Nykyään ihmiset makaa katsoessaan tv:tä

ainaainaaina

Ennenvanhaan edes katsottiin istualtaan.
nykyään perheissä on monta sohvaa että saa maata olkkkarissakin, ei jakseta istuma-asennossa olla.

26

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EtköTiedäVai

      istuminen on vaarallista

    • ö-Öö

      Hanki kuntopyörä

      Poljet sitten sitä, kun katot telkkaria. Vie vähemmän tilaa, kuin sohva. Ja halvempi ostaakkin, jos käy noin kateeksi ihmiset, joila varaa omaan sohvaan.

      =DW=

      • New-age

        Leikittelin ajatuksella: ei sohvaa, ei nojatuoleja, ei pöytiä olkkarissa, vaan pelkkiä kuntopyöriä.
        Kutsun vieraita ja jokainen voi valita oman pyöränsä, pienet säädöt ensin.
        Siinä sitten poljettaisiin ja jotain musakia taustalle. Jepjep.


      • SuosittelenMiel

        Mikset ostaisi myös soutulaitteita, tarjoaa luultavasti mahdollisuuden monipuolisempaan liikuntaan.


      • New-age

        Aivan. Mutta pitäisi olla jokin kirkkovenemallinen vehje. Ja tv pitäisi hilata katonrajaan. Niskat nurin. Kirkkovenemallissa pitäisi miettiä tuo renkutuksen kauhuskenario meloista, airoista ja satuttavista sattumuksista. Miten minimoida potentiaaliset tuhot, ettei mene potentiaalit.


    • levottomat.jalat

      Meillä on kyllä olohuoneessa vaan seisomapaikkoja. Niin kauan katellaan illalla telkkua kunnes jalat väsyy.

    • En näköjään sitten ole oikein nykyaikainen, en pysy ajan virtauksissa mukana.

      Sen minkä telkkaria katson ja se on tosi vähän, niin tuossa minä istun pikkusohvalla tai nojatuolissa.
      Muistan kyllä senkin ajan, kun teki mieli löhötä sohvalla jalat selkänojalla. Se oli silloin, kun vielä kävin töissä ja olin ollut puolikin vuorokautta yhteen soittoon jalkojen päällä.

    • pylykerö

      Kun on vain yksi sohva, toinen voi maata, toinen istuu nojatuolissa. Tänään kuuntelen luontoradiota radiosta, voi olla miten vain. Tässä teille linkki luontoaiheesta:

      https://yle.fi/uutiset/3-9841388

    • Minulla on työn-teon lopettamisessa lahjaksi saamani ammattilaisen työ-tuoli.
      Saman-lainen kuin työssänikin oli.
      Se on kohta 8v. ja edelleen huippu-kunnossa.
      Siinä on lievän löhöämisen salliva selkä-noja.
      Kaiken-laista muutakin säätöä siinä on.
      Keinuukin tuolini.
      Olen tarkkana siitä että istuessani jalka-pohjani koskettavat lattiaa tukevasti ja tasaisesti.
      Se antaa ryhdikkään olemuksen myös kävellessä.
      Kävin kerran kyllä istuilemassa ns.johtajan-tuoleissa.
      Sellaisissa joissa on myös pää-tuki.
      Melkein sorruin.
      Vaan enpä vielä.
      Ehkäpä sitten, jos minusta tulee Stephen Hawking.
      -
      Muistattehan että minulla on tieto-koneellani viihde-keskukseni.
      Tarvittaessa nukun tai torkun sängylläni.
      Siitä ei näe telkkaria(kaan).

      H.

    • Minä kuulun niihin jotka makaavat katsoessaan telkkaria, joka huoneessa on telkkari, samoin mökillä, jopa saunakamarissa.
      Olohuone kylillä on melkein käyttämätön kuljen sen läpi parvekkeelle, siellä on telkkarikin vanha, makuuhuoneessani on iso näyttö. Keittiön telkkarin avaan aamuisin jos muistan.
      Poljen iltaisin kuntopyörää noin puoli tuntia ja katson samalla telkkaria.
      En silti katso normaalia enempää telkkua vaikka niin voisi luulla. Esim, saunakamarin toosa on pieni ja kestävä, varmaan ensimmäisiä väritelkkareita, kohta antiikkia, kestää pakkasta ja höyryä.
      Vävy osti ison tv.n makuuhuoneeseeni, mökillekin sain uudemman lahjaksi.

      • ö-Öö

        Vähän sivuun.

        Mulla oli aikoinaan duunikaveri, joka oli höpsähtänyt elektroniikkaan. Sillä oli vhs, beta, kaikenlaiset äänentoistolaitteet jne. Siihen aikaan oli jo tietsikoita, niiten päälle se ei tajunnut. Eikä oikein ollut kännyköitäkään. Mutta sillä oli kolme lankapuhelinkonetta. Olkkarissa, makkarissa ja vessassa. Jäi vähän epäselväksi, miks se tahtoi puhua puhelimessa vessasta.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Vähän sivuun.

        Mulla oli aikoinaan duunikaveri, joka oli höpsähtänyt elektroniikkaan. Sillä oli vhs, beta, kaikenlaiset äänentoistolaitteet jne. Siihen aikaan oli jo tietsikoita, niiten päälle se ei tajunnut. Eikä oikein ollut kännyköitäkään. Mutta sillä oli kolme lankapuhelinkonetta. Olkkarissa, makkarissa ja vessassa. Jäi vähän epäselväksi, miks se tahtoi puhua puhelimessa vessasta.

        =DW=

        WC on ilman telkkaria, hyvä että kerroit :D
        Mulla tämä kaveri on kova katselemaa telkkaria, sehän niitä asentelee joka paikkaan, pitää huomauttaa että vielä on puutteita.
        Hänelläkin tietokone menee telkkarin edelle.


      • ö-Öö
        mielikki.mummo kirjoitti:

        WC on ilman telkkaria, hyvä että kerroit :D
        Mulla tämä kaveri on kova katselemaa telkkaria, sehän niitä asentelee joka paikkaan, pitää huomauttaa että vielä on puutteita.
        Hänelläkin tietokone menee telkkarin edelle.

        Lisää sivuun

        Pitkään suunnitellut saunaremonttia. Suunniteltu on, joku vaan toteuttaisi. Ei mitään erikoisempaa, mutta kaiutinjärjestelmän ajattelin laittaa. Saunassa ois mukava kuunnella musaa.

        Joskus nähnyt kuvia saunoista, joissa telkkari ja jääkaappi. Telkkarista en nyt tiedä, mutta oikeastaan jääkaappi ehkä ok, kylmät pisset lauteilta. Mä en välitä juoda kaljaa saunassa, ei ois käyttöä.

        Joop, laita telkkari saunaan, sitten ois asunto jo aika hyvin varusteltu siltä osin.

        =DW=


    • Kotona istun koivet jalkatuolilla.
      Sen mitä täällä mökillä katson, makaan tai olen sängyllä puoli-istuvassa asennossa.
      Kotona pidän yhtä TVtä, kun ei ole muita katsojia, kun minä.
      Täällä mökillä on 2 vanhassa mökissä, 1 uudessa mökissä ja 1 pikkumökissä.
      Mitä saunaan tulee, minun mielestäni se on rauhoittumisen paikka.
      En ikinä veisi sinne telkkareita enkä mitään muitakaan vempaimia.

      • 1eero

        En minäkän kesällä juuri katso, kaupungissa on tv aina auki ettei ihan hijaista, pitkällään ilman muuta enimmäseen makuuhuoneessa moottorisänky oikeessa kulmassa vähänkuin istuma asennossa, huonossa tuolissa alkaa selkää kivuloimaan.


      • 1eero kirjoitti:

        En minäkän kesällä juuri katso, kaupungissa on tv aina auki ettei ihan hijaista, pitkällään ilman muuta enimmäseen makuuhuoneessa moottorisänky oikeessa kulmassa vähänkuin istuma asennossa, huonossa tuolissa alkaa selkää kivuloimaan.

        1eero
        Kerro minulle, mitä eroa on moottorisängyllä ja sähkösängyllä?


      • 1eero
        yksilesken kirjoitti:

        1eero
        Kerro minulle, mitä eroa on moottorisängyllä ja sähkösängyllä?

        Sähköllä moottori sänky toimii, muuten hyvä mutta olisi saanut olla 120 cm leveä nyt vain 90 cm, olisi kiva semmonen jossa olisi pyörät alla vois ajella makkarin ja keittiö väliä jääkaapilla ja takaisin vai mitä.


      • 1eero kirjoitti:

        Sähköllä moottori sänky toimii, muuten hyvä mutta olisi saanut olla 120 cm leveä nyt vain 90 cm, olisi kiva semmonen jossa olisi pyörät alla vois ajella makkarin ja keittiö väliä jääkaapilla ja takaisin vai mitä.

        1eero
        Nosta jääkaappi makkariin .


      • 1eero
        yksilesken kirjoitti:

        1eero
        Nosta jääkaappi makkariin .

        Niinkai :)
        Mielikuvitus, eise oo pahasta ?


    • Mihin väitteesi perustuu, monenko ihmisen tiedät katsovan telkkaria makuultaan?

      Minä en katso edes istualtani. Tai no, juuri tuota mustaa hökötystä tuli vilkaistua ja samalla mietittyä, että joutaisi pois koko toosa.

    • Tuohanviiniä

      Ei ole ollut telkkaria ainakaan noin kymmeneen vuoteen, mieluummin vaikka luen kirjoja. Mutta tuosta makuulla tekemisestä sen verran, että noin 2000 vuotta sitten Rooman valtakunnassa tiedetään jopa ruokaillun makuuasennossa. Näin meneteltiin erityisesti ns. paremmissa piireissä orjapalvelijoiden huolehtiessa tarjoiluista.

    • Mekanismituoli jonka saa lähes selälleen. Muuten hyvä mut niin mukava et tahtoo nukhtaa siihen kesken ohjelman.

      • Kokeiles

        Tikut luomien väliin auttaa.


      • Kokeiles kirjoitti:

        Tikut luomien väliin auttaa.

        En pidä tikuista silmissä. Jos nukun niin sitten on unen puute ja nukun :).


    • hmpff

      On muuten totta. Meillä on olkkarissa kolme sohvaa, mulla tapana sanoa että on kolme istumapaikkaa.

      Luulisi olevan jaloille hyvää kun päivän päätteeksi nostaa ylös? Siitä kun saa vielä kissan tai koiran syliin, verenpaine hyrisee hiljaista modea. Niin hiljaa että taju menee kankaalle.

      • Eskolaer

        WWLuulisi olevan jaloille hyvää kun päivän päätteeksi nostaa ylös? WWW

        ennen tätä mahdotonta sohvapuumia jalat nostettiin olkkarin pöydän reunalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe