Mistä havuja haudoille?

KaunisMuisto

Kysymys voi kuulostaa tyhmältä, mutta on asiallinen sikäli, etten itse tiedä mistä ihmiset hankkivat havukoristeet omaistensa haudoille.

Metsään voisi mennä repimään kuusenoksia, mutta onko sekään ihan hyvä ja laillinenkaan idea?

En ole koskaan sattunut näkemään esim. kukkakaupoissa havumyyntiä, esim. ennen pyhäinpäivää ja joulua. Myyvätkö kukkakaupat havuja nipuissa?

Mahd. hautausmaiden luona olevissa kukkakaupoissa, esim. Helsingin Malmin hautausmaalla? Vai onko oltava omatoiminen ja törkeesti vaan sakset käsissä metsään, hakemaan viherpeittoa mummulle?
.

14

12151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymymäänvain

      Ei kai ota jos ei annakaan, jos käy kysymässä asiaa kukka- ja hautausliikkeestä. Sehän voisi olla heille vaikka uusi myyntituote jos tuotteelle on kysyntää.

    • syksyisinajankohtaista

      Muistan nähneeni Malmin hautausmaan portin luona myyjiä, joilla myytävänä havuja. Ovat kyllä kalliita. Kynttilöitä ja kanerviakian on myytävänä, samoin seppeleitä. Nämä myyntipisteet ovat siis siinä ulkona.

      • JouluAikaLähestyyTaas

        Kiitos tiedosta.

        Vuosi sitten, Pyhäinpäivänä katselin ihmisiä levittämässä havuja omaistensa haudoille ja päätin että tänä vuonna muistan asian ajoissa.

        Esim halpakauppa tokmannilta olen jo ostanut hautalyhtykoukun. Niitä on nyt myynnissä.
        .


    • SyysSaapuuHaudalle

      Omasta metsästä varmaankin ja jos omalla pihalla kasvaa kuusia, niin siitäkin saa havuja haudalle.
      Myös autotien varrella olevasta ojasta, jossa kasvaa nuoria kuusia voi varmaan niiden havuja ottaa. kun kuuset kuitekin raivataan pois jossakin vaiheessa ojan pohjalta ojan reunoilta.
      Sieltä on muutamana jouluna joulukuusikin tullut haettua.

      Jo nyt ovat ihmiset tuoneet haudoille kanervia ja monella haudalla on valkoista pallerojäkälää kanervien joukossa, mikä näyttää myöskin hyvin kauniilta, kuten havutkin.

      • Anonyymi

        Havuja haudoille voi ostaa esim.Plantagenista ja Kukkatalosta.Hellä on ollut havumyyntiä
        jo vuosia.Samoin myyntiä Malmin hautausmaan vieressä Bremerin kukkakaupassa.


    • luneburg

      Hyvä kysymys, mistäpä kaupunkilainne havuja saisi. Itse vien vain kanervat haudalle, niitä saa meilkein jokaisesta ruokakaupastakin.

    • ValmiiksiKaadettuja

      Itse tapaan käydä vähän maaseudulla ajalemassa ja aika usein näkee tuoreita hakkuualueita ihan tien vieressä - siellä niitä havuja makaa pilvin pimein. Ja usein ovat vielä hienoja latva-oksia, usein ne ovat tuuheampia. Tämä tietysti edellyttää että on auto käytössä.

    • HavujaTaivaasta

      Sain kokea yllättävän asian havujen kanssa hautausmaalla.
      Äitini ja isäni haudalla ei ollut vielä havuja, olin laittanut haudalle aikaisemmin jo kanervia, mutta ajattelin, että jos havuja vielä jostakin saisin haudalle.
      Olin jo lähdössä haudalta kotiin, kun yllättäen eräs nainen tuli ja kysyi, että tarvitsenko havuja haudalle.
      Sanoin, ettei minulla ole vielä havuja haudalla ja olen ajatellut niitä jostakin hankkia.
      Naisella oli iso säkillinen havuja ja sain häneltä havuja haudalle, josta kiitin kovasti.

      Joskus yllättäviä asioita tapahtuu ja uskon, että ylhäältä johdatettiin tämä nainen havujen kanssa luokseni, hän oli havu enkeli.

    • Prismassahavuja

      Täällä oli Prismassa kukkaosastolla myynnissä havuja ainakin viime viikolla. Olisiko nippu ollut jotain 5 euroa.

    • Anonyymi

      Mistä saa ostaa havun oksia? Ei ole Prismassa ainakaan tänä vuonna.

    • Anonyymi

      Joissain paikoin, esimerkiksi Nastolassa paikalliset Lions clubilaiset lahjoittavat ja tuovat havuja hautausmaalle. Havuja saavat omaiset korvauksetta ottaa ja viedä omaistensa haudoille.

    • Anonyymi

      Torikauppiaat myyvät havuja.

    • Anonyymi

      Tuli mieleen, että osta joulukuusi ja leikkaa siitä tarvitsemasi havut. Jostain syystä tuntuu vaan pahalta joulukuusen leikkeleminen, vaikka kuoleehan se joka tapauksessa...

    • Anonyymi

      Jos aattona näet joulukuusikauppiaan, niin hän varmasti myy sinulle oksia, kun kauppakin jo alkaa hiljenemään. Kukkakaupoissa löytyy myös jos et mene kauppakeskukseen. Heillä on myös katajanoksia, jotka ovat yhtä kauniita. Edellämainittu varmasti halvempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe