Sukupuolitaudeista hiv, kuppa, hepatiitit, tippuri ja sankkeri ovat tartuntatauteja, jotka rekisteröidään lääkärillä käydessä rekistereihin. Näitä sairastavalla on velvollisuus lääkärillä käydessään kertoa mahdollisesti altistuneiden henkilöiden nimet.
Kannattaa käyttää kondomia, niin voi välttyä siltä, että tauti ei tartu toisiin tai itse saa tautia. Henkilö, joka tietää sairastavansa jotain näistä taudeista ja silti harrastaa seksiä kertomatta taudeista kumppanille, on täysin vastuuton. Kannattaa käräyttää näiden henkilöiden nimet lääkärille ja poliisille. Mielenterveystoimisto saattaa ottaa sitten jossain vaiheessa näihin henkilöihin, koska tauteja levittävät vain mieleltään sairaat tapaukset. Syynä voi olla seksiriippuvuus tai halu kostaa; molemmat hoitoa vaativia sairauksia.
Käyttäkää kondomia -paljastakaa levittäjien nimet
omamielipide
0
119
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.732328Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt361912- 1001201
- 47965
- 91892
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26837- 29700
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,146692- 41685
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56598