maasturi

ville

nettiauto.com sivulla olis myytävänä pari maasturia.ekaks mitsu pajero vm-92 2,5 tdic ajettu 400000km ja hintaa 10000e.onko hinta-laatu ok.kannattaako edes harkita kun on noin paljon ajettu.onko tuon ikäisissä jotain tiettyjä vikoja jotka tulisi huomioida ym ym ym.sitten todella vähän ajettu(205000km)toyota land cruiser.vm-88 ja hintaa oli n.7000e.kiinostaisi kyllä tuo uudempi pajero mutta lantaruisku on taas ikuisuuskone.matka-ajoa ajelen ja mökkitie on välillä surkeassa kunnossa.kumpi olisi siis parempi.kokemukset ja neuvot kaikki huomioidaan

22

6039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne tuntuu...

      kyllä noi ikuisuuskoneet on satujuttuja!
      legendaa!
      Sopii kokeilla.
      Tuollainen loppuun ajettu maasturi --- yli 250 000 km.. on täysi paska. Vaatii jatkuvaa huoltoa -
      ja korjausta. Aina joku paikka prakaa...

      Monet puhuu ja todistelee vanhojen maastureitten hyvyyttä,,,, mutta itse voin todeta kokemuksesta, rehellisesti, että paska mikä paska,,, ajetut kilometrit tuntuu.
      Hintojen pitää olla alhaisia, ja huoltotila ja korjaamo itsellä, ennen kuin kannttaa ajatella,,

      • puhut

        vanhasta maasturista, älä osta jos et tosissasi tarvitse, itsellä karmeita kokemuksia "hyvin" pidetystä 350 tuhatta ajetusta maasturista, pari kuukautta kaikki pelaa hyvin mutta sitten alkaa helvetti, kaiken maailman myyntiviritykset alkaa hajota ja rahaa palaa, tässä vähän listaa keulasta taaksepäin, jäähdytin, etuperästä kaikki sisuskalut, venttiilit, suuttimet, kytkin, jarrut täysin uusiksi, ristikkonivelet, kaikki pyöränlaaakerit, iskarit, siinä vasta alkua, korjaamata jäi jakolaatikko, takapään lukko, vaihdelaatikosta kakkonen ja kolmosvaihde, ties mitä vielä olisi tullut vastaan, 15000€ paloi rahaa, onneksi pääsin siitä eroon.


      • autot aivan susia
        puhut kirjoitti:

        vanhasta maasturista, älä osta jos et tosissasi tarvitse, itsellä karmeita kokemuksia "hyvin" pidetystä 350 tuhatta ajetusta maasturista, pari kuukautta kaikki pelaa hyvin mutta sitten alkaa helvetti, kaiken maailman myyntiviritykset alkaa hajota ja rahaa palaa, tässä vähän listaa keulasta taaksepäin, jäähdytin, etuperästä kaikki sisuskalut, venttiilit, suuttimet, kytkin, jarrut täysin uusiksi, ristikkonivelet, kaikki pyöränlaaakerit, iskarit, siinä vasta alkua, korjaamata jäi jakolaatikko, takapään lukko, vaihdelaatikosta kakkonen ja kolmosvaihde, ties mitä vielä olisi tullut vastaan, 15000€ paloi rahaa, onneksi pääsin siitä eroon.

        Ihmetyttää nuo karmeat hintapyynnöt vanhoista autoista.
        Maasturin korjaus ja osat ovat kalliita.
        Korjaukset ostettuina on tosi kalliita. Jos itse pystyy tekemään, eli on oma autokorjaamo ja rajattomasti aikaa, niin korjaus kannattaa?? (harvalla on aikaa ja kehtausta korjata vanhoja maastureita...)

        On kai olemassa luulo (väärä) että maasturit kestää.
        Siksi aina joku erehtyy ostamaan paljon ajetun maasturin ja sitten kiroaa jatkuvia ja kalliita korjauksia....

        Nämäkin mietteet omasta kokemuksesta. 2 maasturia ollut ja ne on olleet kalleimpia autoja pitää.
        Tavallinen henkilöauto on halpa korjata....


      • ite ostin
        autot aivan susia kirjoitti:

        Ihmetyttää nuo karmeat hintapyynnöt vanhoista autoista.
        Maasturin korjaus ja osat ovat kalliita.
        Korjaukset ostettuina on tosi kalliita. Jos itse pystyy tekemään, eli on oma autokorjaamo ja rajattomasti aikaa, niin korjaus kannattaa?? (harvalla on aikaa ja kehtausta korjata vanhoja maastureita...)

        On kai olemassa luulo (väärä) että maasturit kestää.
        Siksi aina joku erehtyy ostamaan paljon ajetun maasturin ja sitten kiroaa jatkuvia ja kalliita korjauksia....

        Nämäkin mietteet omasta kokemuksesta. 2 maasturia ollut ja ne on olleet kalleimpia autoja pitää.
        Tavallinen henkilöauto on halpa korjata....

        Joo noilla kilometreillä ei kannata ainakaan noin paljoa maksaa, varsinkaan jos huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Tai kannattaa kytätä semmoista johon joku on tehnyt kalliit remontit ja myynyt kun luulee että jotain jäi vielä korjaamatta ja pelkää lisäremonttia, mutta tarkkana kannattaa kyllä olla.
        Toinen vaihtoehto on hakea saksasta vähän ajettu ruosteeton 10000 eurolla sieltä saa tuotua suht hyvän masturin.
        Maasturit kyllä kestää kun ei osta ihan ritsaa esim paje 89-91 intercoolerin saa 2500-5900 jää rahaa jos jotain "remppaakin" tulee. ite ostin syssyllä vastaavan mitt lukema 373 tuhat ja on toiminu ihan ok. Autolla oli tosin huoltohistoria josta näki mitä tehty, vaikka ei se tee autuaaksi ainahan jotain kuluvia osia täytyy vaihtaa starti öljyt suuttimet ym.


      • teettäminen
        ite ostin kirjoitti:

        Joo noilla kilometreillä ei kannata ainakaan noin paljoa maksaa, varsinkaan jos huoltohistoriasta ei mitään tietoa. Tai kannattaa kytätä semmoista johon joku on tehnyt kalliit remontit ja myynyt kun luulee että jotain jäi vielä korjaamatta ja pelkää lisäremonttia, mutta tarkkana kannattaa kyllä olla.
        Toinen vaihtoehto on hakea saksasta vähän ajettu ruosteeton 10000 eurolla sieltä saa tuotua suht hyvän masturin.
        Maasturit kyllä kestää kun ei osta ihan ritsaa esim paje 89-91 intercoolerin saa 2500-5900 jää rahaa jos jotain "remppaakin" tulee. ite ostin syssyllä vastaavan mitt lukema 373 tuhat ja on toiminu ihan ok. Autolla oli tosin huoltohistoria josta näki mitä tehty, vaikka ei se tee autuaaksi ainahan jotain kuluvia osia täytyy vaihtaa starti öljyt suuttimet ym.

        Kyllähän ne kyläsepät halvalla tekee on toki heissäkin todellisia ammattilaisia, kiitos heille, mutta sitten on näitä remonttireiskoja jotten räpellykset sitten saa lisää vahinkoa aikaan ja arvatkaa kuka maksaa, halvasta tulikin kallis.


      • maasturit ongelmallisia
        teettäminen kirjoitti:

        Kyllähän ne kyläsepät halvalla tekee on toki heissäkin todellisia ammattilaisia, kiitos heille, mutta sitten on näitä remonttireiskoja jotten räpellykset sitten saa lisää vahinkoa aikaan ja arvatkaa kuka maksaa, halvasta tulikin kallis.

        On paljon joppareita ja yksityisiä jotka tekee "edullisia" korjausvirityksiä, jotka kestää sen myynnin ajan.
        Pommeja on liikenteessä. On aivan turha luulla, että vanhat autot kestää!
        Maasturien osat, osat dieseleihin ja isoihin bensakoneisiin ja vaihdelaatikkoihin ovat kalliita. Uusia ei ole järkeä ostaa kun vahingon saa siirrettyä seuraavalle. Virityksiä tehdään paljon.
        Ne laukeaa usein ja tuho on kamalaa!
        Varokaa vanhoja maastureita erityisesti.
        Vaara saada mustapekka on suuri.


      • toypa
        puhut kirjoitti:

        vanhasta maasturista, älä osta jos et tosissasi tarvitse, itsellä karmeita kokemuksia "hyvin" pidetystä 350 tuhatta ajetusta maasturista, pari kuukautta kaikki pelaa hyvin mutta sitten alkaa helvetti, kaiken maailman myyntiviritykset alkaa hajota ja rahaa palaa, tässä vähän listaa keulasta taaksepäin, jäähdytin, etuperästä kaikki sisuskalut, venttiilit, suuttimet, kytkin, jarrut täysin uusiksi, ristikkonivelet, kaikki pyöränlaaakerit, iskarit, siinä vasta alkua, korjaamata jäi jakolaatikko, takapään lukko, vaihdelaatikosta kakkonen ja kolmosvaihde, ties mitä vielä olisi tullut vastaan, 15000€ paloi rahaa, onneksi pääsin siitä eroon.

        olipa taas sellanen juttu, huhhuh.
        Jos vähänkään ymmärtää autojen tekniikasta jotain, niin noi mainitsemasi "myyntiviritykset" on aika mahdottomia tehdä noihin luettelemiisi kohteisiin, haluan nähdä sen joka pystyy tekemään jotain kikkailuja esim venttileihin, suuttimiin, ristikoihin, pyöränlaakereihin, iskareihin ym, ym. Toi sun juttus on taas jotain katkeraa itkua, kun itte oot puolisokee puusilmä, etkä huomaa autoissa olevia vikoja ollessasi ostohuumassa, sun tapasille tyypeille pitäis keksii joku hoito ja ainakin estää kirjottelu.


      • viritykset
        toypa kirjoitti:

        olipa taas sellanen juttu, huhhuh.
        Jos vähänkään ymmärtää autojen tekniikasta jotain, niin noi mainitsemasi "myyntiviritykset" on aika mahdottomia tehdä noihin luettelemiisi kohteisiin, haluan nähdä sen joka pystyy tekemään jotain kikkailuja esim venttileihin, suuttimiin, ristikoihin, pyöränlaakereihin, iskareihin ym, ym. Toi sun juttus on taas jotain katkeraa itkua, kun itte oot puolisokee puusilmä, etkä huomaa autoissa olevia vikoja ollessasi ostohuumassa, sun tapasille tyypeille pitäis keksii joku hoito ja ainakin estää kirjottelu.

        noniin puhuu asiaa. Mihinkään laatikoihin kansiin, kytkimiin, sun muihin vempaimiin ei pysty tekemään mitään virityksiä jos ne on loppu niin ei auta muu kuin uusia.
        Vaikka olisi mahdollistakin kuka olis niin tyhmä että kun esim: maasturin tai minkä tahansa auton laatikon irroittaminen on työlästä sekä kallistakin että mikä ääliö viitsis tunkea sinne vielä tunkea purukumivirityksiä?

        Myyntivirityksiä? taas ovat maalipintaan kohdistuvat meikkaukset sekä myös erilaiset hitsaukset alustaan jotka kannattaa tutkia enne ostoa, joku ääliö voi paikata reikiä pelkällä pakkelilla ja maalilla näistä olisin enemmmän huolissani.
        400000 mittarissa? tarkasta auto ajan kanssa huolella ja aja reilu lenkki kokeile että kaikki toimii ja osta pois jos siltä tuntuu!


      • aivan hirvittää
        viritykset kirjoitti:

        noniin puhuu asiaa. Mihinkään laatikoihin kansiin, kytkimiin, sun muihin vempaimiin ei pysty tekemään mitään virityksiä jos ne on loppu niin ei auta muu kuin uusia.
        Vaikka olisi mahdollistakin kuka olis niin tyhmä että kun esim: maasturin tai minkä tahansa auton laatikon irroittaminen on työlästä sekä kallistakin että mikä ääliö viitsis tunkea sinne vielä tunkea purukumivirityksiä?

        Myyntivirityksiä? taas ovat maalipintaan kohdistuvat meikkaukset sekä myös erilaiset hitsaukset alustaan jotka kannattaa tutkia enne ostoa, joku ääliö voi paikata reikiä pelkällä pakkelilla ja maalilla näistä olisin enemmmän huolissani.
        400000 mittarissa? tarkasta auto ajan kanssa huolella ja aja reilu lenkki kokeile että kaikki toimii ja osta pois jos siltä tuntuu!

        Jatkuvasti tuodaan huoltoonnoita virityksiä,,, maajussit niitä kai tekee ? Myyntivirityksiä on täynnä nuo vanhat maasturit. Uuudet osat on niin kalliita ja hankala vaihta...


      • tuskaasi
        toypa kirjoitti:

        olipa taas sellanen juttu, huhhuh.
        Jos vähänkään ymmärtää autojen tekniikasta jotain, niin noi mainitsemasi "myyntiviritykset" on aika mahdottomia tehdä noihin luettelemiisi kohteisiin, haluan nähdä sen joka pystyy tekemään jotain kikkailuja esim venttileihin, suuttimiin, ristikoihin, pyöränlaakereihin, iskareihin ym, ym. Toi sun juttus on taas jotain katkeraa itkua, kun itte oot puolisokee puusilmä, etkä huomaa autoissa olevia vikoja ollessasi ostohuumassa, sun tapasille tyypeille pitäis keksii joku hoito ja ainakin estää kirjottelu.

        kun sait purkaa kiukkuasi.


      • toypa
        toypa kirjoitti:

        olipa taas sellanen juttu, huhhuh.
        Jos vähänkään ymmärtää autojen tekniikasta jotain, niin noi mainitsemasi "myyntiviritykset" on aika mahdottomia tehdä noihin luettelemiisi kohteisiin, haluan nähdä sen joka pystyy tekemään jotain kikkailuja esim venttileihin, suuttimiin, ristikoihin, pyöränlaakereihin, iskareihin ym, ym. Toi sun juttus on taas jotain katkeraa itkua, kun itte oot puolisokee puusilmä, etkä huomaa autoissa olevia vikoja ollessasi ostohuumassa, sun tapasille tyypeille pitäis keksii joku hoito ja ainakin estää kirjottelu.

        tuska kun sait purkaa kiukkuasi.


      • taidat olla satusetä itse

        ompa sattunut sulle huono tuuri. oma land cruiserini on vm.86 ja mittarissa on nyt 530000! olen toinen omistaja ja kyllä se niin on että jos ns.pikkuhuollon tekee, eli öljyt ja suodattimet vaihtaa sopivin (8000km) välein niin siinä jo säästää autoa pirusti ja lisää elinikää pitkälti. jopa minulta se onnistuu itseltä, vaikka olenkin nainen..


      • löedgjöoidwfjgiosdj

        600 tkm ajettu hoojii eikä viimeiseen vuoteen ole vaihdettu kuin öljyt ja pari jarrupalaa...


      • on kuulemma hyvä
        löedgjöoidwfjgiosdj kirjoitti:

        600 tkm ajettu hoojii eikä viimeiseen vuoteen ole vaihdettu kuin öljyt ja pari jarrupalaa...

        Naapuri aina kehuu hj toyotaa, että se on niin hiton hyvä ja kestävä... on ajettukin 500000km.

        Mutta sitä ihmettelen, kun käyn naapurissa, niin aina on mies kyynärpäitä myöten rasvassa ja toyotan kimpussa. Eiköhän se huomaa, että se korjaa sitä kokoajan....
        Meinaan siis, että ei taida olla kovinkaan hyvä auto kun joutuu jatkuvasti korjaamaan.

        Oma henkilöauto kulkee kyllä pienillä huolloilla, öljynvaihdot. 2 vuoden välein yleishuolto.
        Käsiäkään ei tarvitse muuten rasvata.

        Hj toyota lienee siis niin vanhaa tekniikkaa, että aina pitää korjata?


      • on maasturi
        maasturit ongelmallisia kirjoitti:

        On paljon joppareita ja yksityisiä jotka tekee "edullisia" korjausvirityksiä, jotka kestää sen myynnin ajan.
        Pommeja on liikenteessä. On aivan turha luulla, että vanhat autot kestää!
        Maasturien osat, osat dieseleihin ja isoihin bensakoneisiin ja vaihdelaatikkoihin ovat kalliita. Uusia ei ole järkeä ostaa kun vahingon saa siirrettyä seuraavalle. Virityksiä tehdään paljon.
        Ne laukeaa usein ja tuho on kamalaa!
        Varokaa vanhoja maastureita erityisesti.
        Vaara saada mustapekka on suuri.

        Siihen uppoaa rahaa !!!!! ja paljon.

        Katselkaa vaikka vanhojen hintoja,,, ne on alhaisia,,, syyn tiedätte!


      • hjd
        on kuulemma hyvä kirjoitti:

        Naapuri aina kehuu hj toyotaa, että se on niin hiton hyvä ja kestävä... on ajettukin 500000km.

        Mutta sitä ihmettelen, kun käyn naapurissa, niin aina on mies kyynärpäitä myöten rasvassa ja toyotan kimpussa. Eiköhän se huomaa, että se korjaa sitä kokoajan....
        Meinaan siis, että ei taida olla kovinkaan hyvä auto kun joutuu jatkuvasti korjaamaan.

        Oma henkilöauto kulkee kyllä pienillä huolloilla, öljynvaihdot. 2 vuoden välein yleishuolto.
        Käsiäkään ei tarvitse muuten rasvata.

        Hj toyota lienee siis niin vanhaa tekniikkaa, että aina pitää korjata?

        Ei saa mollata naapuria eikä varsinkaa sen vanhaa maasturia, on sen kyydissä kyllä kamala olla kun sen autossa on kamala meteli aivan kuin betonimyllyssä kolisis nyrkin kokoisia kiviä, ovet rämisee, penkit tärisee, hirveä jytinä, säälistä vaan pitää kehua on tämä hyvä auto.


      • tuleva Jeepisti
        maasturit ongelmallisia kirjoitti:

        On paljon joppareita ja yksityisiä jotka tekee "edullisia" korjausvirityksiä, jotka kestää sen myynnin ajan.
        Pommeja on liikenteessä. On aivan turha luulla, että vanhat autot kestää!
        Maasturien osat, osat dieseleihin ja isoihin bensakoneisiin ja vaihdelaatikkoihin ovat kalliita. Uusia ei ole järkeä ostaa kun vahingon saa siirrettyä seuraavalle. Virityksiä tehdään paljon.
        Ne laukeaa usein ja tuho on kamalaa!
        Varokaa vanhoja maastureita erityisesti.
        Vaara saada mustapekka on suuri.

        Kolahti korvaan pahasti osien kalleus ja muut maasturi ongelmat. Joudut nimittäin istumaan Vectraasi hyvin varovasti jos meinaat että se vie sinut töihin aamulla vielä 700tkm ajettuna.
        Ennaltaehkäisevällä huollolla on suurin vaikutus. JA tekniikka puolta on hyvin hankala "meikata myyntikuntoon". Toyotan alustasta löytyy rasvanipat, moottorin öljytilavuus ylimitoitettu, ylimitoiteut vetopyörästöt, kardaanin ristikot ja moottorin materiaalivahvuudet.

        Auto kuin auto jos sitä ei huolleta oikein ja riitävästi, purkaantuu käsiin. Maastoauton (LandCruiser) tekniset ratkaisut antavat aivan toisenlaiset mahdollisuudet toimia pitkään oikein huollettuna kun henkilöauton (vrt. Pajero).

        Toyotan takuu kunnostettu vaihto vaihteisto 850e, murros ~120e, latureita yms osia on käytettynä maa taynnä. Jos lasket murroksen kestoiälle hintaa verrattuna 87 e:n Vectrasi murrokseen, kärsii jo maasturiin tehdä suutinremontinkin.


      • Hj60
        taidat olla satusetä itse kirjoitti:

        ompa sattunut sulle huono tuuri. oma land cruiserini on vm.86 ja mittarissa on nyt 530000! olen toinen omistaja ja kyllä se niin on että jos ns.pikkuhuollon tekee, eli öljyt ja suodattimet vaihtaa sopivin (8000km) välein niin siinä jo säästää autoa pirusti ja lisää elinikää pitkälti. jopa minulta se onnistuu itseltä, vaikka olenkin nainen..

        Itellä on vuoden 81 toyota hj60 ja mittarissa 730 000 kilometriä ja toimii vielä hyvin


    • l-200

      No niin.

      Tulipa sitten luettua tämäkin viestiketju. "Toypa" ja "viritykset kannattaa" kyllä puhuivat enempi asiaa kuin muut vastaajat yhteensä.

      Iso maasturi ostetaan ajoa varten ja autoihin tulee nopeasti isot kilometrilukemat.
      Tämä pitää paikkaansa. Ison maasturin huolto on kallista ja osat maksaa maltaita. Kyllä ja ei, tämä on hieman suhteellista. Itse tekemällä voi jo vuodessa säästää kivan summan rahaa. Toki tämä edellyttää että perustyökalut pysyy auttavasti käsissä ja osaa hieman ajatella itsekkin mitä on tekemässä. Öljynvaihdot, suodattimien vaihdot, myös pa-suotimen vaihto onnistuu ihan matti/maija meikäläiseltäkin ja perustyökaluilla eikä näistä hommista tarvitse maksaa korjaamoille 50€/tunti. Samoin pakoputken vaihto onnnistuu kunhan vain on riittävän järeä tunkki ja koripukit joiden varaan auton saa asetettua. Itsellä on putken vaihto edessä, huomenna (8.2) meinasin takaputken vaihtaa. Uusi väliputki varaosa liikkeestä 84€, vaihtotyö 0€.

      Kyllä, maasturin pito on kalliimpaa kuin tavan vajaavetoisen auton ylläpito, tämä koskee niin polttoaine yms. huoltokuluja, vakuutuksia ja muita maksuja, ja eniten kulut näkyvät vuotuisessa kv verossa joka kyllä on riiston tasolla. Vastavuoroisesti, jos maksaa niin kyllä maistuukin. On se aivan erilaista ajella huonoissa keleissä tai huonoilla teillä isolla ja vakaasti menevällä maasturilla kuin epävarmasti eteenpäin yrittävällä pienellä autolla, ero korostuu etenkin kovissa lumi- ja vesisateissa, lisäplussana on sitten vielä mahdollisuus kunnon 4-vetoon joka varmistaa etenemistä ja tässä ei nyt tarkoiteta citymaastureiden ominaisuuksia vaan aitoa ja oikeaa... tai noh oikasti se on kyllä aitoa 3-vetoisuutta mutta kuitenkin.. :D.

      Jep, sitten auton ostoon kun esipuhe on pidetty. Kestä nyt vielä vähän aikaa.

      Tuon linkin takaa löytyy juttu jonka laitoin eräälle joka kyseli saksan pajeroista. Samat kävin omasta lävitse kun omaani olin ostamassa, tosin minun paje on autuas "suomi-yksilö", suolamarinaadin kera :D. Siinä on jonkun verran yleispätevää juttua auton tutkimisesta, mikään onnelliseksi tekevä raamattu se kuitenkaan ei ole, muuta eipä siinä huuhaatakaan ole.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=585&posting=22000000005566154 , pitkä sepustus tuokin mutta ei viitsi kirjoittaa uusiksi koko litaniaa.

      Vanhan ostossa etenkin kannattaa tutkia, kuten "toypa" sanoi ainakin väljyydet ja kuinka paljon niitä on. Vanha on vanha, joten niissä aina on vähän kulumisen merkkejä.
      Sen sijaan vanhan maasturin ostossa eduksi on jos auto on ollut samalla omistajalla vuosia, tällöin myynnissä oleva auto on ennen myyntiä "ollut itsellä käytössä" joten voi olettaa(huom.olettaa) etä autosta myös on pidetty huolta, tämän kyllä pitäisi näkyä ulospäin jo ensisilmäyksellä ulkonäöstä, pommin erottaa kun vähän katselee.

      Pääpiirteittäin, auto käyntiin ja katselua ja kuuntelua auton ympärillä, huolellinen koeajo jossa kaikki tutkitaan, joka ainoa kohta, ja mukaan kannataa ottaa joku kaveri jolla on jo maasturi ennestään sillä tämä helpottaa asioita kovasti.
      Eipä muuta kuin onnea kaupoille.

      Terveisin.
      L-200

      p.s. maasturin osto ei sitten kasvata pippeliä vaikka kateeliset pikkupojat ja viherpiipertäjät niin luulevatkin, joten älä petä itseäsi tässä asiassa :D.

      • tiivistää

        Lieneekö sinulla l-200 tekemisen pulaa vai miksi noita romaaneita tänne kirjoittelet. Teeppä omat l-200 romaanisivut niin linkittäminen ei vie niin paljon palstatilaa. On näemmä miehellä kova tarve perustella omaa hankintaansa täällä palstoilla ei voi muuta sanoa.

        --------------------------------------

        Sitten kommentti pakoputken vaihtoon:

        Pakoputkea ei pysty vaihtamaan mainitsemillasi työkaluilla, koita vaikka itse !


      • Paljon nähnyt
        tiivistää kirjoitti:

        Lieneekö sinulla l-200 tekemisen pulaa vai miksi noita romaaneita tänne kirjoittelet. Teeppä omat l-200 romaanisivut niin linkittäminen ei vie niin paljon palstatilaa. On näemmä miehellä kova tarve perustella omaa hankintaansa täällä palstoilla ei voi muuta sanoa.

        --------------------------------------

        Sitten kommentti pakoputken vaihtoon:

        Pakoputkea ei pysty vaihtamaan mainitsemillasi työkaluilla, koita vaikka itse !

        Kyllä täällä on todellisia asiantuntioita,taitaa olla city "miehiä" kyllä lähes jokainen normaali aisteilla varustettu ihminen tajuaa koeajolla auton kunnon.Erittäin hyvä on kuntotarkastus,niitä tekee alan yritykset,varsin halpaa korjauskustannuksiin nähden,osta vaan Maasturi,hyvä,et kadu.Hauskaa kevättä.


    • tuleva Jeepisti

      Maasturilla paljon ajaneena, omistaneena ja harrasteena näkisin Mitsun mittarissa olevan liikaa kilometrejä. Vaikka km-lukemat käännettäisiin toistepäin, vieläkin olisin HJ:n kannalla. Nyt ajelen 700tkm ajetulla HJ61:llä ja ihmettelen suuresti pataraudan kestävyyttä. Voimansiirto kuin suoraan kuorma-autosta ja työkoneen maamoottori, litratehot Honda Monkeyn luokkaa niin kai sen silloin huollettuna täytyy kestää. "HJ:n kannella ajaa puoli miljoonaa, alakerralla miljonaan"
      Esim vas. murros on naksuttannu ja paukuttannu viim 250tkm, etuperä huutannu helvetin kovaa samanverran. Etukardaanin takaristikkokin ois pitänny vaihtaa, mutta kun osat on mitoitettu huomattavasti yläkanttiin ni kai nuo kestää vähän aikaa vaikka valittavatkin. =)

      Mitsu on taasen ajolleen huomattavasti parempi, hiljaisempi, mukavampi, polttoaineen kulutuksen oletan olevan samoja luokkia.

      En ole merkki fanaatikko, seuraava on 90-luvun lopun Cherokee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe