Isoveli valvoi DDR:ssä, kohta myös Suomessa

taaltapesee

Kaikki ovat lukeneet kuinka isoveli valvoi jokaista kansalaista DDR:ssä. Velipoika saattoi paljastaa oman veljensä ja sisko siskonsa pahamaineiselle Stasille. Se tiesi paljastetulle hyvin synkkää aikaa tiukkojen kuulustelijoiden salaisissa vankikopeissa.

Suomessa on kohta tilanne sama kuin oli DDR:ssä, kun perustuslakia halveksiva tiedustelulaki hyväksytään eduskunnassa mahdottomalla kiireellä vielä tällä vaalikaudella. Silloin suojelupoliisi ja eräät muutkin virkamiestahot saavat täydet oikeudet tietoverkkoihin, sinun tietoihisi ja minun.

Yksityisyys uhrataan meillä sinisilmäisesti täyden poliisikontrollin alle. Perussuomalaiset, kokoomus ja siniset ovat jo valmiina huraa-huutoihin urkintalain tullessa lainvoimaiseksi.

13

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qåaäzm

      Sitä ihmettelen että persutkin sitä kannattavat. Ei taida olla kuin Suomi ensin-ryhmä joka ei kannata, tosin en tiedä mikä on heidän kanta tähän.

    • OlemmeOrjia

      Kaikki poliitikkomme ovat korruptoituneita ja haluavat valvoa massaa etteivät vain ryhtyisi ajattelemaan heitä vastaan.

    • gggggtt

      Suomeen verrattuna DDR oli kommunistidiktatuuri. Maassa oli sallittu vain kommunistipuolue. Tiedustelulaissa on kyse kahden intressin vertailusta. Ihmisen oikeus elämään syrjäyttää silloin hänen oikeutensa yksityisyyteen.

      • Puukkomiehet_unohdettu

        Suomessa on tähän asti tuomittu niitä, jotka ovat julkisesti arvostelleet toteutunutta maahanmuuttopolitiikkaa. Tiedustelulaki tarvitaan, jotta saadaan kiinni nekin, jotka ovat tähän asti pysyneet vaiti.

        Tämänkin viestin valvontaan on työllistetty 50 poliisia. Ihmekö tuo että oikeus elämään on hieman heikoilla, kun puukkomiehiä ei valvo kukaan.


    • töhön-on-tultu

      "Vuonna 1984 sijoittuu dystopiaan, Oseania-nimiseen valtioon, jossa myyttinen diktaattori nimeltä Isoveli valvoo kansalaisten kaikkia liikkeitä. Päähenkilö Winston Smith on virkamies Totuusministeriössä, joka väärentää historiaa vallanpitäjien haluamaksi."
      Vuonna 1984 – Wikipedia
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuonna_1984

      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiG2YCY0qzWAhUCJ5oKHQapD3AQtwIIOzAD&url=https://www.youtube.com/watch?v=fCZBnUt6rZ0&usg=AFQjCNGFDzuKvZOghTaRqEEVHSrwYz1wJw

      • winstoninwinston

        https://www.youtube.com/watch?v=wDxyLLFhFdI
        Se mitä nykyään tapahtuu on kuin kopio tuosta dystopiasta jonka Orwell ennusti jo neljäkymmentä luvulla. Se ehkä hieman parodisioi Stalinia ja kommunistista puoluetta, mutta se onkin länsi missä tämä nyt tapahtuu. Sääli ettei siinä ole suomenkielistä tekstiä niin kieltätaitamattomatkin voisi sitä seurata.


    • hugefan

      Juiliusspökmann

      28.9.2017 4:41

      Bror-Erik1974odin kirjoitti:
      Rääväsuille tämä onkin oiva ja ainoa kanava purkaa heikkoa mieltään.

      Olenko minä Juilius Spökmanne rääväsuu. Katso suuta. Lisbet Palme alkoi puhumaan valkoisesta ylähuulesta nähtyään tämän kuvan. Tarkkaampa on rouva kuvaa katsonut. Murhapaikalla ei katsonut miestä lainkaan, kun ei edes ollut siellä.
      https://www.google.fi/search?q=Christer Andersson Palme&client=browser-ubuntu&hs=kzS&sa=G&channel=fe&hl=fi&dcr=0&tbm=isch&imgil=HQ2vit99m4r3cM:;hUoPIrswG_4rpM;http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?t=660&start=2
      Tuo saksalaisten tietokoneelle tekemä kuva on vain yksi kuva. Muissa kuvissa ei ole vaaleaa tai valkoista (piimäparta) ylähuulta eikä viiksiäkään, jollaiset Gunnarssonilla aina ja Petterssonillakin useissa kuvissa on.https://vignette2.wikia.nocookie.net/palmemordet/images/8/8f/Fantomen.jpg/revision/latest?cb=20110731144435
      Ei tämä ainoa paikka ole. Olen kirjoittamassa kirjaa Palmen bluffi murhasta. Kestää vielä hetken sen valmistuminen.

      Alan ymmärtää sinua Juilius. Tulit, näit ja vikisit. Palmen murhasta on tänään kulunut 31 v 8kk 1 vrk 10 t 36 min ja sekunnit päälle
      Mutta vikiseminen ei auta. Kirjoita se kirjasi niin varmaan saat paljon lukijoita. Kaikki ovat kiinnostuneita miten valkoisen ylähuulen seikkailut jatkuvat. Jatkaako ylähuuli pakoaan juosten, lönkäten norsun askelin vai autolla. Olenko ajatusrikollinen jos ajattelen että olet oikeassa. Me täällä sananvapaus palstala seuraamme edes ottamuksiasi. Minne nykyään kirjoittelet. Voisitko kertoa.

    • Pilkkuvelivalvoo

      "Me täällä sananvapaus palstala seuraamme edes ottamuksiasi. Minne nykyään kirjoittelet. Voisitko kertoa."

      Minä olen seurannut erään rääväsuun kirjoittelua tänne kolmantena osapuolena (pilkkuveli valvoo) jo vuosia. Jotkut eivät vaan opi milloinkaan. Yhdyssanavirhe: yhdyssanan osien kirjoittaminen erikseen tai sanojen kirjoittaminen virheellisesti yhteen. Jotkut eivät vaan opi koskaan. Me pilkunnussijoiden yhdistyksestä haluamme kiinnittää enenevässä määrin huomiota palstalaisten oikeinkirjoitukseen. Olemme perustaneet erityisen lukija lautakunnan tarkkailemaan palstalla esiintyviä pilkku- ja muita oikeinkirjoitusvirheitä. Ei se auta paeta useamman nimimerkin taakse. Kirjoitusvirheiden toistuminen paljastaa tekstin kirjoittajan samaksi häiriköksi joka täällä remuaa aamusta iltaan. Omituinen höpöttäjä. Jäit taas kiinni. Ottaako sinulla edes enää eteen. Edesottamus on yhdyssana senkin tollo.

    • töhönontiltu

      Kysyin Googlesta mitä moiselle omituiselle höpöttäjälle voitaisiin tehdä. Vastaus tuli Suomi 24 foorumista. Pilkku jäi muuten taas pois, senkin tollo. Vai kuuluisiko siihen; kaksoispilkku; senkin...

      Miten saada hoitoon henkilö joka ei itse tajua tilannettaan

      neuvoton23 nimimerkki kysyy

      12.5.2012 21:29
      Elikkäs miten saisi hoitoon semmoisen henkilön jolla tuntuisi olevan psykoosin kaltaisia oireita puhuu ihan omituisia juttuja eikä nuku yöllä hyvin. On muutenkin luonteeltaan ihan erilainen eikä edes tiedä millä vuosiluvulla eletään. Jos yrittää vihjata että nyt olisi syytä mennä lääkäriin niin väittää että kaikki on okei ja saattaa raivostuakkin. Miten tässä tilanteessa oikein pitäisi menetellä? Kiitos etukäteen:-)

      112 nimimerkki vastaa:

      12.5.2012 21:42
      Hmm, ite tässä puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Oon joskus kauan kauan sitten ite ollu psykoosissa. Ihan vaan jos soittaisit ambulanssin, ku toinen puhuu sekavia. Kyl ne tulee paikalle. Tosi tärkeää saada hänet hoitoon. Päänuppi on menny sekaisin jo ihan siitäkin, ettei nuku...... Taustalla voi olla myös masennusta jos kärsii jo muistiongelmistakin. Kerrot niistä ambulanssihenkilökunnalle sit, kyl ne vie hoitoon. Henkilö saattaa todennäköisesti suuttua sulle, mut jonakin päivänä voi tajuta, että halusit vaan auttaa. Ei missään nimessä saa jättää toista yksin sekoilemaan. Olen erittäin loukkaantunut omille läheisilleni, jotka vain nauroivat mun sekoiluille, eivätkä auttaneet millään tavalla. Auta toista. Hän voi oikeasti muuttua terveeksi jos vaan saa apua!

      Voimaton omainen nimimerkki vastaa:

      13.5.2012 8:24
      Niin, tai sitten on myös mahdollista ja todennäköistäkin, että sairaudentuntoa ei koskaan tule, edes sitten kun psykoosivaihe on ohi. Eli selitellään itselle parhain päin omat sekoilut ja vihataan sitä hoitoon auttajaa. Usein myös tyypillistä on, että se joka on auttanut toisen hoitoon saa itse kuulla olevansa hullu ja olla myöhempien vihanpurkausten kohteena. Se sairaudenkieltäminen on joillain tosi vahvaa. Itse en jaksa kuunnella sitä ja olenkin päättänyt olla tekemättä mitään jos (kun) omaiseni seuraavan psykoosijaksonsa saa.

      kukaanEiOleKiveä nimimerkki on samaa mieltä

      15.5.2012 11:47
      112, puhut asiaa! Psykoosiin on monia syitä, niin henkisiä kuin ihan fyysisiäkin. Varsinkun vanhemmalla iällä ihmiset reagoivat elimistöä rasittaviin sairauksiin usein sekavuudella ja sitten on tietenkin ihan aivoperäiset syyt, työperäiset myrkytystilatkin
      voivat ilmetä psykoosioirein...kyseessä ei siis suinkaan ole elämänmittainen tila.

      Kun syitä selvitellään ja eri tekijöitä suljetaan pois, löytyy ongelman ydin jota voidaan tuloksekkaasti hoitaa. Onpa oireiden syy sielun hätä tai ruumiin vaurio, ihmistä voidaan auttaa ja hänellä on oikeus apuun!

      Yhtä asiaa ei saa unohtaa, ns. hulluudessakin on aina siteeksi totta, jotakin on tapahtunut ja omituisten puheiden ja harhaisuuden takaa löytyy aina jokin kokemus, tapahtuma, väärintulkinta josta ihmisen on päästävä puhumaan. Kun tulee kuulluksi ja ymmärretyksi, oikaistuksi, paraneminen voi alkaa.

      Minä luulen että omituinen höpöttäjää ei pelasta enää mikään. Hän on joko nero tai syntymästään saamapuolelle jäänyt, joita kansan keskuudessa kutsutaan seinähulluiksi.

    • hohhoijjaakkaa

      Nyt kun kysyit niin tuollahan minä vikisen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15017071/kerjaaja-raiskasi#comment-91318520
      Siellä on kehittymässä mielenkiintoinen dilemma. Valvontaa lisää tai valvontaa vähemmän. Rikollisten valvonta on kansalaisten turvallisuudelle elintärkeää, mutta rikoksesta epäiltyjen valvonta rikkoo yksityisyyttä. Mitä me kerjäämme että yhteiskunta tekisi meille. Tiedustelulaissa on kyse kahden intressin vertailusta. Ihmisen oikeus elämään syrjäyttää silloin hänen oikeutensa yksityisyyteen. Hetkinen! Oikeus ettei kukaan tapa meitä vaikka kadulla ei syrjäytä oikeuttamme yksityisyyteen vai mitä paskaa se jauhaa.

    • Annamunkaikkikestää

      Tähän ollaan tultu. Kansalla on yleisönosasto (Suomi24) minne kirjoittaa. Lyhyitä ja ytimekkäitä kannanottoja. Ei saa sanoa "jotkut hirteen", sillä sana jotkut voi viitata juttuihin, joista me emme tiedä mitään. Jotkut kotkut potkut sotkut Hurmalan häitä kun vietettiin. Sinisellä Saimaalla kun seilattiin.
      Länsimainen demokratia on sitä, että saa sanoa, vaikka se ei auta. Ja sitten kun alat käyttämään järeämpiä aseita sanojesi tueksi niin sinut eliminoidaan. Kuinka jyrkästi seisot totuutesi takana, ja kuinka valmis olet eliminoitavaksi, riippuu sinusta. Demokratia takaa kuitenkin jonkinlaisen elämän sinulle joko pullon tai huumepiipun kanssa.
      Absolutismia ei ole olemassakaan ainakaan viinan suhteen. Absoluuttisesta totuudesta en tiedä. Se voi olla jopa olemassa. Katsokaa kuvia! Missä on ensiapu ja ambulanssit ja muu touhu. On vain halauksia ja osanottoa. Aina terrorismi-iskun yhteydessä on baareilla kuljetettava kriisinäyttelijä. Missä se nyt on?
      https://www.google.com/search?hl=fi&tbm=isch&source=hp&biw=821&bih=380&ei=7TACWsWhEdDRsAfGq5nQCQ&q= texas baptist massacre&oq= texas baptist massacre&gs_l=img.3...5048.26415.0.26462.25.18.0.0.0.0.1056.3286.4j8j2j1j7-1.16.0....0...1.1.64.img..10.11.2773.0..0j35i39k1j0i30k1j0i19k1j0i5i30i19k1j0i8i30i19k1.0.1937S0Ra270

    • Henrikinmarusurssi

      Tähän on tultu. Nyt riitää kun vain sanotaan että niin ja niin monta kuoli. Osanotto on isompaa kuoliko Holo-Kaustisilla miljoona vai viisi miljoonaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe