Raamatussa Jeesus esitetään sen alusta loppuun

Israelin_Jeesus_tärkein

Raamatun alusta sen loppuun Jeesus esitetään Israelin Herrana ja Jumalan valtakunnan Kuninkaana ja toki hyvin monilla muillakin sanoilla, kuten asiaa voidaan tutkia ja ymmärtää, kun anotaan Pyhän Hengen antamaa ymmärrystä ja annetaan Jumalan Sanan vaikuttaa sitä hyvää siunausta mikä on Jumalassa ja Jeesuksessa ja Herran Hengessä.

Tietysti ihmisinä Raamattua voidaan tutkia myös ilman Jeesuksen Henkeä ja uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä ja näin myös fariseukset Jeesuksen aikaan oli kasvatettu ihan pienestä pojasta asti vanhempien opettajiensa vaikutuksessa sen Raamatun kirjoituksien lisäksi.

Jeesuksen uudessa liitossa juutalaisuudessa tärkeää anoa Herran Henkeä ja etsiä Jumalan valtakuntaa, ja tätä Jumalan rakastaa ja ihminen joka lähestyy Jumalaa, sitä myös Jumala lähestyy lupauksiensa mukaan ja nähdään tämä parannuksena eli mielenmuutoksena ja uudistumisena totuuden pyhitykseen ja keskeinen asia ymmärtää Jeesuksen Herraus ja Kuninkuus Jumalan valtakunnan valtaistuimella ja kaiken voi ihmiset tehdä nimessään ja tietysti tärkeää tehdä Mestarin opetuksen mukaan sillä vain se on Israelin Herran rakastamista ja myös lähimmäistensä vaikka sitten parannussaarnaa tai kehotusta antaen, samoin myös rohkaisut ja elävät Jumalan sanat moninaisine merkityksineen ovat käytössä Jumalan Hengen armolahjoissa ja muunkinlaiset lahjat kuten Raamatusta voimme lukea ja myös kokea omakohtaisesti tässäkin ajassa.

16

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahkopläjäys

      Jeesus lahkosaarnaajan Jumaluus on kaukana juutalaisuudesta, Raamatusta , ja jopa kristittyjen omista kirjoituksista. Ainoa joka ylläpitää tätä harhaa on lahkojen vetämä hypnoosi ja manipulointi joka tulee esiin kummallisena kirjoituksena ja puheena jossa ei ole mitään mikä voitaisiin todistaa oikeasti.
      Tuosta lahkopläjäyksestä puuttuu enää uhrikaritsa ja jeesuksen veri.
      Miten kuningas voi olla samaan aikaan nöyrä ja köyhä lahkosaarnaaja ,Jumala ja uhrikaritsa?
      Ei mitenkään tietysti.

    • Tunnetaan_Raamattu

      Tunnetaan Raamattu ja tunnetaan Jeesus Raamatussa esitettynä Juutalaisten Kuninkaana ja Jumalan valtakunnan Herrana. Jumala antaa anovalle veden ja Hengen tässä kaikessa. Jumala on hyvä, mutta uskonnolliset ihmiset voivat olla kuin syyttäjät tässä maailmassa.

    • EnkelinÄäniKaukaa

      Kuten edelläoleva, mahd. juutalainen, närkästyneenä toteaakin, aloitus on humpuukia. Jeesuksesta ei sanota Raamatun, nk. VT:ssa sanaakaan.

      Se, mistä puhutaan, on ollut aikojen alusta kätkettynä Yhteen Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan.

      "Jeesus" oli myöhemmin nk. lihaksitullut Jumalan Poika-persoona. Tämän Jumalan Nimi On Yksi: "Elohim", joka sanana sisältää monikollisuuden, vähintään kolme: "Herrat, Valtiaat". Kuitenkin tämä monikollinen (-im), Elohim, Pyhä Kolmiyhteys on Yksi Jumala. Kolminaisuutenakin, Elohim kuvaa Yhtä Jumalaa, ei kolmea eri Jumalaa, kuten areiolaiset nk. "vapaatsuunnat" kristityistä valehtelevat ja tahtovat sotkea ihmisten, etenkin juutalaisten käsityksiä Yhdestä Jumalastamme, joka On Pyhä.

      Kristityt siis eivät opeta kolmea erillistä Jumalaa, vaan Yhtä Jumala, joka ilmentää Itseään Kolminaisuutena. Tämä kaikki ilmenee Raamatussa, myös jo VT:ssa, eli Toorassa ja muissa Kirjoituksissa. Kirkolliskokoukset eivät siis "keksineet" Jumalan kolminaisuutta, vaan kirkolliskokouksissa määriteltiin ja vahvistettiin se kristillinen oppi, jonka teologit olivat nk. Tooran ja Kirjoitukset ( ="VT") ja UT:n kirjoituksista Jumalan Pyhästä Olemuksesta selville saaneet.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

      Pappi Sakarialle ja Elisabethille syntyi poika Johannes, tunnettiin sittemmin nimellä Johannes Kastaja. Tuolloin säilyneen temppelikirjanpidon mukaan Abian osaston syksyisestä palvelusvuorosta 9 kk. on laskettu Johanneksen syntyneen n. "juhannuksena", tästä puoli vuotta myöhemmin (koska Johannes hypähti Elisabethin vatsassa) syntyi Jeesus: "kristillinen joulu".

      Sitten kun aika tuli, Jumalan Poika-persoona siis syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta, Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ja 1:35 selventää kuinka tämä tapahtui. Jakeet 1:46-55 tunnetaan nimellä "Marian ylistysvirsi".

      Luukas 1:26-55
      26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
      27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
      28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
      29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
      30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
      31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
      32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
      33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
      34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"

      35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

      36 Ja katso, sinun sukulaisesi Elisabet, hänkin kantaa kohdussaan poikaa vanhalla iällään, ja tämä on kuudes kuukausi hänellä, jota sanottiin hedelmättömäksi;
      37 sillä Jumalalle ei mikään ole mahdotonta."
      38 Silloin Maria sanoi: "Katso, minä olen Herran palvelijatar; tapahtukoon minulle sinun sanasi mukaan". Ja enkeli lähti hänen tyköänsä.

      39 Niinä päivinä Maria nousi ja kulki kiiruusti vuorimaahan erääseen Juudan kaupunkiin
      40 ja meni Sakariaan kotiin ja tervehti Elisabetia.
      41 Ja kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussansa; ja Elisabet täytettiin Pyhällä Hengellä.
      42 Ja hän puhkesi puhumaan suurella äänellä ja sanoi: "Siunattu sinä vaimojen joukossa, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä!
      43 Ja kuinka minulle tapahtuu tämä, että minun Herrani äiti tulee minun tyköni?
      44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
      45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"

      46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
      47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
      48 sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi.
      49 Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
      50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.
      51 Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään.
      52 Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset.
      53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.
      54 Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan
      55 Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."

      "Enkelin ääni":
      https://www.youtube.com/watch?v=PEHJY0T9RsQ
      .

      • koineenheprea

        Galileassa ei ollut kaupunkia nimeltä Nasareth. Tästäkin voimme päätellä ,että Jeesuksen tarina on paisuteltu vahvasti esittämään Jeesuksesta jotakin suurempaa ja jopa Jumalaa, jotta taikauskoiset pakanat uskoisivat ihmeitä ja merkkejä jota ei ole edes todellisuudessa tapahtunut.
        Kysymyksessä oli lahkosaarnaaja joka saarnasi nöyrästi ja totuudellisesti kohtuuden ja rakkauden puolesta. Hän myös ennusti tulevaa sotaa ja juutalaisen maailman romahdusta, ollen näin ollen profeetta.
        Jeesus myös paransi sairaita ja demonien vallassa olevia. Itsessään Jeesus ei toiminut vaan pyhän hengen voimassa ja näinollen Jumalan vallan alla.


    • Poikiako vain, eikö tyttöjäkin.

      Tyttö olkoon ensimmäinen joka niitä poikia hoitaa.

    • " Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."

      Nykyisin näitä enkeleitä sanotaan parittajiksi.

      • VoiSentään

        Voi fari.g sinua. Muista että "sanoista meidät tuomitaan". Sanoit tuon Jumalan ylienkeleistä, sekä Jumalan Pyhää Henkeä, että viatonta Mariaa vastaan ja jotka nimesit parittajan asiakkaiksi, eli huorapariksi.

        Noin pieni lause, etkä mahdollisesti saa sitä Jumalalta milloinkaan anteeksi, sillä Pyhän Hengen pilkka on synti jota ei voi anteeksi saada.

        Mielenkiinnolla seuraan nyt hengellistä mahalaskuasi sillä paluuta pyhyyteen ei sinulla ehkä enää voi olla.

        Mutta Jumala Itse tämän asiasi ratkaisee ja tuomitsee. Minä voin olla väärässä. Aika reippaasti kyllä pilkkaat pyhiä asioita, eli sinulla on jo Jumalan Pojan vastaisuus.


      • VoiSentään kirjoitti:

        Voi fari.g sinua. Muista että "sanoista meidät tuomitaan". Sanoit tuon Jumalan ylienkeleistä, sekä Jumalan Pyhää Henkeä, että viatonta Mariaa vastaan ja jotka nimesit parittajan asiakkaiksi, eli huorapariksi.

        Noin pieni lause, etkä mahdollisesti saa sitä Jumalalta milloinkaan anteeksi, sillä Pyhän Hengen pilkka on synti jota ei voi anteeksi saada.

        Mielenkiinnolla seuraan nyt hengellistä mahalaskuasi sillä paluuta pyhyyteen ei sinulla ehkä enää voi olla.

        Mutta Jumala Itse tämän asiasi ratkaisee ja tuomitsee. Minä voin olla väärässä. Aika reippaasti kyllä pilkkaat pyhiä asioita, eli sinulla on jo Jumalan Pojan vastaisuus.

        Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.


    • oipoi

      Raamatussa Jeesus esitetään sen alusta loppuun Israelin Herrana ja Jumalan valtakunnan Kuninkaana, vaikka oikeasti hän oli vain skitsofreeninen äpärälapsi.
      Paljon melua tyhjästä.
      Kun maria parkaisi että: "Voi jumalan tähden, minä olen paksuna", niin ei sitä olisi tarvinnut noin kirjaimellisesti ottaa.

    • Mulle tuo ukko-ylijumala antoi jeesuksen pestin, joten pitäisköhän matkustaa Israeliin ja kertoa niille, että kuningas on palannut.

      Haaremin tietysti rakennutan oitis ja miäs muuta, onko hyviä ehdotuksia?

    • "On Yksi: "Elohim", joka sanana sisältää monikollisuuden, vähintään kolme: "Herrat, Valtiaat". Kuitenkin tämä monikollinen (-im), Elohim, Pyhä Kolmiyhteys on Yksi Jumala. "

      " Him " englannista suomeksi ...... pronominit

      2. häneen
      3. hänelle
      4. häneksi
      5. hänet
      6. häntä

      Siis Hän. Onko hänessä kolme ?

      • YksiKolminaisuus

        Ei -him, vaan -im on maskuliinin monikko.

        Kolme miespuolista Valtiasta, samalla tarkoittaen Yhtä Jumalaa. Yksi Kolminaisuus.
        .


      • aqqaaaaaq
        YksiKolminaisuus kirjoitti:

        Ei -him, vaan -im on maskuliinin monikko.

        Kolme miespuolista Valtiasta, samalla tarkoittaen Yhtä Jumalaa. Yksi Kolminaisuus.
        .

        Taas hömppää : 3 miespuolista valtiasta ja yksi vain on varma jumala joka on kaiken luonut.


    • Kannattaa_oppia

      Kannattaa oppia tuntemaan Jeesus sillä on Tie ja Totuus ja Elämä jokaiselle ihmiselle, mutta vasta Pyhän Hengen kautta voidaan Jeesusta enemmän oppia tuntemaan Raamatun ilmoituksesta. Tietysti Jeesuksen tunteminen voi lisääntyä vähitellen kuten yleensä tapahtuu tai sitten hyvin nopeasti, kuten Sauluksesta uudistui Paavali Raamatussa, kun näki Jeesuksen kasvojen kirkkauden. Jeesus on sama ollut ihan luomisesta lähtien ja tulee myös olemaan sen tuhannen vuotta eteenpäin myös.

      Kaikenlainen hömppä ja tyhmyys on hyvä jättää pois keskusteluista tätä tärkeintä asiaa tutkiessa ja keskusteluista myös, sillä ovat vain syntiä ja turhaa puhetta. Hyvät keskustelut voivat edistää hyvää totuudellista Jeesuksen tuntemista. Jeesuksen sanojen kautta tullaan kaikki tuomitsemaan tässä maailmassa.

      • qwwqqwww

        Jeesus ei ole ollut luomisesta asti vaan siitä asti kun pyhä henki meni häneen Johanneksen kasteessa.
        Miksi kirjoitat hömppää?


    • Vastustakaa_huonoa

      Vastustakaa valheita ja pilkkapuheita, sillä ovat Jumalan vastustajista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe