Suomen paras räppäri?

paska2341421421521

Altis.

Kyseinen henkilö on mielestäni taitavin räppäri suomessa.
Biiseistä löytyy sanomaa, hyvä flow ja hyvät riimit.
Altis on voittanut suomen mestaruuden ( rapsm ) 2 kertaa.
Todella hyvä heittämään freestyleä.

Tämän listan mukaan kirjoittaa suomen toisiksi pisimmät riimit.
https://blogs.aalto.fi/mining4meaning/2014/08/25/rap_algoritmi/

Sit ihmettelen miks jengi hypettää jotain cheekkiä:
https://youtu.be/gpPHbEleRZw?t=13s

Tuntuu oudolta että Suomen kuuluisimmat räppärit kirjottaa huonommin riimejä.
Harva osaa freestylettää. Ketää ei käy battleis.
Mun mielest noi on iso osa rap kulttuuria.

En nyt halua alottaa riitaa tai dissata ketää.
Mut tuntuu et taitavimmat räppärit ei soi radiossa.
Miksi?

Jos haluutte kuunnella altista täs on pari biisiä:
https://www.youtube.com/watch?v=A2wRLjc4Xps
https://www.youtube.com/watch?v=sSuNu0SO3fA
https://www.youtube.com/watch?v=y8LPK37NAkI
https://www.youtube.com/watch?v=0G8Csh8vzNc

40

7109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu jos freestylestä puhutaan niin varmasti Altis, Kajo, Solonen ja Ruudolf parhaita tässä. Lyriikoitten kirjoittaminen kuitenkin eroaa suht paljon freestylestä ja on tavallaan ihan eri laji vaikka samaa rapkulttuuria kyllä on. Jos kuitenkin katsotaan teknisiä taitoja biiseissä niin cheekkihän on selvästi suomen parhaimpia. Tuplariimejä jokainen biisi täynnä ilman että sanoituksesta ei saisi selvää toisin kuin monella ei niin tunnetulla räppärillä. Mielestäni on ihan paikkansa ansainnut ykkösräppärinä. Altiksellakin ihan kovia biisejä mutta tuollaiset satanismityyliset biisit ei ainakaan muhun niin vetoa.

      • rwrwr

        Altis on kyllä huomattavasti teknisempi kuin cheek. Altiksen biisit sisältää pelkästään tupla/triplariimejä. Ymmärrän kyllä että Altiksen tyyli ei sovi kaikille. Mutta lyyrisesti suomen parhaita helposti.


      • rwrwr kirjoitti:

        Altis on kyllä huomattavasti teknisempi kuin cheek. Altiksen biisit sisältää pelkästään tupla/triplariimejä. Ymmärrän kyllä että Altiksen tyyli ei sovi kaikille. Mutta lyyrisesti suomen parhaita helposti.

        Niin riippuu miten musiikkia nyt lähdetään tulkitsemaan. Kyllä altista on tullut paljon myös kuunneltua ja onhan mies todella taitava. Jos mitataan vain riimittelyä niin enemmän riimejä löytyy kuin vaikka cheekiltä. Parhaat riimittelyt kuitenkin koko Suomesta löytyvät omasta mielestäni skandaalilta. Riimittely kuitenkin sinänsä on vain yksi räpin arvosteluperuste ja jos vain riimeihin kiinitetään huomio niin moni muu tärkeä elementti jää pois kuvioista. Esim snäfällä on semipaskat riimit mutta biisit kuulostaa hyvältä sama Jvgeen kanssa. Träpissä varsinkin riimittelyllä ei sinänsä ole läheskään niin paljon merkitystä kuin perinteisessä räpissä :)


    • YksiYleisöstä

      Kun menen viihteelle, niin haluan viihtyä :) Cheek luo esityksellään tunnelman, jossa on energisoiva olo. Täysi vastine pääsylipun hinnalle. Saa mitä tilaa.

    • qqqqqqqq3113

      Altiksen riimikerroin 1.427
      Cheekin riimikerroin 1.193

      • Skandaalilla 1.429 eli paras
        Riimikerroin edelleenkin kuitenkin paska vertailukode ja jos ihmetellään miksi altis ei hyvistä riimeistä huolimatta viihdytä hirveän montaa syy on sisällössä:

        mun kellarissa istuu riveis pikku skidei nippusiteis
        mä soitan ripiitil mun biisei
        isken niitin niitten kiveksiin ja puen ne sirkusfriikeiks
        Mä vihaan varakkaita siinä missä kitupiikkei ja huorii mitä pitäs repii letist niiku piffei
        Hip hei

        Että joo onhan se helpompi riimitellä kun sisältöä ei suodateta ollenkaan niin voi heittää käytännössä ihan mitä vaan. Toki taitava räppäri altis on en sitä kiellä


      • hhhhhhhhhhhhhhhhhhsafs

        Jos verrataan Altista ja Cheekkiä:

        Altis voittaa battleis
        Altis voittaa freestyles
        Altis voittaa riimikertoimessa

        Altiksen tyyli on vain sellainen että kaikki ihmiset eivät pysty kuuntelemaan hänen biisejä. Cheekkiä kuunteilijoista enemmistä on pissiksiä.

        2 räppäriä, eri tyylit.
        Mun mielestä Altis on taitavempi.


      • hhhhhhhhhhhhhhhhhhsafs kirjoitti:

        Jos verrataan Altista ja Cheekkiä:

        Altis voittaa battleis
        Altis voittaa freestyles
        Altis voittaa riimikertoimessa

        Altiksen tyyli on vain sellainen että kaikki ihmiset eivät pysty kuuntelemaan hänen biisejä. Cheekkiä kuunteilijoista enemmistä on pissiksiä.

        2 räppäriä, eri tyylit.
        Mun mielestä Altis on taitavempi.

        Huono vertailu koska Cheek ei batlaa, eikä ole freestailaaja. Ja niin, edelleenkin riimikerroin on myös paska vertailukohde. Mutta jos kerran sinua kiinnostaa lähinnä tuplatriplahyperriimi leikittely niin hienoa! Nauti siitä! En ymmärrä tuota pissis kommenttiasikaan. Teet näköjään musavalintasi massan mukana ja kun kerran kylän "aitopäät" kuuntelevat altista on se nyt in! Miten se kuulijakunta vaikuttaa siihen onko musiikki hyvää??


      • cccccccccccccc

        Tää on ihan selkeä mielipide kysymys, että kumpi on parempi. Altis ja Cheek tekee täysin erilaisia biisejä. Ei voi sanoa kumpi tekee parempaa musaa. Se voidaan sanoa että Altis on teknisempi, parempi heittämään freestyleä ja paremi bätlääjä, koska ne ovat faktoja.

        Minun miestäni hyvä "räp artisti" osaa heittää freestyleä, olla tekninen jne. Et jos mun pitäs päättää kumpi on "parempi/lahjaakkaampi" artisti niin sanoisin Altis.


    • Räp-kuuntelijamestari

      "Altiksen tyyli on vain sellainen että kaikki ihmiset eivät pysty kuuntelemaan hänen biisejä."

      Hmm, mielenkiintoni on herännyt. Jos Spotifysta löytyy niin täytyy tänään illalla kuunnella Altista ja antaa tänne sitten mielipide. Itse olen kuuntelijan roolissa räpin raskaansarjalainen 20 vuoden kokemuksella, eli minun mielipide on painava.

      Palaan asiaan todennäköisesti huomenna.

    • Räp-kuuntelijamestari

      Olen hyvin pettynyt. Luulin että tän kehun ja meuhkaamisen jälkeen yllättyisin positiivisesti. Mutta ei, Altis on ihan ala-arvoinen mc. En ala sen enempää analysoimaan, sanon vain että Altis on huono.

      • eeeeeeeeeexddxdd

        Suosittelen kattomaan youtubesta Altiksen battlejä/biisejä.
        Suomen parhammistoo freestylessä ( ainakin oli ).


    • kaapeli12

      PASKAA! melusaastetta öliseviä mölyapinoita.

    • Hardrockonpoikaa

      Kaikki räppärit pitäisi polkea suohon ei kai niitä kukaan jaksa kuunnella selvinpäin lopetin
      kotimaisen musiikin kuuntelun kun Kirka lopetti kunnon rokin esittämisen. Räppärin ei tar-
      vitse omata sävelkorvaa eikä lauluääntä joten nämä runolaulajat kuuluvat Väinämöisen ai-
      kakaudelle.

      • no mitäs vittua tämä nyt on


    • OGrap

      Eiköhän se gettomasa ole ainoa räppäri mitä nykyään voi enää räppäriksi kutsua, siis Suomessa. Asa on myös ihan varteen otettava tekkijä.

    • Huugouuno

      Kyllä se on Huge l paras. Lyyrisesti ja flowssa myös.

    • Näin1

      Rakennusmessuilla näin hyvän rapparin.

    • McRontti
    • Anonyymi

      Toi sun altis on täyttä paskaa :)
      Btw toi linnanjuhla räppi oli täysin hatusta vedettyä.. jos meet kuuntelee suomiräpin sm kisoi ni ei se hirvee hyvältä kuulosha

    • Anonyymi

      suomi räpistä en tiä mutta ulkomailta EMINEM
      eli marshal mathers myös Slim shady

      • No eiköhän jokainen eminemin tiedä :D
        Omasta mielestä Tupac lahjakkaampi räppäri ja muutenkin pidän 80-90 luvun old school räppiä parempana.


    • Anonyymi

      Suomen ensinmäinen ja vieläkin paras räppäri on Veikko Lavi

    • Anonyymi

      Steen1 on aika hyvä

    • Anonyymi

      Gettomasa on paras

    • Anonyymi

      Tietääks joku miten riimikerroin lasketaan niinku tollee ite?

    • Anonyymi

      Mc Nikke T

    • Anonyymi

      🤮😖

    • Anonyymi

      Altis on ja Atte aka mkdmsk parhaimmistoa, gettomasa oli hyvä, mutta meni tuohon mainstreami paskaa rahan perässä. JA TIETENKIN PARAS ON HALLU aka yunghvllu!!! Kohta iskee niin paljon bängeriö, että kaikilla alkaa pää nytkyttämään 😅😎🙏🙏 Listen to Kontrollii (Prod. by ProdJiji) by yunghvllu on #SoundCloud
      https://on.soundcloud.com/J58d3

      KAIKKI LAITTAKAA KUUNTELUUN NIIN HUOMAATTE! Ja kertokaa mielipide ja auttakaa todella osaavaa artistia julkaisemaan oma eka levy kauppoihi. 🙏ja tämä on vaik yksi kasa hyvistä ja uudet biisit ei tule ikinä lloooumaan, peace out. 😁🙏🙏🙏

      • Anonyymi

        Oli kyllä kuunneltavaa musaa! Prkl vähä liian vähän biisejä vain :(


    • Anonyymi

      Asiaa puhut! Mutta täälä yksi todella hyvä räppäri. LAITTAKAA KUUMTELUUN JA KERTOKAA MIELIPITEENNE! peace out 🙏😁😎🤘🤘yunghvlluListen to Kontrollii (Prod. by ProdJiji) by yunghvllu on #SoundCloud
      https://on.soundcloud.com/akpDw kuunnelkaa ! 😁

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Täyssontaa. Eniten kuolleita, tapettuja kuin missään muussa. Suurin osa vetää kamaa ja jos ei tapeta kuolee niihin.

    • Anonyymi

      Oko nää oo jotain vanhoja säälittäviä gubbeja niinkuin gettomasa?. Taidot ja äly ei riitä muuhun kuin apinan lailla sönköttämiseen. Joku tissiposki amisviiksi tuohon ilmaantui ku googlasin. Tuon ainoa bättle on taistelu jälkeenjääneisyyttä vastaan. Se hävisi.

    • Anonyymi

      Mun mielestä pimpom on snadisti pliis.möhkotti masi klaapas iisisti.

    • Anonyymi

      🐿💩

    • Anonyymi

      Äiti sano et mun riimit ja friistyle parempia ku attiksel, ja että mä saan tyttöystävän ja attiksella vaan turkkilainen miesystävä. Hahahaa!

    • Anonyymi

      🫡👉🐕💩😄

    • Anonyymi

      Parhaat suomalaiset räppärit= 1.Draama-helmi 2.Aivovuoto

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe