Olen 33v. nainen, jolle laitettiin mirena-hormonikierukka lokakuussa 4v. sitten. Pari viikkoa lievää tiputtelua, jonka jälkeen menkat jäivät kokonaan pois. Harvoin (muutaman kerran vuodessa) saattoi pientä tuhrua vain tulla.
Nyt 3 - 5.8. välisenä aikana tuli pientä vuotoa ja alavatsa oli kipeenä. Sama toistui tänään 2.9.
Tarkoittaako tämä, että Mirena on menettämässä tehonsa tai että olisin jopa raskaana tms.? Kuinka kauan asiaa voi näin seurata? Eli onko vielä ok, jos menkat alkavat tulemaan säännöllisesti kerran kuussa?
Mirena-kierukan teho
5
399
Vastaukset
- vainraskaudenehkäisy
En nyt kyllä ymmärrä mitä tarkoitat. Eihän kierukan tarkoitus ole lopettaa kuukautisia.
- Introvertti-N-
Ei olekaan, mut melko yleistä, että käytettäessä ehkäisynä hormonikierukkaa, kuukautiset saattavat jäädä pois.
- eikäoleedesyleistä
Introvertti-N- kirjoitti:
Ei olekaan, mut melko yleistä, että käytettäessä ehkäisynä hormonikierukkaa, kuukautiset saattavat jäädä pois.
Sehän on epänormaalia, kun kuukautiset jäävät tulematta. Kierukan tarkoitus ei ole vuodon lopettaminen.
- Introvertti-N-
Ei se nyt pääasia tässä olekaan, mutta minkäs teet jos näin käy, onneksi. Kärsin aikoinaan runsaista ja kivuliaista kuukautisista kun mietin ehkäisyä, joten lääkäri ehdotti Mirenaa, jolloin sain kaks kärpästä yhdellä iskulla.
- Ottaisitensinselvää
eikäoleedesyleistä kirjoitti:
Sehän on epänormaalia, kun kuukautiset jäävät tulematta. Kierukan tarkoitus ei ole vuodon lopettaminen.
Tässä, ole hyvä. Perehdy eka aiheeseen, ennen ku latelet omia "totuuksia" epänormaalista.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/hormonikierukan_vaikutus_kuukautisvuotoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509