Olen ylpeä isästäni

Isäni ampui useita saksalaisia sodan aikana. Otti kuviakin muutamista ampumistaan.
Ilmianna
Jaa

28 Vastausta

Joo, oli minun isänikin sodassa, ja paljon muitakin tuttuja miehiä, ampuivat paljonkin vihollisia, kukaan ei ottanut valokuvia, eikä halunneet niistä asoista puhua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Osuivatko yhtä huonosti kuin sinäkin? Silloin on parempi ollakin ihan vaan hipi hiljaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Isäsi on tehnyt elämänsä aikana paljon virheitä ja sinä olet niistä näkyvin, että eipä paljon kannata kehuskella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Höpö höpö. Myös minua tehdessään hän osui juuri sinne, minne tähtäsikin. Aivan kuten ampuessaan saksalaisia.

Toivottavasti näin on myös sinun isäsi laita. On kai sinulla ollut edes tilaisuus kysyä asiaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
”Venäjän vallanneet johtavat bolševikit eivät olleet venäläisiä. He vihasivat venäläisiä. He vihasivat kristittyjä. Heitä motivoi etninen viha. He kiduttivat ja teurastivat säälimättömästi miljoonia venäläisiä. Lokakuun vallankumous ei ollut 'venäläinen vallankumous'. Se oli vieraan kansan valloitusretki Venäjällä. Lähes kukaan ei ymmärrä tätä vieläkään, mikä todistaa, että kansainvälinen valtamedia on saman heimon käsissä.”

Nobel-palkittu kirjailija Aleksandr Solženitsyn.

Minun isäni kävi sotaa bolsevikkeja vastaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Sitten hän ei varmaankaan ollut SS-mies eikä edes Suomen armeijan sotilas 1939-45, koska he tappoivat enemmän muita kuin bolsevikkeja. Ehkä heidän tarkoituksensa olikin vain auttaa bolsevikkeja venäläisten tuhoamisessa?

Ymmärrettävää, sillä bolsevikit paitsi lahjoittivat Suomelle itsenäisyyden, myös tukivat saksalaisten nationalistien ja patrioottien militarisoitumista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiinnostava.kysymys kirjoitti:
Sitten hän ei varmaankaan ollut SS-mies eikä edes Suomen armeijan sotilas 1939-45, koska he tappoivat enemmän muita kuin bolsevikkeja. Ehkä heidän tarkoituksensa olikin vain auttaa bolsevikkeja venäläisten tuhoamisessa?

Ymmärrettävää, sillä bolsevikit paitsi lahjoittivat Suomelle itsenäisyyden, myös tukivat saksalaisten nationalistien ja patrioottien militarisoitumista.
Saksan armeijalta sai Rautaristin - muutaman suomalaisen kunniamerkin ohella - minä en nuorena ymmärtänyt niiten merkityksestä yhtikäs mitään - kunnes eräs sotilasmestari asiassa valaisi.

:)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
AmmatinaSotilas kirjoitti:
Saksan armeijalta sai Rautaristin - muutaman suomalaisen kunniamerkin ohella - minä en nuorena ymmärtänyt niiten merkityksestä yhtikäs mitään - kunnes eräs sotilasmestari asiassa valaisi.

Ajat olivat kovia, koska miehetkin olivat... vai oliko se nyt toisin päin.

Totta kyllä kumminkin päin.

Kaikesta päätellen isäsi oli juuri sellainen mies, joita niinä aikoina tarvittiin.

Viittaakohan Solženitsyn georgialaisiin, ukrainalaisiin vai suomalais-ugrilaisiin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oikea nimitys Venäjän vallankumoukselle on Suuri juutalainen vallankumous Venäjän keisarikunnassa 1917. Bolsevikkipuolueeseen kuului yli 25000 jäsentä, joista ylivoimainen enemmistö oli juutalaisia. Amerikkalaisjuutalaiset käyttivät valtavia summia rahaa vallankumoukseen. He halusivat orjuuttaa Venäjän ja tuhota sen ihmiset, kulttuurin ja perinteet, mutta onneksi voittamaton Josif Stalin tuli valtaan ja tuhosi viidennen kolonnan. Siksi he vihaavat Stalinia yli kaiken.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiinnostava.kysymys kirjoitti:
Ajat olivat kovia, koska miehetkin olivat... vai oliko se nyt toisin päin.

Totta kyllä kumminkin päin.

Kaikesta päätellen isäsi oli juuri sellainen mies, joita niinä aikoina tarvittiin.

Viittaakohan Solženitsyn georgialaisiin, ukrainalaisiin vai suomalais-ugrilaisiin?
"Viittaakohan Solženitsyn georgialaisiin, ukrainalaisiin vai suomalais-ugrilaisiin?"

" He vihasivat kristittyjä."

Keitä lienee olleet?

BTW. Raatteen tielle rahdattiin Ukrainasta kasaareja ainakin yksi junallinen karjavaunuissa palelemaan ja KUOLEMAAN.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
RivinVälissä kirjoitti:
"Viittaakohan Solženitsyn georgialaisiin, ukrainalaisiin vai suomalais-ugrilaisiin?"

" He vihasivat kristittyjä."

Keitä lienee olleet?

BTW. Raatteen tielle rahdattiin Ukrainasta kasaareja ainakin yksi junallinen karjavaunuissa palelemaan ja KUOLEMAAN.
"Suu on Clintonin, mutta ääni on Soroksen"

http://kajgran.puheenvuoro.uusisuomi.fi/242630-suu-on-clintonin-mutta-aani-on-soroksen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No eipä ole mätä omena kauas puusta pudonnut aloittajan kohdalla. Sama sekopäisyys. :)
Ilmianna
Jaa
Eikö isäsi ollut pakoon juoksija.
Ilmianna
Jaa
Montako kertaa avaat saman ketjun typerästä faijastasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Ilman gummia se teidänkin isänne on häärännyt?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niinpä, mutta maltamme sen sijaan olla toistamatta samaa avausta kerta toisensa jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EroaLöytyy kirjoitti:
Niinpä, mutta maltamme sen sijaan olla toistamatta samaa avausta kerta toisensa jälkeen.
Toisto on kertauksen äiti ja johtaa Valaistumiseen - ja totuus on, että KAIKKI eivät vielä tiedä ..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Valaistu iteksesi äläkä rasita muita!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olette vaatimassa, että kirjastosta on kirja poistettava kun Te olette sen lukenut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Isäsi ei puolustanut tätä maata hän oli maanputturi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ala-Vojakkala oli kyllä silloin Suomea, kuten myös Rovanniemi ja Sodankylä. Niissä paikoissa moni Saksan poika kylmeni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sinun isäsi olisi pitänyt taluttaa saunantaakse, niin et olisi täällä kirjoittelemassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja ottaa tapahtumasta valokuvia!

Vuosittain sitten vietetään petturin loppu-juhlia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Neljänne geeneistäni on saksasta ja olen ylpeä siitä. Toisin kuin aloittaja, jolla geenit tulevat Venäjältä tai Afrikasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vai on ne sinun "keenisi" saksasta. Ovatko siis juutalaista vai romaaniperimää?

Vaaleat sinisilmät ovat kyllä ihan täältä kotoisinkin. Sikäli kuin niitä ilmenee Saksassa, ne ovat alunperin skandinaviasta lähtöisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
me jotka kåytiin.soda.pihalla.tai jyvällä.
Ilmianna
Jaa
kun täälä ei saa sanoa mitää.pojat.miillo meette armeiaa.
Ilmianna
Jaa
- olen ylpeä isästäni hän oli komppanian kirjuri.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Olen ylpeä isästäni

Isäni ampui useita saksalaisia sodan aikana. Otti kuviakin muutamista ampumistaan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta