Mistä havuja haudoille?

KaunisMuisto

Kysymys voi kuulostaa tyhmältä, mutta on asiallinen sikäli, etten itse tiedä mistä ihmiset hankkivat havukoristeet omaistensa haudoille.

Metsään voisi mennä repimään kuusenoksia, mutta onko sekään ihan hyvä ja laillinenkaan idea?

En ole koskaan sattunut näkemään esim. kukkakaupoissa havumyyntiä, esim. ennen pyhäinpäivää ja joulua. Myyvätkö kukkakaupat havuja nipuissa?

Mahd. hautausmaiden luona olevissa kukkakaupoissa, esim. Helsingin Malmin hautausmaalla? Vai onko oltava omatoiminen ja törkeesti vaan sakset käsissä metsään, hakemaan viherpeittoa mummulle?
.

14

14705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymymäänvain

Ei kai ota jos ei annakaan, jos käy kysymässä asiaa kukka- ja hautausliikkeestä. Sehän voisi olla heille vaikka uusi myyntituote jos tuotteelle on kysyntää.

• syksyisinajankohtaista

Muistan nähneeni Malmin hautausmaan portin luona myyjiä, joilla myytävänä havuja. Ovat kyllä kalliita. Kynttilöitä ja kanerviakian on myytävänä, samoin seppeleitä. Nämä myyntipisteet ovat siis siinä ulkona.

• JouluAikaLähestyyTaas

Kiitos tiedosta.

Vuosi sitten, Pyhäinpäivänä katselin ihmisiä levittämässä havuja omaistensa haudoille ja päätin että tänä vuonna muistan asian ajoissa.

Esim halpakauppa tokmannilta olen jo ostanut hautalyhtykoukun. Niitä on nyt myynnissä.
        .

• SyysSaapuuHaudalle

Omasta metsästä varmaankin ja jos omalla pihalla kasvaa kuusia, niin siitäkin saa havuja haudalle.
      Myös autotien varrella olevasta ojasta, jossa kasvaa nuoria kuusia voi varmaan niiden havuja ottaa. kun kuuset kuitekin raivataan pois jossakin vaiheessa ojan pohjalta ojan reunoilta.
      Sieltä on muutamana jouluna joulukuusikin tullut haettua.

Jo nyt ovat ihmiset tuoneet haudoille kanervia ja monella haudalla on valkoista pallerojäkälää kanervien joukossa, mikä näyttää myöskin hyvin kauniilta, kuten havutkin.

• Anonyymi

Havuja haudoille voi ostaa esim.Plantagenista ja Kukkatalosta.Hellä on ollut havumyyntiä
        jo vuosia.Samoin myyntiä Malmin hautausmaan vieressä Bremerin kukkakaupassa.

• luneburg

Hyvä kysymys, mistäpä kaupunkilainne havuja saisi. Itse vien vain kanervat haudalle, niitä saa meilkein jokaisesta ruokakaupastakin.

• ValmiiksiKaadettuja

Itse tapaan käydä vähän maaseudulla ajalemassa ja aika usein näkee tuoreita hakkuualueita ihan tien vieressä - siellä niitä havuja makaa pilvin pimein. Ja usein ovat vielä hienoja latva-oksia, usein ne ovat tuuheampia. Tämä tietysti edellyttää että on auto käytössä.

• HavujaTaivaasta

Sain kokea yllättävän asian havujen kanssa hautausmaalla.
      Äitini ja isäni haudalla ei ollut vielä havuja, olin laittanut haudalle aikaisemmin jo kanervia, mutta ajattelin, että jos havuja vielä jostakin saisin haudalle.
      Olin jo lähdössä haudalta kotiin, kun yllättäen eräs nainen tuli ja kysyi, että tarvitsenko havuja haudalle.
      Sanoin, ettei minulla ole vielä havuja haudalla ja olen ajatellut niitä jostakin hankkia.
      Naisella oli iso säkillinen havuja ja sain häneltä havuja haudalle, josta kiitin kovasti.

Joskus yllättäviä asioita tapahtuu ja uskon, että ylhäältä johdatettiin tämä nainen havujen kanssa luokseni, hän oli havu enkeli.

• Prismassahavuja

Täällä oli Prismassa kukkaosastolla myynnissä havuja ainakin viime viikolla. Olisiko nippu ollut jotain 5 euroa.

• Anonyymi

Mistä saa ostaa havun oksia? Ei ole Prismassa ainakaan tänä vuonna.

• Anonyymi

Joissain paikoin, esimerkiksi Nastolassa paikalliset Lions clubilaiset lahjoittavat ja tuovat havuja hautausmaalle. Havuja saavat omaiset korvauksetta ottaa ja viedä omaistensa haudoille.

• Anonyymi

Torikauppiaat myyvät havuja.

• Anonyymi

Tuli mieleen, että osta joulukuusi ja leikkaa siitä tarvitsemasi havut. Jostain syystä tuntuu vaan pahalta joulukuusen leikkeleminen, vaikka kuoleehan se joka tapauksessa...

• Anonyymi

Jos aattona näet joulukuusikauppiaan, niin hän varmasti myy sinulle oksia, kun kauppakin jo alkaa hiljenemään. Kukkakaupoissa löytyy myös jos et mene kauppakeskukseen. Heillä on myös katajanoksia, jotka ovat yhtä kauniita. Edellämainittu varmasti halvempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1557
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      11
      1435
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1380
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1140
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      90
      1086
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      948
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      915
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      36
      882
    Aihe