Nukkumaan...

Tiedoksi hänelle, joka kirjaa pitää minun tulemisista ja lähtemisistä, nyt menen nukkumaan.

Hiukan lipsahti pitkäksi, kun oli sota niin kiihkeänä menossa, ettei malttanut mennä maate. Sinne ne sotilaat nyt jäivät sotimaan.
Muutama miete hyväksi lopuksi.
Tuolla jossakin keskustelussa oli puhetta siitä vertaistuesta. Siitä että jos ei ole kokenut jotain asiaa, on vaikea ymmärtää toista.
Empatia auttaa monessa asiassa ja vaikka ei voi toista täysin ymmärtää, voi kuitenkin aina kuunnella ja antaa toiselle mahdollisuus kertoa tarinaansa.
Juttelin tästä asiasta kaupungilla yhden ihmisen kanssa ja pohdimme sitä mikä merkitys sillä on, että joku pysähtyy kuuntelemaan.Kovin moni ihminen haluaa jakaa tarinaansa, jos kokee, että toista oikeasti kiinnostaa. Ja kovin moni ihminen lähtee kevyimmin jaloin, kun on saanut jakaa tarinaansa ja taakkaansa.

Room. 15 : 1. Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
2. Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi.

Toisaalla Raamatussa sanotaan myös : kantakaa toistenne kuormia niin te täytätte Kristuksen lain.
On ollut hienoa nähdä se, kuinka Jumala voi monella tapaa lohduttaa ihmistä. Me olemme Hänen työtovereitaan , eikä meidän tarvitse olla huippuyksilöitä voidaksemme kantaa toistemme taakkoja. Itse ajattelen sen tarkoittavan juuri sitä, että annan hetken aikaani, unohdan hetkeksi omat kiireeni ja murheeni ja pysähdyn toisen ihmisen äärelle kuuntelemaan.
On käsittämätöntä armoa se, kun saa nähdä, että Herra todellakin on heikoissa väkevä. Ja Hän on jo ennalta nähnyt asioita ja valmistellut tilanteita. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja mikä tahansa Herran käytössä kantaa hedelmää.
Meillä jokaisella on omat lahjamme ja Jumalan käytössä ne tekevät sen, minkä vuoksi olemme niitä lahjoja saaneet. Lahja voi olla sellainen, ettei itse välttämättä sitä edes lahjaksi miellä, mutta Jumala käyttää sitä kuitenkin ihmeellisellä tavalla toisen ihmisen tarpeiden täyttämiseen. Yhteyteen meidät on luotu ja suhteessa toisiimme olemme sitä mitä olemme.
Kuinka monesta olen saanut toisen ihmisen kautta sellaista lohdutusta ja kannustusta ja rohkaisua, että uudistuneena voi taas jatkaa omassa arjessaan.

32

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipa.mieleeni

Travian?

• Unohdin sanoa sinulle tilastoa varten, että olen jälleen täällä. 😁

• Uusi päivä, uusi mahdollisuus oppia jotain uutta.
      Kun palaverini peruuntui, on aikaa istua ja mietiskellä.
      Kesä kääntyy syksyyn ja kurjet lähtevät palatakseen taas keväällä.
      Elämä on matka. Lauluntekijän sanoihin on hyvä yhtyä tänäänkin:

Olen matkalla vain, laulan kulkiessain.
      Laulun aiheena on mulla Vapahtajain.
      Tämä taistojen tie, läpi kyynelten vie, mutta matkan pää kaukaa jo häämöttää.
      :,: Jeesus lauluni on , Jeesus lohduttaa.
      Jeesus vahvistaa ja johdattaa.
      Soikoon lauluni ain, täällä kulkiessain.
      On aiheena rakas Vapahtaja.

Siunausta päivääsi.

• Siunausta sinunkin päivääsi.

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Siunausta sinunkin päivääsi.

Kiitos Kuusenjuuret.

• No kun näköjään olet täällä ja hyvällä tuulella, niin kertoisitko nyt kuinka monta poistoilmoitusta/ilmiantoa olet tehnyt muista kirjoittajista esim. viimeisen2 kk sisällä.

• Asiahan ei minulle tietenkään kuulu, mutta miksi se sinua niin kiinnostaa?

• No aika monta keskustelua on katkennut juuri lähes mielivaltaisiin poistoihin, taisit itsekin syyttää minua sellaisesta, minä en kuitenkaan ole viestiäsi poistattanut. Kuitenkin varsin turhaa on kirjoittaa useita viestejä ja sitten ketju häipyy. Jos Eerika ei ole poistattaja hän voi huoleti kertoa sen meille, mutta jos jättää vastaamatta, niin ainakin epäluuloja jää, harva täällä ehtii koko päivää kirjoittelemaan. Tällainen poistopolitiikka on varsin poikkeuksellista, edes muilla suomi24 forumeilla poistelu ei ole tällaista, joku siivoaa jatkuvasti kiusallisia ketjua pois jotta vain oma totuus jää näkyviin.

• ArtoTTT kirjoitti:

No aika monta keskustelua on katkennut juuri lähes mielivaltaisiin poistoihin, taisit itsekin syyttää minua sellaisesta, minä en kuitenkaan ole viestiäsi poistattanut. Kuitenkin varsin turhaa on kirjoittaa useita viestejä ja sitten ketju häipyy. Jos Eerika ei ole poistattaja hän voi huoleti kertoa sen meille, mutta jos jättää vastaamatta, niin ainakin epäluuloja jää, harva täällä ehtii koko päivää kirjoittelemaan. Tällainen poistopolitiikka on varsin poikkeuksellista, edes muilla suomi24 forumeilla poistelu ei ole tällaista, joku siivoaa jatkuvasti kiusallisia ketjua pois jotta vain oma totuus jää näkyviin.

Poistoja on tosiaan ollut aika paljon, enkä tiedä, mikä siinä minunkaan aloituksessani varsinaisesti oli poiston syy, enkä sitä oikeasti edes harmittele. Minua vaan hämmästyttää, että miksi sinä kohdistat kyselysi koko ajan Eerikaan ja/tai YEV:hen, miksi et kysy sitä jokaiselta nikiltä, joka täällä kirjoittaa? Eikö se olisi tasapuolisempaa niin eikä leimaisi vain jotain tiettyjä kirjoittajia? Ei minulla ainakaan herää mitään epäilystä jotain tiettyä ihmistä kohtaan, vaikka hän ei vastaisikaan noihin poistokyselyihin.

Enkä usko, että siinä poistossa on taustalla mikään oman totuuden näkyviin jäämissyyllä, tai tuskin ne ainakaan läpi menevät sillä perusteella. Eihän täällä varmaan olisi sillä perusteella yhden yhtä kirjoitusta turvassa. Minunkin kirjoitukseni oli varmaan tulkittavaissa jonkinlaisena kannanottona, mutta ehkä se ei vaan kuulunut tämän palstan aihepiiriin.

• ArtoTTT kirjoitti:

No aika monta keskustelua on katkennut juuri lähes mielivaltaisiin poistoihin, taisit itsekin syyttää minua sellaisesta, minä en kuitenkaan ole viestiäsi poistattanut. Kuitenkin varsin turhaa on kirjoittaa useita viestejä ja sitten ketju häipyy. Jos Eerika ei ole poistattaja hän voi huoleti kertoa sen meille, mutta jos jättää vastaamatta, niin ainakin epäluuloja jää, harva täällä ehtii koko päivää kirjoittelemaan. Tällainen poistopolitiikka on varsin poikkeuksellista, edes muilla suomi24 forumeilla poistelu ei ole tällaista, joku siivoaa jatkuvasti kiusallisia ketjua pois jotta vain oma totuus jää näkyviin.

Kuules Arto, epäily jää sanoin minä mitä tahansa.
        Vaikka luulet että minulla on valta poistaa kaikki haluamani, tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei ole sellaista valtaa.
        Jos sinun kommenttejasi tai aloituksia poistetaan, syy on luultavasti sääntöjen vastaisuus, jota sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä. Se kuitenkin on todennäköisempi syy kuin se, että minä painelen poistonappulaa, jota minulla ei edes ole.

• Nyt on itselläni ollut vähän huisketta kuten aina syksyisin, kun aktiviteettini pyörähtävät käyntiin enkä ole ehtinyt huomaamaan kaikkia poistoja. Ymmärrän että harmittaa, jos oma kommentti tai aloitus poistuu.

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Kuules Arto, epäily jää sanoin minä mitä tahansa.
        Vaikka luulet että minulla on valta poistaa kaikki haluamani, tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei ole sellaista valtaa.
        Jos sinun kommenttejasi tai aloituksia poistetaan, syy on luultavasti sääntöjen vastaisuus, jota sinun on ilmeisesti vaikea hyväksyä. Se kuitenkin on todennäköisempi syy kuin se, että minä painelen poistonappulaa, jota minulla ei edes ole.

No kyllä minä uskon että vastaat rehellisesti, niin saadaan epäilys pois, vastaa vain kysymykseeni, montako poistoilmoitusta/ilmiantoa olet tehnyt 2 kk sisällä, likimääräinen arvio riittää.

• ArtoTTT kirjoitti:

No kyllä minä uskon että vastaat rehellisesti, niin saadaan epäilys pois, vastaa vain kysymykseeni, montako poistoilmoitusta/ilmiantoa olet tehnyt 2 kk sisällä, likimääräinen arvio riittää.

Ymmärrätkö Arto, että tästä on tullut valtataistelu? Sinä yrität kyykyttää minua ja se ei nyt oikein sovi minulle.

Poistoja on tosiaan ollut aika paljon, enkä tiedä, mikä siinä minunkaan aloituksessani varsinaisesti oli poiston syy, enkä sitä oikeasti edes harmittele. Minua vaan hämmästyttää, että miksi sinä kohdistat kyselysi koko ajan Eerikaan ja/tai YEV:hen, miksi et kysy sitä jokaiselta nikiltä, joka täällä kirjoittaa? Eikö se olisi tasapuolisempaa niin eikä leimaisi vain jotain tiettyjä kirjoittajia? Ei minulla ainakaan herää mitään epäilystä jotain tiettyä ihmistä kohtaan, vaikka hän ei vastaisikaan noihin poistokyselyihin.

Enkä usko, että siinä poistossa on taustalla mikään oman totuuden näkyviin jäämissyyllä, tai tuskin ne ainakaan läpi menevät sillä perusteella. Eihän täällä varmaan olisi sillä perusteella yhden yhtä kirjoitusta turvassa. Minunkin kirjoitukseni oli varmaan tulkittavaissa jonkinlaisena kannanottona, mutta ehkä se ei vaan kuulunut tämän palstan aihepiiriin.

Hyvin harva aloitus vastannee palstan aihepiiriä, silti minusta jos ihmiset haluavat keskustella ei saisi olla pikkumainen, eri asia on sitten jos joku aktiivisesti poistelee niitä ideologisista näkemyksistään johtuen. Eerikan kohdalla epäilyksiä aiheutta juuri se ettei hän halua vastata.

Ymmärrätkö Arto, että tästä on tullut valtataistelu? Sinä yrität kyykyttää minua ja se ei nyt oikein sovi minulle.

Haluan vain vastauksen, etten epäile sinua turhaan.

• ArtoTTT kirjoitti:

Jos ajattelet , että minulla on jokin nappula jolla manipuloin luterilaisuusosiota, ei mikään vastaukseni poista sitä kuvaa päästäsi. Ihan sama ylläpito tässä osiossa on kuin muissakin osioissa.
        Kuinka monta sääntöjen vastaista aloitusta olet tehnyt viimeisen kahden kuukauden aikana?

• ArtoTTT kirjoitti:

Haluan vain vastauksen, etten epäile sinua turhaan.

Epäile vaan , jos se auttaa kestämään .
        Jos aloitukset eivät ole sääntöjen mukaisia, ne voidaan poistaa . Jos ne taas ovat sääntöjen mukaisia, ne luultavasti eivät mene poistoon.

Epäile vaan , jos se auttaa kestämään .
        Jos aloitukset eivät ole sääntöjen mukaisia, ne voidaan poistaa . Jos ne taas ovat sääntöjen mukaisia, ne luultavasti eivät mene poistoon.

Valitettavasti nyt sitten vain vahvistit epäilyni.

• ArtoTTT kirjoitti:

Niin,että sinulle pitää vastata, suorastaan vaadit sitä ja vaanit vuorokausi tolkulla vaatimassa sitä mutta haluaisit itse päättää vastauksen . Miksi edes kysyt jos kerran olet jo päässäsi lyönnyt asian lukkoon

• ArtoTTT kirjoitti:

Et vastannut Arto kysymykseeni. Minulle heräsi nyt epäily, että tehtailet sääntöjen vastaisia aloituksia. Tehtailetko?

• nähty.on kirjoitti:

Niin,että sinulle pitää vastata, suorastaan vaadit sitä ja vaanit vuorokausi tolkulla vaatimassa sitä mutta haluaisit itse päättää vastauksen . Miksi edes kysyt jos kerran olet jo päässäsi lyönnyt asian lukkoon

No jos Eerika olisi kieltänyt, kyllä olisin hyväksynyt sen vastauksen, mutta nyt hän päin vastoin vahvisti epäilyksiäni. Ehkä Eerika kokee että ei olisi voinut valehdella tässä vastauksessa ja siksi vaikenee.

Et vastannut Arto kysymykseeni. Minulle heräsi nyt epäily, että tehtailet sääntöjen vastaisia aloituksia. Tehtailetko?

No jos tarkoitat SINUN KÄSITYSTÄ säännöistä, niin aivan varmasti, aiotko nyt ilmiantaa minut poliisille?

• sun.päiväunes
        ArtoTTT kirjoitti:

Onks Artsilta taas kerran poistettu joku sellanen tosi, siis oikeesti tosi tosi hieno alotus?
        Voi mun suosikkipuppeliani tai siis toista niistä, siis kuka kumma voi olla niin katala? Mäkään en sitte varmaan ehtiny nähdä sitä, oliks siinä taas jotain tooosi oikeit uutisii seiskast ja kuvii kans?
        Voisit sä laittaa sen vaik Vauva-palstalle, niin palstan mammat antaa sulle taattua ja kokemusperäst kommentii. Eiks ne sun seiska jutut vähä mee hukkaan tämmösellä palstalla josa ruoditaan siis tosi vähän sellasii oikeit uskontojuttuja? Sä oot siis niin ihanan täydellinen nois sanankäänteissäs... hrrrr.

• sun.päiväunes
        ArtoTTT kirjoitti:

No jos tarkoitat SINUN KÄSITYSTÄ säännöistä, niin aivan varmasti, aiotko nyt ilmiantaa minut poliisille?

Vautsi Artsi, ootsä oikeesti siis laittannu jotain tosi tosi seksuaalista tänne palstalle ja ny poliisi tutkii sua? Ehkä ne seiskajutut on vähä liia raakoi tänne.

• ArtoTTT kirjoitti:

Hyvin harva aloitus vastannee palstan aihepiiriä, silti minusta jos ihmiset haluavat keskustella ei saisi olla pikkumainen, eri asia on sitten jos joku aktiivisesti poistelee niitä ideologisista näkemyksistään johtuen. Eerikan kohdalla epäilyksiä aiheutta juuri se ettei hän halua vastata.

Mutta etkö sinä tosiaan ymmärrä, että ei niitä poisteta ihan vain sen takia, että joku ei tykkää niistä tai ole samaa mieltä niistä. Ei siinä minunkaan aloituksessani nähdäkseni mitään kummallista ollut, mutta niin vain meni poistoon. Enkä tiedä, ilmiantoiko sen joku vai nappasiko se kuuluisa robotti sen, mutta ei silläkään ole väliä. En kuitenkaan missään tapauksessa usko, että se meni poistoon vain sen takia, että joku oli eri mieltä siitä tai oli jonkun ideologian vastainen, vaikka sen olisi joku ilmiantanutkin. Kyllä siihen ihan muut syyt ovat.

Sinä yrität nyt syyllistää ja mustamaalata Eerikaa siksi, että hän ei halua vastata tuohon kysymykseen ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Se on juuri niin kuin hän tuossa sanoo, tuosta on tullut jonkinlainen kyykyttämisjuttu, johon hänen pitäisi alistua, jotta sinä voisit antaa hänelle jonkin sortin synninpäästön, Eihän se niin voi mennä.

Ymmärrän hyvin, että poistot harmittavat kun ne kohdalle osuvat, mutta eikö niiden voisi vain antaa olla ruotimatta ja tuon ikävän syyttelyn lopettaa? Eihän se ole kovin kristillistä, että heittää epäilyksiä jonkun tietyn kirjoittajan päälle, vai mitä sinä siitä ajattelet?

• ArtoTTT kirjoitti:

Osaatko ja haluatko Arto kertoa minulle, mistä tämä kaikki johtuu? Miksi epäilet, etten minä haluaisi tai kestäisi sinun aloituksiasi?
        Vaikka olen eri mieltä kanssasi, en ahdistu siitä. Ihmiset ovat eri mieltä , niin se maailma vaan pyörii ja tähän ikään mennessä olen kyllä jo hyväksynyt , että maailma ei pyöri minun napani ympärillä, vaikka kaunis napa se minun mielestäni onkin.
        On kovin ikävää tälläinen ahdistelu...jos et vastaa niin sitten....se sopii paremmin hiekkalaatikolle kuin tänne. Lasta voit käskyttää, minua et. Eikä se lapsikaan aina tottele, sen kanssa on vain pakko oppia elämään.
        Jos minä en vastaa johonkin, se tarkoittaa ihan tasan tarkkaan vain sitä, että minä en vastaa johonkin.
        Nyt et ole tainnut vastata minun kysymykseeni, tarkoittaako se sitä, että et halunnut valendella ja siksi jätit vastaamatta, koska et voinut sanoa ettet ole tehtaillut sääntöjen vastaisia aloituksia? Niinkö minun nyt pitäisi ajatella, että sinä tehtailet sääntöjen vastaisia aloituksia?
        Kuten jo sanoin minulla ei ole ylläpitäjän poistonappulaa, enkä siis voi poistaa yhtään mitään, en edes omia kirjoitusvirheitäni, joten minun tulkintani säännöistä ei ole minään arvoinen.
        Mutta jos kiukkuasi lievittää se, että pidät minua aloitusten ja kommenttien poistajana, ole hyvä vaan.

• Muuten...yksi minun aloitukseni taidettiin myös poistaa...se olit sinä Arto, eikö niin? Vastaa heti, kyllä vai ei, jos et vastaa, se tarkoittaa sitä, että se olit sinä.

Mutta etkö sinä tosiaan ymmärrä, että ei niitä poisteta ihan vain sen takia, että joku ei tykkää niistä tai ole samaa mieltä niistä. Ei siinä minunkaan aloituksessani nähdäkseni mitään kummallista ollut, mutta niin vain meni poistoon. Enkä tiedä, ilmiantoiko sen joku vai nappasiko se kuuluisa robotti sen, mutta ei silläkään ole väliä. En kuitenkaan missään tapauksessa usko, että se meni poistoon vain sen takia, että joku oli eri mieltä siitä tai oli jonkun ideologian vastainen, vaikka sen olisi joku ilmiantanutkin. Kyllä siihen ihan muut syyt ovat.

Sinä yrität nyt syyllistää ja mustamaalata Eerikaa siksi, että hän ei halua vastata tuohon kysymykseen ja ymmärrän häntä oikein hyvin. Se on juuri niin kuin hän tuossa sanoo, tuosta on tullut jonkinlainen kyykyttämisjuttu, johon hänen pitäisi alistua, jotta sinä voisit antaa hänelle jonkin sortin synninpäästön, Eihän se niin voi mennä.

Ymmärrän hyvin, että poistot harmittavat kun ne kohdalle osuvat, mutta eikö niiden voisi vain antaa olla ruotimatta ja tuon ikävän syyttelyn lopettaa? Eihän se ole kovin kristillistä, että heittää epäilyksiä jonkun tietyn kirjoittajan päälle, vai mitä sinä siitä ajattelet?

"...tuosta on tullut jonkinlainen kyykyttämisjuttu..."

Täällä on henkilöitä, jotka aika ajoin ottavat jonkun hampaisiinsa ja syytävät mitä ihmeellisempiä syytöksiä. Näin kai toivotaan että kirjoittaja katoisi täältä?

Olen jo aikaa sitten loepttanut sellaisiin ketjuihin vastailemisen, jossa pelkästään hyökään kimppuuni. Nyt sitten Eerika on ollut kohteena. Vaikka kuinka näille selittäisiä realiteetteja, ei se oikastaan auta. Yritin minäkin aikani.

Mutta ole vahva Eerika, olet yksi parhaista kirjoittajista täällä!

• mummomuori kirjoitti:

Täällä on henkilöitä, jotka aika ajoin ottavat jonkun hampaisiinsa ja syytävät mitä ihmeellisempiä syytöksiä. Näin kai toivotaan että kirjoittaja katoisi täältä?

Olen jo aikaa sitten loepttanut sellaisiin ketjuihin vastailemisen, jossa pelkästään hyökään kimppuuni. Nyt sitten Eerika on ollut kohteena. Vaikka kuinka näille selittäisiä realiteetteja, ei se oikastaan auta. Yritin minäkin aikani.

Tuon lisäys, että taaspa yritetään näitä hyölkkäyksiä. Tiedoksi vain, että ehkä joskus saatan noita ketjuja lukea, mutta hyvin harvoin.

• OletSaastaa
        mummomuori kirjoitti:

Te homottajat pidätte yhtä mutta ei se teistä uskovia eikä hyviä kirjoittajia tee.

• mummomuori kirjoitti:

Kiitos mummomuori kannustuksesta. Sinun tekstejäsi on aina ilo lukea, koska sinulla on taito krjoittaa ja paljon tietoa. En taida olla ainoa, joka lukee tekstejäsi mielellään ja saa paljon uutta tietoa niistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      42
      9515
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2161
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      27
      1850
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1643
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      195
      1194
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      9
      1160
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1107
    8. 92
      962
    9. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta
      Ikävä
      81
      889
    10. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?