Mä en ymmärrä ihmisiä kun keskustelen sossusta...

Eikoskaanrahaa

...tai vähävaraisuudestani muuten. Sain hirveet disliket yhdellä keskustelupalstalla, kun mulle sanottiin "no osta se läppäri niin voit täytellä niitä tukia helpommin ettei tarvii pummia kaverin konetta tai yrittää puhelimella jos se kerran menee siitä solmuun" , ja vastasin sille
"mistä rahoista se läppäri pitäisi maksaa, kun halvinkin maksaa sen 200-300€, toimeentulotuestako? Sellaisen ostoksen kun tekisin olisin pulassa loppukuun. Sossu tai kela EI kustanna läppäreitä, ei etenkään harkinnanvaraisella"

Miksi piti dislaikata nii paljon? Miten te muut toimeentulotuella elävät olette uuden läppärin/telkkarin saaneet? Ostaisin käytettynä mutta silloin ei ole mitään takeita että laite toimisi oikeasti. :/

12

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nopee-tulo
      • Jokuvaanon

        Kuule, mä en ole kirkon kanssa missään tekemisissä ihan mun vakaumuksien takia jo. Mä en ole hyvä tarinoimaan, mä en osaa edes valehdella.


    • ilmainennetti

      Halvimmat kunnolliset läppärit käytettyinä maksaa 20€ ja pöytäkoneita saa ilmaiseksi, jos vain viitsii ottaa vastaan. Tietokone ei ole köyhälle mikään ongelma! Nettiyhteyksiä myydään todella sopivasti, juuri nytkin meillä on täysin ilmainen nettiyhteys tunnetulta operaattorilta ( maksaa kyllä, mutta vastaavasti saadaan hyvitys ostokortteina, eli saa maksetun summan takaisin). Lisäksi kirjastossa voi täytellä kirjaston koneilla lomakkeita ja kirjasto on auki aina sen verran iltaisin, että sinne normaali ihminenkin kerkiää...

      • Eikoskaanrahaa

        Täällä koneet vaa niille joilla kortti. Ei ole k.korttia. ja kerran sain 30€ ,koneem, piti olla hyvä, paskat, seuraavana päivänä ei edes käynnistynyt enää.


      • käynkirjastossa
        Eikoskaanrahaa kirjoitti:

        Täällä koneet vaa niille joilla kortti. Ei ole k.korttia. ja kerran sain 30€ ,koneem, piti olla hyvä, paskat, seuraavana päivänä ei edes käynnistynyt enää.

        Miksi et hanki kirjastokorttia? Eihän ilman kirjastokorttia mitään lainata. Minullakin on kolmeen kirjastoon kortit, eikä ne maksa mitään ja voi käyttää tietokoneita, sekä lainata aineistoa näistä lähiseudun kolmesta kirjastosta.
        Me saatiin viime syksynä ilmainen uusi 7" tabletti, sellaisellakin hoitelee asioita kummakseen.


      • käynkirjastossa
        käynkirjastossa kirjoitti:

        Miksi et hanki kirjastokorttia? Eihän ilman kirjastokorttia mitään lainata. Minullakin on kolmeen kirjastoon kortit, eikä ne maksa mitään ja voi käyttää tietokoneita, sekä lainata aineistoa näistä lähiseudun kolmesta kirjastosta.
        Me saatiin viime syksynä ilmainen uusi 7" tabletti, sellaisellakin hoitelee asioita kummakseen.

        ...jatkoa vielä. Tuo juna jo meni tablettien suhteen http://www.talouselama.fi/uutiset/vr-testaa-ilmainen-matka-ja-tabletti-3360067 kannattaa kuitenkin olla aina tarkkana, kun on jotain ilmaista jaossa.


      • Eikoskaanrahaa

        Täällä se kirjastokortti ei oo ilmainen, ja sen rahan käytän ennemmin mun kissoihin.


      • wefcxsnm

        Kerro, miltä operaattorilta! Haluan samanlaisen!


    • korttikaan.ei.maksa

      Tule tänne espooseen, ei täällä kirjastoissa korttia kysytä kun kävelee ovesta ja asettautuu tietokoneelle. En ole joutunut varaamaan koneaikaa, joten en tiedä tarviiko siinä käyttää, mutta viimeksikin menin lapsen kanssa ja aikuisten puolelle koneelle. Lapsi pelasi aikansa ja kun kyllästyi, selailin itse lehtiä ym.

    • panzer

      Millä koneella esitit asiasi, silitysraudalla kenties? Mutta ihan oikeasti, kirjastoissa on mahdollisuus päästä verkkoon ilmaiseksi ja kierrätyskeskuksista voi löytää toimivan laitteen jonka värkkäämiseksi tarvitset osaavan henkilön jos et itse osaa. Eivätkä ne prepaidliittymät talouttasi kaada kunhan pidät toisinaan kaurapuuropäiviä! stalingrad hans...

    • Eikoskaanrahaa

      Mä en enää hanki käytettyjä koska ne ei ikinä toimi. Korjauspalvelut maksaa niin paljon että olisi ollut ihan yhtä hyvin ostaa uuden. Ja mä oon täällä puhelimella jolla hädintuskin netti toimii kunnolla. Enkä mä voi muuttaa espooseen, mä muutin helsingistä rovaniemelle koska täällä sai asunnon heti ja halvemmalla (olin asunnoton) ja koska mun mies asuu täällä.

    • Yujvv

      Koneen hankkiminen on ilmaista
      Kunhan osaa laittaa esim linuxin
      Roskalavaltakin saa helposti koneita
      Ne riittää kela pankki sp hommiin ok
      20 prepaidd 6kk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe