Musiikki nyt ja tulevaisuudessa

identity99

Kun kuuntelee radiota, niin huomaa että musiikissakin kuvaillaan sitä miten nainen tapaa jännämiehen ravintolassa ja lähteen hänen mukaansa. Tällä musiikilla luodaan ihmisten mieliin sellaista kuvaa, että tälläinen on ihan hyväksyttävää:

https://www.youtube.com/watch?v=Iswa5yYQRt8

Tulevaisuudessa tälläistä musiikkia ei enää julkisesti kuulla. Musiikin lyriikat tulevat jatkossa painottamaan miten naisten tulee olla siveä ja uskollinen aviomiehelleen. Musiikilla on iso vaikutus ihmisen käyttäytymiseen. Neuvostoliitossakin musiikkia kontrolloitiin tarkasti valtion taholta jotta se oli linjassa yleisesti hyväksytyn poliittisen linjan kanssa.

18

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdenvalitsit

      En kuuntele koskaan musiikkia. Tykkään hiljaisuudesta. Muutenkin valitsit sen yhden ainoan jonka etsimällä etsit. Huonoa provoa.

      • Joo, se onkin jännä kun jossain vaiheesa Reino on ollut varmaan suomen vihatuin mies joidenkin suoraan lausumiensa mielipiteiden vuoksi:

        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/377914-hometalon-vangiksi-jaanyt-nordinien-perhe-voitti-vaikeutensa-musertava-imagollinen

        Mutta mikään ei muuta sitä faktaa että Reino tosiaankin seisoi vähän houkan vaimonsa rinnalla kun se järkkäsi jättivelta ja vaikeudet. Reino jopa alkoi hoitamaan ne velat ja vaikka mitä mieltä voi olla niistä jostain pikkukohuista (oliko jotain huumeissa ajelua taisi olla) niin kyllä Reino noista aisuroivista lyriikoista huolimatta mun kunnioituksen ainakin noilta osin on saavuttanut kun se tosiaan on hiffannut mitä tarkoittaa "myötä- ja vastoinkäymisissä".


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, se onkin jännä kun jossain vaiheesa Reino on ollut varmaan suomen vihatuin mies joidenkin suoraan lausumiensa mielipiteiden vuoksi:

        http://www.lansivayla.fi/artikkeli/377914-hometalon-vangiksi-jaanyt-nordinien-perhe-voitti-vaikeutensa-musertava-imagollinen

        Mutta mikään ei muuta sitä faktaa että Reino tosiaankin seisoi vähän houkan vaimonsa rinnalla kun se järkkäsi jättivelta ja vaikeudet. Reino jopa alkoi hoitamaan ne velat ja vaikka mitä mieltä voi olla niistä jostain pikkukohuista (oliko jotain huumeissa ajelua taisi olla) niin kyllä Reino noista aisuroivista lyriikoista huolimatta mun kunnioituksen ainakin noilta osin on saavuttanut kun se tosiaan on hiffannut mitä tarkoittaa "myötä- ja vastoinkäymisissä".

        No mua kivistää korvaan noi sanat. Siis voi ihmisestä välittää ja olla hyvä, ilman että heittäytyy toisen armoon. Ei kenestäkään pidä niin kiinni roikkua, että toinen voisi edes vetää päin pläsiä märällä rätillä. Ja miks pitäis sellaiseen tilanteeseen ajautua? Voi sen rakkauden mitata muutenkin kuin nojaamalla toiseen ja kuvitella, että jos se rakastaa ja pitää minusta, niin myy vasemman jalan sukankin jalastaan...
        Romantiikkaa ei tarvitse romantisoida...


      • Dissident kirjoitti:

        No mua kivistää korvaan noi sanat. Siis voi ihmisestä välittää ja olla hyvä, ilman että heittäytyy toisen armoon. Ei kenestäkään pidä niin kiinni roikkua, että toinen voisi edes vetää päin pläsiä märällä rätillä. Ja miks pitäis sellaiseen tilanteeseen ajautua? Voi sen rakkauden mitata muutenkin kuin nojaamalla toiseen ja kuvitella, että jos se rakastaa ja pitää minusta, niin myy vasemman jalan sukankin jalastaan...
        Romantiikkaa ei tarvitse romantisoida...

        Onhan nuo joo aika aisuroivat mutta tulee muista miksi reino biisin teki, rahasta, ja mietitään mikä on kohderyhmä? niin eikös tuo ole aika luonnollinenkin tapa lähestyä aihetta? Olethan säkin palstalla nähnyt kuinka "väärä" mielipide ei ole tykätty ja "oikeasta" taas tykätään vaikkei se olisi tottakaan. Reino varmaan oppi tuossa jutussa mainitun "vihatuin mies" -episodin aikaan jotain ja sitten myöhemmin että jos aikoo perheensä pelastaa joutuu myötäilemään massoja. Tuossa tapauksessa minusta hyväksyttävää vaikka vähän korvaan toki ottaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Onhan nuo joo aika aisuroivat mutta tulee muista miksi reino biisin teki, rahasta, ja mietitään mikä on kohderyhmä? niin eikös tuo ole aika luonnollinenkin tapa lähestyä aihetta? Olethan säkin palstalla nähnyt kuinka "väärä" mielipide ei ole tykätty ja "oikeasta" taas tykätään vaikkei se olisi tottakaan. Reino varmaan oppi tuossa jutussa mainitun "vihatuin mies" -episodin aikaan jotain ja sitten myöhemmin että jos aikoo perheensä pelastaa joutuu myötäilemään massoja. Tuossa tapauksessa minusta hyväksyttävää vaikka vähän korvaan toki ottaa.

        No joo, ei mua Reiskaa vastaan mitään ole. Kyllä mulla on muitakin biisejä, jotka särähtää korvaan ja saa ärsyttämään, mut vaihdan kanavaa.
        Ja kyllä musiikkia ja muutakin myydään ihan kuulijakunnan mukaan. Mä oonkin oikeastaan tykästynyt nuorten musiikkiin. Pojan kanssa kuunnellaan autossa vaikka bortion boyseja tai vastaavia. Täänkin kuulin eka kertaa kerta pojan kanssa...huvittava! Silmät muuttolaatikon punaiset! hah
        https://youtu.be/tMMiN8_9kRs


    • EdesUnissa
    • takakokak
    • No aika lammas täytyy olla, jos musiikki tai sen lyriikat ohjaa omaa käytöstä. Ts. ei ole pakko olla mainoksen uhri, voi aatella ihan itekin. Musiikkiterapian käsitän, sillä saadaan aikaan tunnetiloja ja voidaan käyttää myös kommunikaationa jne.

      Joskus musiikilla ja musiikkivideoilla voidaan myös viestittää omaa sisintä toiselle kuuntelijalle.

      Mutta, että varsinaisesti joku tietty biisi ohjailis ihmisen käytöstä. Hmmm....

      • EdesUnissa

        Lammaspa juurikin. Vilkaise tuo minun kappaleeni niin tajuat miksi juuri sen valitsin aloittajalle.
        (Ihan oikeasti minua harmittaa joskus kun katson millaisia meistä miehistä on tullut. )


      • EdesUnissa kirjoitti:

        Lammaspa juurikin. Vilkaise tuo minun kappaleeni niin tajuat miksi juuri sen valitsin aloittajalle.
        (Ihan oikeasti minua harmittaa joskus kun katson millaisia meistä miehistä on tullut. )

        Huh huh, mun korvia alkoi kuumottaa. :s

        Rankat sanat bentsolla. Vai onks naisista vaan tullu äijiä? ;)


        Pelkkää musiikkia, saa sanoittaa jokainen itse... öitä.
        https://www.youtube.com/watch?v=7dkqOhdpPhs


    • Tuleeko radiosta vielä rokkia? En oo meinaan moneen vuoteen kuunnellut kun ihan satunnaisesti

    • crux

      Radiosta tuleva musiikki on enimmäkseen todella masentavaa. Ei se ole huonoa, mutta masentavaa. Aikuiset tenavatähdet laulavat rakkausasioista niin että tavallinen mies on aivan pihalla eikä edes halua ymmärtää. Onneksi Radio Suomessa on vielä jotain kelpo ohjelmia kuten vaikka Kissankehto jota kuunnellessa saa hieman lohtua.

      90-luvulla tuli sentään vaikkapa Juha Vainiota ja Irwiniä joiden lauluissa oli sentään ajatusta ja sanomaa, tai Dingoa jossa oli herkkyyttä. Nykyään tuollainen olisi pienen piirin marginaalimusiikkia.

    • Tulevaisuudessakin toki olis suotavaa, että musiikkivideot on varusteltu katseltavilla solisteilla tai ainakin jollain kauniilla asioilla, kuten laulunsanoilla. Jotka jää korvamadoiksi soimaan...If you...;)

      https://www.youtube.com/watch?v=Bgj97YaXrko

    • Käännä yle puheen taajuudelle.

      Puheen aamua ja politiikkaradiota; ei tarvi pohtia miten musiikki vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe