Mistä johtuu palstalla vallitseva ilkeämielinen ja toisia kirjoittajia kohtaan kohdistuva vihamielisyys. Tulevatko vanhat ihmiset tosiaan vanhemmiten vihaisiksi.
Mikä aiheuttaa palstan vihamielisyyden
104
1478
Vastaukset
- Lainaus.toisaalta
Jos tätä palstaa lukee ja uskoo kaiken, niin en olisi itsestänikään enää varmaa olenko mies vai nainen. Tänne ovat pesiintyneet kaikki riidankylväjät, jotka ovat ajettu muilta palstoilta pois.
- katsohanpeiliin
Kannattaisko aloittajankin katsoa peiliin ja omia kirjoituksiaan muille kirjoittajille.
- Horohoro
Meinaatko että olen ainoa murheenkryyni koko palstalla ja minun peiliinkatsomisella asiat paranevat
- katsohanpeiliin
Horohoro kirjoitti:
Meinaatko että olen ainoa murheenkryyni koko palstalla ja minun peiliinkatsomisella asiat paranevat
Jokainen aloittaa itsestään kun muista ei voi.
- paistaako
Horohoro kirjoitti:
Millanen ilma siellä Kreetalla on?
- Horohoro
paistaako kirjoitti:
Millanen ilma siellä Kreetalla on?
Ihan on 30 asteen särmässä lämpötila täysin pilvettömältä taivaalta.
- Jalanjäljen-jälkeläinen
Iso-isäni valloitti Kreetan jo lähes 6 miljoonaa vuotta sitten.
Minulla on siellä maita ja mantuja vaikka keille jakaa.
http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005352823.html
Entäs teitin isot isukit ja mummit?
Mutta olla lomalla Kreetalla ja roikkua suomi 60 palstalla tuntuu oudolta yhtälöltä? - Voi.että
Jaa vähennä melkein 6 miljoonaa, 6 miljoonaa sitten ei simpanssiakaan ollu kehittynyt 🤔
- kylmätotuus
Horohoro kirjoitti:
"Horohoro" kertoisitko, jos lomakiireiltäsi ehdit, omat näkemyksesi aloituksessasi esittämiisi kysymyksiin?
Kai sinulla joitain mielipiteitä aiheista on?
Pelkkiä kysymyksiä sisältävä aloitus ei ole kovinkaan antoisa.
Arviosi luettuani minäkin saatan esittää omiani.
Oikein mukavia lomapäiviä sinulle siellä Kreetalla!
- hmpff
Se johtuu siitä, että kirjoittaessa ei näe vastapeluria. Kehonkielen tulkinta jää pois. Ei tarvitse myöskään kantaa vastuuta sanomisesta, koska "tämähän on vain netti, kuka nyt oikeasti suuttuisi tästä".
Tämä on vain mun uskomukseni, mutta aika pontevasti uskon niin. Uskoani saa koettaa horjuttaa.Minä haluan horjuttaa uskoasi. Jos ihminen käyttäytyy ilkeämielisesti kanssaihmisiä kohtaan, tekee hän sitä yhtälailla netin keskustelupalstoilla kuin live-elämässäkin. No, jos ei yhtälailla mutta kuitenkin. Koulukiusaajat, työpaikkakiusaajat, nettikiusaajat, naapurustokiusaajat...
Ja tämä on vain minun vähäinen mielipiteeni.- ihmettelenilkeyttä
entinenmiäs kirjoitti:
Minä haluan horjuttaa uskoasi. Jos ihminen käyttäytyy ilkeämielisesti kanssaihmisiä kohtaan, tekee hän sitä yhtälailla netin keskustelupalstoilla kuin live-elämässäkin. No, jos ei yhtälailla mutta kuitenkin. Koulukiusaajat, työpaikkakiusaajat, nettikiusaajat, naapurustokiusaajat...
Ja tämä on vain minun vähäinen mielipiteeni.Saattaa nettikiusaaja olla myös kaikkien talloma luuseri omassa elämässään, vain netissä hän pääsee kuittaamaan pahaa oloaan.
ihmettelenilkeyttä kirjoitti:
Saattaa nettikiusaaja olla myös kaikkien talloma luuseri omassa elämässään, vain netissä hän pääsee kuittaamaan pahaa oloaan.
Voipihan se joidenkin kohdalla olla niinkin, netissä uskaltaa paremmin, kun ei tarvitse olla kasvotusten. Joskaan en halua käyttää kenestäkään sanaa "luuseri".
- kylmätotuus
Mielestäni nettiin voi kirjoittaa vain sellaisia mielipiteitä, joiden takana pystyy olemaan tarvittaessa myös omalla nimellään.
- Totuudellinen
En ymmärrä miksi joku kirjoittaisi muuta kuin oman mielensä mukaisen mielipiteen.
- tämäkinsopivansekava
Olen lukenut palstaa hyvin vähän, vaikka olenkin tätä vuosikymmeniä ja useat nimim. ovat tuttuja.
En ainakaan itse ole vihamielinen, mutta harvoin kehuskelen toisten mielipiteitä. Yleensä joku "typerä" tai muuten heikko kirjoitus innostaa neuvomaan. Näin, 17 onnellisen jälkeläisen vaarina haluan aina opettaa muita. Se on tietysti hyvin tyhmää kahdestakin syystä, en osaa esittää asioita fiksusti ja toiseksi, en minäkään enää paljoa opi uusia asioita. - SAUNANTAAKSE
KESKUSTELUAIHEIDEN VÄHYYS AIHEUTTAA VIHAMIELISYYTTÄ. TÄNÄÄN AINOA KESKUSTELUNAIHE 50 VUOTTA VANHAN RUOKALISTA.
Se on se nappula näppäimistössäsi, jossa lukee Caps Lock, mitä olet vahingossa painanut. Vika ei ole koneessasi.
Kun painat sitä uudestaan, niin alkaa tulla taas normaalitekstiä.
Ai jaa, että kiitos neuvosta?
No eipä kestä, det var så lite så ...
- perusteetta
Pätemisen ja paremmuuden tarve, jopa hallitsemisen.
Eihän täällä ole kuin parin puskiksen keskinäistä ilkeilyä.
Saattaa jopa olla niinkin, että on vain yksi.
Ja hän yrittää epä-toivoisesti esittää nokkelaa ja vitsikästä.
Omien kirjoitustensa kesken.
Onnistuen surkean epästi.
H.- sinut.tiedetään
Kirjoitatko nyt itsestäsi?
- New-age
En ole kiltti tyttö.
Vastaan metsälle, miten se huutaa.
Hyvin vihaisestikin, vastaan.
En kyllä vihaa ketään - täälläkään. Jaksan olla välillä ymmärtäväinen ja välillä en yhtään. - 32d
ja yksi kun peukuttaa itseään, vai mitenkä se peukku tulee samaan aikaan kuin kirjoituskin
32d kirjoitti:
ja yksi kun peukuttaa itseään, vai mitenkä se peukku tulee samaan aikaan kuin kirjoituskin
Ei se voinut samaan aikaan tulla, koska ehdin ensin lukea sen.
Minkä ihmeen toisia kirjoittajia kohtaan vihamielisyyden palstalla? Missä?
En minä ole nähnyt.- Ketsuppiakans
Hahhah, hir-te-his-tä.
- päivästä.toiseen
Mistä johtuu että vanhat ihmiset viettävät aikansa täällä kinastellen.
H.- Peloto
hunksz kirjoitti:
H.Miksi toistat samaa asiaa moneen kertaan?
Peloto kirjoitti:
Miksi toistat samaa asiaa moneen kertaan?
"Peloto"
Tämähän on jankutus-aloitus.
Eikö olekin?
H.- Eikö.niin
hunksz kirjoitti:
"Peloto"
Tämähän on jankutus-aloitus.
Eikö olekin?
H.Kiitos kun tulit seuraksi bääää
- se.jukuripäisyys
Jo kauan kauan sitten me suomalaiset harrastimme "köydenvetoa".
Nyt olemme päätyneet vetämään kaapeleita, piuhaa, modeemilla, mokkulalla, mobiililla.
- Herneetkin-lähtee
Minäpä vedän kaikkia nenuista.
Nauran puskissani. - Henkinenkapasiteetti
Monet tulevat ikääntyessään rehellisemmiksi ja rohkeammiksi sanomaan niin kuin näkevät ja kokevat. Miksi se olisi ilkeä- ja vihamielistä? Kai nyt pitkän elämän eläneellä pitää olla oikeus sanoa ja toisaalta voimia ja ymmärrystä ottaa vastaan loukkaantumatta ja pahoittamatta mieltään rehellisyydestä ja rohkeudesta.
- vastahanka
Mutta miksi niin monilla on leuhkat eväät ja leuhkimmat keväät ja rönsykäs syksy kera parempi yömyssy ja ollut mahtava kesä koti kuin räkätin pesä, talvi kuin paraskin saunapalvi, kinkku ja kyytipojaksi laadukas vinkku.
- hankaantunut
vastahanka kirjoitti:
Mutta miksi niin monilla on leuhkat eväät ja leuhkimmat keväät ja rönsykäs syksy kera parempi yömyssy ja ollut mahtava kesä koti kuin räkätin pesä, talvi kuin paraskin saunapalvi, kinkku ja kyytipojaksi laadukas vinkku.
Yläpeukku sinulle vastahanka :)
- Kateusviekalatkin
Miksi ei saisi olla? Jos jollain on asiat ja jutut hyvin niin mitä se on joltain toiselta pois? Jos leuhkiminen ottaa aivoon, pitäisi aikuiseksi päässeen immeisen miettiä, mitä on jäänyt väliin omassa korvain väliss'.
Sitä paitsi sellaiset kommentit jotka eivät miellytä omaa elämänkatsomusta, voi ohittaa ja jättää huomiotta. Jos kateudeltaan kykenee ...
- vfihimsf
Ihmiset lie kuin rannan kivet joita luonto muokkaa
-pahimpia särmiä sileämmäksi - kaikkihan maasta on kotoisin ja joskus maahan takaisin palaavat
kun elon loppusuoralla ollaan - viimeisenä ihmiselonkin vihollisena mainitaan kuolema
- pahana asiana - toivoton taistelu taivaan valtoja vastaan -aikaa ja ihmisten rajallisuutta hipoen
- sisällissodatkin vielä niin kipeä juttu että jopa aikojen saatossa hautoja ja muistomerkkejä tuhottu ja räjäytelty on - sanoin joskus lapsilleni kun kysyivät millaiset hautajaiset haluat kun kuolet, johon vastaus
- musiikiksi punaorvoille aikanaan sävelletty purppuraisista ruusuista ja tulenlieskoina taivaantuuliin - tuhkat saa kylvää metsänlannoitteeksi - syö nykyisin thyroksinia purkista ja elän vain päivän kerrallaan - hyvää yötä!- kylmätotuus
Omalla kohdallani tuo elämän maaliviiva voi hyvinkin olla 30:n vuoden päässä tai tänään.
Varmaa on, että kuolema minut lopulta korjaa. Viholliseksi sitä en missään tapauksessa miellä.
Eletään nyt täyttä elämää, joka tuntuu meistä omanlaiseltamme välittämättä toisten tekemistä raja-aidoista.
Pillereitäkin meillä on lupa popsia, jos lääkäri on niitä määrännyt ja yhden päivänhän me kaikki elämme kerrallaan.
Eilinen on mennyt ja huominen on edessä, siis eläkäämme tätäpäivää.
Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan.
- SuosittelenMinäkin
Ehdotan, että jokainen toisten kirjoituksia paheksuva keskittyisi omien tekstiensä laatuun ja jättäisi paheksumista herättävät viestit täysin huomiotta. Luulen, ettei monikaan jaksaisi kirjoitella omiä ilkeämielisiä tekstejään, jos ne jäisivät ihan huomiotta asiallisten ja kohteliaiden viestien väliin. Jospa käyttäytyisimme sivistyneiden aikuisten tavoirn.
- örhmnn
Ehdotuksesi hylätty
örhmnn kirjoitti:
Ehdotuksesi hylätty
Samaa mieltä.
Harvoin kommentoin, jos olen samaa mieltä, laitan vain peukun ja sillä siisti. Nyt teen poikkeuksen.
Sitä sivistymättömien syrjimistä palstalla on ehdotettu "sivistyneitten" taholta kautta aikojen. Minäkään en (sivistymättömänä) sellaiseen mobbausryhmään aio mennä mukaan. Se saa olla heidän oma juttunsa, että saisivat siten osoittaa sivistyneisyyttään (mitä tuski muuten huomataan).
- Kaikille.tilaa.riittää
Olen samaa mieltä SuosittelenMinäkin-nimimerkin kanssa ja niin toimin myös itse. Käsittelen vain aloituksen aihetta ja jätän kokonaan huomiotta asiaan kuulumattomat niin ystävälliset, neutraalit kuin ilkeätkin kirjoitukset. Saan lopuksi käsiteltävän asian selväksi itselleni ja se on tärkeintä.
Jotkut todella väheksyvät aloittajaa, loukkaavat, kirjoittavat ihan eri asiasta. Voisi ajatella, eikö voisi vain sivuuttaa kiinnostamaton tai itselle vieras aihe. Mutta ei, heidän pitää saada avautua, jos ei itseä kiinnosta niin jollakin tavalla mitätöidä koko aihe. Kaikkein räikein esimerkki on Hunks (Sorry, ei ole tarkoitettu loukkaukseksi, totean vain).
Kaikilla ei ole äksytystä vastaanottavaa kumppania eikä kaikki osaa purkautua pahasta olosta juoksulenkillä. Siispä heidän kuuluu purkaa jonnekin ahdistus, sielusta purkautuva pahuus ja turhautuminen. Annetaan heidän olla, kirjoittaa sydämensä halusta niin hyvää kuin pahaakin ja keskitytään me muut asiaan. Tämä on kuitenkin yksi parhaista palstoista."Kaikille.tilaa.riittää"
Keskustelu-palstalla keskustellaan.
Ei lueta hiljaa kuin Hiiri.
-
Vaan minä en sentään hauku jokaista aloitusta saati jokaista nimi-merkkiä
Typeriä ainoastaan.
Koetahan siis sinäkin parantaa tapojasi.
Sinulla on ylös vielä paaljon piiitkää matkaa.
H.- eipä.sitten.muuta
hunksz kirjoitti:
"Kaikille.tilaa.riittää"
Keskustelu-palstalla keskustellaan.
Ei lueta hiljaa kuin Hiiri.
-
Vaan minä en sentään hauku jokaista aloitusta saati jokaista nimi-merkkiä
Typeriä ainoastaan.
Koetahan siis sinäkin parantaa tapojasi.
Sinulla on ylös vielä paaljon piiitkää matkaa.
H.Parempi lukea hiljaa jos ei ole asia vastaamisen arvoinen.
eipä.sitten.muuta kirjoitti:
Parempi lukea hiljaa jos ei ole asia vastaamisen arvoinen.
Et silti malta olla vastailematta ...
- vhifimsf
Ehkä syy vois olla uupumus yhtenä asiana porukassa kuin yksilöissäkin
- millaisten huolien kanssa elämänsä kamppaillut
- hyvin harvalla suomalaisellakaan ikinä ollut ees mitään Leelian lepotuoliakaan
- ja arjen raskaudesta ynnä aherruksesta alati painava ollut ies
- kaiken säteilevänkin kirkkauden keskellä eläneilläkin
- siinäkäänhommassa ei paljonkaan ees haisemisetkaan auta
- ei liioin piikittelyt
-vaikka paljonkin olisi vuosia
- tai ruusujakin hopea- tai kultamaljassakaan
- kaunis kappale muuten
- onnea kaikille heillekin, jotka tänään merkkipäiviään viettävät
- seuraavaksi menoksi iloisesti vaan pihalle! - sääntojenmukainen
Syy löytyy nimimerkistä bella__n.
Tuo kurrinvärinen yli 70-vuotias kaikkien suvakkievajakkien isoäiti aloitti
toisten solvaamisen tuolla sätin puolella ja jatkoi toimiaan täällä. Nikkejä
hänellä on ollut kymmeniä jollei satoja. Siis rekattuja ja rekkaamattomat
päälle.
Moderointi alkoi kaiken tapahtua ilman, että mummeli sai toiminnastaan
mitään rangaistuksia. Jopa muutama luotsi ja moderaattori härskisti
puolustelivat mummelia ja väittivät hänen olevan puhdas pulmunen.
Mutta lopulta nämä väärän todistuksen antajat jäivät kiinni valheistaan
ja saivat nolon lopun.
Jos mummeli sai joskus olemattoman rangaistuksen, hän tuli uudella
nikillään ja kas kummaa, hänellä oli pian kohta vippi.
Tämä viestini tullaan poistamaan syystä, että se on "sääntöjen vastainen."
En kyllä ole löytänyt sellaista sääntöä, jota viestini rikkoo.- tuntuu.tutulta
Voisiko tama olla Tellukka, kun tuntuu todella tutulta ja tietää kaiken poistoista yms.
Kiinalaiset ostavat Rovionkin!
Tietysti Rovio liittyy ensin pörssiin.
Se näyttää osakkeitten rahastuksessa kauniimmalta.
Onneksi lintumme ovat jo lentäneet etelään.
Muuten olisi alkanut kauhea raivo ja viha maasta-muuttajia kohtaan.
Niin-kuin pohjoisessa muutenkin.
H.- kurt.rain
Kaunaisuus, vanhojen asioiden kaiveleminen ja niistä kiinnipitäminen. Halutaan trendikkäästi ylläpitää someraivoa, vaikkakin väärällä tavalla. Ollaan niin ajanhermoilla omissa mielissämme ja just ja ainoastaan ja vain omat mielipiteemme ovat oikeat.
Mikäpä hänessä. - kylmätotuus
En saanut vastauksia sinulta esittämiini kysymyksiin, jotka koskivat aloitustasi, joten esitän arvioni ilman niitä.
Tänään osui silmiini eräs linkki, joka oli "korppiksen" aloittamassa ketjussa "Palstagalluppia......".
Siinä oli kirjoituksia vuodelta 2008.
Jo silloin samanlainen vihamielisyys on vallinnut joidenkin nimimerkkien kesken ja se on jatkunut tähän päivään asti.
Jotkut nimimerkit ovat minulle tuttuja, mutta useat aivan tuntemattomia suuruuksia.
Ketkä silloin kirjoittelivat? Sen saa jokainen itse tutkia.
Ihmettelen, mikä saa ihmiset jämähtämään lähes vuosikymmenen takaisiin kirjoituksiin.
"Korppis" kirjoitti viimeisimmässä aloituksessaan olevansa tyytyväinen elämäänsä ja olevansa tasapainossa itsensä kanssa.
Onkohan sittenkään noin?
Minulla on vahva epäilys, ettei ole.
Mielipiteeni tukeutuu siihen käsitykseen, että ihminen, jolla asiat ovat mallillaan ei vetele ikivanhoja asioita esiin kerta toisensa jälkeen.
Ei "Korppis" ole suinkaan ainoa nimimerkki, joka tuota kaivelua harrastaa,mutta hän lienee yksi harvoista palstalaisista, joka pitää kirjaa menneistä kirjoituksista.
Jatkuva jauhaminen vanhoista asioista jättää meidät myöhemmin palstalle tulleet täysin syrjään.
Olisi parasta, että vanhat patut tekisivät aloitteen, jossa saisivat rajattomasti purkaa keskinäisiä kaunojaan.
Ehkäpä tämän ketjun aloittaja voisi sen tehdä auringonpaisteessa lekotellessaan.
Tässä kaikki nyt. Jatkoa saattaa seurata tai sitten ei.- bellaeipyyteleanteeksi
Vilpitön anteeksipyyntö vanhoista solvauksista riittäisi monelle.
- kretonkii
Sinun piti sitten tähänkin aloitukseen tulla Korppista arvostelemaan. Eikö kantti riitttänyt että olisit arvailusi Korppiksen aloitukseen laittanut?
Ressukkamaista touhua sinulla. - kylmätotuus
kretonkii kirjoitti:
Sinun piti sitten tähänkin aloitukseen tulla Korppista arvostelemaan. Eikö kantti riitttänyt että olisit arvailusi Korppiksen aloitukseen laittanut?
Ressukkamaista touhua sinulla.Tässä aloituksessa pohditaan syitä palstalla vallitsevaan vihamielisyyteen ja siihen aiheeseen kirjoitukseni liittyi.
Korppiksen aloitus käsitteli aivan toisenlaisia asioita, eikä kirjoitukseni olisi sopinut sinne ollenkaan.
Korppiksen harrastama kirjanpito vanhoista asioista ja niiden jatkuva vatvominen ei ole arvailua, vaan ainoastaan toteamus, joka perustuu tosiasioihin.
Kanttini kestää kyllä, jos tarve vaatii.
Kerrohan sinäkin omat mielipiteesi aloituksessa esitettyihin kysymyksiin. Lukisin mielelläni näkemyksesi. - kaksinaamainen-olmi
kretonkii kirjoitti:
Ressukkamaista touhua sinulla."Ressukkamaista touhua sinulla."
Mielestäni ei todellakaan ,koska minä todellakin komppaan "kylmätotuus" kirjoitusta korppiksesta.
tätä minä inhoan korppiksessa;
"Korppiksen harrastama kirjanpito vanhoista asioista ja niiden jatkuva vatvominen ei ole arvailua, vaan ainoastaan toteamus, joka perustuu tosiasioihin.", ....joista tulee muunneltua totuutta kirjoittajia kohtaan.
En todellakaan ymmärrä, mikä pakko hänen on aina mitätöidä toiset kirjoittajat, siis epäilemällä, jos joku sanoo menevän hyvin, niin heti onkin "valheiden verkossa", tai "kaksinaamainen? kaksinaamainen-olmi kirjoitti:
"Ressukkamaista touhua sinulla."
Mielestäni ei todellakaan ,koska minä todellakin komppaan "kylmätotuus" kirjoitusta korppiksesta.
tätä minä inhoan korppiksessa;
"Korppiksen harrastama kirjanpito vanhoista asioista ja niiden jatkuva vatvominen ei ole arvailua, vaan ainoastaan toteamus, joka perustuu tosiasioihin.", ....joista tulee muunneltua totuutta kirjoittajia kohtaan.
En todellakaan ymmärrä, mikä pakko hänen on aina mitätöidä toiset kirjoittajat, siis epäilemällä, jos joku sanoo menevän hyvin, niin heti onkin "valheiden verkossa", tai "kaksinaamainen?Tuota viimeisen lauseen väittämääsi en ymmärrä. Voisitko selventää.
Jos joku sanoo menevän hyvin, niin heti onkin valheisen verkossa ja kaksinaamainen.....
Koskeeko tuo nyt vain vanhoja ihmisiä, monesta kirjoituksesta kuultaa hyvin läpi se, ettei nimenomaan ole kyse läheskään vanhoista.
Mutta nykyäänhän on maan tapana solvata ja haukkua toinen toisiaan, johtuisiko sitten siitä voimattomuuden tunteesta, kun ei maan tapahtumille ja niihin johtaneiden henkilöiden aikaanasaanoksille ole mitään kanavaa jolla voi vaikuttaa.
Maassa ei enää kuunnella kansaa, sensijaan nykyisen politiikan mukana kylläkin syyllistetään, solvataan, rajoitetaan ja valvotaan kansan jokapäiväistä elämää, sanomisen ja ajattelun vapautta.
Halutaan poliittisesti keskittäää ja määritellä kansalaisten toiminta ikäänkuin keskitetysti yhdenmukaiseksi ja ne oiden kohdalla se on onnistunut, kokevat olevansa muiden yläpuolelle sitä parempaa joukkoa, joille tuo haukkuminen on ainoa tapa tuoda itsensä julki, näyttää paremmuutensa, toisille tietysti kanava purkaa myöskin epäonnistumisensa.
Ne, joilla on vielä kyky tehdä itsenäisiä ja omia johtopäätöksiä ja nähdä ympärilleen, luokitellaan vapaaksi "riistaksi", joiihin voi vihantunteensa purkaa.
Tämä haukkuminehan on ikäänkuin poliittisesti ylhäältä johdettua kansalaisten ajamista toinen toisiaan vastaan, jonka suojissa on helpompi hoitaa omien etupiirien hyvinvoitia entistä paremminvoinniksi.
Valedemokratiavaltion hajoita ja hallitse"demokratiaa", eihän se mitenkään voi aikaa myöten olla vaikuttamatta ajatelutapoihin ja näistä johtuviin seurauksiin. Syyt asioiden laitaan ovat aina jossain muualla kuin omassa itsessä.- maissiiii
Ei me 60 sen vihamielisempiä kuin nuoremmatkaan tai vanhemmatkaan.
Samassa yhteiskunnassa ja yhteisöissä elellään ja rinnakkain vielä.
Luulen, että aika on muuttunut kovemmaksi ja levottomammaksi, niin työpaikoilla kuin kouluissakin puhutaan kiusaamisesta, on niin fiksua sanoa ja kommentoida napakasti, iskevään tyyliin, joskus jopa unohtaen kokonaan toisen ihmisen kunnioittaminen.
Tuntui aika omituiselta kun tänään radion Ajantasassa puhuttiin eduskunnasta ja siitä kuinka sinne toivotaan ryhdistäytymistä, että joskus jopa toisten kunnioittaminen olisi unohtunut väistötiloissa.
mene ja tiedä kun en ole ollut paikalla, joskus kyselytuntia vain seurannut. - Peloto
"Kaunaisuus, vanhojen asioiden kaiveleminen ja niistä kiinnipitäminen. Halutaan trendikkäästi ylläpitää someraivoa, vaikkakin väärällä tavalla. Ollaan niin ajanhermoilla omissa mielissämme ja just ja ainoastaan ja vain omat mielipiteemme ovat oikeat", tässämielestäni kiteytetty hyvin ongelmallisuus, jota varsin vanheneville ihmisille tulee. Vähän ennen kuolemaa, he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin kukaan.
- tellukka.tellukka
Tellukka kirjoitti:
"Puhu, herra, palvelijasi kuulee ..."
Vähän ennen kuolemaa, he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin kukaan. Tämä koskee erityisesti sinua.
tellukka.tellukka kirjoitti:
Vähän ennen kuolemaa, he kuvittelevat olevansa viisaampia kuin kukaan. Tämä koskee erityisesti sinua.
Aaha, no olipa lohduttavaa. Ei tässä sitten ole kuolema vielä lähelläkään.
- Peloto
Tellukka kirjoitti:
Taisit olla miettinyt vastaustasi, pöljäke. Mee hoitoon tai jotain...
Peloto kirjoitti:
Taisit olla miettinyt vastaustasi, pöljäke. Mee hoitoon tai jotain...
Tottakai mietin.
Enhän minä muutenkaan suustani syydä ihan mitä vain sylki suuhun tuo.- kylmätotuus
Tellukka kirjoitti:
Olisiko mitenkään mahdollista, että noiden väliheittojesi lisäksi esittäisit mielipiteesi myös aloituksessa oleviin kysymyksiin?
kylmätotuus kirjoitti:
Olisiko mitenkään mahdollista, että noiden väliheittojesi lisäksi esittäisit mielipiteesi myös aloituksessa oleviin kysymyksiin?
Tuossa jo vastasinkin sinulle, vaan se poistui.
Minä en ole tällä palstalla mitään vihamielisyyttä toisia kirjoittajia kohtaan nähnyt, kuten tuolla ylempänä olevassa kommentissani jo kerroin, jos viitsit vaivautua etsimään sen,4.9.2017 16:14.
Siksi en valitettavasti pysty vastaamaan aloituksesi kysymyksiin. Kysy mieluummin jostain sellaisesta, mitä on myös olemassa.- YKSISAMA
Tellukka kirjoitti:
Minä en ole tällä palstalla mitään vihamielisyyttä toisia kirjoittajia kohtaan nähnyt, kuten tuolla ylempänä olevassa kommentissani jo kerroin, jos viitsit vaivautua etsimään sen,4.9.2017 16:14.
Siksi en valitettavasti pysty vastaamaan aloituksesi kysymyksiin. Kysy mieluummin jostain sellaisesta, mitä on myös olemassa.SINÄ AIHEUTAT SITÄ VIHAMIELISYYTTÄ
YKSISAMA kirjoitti:
SINÄ AIHEUTAT SITÄ VIHAMIELISYYTTÄ
Se on sitten jokaisen oma ongelma, jos hellii niin negatiivisia tunteita.
Minulla ei sen kanssa ole mitään tekemistä, mitä joku puhuva pensas tuntee. Se tunne on ihan oma tunteesi, joka nousee sinun itsesi sisältä.- Eivoisietää
Tellukka kirjoitti:
Se on sitten jokaisen oma ongelma, jos hellii niin negatiivisia tunteita.
Minulla ei sen kanssa ole mitään tekemistä, mitä joku puhuva pensas tuntee. Se tunne on ihan oma tunteesi, joka nousee sinun itsesi sisältä.sinulla on pensas housuissasi, puhuvasta en tiedä voi se olla sitäkin, kun omistakin on onion suulas. Ihan tosissaan, sun kannattaa harkita mitä tänne suollat.=(
Eivoisietää kirjoitti:
sinulla on pensas housuissasi, puhuvasta en tiedä voi se olla sitäkin, kun omistakin on onion suulas. Ihan tosissaan, sun kannattaa harkita mitä tänne suollat.=(
Mitä tarkoittaa """... kun omistakin on onion suulas."""?
- mimmimum-..mi
Eivoisietää kirjoitti:
sinulla on pensas housuissasi, puhuvasta en tiedä voi se olla sitäkin, kun omistakin on onion suulas. Ihan tosissaan, sun kannattaa harkita mitä tänne suollat.=(
Tellukka on tämän palstan parasta antia....sanoo sen niinkuin näkee ja kokee..
- Eivoisietää
mimmimum-..mi kirjoitti:
tellukan piilonikki taas vauhdissa, muista sinä olet hänen ainoa puolestapuhuja
- Eivoisietää
Tellukka kirjoitti:
Mitä tarkoittaa """... kun omistakin on onion suulas."""?
kun omistajakin on noin suulas
- mimmimum-..mi
Eivoisietää kirjoitti:
tellukan piilonikki taas vauhdissa, muista sinä olet hänen ainoa puolestapuhuja
Tuskinpa olen ainoa....
- kylmätotuus
Tellukka kirjoitti:
Siksi en valitettavasti pysty vastaamaan aloituksesi kysymyksiin. Kysy mieluummin jostain sellaisesta, mitä on myös olemassa.Et siis ole havainnut palstalla mitään vihamielisyyteen viittaavaakaan, etkä nähnyt yhtään ainoaa ilkeämielistä kirjoitusta.
Minä olen lukenut suuren määrän hyvinkin ilkeitä kommentteja ja monet niistä ovat lähteneet koneeltasi.
Olihan tuo vastauksesi yksi tapa kiemurrella ulos tekemisistään.
Mikäpä tässä sitten on kirjoitellessa näin positiiviselle ja toisia kannustavalle palstalle. Ei hätiä mitiä.
Yksi pulma minulla kuitenkin on. En ole oppinut valehtelemaan ja itsepetoskaan ei suju, enkä aio opetellakaan ko.taitoja. - suottaslurpsit
mimmimum-..mi kirjoitti:
Puree nilkkoja varsinainen palsta räysky
kylmätotuus kirjoitti:
Et siis ole havainnut palstalla mitään vihamielisyyteen viittaavaakaan, etkä nähnyt yhtään ainoaa ilkeämielistä kirjoitusta.
Minä olen lukenut suuren määrän hyvinkin ilkeitä kommentteja ja monet niistä ovat lähteneet koneeltasi.
Olihan tuo vastauksesi yksi tapa kiemurrella ulos tekemisistään.
Mikäpä tässä sitten on kirjoitellessa näin positiiviselle ja toisia kannustavalle palstalle. Ei hätiä mitiä.
Yksi pulma minulla kuitenkin on. En ole oppinut valehtelemaan ja itsepetoskaan ei suju, enkä aio opetellakaan ko.taitoja.Viha ja rakkaus ovat minulle niin ääritunteita, etten millään pysty sijoittamaan niitä tällaiselle toisiaan tuntemattomien nikkien rupattelupalstalle.
Mistä tiedät, että ne jotkut sinun ilkeinä kokemasi kommentit ovat lähteneet minun koneeltani? Et kai ole hakkeroinut konettani?
Et todellakaan ole oppinut valehtelemaan, et ainakaan uskottavasti. Onkos sinua joku valehtelusta syyttänyt? Kumpikos sinä tänään olet, mies vai nainen? Kumpaakin on tuolla "kylmätotuus" nikillä itse kerrottu olevansa. Vaan samapa se minulle, kunhan itse tiedät.Eivoisietää kirjoitti:
Ja koskas sinä mukamas olet minun housuissani käynyt?
Mahtaa olla vain yksi märkiä uniasi minusta.- Sivustaseurannut
Tellukka kirjoitti:
Ja koskas sinä mukamas olet minun housuissani käynyt?
Mahtaa olla vain yksi märkiä uniasi minusta.Mitä tarkoittaa - "...yksi märkiä uniasi..."?
- Eivoisietää
Sivustaseurannut kirjoitti:
Mitä tarkoittaa - "...yksi märkiä uniasi..."?
Ja sitten hyppäsit arkana sivusta seuraamaan.
- kylmätotuus
Tellukka kirjoitti:
Viha ja rakkaus ovat minulle niin ääritunteita, etten millään pysty sijoittamaan niitä tällaiselle toisiaan tuntemattomien nikkien rupattelupalstalle.
Mistä tiedät, että ne jotkut sinun ilkeinä kokemasi kommentit ovat lähteneet minun koneeltani? Et kai ole hakkeroinut konettani?
Et todellakaan ole oppinut valehtelemaan, et ainakaan uskottavasti. Onkos sinua joku valehtelusta syyttänyt? Kumpikos sinä tänään olet, mies vai nainen? Kumpaakin on tuolla "kylmätotuus" nikillä itse kerrottu olevansa. Vaan samapa se minulle, kunhan itse tiedät.Tarkennan hieman. Ne mukavat kommentit ovat rekisteröidyn nimimerkin Tellukka kirjoittamia. Olethan voinut lähettää ne myös muultakin koneelta kuin omaltasi tai antaa nimimerkkisi käyttöoikeuden toisillekin henkilöille.
Muistikirjaa tunnut sinäkin pitävän, aivan kuten "Korppis" ja tikkasi ovat yhtä tylsiä kuin hänenkin.
Antoisia lukuhetkiä! kylmätotuus kirjoitti:
Tarkennan hieman. Ne mukavat kommentit ovat rekisteröidyn nimimerkin Tellukka kirjoittamia. Olethan voinut lähettää ne myös muultakin koneelta kuin omaltasi tai antaa nimimerkkisi käyttöoikeuden toisillekin henkilöille.
Muistikirjaa tunnut sinäkin pitävän, aivan kuten "Korppis" ja tikkasi ovat yhtä tylsiä kuin hänenkin.
Antoisia lukuhetkiä!Ainahan minä kirjoitan mukavia kommentteja. Mitäs väärää siinä? Ilkeäkö sitten pitäisi olla?
Pidän muistikirjaakin.
Vaikea kaikkien osoitteita ja puhelinnumeroita muuten muistaa ulkoa.
Kirjoitan myös kalenteriin muistiin tulevia tapahtumia ja niitten kellonaikoja.- Horohoro
Tellukka kirjoitti:
Ainahan minä kirjoitan mukavia kommentteja. Mitäs väärää siinä? Ilkeäkö sitten pitäisi olla?
Pidän muistikirjaakin.
Vaikea kaikkien osoitteita ja puhelinnumeroita muuten muistaa ulkoa.
Kirjoitan myös kalenteriin muistiin tulevia tapahtumia ja niitten kellonaikoja.En ole lukenut sinulta ensimmäistäkään mukavaa kommenttia. Kaikki viestisi ovat vidduilua, nälvimistä ja nokittamista. Lopeta jaarittelu.
Horohoro kirjoitti:
En ole lukenut sinulta ensimmäistäkään mukavaa kommenttia. Kaikki viestisi ovat vidduilua, nälvimistä ja nokittamista. Lopeta jaarittelu.
Minkäs minä sille voin mitä sinä luet ja mitä et.
Ole lukematta sit. Ei kukaan pakota.- Mitenkä
Tellukka kirjoitti:
Minkäs minä sille voin mitä sinä luet ja mitä et.
Ole lukematta sit. Ei kukaan pakota.Sinähän tänne suollat kymmeniä viestejä päivässä ei niiltä voi välttyä.
Mitenkä kirjoitti:
Sinähän tänne suollat kymmeniä viestejä päivässä ei niiltä voi välttyä.
Sen vain huomaa paremmin, koska kirjoitan aina tällä samalla nikillä.
Taitaa tämäkin tänään olla jo kolmas.
Pitäähän sitä aina joskus ilmoittautua, ettei sinun tarvitsisi olla huolissasi olenko enää hengissäkään.
- vfimsf
Joskus ja ajoittain yletön kaaos kuin koko m aailmassa ja yhteiskunnassa - mainosfirmoillakin tyyliin
- tämä sensaatio -tästä kohistaan nyt...... jotenkin hirtehisen oloista
stressaavaakin ¨¨ kuin nekin pienryhmät, joissa osa ihmisistä toimii niin vahvoina vaikuttajina jollain valtiot valtion sisällä - hyvin voi ainakin kuvitella, miltä sortoa ja ihmisoikeuksienkin puutetta - vainoa pakenevista todella tuntuu - entä talous- ja rahaan liittyvät pakotteet - yleensä mikään mökä ei tyhjästä synny
- asioitakin, jotka kirkkaasti menee yli ihmisen kestokyvyn - siinä missä 40-50-luvun lapsille pyhäkoulussa ensteks esitettiin kuvaraamatun näkemystä - Danten kuvaa helvetissä kituvista alastomista ihmisressuista oikeessa uskossa tai lappilaisten selviytymistä luonnossa äärimmäisissä sääolosuhteissa porotokkiaan ja lapsiaan hoitaen ynnä vanhojen kulttuuriperinteiden tuhontaa oikean uskon nimissä - niitä uskon ja kulttuurienkin törmäykursseja vielä nykyihmisetkin muuten kokevat ja joskus nyrkkien ja aseittenkin kanssa selvittelevät välejään jos kiiltokuvamaailma enempikin järkkyy. Minut on kutsuttu pitkäaikaisena palstalla kirjoitaneena antamaan asiantuntija lausunto aloitukseen.
Kiitän osalleni tulleesta suuresta kunniasta.
Kirjauduin treffeille vuonna 2005. Sain hulppean vastaanoton. Olin hunajapotti miesten liehitellessä minua. Miehet ovat aina tykänneet minusta ja taidostani kuvata mielikuvituksen keinoin tavan asioista. Me luovat ihmiset olemme sellaisia, erilaisia.
Olin siis kiltti punahilkka, jota pahat susihukat piirittivät.
Pakoyritys suomi24 sivustoilta epäonnistui yrittäessäni paeta, jäinkin roikkumaan.
Siirryin plus 50-keskustelupalstalle.
Miksikö erimielisyyttä ilmenee.
No, kultsujakin kirjoittaa puhtaita omia oletettuja ja mielii arkistoihini.
Ei ole mitään korppiksen arkistoja. Suomi24 pitää arkistoa kirjoituksista joten jos nenä kestää ajan pölyä sinne tönkimaan.
Eli suurin syy sanasotiin on väärät oletukset.
Keittiöpsykologien pätevyydellä luodut luonneanalyysit.
Valehtelu.
Huumorin moninaisen kirjon ymmärtäminen.
Luetun referointi siten, että se palvelee lauseiden pätkijää ja saa hyökkäyksen kohteen näyttämään hölmöltä.
Tästähän referoinnista löytyy kooste Hölmön päiväkirjassa. Se taas löytyy blogistani.
Ystävällisesti Korpikirjailija/korppis- Mitenkä
Syyllistytkös itse mielestäsi mihinkään noista?
- kylmätotuus
Kiitos "korppis", että kirjoitit näkemyksesi tämän aloituksen aiheeseeseen, kuten pyysin!
Treffi-palstoihin en ota suuremmin kantaa, koska minulla ei ole niistä kokemuksia.
Seuraa olen löytänyt ilman niitäkin. Tiedän, että nuo palstat ovat monille ihmisille tärkeä väylä esim. ystävyys-ja parisuhteiden solmimiseen.
Ne eivät kuitenkaan kuulu aloitukseen, joten ei niistä sen enempää.
Kohdistan nyt huomioni kirjoitukseesi, joka alkaa näin: "Eli suuri syy sanasotiin on väärät oletukset."
Olen kanssasi samaa mieltä.
Sinä itse niitä luot vilkkaan mielikuvituksesi innoittamana.
Todisteena siitä on viimeisin aloituksesi.
Myös loppuosa tuosta kirjoittamastasi kappaleesta kuvaa juuri sinun toimintaasi tällä palstalla.
Jos muuttaisit hyökkäävää kirjoitustyyliäsi, hillitsisit kiivasta luonnettasi ja miettisit kirjoittamaasi tekstiä edes hetken, ennenkuin painat lähetänappia, niin ilmapiiri täällä muuttuisi positiivisemmaksi.
Minulla ei ole pienintäkään halua penkoa vanhoja arkistoja, eikä pitää kirjaa kenenkään kirjoituksista.
Olisi paljon mielekkäämpää käsitellä asiat loppuun asti silloin, kun ne ovat ajankohtaisia.Pelkästään epämääräisten heittojen tuonti keskusteluketjuun on suorastaan viheliäistä ja pelkurimaista. Jos ei saa suutaan auki ajallaan, niin on parempi pitää suu supussa jatkossakin.
En kiellä sitä, ettenkö itsekin syyllistyisi joskus ylilyönteihin, mutta aika harvinaista se on.
Ehkä olen sokea omalle käytökselleni ja otankin mielelläni vastaan palstalaisten mielipiteitä asiasta. Mieluimmin asiallisia ja perustelutkaan eivät olisi pahitteeksi. kylmätotuus kirjoitti:
Kiitos "korppis", että kirjoitit näkemyksesi tämän aloituksen aiheeseeseen, kuten pyysin!
Treffi-palstoihin en ota suuremmin kantaa, koska minulla ei ole niistä kokemuksia.
Seuraa olen löytänyt ilman niitäkin. Tiedän, että nuo palstat ovat monille ihmisille tärkeä väylä esim. ystävyys-ja parisuhteiden solmimiseen.
Ne eivät kuitenkaan kuulu aloitukseen, joten ei niistä sen enempää.
Kohdistan nyt huomioni kirjoitukseesi, joka alkaa näin: "Eli suuri syy sanasotiin on väärät oletukset."
Olen kanssasi samaa mieltä.
Sinä itse niitä luot vilkkaan mielikuvituksesi innoittamana.
Todisteena siitä on viimeisin aloituksesi.
Myös loppuosa tuosta kirjoittamastasi kappaleesta kuvaa juuri sinun toimintaasi tällä palstalla.
Jos muuttaisit hyökkäävää kirjoitustyyliäsi, hillitsisit kiivasta luonnettasi ja miettisit kirjoittamaasi tekstiä edes hetken, ennenkuin painat lähetänappia, niin ilmapiiri täällä muuttuisi positiivisemmaksi.
Minulla ei ole pienintäkään halua penkoa vanhoja arkistoja, eikä pitää kirjaa kenenkään kirjoituksista.
Olisi paljon mielekkäämpää käsitellä asiat loppuun asti silloin, kun ne ovat ajankohtaisia.Pelkästään epämääräisten heittojen tuonti keskusteluketjuun on suorastaan viheliäistä ja pelkurimaista. Jos ei saa suutaan auki ajallaan, niin on parempi pitää suu supussa jatkossakin.
En kiellä sitä, ettenkö itsekin syyllistyisi joskus ylilyönteihin, mutta aika harvinaista se on.
Ehkä olen sokea omalle käytökselleni ja otankin mielelläni vastaan palstalaisten mielipiteitä asiasta. Mieluimmin asiallisia ja perustelutkaan eivät olisi pahitteeksi.Luulin jo, että panokset loppu taistelujen osapuolilta. Onneksi löytyi vielä tuntematon sotilas puolustamaan itseään.
Olen näiden yli kymenen palstavuoden aikana ollut vuosittain kuukausia ulkomailla. Alkuvuosina kun meillä ei ollut wifiä Hollannin kodissa kirjoittanut joskus ns. matkapäiväkirjamaisesti palstalle kuulumisia. Samoin kiertäessämme maailmaa olen ollut pääsääntöisesti satunnasten wifiyhteyksien varassa. Eikä tietenkään mielenkiinto palstaa kohtaan voinut vähempää kiinnostaa.
Eihän sota yhtä miestä kaipaa tuli tuolloin selväksi. Samanlailla täällä vihoitellaan toinen toisilleen vaikka en kirjoittaisi riviäkään.
Sinullakin tulisi tylsät ajat, tai sinun pitäisi löytää uusi ojennettava. Ilmeisesti imeytyisit Tellun napanöyhtään siitä on jo näyttöä.
Kirjoitat puhtaita oletuksia.
"Korppis" kirjoitti viimeisimmässä aloituksessaan olevansa tyytyväinen elämäänsä ja olevansa tasapainossa itsensä kanssa.
Onkohan sittenkään noin?
Minulla on vahva epäilys, ettei ole."
"Korppiksen harrastama kirjanpito vanhoista asioista ja niiden jatkuva vatvominen ei ole arvailua, vaan ainoastaan toteamus, joka perustuu tosiasioihin.", ....joista tulee muunneltua totuutta kirjoittajia kohtaan. "
Harmmaa päivä. Ajelen kohta mökille puuhastelemaan, saunan kiuaskivet ja uuniluukun tuhkaosasto tarvitsevat huoltoa. Saunatontut mäntysuopapesua.
Suomi- Ruotsi maaottelu urheilussa, suomalaiset sukunimet harvassa suomalaisten joukossa mistähän johtuu???
- Horohoro
No älypää - Mistäköhän johtuu suomalaiset sukunimet ruotsalaisten joukossa???
- mvncx
Johtuisiko ihan pelkästään siitä, että vanheneminen on ärsyttävää, yhtälailla oma kuin muidenkin, silloin kun sen huomaa.
- gzbxjm
Tällä palstalla se oikein korostuu
- UteliasSivusta
onko tatuointi kädessä?
- angrymummot
Tällä palstalla nyt on pari semmoista tyyppiä. Syntymävihaisia. Eivät osaa vastata mihinkään kommenttiin ystävällisesti. He saanevat virtaa ärripurrikeskusteluista.
- Puskasuleima
Sen kun tietäisi!
Sanotaan. että kateus vie kalatkin vedestä, mutta eihän tässä onkimassa olla.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r356891JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t235579Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1012995Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5542922V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!512342Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342186- 332054
- 481984
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321803Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71401