Seinäjoki täynnä venäläisiä lääkäreitä

leningradi

Miksi Seinäjoen keskussairaala on tupaten täynnä venäläisiä lääkäreitä? Niitä on jopa kymmenittäin.
Kyllähän isoissa kaupungeissa on ulkolaisia lääkäreitä kymmenistä maista mutta Seinäjoella melkein kaikki ulkomaalaiset on venäläisiä. Miksi juuri näin?

Tutkimus: Maahanmuuttajalääkärien huono kielitaito voi johtaa jopa potilaskuolemiin
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201709182200400886_u0.shtml

19

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäripula

      Taitaa olla niin ettei Seinäjoen keskussairaala saa palkattua suomenkielisiä lääkäreitä.
      Seinäjoen keskussairaalan hoidon taso romahtanut viime vuosien kuluessa. Suomenkielisiä lääkäreitä lähtenyt paljon muihin sairaanhoitopiireihin töihin. Miksiköhän?

      • ex_potilas

        No minua ihmetytti SUURESTI kun olin vuosi sitten TK:n puolella minulle tuli "kertomaan" diagnoosiani joku aasialainen hoitaja (eikä lääkäri) jonka puheesta ymmärsin sanan kaksi hänen lukiessaan papereista.
        Kaverini joka tuolloin oli paikalla kysyi minulta tän hoitajan poistuttua "ymmärsitkö mitä tuo sulle kertoi, mä ymmärsin ainoastaan "sinulla on " sanat" sanoin että en mäkään yhtään enenpää ymmärtänyt.
        Tuli aikalailla levoton olo kun ei saa jumalauta selvällä suomenkielellä tietoonsa mikä on kropassa vialla.
        Sääliksi käy mummoja ja vaareja joille tuollaiset kielitaidottomat käy kertomassa heidän diagnoosinsa.
        "Seinäjoen keskussairaalan hoidon taso romahtanut"
        Tuossa oot täysin oikeassa huomasin tuon kun siirrettiin keskussairaalan puolelle kaksiviikkoa tehtiin kokeita päivittäin eikä lääkärit osanneet selittää mikä on vialla, ja kun saivat selvyyden niin minulle EI kerrottu, nyt vajaan vuoden päästä sain tietää että minulla on sydämmen vajaatoiminta TÄTÄ EI KERROTTU, EIKÄ MYÖSKÄÄN MITÄÄN LÄÄKITYSTÄ SIIHEN SAANUT
        Että on todella "laadukasta" toimintaa.


    • isopepex

      sama ongelma on kokkola,vaasa..lääkärit lähtee etelään

    • Sitäsaamitätilaaa

      Seinäjoen keskussairaalan nimityspolitiikka on johtanut huippuosaajien lähtöön. Tumpelot ovat jääneet ja potilasvahingot lisääntyy..

    • djokjori

      Eikö Seinäjoen keskussairaalaa nimitetty jo vuosdikymmeniä sitten Itikaksi. Tämä on taas tätä "kansanradion" faktaa. Ihan päteviä lääkäreitä nuo venäläiset eikä Seinäjoella potilasvahinkoja ole ollut senn enmpää kuin muissakaan keskussairaalaoissa, ellei nyt oteta lukuun tekonivelien asnnuksia.

    • Minäkin_väitän

      Että venäläiset lääkärit on varmasti suomalaisia parempia mutta jos on kieliongelmia niin se ei ole niin hyvä juttu.

    • Ei.saatananan.saatana

      Venäläiset lääkärit saatavat olla hammaslääkäreitä, patologeja, haudankaivajia koska paperit on helppo väärentää venäjällä. Aikanaan etelä-pohjammaalle tuli virolaisia "lääkäreitä" ja kerran menin poistattamaan tikkejä isosta sormivammasta jotka olivat jääneet haavan sisään. Hoitsu ei uskaltanut kaivaa enempää kun otti niin perekellen kipeää. Kutsui paikalle huonosti suomea puhuvan virolaisen "lääkärin" Otti perkeleen ison ruiskun jossa iso neula ja tökkäsi sen suoraan voimalla sormen päähän ja paineella aine sisään. Aine suihkusi tikkien reijistä kuin puhki ammutusta vesiämäristä. Meinasin pyörtyä ja kirosin ja olin myös lyödä terveellä kädellä puoskari otsaan ja karjasin että mitä vittua. Hoitajan ilme oli myös melko kauhunsekainen ja mumisi jotain anteeksi pyydellen kun ukko lähti siitä melko äkkiä. Että tällaisia ammattilaisia

    • Apinana

      Se on tärkeintä että osataan ruotsia..

    • Weteraaani

      Ryssän kanssa en tee yhteistyötä

    • pioyufgiho

      Ja, vasinkin kun puhutaan nk. EPIKRIISIISSÄ sellasia asioita , jotka eivät pidä yhtään paikkansa jne... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?

      • Anonyymi

        Pyydä oikaisemaan ne.


    • Näppärästi

      Lapsen kanssa käytiin murtuman takia päivystyksessä. Lääkäri ei osannut puhua suomea, käänsi vain tietokoneen ruudun nähtäville, siellä diagnoosi ja hoito-ohje käännettynä "suomeksi". Vakuuttavaa? Turvallista? Suomi 2017

    • KauniitaVenäläisiä

      Vau! Onko siellä myös vaaleita kauniita venäläisiä lääkäreitä? Venäläiset naiset ovat maailman kauneimpia naisia! Täytyypä heti tekeytyä tekosairaaksi;)

    • Anonyymi

      Suomalaiset ei halua Seinäjoelle. Lomautusten jälkeen ei venäläisetkään.

    • Anonyymi

      Te puupäät ette ole kuulleet että Suomessa on lääkäripula?

      • Anonyymi

        Lääkäreitä on enemmän kuin koskaan, mutta jos meidän viisaat johtajat lomauttaa ne niin lopputulos on tämä.


    • Anonyymi

      Lääkäripulan suurin syy Lääkäriliitto

      • Anonyymi

        Näinhän se on, edunvalvontaa, ansiot pysyy korkealla.


    • Anonyymi

      toivottavasti opettelee suomea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe