en sukupuolta, en ikää, paitsi tietenkin tällä palstalla oletan että ovat yleensä 60. Mietinkin joskus, miten joku voi muistaa mitä toinen on kirjoittanut viikko sitten ja palata niitä muistuttamaan ja tivaamaan. En ikinä ehtisi enkä muistaisi.

    • flegmaatti

      Ja sitten kukin hahmottaja hahmottaa kiinnostuksensa kohteesta sellaisen hahmon kuin hahmottajan omiin kokemuksiin, ennakkoluuloihin sekä toiveisiin sopii.
      Yleensä mahdollisimman kielteisen hahmon.

      Hahmojen joukossa on vähemmän kaltaisiani, oloonsa kiusallisen tyytyväisiä hahmoja joka sekin on halutessa tukittavissa äärimmäisen kehnon olotilan muuntamiseksi.

      Yleensä suomalaisilla on laaja henkilökohtainen reviiri herkät varpaat intimiteettiin liittyvissä asioissa.

      • Miksi pitää muodostaa kielteinen hahmo?
        Miten voit määritellä henkilön kiusallisen tyytyväiseksi?

        Keskustelupalstat myötäilevät yleistä mediayhteisöjen teemaa. Hyvin menee, mutta menköön 😊


    • Minut ainakin jokainen tuntee, ainakin naamakuvastani. Kuvien ottamista yleisempäänkin käyttöön olisi toivottavaa.

      • peilistä.näkee

        Facebook on tarkoitettu naamakuville. Ei mielestäni täällä naamoja tarvita.
        Yleensähän nuo gallup-aloitukset ovat sellaisia, että aloittaja tulee hetken päästä kirjoittamaan itsestään tyyliin: minulla on paksut, pitkät hiukset, minulla on sopusuhtaiset kasvonpiirteet, minulla on kaunis iho, minulla pitkät sääret ja mieheni kehuu minua.

        Minulla ei ole tarvetta muodostaa kuvaa palstalaisista eikä luoda itsestäni heille.


      • flegmaatti
        peilistä.näkee kirjoitti:

        Facebook on tarkoitettu naamakuville. Ei mielestäni täällä naamoja tarvita.
        Yleensähän nuo gallup-aloitukset ovat sellaisia, että aloittaja tulee hetken päästä kirjoittamaan itsestään tyyliin: minulla on paksut, pitkät hiukset, minulla on sopusuhtaiset kasvonpiirteet, minulla on kaunis iho, minulla pitkät sääret ja mieheni kehuu minua.

        Minulla ei ole tarvetta muodostaa kuvaa palstalaisista eikä luoda itsestäni heille.

        Olen rajannut F-B kaverini kahdeksaan henkilöön.


      • peilistä.näkee kirjoitti:

        Facebook on tarkoitettu naamakuville. Ei mielestäni täällä naamoja tarvita.
        Yleensähän nuo gallup-aloitukset ovat sellaisia, että aloittaja tulee hetken päästä kirjoittamaan itsestään tyyliin: minulla on paksut, pitkät hiukset, minulla on sopusuhtaiset kasvonpiirteet, minulla on kaunis iho, minulla pitkät sääret ja mieheni kehuu minua.

        Minulla ei ole tarvetta muodostaa kuvaa palstalaisista eikä luoda itsestäni heille.

        Tällaisia aloituksia tekee hän, jolle itselleen materia ja ulkoiset puitteet ovat tärkeitä.


      • peilistä.näkee kirjoitti:

        Facebook on tarkoitettu naamakuville. Ei mielestäni täällä naamoja tarvita.
        Yleensähän nuo gallup-aloitukset ovat sellaisia, että aloittaja tulee hetken päästä kirjoittamaan itsestään tyyliin: minulla on paksut, pitkät hiukset, minulla on sopusuhtaiset kasvonpiirteet, minulla on kaunis iho, minulla pitkät sääret ja mieheni kehuu minua.

        Minulla ei ole tarvetta muodostaa kuvaa palstalaisista eikä luoda itsestäni heille.

        Facebook on rinnastettavissa keskustelupalstaan siten, että kuvien sijaa täällä kuvaillaan itseä ja elämäntilanteita positiivisissa oloissa. Täällä tosin saa negatiivisen palautteen heti...pyh...Facessa ei kirjoiteta vastinetta vaan hymyillään sisäänpäin hiljaa.


    • Psykoterapeutitar

      Jostain syystä esim. nimimerkkikin saa tunteita aikaan ja antaa kuvan kirjoittajasta; harmaa mummopolkkatukkainen ylipainoinen haiseva nilkuttaja velkainen työkyvyttömyyseläkeläinen ym. On muuten tänään nimipäiväkin😜On se kiva kuvitella ihmisiä kirjoitusten takana. Jotka ovat vastaan, saavat karvat nousemaan pystyyn, kun taas komppaajat saavat lämpimät tunteet pintaan. Kaikesta huolimatta on mukava kirjoitella!

      • Olen kanssasi täysin samaa mieltä 🤗


    • Aatella, joku jopa bloggaakin täällä ja haluaa kirjoittaa joka risauksestaan elämässään tänne. Mutta uskokoon ken tahtoo. Minusta ei väliä mitä kukainenkin itsestään kirjoittaa. Vain hengentuotteillaan on ja sillä, miten suhtautuu muihin kirjoittajiin.

    • Heikunkeikku

      Minä en ajattele ihmisten naamoja lukiessani kommentteja. Ne ihmiset, jotka ovat laittaneet kuvansa näkösälle, niin niiden näöt tietenkin tietää, mutta muiden näköjä en edes ajattele.
      Enkä edes muista, mitä kukin nimimerkki on itsestään kirjoittanut. Olen huono tallentamaan päähäni asioita, jotka eivät minua kiinnosta tai ovat epäoleellisia.

      Mitä minuun tulee, niin kerron itsestäni vain harvoja asioita. Ammatin ja hiusten värin/pituuden olen kertonut, mutta en muuta merkityksellistä. Paljon jätän kertomatta. Miksi: Koska en halua.

      • Minullekin ihmisten ulkoisella olemuksella ei ole merkitystä kun täällä kirjoitellaan. Se mitä ajatuksia ihminen kirjoittaa ja miten, miten suhtautuu toisiin kirjoittajiin on oleellista


      • Moiks Heikku!

        Outoa, että et luovana persoonana tee mielikuvia kirjoitusten perusteella.

        Minun mielikuvitus laukkaa täyttä vauhtia kun kerrot esim. saarielämästäsi. Sijoitan sinut sinne touhuilemaan tuuhea tukka tuulessa hulmuten saamieni mielikuvieni mukaan.

        Muistan joistakin kirjoittajista kuten sinustakin vuosien takaa jonkun erikoisen ominaisuuden. Sinä kirjoitit kauan kauan sitten koomanukkumisestasi ja jos oikein muistan sinulla oli rekisteröity nimimerkki, joka ei suinkaan ollut heikku.

        No, sinä olet kiva juttuseuralainen.


      • Heikunkeikku
        korppis kirjoitti:

        Moiks Heikku!

        Outoa, että et luovana persoonana tee mielikuvia kirjoitusten perusteella.

        Minun mielikuvitus laukkaa täyttä vauhtia kun kerrot esim. saarielämästäsi. Sijoitan sinut sinne touhuilemaan tuuhea tukka tuulessa hulmuten saamieni mielikuvieni mukaan.

        Muistan joistakin kirjoittajista kuten sinustakin vuosien takaa jonkun erikoisen ominaisuuden. Sinä kirjoitit kauan kauan sitten koomanukkumisestasi ja jos oikein muistan sinulla oli rekisteröity nimimerkki, joka ei suinkaan ollut heikku.

        No, sinä olet kiva juttuseuralainen.

        Moi sinullekin!

        Olet oikeassa, kun kirjoitit että Outoa..
        Nimittäin helposti ja sukkelaan pujahdan mielikuvissani jonkun kirjoituksen maailmaan. Riippuen vähän siitä, millä tavalla kirjoittaja kirjoituksensa kirjoittaa.

        Jotkut nimimerkit jäävät mieleen mikä mistäkin syystä.
        Mitään heidän näköjään en ajattele, enkä sitä mimmoset hiukset heillä on tai muuta vastaavaa,
        vaan joku voi jäädä mieleen esim. mitä on kirjoittanut tekemisistään.
        Esimerkiksi sinä olet varsinainen touhutäti. Aina suunnittelemassa jotakin. Ja perin ahkeraa sorttia oot. Niin ahkeraa, että melkein harmittaa, kun vaikka itseänikin pidän ahkerana, niin sinuun verrattuna olen varsinainen laiskimus.
        Mieluummin tahdon verrata (siis jos alkaisin vertaamaan) itseäni minua laiskempaan tyyppiin, niin sitten tuntuisi, että jopa olen ahkera:)

        Jotkut "oudot" kirjoitukset jäävät kummasti muistiin, vaikkei niitä mitenkään ole päähänsä tallentanut. Kuten esim. se hauska muistuma, että hmpf:llä on taatusti aina puhdas hellan päällys:) Hän kiinnittää hellojen puhtauteen huomion. Joka kerta kun itse hellan päällystää putsaan, niin tulee kyseinen nimimerkki mieleen. Tuumin itselleni, että nyt on puhdas, kelepais hmpf:kin :) Vähä hassu juttu.

        Aika monta kertaa olen kirjoittanut, että nukun kuin koomassa. Muistit oikein.
        Sitä vastoin muistat väärin, jos luulet, että olisin rekisteröinyt itseni joskus. Korjaan nyt asian ja sanon, että en ole koskaan kuunaan ikinä rekisteröinyt itseäni tänne. Enkä rekisteröidy.
        En halua, koska voin hyvin kirjoittaa näinkin rekisteröimättömänä.


    • kaikki-vaikuttaa-

      Muistakaa kuitenkin se, että ihminen lukiessaan tahtomattaan kiinnittää asioita yhteen. Kun näkee nimimerkin kirjoittavat jotain, niin se seuraa väistämättä seuraavaan kirjoitukseen. Vaikka ei juuri halua, eikä tietoisesti seuraa millainen henkilö nimimerkin taakse kätkeytyy, niin silti sitä muodostaa kuvan jos siihen annetaan mahdollisuus, eli tietty nimimerkki jatkuvasti käytettynä. Nimimerkin luonne ja tavat tulevat esiin pakostakin, ja jos kirjoitus poikkeaa kovasti odotuksista, niin tulee mieleen ailahtevaisuus tai epäily oikeasta kirjoittajasta.

      • Kieltämättä näin se menee.

        Puskanikit käyttävät tiettyjä sanontoja kuten esim. " ei sovi minun pirtaani tai tokaisut kjiesus" jotka johtavat tekstin tiettyyn kirjoittajaan 😉


      • puspuskis

        Ei pidä paikkaansa. Täällä puskissa tietoisesti käytetään joitain sanoja vähän niin kuin hämätäksemme.
        Vaikka mitä se toisaalta hyöveijää.


      • laittaiskosaunantulille
        puspuskis kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Täällä puskissa tietoisesti käytetään joitain sanoja vähän niin kuin hämätäksemme.
        Vaikka mitä se toisaalta hyöveijää.

        Eli sinä tiedät mitä muut siellä puskissa kirjoittaa ja miksi. Olet tosi etevä. Minä en ole vielä päässyt niin pitkälle. Minä vain hahmottelen ; ) asioita lukemani perusteella.


      • puspuskis
        laittaiskosaunantulille kirjoitti:

        Eli sinä tiedät mitä muut siellä puskissa kirjoittaa ja miksi. Olet tosi etevä. Minä en ole vielä päässyt niin pitkälle. Minä vain hahmottelen ; ) asioita lukemani perusteella.

        Häytyyhän sitä lauantaina sauna tulitella ;)


      • puspuskis kirjoitti:

        Häytyyhän sitä lauantaina sauna tulitella ;)

        Todellakin, pitää kirjata tänne, että en unohda. Kävin pulikoimassa saunan jälkeen Nuaksessa. ; ) teki hyvää vanhoille nivelille.


      • Löylyä-lyömätön
        puspuskis kirjoitti:

        Häytyyhän sitä lauantaina sauna tulitella ;)

        Minä poltin jo, saunan.
        Palokunnan perävalot häipyi yöhön.
        Ei etes hiillosta jättäneet per kke leet.


      • puspuskis
        Löylyä-lyömätön kirjoitti:

        Minä poltin jo, saunan.
        Palokunnan perävalot häipyi yöhön.
        Ei etes hiillosta jättäneet per kke leet.

        Minä vain tulittelin saunaa hernepyssyllä. Lempeämmät keinot sopivat paremmin mun pirtaan.


      • puspuskis
        korppis kirjoitti:

        Todellakin, pitää kirjata tänne, että en unohda. Kävin pulikoimassa saunan jälkeen Nuaksessa. ; ) teki hyvää vanhoille nivelille.

        Kuuman ja kylmän vaihtelut tekevät hyvää. Suihkussakin.


    • Henkilöistä en luo kuvia mieleeni. Sen sijaan paikoista ja tapahtumista joita joku kuvailee nousee kuvia mieleen.
      Palstakirjoittelussa olen sellainen hetken ihminen.
      Jos olen poissa viikon, harvoin edes katson, mitä kakkossivulla on ollut meneillään.
      Enkä vatkaa päässäni vanhoja kommentteja.

      • Sinut olen samaistanut itseeni tekemisiesi mukaan. Teet kuten minäkin itse asioita joihin moni naiskirjoittaja ei kykyneisi. Timpuroit, sahaat ja maalaat 😊

        Luonteesi on lauhkeampi kuin minä. Ulkonäkösi ei ole minulle hahmottunut, mutta ulkoilmaihmisenä sinulla lie punaiset posket 😉


    • Minun kuvani piirtäminen on osoittautunut joillekin palstalaisille ongelmalliseksi. Koska vierailen palstalla vain silloin tällöin, olen saanut jopa syytöksiä olevan naiskirjoittaja. Minä takaan ja allekirjoitan kuuluvani koiraiden joukkoon ja olen aina kuvitellut sen myös näkyvän kirjoitustavassani. Kiusallista.

      Viimeisimmät epäilyt nimimerkkiäni kohtaan tulivat palstahurmuri hunkszin taholta, kun hän syytteli minua horo-joksikin. Hänen kommentointinsa pyrin jättämään noteeraamatta, mutta eihän se hyvältä tunnu, jos silloin tällöin saa mielessään aiheen hyvään keskusteluun ja tuo sen keskusteltavaksi, niin toinen palstalainen alkaa nokittelemaan ja tyrmäämään sinua kaikin mahdollisin keinoin. Lapsellista.

      • Älä mainitse tuota nimeä, pian on paikalla heiluttelemassa katiskaa.


      • epäluuloisia

        Pahimpia luulojaan julki tuovia ovat juurikin hunksz ja tellukka, heitä eppäillään jopa yhdeksisamaksi.


      • epäluuloisia kirjoitti:

        Pahimpia luulojaan julki tuovia ovat juurikin hunksz ja tellukka, heitä eppäillään jopa yhdeksisamaksi.

        Ole onnellinen uskossasi, mutta pidä se omana tietonasi.


      • ErkkiTwista
        korppis kirjoitti:

        Ole onnellinen uskossasi, mutta pidä se omana tietonasi.

        Mikäs vidun matriarkka sinä täällä kuvittelet olevasi?


      • korppismökiltä
        ErkkiTwista kirjoitti:

        Mikäs vidun matriarkka sinä täällä kuvittelet olevasi?

        Moiks!

        En minä mitään kuvittele haluan vain, että kirjoitetaan aiheesta. Nokkiminen pois.

        Minkalaisia mielikuvia toisistamme luomme kirjoituksien perusteella.


      • """"" olen saanut jopa syytöksiä olevan naiskirjoittaja. Minä takaan ja allekirjoitan kuuluvani koiraiden joukkoon..."""

        Siis mitä?
        Pidät s y y t ö k s e n ä, jos sinun uskotaan olevan nainen?
        Ylpeähän sinun pitäisi sellaisesta imartelusta olla.


    • Aika tarkkaan pitää palstaa lukea, että kuvan pystyy hahmottamaan,
      Tottakai, kun minäkin olen kauan tällä nikillä kirjoitellut, niin jonkinlainen kuva lukijalla syntyy, jos on osankaan lukenut
      Mutta ihminen muuttuu, sitä monessakin asiassa huomaa ajattelevansa erilailla kun vaikkapa viisi vuotta sitten.
      En tiedä näkyykö se muutos kirjoituksissa. Ne aiemmat oli viiskymppisissä.
      Taitaa olla naisten tyyli.
      Ensisilmäys, siitä luonnekuva, ja siihen etsitään viimeiseen asti vahvistusta, kun väärässä ei haluta olla.
      Naisille se väärässäolemisen myöntäminen on julmetun paljon vaikeampaa kun miehille.
      Siinä hetkessä, kun näitä kirjoitetaan, joskus jälkeenäin tullut mieleen, että olis voinu jättää kirjoittamattakin.

    • bessie-

      Mikä on aloituksesi pointti?

      On itsestäänselvyys, että yksilö lukiessaan ajattelee ja tulkitsee lukemaansa oman kumuloituneen tietovarastonsa ja persoonansa pohjalta.

      Jos haluan viihdyttää itseäni lukemalla, luen kirjaa tai lehteä. Ilman ajattelua ja tulkintaa lukeminen taitaa olla mahdotonta? Ainakaan se ei ole viihdyttävää. Yleensä jos ja kun en enää ole juonessa mukana ja joudun välillä palaamaan takaisin tarkistamaan asioita, luovutan suosiolla, sammutan valon ja sanon itselleni hyvää yötä.

      Jos haluan viihdyttää itseäni KESKUSTELEMALLA keskustelupalstalla, luen keskustelupalstan kommentteja ja kirjoittelen sinne omia kommenttejani. Näin lienee asia useimpien kohdalla?
      Ei siis ole kysymys tästä: "Halu on kova myös julkituoda omat terveystiedot tai kuvailla sporttisia harrastuksia. Selitellä raha-asiat, varallisuus, velat ja verotiedot. Suosittua on myös valottaa omia ruokatottumuksia ja alkoholin käyttöä." !?

      "On siis helppo piirtää kuva ilman valokuvaa teistä rakkaat palstalaiset ; )"
      Juu, se varmaan on todella helppoa sille jota tällainen kiinnostaa, eri asia sitten onko kuva lähellekään oikeanlainen.
      Voihan se tänne julkipiirretty kuva jostain nimimerkistä olla paitsi piirtäjän omien mielikuvien tuote joka on parhaimmillaankin vain vähän sinnepäin, myös lähes yksi yhteen menevä ja tasan yhtä epärehellinen sepite kuin se kuva jonka tämä nimimerkki itsestään on "avoimesti" antanut.

      • New-age

        Meistähän voisit kirjoittaa romaanin. En tiedä olisiko myyntimenestys. Ehkei.
        Julkaisutilaisuus voisi olla laivalla, mihin tietenkin osallistuttaisiin. Kukaan ei pääsisi pois, paitsi...
        Tämä on vähän samaa, kun olen kuvitellut meitä palvelutaloon kiikkustuoleihin.
        Toki sitä jonkinlainen kuva tulee mieleen teksteistä. Niinhän sitä kuvittaa mielessään romaaneja ja dekkareitakin tai elämäkertoja jne.
        Ihmisellä onneksi on mielikuvitus. Aika tylsää olisi ilman sitä. Pieleenhän se hahmotelma menee kuitenkin suurelta osin. Ihmiset nyt ovat livenäkin yllätyksellisiä, vaikka olisi tuntenut iätajat.


      • bessie-
        New-age kirjoitti:

        Meistähän voisit kirjoittaa romaanin. En tiedä olisiko myyntimenestys. Ehkei.
        Julkaisutilaisuus voisi olla laivalla, mihin tietenkin osallistuttaisiin. Kukaan ei pääsisi pois, paitsi...
        Tämä on vähän samaa, kun olen kuvitellut meitä palvelutaloon kiikkustuoleihin.
        Toki sitä jonkinlainen kuva tulee mieleen teksteistä. Niinhän sitä kuvittaa mielessään romaaneja ja dekkareitakin tai elämäkertoja jne.
        Ihmisellä onneksi on mielikuvitus. Aika tylsää olisi ilman sitä. Pieleenhän se hahmotelma menee kuitenkin suurelta osin. Ihmiset nyt ovat livenäkin yllätyksellisiä, vaikka olisi tuntenut iätajat.

        Teistä?! Romaanin?! Sorry, teistä (?) en saisi edes lyhyttä novelliakyhättyä kokoon, ja se ei suinkaan johdu mielikuvituksen tai tarvittavien taitojen puutteesta. Aihe vain ei ole minusta kiinnostava.
        Yleensäkään en ole yksin kirjoittamisesta kiinnostunut, jonkun kanssa kimpassa kirjoittaminen voisi kiinnostaakin.


      • korppispirtistä
        bessie- kirjoitti:

        Teistä?! Romaanin?! Sorry, teistä (?) en saisi edes lyhyttä novelliakyhättyä kokoon, ja se ei suinkaan johdu mielikuvituksen tai tarvittavien taitojen puutteesta. Aihe vain ei ole minusta kiinnostava.
        Yleensäkään en ole yksin kirjoittamisesta kiinnostunut, jonkun kanssa kimpassa kirjoittaminen voisi kiinnostaakin.

        Et siis kuulu meihin ; )

        Kysyit mikä on aloitukseni pointti ja vatasit kysymykseesi oikein.

        "On itsestäänselvyys, että yksilö lukiessaan ajattelee ja tulkitsee lukemaansa oman kumuloituneen tietovarastonsa ja persoonansa pohjalta."

        Mitäpä tuota enempää, selvää asiaa.


      • bessie-
        korppispirtistä kirjoitti:

        Et siis kuulu meihin ; )

        Kysyit mikä on aloitukseni pointti ja vatasit kysymykseesi oikein.

        "On itsestäänselvyys, että yksilö lukiessaan ajattelee ja tulkitsee lukemaansa oman kumuloituneen tietovarastonsa ja persoonansa pohjalta."

        Mitäpä tuota enempää, selvää asiaa.

        Ehkä kuulun, ehkä en. Epäilemättä kuulun palstan vakinikkeihin, mutta en kuulu niihin vakinikkeihin, joista toinen nimimerkki on kiinnostava keskustelun (kirjoittamisen) aihe.


      • bessie- kirjoitti:

        Ehkä kuulun, ehkä en. Epäilemättä kuulun palstan vakinikkeihin, mutta en kuulu niihin vakinikkeihin, joista toinen nimimerkki on kiinnostava keskustelun (kirjoittamisen) aihe.

        No, itse olen keskiverto ihminen, jota kiinnostaa sosiaalinen ympäristöni. Ympäristö, jossa olen vuorovaikutuksessa muihin ihmisiin ja luonnollisesti minua kiinnostaa ihmiset näissä ympäristöissä.


      • New-age
        bessie- kirjoitti:

        Teistä?! Romaanin?! Sorry, teistä (?) en saisi edes lyhyttä novelliakyhättyä kokoon, ja se ei suinkaan johdu mielikuvituksen tai tarvittavien taitojen puutteesta. Aihe vain ei ole minusta kiinnostava.
        Yleensäkään en ole yksin kirjoittamisesta kiinnostunut, jonkun kanssa kimpassa kirjoittaminen voisi kiinnostaakin.

        Karl Axl Sund nimellä kirjoittaa kaksi ruotsalaista miestä trillereitä. Aivan kauheita. Olen lukenut trilogian. Suosittelen niille, jotka nukkuvat liikaa.
        Bessie. Etsi kirjoituskaveri. Bes Kor Salmi. Tein nimimerkin valmiiksi.


      • bessie-
        New-age kirjoitti:

        Karl Axl Sund nimellä kirjoittaa kaksi ruotsalaista miestä trillereitä. Aivan kauheita. Olen lukenut trilogian. Suosittelen niille, jotka nukkuvat liikaa.
        Bessie. Etsi kirjoituskaveri. Bes Kor Salmi. Tein nimimerkin valmiiksi.

        Ai, taisit kiinnostua kun jo nimimerkinkin itsellesi keksit? Oletko valmis tekemään vaativaa taustatyötä ja penkomaan arkistoja vähän muuallakin kuin Suomessa, Hollannissa esimerkiksi? Hallitsetko käytännön järjestelyt, kaikkiin arkistoihin ei ihan noin vain edes pääse? Tiedätkö miten jatkaa, minkä tahon puoleen kääntyä, kun tulee umpikuja vastaan? Ihan varmasti nimittäin tulee.
        Vai onko itselläsi kenties aihe valmiina? Kuten kirjoitin, minua VOISI kiinnostaa yhdessä kirjoittaminen. Todennäköisempää on, että ei kiinnosta. Ihan varmaa on, että trillerin kirjoittaminen ei kiinnosta.


      • New-age

        Nimimerkki on sulle.
        Bzzzzt. Ajattelin Korppista sulle kirjoituskaveriksi.
        Sadut mua kiinnostaa. Useassa lasten kirjassa on luvattoman ruma kuvitua.
        Lasna kuin luin, kuvien piti olla kauniita.


    • Entäs sitten, siitä vaan sitten piirustamaan. Ainakaan taiteilijan omakuvan laatiminen palstan tiedoilla ei liene vaikeaa.

      • New-age

        Piirräpä. Voisi olla hauskaa nähdä koko kuoro yhdes koos.


      • puspuskis

        Niivvai ;)


    • Einiinyksioikoista

      Minä en oikein ymmärrä tuota otsikkoa, Palstagallupeista taustatietoa? Mitä se tarkoittaa.
      Toisaalta jos kaksi eri palstalaista piirtää samasta palstalaisesta kuvan tai kertoo käsityksensä, en usko että tulee samanlaiset.

      • kirjallinensessio

        Tarkoittaa sitä, että korppis tekee aloituksia tyyliin ^Millaiset hiukset sinulle^, ^Mitä syöt huomenna^. Toiset kirjoittavat vastailevat mitä vastailevat ja korppis, tuo luomakunnan piirtäjä, luo kirjoittajista näköistaidetta ; )


      • kirjallinensessio kirjoitti:

        Tarkoittaa sitä, että korppis tekee aloituksia tyyliin ^Millaiset hiukset sinulle^, ^Mitä syöt huomenna^. Toiset kirjoittavat vastailevat mitä vastailevat ja korppis, tuo luomakunnan piirtäjä, luo kirjoittajista näköistaidetta ; )

        En tee galluppeja. Ei voi vähemmän kiinnostaa. Mutta kieltämäti gallupit tuokkivat mielikuvitustani.


      • kirjallinensessio
        korppis kirjoitti:

        En tee galluppeja. Ei voi vähemmän kiinnostaa. Mutta kieltämäti gallupit tuokkivat mielikuvitustani.

        Joku toinenkin on sitten utelias.Onhan se niinkin, että kysymyksillä syntyy keskusteluja.


      • korppis kirjoitti:

        En tee galluppeja. Ei voi vähemmän kiinnostaa. Mutta kieltämäti gallupit tuokkivat mielikuvitustani.

        Anonyymipalstan "galluppeja" en pitäisi kovin luotettavina tietolähteinä. Tosin rivien välistä voi kukainenkin lukea sitten muuta. Päätelmät riippuvat sitten päätelmän tekijästä ja motiiveista.


      • korppis kirjoitti:

        En tee galluppeja. Ei voi vähemmän kiinnostaa. Mutta kieltämäti gallupit tuokkivat mielikuvitustani.

        Et tee galluppeja kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuitenkin teit tämän aloituksen "Palstagallupeista taustatitetoa....." joten kyllä sinulla pikkasen taitaa kiinnostusta löytyä.


      • puspuskis
        siilenämää kirjoitti:

        Et tee galluppeja kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuitenkin teit tämän aloituksen "Palstagallupeista taustatitetoa....." joten kyllä sinulla pikkasen taitaa kiinnostusta löytyä.

        Veit sanat suustani ;)


      • tiedon-tallentaja
        korppis kirjoitti:

        En tee galluppeja. Ei voi vähemmän kiinnostaa. Mutta kieltämäti gallupit tuokkivat mielikuvitustani.

        Kuka on mahtanut kirjoittaa alla olevaa blogia????

        "Korvesta maailmalle, eläkeläisen päiväkirja Vierivä kivi ei sammaloidu ; )
        Otteita hölmön päiväkirjasta.

        Olen kerännyt otteita Suomi24 50 ja 60 keskustelu palstoilta, käytin oikeuttani referoida tekstejä siten, että alkuperäinen hölmöys ikään kuin korostuisi.

        Minulla vain on niin vaatimaton koulutus sain mitättömät eväät.
        Oikein kirjoitus ei suju, tulee vain paha mieli. Korjailevat alituisesti virheitäni
        miehenikin moittii luku taito hyvä, ymmärryksesi olematon.

        En minä kaipaa kiitosta mistään, saan sitä liiaksikin
        kauniilta lapsiltani ja ihanalta puolisoltani, ihanilta ystäviltäni sekä tuntemattomilta.
        Varmaankin minua kiitetään siksi, että olen niin hyvän näköinen,
        älykäs, sydämeltäni sivistynyt empaattinen ja epäitsekäs,
        maailmaa nähnyt kosmopoliitti, useat kielet hallitsen.

        Siksi rohkenen toivoa, ettehän puutu kirjoitusvirheisiini. Olen ihmetellyt jo monta vuotta
        kun vastasin kiltisti sievästi kirjoitin, sain vain nenälleni. Silti rohkenen nöyrästi toivoa
        hänen ystävyyttään. Koska olen luova persoona, minua kehutaan liikaakin,
        mutta tietenkin ihan aiheesta, olenhan palstan paras kirjoittaja.
        Taiteilijana kuulun henkisesti korkeammalle tasolle, kuulun hölmöläisten eliittiin.

        En pyri seuran keskipisteeksi, mutta tietysti joudun valokeilaan fyysisen olemukseni
        sekä luontaisen karismani vuoksi. Mitä minä enää lisää voisin saavuttaa.... valehtelemalla.
        Minäkö hyväksi käytetty, en ole, vai olenko?
        Emme ole vanhoja, me vanhat tutut, nuoria olemme, pyrin taas ystäväksesi
        Mihin tää kaikki johtaa, milloinkahan tajuan."

        Olisko mandy


      • tiedon-tallentaja kirjoitti:

        Kuka on mahtanut kirjoittaa alla olevaa blogia????

        "Korvesta maailmalle, eläkeläisen päiväkirja Vierivä kivi ei sammaloidu ; )
        Otteita hölmön päiväkirjasta.

        Olen kerännyt otteita Suomi24 50 ja 60 keskustelu palstoilta, käytin oikeuttani referoida tekstejä siten, että alkuperäinen hölmöys ikään kuin korostuisi.

        Minulla vain on niin vaatimaton koulutus sain mitättömät eväät.
        Oikein kirjoitus ei suju, tulee vain paha mieli. Korjailevat alituisesti virheitäni
        miehenikin moittii luku taito hyvä, ymmärryksesi olematon.

        En minä kaipaa kiitosta mistään, saan sitä liiaksikin
        kauniilta lapsiltani ja ihanalta puolisoltani, ihanilta ystäviltäni sekä tuntemattomilta.
        Varmaankin minua kiitetään siksi, että olen niin hyvän näköinen,
        älykäs, sydämeltäni sivistynyt empaattinen ja epäitsekäs,
        maailmaa nähnyt kosmopoliitti, useat kielet hallitsen.

        Siksi rohkenen toivoa, ettehän puutu kirjoitusvirheisiini. Olen ihmetellyt jo monta vuotta
        kun vastasin kiltisti sievästi kirjoitin, sain vain nenälleni. Silti rohkenen nöyrästi toivoa
        hänen ystävyyttään. Koska olen luova persoona, minua kehutaan liikaakin,
        mutta tietenkin ihan aiheesta, olenhan palstan paras kirjoittaja.
        Taiteilijana kuulun henkisesti korkeammalle tasolle, kuulun hölmöläisten eliittiin.

        En pyri seuran keskipisteeksi, mutta tietysti joudun valokeilaan fyysisen olemukseni
        sekä luontaisen karismani vuoksi. Mitä minä enää lisää voisin saavuttaa.... valehtelemalla.
        Minäkö hyväksi käytetty, en ole, vai olenko?
        Emme ole vanhoja, me vanhat tutut, nuoria olemme, pyrin taas ystäväksesi
        Mihin tää kaikki johtaa, milloinkahan tajuan."

        Olisko mandy

        Kieltämättä hienoja yhdistelmiä kirjoituksista vuosikymmenen takaa ja mikään ei ole muuttunut.

        Hyvä minä ; )


      • muistan-lukeneeni
        siilenämää kirjoitti:

        Et tee galluppeja kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuitenkin teit tämän aloituksen "Palstagallupeista taustatitetoa....." joten kyllä sinulla pikkasen taitaa kiinnostusta löytyä.

        Löytyyhän korppiksen blogi "korvesta maailmalle", jossa on pitkä referointi kirjoittajista tuossa alempana.


    • Minullekaan ei nyt oikein avautunut tuon aloituksen tarkoitus, korppis. Tahdoitko sanoa, että täällä ei voi piiloutua ? Me vanhat kirjoittajat toki muistamme sinun kristallipallosi ja arvuuttelusi, mutta niiden tarkoitusta en kyllä ymmärrä, ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen.
      Olen kyllä samaa maata kanssasi siinä mielessä, että minäkin rakennan lukiessani kuvaa kirjoittajasta. Se tapahtuu minulla automaattisesti, koska olen aina ollut kiinnostunut ihmisistä, heidän elämästään ja ajatuksistaan. Tosin nykyisin sekin harrastus on hiipumassa, koska "aura" alkaa olla täynnä..)) Ehkä on myös niin, että kovin pinnalliset ihmiset eivät kiinnosta, ovat liikaa toistensa kaltaisia.

      • Yritin tapaamistamme jokin vuosi sitten se valui hiekkaan sinun peruessa tapaamisemme Hesassa. Sinulle tulikin jotain tärkeämpää, jonka tulkitsin tavallani.

        Olen tavannut palstalaisia. Itseasiassa ainut keino oppia tuntemaan toinen ihminen ihan oikeesti on istua nokatusten ja rupatella.

        Palstan ihanat inhokit Tiina ja Paloma, ystäväni, jotka olen tavannut, ihania, upeita naisia. Ikävä, että et halunnut tutustua minuun ihan oikeesti.


      • Marja-LiisaK
        korppis kirjoitti:

        Yritin tapaamistamme jokin vuosi sitten se valui hiekkaan sinun peruessa tapaamisemme Hesassa. Sinulle tulikin jotain tärkeämpää, jonka tulkitsin tavallani.

        Olen tavannut palstalaisia. Itseasiassa ainut keino oppia tuntemaan toinen ihminen ihan oikeesti on istua nokatusten ja rupatella.

        Palstan ihanat inhokit Tiina ja Paloma, ystäväni, jotka olen tavannut, ihania, upeita naisia. Ikävä, että et halunnut tutustua minuun ihan oikeesti.

        Muistan tuon tapaamisehdotuksen korppikselta ja tylyn vastauksen siihen. Ystävyys on joskus kovin lyhyttä.


      • Marja-LiisaK kirjoitti:

        Muistan tuon tapaamisehdotuksen korppikselta ja tylyn vastauksen siihen. Ystävyys on joskus kovin lyhyttä.

        Jokaisella on oikeus valita kenet tapaa, kenet kokee ystäväkseen, sielunsiskokseen. Sitä ei ulkopuolelta etenkään voida määräillä. Korppiksen tapaamisehdotus ei mitenkään määrää ketään tapaamaan vaan jokainen voi päättää itse ja jopa muuttaa suunnitelmiaan.


      • En nyt mielelläni vatvo kahdenkeskisiä asioita täällä korppis, mutta jos tuo tapaamishanke ja sen peruuntuminen tuli noin tulkituksi/muistetuksi niin kaivelehan vähän niitä arkistojasi, Hanke peruuntui koska emännöin sukutapaamista Pirkanmaalla silloin.
        Olisihan hanketta tietysti voinut viritellä uudelleen, mutta niin ei nyt käynyt.

        Jos vielä muistellaan menneitä, niin sinä itsehän olet pudottanut minut pois kaverilistaltasi, eikä sellainen toimi nyt luottamusta lisää, vaikka ei muuten vaikuttaisi palstakäyttäytymiseen.
        Ja sovittiinhan asia, päällisin puolin.

        Ja noin yleensä ottaen, palstalla on monia, joiden kanssa voisin ystävystyä lähemminkin, mutta aika ja energia eivät ainakaan tällä hetkellä siihen riitä.

        Tuo "Marja-LiisaK":n kommentti oikeastaan huvitti: että todistaja otti puheenvuoron ja langetti tuomion. Siis minulle ? ..))


      • siilenämää kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus valita kenet tapaa, kenet kokee ystäväkseen, sielunsiskokseen. Sitä ei ulkopuolelta etenkään voida määräillä. Korppiksen tapaamisehdotus ei mitenkään määrää ketään tapaamaan vaan jokainen voi päättää itse ja jopa muuttaa suunnitelmiaan.

        Näin se minustakin menee, siilenämää. Ja palstaystävyys on aina vähän riskaabeli juttu. Sehän tiedetään, että se ärsyttää monia, siksi en itse sitä kovasti esittelisi.
        Mutta kukin tekee niinkuin tekee.


      • demeter1 kirjoitti:

        Näin se minustakin menee, siilenämää. Ja palstaystävyys on aina vähän riskaabeli juttu. Sehän tiedetään, että se ärsyttää monia, siksi en itse sitä kovasti esittelisi.
        Mutta kukin tekee niinkuin tekee.

        Totta, jokainen omalta osaltaan valitsee miten täällä itse on ja käyttäytyykin. Mutta se on suuruudenhulluutta jos kuvittelee voivansa painostaa toista tekemään haluamallaan tavalla, jopa puskanikkejä apunaan käyttäen :). Noh, sehän kertoo ihmisestä sekin. Epävakaa käytös ei ainakaan houkuttele ystävystymään, "jos et tee niin kuin minä haluan niin sitten vaikka poistan sinut kaverilistalta". Niin kerta :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta, jokainen omalta osaltaan valitsee miten täällä itse on ja käyttäytyykin. Mutta se on suuruudenhulluutta jos kuvittelee voivansa painostaa toista tekemään haluamallaan tavalla, jopa puskanikkejä apunaan käyttäen :). Noh, sehän kertoo ihmisestä sekin. Epävakaa käytös ei ainakaan houkuttele ystävystymään, "jos et tee niin kuin minä haluan niin sitten vaikka poistan sinut kaverilistalta". Niin kerta :D.

        Veikeä sana tuo "palstaystävyys". Jos sitä on niin hyvä mut miksi sitä toisaalta erikseen korostaakaan. Riittää että itse tietää, tuntee ja kokee.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta, jokainen omalta osaltaan valitsee miten täällä itse on ja käyttäytyykin. Mutta se on suuruudenhulluutta jos kuvittelee voivansa painostaa toista tekemään haluamallaan tavalla, jopa puskanikkejä apunaan käyttäen :). Noh, sehän kertoo ihmisestä sekin. Epävakaa käytös ei ainakaan houkuttele ystävystymään, "jos et tee niin kuin minä haluan niin sitten vaikka poistan sinut kaverilistalta". Niin kerta :D.

        Niin, siilenämää, jokaisella lienee oma tapansa olla ystävä, eikä tavat aina osu yksiin. Luonne-erot ovat kompastuskivenä melkein kaikissa ihmissuhteissa.
        Tuo "epävakaa käytös" on aika mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se asettui yleiseen ilmapiiriin joskus 80-luvulla kun alettiin puhua tunteista ja niiden ilmaisemisen tärkeydestä. Tunteet nostettiin ikäänkuin jalustalle ja niiden "kuuntelu" oikeutti melkein millaisen käytöksen tahansa. Isojakin päätöksiä tehtiin fiilispohjalta. Eihän siitä hyvää seurannut: jos itse kukoisti, lähellä joku kärsi... Tämä on tullut todistetuksi ainakin monissa taiteilijaelämäkerroissa ja/tai taiteilijoiden lasten tilityksissä.


      • rivien.väli.lukija
        korppis kirjoitti:

        Yritin tapaamistamme jokin vuosi sitten se valui hiekkaan sinun peruessa tapaamisemme Hesassa. Sinulle tulikin jotain tärkeämpää, jonka tulkitsin tavallani.

        Olen tavannut palstalaisia. Itseasiassa ainut keino oppia tuntemaan toinen ihminen ihan oikeesti on istua nokatusten ja rupatella.

        Palstan ihanat inhokit Tiina ja Paloma, ystäväni, jotka olen tavannut, ihania, upeita naisia. Ikävä, että et halunnut tutustua minuun ihan oikeesti.

        Minusta tuo demeterin kirjoitus antaa vastauksen miksei halunnut/voinut tavata sinua:

        demeter kirjoitti:
        " Ehkä on myös niin, että kovin pinnalliset ihmiset eivät kiinnosta, ovat liikaa toistensa kaltaisia."


      • maijuuska
        Marja-LiisaK kirjoitti:

        Muistan tuon tapaamisehdotuksen korppikselta ja tylyn vastauksen siihen. Ystävyys on joskus kovin lyhyttä.

        Ystävyys voi todellakin olla lyhyttä. Sen sai lukea jo 50 palstalla ja samoin tällä palstalla. Melkoista riitaa oli ystävyyden jälkeen.


      • rivien.väli.lukija
        demeter1 kirjoitti:

        En nyt mielelläni vatvo kahdenkeskisiä asioita täällä korppis, mutta jos tuo tapaamishanke ja sen peruuntuminen tuli noin tulkituksi/muistetuksi niin kaivelehan vähän niitä arkistojasi, Hanke peruuntui koska emännöin sukutapaamista Pirkanmaalla silloin.
        Olisihan hanketta tietysti voinut viritellä uudelleen, mutta niin ei nyt käynyt.

        Jos vielä muistellaan menneitä, niin sinä itsehän olet pudottanut minut pois kaverilistaltasi, eikä sellainen toimi nyt luottamusta lisää, vaikka ei muuten vaikuttaisi palstakäyttäytymiseen.
        Ja sovittiinhan asia, päällisin puolin.

        Ja noin yleensä ottaen, palstalla on monia, joiden kanssa voisin ystävystyä lähemminkin, mutta aika ja energia eivät ainakaan tällä hetkellä siihen riitä.

        Tuo "Marja-LiisaK":n kommentti oikeastaan huvitti: että todistaja otti puheenvuoron ja langetti tuomion. Siis minulle ? ..))

        Sori, demeter, tein omia tulkintoja ennen kuin luin ketjua eteenpäin.
        Joskus rivien välit ovat vähän suttuisia minun kaihisilmilleni.


      • puspuskis
        Marja-LiisaK kirjoitti:

        Muistan tuon tapaamisehdotuksen korppikselta ja tylyn vastauksen siihen. Ystävyys on joskus kovin lyhyttä.

        Mielestäni palstalla ei voi solmia ystävyyssuhteita. Korkeintaan tiettyä yhteenkuuluvuutta tekstien perusteella. Tuttavuutta.


      • maijuuska kirjoitti:

        Ystävyys voi todellakin olla lyhyttä. Sen sai lukea jo 50 palstalla ja samoin tällä palstalla. Melkoista riitaa oli ystävyyden jälkeen.

        "maijuuska"

        Muistahan kuitenkin että demeter on melkein kuin siilen-lesketti.
        Lukee kaiken kirjoittamansa toisten kirjoittamista kirjoista.
        Toistaen kirjojen mietteitä sitten palstallamme.
        Ollen NIIN olevinaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "maijuuska"

        Muistahan kuitenkin että demeter on melkein kuin siilen-lesketti.
        Lukee kaiken kirjoittamansa toisten kirjoittamista kirjoista.
        Toistaen kirjojen mietteitä sitten palstallamme.
        Ollen NIIN olevinaan.

        H.

        friidun-tyyppinen siilen-lesketti.

        H.


      • maijuuska kirjoitti:

        Ystävyys voi todellakin olla lyhyttä. Sen sai lukea jo 50 palstalla ja samoin tällä palstalla. Melkoista riitaa oli ystävyyden jälkeen.

        Niin, maijuuska. Enpä usko, että kukaan täällä sitoutuu ikuiseen ystävyyteen. Somessa on omat kirjoittamattomat sääntönsä: kevyt sitoutuminen, kevyt kanssakäyminen, kevyt purku...
        Ja "riita" on täällä arkipäivää, en ottaisi sitäkään kovin vakavasti...


      • hunksz kirjoitti:

        "maijuuska"

        Muistahan kuitenkin että demeter on melkein kuin siilen-lesketti.
        Lukee kaiken kirjoittamansa toisten kirjoittamista kirjoista.
        Toistaen kirjojen mietteitä sitten palstallamme.
        Ollen NIIN olevinaan.

        H.

        Oho, hunksi. Nyt sinäkin kopioit muiden sanomaa tuossa analyysissäsi..)) Toisille analyytikoille olen yrittänyt selittää, että siteeraan mielelläni minua viisaampia, en lisätäkseni omaa painoarvoani, vaan tuodakseni keskusteluun sellaista, minkä joku on nähnyt ja miettinyt perusteellisemmin kuin itse osaan tehdä.
        Mutta jos joku katsoo, että se oma näkemys on kaikenkattava ja ylivertainen, niin silloinhan asia on hänen osaltaan käsitelty ja hän voi hymähtää muille - kuten HÄN usein tekeekin..))

        Pistäpäs nyt malliksi yksi miete. Mielestäni olen siteerannut viime aikoina aika vähän. Yleisön pyynnöstä...


      • rivien.väli.lukija kirjoitti:

        Sori, demeter, tein omia tulkintoja ennen kuin luin ketjua eteenpäin.
        Joskus rivien välit ovat vähän suttuisia minun kaihisilmilleni.

        Eipä mitään, kaihi siellä, kaihi täällä. Mutta sinnitellään..))


      • hunksz kirjoitti:

        friidun-tyyppinen siilen-lesketti.

        H.

        Niin. Mielenkiintoista. Kuitenkin sinä kerran kirjoitit että onneksi sinulla on tuo Demeter :).


      • demeter1 kirjoitti:

        Oho, hunksi. Nyt sinäkin kopioit muiden sanomaa tuossa analyysissäsi..)) Toisille analyytikoille olen yrittänyt selittää, että siteeraan mielelläni minua viisaampia, en lisätäkseni omaa painoarvoani, vaan tuodakseni keskusteluun sellaista, minkä joku on nähnyt ja miettinyt perusteellisemmin kuin itse osaan tehdä.
        Mutta jos joku katsoo, että se oma näkemys on kaikenkattava ja ylivertainen, niin silloinhan asia on hänen osaltaan käsitelty ja hän voi hymähtää muille - kuten HÄN usein tekeekin..))

        Pistäpäs nyt malliksi yksi miete. Mielestäni olen siteerannut viime aikoina aika vähän. Yleisön pyynnöstä...

        "demeter1"

        En minä moittinut sinua, minä varoitin häntä.

        "Älä jätä elämästäsi vain sormenjälkiä kirjojen sivuille"

        H.


      • puspuskis kirjoitti:

        Mielestäni palstalla ei voi solmia ystävyyssuhteita. Korkeintaan tiettyä yhteenkuuluvuutta tekstien perusteella. Tuttavuutta.

        Juuri noin. Samanhenkisyyttä voi täällä löytää ja voihan sitäkin ystävyydeksi kutsua.
        Ilahduttaa se ainakin.


      • hunksz kirjoitti:

        "maijuuska"

        Muistahan kuitenkin että demeter on melkein kuin siilen-lesketti.
        Lukee kaiken kirjoittamansa toisten kirjoittamista kirjoista.
        Toistaen kirjojen mietteitä sitten palstallamme.
        Ollen NIIN olevinaan.

        H.

        Minusta Demeteristä saa sen vaikutelman et on lukenut paljon ja pohtinut lukemaansa, verrannut sitä omaan tietämykseensä/kokemusmaailmaansa, hyväksynyt tai hyljännyt mutta käyttää kokemusmaailmassaan. Minusta se on hienoa. Ei suoraan kopioi, mutta sen minkä allekirjoittaa tuo esiin muidenkin viisauksina. Minusta se on viisautta.


      • siilenämää kirjoitti:

        Niin. Mielenkiintoista. Kuitenkin sinä kerran kirjoitit että onneksi sinulla on tuo Demeter :).

        Juu siili. Minun osakkeeni ovat olleet laskussa jo pitkään..))
        Johtuneeko siitä, etten ole riittävästi siteerannut HÄNTÄ...))


      • siilenämää kirjoitti:

        Minusta Demeteristä saa sen vaikutelman et on lukenut paljon ja pohtinut lukemaansa, verrannut sitä omaan tietämykseensä/kokemusmaailmaansa, hyväksynyt tai hyljännyt mutta käyttää kokemusmaailmassaan. Minusta se on hienoa. Ei suoraan kopioi, mutta sen minkä allekirjoittaa tuo esiin muidenkin viisauksina. Minusta se on viisautta.

        Kiitos siilenä. Tuntuupa hyvältä, että joku on osannut tulkita minut niin kuin itsekin itseni näen.
        Se on enemmän kuin voi kohtuudella odottaa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        En nyt mielelläni vatvo kahdenkeskisiä asioita täällä korppis, mutta jos tuo tapaamishanke ja sen peruuntuminen tuli noin tulkituksi/muistetuksi niin kaivelehan vähän niitä arkistojasi, Hanke peruuntui koska emännöin sukutapaamista Pirkanmaalla silloin.
        Olisihan hanketta tietysti voinut viritellä uudelleen, mutta niin ei nyt käynyt.

        Jos vielä muistellaan menneitä, niin sinä itsehän olet pudottanut minut pois kaverilistaltasi, eikä sellainen toimi nyt luottamusta lisää, vaikka ei muuten vaikuttaisi palstakäyttäytymiseen.
        Ja sovittiinhan asia, päällisin puolin.

        Ja noin yleensä ottaen, palstalla on monia, joiden kanssa voisin ystävystyä lähemminkin, mutta aika ja energia eivät ainakaan tällä hetkellä siihen riitä.

        Tuo "Marja-LiisaK":n kommentti oikeastaan huvitti: että todistaja otti puheenvuoron ja langetti tuomion. Siis minulle ? ..))

        Aloitit sessiosi seuraavilla lauseilla kun et ymmärtänyt aloitustani.

        "Me vanhat kirjoittajat toki muistamme sinun kristallipallosi ja arvuuttelusi, mutta niiden tarkoitusta en kyllä ymmärrä, ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."

        Kova hyökkäys.

        Mutta sinäkin Demeter ammennat tietoja kirjallisuudesta, kirjailijoiden mielikuvituksen luomilta hahmoilta.
        Uskottavuuden murenemisen materiaalia sekä uusien oivallusten ahaailmiöitä on kirjallisuus täynnä.

        Tein retken Raatteentien historiaan.

        Suomalaiset sotilaat hiihtivät vihollisen selustalle. Kuuntelivat (eivät katkoneet) hangille virtettyjä uhelinlankoja saaden tärkeää informaatiota vihollisen aikeista


      • korppis kirjoitti:

        Aloitit sessiosi seuraavilla lauseilla kun et ymmärtänyt aloitustani.

        "Me vanhat kirjoittajat toki muistamme sinun kristallipallosi ja arvuuttelusi, mutta niiden tarkoitusta en kyllä ymmärrä, ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."

        Kova hyökkäys.

        Mutta sinäkin Demeter ammennat tietoja kirjallisuudesta, kirjailijoiden mielikuvituksen luomilta hahmoilta.
        Uskottavuuden murenemisen materiaalia sekä uusien oivallusten ahaailmiöitä on kirjallisuus täynnä.

        Tein retken Raatteentien historiaan.

        Suomalaiset sotilaat hiihtivät vihollisen selustalle. Kuuntelivat (eivät katkoneet) hangille virtettyjä uhelinlankoja saaden tärkeää informaatiota vihollisen aikeista

        Sanoinhan, etten ymmärrä tarkoitustasi tuossa arvuuttelussa, korppis ja esitin mieleen tulleen vaihtoehdon, joka sinulla oli mahdollisuus myöntää tai kiistää. Avoimeksi jäi, mutta eihän sinulla mitään tilitysvelvollisuutta ole.
        Eräs tuttuni tuntee sotahistoriaa dokumenttien valossa, minä ainoastaan kaunokirjallisuuden (!) kautta, mutta se riittää herättämään suuren kunnioituksen meidän sodankäyneitä kohtaan.
        Heidän myöhempi kohtalonsa on nyt kovasti esillä jälkipolven kertomana.

        Nyt täytyy minunkin lähteä "liehumaan", juhlasta toiseen mennään. Meidän kirkko täyttää vuosia ja vapaaehtoistyöntekijöitä palkitaan. Ei minua, vaan niitä, jotka ovat olleet mukana kymmeniä vuosia...


      • demeter1 kirjoitti:

        Juu siili. Minun osakkeeni ovat olleet laskussa jo pitkään..))
        Johtuneeko siitä, etten ole riittävästi siteerannut HÄNTÄ...))

        HÄN voipi olla salaa kateellinen :).


      • korppis kirjoitti:

        Aloitit sessiosi seuraavilla lauseilla kun et ymmärtänyt aloitustani.

        "Me vanhat kirjoittajat toki muistamme sinun kristallipallosi ja arvuuttelusi, mutta niiden tarkoitusta en kyllä ymmärrä, ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."

        Kova hyökkäys.

        Mutta sinäkin Demeter ammennat tietoja kirjallisuudesta, kirjailijoiden mielikuvituksen luomilta hahmoilta.
        Uskottavuuden murenemisen materiaalia sekä uusien oivallusten ahaailmiöitä on kirjallisuus täynnä.

        Tein retken Raatteentien historiaan.

        Suomalaiset sotilaat hiihtivät vihollisen selustalle. Kuuntelivat (eivät katkoneet) hangille virtettyjä uhelinlankoja saaden tärkeää informaatiota vihollisen aikeista

        Tuosta retkestäsi Raattentien historiaan.
        Minä olen tehnyt retkeä vanhempieni seurustelu/kihlajais/avioliittoonmenoon ennen sota-aikaa, sota-aikana, välirauhan aikana, jatkosodan aikana ... mitä niitä sotia sitten olikin.

        Tyttäreni toi Suomesta laatikollisen vanhempieni kirjeenvaihtoa. Pitkiä kirjeitä. Toinen laatikollinen tulee, kunhan nämä ensin luen. Muistan lueskelleeni niitä lapsena meidän vintillä, mutta nyt ne näkee ja ymmärtää aivan eri silmin. Silloin sota oli jotain, mitä ei oikein ymmärtänyt. Miten niin, rintamalla? ... mikä se oli?
        Osa on aika epäselvällä käsialalla, sitten väliin selvemmällä, missä kerrotaan, että saatiin tänne öljylamppu ...
        Se on niin koskettava elämys reaalimenneisyyteen, että välin tulee kyyneleet silmiin niitä lukiessa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuosta retkestäsi Raattentien historiaan.
        Minä olen tehnyt retkeä vanhempieni seurustelu/kihlajais/avioliittoonmenoon ennen sota-aikaa, sota-aikana, välirauhan aikana, jatkosodan aikana ... mitä niitä sotia sitten olikin.

        Tyttäreni toi Suomesta laatikollisen vanhempieni kirjeenvaihtoa. Pitkiä kirjeitä. Toinen laatikollinen tulee, kunhan nämä ensin luen. Muistan lueskelleeni niitä lapsena meidän vintillä, mutta nyt ne näkee ja ymmärtää aivan eri silmin. Silloin sota oli jotain, mitä ei oikein ymmärtänyt. Miten niin, rintamalla? ... mikä se oli?
        Osa on aika epäselvällä käsialalla, sitten väliin selvemmällä, missä kerrotaan, että saatiin tänne öljylamppu ...
        Se on niin koskettava elämys reaalimenneisyyteen, että välin tulee kyyneleet silmiin niitä lukiessa.

        "Tellukka"

        Otit onneksi sotiin tyttö-mäisen otteen.
        Naisen ja miehen kyyneleistä märät kirjeet.
        -
        Tyttöjen ei koskaan pitäisi yrittää kirjoittaa mitään sodan teknisestä puolesta.
        -
        Wolf H. Halstin kirja "Talvisodan päiväkirja"
        kertoo hyvin niistä tunteista, jotka miehiä vaivasivat.
        Ilman turhaa, märkäistä märinää.
        Mitenkään moittien siis.
        -
        Olli Savolan kirja kertoo taas jatko-sodasta.
        Minunkin isäni sodasta.
        Isästä on kirjassa kuviakin.
        Taisi nyt kyllä tulla toistoa ja jankutusta faijasta.
        Mutta noh...sankareita ei unohdeta.


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Otit onneksi sotiin tyttö-mäisen otteen.
        Naisen ja miehen kyyneleistä märät kirjeet.
        -
        Tyttöjen ei koskaan pitäisi yrittää kirjoittaa mitään sodan teknisestä puolesta.
        -
        Wolf H. Halstin kirja "Talvisodan päiväkirja"
        kertoo hyvin niistä tunteista, jotka miehiä vaivasivat.
        Ilman turhaa, märkäistä märinää.
        Mitenkään moittien siis.
        -
        Olli Savolan kirja kertoo taas jatko-sodasta.
        Minunkin isäni sodasta.
        Isästä on kirjassa kuviakin.
        Taisi nyt kyllä tulla toistoa ja jankutusta faijasta.
        Mutta noh...sankareita ei unohdeta.


        H.

        Oikeastaan niitten kirjeitten punainen lanka ei olekaan sodan tekninen puoli. Olisiko sellaisia saanut rintamalta kirjoittaakaan kirjeissään sensuurin iskemättä kiinni?

        Ne kirjeet ovat vanhempieni rakkaustarinaa sodan ankeina aikoina. Sellaista Love Storya niissä silloin vallitsevissa olosuhteissa. Sopivaa tunteellisen naisen luettavaksi.
        Onneksi he saivat toisensa (muutenhan minua ei olisi ja sekös se harmittaisi jopa horohoroa).


      • demeter1 kirjoitti:

        Sanoinhan, etten ymmärrä tarkoitustasi tuossa arvuuttelussa, korppis ja esitin mieleen tulleen vaihtoehdon, joka sinulla oli mahdollisuus myöntää tai kiistää. Avoimeksi jäi, mutta eihän sinulla mitään tilitysvelvollisuutta ole.
        Eräs tuttuni tuntee sotahistoriaa dokumenttien valossa, minä ainoastaan kaunokirjallisuuden (!) kautta, mutta se riittää herättämään suuren kunnioituksen meidän sodankäyneitä kohtaan.
        Heidän myöhempi kohtalonsa on nyt kovasti esillä jälkipolven kertomana.

        Nyt täytyy minunkin lähteä "liehumaan", juhlasta toiseen mennään. Meidän kirkko täyttää vuosia ja vapaaehtoistyöntekijöitä palkitaan. Ei minua, vaan niitä, jotka ovat olleet mukana kymmeniä vuosia...

        Mikä oli vaihtotarjouksesi? En sellaista sisäistänyt.

        Mitätöit itseäsi kommenteissa, miksi?

        Talvisodan kauheudet selvisi minulle vasta nyt oppaan kertoessa tapahtumien kulun museo kierroksella.


      • riveiltä.lukija

        demeter kirjoitti:
        " ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."


      • riveiltä.lukija kirjoitti:

        demeter kirjoitti:
        " ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."

        Olen ottanut jo kantaa.

        Erikoinen hyökkäys uskovaiselta vapaaehtoistyöntekijältä.


      • riveiltä.lukija
        korppis kirjoitti:

        Olen ottanut jo kantaa.

        Erikoinen hyökkäys uskovaiselta vapaaehtoistyöntekijältä.

        Uudelleen sitten.

        Korppis kirjoitti:
        Mikä oli vaihtotarjouksesi? En sellaista sisäistänyt.
        demeterin "vaihtotarjous";
        " ellei se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."


      • korppis kirjoitti:

        Olen ottanut jo kantaa.

        Erikoinen hyökkäys uskovaiselta vapaaehtoistyöntekijältä.

        Heh, heh..)) Toi oli hyvä "uskovainen vapaaehtoistyöntekijä"...)) Uutta titteliä pukkaa...
        Ja mikä "hyökkäys" tuo vaihtoehtoja sisältävä kysymys nyt oli ?
        Tuota nyt on turha sairarrella, ellei "riveltä.lukijan" selvennyskään kelpaa....


      • pusku.traktori

        "Pyrsk". Vähänkö ruutu kastui, ilta-rooibos lensi ruudulle.


      • demeter1 kirjoitti:

        Heh, heh..)) Toi oli hyvä "uskovainen vapaaehtoistyöntekijä"...)) Uutta titteliä pukkaa...
        Ja mikä "hyökkäys" tuo vaihtoehtoja sisältävä kysymys nyt oli ?
        Tuota nyt on turha sairarrella, ellei "riveltä.lukijan" selvennyskään kelpaa....

        Ajattelin sinun tulleen uskoon kun olit menossa kirkkoon. Saitko yllätysprinkkeleitä pikkumustan rinnuksiin?

        Montako paljastustani olet lukenut sinusta?

        Oletko kokenut minun murentavan uskottavuuttasi?


      • katsopeiliin

        Sinä et kykene demeterin uskottavutta palstalla murentamaan. Ja demeterinä olisin kiitollinen itselleni siitä etten ole antautunut "ystäväksesi" sillä juuri sinä olet se henkilötyyppi joka paljastelee heti kun joku asia ei mene sinun mielesi mukaan. Heittelee ulos ystävälistalta ym. Tällainen on vaikutelma sinusta ja kuva minkä olen kirjoitustesi perusteella saanut.


      • katsopeiliin kirjoitti:

        Sinä et kykene demeterin uskottavutta palstalla murentamaan. Ja demeterinä olisin kiitollinen itselleni siitä etten ole antautunut "ystäväksesi" sillä juuri sinä olet se henkilötyyppi joka paljastelee heti kun joku asia ei mene sinun mielesi mukaan. Heittelee ulos ystävälistalta ym. Tällainen on vaikutelma sinusta ja kuva minkä olen kirjoitustesi perusteella saanut.

        Olenko noin väittänyt?
        Taisi olla demeter joka niin väitti.

        Tiedän tosiasioita demeterin kertomina hänestä itsestään perheestään ja elämästään, siksi kysyin perustelua hänen väitteeleen, että halajan tehdä paljastuksia tai yrittäisin mitätöidä ihmisiä. Outo väite hupiketjuun.

        On minutkin heitetty ulos ystävälistalta, mutta mikäpä hänessä.


      • katsopeiliin kirjoitti:

        Sinä et kykene demeterin uskottavutta palstalla murentamaan. Ja demeterinä olisin kiitollinen itselleni siitä etten ole antautunut "ystäväksesi" sillä juuri sinä olet se henkilötyyppi joka paljastelee heti kun joku asia ei mene sinun mielesi mukaan. Heittelee ulos ystävälistalta ym. Tällainen on vaikutelma sinusta ja kuva minkä olen kirjoitustesi perusteella saanut.

        Sitähän minäkin, "katsopeiliin"..)) Kiitos kannustuksesta, mutta eivät kai nämä asiat sittenkään niin vakavia ole. Ja kaikesta voi ottaa opikseen...


      • demeter1 kirjoitti:

        Sitähän minäkin, "katsopeiliin"..)) Kiitos kannustuksesta, mutta eivät kai nämä asiat sittenkään niin vakavia ole. Ja kaikesta voi ottaa opikseen...

        Henäsirkkalentoja valoon.


      • korppis kirjoitti:

        Olenko noin väittänyt?
        Taisi olla demeter joka niin väitti.

        Tiedän tosiasioita demeterin kertomina hänestä itsestään perheestään ja elämästään, siksi kysyin perustelua hänen väitteeleen, että halajan tehdä paljastuksia tai yrittäisin mitätöidä ihmisiä. Outo väite hupiketjuun.

        On minutkin heitetty ulos ystävälistalta, mutta mikäpä hänessä.

        Älä jaksa, korppis. Ei tästä valmista tule, koska haluat pysyä oman luulottelusi verkossa.
        Ellet voinut sovittaa tuota kuvaamaani toimintamallia itseesi, miksi jauhat ja pyörittelet asiaa, vedät siihen mukaan yleistä ja yksityistä historiaa ?
        Taas täytyy todeta, että en tiedä mihin pyrit, draamaanko ? Oman imagosi pönkittämiseen ? Vai pieneen itsepiristykseen ankean aamun ratoksi ?..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Älä jaksa, korppis. Ei tästä valmista tule, koska haluat pysyä oman luulottelusi verkossa.
        Ellet voinut sovittaa tuota kuvaamaani toimintamallia itseesi, miksi jauhat ja pyörittelet asiaa, vedät siihen mukaan yleistä ja yksityistä historiaa ?
        Taas täytyy todeta, että en tiedä mihin pyrit, draamaanko ? Oman imagosi pönkittämiseen ? Vai pieneen itsepiristykseen ankean aamun ratoksi ?..))

        Kun jututtaa aikansa esim. sinua paljastat itsestäsi enempi kuin osaat kuvitellakaa.

        Olisko jotain yhteistä valheiden verkkoon, kristallipallosta ennustamiseen vai vaan vääriä sanojen valintoja siis sattumaa.


      • korppis kirjoitti:

        Kun jututtaa aikansa esim. sinua paljastat itsestäsi enempi kuin osaat kuvitellakaa.

        Olisko jotain yhteistä valheiden verkkoon, kristallipallosta ennustamiseen vai vaan vääriä sanojen valintoja siis sattumaa.

        Tapasi on tultu tuntemaan korppis, myös se, että sinä uskot aina johtavasi operaatiota..))

        Tuot mieleeni erään lapsuudenystäväni. Hänellä oli tapana iskeä toista vyön alle, saattaa hämmennyksiin ja sitä kautta utsia tietoa, jolla hän uskoi hallitsevansa tätä ja tilanteita. No. Hän on kamuni edelleen, on monia asioita, joita pystymme jakamaan. Emme kuitenkaan luottamusta, sitä ei välillemme ole koskaan syntynyt, minun puoleltani ainakaan.

        "Joka voi itseensä sovittaa, sovittakoon" (Raamattu)..))


      • Korppisauringosta
        demeter1 kirjoitti:

        Tapasi on tultu tuntemaan korppis, myös se, että sinä uskot aina johtavasi operaatiota..))

        Tuot mieleeni erään lapsuudenystäväni. Hänellä oli tapana iskeä toista vyön alle, saattaa hämmennyksiin ja sitä kautta utsia tietoa, jolla hän uskoi hallitsevansa tätä ja tilanteita. No. Hän on kamuni edelleen, on monia asioita, joita pystymme jakamaan. Emme kuitenkaan luottamusta, sitä ei välillemme ole koskaan syntynyt, minun puoleltani ainakaan.

        "Joka voi itseensä sovittaa, sovittakoon" (Raamattu)..))

        Et kuitenkaan ole vastannut oleelliseen kysymykseeni vaan kierrät kuin kuumaa puuroa heitellen syytöksiä minuun.

        Oletko joutunut paljastuksieni kohteeksi ja tai olenko yrittänyt murtaa uskottavuuttasi?

        Tästähän on kysymys keskusteluosiossamme.

        Ikävä, että sinulla on epäluotettavia ystäviä


      • elämäntapa.jankkaajako

        Voi taateli sentään. Sinä olet korppis niin yksinkertainen ettei koko maailman rautalangat riittäisi vääntämän sinulle asioita. Jotkut ovat yrittäneet selventää sinulle, mutta ei. Laita kone kiinni hetkeksi ja pura oletuksesi. Lue avoimin mielin uudestaan koko ketju. Ehkä asia aukeaa sinullekin... ehkä ei.


      • elämäntapa.jankkaajako kirjoitti:

        Voi taateli sentään. Sinä olet korppis niin yksinkertainen ettei koko maailman rautalangat riittäisi vääntämän sinulle asioita. Jotkut ovat yrittäneet selventää sinulle, mutta ei. Laita kone kiinni hetkeksi ja pura oletuksesi. Lue avoimin mielin uudestaan koko ketju. Ehkä asia aukeaa sinullekin... ehkä ei.

        Odotan demeterin vastausta?


      • elämäntapa.jankkaajako kirjoitti:

        Voi taateli sentään. Sinä olet korppis niin yksinkertainen ettei koko maailman rautalangat riittäisi vääntämän sinulle asioita. Jotkut ovat yrittäneet selventää sinulle, mutta ei. Laita kone kiinni hetkeksi ja pura oletuksesi. Lue avoimin mielin uudestaan koko ketju. Ehkä asia aukeaa sinullekin... ehkä ei.

        Minäkin luovutan. Ei tämmöinen "uskovainen vapaaehtoistyöntekijä", joka vielä aliarvioi itseään oikein pärjää itseensä ja elämäänsä tyytyväiselle, jolla on vielä apunaan kristallopallo ja taito jututtaa muita, saada salat julki..))
        Mutta käyhän tämä viihteestä ja ketjussa näyttäisi olevan ihan mukavaakin jutustelua...


      • Korppisauringosta kirjoitti:

        Et kuitenkaan ole vastannut oleelliseen kysymykseeni vaan kierrät kuin kuumaa puuroa heitellen syytöksiä minuun.

        Oletko joutunut paljastuksieni kohteeksi ja tai olenko yrittänyt murtaa uskottavuuttasi?

        Tästähän on kysymys keskusteluosiossamme.

        Ikävä, että sinulla on epäluotettavia ystäviä

        Demeter vastasi jo mutta se vastaus ei sinulle kelvannut ehkä et sitä ymmärtänyt ja se ei jankkaamalla kummene.


      • demeter1 kirjoitti:

        Minäkin luovutan. Ei tämmöinen "uskovainen vapaaehtoistyöntekijä", joka vielä aliarvioi itseään oikein pärjää itseensä ja elämäänsä tyytyväiselle, jolla on vielä apunaan kristallopallo ja taito jututtaa muita, saada salat julki..))
        Mutta käyhän tämä viihteestä ja ketjussa näyttäisi olevan ihan mukavaakin jutustelua...

        Vastaa.....Jos vastaat kyllä, perustle lyhyesti. Jos vastaat Ei asia on loppuun käsitelty.

        Terkut laiturilta, aurinko porottaa ja lämmittää..


      • siilenämää kirjoitti:

        Demeter vastasi jo mutta se vastaus ei sinulle kelvannut ehkä et sitä ymmärtänyt ja se ei jankkaamalla kummene.

        Ei kuulu vastausta Kyllä tai Ei, mutta sinulla on sisäpiiri tietoa siilenpää. Kerro omin sanoin kun minä en vieläkään älyä.


      • korppis kirjoitti:

        Ei kuulu vastausta Kyllä tai Ei, mutta sinulla on sisäpiiri tietoa siilenpää. Kerro omin sanoin kun minä en vieläkään älyä.

        Mikä sisäpiiri?
        Minulla on samat tiedot kuin kaikilla muillakin tämän palstan katsojilla. Sinulle on vastattu, moneenkin kertaan mutta joko et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Minusta demeter vastasi sinulle ihan asialisesti ja kuten sanoi, voit ottaa kommenttisi itsellesi tai et. Kuulutko siihen ihmisryhmään jotka eivät siedä pienintäkään mahdollista negatiivista arviota itsestään? Tai edes suuntausta sinne päin. Jäätä jankkaamaan ja menet henkilökohtaisuuksiin. Muta noilla kirjoituksillahan piirrät lukijoille kuvaa itsestäsi vai kuinka. Sitähän aloituksesi koski.


      • siilenämää kirjoitti:

        Mikä sisäpiiri?
        Minulla on samat tiedot kuin kaikilla muillakin tämän palstan katsojilla. Sinulle on vastattu, moneenkin kertaan mutta joko et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Minusta demeter vastasi sinulle ihan asialisesti ja kuten sanoi, voit ottaa kommenttisi itsellesi tai et. Kuulutko siihen ihmisryhmään jotka eivät siedä pienintäkään mahdollista negatiivista arviota itsestään? Tai edes suuntausta sinne päin. Jäätä jankkaamaan ja menet henkilökohtaisuuksiin. Muta noilla kirjoituksillahan piirrät lukijoille kuvaa itsestäsi vai kuinka. Sitähän aloituksesi koski.

        Ei ole sinusta kuriiriksi. Kysymykseeni en saanut vastausta. No ei haittaa. Tiedän vastauksen, en ole jakanut yksityistietoja Demeterista. Hän toisin kuin minä kertoo kristallipalloista, valheiden verkoista siihen tyyliin, että hirvittää. Vaikeneminen ja poistuminen syytösten jälkee on juuri sitä toisen kirjoittajan kyseenalaiseen valoon jättämistä ja kirjoittajan mitätöimidtä.

        Tokihan demeter sen tietää, kirjasivistynyt ihminen.


      • korppis kirjoitti:

        Ei ole sinusta kuriiriksi. Kysymykseeni en saanut vastausta. No ei haittaa. Tiedän vastauksen, en ole jakanut yksityistietoja Demeterista. Hän toisin kuin minä kertoo kristallipalloista, valheiden verkoista siihen tyyliin, että hirvittää. Vaikeneminen ja poistuminen syytösten jälkee on juuri sitä toisen kirjoittajan kyseenalaiseen valoon jättämistä ja kirjoittajan mitätöimidtä.

        Tokihan demeter sen tietää, kirjasivistynyt ihminen.

        Ai sekö tässä nyt närästääkin, otit jostain syystä syytöksenä sen minkä demeter esitti oletuksena. Ei savua ilman tulta vai kuinka. Lienee heitäkin, joiden tietoja (joko luultuja tai saatuja) olet levitellyt ja joillekin jopa vääristellen keksinyt ja julkituonut totuutena. Ja sen piirtämä kuva sinusta ei ole kovinkaan mairitteleva.


      • tolkku.tervassa

        Luulen, että aika harva meistä ketjun lukijoista ymmärtää tuon demeterin kirjoittaman niin päin prinkkalaa kuin sinä. Koitapa nyt miettiä tolkun kanssa. Ettet vaan olisi saanut liikaa aurinkoa.


      • tolkku.tervassa kirjoitti:

        Luulen, että aika harva meistä ketjun lukijoista ymmärtää tuon demeterin kirjoittaman niin päin prinkkalaa kuin sinä. Koitapa nyt miettiä tolkun kanssa. Ettet vaan olisi saanut liikaa aurinkoa.

        Vaikea ulkopuolisten on ymmärtää. Demeter tietää mitä tarkoitan ja näki parhaaksi poistua.

        Siilenpää pistää nyt todistusaineistoa kehiin väitteilleen levittämistäni yksityistiedoista muista kanssakirjoittajista tai on hiljaa ja poistuu porstuaan kenkiä järjestelemään.


      • viimeinen.vääntö
        korppis kirjoitti:

        Vaikea ulkopuolisten on ymmärtää. Demeter tietää mitä tarkoitan ja näki parhaaksi poistua.

        Siilenpää pistää nyt todistusaineistoa kehiin väitteilleen levittämistäni yksityistiedoista muista kanssakirjoittajista tai on hiljaa ja poistuu porstuaan kenkiä järjestelemään.

        Kerran vielä. Luepas nuo suurennetut.

        demeter kirjoitti:

        "Me vanhat kirjoittajat toki muistamme SINUN KRISTALLIPALLOSI ja ARVUUTTELUSI, mutta niiden TARKOITUSTA EN kyllä YMMÄRRÄ, ELLEI se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."


      • Siilenämää1
        korppis kirjoitti:

        Vaikea ulkopuolisten on ymmärtää. Demeter tietää mitä tarkoitan ja näki parhaaksi poistua.

        Siilenpää pistää nyt todistusaineistoa kehiin väitteilleen levittämistäni yksityistiedoista muista kanssakirjoittajista tai on hiljaa ja poistuu porstuaan kenkiä järjestelemään.

        Mitäs bossia sinä nyt esität. Sinulla ei ole valtuuksia määrätä ketään poistumaan tai olemaan hiljaa. Demeter varmaan toteutti sanontaa "viisas vaikenee". Sinä sitä vastoin olet päättänyt jankata.


      • Siilenämää1 kirjoitti:

        Mitäs bossia sinä nyt esität. Sinulla ei ole valtuuksia määrätä ketään poistumaan tai olemaan hiljaa. Demeter varmaan toteutti sanontaa "viisas vaikenee". Sinä sitä vastoin olet päättänyt jankata.

        Eipä sinunkaan järenjuoksusi yletä ymmärtämään kirjoitettua tekstiä?

        Kirjoitit.

        "Lienee heitäkin, joiden tietoja (joko luultuja tai saatuja) olet levitellyt ja joillekin jopa vääristellen keksinyt ja julkituonut totuutena. "

        Missähän hekin lienevät? Mutta sinullapa on siihenkin selitys, viisaat vaikenevat.


      • korppis kirjoitti:

        Eipä sinunkaan järenjuoksusi yletä ymmärtämään kirjoitettua tekstiä?

        Kirjoitit.

        "Lienee heitäkin, joiden tietoja (joko luultuja tai saatuja) olet levitellyt ja joillekin jopa vääristellen keksinyt ja julkituonut totuutena. "

        Missähän hekin lienevät? Mutta sinullapa on siihenkin selitys, viisaat vaikenevat.

        Sinulla se tuo muistinmenetys aina iskee kun on omista mokistasi puhe. Ei maksa vaivaa alkaa sinulle mitään selittelemään, jankkaat vaan ja väität mustan valkoiseksi. Haehan omista kirjoituksistasi, etsivä löytää.


      • korppissilmätristissä
        viimeinen.vääntö kirjoitti:

        Kerran vielä. Luepas nuo suurennetut.

        demeter kirjoitti:

        "Me vanhat kirjoittajat toki muistamme SINUN KRISTALLIPALLOSI ja ARVUUTTELUSI, mutta niiden TARKOITUSTA EN kyllä YMMÄRRÄ, ELLEI se sitten ole toisen kirjoittajan "paljastaminen", hänen uskottavuutensa murentaminen."

        Olitpas sinä reipas tyttö.


        Olen toki pähkäillyt
        funtsaillut ja tuumaillut
        miltä tuntuis eloni
        jos köyhä oisin, tyhmä, rumakin.
        Jos noi ois kurjaa eloni
        saisin maata rauhassa
        värinöistä vapaana
        kaakatuksesta kaukana.
        Vaan onni on elää omana
        sielukkaana ja somana.

        Mandi 10.8.2009


      • Korppisnuijanpäässä
        siilenämää kirjoitti:

        Sinulla se tuo muistinmenetys aina iskee kun on omista mokistasi puhe. Ei maksa vaivaa alkaa sinulle mitään selittelemään, jankkaat vaan ja väität mustan valkoiseksi. Haehan omista kirjoituksistasi, etsivä löytää.

        Tyttö ja lelurasia.

        Tyttö istui lattialla, hänellä oli edessään keltainen lelurasia.
        Kädessään tyttö piteli pientä puuvasaraa.
        Tyttö painoi lelurasiassa olevaa punaista nappia.
        Rasian yläosan pienestä reijästä pongahti ulos väkkyräisen rautalangan päässä heiluva puinen siilenpää.
        Tyttö löi napakasti vasaralla päähän.
        siilenpää painui vikisten takaisin laatikkoon.
        Tyttö nauroi makeasti ja jatkoi leikkiään.

        Mandi


      • Korppisnuijanpäässä kirjoitti:

        Tyttö ja lelurasia.

        Tyttö istui lattialla, hänellä oli edessään keltainen lelurasia.
        Kädessään tyttö piteli pientä puuvasaraa.
        Tyttö painoi lelurasiassa olevaa punaista nappia.
        Rasian yläosan pienestä reijästä pongahti ulos väkkyräisen rautalangan päässä heiluva puinen siilenpää.
        Tyttö löi napakasti vasaralla päähän.
        siilenpää painui vikisten takaisin laatikkoon.
        Tyttö nauroi makeasti ja jatkoi leikkiään.

        Mandi

        Minusta tuo tyttö ja lelurasia on aina olut outo. En oikein ymmärrä mitä sillä haluat julki tuoda. Jotenkin kuitenkin minulle on aina tullut siitä sellainen ontto olo, sinun puolestasi. En oikein tiedä mikä sen saa aikaan. Sääliä siinä tunteessa kuitenkin on mukana.


      • tulkitsinko-oikein
        siilenämää kirjoitti:

        Minusta tuo tyttö ja lelurasia on aina olut outo. En oikein ymmärrä mitä sillä haluat julki tuoda. Jotenkin kuitenkin minulle on aina tullut siitä sellainen ontto olo, sinun puolestasi. En oikein tiedä mikä sen saa aikaan. Sääliä siinä tunteessa kuitenkin on mukana.

        Olen ymmärtänyt sen kertovan hänen omista tunteistaan, lyömällä ja loukkaamalla toisen matalaksi hän saa itselleen hyvän mielen.


      • tulkitsinko-oikein kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt sen kertovan hänen omista tunteistaan, lyömällä ja loukkaamalla toisen matalaksi hän saa itselleen hyvän mielen.

        Omista tunteistaan kyllä ja siitä se onttous johtuukin. Onko kyseessä vaikeus ottaa vastaan negatiiviseksi kokemaansa palautetta ja iskemällä vasaralla ja saamalla "vikisemään" saa mielessään mitätöityä sanojan. Ontosti vielä nauraa päälle.


      • siilenämää kirjoitti:

        Mikä sisäpiiri?
        Minulla on samat tiedot kuin kaikilla muillakin tämän palstan katsojilla. Sinulle on vastattu, moneenkin kertaan mutta joko et ymmärrä lukemaasi tai et halua ymmärtää. Minusta demeter vastasi sinulle ihan asialisesti ja kuten sanoi, voit ottaa kommenttisi itsellesi tai et. Kuulutko siihen ihmisryhmään jotka eivät siedä pienintäkään mahdollista negatiivista arviota itsestään? Tai edes suuntausta sinne päin. Jäätä jankkaamaan ja menet henkilökohtaisuuksiin. Muta noilla kirjoituksillahan piirrät lukijoille kuvaa itsestäsi vai kuinka. Sitähän aloituksesi koski.

        Kiitos siili ymmärryksestä ja nappiin menneestä tulkinnasta. Samoin muille puolenpitäjille. Osallistumisenne merkitsi minulle paljon.
        Jouduin itse lähtemään kaupungille - sattuipa sopivasti..))- ja luulin myrskyn jo laantuneen.
        Eiköhän se nyt ole kuitenkin ohi.
        Kuten moni on sanonutkin, jankuttaminen on turhauttavaa eikä johda mihinkään. Jos siitä jotakin oppii niin ehkä sitten toisten ja omaa laatua...


      • korppis kirjoitti:

        Vastaa.....Jos vastaat kyllä, perustle lyhyesti. Jos vastaat Ei asia on loppuun käsitelty.

        Terkut laiturilta, aurinko porottaa ja lämmittää..

        Anteeksi nyt etten pystynyt vastaamaan komentoosi, korppis. Minä en ole Elisa, joka on tavoitettavissa missä ja milloin vain..)) Minulla ei ole älypuhelintakaan.

        Olen mielestäni yrittänyt selventää asiaa niin hyvin kuin osaan, muut ovat osanneet tehdä sen minuakin paremmin. Ellei se riitä sinulle, niin sitten ei mikään.

        Kun nyt siirsit asian yleiseltä tasolta yksityiselle, mikä ei mielestäni ole kovin mukavaa, yritän vastata, kun kerran kysytään..))

        En muista kahdenkeskisiä keskustelujamme kovin tarkasti - minullahan ei ole sitä kuuluisaa arkistoa... Niistä on jo kauan ja minusta ne olivat samanlaista jutustelua, mitä täälläkin käydään, ehkä jotakin tietoa perhesuhteista tai muusta, ei mitään uskoutumista kuitenkaan.
        Mitään tietovuotoa en ole puoleltasi havainnut, enkä usko, että sitä tapahtuisi muidenkaan kohdalla.
        Niin että puhdas pulmunenhan sinä olet, siksipä tuo vahva reagointisi tässä hämääkin..))


      • oikeudessa.nuija
        Korppisnuijanpäässä kirjoitti:

        Tyttö ja lelurasia.

        Tyttö istui lattialla, hänellä oli edessään keltainen lelurasia.
        Kädessään tyttö piteli pientä puuvasaraa.
        Tyttö painoi lelurasiassa olevaa punaista nappia.
        Rasian yläosan pienestä reijästä pongahti ulos väkkyräisen rautalangan päässä heiluva puinen siilenpää.
        Tyttö löi napakasti vasaralla päähän.
        siilenpää painui vikisten takaisin laatikkoon.
        Tyttö nauroi makeasti ja jatkoi leikkiään.

        Mandi

        Korppisnuijanpäässä kirjoitti:

        "Tyttö löi napakasti vasaralla päähän.
        siilenpää painui vikisten takaisin laatikkoon."

        Juridisesti tuon voisi tulkita tappouhkauksena.


      • siilenämää kirjoitti:

        Omista tunteistaan kyllä ja siitä se onttous johtuukin. Onko kyseessä vaikeus ottaa vastaan negatiiviseksi kokemaansa palautetta ja iskemällä vasaralla ja saamalla "vikisemään" saa mielessään mitätöityä sanojan. Ontosti vielä nauraa päälle.

        Uusi runo Mandilta ? Minulle se aukeaa oman ylivertaisuuden ylistyksenä, siksi se ei ole runo vaan tilitys. Surulliseksi se minutkin teki, vaikka Mandilla oli hauskaa...


      • rivit.ja.välit
        demeter1 kirjoitti:

        Anteeksi nyt etten pystynyt vastaamaan komentoosi, korppis. Minä en ole Elisa, joka on tavoitettavissa missä ja milloin vain..)) Minulla ei ole älypuhelintakaan.

        Olen mielestäni yrittänyt selventää asiaa niin hyvin kuin osaan, muut ovat osanneet tehdä sen minuakin paremmin. Ellei se riitä sinulle, niin sitten ei mikään.

        Kun nyt siirsit asian yleiseltä tasolta yksityiselle, mikä ei mielestäni ole kovin mukavaa, yritän vastata, kun kerran kysytään..))

        En muista kahdenkeskisiä keskustelujamme kovin tarkasti - minullahan ei ole sitä kuuluisaa arkistoa... Niistä on jo kauan ja minusta ne olivat samanlaista jutustelua, mitä täälläkin käydään, ehkä jotakin tietoa perhesuhteista tai muusta, ei mitään uskoutumista kuitenkaan.
        Mitään tietovuotoa en ole puoleltasi havainnut, enkä usko, että sitä tapahtuisi muidenkaan kohdalla.
        Niin että puhdas pulmunenhan sinä olet, siksipä tuo vahva reagointisi tässä hämääkin..))

        Minusta korppis olisi anteeksipyynnön sinulta velkaa, demeter, et sinä häneltä :)

        Onneksi puolukatkin jo kypsyivät ja suppelovahverojakin on löytynyt.


      • demeter1 kirjoitti:

        Uusi runo Mandilta ? Minulle se aukeaa oman ylivertaisuuden ylistyksenä, siksi se ei ole runo vaan tilitys. Surulliseksi se minutkin teki, vaikka Mandilla oli hauskaa...

        Pieni lisäys "oman KUVITELLUN ylivertaisuuden"... Ylivertainen ihminen, jos sellaista nyt yleensä on, ei tarvitse nuijaa, hengen miekkaa korkeintaan, eikä sen sivallus satu...


      • demeter1 kirjoitti:

        Uusi runo Mandilta ? Minulle se aukeaa oman ylivertaisuuden ylistyksenä, siksi se ei ole runo vaan tilitys. Surulliseksi se minutkin teki, vaikka Mandilla oli hauskaa...

        Ei tuo ole uusi, olen lukenut sen joskus paljon paljon aiemmin muistaakseni syöpäpotilaiden palstalla. Ainoastaan siilenpää siinä oli uutta ;). Kuten kirjoitin, minussa tuo runo saa aikaan jotenkin epämiellyttävän tuntemuksen, siis tilityksen henki? Minusta se on kamottava, voin kuula korvissani kammottavan naurun.


      • rivit.ja.välit kirjoitti:

        Minusta korppis olisi anteeksipyynnön sinulta velkaa, demeter, et sinä häneltä :)

        Onneksi puolukatkin jo kypsyivät ja suppelovahverojakin on löytynyt.

        Kunhan nyt kurillani otin alamaisen roolin..)) "rivit.ja.välit"

        Kiitos tiedosta, että kypsää on. Valitettavasti pääsen itse matkaan vasta ensi viikolla, mutta eiköhän marjastus onnistu vielä silloinkin. Sitä juhlaa, kun saa taas olla tuntitolkulla raikkaassa syysilmassa ja kantaa väsyneenä mutta onnellisena saaliinsa kotiin...
        Hyvää marjastusta sinnekin.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ei tuo ole uusi, olen lukenut sen joskus paljon paljon aiemmin muistaakseni syöpäpotilaiden palstalla. Ainoastaan siilenpää siinä oli uutta ;). Kuten kirjoitin, minussa tuo runo saa aikaan jotenkin epämiellyttävän tuntemuksen, siis tilityksen henki? Minusta se on kamottava, voin kuula korvissani kammottavan naurun.

        Jaa. Sehän onkin kätevää, että voi käyttää samaa pohjaa ja vaihtaa vain nuijittavan...)) Koskahan tulee oma vuoro ?
        Mutta urhea sinä. Minusta "runo" oli sinun osaltasi osoitteleva ja herjaava. Joku voisi nostaa siitä isonkin äläkän.


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Sehän onkin kätevää, että voi käyttää samaa pohjaa ja vaihtaa vain nuijittavan...)) Koskahan tulee oma vuoro ?
        Mutta urhea sinä. Minusta "runo" oli sinun osaltasi osoitteleva ja herjaava. Joku voisi nostaa siitä isonkin äläkän.

        En muista mitä silloin aiemmin luki tuon siilenpään tilalla enkä edes sitä mihin keskustelunaiheeseen se liittyi. Jäi vain epämiellyttävä tunnelma luettuani tuon runon/tilityksen. Ehkä se siitä sitten jäi mieleen.

        Jostain syystä olen ollut korppiksen hampaissa aina, jopa sieltä syöpäpalstalta lähtien vaikka en muista häntä muuta kuin parin viestin kohdalla kohdanneeni. Monenlaista shittiä on niskaan tullut hänen taholtaan, valehtelua mustamaalaamista ym. Äläkän nostaminen on siis ihan turhaa. Meitä on moneen junaan ja asemallekin jää muutama. Niin kauan kun kirjoittelunsa pysyy tällä palstalla, ihan sama mitä kirjoittaa. Itsestäänhän vaan kuvaa piirtää. Tosielämässä tilanne olisi toinen.


      • siilenämää kirjoitti:

        En muista mitä silloin aiemmin luki tuon siilenpään tilalla enkä edes sitä mihin keskustelunaiheeseen se liittyi. Jäi vain epämiellyttävä tunnelma luettuani tuon runon/tilityksen. Ehkä se siitä sitten jäi mieleen.

        Jostain syystä olen ollut korppiksen hampaissa aina, jopa sieltä syöpäpalstalta lähtien vaikka en muista häntä muuta kuin parin viestin kohdalla kohdanneeni. Monenlaista shittiä on niskaan tullut hänen taholtaan, valehtelua mustamaalaamista ym. Äläkän nostaminen on siis ihan turhaa. Meitä on moneen junaan ja asemallekin jää muutama. Niin kauan kun kirjoittelunsa pysyy tällä palstalla, ihan sama mitä kirjoittaa. Itsestäänhän vaan kuvaa piirtää. Tosielämässä tilanne olisi toinen.

        Ja lisään vielä että toki minäkin olen antanut tulla sitten hänen suuntaansa sillä kaavalla minkä hän on itse piirtänyt. Kuitenkin kirjoitukseni kohdistuu niihin hetkiin ja siihen aiheeseen mikä kulloinkin on käsillä. Lisäksi epäoikeudenmukaisuus ja alhaisuus muita kirjoittajia kohtaan saa myös karvani pystyyn.


      • arkistoistalöytyy
        siilenämää kirjoitti:

        En muista mitä silloin aiemmin luki tuon siilenpään tilalla enkä edes sitä mihin keskustelunaiheeseen se liittyi. Jäi vain epämiellyttävä tunnelma luettuani tuon runon/tilityksen. Ehkä se siitä sitten jäi mieleen.

        Jostain syystä olen ollut korppiksen hampaissa aina, jopa sieltä syöpäpalstalta lähtien vaikka en muista häntä muuta kuin parin viestin kohdalla kohdanneeni. Monenlaista shittiä on niskaan tullut hänen taholtaan, valehtelua mustamaalaamista ym. Äläkän nostaminen on siis ihan turhaa. Meitä on moneen junaan ja asemallekin jää muutama. Niin kauan kun kirjoittelunsa pysyy tällä palstalla, ihan sama mitä kirjoittaa. Itsestäänhän vaan kuvaa piirtää. Tosielämässä tilanne olisi toinen.

        Eipä ole meno pahemmin muuttunut yhdeksässä vuodessa

        "Tyttö ja lelurasia

        Tyttö istui lattialla, hänellä oli edessään keltainen lelurasia.
        Kädessäään tyttö piteli pientä puuvasaraa.
        Tyttö painoi lelurasiassa olevaa punasista nappia.
        Rasian yläosan pienestä reijästä pongahti ulos
        väkkyräisen rautalangan päässä heiluva puinen hiirenpää.
        Tyttä löi napakasti vasaralla hiirenpäähän.
        Pää painui vikisten takaisin laatikkoon.
        Tyttö nauroi makeasti ja jatkoi leikkiään."

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/6235318/kahdet-kasvomme


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa. Sehän onkin kätevää, että voi käyttää samaa pohjaa ja vaihtaa vain nuijittavan...)) Koskahan tulee oma vuoro ?
        Mutta urhea sinä. Minusta "runo" oli sinun osaltasi osoitteleva ja herjaava. Joku voisi nostaa siitä isonkin äläkän.

        Uskoisi sinunkin kirjallisuuden suurkuluttajana osaavan tulkita roosarunoa.

        Runo herätti teissä keskustelua runon kirjoittajasta.. Runo on kirjoitettu joskus vuonna 2008. Se on 50-palstan sefusta ja yhteistyöstämme deletoida erään tunnetun palstalaisen ilkeät viestit 😊

        Jos menisitte kaikki kolme yhdessä läpi miksi annoin näkyvyyttä siilenpäälle ehkä ymmärrätte, mutta se lienee teille mahdotonta koska sinua lainatakseni olette jumittuneet mielikuvien verkkoon.

        Vittuilun piiloittaminen on myös taitolaji.

        "Tuo "epävakaa käytös" on aika mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se asettui yleiseen ilmapiiriin joskus 80-luvulla kun alettiin puhua tunteista ja niiden ilmaisemisen tärkeydestä. Tunteet nostettiin ikäänkuin jalustalle ja niiden "kuuntelu" oikeutti melkein millaisen käytöksen tahansa. Isojakin päätöksiä tehtiin fiilispohjalta."


      • rivit.ja.välit
        demeter1 kirjoitti:

        Kunhan nyt kurillani otin alamaisen roolin..)) "rivit.ja.välit"

        Kiitos tiedosta, että kypsää on. Valitettavasti pääsen itse matkaan vasta ensi viikolla, mutta eiköhän marjastus onnistu vielä silloinkin. Sitä juhlaa, kun saa taas olla tuntitolkulla raikkaassa syysilmassa ja kantaa väsyneenä mutta onnellisena saaliinsa kotiin...
        Hyvää marjastusta sinnekin.

        demeter kirjoitti:
        "Kunhan nyt kurillani otin alamaisen roolin..))"

        Ymmärsin kyllä, minulle jäi "tulkkausmoodi" päälle ja tuo oli tavallaan selvennykseni korppikselle etukäteen. Minä joudun poistumaan sinne metsään ja tulkkauspalveluni ei ole käytössä ;))

        Kiitos samoin, nautinnollsia metsähetkiä, demeter!


      • voihanmobbaus
        korppis kirjoitti:

        Uskoisi sinunkin kirjallisuuden suurkuluttajana osaavan tulkita roosarunoa.

        Runo herätti teissä keskustelua runon kirjoittajasta.. Runo on kirjoitettu joskus vuonna 2008. Se on 50-palstan sefusta ja yhteistyöstämme deletoida erään tunnetun palstalaisen ilkeät viestit 😊

        Jos menisitte kaikki kolme yhdessä läpi miksi annoin näkyvyyttä siilenpäälle ehkä ymmärrätte, mutta se lienee teille mahdotonta koska sinua lainatakseni olette jumittuneet mielikuvien verkkoon.

        Vittuilun piiloittaminen on myös taitolaji.

        "Tuo "epävakaa käytös" on aika mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se asettui yleiseen ilmapiiriin joskus 80-luvulla kun alettiin puhua tunteista ja niiden ilmaisemisen tärkeydestä. Tunteet nostettiin ikäänkuin jalustalle ja niiden "kuuntelu" oikeutti melkein millaisen käytöksen tahansa. Isojakin päätöksiä tehtiin fiilispohjalta."

        roosaruno :))))


      • siilenämää kirjoitti:

        En muista mitä silloin aiemmin luki tuon siilenpään tilalla enkä edes sitä mihin keskustelunaiheeseen se liittyi. Jäi vain epämiellyttävä tunnelma luettuani tuon runon/tilityksen. Ehkä se siitä sitten jäi mieleen.

        Jostain syystä olen ollut korppiksen hampaissa aina, jopa sieltä syöpäpalstalta lähtien vaikka en muista häntä muuta kuin parin viestin kohdalla kohdanneeni. Monenlaista shittiä on niskaan tullut hänen taholtaan, valehtelua mustamaalaamista ym. Äläkän nostaminen on siis ihan turhaa. Meitä on moneen junaan ja asemallekin jää muutama. Niin kauan kun kirjoittelunsa pysyy tällä palstalla, ihan sama mitä kirjoittaa. Itsestäänhän vaan kuvaa piirtää. Tosielämässä tilanne olisi toinen.

        Hieno asenne, että antaa olla, siili. Se kysyy tietysti paljon sisäistä voimaa. Ja on aika ymmärrettävää, että välistä tulee halu "antaa samalla mitalla takaisin". Kai se on terveempi suhtautuminen kuin pitää mölyt mahassaan ?
        Koen myös, että olette voimiltanne tasavertaiset, molemmilla riittää temperamenttiä ja taistelutahtoa, kumpikaan ei jää tuleen makaamaan. Ja "kiukku antaa puhtia", sanottiin jossakin lastenkirjassa..))


      • korppis kirjoitti:

        Uskoisi sinunkin kirjallisuuden suurkuluttajana osaavan tulkita roosarunoa.

        Runo herätti teissä keskustelua runon kirjoittajasta.. Runo on kirjoitettu joskus vuonna 2008. Se on 50-palstan sefusta ja yhteistyöstämme deletoida erään tunnetun palstalaisen ilkeät viestit 😊

        Jos menisitte kaikki kolme yhdessä läpi miksi annoin näkyvyyttä siilenpäälle ehkä ymmärrätte, mutta se lienee teille mahdotonta koska sinua lainatakseni olette jumittuneet mielikuvien verkkoon.

        Vittuilun piiloittaminen on myös taitolaji.

        "Tuo "epävakaa käytös" on aika mielenkiintoinen ilmiö. Minusta se asettui yleiseen ilmapiiriin joskus 80-luvulla kun alettiin puhua tunteista ja niiden ilmaisemisen tärkeydestä. Tunteet nostettiin ikäänkuin jalustalle ja niiden "kuuntelu" oikeutti melkein millaisen käytöksen tahansa. Isojakin päätöksiä tehtiin fiilispohjalta."

        Ai että oikein "annoin näkyvyyttä" :DD. Vois sinua.........


      • demeter1 kirjoitti:

        Hieno asenne, että antaa olla, siili. Se kysyy tietysti paljon sisäistä voimaa. Ja on aika ymmärrettävää, että välistä tulee halu "antaa samalla mitalla takaisin". Kai se on terveempi suhtautuminen kuin pitää mölyt mahassaan ?
        Koen myös, että olette voimiltanne tasavertaiset, molemmilla riittää temperamenttiä ja taistelutahtoa, kumpikaan ei jää tuleen makaamaan. Ja "kiukku antaa puhtia", sanottiin jossakin lastenkirjassa..))

        Totta taasen kirjoitat demeter. Täytyy kyllä kuitenkin todeta että mieli tekisi kirjoittaa kipakamminkin mutta onneksi tässä näpytellessä pikkasen joutuu miettimään :D. Se on sopiva hidaste.


      • demeter1 kirjoitti:

        Pieni lisäys "oman KUVITELLUN ylivertaisuuden"... Ylivertainen ihminen, jos sellaista nyt yleensä on, ei tarvitse nuijaa, hengen miekkaa korkeintaan, eikä sen sivallus satu...

        Jaa-a
        Itsekeskeisyys, itserakkaus, huomionkipeys, käsitys omasta tärkeydestä, tarve tulla ihailluksi ja kyvyttömyys ottaa toisia huomioon.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta taasen kirjoitat demeter. Täytyy kyllä kuitenkin todeta että mieli tekisi kirjoittaa kipakamminkin mutta onneksi tässä näpytellessä pikkasen joutuu miettimään :D. Se on sopiva hidaste.

        Aivan, siilenä. Maltti on valttia, vaikka se ei tietysti ole kovin näyttävää... Tulee helposti nähdyksi nössönä tai muuten vajaana..))

        Listasit ominaisuuksia, joita uskon löytyvän meistä kaikista, vain määrä vaihtelee, ja esiintymistiheys..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Aivan, siilenä. Maltti on valttia, vaikka se ei tietysti ole kovin näyttävää... Tulee helposti nähdyksi nössönä tai muuten vajaana..))

        Listasit ominaisuuksia, joita uskon löytyvän meistä kaikista, vain määrä vaihtelee, ja esiintymistiheys..))

        Toisaalta vaikka itse olen kipakkakin ja sanelen täällä niin kuitenkin ihailen sellaista joka kykenee olemaan maltillinen kannanotoissaan, perustelee näkökantansa, ei mene henkilökohtaisuuksiin eikä kettuiluunkaan. Näen sellaisen ihmisen vahvana, terveen itsetunnon omaavana. Pysyy asiassa ottaa toisenkin mielipiteen huomioon, kuuntelee eikä mitätöi toista vaikka eri mieltä asioista olisikin. Ja kykenee ottamaan kritiikkiä vastaan myös, hylkäämään tai hyväksymään sen.Ja palautteen perusteella kykenee muuttamaan käytlöstään tarvittaessa ja jopa pyytämään anteeksi.


      • arkistoistalöytyy kirjoitti:

        Eipä ole meno pahemmin muuttunut yhdeksässä vuodessa

        "Tyttö ja lelurasia

        Tyttö istui lattialla, hänellä oli edessään keltainen lelurasia.
        Kädessäään tyttö piteli pientä puuvasaraa.
        Tyttö painoi lelurasiassa olevaa punasista nappia.
        Rasian yläosan pienestä reijästä pongahti ulos
        väkkyräisen rautalangan päässä heiluva puinen hiirenpää.
        Tyttä löi napakasti vasaralla hiirenpäähän.
        Pää painui vikisten takaisin laatikkoon.
        Tyttö nauroi makeasti ja jatkoi leikkiään."

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/6235318/kahdet-kasvomme

        Hän kirjoitti aloituksessaan v. 2008nettä "me 50-vuotiaat". Eikös korppis ole kertonut täyttäneensä jo 70 v?


      • siilenämää kirjoitti:

        Toisaalta vaikka itse olen kipakkakin ja sanelen täällä niin kuitenkin ihailen sellaista joka kykenee olemaan maltillinen kannanotoissaan, perustelee näkökantansa, ei mene henkilökohtaisuuksiin eikä kettuiluunkaan. Näen sellaisen ihmisen vahvana, terveen itsetunnon omaavana. Pysyy asiassa ottaa toisenkin mielipiteen huomioon, kuuntelee eikä mitätöi toista vaikka eri mieltä asioista olisikin. Ja kykenee ottamaan kritiikkiä vastaan myös, hylkäämään tai hyväksymään sen.Ja palautteen perusteella kykenee muuttamaan käytlöstään tarvittaessa ja jopa pyytämään anteeksi.

        Ai ai, siilenä. Tuossapa meillä olisikin ihanne, jota kohti kulkea. Uskon kyllä, että samoin kuin meistä löytyy noita luettelemiasi epäsuotavia ominaisuuksia, meistä löytyy myös näitä hyviä, ainakin jonkinasteisesti, ainakin joskus..))
        Itse en jaksa enää pyrkiä olemaan parempi ihminen, mutta yritän olla tarkka siitä, etten langettaisi varjoani toisiin. Niin en usko käyvän. jos tuntee itsensä ja vajavuutenisa riittävän hyvin. Niitähän me helposti sijoitamme toisiin. "En minä, mutta nuo muut"..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Ai ai, siilenä. Tuossapa meillä olisikin ihanne, jota kohti kulkea. Uskon kyllä, että samoin kuin meistä löytyy noita luettelemiasi epäsuotavia ominaisuuksia, meistä löytyy myös näitä hyviä, ainakin jonkinasteisesti, ainakin joskus..))
        Itse en jaksa enää pyrkiä olemaan parempi ihminen, mutta yritän olla tarkka siitä, etten langettaisi varjoani toisiin. Niin en usko käyvän. jos tuntee itsensä ja vajavuutenisa riittävän hyvin. Niitähän me helposti sijoitamme toisiin. "En minä, mutta nuo muut"..))

        On niitä olemassa tuollaisiakin joita kuvasin ja silloin kyllä häytyy vaan ihaillen vaieta. Ottaa pipo päästä katsoa ylöspäin. Sellainen ihminen on suuri. Viisaus ja elämänkokemus yhdistettynä hyväsydämisyyteen ja empatiaan ainaki mykistää meitsin😀. Täydellistähän ei ole mutta joskus saa tavata sitä hipovan.


      • demeter1 kirjoitti:

        Anteeksi nyt etten pystynyt vastaamaan komentoosi, korppis. Minä en ole Elisa, joka on tavoitettavissa missä ja milloin vain..)) Minulla ei ole älypuhelintakaan.

        Olen mielestäni yrittänyt selventää asiaa niin hyvin kuin osaan, muut ovat osanneet tehdä sen minuakin paremmin. Ellei se riitä sinulle, niin sitten ei mikään.

        Kun nyt siirsit asian yleiseltä tasolta yksityiselle, mikä ei mielestäni ole kovin mukavaa, yritän vastata, kun kerran kysytään..))

        En muista kahdenkeskisiä keskustelujamme kovin tarkasti - minullahan ei ole sitä kuuluisaa arkistoa... Niistä on jo kauan ja minusta ne olivat samanlaista jutustelua, mitä täälläkin käydään, ehkä jotakin tietoa perhesuhteista tai muusta, ei mitään uskoutumista kuitenkaan.
        Mitään tietovuotoa en ole puoleltasi havainnut, enkä usko, että sitä tapahtuisi muidenkaan kohdalla.
        Niin että puhdas pulmunenhan sinä olet, siksipä tuo vahva reagointisi tässä hämääkin..))

        "Mitään tietovuotoa en ole puoleltasi havainnut, enkä usko, että sitä tapahtuisi muidenkaan kohdalla."

        Olisimme molemmat selvinneet turhilta sivuhuudoilta jos olisit heti alussa vastannut totuudenmukaisesti.

        Uusia oletettuja tietovuotoja lipsahti palstalle tietämättömyyden valaistessa skandaalinhaluisia mielikuvia.


    • Piirrä kuva ja kerro, voi olla tosi sillä toisilla ihmisillä on ihmeellinen taito ylimaalliseen.

      • New-age

      • New-age kirjoitti:

        Kerro lisää. Kiinnostaa.

        Laitan tämän sulle tännekin. Koskettava.

        https://youtu.be/P9u9Mf6CLWE

        Jos lainkaan kunnioitat laulun alkuperäistä tarkoitusta älä liitä sitä löysin perustein tänne.


      • New-age

        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle.

        Toisekseen M & T on duona laulanut 45 vuotta. Tämä Rydmanin sävellys on vähän muista erottuva.

        Kolmanneksi Korppis: musiikki merkitsee eri ihmisille monenlaisia asioita. Melodia jollekin, sanat jollekin. Rydman tietää, M & T tietää. Laulavat hyvin tämän laulun. Joten äläs määräile.
        Ja sinähän et minun kunnioituksista tiedä mitään. Kuvittele vain "tuntevasi"
        rauhassa kirjoittavat ihmiset.

        Sinulle latankin tämän

        https://youtu.be/hkXHsK4AQPs

        Luulet vain. Öitä.


      • New-age kirjoitti:

        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle.

        Toisekseen M & T on duona laulanut 45 vuotta. Tämä Rydmanin sävellys on vähän muista erottuva.

        Kolmanneksi Korppis: musiikki merkitsee eri ihmisille monenlaisia asioita. Melodia jollekin, sanat jollekin. Rydman tietää, M & T tietää. Laulavat hyvin tämän laulun. Joten äläs määräile.
        Ja sinähän et minun kunnioituksista tiedä mitään. Kuvittele vain "tuntevasi"
        rauhassa kirjoittavat ihmiset.

        Sinulle latankin tämän

        https://youtu.be/hkXHsK4AQPs

        Luulet vain. Öitä.

        Korppis on selvä järkinen ihminen---miksi minä matkassa?


      • New-age

        No meillä taitaa olla eri kriteerit selväjärkisyydestä.

        Musiikki oli jatkeeksi tuohon muuhun tekstiini, kun kirjoitit kommenttisi piirtämisestä.


      • New-age kirjoitti:

        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle.

        Toisekseen M & T on duona laulanut 45 vuotta. Tämä Rydmanin sävellys on vähän muista erottuva.

        Kolmanneksi Korppis: musiikki merkitsee eri ihmisille monenlaisia asioita. Melodia jollekin, sanat jollekin. Rydman tietää, M & T tietää. Laulavat hyvin tämän laulun. Joten äläs määräile.
        Ja sinähän et minun kunnioituksista tiedä mitään. Kuvittele vain "tuntevasi"
        rauhassa kirjoittavat ihmiset.

        Sinulle latankin tämän

        https://youtu.be/hkXHsK4AQPs

        Luulet vain. Öitä.

        Jopas sinä tulistuit huomautuksestani. Et ilmeisesti tiedä tämän kauniin sävelmän ja sanoituksen alkuoeräistä kohdetta.

        No, en minä mitään määräile, muuten tuo määräileminen toistuu useammassa kommentissa kun esitän mielipiteitäni. Minähän esitän vain omia näkemyksiäni.
        Miksi ne koetaan määräilyksi, kerro?


    • "Kari Rydmanin säveltämä ja sanoittama Niin kaunis on maa syntyi, kun hänen oppilaansa jäi auton alle 1970-luvun alussa"
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/03/20/niin-kaunis-maa
      En tiennyt minäkään laulun taustasta.
      Taustat ovat usein mielenkiintoisia ,koskettavia, valottavia.
      Antoine de Saint-Exuperyn muistot siitä kun hän nuorena miehenä istui kuolevan pikkuveljensä sängyn vierellä sairaalassa ja luki hänelle satuja vaikutti siihen että hän myöhemmällä kirjoitti Pikku Prinssin. Esimerkkejä löytyy kaikista kulttuureista.

      • Mielikuvani Kari Rydmanin sanoittamaan ja säveltämään... Niin kaunis on maa...on vahva ja liittyy tähän lapsen kuolemaan.

        Olen kirjoittanut aijemmin, että en ota osaa musiikkiketjuihin, koska musiikki koskettaa minua eri tavalla. Samaistun musiikkiin ja jos kuuntelen keskityn.

        Autossa soi radiorock 😊


      • Paras versio mielestäni siitä laulusta on se alkuperäinen, jonka hän itse (Rydman) esitti sen pikkutytön hautajaisissa, lapsen koulukaverit kuorona.

        En ymmärrä minä oikein kuinka se laulu liittyy kommenttiin: """Kerro lisää. Kiinnostaa. Laitan tämän sulle tännekin. Koskettava.""", ja samalle ihmiselle monessa ketjussa.

        Tekeekö siis tuo hänen kallein ystävänsä xx9 nyt kuolemaa?


      • New-age

        Ei nyt noin Tell. Rajoitapa vähän.

        Kaunis laulu. Oletko kuunnellut.


      • New-age kirjoitti:

        Ei nyt noin Tell. Rajoitapa vähän.

        Kaunis laulu. Oletko kuunnellut.

        Mahdat olla harvinaisuus tällä palstalla, joka et ollut sitä aikaisemmin kuullut, yli kymmenen vuoden vanhaa lapsen hautajaislaulua, jota ovat monet matit ja tepot rääpineet alkuperäisestään, mitä veisataan hautajaisissa ja toisissakin.
        Tynnyrissäkö kasvanut?

        Mitä ihmettelin, niin sitä, että omistat sen lapsen hautajaislaulun avoimella yleisellä keskustelupalstalla ketjussa ja toisessa juuri vain yhdelle keskustelijalle:
        """New-age
        3.9.2017 0:03
        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle."""

        Onko teillä kuollut yhteinen lapsi vai mikä tragedia siinä on takana?


      • Tellukka kirjoitti:

        Mahdat olla harvinaisuus tällä palstalla, joka et ollut sitä aikaisemmin kuullut, yli kymmenen vuoden vanhaa lapsen hautajaislaulua, jota ovat monet matit ja tepot rääpineet alkuperäisestään, mitä veisataan hautajaisissa ja toisissakin.
        Tynnyrissäkö kasvanut?

        Mitä ihmettelin, niin sitä, että omistat sen lapsen hautajaislaulun avoimella yleisellä keskustelupalstalla ketjussa ja toisessa juuri vain yhdelle keskustelijalle:
        """New-age
        3.9.2017 0:03
        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle."""

        Onko teillä kuollut yhteinen lapsi vai mikä tragedia siinä on takana?

        Siis yli neljänkymmenen ... peräti


      • New-age

        Oiskohan niin, että asia on unohtunut ja maailmassa on tapahtunut tuona aikana pari muuta asiaa.
        Ja luepa taas, mitä kirjoitun. Sinä ja muutama muu huudatte pääasiana laulun syntyselitystä, minä taas musiikkia ja esitystä.
        Ota nyt penseliisi jokin toinen väri, vaikkapa sinistä ja valkoista.
        Älä väännä minun käyttötarkoitustani muuksi. Likaista kovin likaista touhua välillä täällä.

        https://youtu.be/Rr7loPC3bJk
        Tämä on nyt sitten sulle. Tutki laulun syntymät, käyttötarkoitukset jne.ja väännä, miksi haluat. Samat sanat Korppiksellekin, joka likasi tarkoitukseni.
        Pitääkö sanoa mummeleille, yrittäkää olla balanssissa joskus.


      • New-age kirjoitti:

        Oiskohan niin, että asia on unohtunut ja maailmassa on tapahtunut tuona aikana pari muuta asiaa.
        Ja luepa taas, mitä kirjoitun. Sinä ja muutama muu huudatte pääasiana laulun syntyselitystä, minä taas musiikkia ja esitystä.
        Ota nyt penseliisi jokin toinen väri, vaikkapa sinistä ja valkoista.
        Älä väännä minun käyttötarkoitustani muuksi. Likaista kovin likaista touhua välillä täällä.

        https://youtu.be/Rr7loPC3bJk
        Tämä on nyt sitten sulle. Tutki laulun syntymät, käyttötarkoitukset jne.ja väännä, miksi haluat. Samat sanat Korppiksellekin, joka likasi tarkoitukseni.
        Pitääkö sanoa mummeleille, yrittäkää olla balanssissa joskus.

        No sitähän minä olen sinulta yrittänyt tivata (turhaan), että mikä se sinun käyttötarkoituksesi hautajaislauluun oli.
        Yleinen keskustelupalsta ja ilmoitat, ettei joku lelukopasta löytämäsi ja linkittämäsi kappale ole tarkoitettu muitten kuin yhden kuultavaksi.


      • New-age kirjoitti:

        Oiskohan niin, että asia on unohtunut ja maailmassa on tapahtunut tuona aikana pari muuta asiaa.
        Ja luepa taas, mitä kirjoitun. Sinä ja muutama muu huudatte pääasiana laulun syntyselitystä, minä taas musiikkia ja esitystä.
        Ota nyt penseliisi jokin toinen väri, vaikkapa sinistä ja valkoista.
        Älä väännä minun käyttötarkoitustani muuksi. Likaista kovin likaista touhua välillä täällä.

        https://youtu.be/Rr7loPC3bJk
        Tämä on nyt sitten sulle. Tutki laulun syntymät, käyttötarkoitukset jne.ja väännä, miksi haluat. Samat sanat Korppiksellekin, joka likasi tarkoitukseni.
        Pitääkö sanoa mummeleille, yrittäkää olla balanssissa joskus.

        Neitoperho lentää mummojen yllä ja visertää. Joskus viserrys muistuttaa Vivaldia vai oliko sittenkin Juise Leskistä.


      • New-age
        Tellukka kirjoitti:

        No sitähän minä olen sinulta yrittänyt tivata (turhaan), että mikä se sinun käyttötarkoituksesi hautajaislauluun oli.
        Yleinen keskustelupalsta ja ilmoitat, ettei joku lelukopasta löytämäsi ja linkittämäsi kappale ole tarkoitettu muitten kuin yhden kuultavaksi.

        No, löysitpä totuuden vihdoin viimein: löysin kappaleen yhden kuultavaksi ja hän ymmärsi. Mikset sinä.
        Edelleen M & T: n mainitsin ja lelukopan taskusta tutkin heidän kappaleitaan.
        Laulajien taitoa laulaa muiden kappaleita on hyvä testi. Tuossa kappaleessa Matin ja Tepon äänet soivat erivärisenä kuin omissaan. Todella kauniisti.
        Monet laulajat urautuvat johnkin tiettyyn brändiin.

        Meillä hautajaislauluna on ollut "Oi muistatko vielä sen virren".

        "Neitoperho" ei leffana ole jäänyt muistiin, mutta Catherine Deneuven "Päiväperho" kyllä, koska jossain vaiheessa ranskalaiset leffat olivat niin must ja tämä siellä mukana. Truffaut, Mielenkiintoista nähdä, miksi tämä "leffa-paljastus" muuttuu. Riskillä mennään. Tellukka. Teepä "parhaasi" taas.


      • New-age kirjoitti:

        No, löysitpä totuuden vihdoin viimein: löysin kappaleen yhden kuultavaksi ja hän ymmärsi. Mikset sinä.
        Edelleen M & T: n mainitsin ja lelukopan taskusta tutkin heidän kappaleitaan.
        Laulajien taitoa laulaa muiden kappaleita on hyvä testi. Tuossa kappaleessa Matin ja Tepon äänet soivat erivärisenä kuin omissaan. Todella kauniisti.
        Monet laulajat urautuvat johnkin tiettyyn brändiin.

        Meillä hautajaislauluna on ollut "Oi muistatko vielä sen virren".

        "Neitoperho" ei leffana ole jäänyt muistiin, mutta Catherine Deneuven "Päiväperho" kyllä, koska jossain vaiheessa ranskalaiset leffat olivat niin must ja tämä siellä mukana. Truffaut, Mielenkiintoista nähdä, miksi tämä "leffa-paljastus" muuttuu. Riskillä mennään. Tellukka. Teepä "parhaasi" taas.

        Niinpä näkyikin ymmärtäneen, kun kehui sinua nuhtelevaa korppista selväjärkiseksi.


      • New-age

        Sinäpä poimit sanoja, mitkä sopii sinun peliisi. Jatka vaan samaa rataa.
        Ilmeisesti minusta on haastetta kun käyt kimppuun ja yrität nujertaa.

        Tulee mieleen 2 metrinen 130 kiloinen vanha nainen, jolla on kaulin kädessä.
        Tällainen mielikuva Korppikselle vinkiksi.


      • Tellukka
        New-age kirjoitti:

        Sinäpä poimit sanoja, mitkä sopii sinun peliisi. Jatka vaan samaa rataa.
        Ilmeisesti minusta on haastetta kun käyt kimppuun ja yrität nujertaa.

        Tulee mieleen 2 metrinen 130 kiloinen vanha nainen, jolla on kaulin kädessä.
        Tällainen mielikuva Korppikselle vinkiksi.

        Siinä taas yksi ilmoitti pituutensa ja painonsa ... Vanhaksi sinua on oletettukin, koska 60 palstalla kirjoittelet.


      • ei-vain-surulaulu
        Tellukka kirjoitti:

        Mahdat olla harvinaisuus tällä palstalla, joka et ollut sitä aikaisemmin kuullut, yli kymmenen vuoden vanhaa lapsen hautajaislaulua, jota ovat monet matit ja tepot rääpineet alkuperäisestään, mitä veisataan hautajaisissa ja toisissakin.
        Tynnyrissäkö kasvanut?

        Mitä ihmettelin, niin sitä, että omistat sen lapsen hautajaislaulun avoimella yleisellä keskustelupalstalla ketjussa ja toisessa juuri vain yhdelle keskustelijalle:
        """New-age
        3.9.2017 0:03
        En mä sitä sinulle laittanutkaan. Lue oikein.
        Tämä oli xx9:lle."""

        Onko teillä kuollut yhteinen lapsi vai mikä tragedia siinä on takana?

        "Niin kaunis on maa kuullaan usein surun merkeissä hautajaisissa, mutta elämänkaarta taitavasti kuvaavaa laulua käytetään myös häissä. Se kuvaa hyvin vihkimiskaavan sanomaa "kunnes kuolema teidät erottaa"."


      • ei-vain-surulaulu kirjoitti:

        "Niin kaunis on maa kuullaan usein surun merkeissä hautajaisissa, mutta elämänkaarta taitavasti kuvaavaa laulua käytetään myös häissä. Se kuvaa hyvin vihkimiskaavan sanomaa "kunnes kuolema teidät erottaa"."

        No sittenhän alankin ymmärtämään.

        Se oli siis New-agelta niinkuin kosinta xx9:lle. Miksei hän sitä reilusti tunnustanut, kun kyselin ja kyselin, että miksi hän omisti sen laulun pelkästään xx9:lle?

        Taisi muuten saada rukkaset, kun xx9 vastasi siihen: """Korppis on selvä järkinen ihminen---miksi minä matkassa?""""


      • New-age
        ei-vain-surulaulu kirjoitti:

        "Niin kaunis on maa kuullaan usein surun merkeissä hautajaisissa, mutta elämänkaarta taitavasti kuvaavaa laulua käytetään myös häissä. Se kuvaa hyvin vihkimiskaavan sanomaa "kunnes kuolema teidät erottaa"."

        Kiitos. Kuka sitten lienetkin.
        Laitoin kiitokseni jo kerrran aamulla ja joku poistatti?


      • valehtelija-pukki
        korppis kirjoitti:

        Mielikuvani Kari Rydmanin sanoittamaan ja säveltämään... Niin kaunis on maa...on vahva ja liittyy tähän lapsen kuolemaan.

        Olen kirjoittanut aijemmin, että en ota osaa musiikkiketjuihin, koska musiikki koskettaa minua eri tavalla. Samaistun musiikkiin ja jos kuuntelen keskityn.

        Autossa soi radiorock 😊

        "korpikirjailija
        6.8.2017 10:33
        Huomenta Akseli@

        Mielestäni kassajonosta siirtyminen toiseen jonoon on tilannekohtainen.

        Jos on toisena pitkässä jonossa ei ole järkeä jättää paikkaansa.

        https://youtu.be/D3q3BOAlHWk"

        Ethän sinä musiikkia laita, joten mikäs kummajainen tämä on?


    • (olen nyt pelkkä parenteesi palstalla: luen ja voin kommentoidakin, mutta en aio tehdä aloituksia. Olen keskittynyt kirjoittamaan kronikkaa kolumbianvuosistani; sain uuden inspiksen ja nyt kun olen alkanut katselemaan netlixin Narcos kolmatta sesonkia Cali-kartellista, niin tunne tarvetta jättää kirjallinen lausunto (riittää että sen lukee yksi ainoa henkilö; sekin on parempi kuin ei kukaan) siitä millaista oli asua siellä ennen kartellien nousua. Huumekulttuuri ja kartellit olivat vain parenteesi maan historiassa, mutta useimmat aikalaisistamme muistavat ja tietävät vain sen osan.)

      • New-age

        Hienoa. Laittanet meille lukuvinkin, kun kaikki on koottu ja on sen aika. Ehkä se luetuttaminen on hyvästä, kustantajakin voi edellyttää sitä.
        Julkaisetko siellä vai täällä. Luulisi, että joku suomalainen kustantamo tarttuisi siihen.

        Tuosta Rydmanin kappaleen taustasta olen kuullut. Musiikkia kuuntelen korvillani. Koen sen voimakkaastikin. Sävellys on minulle sävellys.
        Tämä on harvinaisen kaunis laulu, mielestäni. Ei ole vaarallista kuunnella ja pysähtyä renkutustenkin keskellä tai muualla.


      • New-age kirjoitti:

        Hienoa. Laittanet meille lukuvinkin, kun kaikki on koottu ja on sen aika. Ehkä se luetuttaminen on hyvästä, kustantajakin voi edellyttää sitä.
        Julkaisetko siellä vai täällä. Luulisi, että joku suomalainen kustantamo tarttuisi siihen.

        Tuosta Rydmanin kappaleen taustasta olen kuullut. Musiikkia kuuntelen korvillani. Koen sen voimakkaastikin. Sävellys on minulle sävellys.
        Tämä on harvinaisen kaunis laulu, mielestäni. Ei ole vaarallista kuunnella ja pysähtyä renkutustenkin keskellä tai muualla.

        "New-age"

        Paloma ei ole typerys.
        Ei hän tällaisella palstalla ala mainostamaan.
        Hyvän kirjan lukijat ovat kirjallisuus-palstoilla.
        Ymmärrettävästi hyvä kirja ei saa olla kopio "Kummisedästä".
        -
        Ehkäpä lapsemme saa nähdä Jämsässä patsaan paris-kunnasta.
        "I Sverige hvilar..."
        Paljastus-tilaisuudessa peiton poistaa tietenkin Arja Saijonmaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "New-age"

        Paloma ei ole typerys.
        Ei hän tällaisella palstalla ala mainostamaan.
        Hyvän kirjan lukijat ovat kirjallisuus-palstoilla.
        Ymmärrettävästi hyvä kirja ei saa olla kopio "Kummisedästä".
        -
        Ehkäpä lapsemme saa nähdä Jämsässä patsaan paris-kunnasta.
        "I Sverige hvilar..."
        Paljastus-tilaisuudessa peiton poistaa tietenkin Arja Saijonmaa.

        H.

        ...saavat nähdä...

        H.


      • New-age kirjoitti:

        Hienoa. Laittanet meille lukuvinkin, kun kaikki on koottu ja on sen aika. Ehkä se luetuttaminen on hyvästä, kustantajakin voi edellyttää sitä.
        Julkaisetko siellä vai täällä. Luulisi, että joku suomalainen kustantamo tarttuisi siihen.

        Tuosta Rydmanin kappaleen taustasta olen kuullut. Musiikkia kuuntelen korvillani. Koen sen voimakkaastikin. Sävellys on minulle sävellys.
        Tämä on harvinaisen kaunis laulu, mielestäni. Ei ole vaarallista kuunnella ja pysähtyä renkutustenkin keskellä tai muualla.

        Musiikki järjen mittarina.

        "No meillä taitaa olla eri kriteerit selväjärkisyydestä."


      • New-age kirjoitti:

        Hienoa. Laittanet meille lukuvinkin, kun kaikki on koottu ja on sen aika. Ehkä se luetuttaminen on hyvästä, kustantajakin voi edellyttää sitä.
        Julkaisetko siellä vai täällä. Luulisi, että joku suomalainen kustantamo tarttuisi siihen.

        Tuosta Rydmanin kappaleen taustasta olen kuullut. Musiikkia kuuntelen korvillani. Koen sen voimakkaastikin. Sävellys on minulle sävellys.
        Tämä on harvinaisen kaunis laulu, mielestäni. Ei ole vaarallista kuunnella ja pysähtyä renkutustenkin keskellä tai muualla.

        Musiikki järjen mittarina.

        "No meillä taitaa olla eri kriteerit selväjärkisyydestä."


      • hunksz kirjoitti:

        "New-age"

        Paloma ei ole typerys.
        Ei hän tällaisella palstalla ala mainostamaan.
        Hyvän kirjan lukijat ovat kirjallisuus-palstoilla.
        Ymmärrettävästi hyvä kirja ei saa olla kopio "Kummisedästä".
        -
        Ehkäpä lapsemme saa nähdä Jämsässä patsaan paris-kunnasta.
        "I Sverige hvilar..."
        Paljastus-tilaisuudessa peiton poistaa tietenkin Arja Saijonmaa.

        H.

        Olen minä niin paljon tyhmä että kun se aika tulee niin mainostan mahdollisimman monessa paikassa. Omajulkaisuna en oleta hankkivani mitään tuloja kirjalla, mutta haluan tuoda oman otokseni Kolumbiasta julkiseksi ja minulla on hyvät suhteet joihinkin kirjastonhoitajiin Suomessa.
        Mitään patsaita en halua enkä henkilökohtaista mainetta tai kunniaa. Jämsä saa pitää liikenneympyrässä olevan patsaansa (jotkun luulee sen esittävän paperikoneen telaa).
        Saijonmaa ei ole mun kuppi teetä.
        janis Joplin olisi ollut mutta se on jo kuollut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen minä niin paljon tyhmä että kun se aika tulee niin mainostan mahdollisimman monessa paikassa. Omajulkaisuna en oleta hankkivani mitään tuloja kirjalla, mutta haluan tuoda oman otokseni Kolumbiasta julkiseksi ja minulla on hyvät suhteet joihinkin kirjastonhoitajiin Suomessa.
        Mitään patsaita en halua enkä henkilökohtaista mainetta tai kunniaa. Jämsä saa pitää liikenneympyrässä olevan patsaansa (jotkun luulee sen esittävän paperikoneen telaa).
        Saijonmaa ei ole mun kuppi teetä.
        janis Joplin olisi ollut mutta se on jo kuollut.

        "Paloma.se.co"

        Laitoin renkkuuni sinulle jotain pientä.

        H.


      • New-age
        hunksz kirjoitti:

        "New-age"

        Paloma ei ole typerys.
        Ei hän tällaisella palstalla ala mainostamaan.
        Hyvän kirjan lukijat ovat kirjallisuus-palstoilla.
        Ymmärrettävästi hyvä kirja ei saa olla kopio "Kummisedästä".
        -
        Ehkäpä lapsemme saa nähdä Jämsässä patsaan paris-kunnasta.
        "I Sverige hvilar..."
        Paljastus-tilaisuudessa peiton poistaa tietenkin Arja Saijonmaa.

        H.

        Saa mun puolestani tulla kertomaan: mä tein sen!
        Jos on monta viikkoa ja kuukautta päkertänyt kirjoittaen, en pidä typeränä kertoa asiasta. Iloitahan tuollaisesta saa.
        Se, että on asunut jossain etäällä kauan aivan toisenlaisessa kulttuurissa,
        voisi kiinnostaa suomalaisia lukijoita.


      • New-age kirjoitti:

        Saa mun puolestani tulla kertomaan: mä tein sen!
        Jos on monta viikkoa ja kuukautta päkertänyt kirjoittaen, en pidä typeränä kertoa asiasta. Iloitahan tuollaisesta saa.
        Se, että on asunut jossain etäällä kauan aivan toisenlaisessa kulttuurissa,
        voisi kiinnostaa suomalaisia lukijoita.

        Ei Paloma taida olla ainut tutkimusmatkailija maailmassa, joka on "käynyt kauempana kuin lehmät".
        On niistä eri kulttuureista kirjoja olemassa aivan valtavasti. Erona tulee olemaan vain se, että Ploman kirjassa tulee olemaan päähenkilönä Paloma, kaikkien kunnioittama ja jumaloima tarhanopettaja.


      • New-age

        Kiva kun kerroit noin äärettömän ystävälliseen sävyyn.
        Ettes olis kade, kun noin happamasti kirjoitat.
        En tunne Palomaa, mutta arvostan sitä, että hän merkkaa muistiin ja jakaa kokemukset kirjan muodossa. Tai mitä sitten kirjoittaakin.


      • New-age kirjoitti:

        Kiva kun kerroit noin äärettömän ystävälliseen sävyyn.
        Ettes olis kade, kun noin happamasti kirjoitat.
        En tunne Palomaa, mutta arvostan sitä, että hän merkkaa muistiin ja jakaa kokemukset kirjan muodossa. Tai mitä sitten kirjoittaakin.

        Tuo "kade" tai "paha olo" ne aina pulpahtavat esiin, kun argumentit loppuvat.

        Olen lukenut nyt muutaman vuoden Paloman kolumpiakokemuksia ja niitten pohjalta voin hyvinkin varmaksi ounastaa hänen tulevan kirjansa sävelen.
        Kolumpiasta kertovia kirjoja on jo ennestäänkin, mutta ilman Palomaa päähenkilönä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuo "kade" tai "paha olo" ne aina pulpahtavat esiin, kun argumentit loppuvat.

        Olen lukenut nyt muutaman vuoden Paloman kolumpiakokemuksia ja niitten pohjalta voin hyvinkin varmaksi ounastaa hänen tulevan kirjansa sävelen.
        Kolumpiasta kertovia kirjoja on jo ennestäänkin, mutta ilman Palomaa päähenkilönä.

        Jospa ensin odotetaan sen kirjan julkaisua ja sitten vasta tapellaan.


      • korppis kirjoitti:

        Jospa ensin odotetaan sen kirjan julkaisua ja sitten vasta tapellaan.

        Kuka on tapellut? Missä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Kuka on tapellut? Missä?

        En kirjoittanut, että nyt vaan sitten kun kirja on julkaistu ja luettu.


      • korppis kirjoitti:

        En kirjoittanut, että nyt vaan sitten kun kirja on julkaistu ja luettu.

        Njaa, tuskin minä tulen siitä kirjasta tappelemaan. Ihan annan teille suosiolla.


      • New-age

        Huomenta. En ole lukenut hänen tekstejään. Täältä joitain. En ole ennustajaeukko, eikä mulla ole kristallipalloa. Ehkä P. Kuitenkin itse tietää, mitä tulee.
        En ota siitä paineita. Hihhih.
        Ehket T. näe omien tekstiesi sävyjä, joten saat aika usein ärtyneitä kommentteja. Joskus ymmärrän sarkasmisi, kuten hiusten pikainen oheneminen tai sitten luet tahallasi epätarkasti jotain kommenttia ja toista tekstiä kääntelet pinsetein.
        En kuvittele olevani täydellinen tai kirjoittavani aina ymmärrettävästi.
        Olisi vain hyvää kysyä niin, kuten puhuttaessa, mitä tarkoitat. Tämähän taitaa meillä jäädä tekemättä.
        Menemmekö tunne edellä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Njaa, tuskin minä tulen siitä kirjasta tappelemaan. Ihan annan teille suosiolla.

        Tuota nyt ei usko Heikkikään 😊


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen minä niin paljon tyhmä että kun se aika tulee niin mainostan mahdollisimman monessa paikassa. Omajulkaisuna en oleta hankkivani mitään tuloja kirjalla, mutta haluan tuoda oman otokseni Kolumbiasta julkiseksi ja minulla on hyvät suhteet joihinkin kirjastonhoitajiin Suomessa.
        Mitään patsaita en halua enkä henkilökohtaista mainetta tai kunniaa. Jämsä saa pitää liikenneympyrässä olevan patsaansa (jotkun luulee sen esittävän paperikoneen telaa).
        Saijonmaa ei ole mun kuppi teetä.
        janis Joplin olisi ollut mutta se on jo kuollut.

        Hyvä Paloma! Aiheesi on kiinnostava ja kirjoittamisen motiivi mitä parhain. Jos olet fasebookissa, niin liitypä ryhmään kirjailijanloput. Sieltä saa todella hyiä työkaluja. Ilman sitä minunkaan kirjani ei luutavasti olisi päätynyt kansien väliin.


      • laivat2 kirjoitti:

        Hyvä Paloma! Aiheesi on kiinnostava ja kirjoittamisen motiivi mitä parhain. Jos olet fasebookissa, niin liitypä ryhmään kirjailijanloput. Sieltä saa todella hyiä työkaluja. Ilman sitä minunkaan kirjani ei luutavasti olisi päätynyt kansien väliin.

        Tuli hieman väärään väliin tämä kommenttini. Ehkä pitäisi käydä useammin tällä palstalla niin ei näitä hamoja tulisi.


      • laivat2 kirjoitti:

        Tuli hieman väärään väliin tämä kommenttini. Ehkä pitäisi käydä useammin tällä palstalla niin ei näitä hamoja tulisi.

        @laivat2,
        kiitos kannustuksesta olen nyt kirjoittanut muutaman sivun joka päivä, n. 40 sivua koossa kahden viikon aikana, mutta kirjoitan vain aamulla kun Legolassi nukkuu.Olemme juuri binge-katselleet Narcos 3 Netflixiltä; se käsittelee Cali kartellia. Haluan kertoa oman tarinani Kolumbiasta ennen huumekulttuurin ja kartellien nousua ja vaikka ei se mikään paratiisi ollut silloinkaan, niin kehitys oli positiivista ja nämä huumeparonit ja koko huumebisnes vaurioittivat koko yhteiskunnan kudosta niin pahasti että menee vuosikymmeniä ennenkuin se vahinko on korjattu jos koskaan.
        Ja kertomukseni onkin kronikka ja minä/me pääosassa kertojana niin kronikan keskeinen pääosa on kuitenkin Kolumbialla, nuoren suomalaistytön silmillä nähtynä.

        Olen puolivälissä kirjaasi nyt ja kommentoimatta enempää kerron vain että luen sitä kaksi kertaa päivässä ja olen tähän saakka viihtynyt tosi hyvin kirjasi parissa. Myöhemmin sattuu että annan palautettakin.

        Olen lähettänyt pyynnön päästä sisään Facebook-ryhmään jota suosittelit.


      • Hienoa, Paloma! Olet ollut ahkera. Aika tuo etäisyyttä asioihin ja historian siipien havinaa.


    • Tästä kehittyi tällainen keskustelu.

      No, mikäpä hänessä.

      Kävin tässä välissä kiviä pyörittämässä. Toivottavasti työ tuottaa silmäniloa ensikesänä. Paikka kvikkopuutarhalleni on hyvä. Toivon, että alustustyöni on mennyt nappiin.

      Ketjussa on ollut mielenkiintoisia kommentteja. On tietty aina joku, jolla on asia kateissa.

    • flegmaatti

      Terveys, harrastukset, varallisuus, ruokailutottumukset, ryyppääminen jne.
      Arkiseen elämään liittyviä asoita.
      Useimmat pitäytyvät niiden kuvauksissa hyvin yleisellä tasolla.
      Epämääräisen selittelyn asemesta on selvempää esittää asioita numeerisesti.
      Teveyden osalta kyse saattaa olla jostakin nimenomaisesta asiasta tai alueesta.
      Harrastuksiin liittyy monia, usein ikään kuuluvia asioita. Miten?
      Varallisuus. Sehän on suhteellista. Kulurakenne esimerkiksi suhteessa eläkkeeseen tai muuhun tuloon. Tai jotain vastaavaa.
      Tiistainen autonvaihtomme maksoi vaimoni 18kk:n eläkkeen verran. Olkoon sitten paljon tai vähän mutta tuskin se erillisenä asiana kiinnostaa ketään.
      Ruokailutottumuksista riittää aina keskusteltavaa.
      Alkoholin käyttöön liittyvät kommentit heijastavat kunkin omia kokemuksia tai ennakkoluuloja.

      Esimerkiksi terveyteen tai estetiikkaan liittyvissä ylipainokeskuteluissa olen kärkkäästi ottanut kantaa keskustelijoiden subjektiivisiin, tunteisiin perustuviin mielipiteisiin. Tuo jos mikä, on alue jossa asiat on ilmaistavissa paremmin muilla numerotiedoilla kuin painoindeksillä tai vaakanäytöllä.

      Siitä vaan siskot ja veljet!

      • mimmimum-..mi

        Tosi hyvin ilmaisit asian ja kirjoitit hienosti sen.... Me olemme kirjava porukka tässä (kin)ikäryhmässä ....


      • Esitin aijemmin sinulle pari kysymystä?

        Kun tarkemmin ajattelin lauseitasi olin ymmärtävinäni ; ) Korjaa jos en ymmärtänyt.

        Itseensä ja elämäänsä myönteinen tunnesuhde taitaa olla minunkin ongelmani täällä kirjoittavana. Kuten muillakin itseensä positiivisesti suhtautuvilla kanssa sisarillani ja veljilläni.

        Jos on tyytyväinen omaan itseensä ja elämäänsä saa tahtomattaan vihamiehiä.


      • flegmaatti
        korppis kirjoitti:

        Esitin aijemmin sinulle pari kysymystä?

        Kun tarkemmin ajattelin lauseitasi olin ymmärtävinäni ; ) Korjaa jos en ymmärtänyt.

        Itseensä ja elämäänsä myönteinen tunnesuhde taitaa olla minunkin ongelmani täällä kirjoittavana. Kuten muillakin itseensä positiivisesti suhtautuvilla kanssa sisarillani ja veljilläni.

        Jos on tyytyväinen omaan itseensä ja elämäänsä saa tahtomattaan vihamiehiä.

        Kannanottoni viimeisen lauseesi loppusanoihin. Haitanneeko tuo mittää?


      • flegmaatti kirjoitti:

        Kannanottoni viimeisen lauseesi loppusanoihin. Haitanneeko tuo mittää?

        Ei haittaa, pääasia, että kirjoitetaan, ei väliä mitä kirjoitetaan 😊kuhan kirjoitetaan.


      • flegmaatti
        korppis kirjoitti:

        Ei haittaa, pääasia, että kirjoitetaan, ei väliä mitä kirjoitetaan 😊kuhan kirjoitetaan.

        Ei kaikki niin hyvin kuin saattaisi kuvitella. Ensi keskiviikona lähden ulkoiluttamaan vaimoani muutamaksi viikoksi Espanjaan. Ei niin hyvää on se, että hänen syöpäkontrollinsa sanelevat täysin liikkumistemme aikataulut. Terveeltä vaikuttavalle ihmiselle kontrollit 3 - 6:n viikon välein.
        Vakavasti sanoen, vaimoni puhuu espanjaa minua paremmin mutta minä ymmärrän tekstiä paremmin perustuen osittain enkun ja espanjan yhteiseen latinapohjaan.
        Nyt meni terveys- ja ulkoilutusosastolle.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Esitin aijemmin sinulle pari kysymystä?

        Kun tarkemmin ajattelin lauseitasi olin ymmärtävinäni ; ) Korjaa jos en ymmärtänyt.

        Itseensä ja elämäänsä myönteinen tunnesuhde taitaa olla minunkin ongelmani täällä kirjoittavana. Kuten muillakin itseensä positiivisesti suhtautuvilla kanssa sisarillani ja veljilläni.

        Jos on tyytyväinen omaan itseensä ja elämäänsä saa tahtomattaan vihamiehiä.

        Henkilöllä, joka on sinut itsensä kanssa ja tyytyväinen elämäänsä, ei ole tarvetta mollata toisia ihmisiä.

        En usko, että tyytyväisyys olisi syynä siihen, että saa "vihamiehiä". Kyllä vihamielisyys johtuu aivan muista seikoista.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Ei kaikki niin hyvin kuin saattaisi kuvitella. Ensi keskiviikona lähden ulkoiluttamaan vaimoani muutamaksi viikoksi Espanjaan. Ei niin hyvää on se, että hänen syöpäkontrollinsa sanelevat täysin liikkumistemme aikataulut. Terveeltä vaikuttavalle ihmiselle kontrollit 3 - 6:n viikon välein.
        Vakavasti sanoen, vaimoni puhuu espanjaa minua paremmin mutta minä ymmärrän tekstiä paremmin perustuen osittain enkun ja espanjan yhteiseen latinapohjaan.
        Nyt meni terveys- ja ulkoilutusosastolle.

        Kenelläpä asiat olisivat aina hyvin.
        Vaimosi on onnekas kun hänellä on sinut.

        Kun taistelin syöpää vastaan tärkeä tuki ja kannustaja oli P. Selviytymiseni peruspilari.

        Kerron puuhasteluistani mökillä. Puuhasteluista, joista rakastan, mutta kehoni ei tykkää aina työtahdistani ja kipu iskee jälkikäteen ja oireilee jäsenissä ja selässä.

        Osaan toki relatakin, silloin en rasita itseni. Kun talvi tupruttaa lunta ja pakkanen paukkuu matkaamme jonnee laiskottelemaan tai minä laiskottelen sillä P on muutoinkin lukumiehiä eikä kirves tai lapio ole hä9nen juttunsa

        Tänään korvessa on kaunis päivä ja koko alkuviikko näyttää lupaavalta, joten piipahdamme P:n mökillä. Siellä en itseäni rasita. Siellä minua passataan


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Henkilöllä, joka on sinut itsensä kanssa ja tyytyväinen elämäänsä, ei ole tarvetta mollata toisia ihmisiä.

        En usko, että tyytyväisyys olisi syynä siihen, että saa "vihamiehiä". Kyllä vihamielisyys johtuu aivan muista seikoista.

        Olen kanssasi samaa mieltä viestisi alkuosiosta. Yritä muistaa se ja käyttäytyä sen mukaan.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä viestisi alkuosiosta. Yritä muistaa se ja käyttäytyä sen mukaan.

        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Kummallako lienee mustempi?
        Katsotaan peilistä avoimin silmin.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Kummallako lienee mustempi?
        Katsotaan peilistä avoimin silmin.

        Itseni tunnen sinua en.

        Tämä ketju on kuin yöllistä merta valaiseva majakan valon kajo.

        Menneen haamut ratsastavat hyisillä aalloilla. Majakan vartija torkahtaa unohtaa haamut.

        2010-luvun alkupuolella käytin puskanikeistä nimitystä Olmi.

        Tuo vaaleapunainen silmätön mato tunkeutui kurkkutorviin. Siellä se vieläkin elää nostaen päätään tarvittaessa. Ei Olmi kestä valoa.

        No, tää nyt on taas tätä. Vuan menneehän se laiskan akan aeka näine töineen.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Itseni tunnen sinua en.

        Tämä ketju on kuin yöllistä merta valaiseva majakan valon kajo.

        Menneen haamut ratsastavat hyisillä aalloilla. Majakan vartija torkahtaa unohtaa haamut.

        2010-luvun alkupuolella käytin puskanikeistä nimitystä Olmi.

        Tuo vaaleapunainen silmätön mato tunkeutui kurkkutorviin. Siellä se vieläkin elää nostaen päätään tarvittaessa. Ei Olmi kestä valoa.

        No, tää nyt on taas tätä. Vuan menneehän se laiskan akan aeka näine töineen.

        Koska et minua tunne, niin jätä olettamuksesi minusta oman pääsi sisälle, äläkä tuo niitä palstalle.
        Ja mikäli et voi vastustaa kiusausta kirjoittaa tänne mielikuvituksesi tuotteita, niin lue edes ensin kirjoittamasi teksti ajatuksen kanssa, hengitä muutama kerta oikein syvään ja laske vaikka kymmeneen ennenkuin lähetät viestisi.

        Kirjoitat, että tunnet itsesi.

        Jossain kommentissasi toivot, että nokittelu palstalla loppuisi.
        Omasta itsestähän se muutos on aloitettava, koska toisia ei pysty muuttamaan.
        Nyt sinulla onkin mainio tilaisuus osoittaa, että todellakin tunnet itsesi lopettamalla jatkuvan nokittelusi.


        Olmi nimimerkin olisit voinut rekatakin.
        Olmithan kuuluvat pyrstösammakoiden lahkoon, eivät matoihin. Ne elävät luolissa ja ovat täysin sokeita. Valo ei niitä haittaa, koska ne eivät sitä havaitsekaan.


      • korppisunisilmu
        kylmätotuus kirjoitti:

        Koska et minua tunne, niin jätä olettamuksesi minusta oman pääsi sisälle, äläkä tuo niitä palstalle.
        Ja mikäli et voi vastustaa kiusausta kirjoittaa tänne mielikuvituksesi tuotteita, niin lue edes ensin kirjoittamasi teksti ajatuksen kanssa, hengitä muutama kerta oikein syvään ja laske vaikka kymmeneen ennenkuin lähetät viestisi.

        Kirjoitat, että tunnet itsesi.

        Jossain kommentissasi toivot, että nokittelu palstalla loppuisi.
        Omasta itsestähän se muutos on aloitettava, koska toisia ei pysty muuttamaan.
        Nyt sinulla onkin mainio tilaisuus osoittaa, että todellakin tunnet itsesi lopettamalla jatkuvan nokittelusi.


        Olmi nimimerkin olisit voinut rekatakin.
        Olmithan kuuluvat pyrstösammakoiden lahkoon, eivät matoihin. Ne elävät luolissa ja ovat täysin sokeita. Valo ei niitä haittaa, koska ne eivät sitä havaitsekaan.

        Vuan näillä töin yötä ; )

        Syysaurinko hellii laiskaa akkaa,
        akka laiturillaan hikkoo ja makkaa.

        Akka kääntyy, kynsii kylkeä laiskaa,
        aalto akan päälle vettä paiskaa.

        Akka pyyhkii pisarat, työtäkin pitäs,
        vaan kun ei kehtaa niin miksi ja mitäs.

        Nurmikko on peittynyt lehtien alle,
        harava jäänyt verannalle.

        Mitä hyövää laiskan työtä paiskoo,
        näin miettii akka, työ ei elätä laiskoo.

        Joka kuukausi akalle eläke tulloo,
        se riittää ruokaan ja viinipulloo.

        Suklaamunkki himottaa akkaa,
        akka haukkaa, loput sorsalle nakkaa.

        Auringonkukka ihteensä oottaa antaa,
        akka nousee ylös ja vettä kukalle kantaa.

        Siinä oli akan työt tältä errää,
        akka lähtee ja laiturilta kamppeensa kerrää.

        Mandi9.92013


    • hmpff

      Jos tätä palstaa lukee ja uskoo kaiken, niin en olisi itsestänikään enää varmaa olenko mies vai nainen.

      Siitä tulikin mieleen... Kun aloitin "urani" täällä, liian kauan aikaa sitten, luin ensin muutaman viikon kuinka miehet ja naiset flirttailivat keskenään. En tullut seuranhakua varten, joten päätin heti alkuun etten paljasta olenko nainen vai mies. Sillä lopputuloksella, että naiset alkoivat flirttailla mulle. Se oli sen verran kiusallista, että päätin paljastaa sukupuoleni.

      Tämän pohjalta väitän, että vaikka kertoisin itsestäni mitä, sinun tunnetilasi ja tarpeesi värjää sen minkä näet. Mitä lähemmäksi pääset jotakuta, sitä enemmän alat tunteilla - sitä enemmän annat omaa väriä.

      Aika monia kanssakirjoittajia sitten myöhemmin päädyin tapaamaan. Kenenkään kohdalla mielikuvani ei ollut oikein. Ja taas toisaalta, kaikkien kohdalla on käynyt niin, että vasta tapaamisen jälkeen täysin ymmärtää toisen tekstiä, sen "hengen" tekstin takana.

      • Voi hyvä jyssäys!
        Toivottavasti et minun kommenttejani sinulle ole flirttinä ottanut.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        Voi hyvä jyssäys!
        Toivottavasti et minun kommenttejani sinulle ole flirttinä ottanut.

        Vaikka tiedän että sä salaa tykkäät minusta ♥ niin tajuan toki että se on niiiin salaista, että ehkä et itekään tiedosta koko asiaa :))

        Tarkoitin kun tälle saitille saavuin, 13 vuotta sitten, en tälle 60 palstalle.


      • Tuskin kukaan on palstan ulkopuolella yhtä jyrkkä mielipiteissään kuin täällä kyräilevän mielialan epämääräisessä sokkomaailmassa.

        Joku antoi ymmärtää, että keskusteluista ei voi ikinä syntyä pysyviä ystävyyssuhteita.

        Olen täysin eri mieltä.

        Nuoruudessamme meilä oli kirjeenvaihtoystäviä. Usein ystävyys lopahti muutaman vuoden jälkeen,, olimme elämän alkumetreillä ja kiiruhdimme elämään..

        Nyt kun on aikaa ja sosiaalisia valmiuksia voimme laajentaa ystäväverkostoa mikäli uskallamme.

        Tämä ketju on osoittanut, että olet kiero ja epäluotettava jos ehdotat ystävyyttä.

        Onneksi emme ole kaikki samanlaisia.

        Luin facesta englanninkielisen mietelauseen. Se meni jokseenkin näin.

        He nauravat minulle koska olen erilainen. Minä nauran heille koska he ovat samanlaisia


      • korppis kirjoitti:

        Tuskin kukaan on palstan ulkopuolella yhtä jyrkkä mielipiteissään kuin täällä kyräilevän mielialan epämääräisessä sokkomaailmassa.

        Joku antoi ymmärtää, että keskusteluista ei voi ikinä syntyä pysyviä ystävyyssuhteita.

        Olen täysin eri mieltä.

        Nuoruudessamme meilä oli kirjeenvaihtoystäviä. Usein ystävyys lopahti muutaman vuoden jälkeen,, olimme elämän alkumetreillä ja kiiruhdimme elämään..

        Nyt kun on aikaa ja sosiaalisia valmiuksia voimme laajentaa ystäväverkostoa mikäli uskallamme.

        Tämä ketju on osoittanut, että olet kiero ja epäluotettava jos ehdotat ystävyyttä.

        Onneksi emme ole kaikki samanlaisia.

        Luin facesta englanninkielisen mietelauseen. Se meni jokseenkin näin.

        He nauravat minulle koska olen erilainen. Minä nauran heille koska he ovat samanlaisia

        "korppis"

        Kiva.
        Olet lukenut riimejäni.

        H.


      • hmpff
        korppis kirjoitti:

        Tuskin kukaan on palstan ulkopuolella yhtä jyrkkä mielipiteissään kuin täällä kyräilevän mielialan epämääräisessä sokkomaailmassa.

        Joku antoi ymmärtää, että keskusteluista ei voi ikinä syntyä pysyviä ystävyyssuhteita.

        Olen täysin eri mieltä.

        Nuoruudessamme meilä oli kirjeenvaihtoystäviä. Usein ystävyys lopahti muutaman vuoden jälkeen,, olimme elämän alkumetreillä ja kiiruhdimme elämään..

        Nyt kun on aikaa ja sosiaalisia valmiuksia voimme laajentaa ystäväverkostoa mikäli uskallamme.

        Tämä ketju on osoittanut, että olet kiero ja epäluotettava jos ehdotat ystävyyttä.

        Onneksi emme ole kaikki samanlaisia.

        Luin facesta englanninkielisen mietelauseen. Se meni jokseenkin näin.

        He nauravat minulle koska olen erilainen. Minä nauran heille koska he ovat samanlaisia

        Olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että kyllä täällä ystävystyy helpostikin. Samanmielisiä on helpompaa löytää täältä kuin livestä. Täällä avautuu sellaisista asioista joista ei välttämättä puhu kasvotusten. Tai niin minä ainakin teen.

        Eri mieltä siitä mitä täällä on ystävä-ehdotuksesta kirjoitettu. Minusta tulkitsit sen tunnekuohussas jotenkin päälaelleen.

        Ennen vanhaan pidin itseäni melko hyvänä ihmistuntijana. Netti on kuitenkin opettanut että olen välillä ihan ulalla, ihan liian hyväuskoinen. Liikaa pettymyksiä tullut. Kaukaisesti koen että sinä tunnet samalla tavalla? Ihan kiinnostava kysymys - minkähänlainen mun ihmis-uskoni olisi ilman nettiä? No sitä ei saa koskaan tietää, enää.


      • hmpff kirjoitti:

        Olen samaa mieltä sun kanssa siitä, että kyllä täällä ystävystyy helpostikin. Samanmielisiä on helpompaa löytää täältä kuin livestä. Täällä avautuu sellaisista asioista joista ei välttämättä puhu kasvotusten. Tai niin minä ainakin teen.

        Eri mieltä siitä mitä täällä on ystävä-ehdotuksesta kirjoitettu. Minusta tulkitsit sen tunnekuohussas jotenkin päälaelleen.

        Ennen vanhaan pidin itseäni melko hyvänä ihmistuntijana. Netti on kuitenkin opettanut että olen välillä ihan ulalla, ihan liian hyväuskoinen. Liikaa pettymyksiä tullut. Kaukaisesti koen että sinä tunnet samalla tavalla? Ihan kiinnostava kysymys - minkähänlainen mun ihmis-uskoni olisi ilman nettiä? No sitä ei saa koskaan tietää, enää.

        Pitää paikkansa tuo liikaa pettymyksiä ns. palstaystäviltä. Kaikkein pahimpana koen väärät syytökset.

        Kuten jo aloituksessa mainitsin kun keskittyy lukemaan oppii eniten.

        Kun aloitin kirjoittamisen yli kymmenen vuotta sitten käytin erilaisia merkkejä korostamaan silloista mielialaani. suosin mm. ; ) hymymerkkiä, huomasin kuitenkin merkin harhaanjohtavuuden.

        Tässä ns. mielikuvaketjussa olen saanut kysymyksiä joihin olen parhaani mukaan vastaillut toisin kuin omiin kysymyksiini ei ole vastattu vaan on vähätelty ja mitätöity mielipiteitäni.

        Mistä sekin kertoo? En tiedä.


      • hmpff
        korppis kirjoitti:

        Pitää paikkansa tuo liikaa pettymyksiä ns. palstaystäviltä. Kaikkein pahimpana koen väärät syytökset.

        Kuten jo aloituksessa mainitsin kun keskittyy lukemaan oppii eniten.

        Kun aloitin kirjoittamisen yli kymmenen vuotta sitten käytin erilaisia merkkejä korostamaan silloista mielialaani. suosin mm. ; ) hymymerkkiä, huomasin kuitenkin merkin harhaanjohtavuuden.

        Tässä ns. mielikuvaketjussa olen saanut kysymyksiä joihin olen parhaani mukaan vastaillut toisin kuin omiin kysymyksiini ei ole vastattu vaan on vähätelty ja mitätöity mielipiteitäni.

        Mistä sekin kertoo? En tiedä.

        Kietoudut niin siihen itsesääliin että sä et näe mihin kuoppaan asetat muita. Tivaat tuolla ylhäällä että kenen yksityistietoja olet täällä jaellut. Mitä sitten jos käy ilmoittamassa että minun? Seuraavaksi kysyt että mitä tietoja? Jolloin odotat että minä niitä täällä tarjoan?

        Ihan kiva juoni (tahallista vai ei, kuten demeter jo sanoi). Pelastaa sun nahkasi. Tosin yksinäisen nahkasi. Itehän sä valitset.


      • hmpff kirjoitti:

        Kietoudut niin siihen itsesääliin että sä et näe mihin kuoppaan asetat muita. Tivaat tuolla ylhäällä että kenen yksityistietoja olet täällä jaellut. Mitä sitten jos käy ilmoittamassa että minun? Seuraavaksi kysyt että mitä tietoja? Jolloin odotat että minä niitä täällä tarjoan?

        Ihan kiva juoni (tahallista vai ei, kuten demeter jo sanoi). Pelastaa sun nahkasi. Tosin yksinäisen nahkasi. Itehän sä valitset.

        Itsesääliksikö miellät sosiaalisen ihmisen kiinnostuksen kanssaihmisistä?

        Olet siis samaa mieltä siilenpään kanssa.

        Meissä on paljon samaa, mutta sillä erotuksella, että minä en valehtele.

        Katsos kaikki kirjoittajat valehtelevat jotka painottavat asiakeskeisyyttä.
        Jos ojennan keskusteliaa pysymään asiassa vastaus siirtyy henkilötasolle .....mikä sinä luulet olevasi tyyliin..... eli mitätöintiin.
        Sellaisia vajaavaisia herramme murahaisia me olemme tällä ajassa.

        Tänään lähden Sotkamon vaarojen keskelle. Tiedä vaikka marja- tai sienimetsllä käyn.

        Hyvää päivn jatkoa rakkaat ystäväni


      • hmpff
        korppis kirjoitti:

        Itsesääliksikö miellät sosiaalisen ihmisen kiinnostuksen kanssaihmisistä?

        Olet siis samaa mieltä siilenpään kanssa.

        Meissä on paljon samaa, mutta sillä erotuksella, että minä en valehtele.

        Katsos kaikki kirjoittajat valehtelevat jotka painottavat asiakeskeisyyttä.
        Jos ojennan keskusteliaa pysymään asiassa vastaus siirtyy henkilötasolle .....mikä sinä luulet olevasi tyyliin..... eli mitätöintiin.
        Sellaisia vajaavaisia herramme murahaisia me olemme tällä ajassa.

        Tänään lähden Sotkamon vaarojen keskelle. Tiedä vaikka marja- tai sienimetsllä käyn.

        Hyvää päivn jatkoa rakkaat ystäväni

        En ole samaa mieltä siilen kanssa sinusta, en ollenkaan. Sulla on lyhyt muisti, olen sulle suoraan kertonut mun mielipiteeni - olet monin tavoin ihana, älykäs, intohimoinen luonne. Napakka pakkaus.

        Epäluotettava kylläkin. Ei silti, mullakin on huonoja puolia. Ehkä meidän huonot puolet vaan ei sovi yhteen, ei myötäile toisiaan.

        Jos väität että valehtelen, niin silloin valehtelet.

        Mukavaa reissua sulle.


      • hmpff kirjoitti:

        En ole samaa mieltä siilen kanssa sinusta, en ollenkaan. Sulla on lyhyt muisti, olen sulle suoraan kertonut mun mielipiteeni - olet monin tavoin ihana, älykäs, intohimoinen luonne. Napakka pakkaus.

        Epäluotettava kylläkin. Ei silti, mullakin on huonoja puolia. Ehkä meidän huonot puolet vaan ei sovi yhteen, ei myötäile toisiaan.

        Jos väität että valehtelen, niin silloin valehtelet.

        Mukavaa reissua sulle.

        Joskus huvittaa tuo epäluotettavaksi tituuleeraaminen. Se kertoo, että et tunne minua lainkaan joten voit jättää pois muutkinsuberlatiivit minnua kuvaan.

        Jos kysyisit tuosta epäluotettaudestani ihan oikeilta ystäviltäni voisit yllättyä.

        Ihanko vakavissasi kirjoitit, että sinullakin on huonojakin puolia?

        Pitää pistää korvan taakse juonikuviosi ja kokeilla. Oletko onnistunut huijaamaan tietoa noilla omilla konsteillasi?


      • korppis kirjoitti:

        Itsesääliksikö miellät sosiaalisen ihmisen kiinnostuksen kanssaihmisistä?

        Olet siis samaa mieltä siilenpään kanssa.

        Meissä on paljon samaa, mutta sillä erotuksella, että minä en valehtele.

        Katsos kaikki kirjoittajat valehtelevat jotka painottavat asiakeskeisyyttä.
        Jos ojennan keskusteliaa pysymään asiassa vastaus siirtyy henkilötasolle .....mikä sinä luulet olevasi tyyliin..... eli mitätöintiin.
        Sellaisia vajaavaisia herramme murahaisia me olemme tällä ajassa.

        Tänään lähden Sotkamon vaarojen keskelle. Tiedä vaikka marja- tai sienimetsllä käyn.

        Hyvää päivn jatkoa rakkaat ystäväni

        "korppis"

        Kun nimi-merkit lisääntyvät, on aina joku kertonut juuri lähtevänsä jonnekin.
        Kun nimmarit vähenevät, on joku aina kertonut tulleensa juuri jostakin.
        -
        Olisi siis hyvä olla meno/tulo-paussistaan hiljaa.
        Tuollainen on niin oksettavaa.
        Minä en tietenkään koskaan tee noin.
        Eikä minulla ole tarvettakaan.
        Olenhan aina inha/kiltti yhdellä ja samalla nimmarillani.

        H.


      • korppis kirjoitti:

        Joskus huvittaa tuo epäluotettavaksi tituuleeraaminen. Se kertoo, että et tunne minua lainkaan joten voit jättää pois muutkinsuberlatiivit minnua kuvaan.

        Jos kysyisit tuosta epäluotettaudestani ihan oikeilta ystäviltäni voisit yllättyä.

        Ihanko vakavissasi kirjoitit, että sinullakin on huonojakin puolia?

        Pitää pistää korvan taakse juonikuviosi ja kokeilla. Oletko onnistunut huijaamaan tietoa noilla omilla konsteillasi?

        Eli sinä mitätöit hmpf.n tuntemuksen siitä että hänen mielestään olet epäluotettava.Eli hän on väärässä ja sinä oikeassa. Voisitlos joksus perehtyä siihen, mikä on hmpf:n tai jonkun toisen saanut olemaan sinusta sitä mieltä?


      • timpurit
        korppis kirjoitti:

        Itsesääliksikö miellät sosiaalisen ihmisen kiinnostuksen kanssaihmisistä?

        Olet siis samaa mieltä siilenpään kanssa.

        Meissä on paljon samaa, mutta sillä erotuksella, että minä en valehtele.

        Katsos kaikki kirjoittajat valehtelevat jotka painottavat asiakeskeisyyttä.
        Jos ojennan keskusteliaa pysymään asiassa vastaus siirtyy henkilötasolle .....mikä sinä luulet olevasi tyyliin..... eli mitätöintiin.
        Sellaisia vajaavaisia herramme murahaisia me olemme tällä ajassa.

        Tänään lähden Sotkamon vaarojen keskelle. Tiedä vaikka marja- tai sienimetsllä käyn.

        Hyvää päivn jatkoa rakkaat ystäväni

        Sinulla on korppis varmaan nyt vaikeaa sosiaalisena ihmisenä. Lapsesi ovat kaukana, kuopuskaan ei ole vastapäisessä talossa. Kaupunkikoti ja mökkisi kaikuvat tyhjyyttään.
        Entä jos ottaisit pari lasillista viiniä. Aika menee itsekseen laituriolohuoneessa. Mutta siinä on tietenkin se vaara, että tulee nousuhumala. Tekisi mieli seurustella vaikka suomi24 palstalaisten kanssa. Harmittaisi vaan jos tekstien sanomat menisivät solmuun, tulisi väärinkäsityksiä. Ei niitä selvinpäinkään kehtaisi tunnistaa.

        Olettaa sopii kaikenlaista.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Kun nimi-merkit lisääntyvät, on aina joku kertonut juuri lähtevänsä jonnekin.
        Kun nimmarit vähenevät, on joku aina kertonut tulleensa juuri jostakin.
        -
        Olisi siis hyvä olla meno/tulo-paussistaan hiljaa.
        Tuollainen on niin oksettavaa.
        Minä en tietenkään koskaan tee noin.
        Eikä minulla ole tarvettakaan.
        Olenhan aina inha/kiltti yhdellä ja samalla nimmarillani.

        H.

        Itse lähden kohta, tuleekohan riviin kannustajiani, tuskinpa, mutta nimimerkit näyttää lisääntyvän..


      • timpurit kirjoitti:

        Sinulla on korppis varmaan nyt vaikeaa sosiaalisena ihmisenä. Lapsesi ovat kaukana, kuopuskaan ei ole vastapäisessä talossa. Kaupunkikoti ja mökkisi kaikuvat tyhjyyttään.
        Entä jos ottaisit pari lasillista viiniä. Aika menee itsekseen laituriolohuoneessa. Mutta siinä on tietenkin se vaara, että tulee nousuhumala. Tekisi mieli seurustella vaikka suomi24 palstalaisten kanssa. Harmittaisi vaan jos tekstien sanomat menisivät solmuun, tulisi väärinkäsityksiä. Ei niitä selvinpäinkään kehtaisi tunnistaa.

        Olettaa sopii kaikenlaista.

        Kieltämättä rakastvama äitinä kaipaan ihania poikiani.Ei se kutenkaan saa minussa aikaan halua ampua hernepyssyllä ohikulkevia.

        Niin ja onhan minulla P:ni jonka autossa istun juuri nyt kun. lähestymme Sotkamoa.

        Illalla koristelen korpimökin laiturin lyhdyin. Saunan jälkeen istumme huopien lämmössä ja korkkaamme vìnipullon.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Kieltämättä rakastvama äitinä kaipaan ihania poikiani.Ei se kutenkaan saa minussa aikaan halua ampua hernepyssyllä ohikulkevia.

        Niin ja onhan minulla P:ni jonka autossa istun juuri nyt kun. lähestymme Sotkamoa.

        Illalla koristelen korpimökin laiturin lyhdyin. Saunan jälkeen istumme huopien lämmössä ja korkkaamme vìnipullon.

        Ei pitäisi kirjoittaa mitään, mutta nyt minua tosiaan huvittaa tuo kirjoituksesi, jota kommentoin.

        Jos olisin automatkalla läheiseni kanssa jonnekin, niin eipä tulisi mieleenikään samanaikaisesti näpertää viestiä (joka vilisee virheitä) jollekin keskustelupalstalle, vaan keskittyisin maisemiin ja matkakumppaniini.

        Minullakin riittää mielikuvitusta hahmottamaan tilanteenne ja kenties voisin siitä jonkin töherryksen maalatakin.

        Ihanaa kuutamoiltaa Sotkamoon!

        Tarkkuusammunta ei ole koskaan ollut vahvuutesi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Ei pitäisi kirjoittaa mitään, mutta nyt minua tosiaan huvittaa tuo kirjoituksesi, jota kommentoin.

        Jos olisin automatkalla läheiseni kanssa jonnekin, niin eipä tulisi mieleenikään samanaikaisesti näpertää viestiä (joka vilisee virheitä) jollekin keskustelupalstalle, vaan keskittyisin maisemiin ja matkakumppaniini.

        Minullakin riittää mielikuvitusta hahmottamaan tilanteenne ja kenties voisin siitä jonkin töherryksen maalatakin.

        Ihanaa kuutamoiltaa Sotkamoon!

        Tarkkuusammunta ei ole koskaan ollut vahvuutesi.

        Huomenta@

        Lue tuo ketjun viimeinen runo.

        Ja jos ymmärrät sen, et vertaa itseesi minuun, en ole sinä, olen erilainen.

        Muuten esikoinen pyhitti yhden lomapäivänsä kierrellen kännykkäostoksilla ja tekemässä soppareita P.n kanssa. Hän opetti P:tä uutuuden käytössä. Nyt P.lläkin on mieleinen lelu. 😛 Joo ei me enää yli 11-vuotta yhdessä olleéna kokoaikaisesti toisiamme tuijoteta.

        Joutsenet herättivät minut laulullaan lammellamme. Auginko jo noussut kylmän yön jälkeen korkealle, lämmittää.

        Hyvää alkavaa päivää, me otamme vielä aurinkoa lammen laitiriterassilla. Rusketus pitää ihoni kauniina. Tuossa profiilikuvasssa hieman eilisen päivän tunnelmia. Kuutamokuvat myöhemmin.

        Ei kun töhertämään.


      • siilenämää kirjoitti:

        Eli sinä mitätöit hmpf.n tuntemuksen siitä että hänen mielestään olet epäluotettava.Eli hän on väärässä ja sinä oikeassa. Voisitlos joksus perehtyä siihen, mikä on hmpf:n tai jonkun toisen saanut olemaan sinusta sitä mieltä?

        Mene vaikka ojentelemaan kumisaappaita porstuvaasi. Nolaat vain itsesi kommenteillasi. Et varmaan ole huomannut kuibka sinua vedätetään.


      • korppis kirjoitti:

        Mene vaikka ojentelemaan kumisaappaita porstuvaasi. Nolaat vain itsesi kommenteillasi. Et varmaan ole huomannut kuibka sinua vedätetään.

        Voi korppis rukka. Sinähän se olet viisain kaunein ja rikkain kertomaan mitä minä huomaan tai en.


      • siilenämää kirjoitti:

        Voi korppis rukka. Sinähän se olet viisain kaunein ja rikkain kertomaan mitä minä huomaan tai en.

        Ai niin ja tuosta itsensä nolaamistesta piti mainitsemani. Minä kirjoitan sillain miten koen ja tunnen, en sillain et koittaisin mielistellä muita. Jos minänä kirjoituksillani jonkun mielestä mokaan itseni niin so what, minä olen tämmönen ja siitä ei yli eikä ympäri pääse. Ottakoot tai jättäkööt :D.


      • hmpff
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Lue tuo ketjun viimeinen runo.

        Ja jos ymmärrät sen, et vertaa itseesi minuun, en ole sinä, olen erilainen.

        Muuten esikoinen pyhitti yhden lomapäivänsä kierrellen kännykkäostoksilla ja tekemässä soppareita P.n kanssa. Hän opetti P:tä uutuuden käytössä. Nyt P.lläkin on mieleinen lelu. 😛 Joo ei me enää yli 11-vuotta yhdessä olleéna kokoaikaisesti toisiamme tuijoteta.

        Joutsenet herättivät minut laulullaan lammellamme. Auginko jo noussut kylmän yön jälkeen korkealle, lämmittää.

        Hyvää alkavaa päivää, me otamme vielä aurinkoa lammen laitiriterassilla. Rusketus pitää ihoni kauniina. Tuossa profiilikuvasssa hieman eilisen päivän tunnelmia. Kuutamokuvat myöhemmin.

        Ei kun töhertämään.

        Silloin jos jotakuta sätitään liikaa, se saa aina sympatiani puolelleen. Ehkä kotikasvatus on tuottanut tulosta, meillä oli aina lapsena sääntö että yksi vain sanoo pahasti kerralla. Täällä tahtoo aina ilmaantua monta pahanilmanlintua kerralla kun vauhtiin päästään... niin minäkin tällä kertaa reagoin.

        Mulla ei ole vaikeuksia kuvitella itseäni vilkuilemassa palstaa silloin kun tulee se tunne että on nurkassa ja pakko puolustautua.

        Kaikissa on puolensa. On vaan siitä kiinni, mihin keskitytään milloinkin. Sinänsä harmittaa että et näe mun puolta asiassa, mutta - sekin on inhimillistä että mitä enemmän haukutaan, sitä vähemmän kiinnostaa sopiminen.

        Öljyä laineisiin. Mun on vaikeaa kestää että jollain on paha olo mun takia, että olen edes osasyynä siihen. Joten nyt tuut nätisti sieltä takaisin reippaana tyttönä ja sanot niin kuin palstalla yleensä sanotaan: "ei tää tuntunut missään" :)) Oliko huono vitsi, oliko...

        Korppikselle biisi
        Turboweekend - Shadow sound
        https://www.youtube.com/watch?v=t1pnBBGpGHE


      • kuibka-kuibka-vai-kuikka
        korppis kirjoitti:

        Mene vaikka ojentelemaan kumisaappaita porstuvaasi. Nolaat vain itsesi kommenteillasi. Et varmaan ole huomannut kuibka sinua vedätetään.

        "Et varmaan ole huomannut kuibka sinua vedätetään."

        Kuinka minä näen, että sinua korppis tässä ketjussa vedätetään ja paljon. Olet tehnyt itsesi naurunalaiseksi, samoin kuin siinä toisessa ketjussa, joka oli tänne mukaan vedetty.


      • hmpff
        kuibka-kuibka-vai-kuikka kirjoitti:

        "Et varmaan ole huomannut kuibka sinua vedätetään."

        Kuinka minä näen, että sinua korppis tässä ketjussa vedätetään ja paljon. Olet tehnyt itsesi naurunalaiseksi, samoin kuin siinä toisessa ketjussa, joka oli tänne mukaan vedetty.

        Vetäkää nyt muakin vähäsen, selkä on sen tuntuinen että kumarassa ollaan taas istuttu... :)


      • kuibka-kuibka-vai-kuikka
        hmpff kirjoitti:

        Vetäkää nyt muakin vähäsen, selkä on sen tuntuinen että kumarassa ollaan taas istuttu... :)

        " että kumarassa ollaan taas istuttu... :)"

        Onko sinulla sellainen tanko-teline, tai joku. jossa voit hetken riippua käsiesi varassa. Minulla on ollut "ostoslistassa" jo kauan sellainen, joka kiinnitetään oven karmeihin, mutta maitokaupassa niitä ei myydä, ainakaan en ole löytänyt. D

        Olenko minä "selkäkivuton" nyt ainoa, joka näen tämän ketjun nimenomaan korppista arvostelevana ja en suinkaan, että hän olisi joku positiivinen , vaan nimenomaan, hän on ylimielinen täällä kaikkia kohtaan.

        Se, mitä meistä kukin on live elämässä ja voi ollakin muka aivan ihana, mutta mielestäni siellä live elämässäkin on ne pahimmat selkäänpuukottajat. Kylässä ollaan koreasti ja suopeasti, mutta heti seuraavassa naapurissa se tosi`totuus sitten tulee esiin ja pian se kantautuu myös omiin korviinkin, ainakin maalaiskylissä..

        No, täällä sen voi paukauttaa heti esiin.


      • hmpff
        kuibka-kuibka-vai-kuikka kirjoitti:

        " että kumarassa ollaan taas istuttu... :)"

        Onko sinulla sellainen tanko-teline, tai joku. jossa voit hetken riippua käsiesi varassa. Minulla on ollut "ostoslistassa" jo kauan sellainen, joka kiinnitetään oven karmeihin, mutta maitokaupassa niitä ei myydä, ainakaan en ole löytänyt. D

        Olenko minä "selkäkivuton" nyt ainoa, joka näen tämän ketjun nimenomaan korppista arvostelevana ja en suinkaan, että hän olisi joku positiivinen , vaan nimenomaan, hän on ylimielinen täällä kaikkia kohtaan.

        Se, mitä meistä kukin on live elämässä ja voi ollakin muka aivan ihana, mutta mielestäni siellä live elämässäkin on ne pahimmat selkäänpuukottajat. Kylässä ollaan koreasti ja suopeasti, mutta heti seuraavassa naapurissa se tosi`totuus sitten tulee esiin ja pian se kantautuu myös omiin korviinkin, ainakin maalaiskylissä..

        No, täällä sen voi paukauttaa heti esiin.

        Mutta vaikka sullakin on ihan varmasti jokunen huono puoli joka pilkahtaa jossain silloin tällöin, niin että määrittele itseäsi sen mukaan? Joten miksi määritellä korppista sellaiseksi?

        Korppista ahdettiin nurkkaan, mulla oli omat syyt, teillä muilla omat... mutta mitä tapahtuu nurkkaan ajetulle eläimelle? Eiku siis tota..linnulle :)) se puree ennemmin kuin alistuu. Että sinänsä, jos tulosta tai ymmärrystä haluaa, niin ei taida olla oikea tapa se piiskaaminen.

        Olen nähnyt ja kokenut alistamista siinä määrin, etten halua sitä kenellekään. Rajansa kaikella haukkumisellakin pitäisi olla.


      • näkijä.ja.kokija
        hmpff kirjoitti:

        Mutta vaikka sullakin on ihan varmasti jokunen huono puoli joka pilkahtaa jossain silloin tällöin, niin että määrittele itseäsi sen mukaan? Joten miksi määritellä korppista sellaiseksi?

        Korppista ahdettiin nurkkaan, mulla oli omat syyt, teillä muilla omat... mutta mitä tapahtuu nurkkaan ajetulle eläimelle? Eiku siis tota..linnulle :)) se puree ennemmin kuin alistuu. Että sinänsä, jos tulosta tai ymmärrystä haluaa, niin ei taida olla oikea tapa se piiskaaminen.

        Olen nähnyt ja kokenut alistamista siinä määrin, etten halua sitä kenellekään. Rajansa kaikella haukkumisellakin pitäisi olla.

        Jaa noin vaiko näet sen. Minusta korppis hyökkäsi demetiä kohtaan, kun korppis käsitti demeterin väärin.

        Mutta, hyvä että on näkijöitä ja kokijoita. Eiköhän meidän sivullisten olisi hyvä antaa korppiksen ja demeterin selvittää välinsä. Tosin siilikin sai huutia puolustaessaan demeteria.


      • hmpff kirjoitti:

        Mutta vaikka sullakin on ihan varmasti jokunen huono puoli joka pilkahtaa jossain silloin tällöin, niin että määrittele itseäsi sen mukaan? Joten miksi määritellä korppista sellaiseksi?

        Korppista ahdettiin nurkkaan, mulla oli omat syyt, teillä muilla omat... mutta mitä tapahtuu nurkkaan ajetulle eläimelle? Eiku siis tota..linnulle :)) se puree ennemmin kuin alistuu. Että sinänsä, jos tulosta tai ymmärrystä haluaa, niin ei taida olla oikea tapa se piiskaaminen.

        Olen nähnyt ja kokenut alistamista siinä määrin, etten halua sitä kenellekään. Rajansa kaikella haukkumisellakin pitäisi olla.

        Ihanaa iltaa@

        Että nurkkaan ahdettu😁 lintu, joka puree. Just joo, kieltämättä muutama kirjoittaja vaihtuvilla nikeillä esittää pettynyttä, niin siis minuun🤔

        Mietin, miksi tehdä ongelmia elämään miettien minun tuntojani, aikeita ja ajatuksia, turhaa, ihan turhaa vaivaatte päätänne. Voin hyvin.

        Nukuin viimeyönä korven keskellä pimeässä aitassa, kuun valaistessa maisemaa ja kynttilän aittaa. Lämpötila laski yöllä lähelle nollaa. Pöllu huhuili minut uneen. Yöllä noustessani vällyjen lämpimästä pisulle, nokanpääni oli kylmä. No, ei jäätynyt sentään. Aamulla heräsin siihen kun joutsenparvi laskeutui rantaa.
        Uskomaton luontokokemus.

        Asiaan, ei kannata murehtia Demeterinkään puolesta, ei hän murehdi kenenkään puolesta ja sitäpaitsi sain häneltä vastauksen kysymykseen luottamuksesta.

        Sinä olet liputtanut luottamukseni menettämisestä. Syytä et kuitenkaan ole kertonut. Et, koska et voi. Teoriasi mukaan, joutuisit paljastamaan jotain, mitä et halua.

        Minä tiedän, älä pelkää en kerro.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ai niin ja tuosta itsensä nolaamistesta piti mainitsemani. Minä kirjoitan sillain miten koen ja tunnen, en sillain et koittaisin mielistellä muita. Jos minänä kirjoituksillani jonkun mielestä mokaan itseni niin so what, minä olen tämmönen ja siitä ei yli eikä ympäri pääse. Ottakoot tai jättäkööt :D.

        Täällä jaetaan ohjeita ja elämän viisauksia. Palsta ei ole tunteella asioita ottavalle paras mahdollinen paikka. Ei kannata luottaa muihin kuin itseenä. Ei kannata kirjoittaa väärää tietoa kaikki väärä pystytään osoittamaan vääräksi. Oikeaa tietoa ei kannata tyrmätä vääräksi. Minusta tuntuu......sellaisissa kommenteissa kannattaa olla varovainen.

        Vasta sitten kun tapaa palstalla kirjoittavan henkilön face to face joko ystävyys syntyy tai ei. Yleensä ystäviksi valikoituu samanhenkiset. En ole ikinä tykännyt mielistelijöistä. Ehkä joku ilmaisu, olet hyvä "jätkä" vois miellyttää.

        He jotka olen tavannut tai he, jotka ovat faceystäviäni tietävät minusta eniten, joten älä edes kuvittele tuntevasi minua kirjoituksieni perusteella.

        Koomikotkin työnsä ulkopuolella ovat totista sakkia.

        Teit aloituksen kommentistani sinulle. Aloituksesi huokuu epävarmuutta haavoittuvuutta, ei täällä kannata ottaa kaikkea vakavasti.


      • korppis kirjoitti:

        Täällä jaetaan ohjeita ja elämän viisauksia. Palsta ei ole tunteella asioita ottavalle paras mahdollinen paikka. Ei kannata luottaa muihin kuin itseenä. Ei kannata kirjoittaa väärää tietoa kaikki väärä pystytään osoittamaan vääräksi. Oikeaa tietoa ei kannata tyrmätä vääräksi. Minusta tuntuu......sellaisissa kommenteissa kannattaa olla varovainen.

        Vasta sitten kun tapaa palstalla kirjoittavan henkilön face to face joko ystävyys syntyy tai ei. Yleensä ystäviksi valikoituu samanhenkiset. En ole ikinä tykännyt mielistelijöistä. Ehkä joku ilmaisu, olet hyvä "jätkä" vois miellyttää.

        He jotka olen tavannut tai he, jotka ovat faceystäviäni tietävät minusta eniten, joten älä edes kuvittele tuntevasi minua kirjoituksieni perusteella.

        Koomikotkin työnsä ulkopuolella ovat totista sakkia.

        Teit aloituksen kommentistani sinulle. Aloituksesi huokuu epävarmuutta haavoittuvuutta, ei täällä kannata ottaa kaikkea vakavasti.

        Minä taas olen sitä mieltä että halu tavata kasvotusten tulee kirjoitettujen tekstien perusteella, Kirjoituksen sisältö, sävy ja se miten kohtelee muita kirjoituksissaan tekee ainakin minuun vaikutuksen. Jos minun lahkeessani roikuta irvihampain, valehdellaan ja mustamaalataan ei pieneen mieleenkään tule ajatus halusta tavata. Kirjoitettu teksti kertoo sinusta enemmän kuin mikään kasvokkain istuminen.

        Luulet vaihteeksi olevasi ohjaksissa ja annat minusta analyysin. Älä kuvittele että tunnet minut edes kirjoitusteni perusteella. Tein aloituksen sitä, että kiinnostuin tuosta palstalla ilmenevästä kertomastasi vedätyksestä. Siinä on epävarmuus ja haavoittuvuus kaukana, vain pelkkä kiinnostus ilmoittamaasi ilmiöön.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä taas olen sitä mieltä että halu tavata kasvotusten tulee kirjoitettujen tekstien perusteella, Kirjoituksen sisältö, sävy ja se miten kohtelee muita kirjoituksissaan tekee ainakin minuun vaikutuksen. Jos minun lahkeessani roikuta irvihampain, valehdellaan ja mustamaalataan ei pieneen mieleenkään tule ajatus halusta tavata. Kirjoitettu teksti kertoo sinusta enemmän kuin mikään kasvokkain istuminen.

        Luulet vaihteeksi olevasi ohjaksissa ja annat minusta analyysin. Älä kuvittele että tunnet minut edes kirjoitusteni perusteella. Tein aloituksen sitä, että kiinnostuin tuosta palstalla ilmenevästä kertomastasi vedätyksestä. Siinä on epävarmuus ja haavoittuvuus kaukana, vain pelkkä kiinnostus ilmoittamaasi ilmiöön.

        Minä haluan ystäviltäni särmää, maalaisjärkeä, älyä ja oikeudenmukaisuutta, lannistumattomuutta, huumorintajua ja luovuutta. Kova riita tekee terää ystävyyttä yhteen hiottaessa.

        Samanhenkiset pystyvät yhteistyöhön ja osaavat yhteensovittaa erilaisuutensa.

        Ei minua nyhveröt kiinnosta.

        Minä en tunne sinua, mutta aloitus oli herkän ihmisen pelkoa, kuka minua vedättää.

        Tiedän vaan en kerro.

        Koska ketju on aloitukseni olen ohjaksissa.


      • korppis kirjoitti:

        Minä haluan ystäviltäni särmää, maalaisjärkeä, älyä ja oikeudenmukaisuutta, lannistumattomuutta, huumorintajua ja luovuutta. Kova riita tekee terää ystävyyttä yhteen hiottaessa.

        Samanhenkiset pystyvät yhteistyöhön ja osaavat yhteensovittaa erilaisuutensa.

        Ei minua nyhveröt kiinnosta.

        Minä en tunne sinua, mutta aloitus oli herkän ihmisen pelkoa, kuka minua vedättää.

        Tiedän vaan en kerro.

        Koska ketju on aloitukseni olen ohjaksissa.

        Minä en harrasta "kovia riitoja" joten en ymmärrä mistä puhut. Varsinkin alkuvaiheessa riitely on luotaan työntävää eikä edes kannusta ystävystymään. Sitä paitsi jos riita on "kova" se jää ikuisesti mieleen enkä minä ainakaan voi täydestä sydämestä pitää ystävänä vaan epäluulo jää kalvamaan. Sitä paitsi riitä jos sitä on , pitää osta sopia.

        Kysyinkö mitkä ovat ystävyytesi kriteerit. En ole ystäväksesi pyrkimässä.

        Hui, nyt kolppis sanoi että mua vedätetään täällä, kylläpä pelottaai :)). Minua et ohjaile etkä tiedä tuntemuksiani paremmin kuin minä itse. Siinä mielessä et ohjaa tätä keskusteluakaan.

        Juuri tuo tekee sinusta luotaantyöntävän, olet tietävinäsi että minua täällä joku "vedättää" ja tuot sen esiin että muka tiedät kuka hän on. Eli hän kuulunee sinun tuttavapiiriisi tai entisiin sellaisiin. Etkös nyt vihjailullasi petä hänen luottamuksensa vai kristallipallostako kenties katsoit.

        Toisaalta jos minua täällä ei kukaan tunne sillain oikeasti, voiko silloin täällä vedättääkin. Ja jos niin miten? Jos joka saa kiksejä siitä jos luulee minua vedättävänsä niin siitä vaan, sehän on hänelle positiivinen asia, minulle ei merkitse mitään. Täällä viihdepalstalla voi ihan mainiosti ollla "vedätettävänä", Jos jotain meitsin persoona täällä niin paljon kiinnostaa että vaivautuu vedättämään niin sitähän voisi sanoa vaikka olevansa mairiteltu :DDD.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä en harrasta "kovia riitoja" joten en ymmärrä mistä puhut. Varsinkin alkuvaiheessa riitely on luotaan työntävää eikä edes kannusta ystävystymään. Sitä paitsi jos riita on "kova" se jää ikuisesti mieleen enkä minä ainakaan voi täydestä sydämestä pitää ystävänä vaan epäluulo jää kalvamaan. Sitä paitsi riitä jos sitä on , pitää osta sopia.

        Kysyinkö mitkä ovat ystävyytesi kriteerit. En ole ystäväksesi pyrkimässä.

        Hui, nyt kolppis sanoi että mua vedätetään täällä, kylläpä pelottaai :)). Minua et ohjaile etkä tiedä tuntemuksiani paremmin kuin minä itse. Siinä mielessä et ohjaa tätä keskusteluakaan.

        Juuri tuo tekee sinusta luotaantyöntävän, olet tietävinäsi että minua täällä joku "vedättää" ja tuot sen esiin että muka tiedät kuka hän on. Eli hän kuulunee sinun tuttavapiiriisi tai entisiin sellaisiin. Etkös nyt vihjailullasi petä hänen luottamuksensa vai kristallipallostako kenties katsoit.

        Toisaalta jos minua täällä ei kukaan tunne sillain oikeasti, voiko silloin täällä vedättääkin. Ja jos niin miten? Jos joka saa kiksejä siitä jos luulee minua vedättävänsä niin siitä vaan, sehän on hänelle positiivinen asia, minulle ei merkitse mitään. Täällä viihdepalstalla voi ihan mainiosti ollla "vedätettävänä", Jos jotain meitsin persoona täällä niin paljon kiinnostaa että vaivautuu vedättämään niin sitähän voisi sanoa vaikka olevansa mairiteltu :DDD.

        Lisään vielä että sinä olet niin yksinkertainen että koska paljastit tietäväsi kuka mahdollinen vedättäjä on, senhän täytyy olla joku näistä vakinikeistä. Ja vielä sellainen joka vaivautuu minulle ystävälisesti kirjoittamaan koska ilkeilijäthän eivät kykene vedättämään kun kohde ei heidän kanssaan ala millekkää :DD.


      • siilenämää kirjoitti:

        Lisään vielä että sinä olet niin yksinkertainen että koska paljastit tietäväsi kuka mahdollinen vedättäjä on, senhän täytyy olla joku näistä vakinikeistä. Ja vielä sellainen joka vaivautuu minulle ystävälisesti kirjoittamaan koska ilkeilijäthän eivät kykene vedättämään kun kohde ei heidän kanssaan ala millekkää :DD.

        Huomenta@

        Kun kirjoitat, lue tekstisi, mieti sanomasi ristiriita siitä mitä yrität sanoa.


        "ilkeilijäthän eivät kykene vedättämään kun kohde ei heidän kanssaan ala millekkään."

        Sinähän olet innokkaana minunkin vedätettävänä, minun, ilkeän ilkeäilijän.

        Analyysit yksinkertaisuudestani jättäisin sinuna suosiolla tekemättä. Saat taas itsesi naurunalaiseksi.

        Huvittavin väärin ymmärtämisesi ketjussa on. Vaikka toisaalta se voi olla tahallista tiedon vääristelyäsi.

        "Hän kirjoitti aloituksessaan v. 2008nettä "me 50-vuotiaat". Eikös korppis ole kertonut täyttäneensä jo 70 v?

        Lisäksi oikaisu tekstini tunnistamisiisi..

        Syöpäpotilaat palstalla et minun tekstejäni lukenut et kommentoinut keskusteluihin meidän syöpää sairastavien kanssa. Ethän sinä edes tiennyt nimimerkkiäni.

        Tarkoitukseni on opettaa sinulle ymmärrettävää keskustelua.


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Kun kirjoitat, lue tekstisi, mieti sanomasi ristiriita siitä mitä yrität sanoa.


        "ilkeilijäthän eivät kykene vedättämään kun kohde ei heidän kanssaan ala millekkään."

        Sinähän olet innokkaana minunkin vedätettävänä, minun, ilkeän ilkeäilijän.

        Analyysit yksinkertaisuudestani jättäisin sinuna suosiolla tekemättä. Saat taas itsesi naurunalaiseksi.

        Huvittavin väärin ymmärtämisesi ketjussa on. Vaikka toisaalta se voi olla tahallista tiedon vääristelyäsi.

        "Hän kirjoitti aloituksessaan v. 2008nettä "me 50-vuotiaat". Eikös korppis ole kertonut täyttäneensä jo 70 v?

        Lisäksi oikaisu tekstini tunnistamisiisi..

        Syöpäpotilaat palstalla et minun tekstejäni lukenut et kommentoinut keskusteluihin meidän syöpää sairastavien kanssa. Ethän sinä edes tiennyt nimimerkkiäni.

        Tarkoitukseni on opettaa sinulle ymmärrettävää keskustelua.

        "Tarkoitukseni on opettaa sinulle ymmärrettävää keskustelua. "
        Voi laps rukka. Ymmärrrätkö että jos haluan oppia jotain minun pitää katsoa sitä "opettajaa. " ylöspäin, siis arvostaa näkemyksiään. Meidän välinen "suhde" ei ole alkuunkaan sellainen .

        Sinä myös olet karvasi palstalla paljastanut.


      • Korppispyykkärinä
        siilenämää kirjoitti:

        "Tarkoitukseni on opettaa sinulle ymmärrettävää keskustelua. "
        Voi laps rukka. Ymmärrrätkö että jos haluan oppia jotain minun pitää katsoa sitä "opettajaa. " ylöspäin, siis arvostaa näkemyksiään. Meidän välinen "suhde" ei ole alkuunkaan sellainen .

        Sinä myös olet karvasi palstalla paljastanut.

        Tee jo tämäkin asia kanssa jotain tähellistä, selvitä itsellesi, olenko laps rukka vai yksinkertainen seitenkymppinen.


      • Korppispyykkärinä kirjoitti:

        Tee jo tämäkin asia kanssa jotain tähellistä, selvitä itsellesi, olenko laps rukka vai yksinkertainen seitenkymppinen.

        Yksinkertainen seitenkymppinen sisältää tilannekohtaisesti lapsrukan :D.


    • MökinMummi

      "taustatietoa kirjoittajien yksityiselämän ja ulkonäön hahmottamiseen, naamakuvan piirtämiseen tai kronikan kirjoittamiseen"

      ... ja sitten vielä ihmetellään miksi ei rekisteröidytä tai kirjoiteta aina samalla nimimerkillä!

      Ainakaan itseäni ei kiinnosta henkilööni kohdistuvat analyysit, eikä muidenkaan kirjoittajien henkilöt, vaan aiheet ja mielipiteet. Tosin muutamista vakiokirjoittajista on kirjoitusten sävyn ja ilkeilyiden perusteella muodostunut luonnekuva joka ei miellytä, joten heidän tekstiensä yli loikkaan, jos mahdollista niin ettei se riko keskustelun seuraamista.

      • Olipa siinä ilkeä kirjoitus.
        Jos olisin tuon tiennyt, niin olisin jättänyt lukematta tuollaisen ilkeilyn toisista kirjoittajista.


      • En siis ole poikottilistallasi koska et ylitseni loikkaa.


      • mökinmummi-samaamieltä
        Tellukka kirjoitti:

        Olipa siinä ilkeä kirjoitus.
        Jos olisin tuon tiennyt, niin olisin jättänyt lukematta tuollaisen ilkeilyn toisista kirjoittajista.

        Tellukka
        "Olipa siinä ilkeä kirjoitus."

        tämäkö?
        "Ainakaan itseäni ei kiinnosta henkilööni kohdistuvat analyysit, eikä muidenkaan kirjoittajien henkilöt, vaan aiheet ja mielipiteet."

        vai oliko tämä?

        "Tosin muutamista vakiokirjoittajista on kirjoitusten sävyn ja ilkeilyiden perusteella muodostunut luonnekuva joka ei miellytä, joten heidän tekstiensä yli loikkaan, jos mahdollista niin ettei se riko keskustelun seuraamista."


        Nyt olet kyllä selityksen velkaa Tellukka, tai muuten sinulle ei "kunniankukko laula"!DD


      • MökinMummi
        Tellukka kirjoitti:

        Olipa siinä ilkeä kirjoitus.
        Jos olisin tuon tiennyt, niin olisin jättänyt lukematta tuollaisen ilkeilyn toisista kirjoittajista.

        Vastaisuudessa osaat loikata yli :D


      • MökinMummi
        korppis kirjoitti:

        En siis ole poikottilistallasi koska et ylitseni loikkaa.

        Etusivulla näkyvä otsikko ja avauksen alkuosa on se mikä herättää mielenkiinnon, valitettavasti aloittajan nimimerkki ei enää etusivulla näy.
        Läheskään aina en loiki tekstiesi ohi, vain silloin kun jankutat ja esität ettet ymmärrä vastakirjoittajien pointtia, tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti.


      • MökinMummi kirjoitti:

        Etusivulla näkyvä otsikko ja avauksen alkuosa on se mikä herättää mielenkiinnon, valitettavasti aloittajan nimimerkki ei enää etusivulla näy.
        Läheskään aina en loiki tekstiesi ohi, vain silloin kun jankutat ja esität ettet ymmärrä vastakirjoittajien pointtia, tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti.

        Voe tokkiisa, nythän sinä olet innokkaana mukana heiluttamassa tätä katiskaa.

        Eikös ohitus ei sujunutkaan?

        Useinhan kuten tässäkin ketjussa neuvojat kompastuvat omiin neuvoihinsa.


      • mökinmummi-samaamieltä
        MökinMummi kirjoitti:

        Etusivulla näkyvä otsikko ja avauksen alkuosa on se mikä herättää mielenkiinnon, valitettavasti aloittajan nimimerkki ei enää etusivulla näy.
        Läheskään aina en loiki tekstiesi ohi, vain silloin kun jankutat ja esität ettet ymmärrä vastakirjoittajien pointtia, tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti.

        " tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti."

        Näiden vuosien aikaan, mitä olen lukenut korppisken kirjoituksia, olen käsittänyt, että juuri hän haluaa loukata toisia kirjoittajia ja kehua, kuinka hyvin hänellä menee, matkustellaan (Hollantiin), mutta toiset ei siihen yllä, joten luusereita ollaan häneen verrattuna.

        Ja ans´paratkoon, jos joku erehtyy häntä hieman arvostelemaan tuosta ylimielisyydestä, niin heti tulee viesti, että kateellisia ollaan?

        Näinhän asian voi tulkita jostain Kainuun korvesta, mutta Hesassa kaikki tietää, mikä ero on Kampilla ja Kämpillä!DD


      • MökinMummi kirjoitti:

        Etusivulla näkyvä otsikko ja avauksen alkuosa on se mikä herättää mielenkiinnon, valitettavasti aloittajan nimimerkki ei enää etusivulla näy.
        Läheskään aina en loiki tekstiesi ohi, vain silloin kun jankutat ja esität ettet ymmärrä vastakirjoittajien pointtia, tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti.

        Kuka välittää, oikeasti, mitä joku MökinMuummi lukee tai on lukematta?
        Älä ihmeessä lue sellaista, mikä saastuttaa herkän sielusi.
        Maailmassahan on paljon sellaisia, jotka eivät avaa koko tätä palstaa. Enkä pollahda sitä itkemään.

        Vai mitä haluat änkyttää? Sellaistako, että pyrähdät pusikossa palstalle kertomaan, että kaikkien pitäisi kirjoittaa juuri sinun mieleistäsi tekstiä tai muuten et lue ja sitten kaikki alkaisivat sinun mieliksesi läyryämään, että lue kiltti MökinMummi, lue, me kirjoiteaan ihan niinkuin haluat, jos vain lukisit, lue, lue ...

        Kuulostaa pikkulapselta; en syö, en syö, tuota en syö enkä tuota ...


      • taisi-osua-ja-upota
        Tellukka kirjoitti:

        Kuka välittää, oikeasti, mitä joku MökinMuummi lukee tai on lukematta?
        Älä ihmeessä lue sellaista, mikä saastuttaa herkän sielusi.
        Maailmassahan on paljon sellaisia, jotka eivät avaa koko tätä palstaa. Enkä pollahda sitä itkemään.

        Vai mitä haluat änkyttää? Sellaistako, että pyrähdät pusikossa palstalle kertomaan, että kaikkien pitäisi kirjoittaa juuri sinun mieleistäsi tekstiä tai muuten et lue ja sitten kaikki alkaisivat sinun mieliksesi läyryämään, että lue kiltti MökinMummi, lue, me kirjoiteaan ihan niinkuin haluat, jos vain lukisit, lue, lue ...

        Kuulostaa pikkulapselta; en syö, en syö, tuota en syö enkä tuota ...

        ne älähtelee joihin kalahtelee


      • taisi-osua-ja-upota kirjoitti:

        ne älähtelee joihin kalahtelee

        Mistäs keksitkin noin fiksun ja omaperäisen sanonnan? Ihanko itse keksit?


      • mökinmummi-samaamieltä kirjoitti:

        " tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti."

        Näiden vuosien aikaan, mitä olen lukenut korppisken kirjoituksia, olen käsittänyt, että juuri hän haluaa loukata toisia kirjoittajia ja kehua, kuinka hyvin hänellä menee, matkustellaan (Hollantiin), mutta toiset ei siihen yllä, joten luusereita ollaan häneen verrattuna.

        Ja ans´paratkoon, jos joku erehtyy häntä hieman arvostelemaan tuosta ylimielisyydestä, niin heti tulee viesti, että kateellisia ollaan?

        Näinhän asian voi tulkita jostain Kainuun korvesta, mutta Hesassa kaikki tietää, mikä ero on Kampilla ja Kämpillä!DD

        Niin miksi tulkitset kirjoitukseni väärin.
        Asun Suomessa ja Hollannissa, matkustan paljon ulkomailla. Mikä elämänmenossani sinua hiertää?

        Jostain sinunkin pitää löytää sanottavaa vaikka siitä kapisesta Kämpistä.


      • bessie-
        taisi-osua-ja-upota kirjoitti:

        ne älähtelee joihin kalahtelee

        Yksinkertaisen ihmisen surkea ja tavallaan halpamainenkin kommentti.

        Ellei kukaan koskaan älähtelisi, täällä ei olisi yhtään kommenttia. Mitä nyt ehkä joku latvaB pari itsekseen kalauttelisi ja toisella nikillä älähtelisi, aikansa.

        Aloituksia lukuun ottamatta voidaan ajatella jokaisen kommentin olevan "älähdys". Älähtää voi eri syistä. Minuunkaan ei nyt osunut, ei edes hipaissut tai mennyt läheltä, mutta silti älähdin.


      • flegmaatti
        mökinmummi-samaamieltä kirjoitti:

        " tai käytät terävää kieltäsi mielestäni epäreilusti."

        Näiden vuosien aikaan, mitä olen lukenut korppisken kirjoituksia, olen käsittänyt, että juuri hän haluaa loukata toisia kirjoittajia ja kehua, kuinka hyvin hänellä menee, matkustellaan (Hollantiin), mutta toiset ei siihen yllä, joten luusereita ollaan häneen verrattuna.

        Ja ans´paratkoon, jos joku erehtyy häntä hieman arvostelemaan tuosta ylimielisyydestä, niin heti tulee viesti, että kateellisia ollaan?

        Näinhän asian voi tulkita jostain Kainuun korvesta, mutta Hesassa kaikki tietää, mikä ero on Kampilla ja Kämpillä!DD

        Kuten Pätkä sanoi puupää filmeissä "asiahan ei minulle kuulu mutta - - - ".

        Toistuva ihmetykseni aihe, kehuminen!

        Tosiasian toteaminen muuttuu kehumiseksi kuulijan korvien välissä.
        Rehentelevä esitys on eri asia.
        Jos henkilö sanoo omaavansa 10 miljoonan euron pörssisijoitukset niin se ei ole kehumista edes meikäläisen, pieneläkeläisen ajatusmaailmassa. Tonnin pankkitilin saldo muuttuu kehumiseksi jos sen esittää tyyllin "perkele, meikäläisellä sitä on tauhkaa rutkasti".

        Taitaa olla sekava esitys?


    • Hyvääyötäseonkorppis

      Paljon ei oo antamista!

      Mieti sinä itessein
      pohdi syntyjä syviä
      elä ala poikkitein
      polkea onnen jyviä.
      Mitä sul on antamista
      mulle neuvojas jaat
      kivirepun kantamista
      sen harteillesi saat.
      Älä kanna katkeruutta
      elä toivo pahaa.
      Pahalla on pitkä muisti
      se edes takas sahaa.

      10.2.2014

      Mandi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      Kaksisuuntainen mielialahäiriö
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe