Käväisinpä tuossa pikaisesti viikonloppuna Lieksassa katsomassa äitimuoria.
Samalla keräsin pari ämpäriä puolukkaa, marjoja näyttäisi tulevan hyvin.
Pikkuisen aikaista vielä, ei ole täysin kypsiä mutta hyvää hyytelöä saa vähän
raaoista marjoista.
Puolukkaa Lieksassa
23
754
Vastaukset
- retosti-mökin-poika
Hei, herätys nyt! Sinähän asut Lieksassa.
- Lerkku-Lassi
Lukihäriöiselle "retosti-mökin-poika" tiedoksi, ettei aloituksessa kerrota mitään asumisesta. Luehan oikein tarkkaan teksti tai kysy äidiltäsi mitä siinä lukee ja mitä kuulemasi tarkoittaa. Äiti kyllä kertoo sen sinulle. Lukihäiriöisen kannattaa hakeutua hoitoon, ettei vaiva pääse enää tuosta pahenemaan.
- retosti-mökin-poika
Lerkku-Lassi kirjoitti:
Lukihäriöiselle "retosti-mökin-poika" tiedoksi, ettei aloituksessa kerrota mitään asumisesta. Luehan oikein tarkkaan teksti tai kysy äidiltäsi mitä siinä lukee ja mitä kuulemasi tarkoittaa. Äiti kyllä kertoo sen sinulle. Lukihäiriöisen kannattaa hakeutua hoitoon, ettei vaiva pääse enää tuosta pahenemaan.
Aiiii-van. Et siis tajunnut. No samapa tuo, säästetään rautalankaa. En arvannut että se tuntuisi noin pahalta.
Höpö höpö, Vantaalla asun ja parhaillaan töissä Herttoniemessä.
Onpa kummaa sääntöjenvastaisuutta ylläpidolla kun oikaisee asioita!
- HäiriköitäPalstalla
Korjaus ärsytti jotakuta ja hän teki siitä asiattoman ilmiannon.
Palstan valvoja ei lue tai ei ymmärrä ilmiannettuja viestejä, vaan poistaa ne välittömästi olivatpa ne asiallisia tai asiattomia. Olen ollut pitkään tällaisella häiriköiden tulilinjalla, jossa asiallisia aloituksiani ja viestejäni poistuu alta aikayksikön. Mitään sääntöjen vastaisuuttaa poistoon ei tarvita enkä ole sellaisia koskaan kirjoittanutkaan.
- Ohhohhoijjaaaaa
wanha_lieksalainen kirjoitti:
Palstan valvoja ei lue tai ei ymmärrä ilmiannettuja viestejä, vaan poistaa ne välittömästi olivatpa ne asiallisia tai asiattomia. Olen ollut pitkään tällaisella häiriköiden tulilinjalla, jossa asiallisia aloituksiani ja viestejäni poistuu alta aikayksikön. Mitään sääntöjen vastaisuuttaa poistoon ei tarvita enkä ole sellaisia koskaan kirjoittanutkaan.
No kokeillaanpas. Minäpä teen tuosta yo. vietistä ilmiannon.
Nyt on korjaus palautettu kun huomattiin että siinä ole mitään sääntöjenvastaista. Toimii se näinkin päin.
Uuninpankko kirjoitti:
Nyt on korjaus palautettu kun huomattiin että siinä ole mitään sääntöjenvastaista. Toimii se näinkin päin.
Tuo oli ihan ok. kommentointi. Ihmettelinkin kun aloin edetä ketjua lukien, että mistä poistosta nyt puhutaan, kun ei näkynyt poistoja. En ole noita poistoja ja ilmiantoja koskaan edes yrittänyt, mutta uskoisin olevan niin, että ilmiantoon vaaditaan ainakin rekisteröityminen. Jos näin ei ole, niin on palsta sedällä ylläpitäjineen ihmeelliset periaatteet.
Ja aiheeseen sen verran, että totta on, puolukoita on runsaasti ja suosittelen hyvän marjan poimintaa. kuten rotesti jo totesi, on vajaakypsynytkin hyvä hyytelömarja. Vispipuurokin siitä tulee verraton. Molempia on jo nautittu tänäkin syksynä. Puolukka-aika jatkuu pitkään syksyyn. Marja paranee vaan, ja ei säikähdä pakkasesta. Makoisammaksi vaan muuttuu. On sitten teeren rintalihan, eli täkän, kera oikein verraton makuelämys tuo puolukkahyytelö, ja mikä parasta on itse hankittua.
Muuten, tuo sana täkkä on käsittääkseni hyvin ymmärretty pitkäaikainen ja laajalle levinnyt murresana.
- nurmijärveltä
Taidan tulla kotipuoleen Nurmijärvelle puolukkaan parin viikon päästä.
- puolukkaa.on
Valtavasti puolukkaa hakuuaukeilla, kun vain olisi kerääjiä! Itse olen ostanut marjat puhdistettuna, ja samalla kannatan paikallista marjankeruu osaamista!
Täällä tuppaa nuo ilmansaasteet olemaan niin suuria, ettei oikein viitsi syödä paikallisia marjoja.
Jostain syystä täällä puolukat ovat todella pieniä, eikä ole paljon.- marjabisnes
Olin -70 luvulla töissä puolukan ostajalla, silloin aamuisin sovittiin ostohinnat toisten ostajien kanssa. Tuskinpa kartelli syytettä enää saisi.
- Iiiikgkkg
Nykyajan marjaparonit hyväksikäyttävät ulkomaalaisia poimijoita.
Hyvin on kolmeen viikkoon kypsyneet, kävin aamutuimaan raapaisemassa muutaman ämpärillisen. Marjat ovat jo Vantaalla.
- Hilipatipilipati
Oliko hiki kun heräsit?
- ryömi.koloosi
Hilipatipilipati kirjoitti:
Oliko hiki kun heräsit?
Sinä siilinpentu olet ollut yli kymmenen vuotta täällä laukomassa tyhmyyksiä ja häiriköimässä.
- Hilipatijne
ryömi.koloosi kirjoitti:
Sinä siilinpentu olet ollut yli kymmenen vuotta täällä laukomassa tyhmyyksiä ja häiriköimässä.
En ole ollut kymmentä vuotta. Kolme on lähempänä totuutta. Tyhmyyksiin vastaan yleensä herjoilla. Älykkäitä kommentteja en ole löytänyt kovin monelta. Älykkäät keskustelut käydään ihan muilla saiteilla, eikä sinne esim. sinulla ole mitään asiaa. Kikkeliskokkelis, mitäs läksit - nii.
Minulta taitaa jäädä puolukat tänä syksynäkin metsään, kuten jäi viime syksynäkin.
- JotainRistiriitaa
Ai niinkö nyt?
- säälin.sinua
JotainRistiriitaa kirjoitti:
Ai niinkö nyt?
Onko päässäsi enemmänkin vikaa kuin älyn puute???????????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634