Vapaa aihe monenlaisille asioille

joskiinnostaa

Mahdoitteko muinoin kirjoitella Iltiksen palstalla? Minä olin jonkin aikaa. Siellä oli erityisen hyvin Moden hommiin sopiva henkilö, Tomi. Hänellä oli taito tulla toimeen erilaisten kirjoittajien kanssa. Palsta oli tasoltaan parempi kuin tämä.
Jospa yrittäisimme puhua erilaisista asioista, silloin jotkut tylsät eivät pääse haukkumaan aihetta. Tekeytymällä älykkääksi nämä mollaavat aihetta joka ei heitä kiinnosta. Tämä ei ole fiksun ihmisen merkki.

Mitä harrastuksia Teillä on ?

31

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emme mahtaneet.
      Kysypä vaikka näin:
      Mahtoiko kukaan teistä...
      Tuo tapa on jotenkin aikuisenpi.

H.

• Heikunkeikku

En ole kirjoitellut muualla, kuin 50 ja täällä 60 palstoilla.
      Jos jollekin tulee muistuma, että olisi nähnyt nimimerkkini runopalstalla, niin hän omaa
      oikean muistuman.
      MUTTA asia on niin, että en ole koskaan mennyt itse runopalstalle, VAAN arvoisa sheriffi 50 palstalta siirsi omin päin "tosta noin vaan"-systeemillä kirjoituksiani toiseen paikkaan.
      Todella väärin tehty.
      Kukin menköön Itse niille palstoille, joille itse tahtoo. Itse.

Noh, se tuosta asiasta. Onhan siitä jo aikaa.

Nuorena otettu harrastus muuttui vuosien varrella ammatiksi.
      Eli voisin melkein sanoa, että harrastan opetusta. Ei se ainakaan mikään inhottavan raskas työ ole.
      Melkein voisin sanoa, että oho tulinpahan valinneeksi makeen työn.

Harrastan muutakin. Vaan en tahdo kaikkia täällä kertoa. Paljon kerron, vaan ihan kaikkia en.

• Heikunkeikku

Tahdon lisätä:

Miten tympeesti kirjotin tuon, että ihan kaikkia en kerro.
        Tuli tunne, kuin olisin kirjoittanut, että Läl-läl-läääää en kerro en en.
        Ei ollut tarkoitus tuolla tavalla sanoja veistää.

Ne kirjat kun ovat lähellä sydäntäni, niin voisin sen tällätä yhdeksi harrastukseksi.
        Kirjojen imeminen silmillä on sopiva harrastus minulle.

• New-age

Joskus ole kommentoinut päivänpolttaviin. Mutta tuossa lehdessä, mihin kirjoitin on sensuuri. Ei ihan sananvapaus toteudu. Selittynee taustalla tai omistuksella. En edes kirjoita räävisti, joten se siitä. Näytti, että samansuuntaiset tekstit hyväksyttiin. Höttöön, jos osallistuu, menee perille. Joten tästä voi jotain päätellä. Olen saanut peukkuja, joten samankaltaisesti ajattelevia on. Mielenkiintoista testata, suosittelen.

• joskiinnostaa

Minut pantiin hetkeksi sulkuun tämän viestin vuoksi. Saa nähdä nyt miten käy. Loukkasin kai sivustoa liikaa aloituksellani.
      Minäkin opiskelin aikoinaan monenmoista kansalaisopiston ja AYynkin kautta. Olin myös käsillä tekemistä harrasteissa. En nyt enää kun pitäisi lähteä kauemmas. Kaikenlaista tavaraa on liikaakin .
      Nykyisin käyn harvemmin kirjastossa, tilaan itselle jos jokin kiinnostaa. Jos en erityisesti välittänyt jostain, lahjoitan kirjastolle tai kiertoon.
      Ennen en lukenut ollenkaan Remeksen kirjoja, dekkareita yleensäkkään en. Nyt jostain syystä luen Ilkka Remeksen uusimpia. Tilasin tämän uusimman juuri. Johtuneeko tästä ajasta, tiedä häntä.

En pysty peukuttamaan kun en ole kirjautunut.

• En ole mahtanut Iltiksen palstalla kirjoitella.

Olen muutamana päivänä harrastanut perunamaan kuokkimista, selkä kipeytyi, housut repeytyivät lisää, mutta nyt ollaan loppusuoralla.

Kirjan otin käteeni, kun kahvimukin ääreen istahdin.

• ethän-vaan-paikannut

Antaisitko tarkemman kuvauksen housujeni repeytymisestä, mistä kohtaa?
        Se loisi piristettä palstan ilmapiirille ja miesten mielikuvituksille voida lentää.

• ethän-vaan-paikannut kirjoitti:

Antaisitko tarkemman kuvauksen housujeni repeytymisestä, mistä kohtaa?
        Se loisi piristettä palstan ilmapiirille ja miesten mielikuvituksille voida lentää.

Sinun housujesi? En tiedä siitä mitään, kerro itse ja lennätä mielikuvituksia.
        Minun työhousujeni lahje jäi kiinni piikkilankaan, melko resuiset olivat jo ennestään.

• Ancelina kirjoitti:

Sinun housujesi? En tiedä siitä mitään, kerro itse ja lennätä mielikuvituksia.
        Minun työhousujeni lahje jäi kiinni piikkilankaan, melko resuiset olivat jo ennestään.

Nyt tuli kyllä isot naurut. Päivän paras.
        Liekö hällä s:n sijaan tullut ännä.

• eppu2 kirjoitti:

Nyt tuli kyllä isot naurut. Päivän paras.
        Liekö hällä s:n sijaan tullut ännä.

Täällä on otettava kaikki kirjoitukset sanatarkasti, ettei tule väärinkäsityksiä.

• ethän-vaan-paikannut

Yritin puhua housuistasi, mutta ne vaihtuivat omiini (joita käytän vain ehjinä ja puhtaina, myös remontoidessa. )
        Olen pahoillani kirjainvirheestäni, ja eipä minua kiinnosta enää sinunkaan housut kun ne repesivät vaan lahkeen reunasta. Ei edes Hunkz tule puuttumaan asiaan.

• ethän-vaan-paikannut kirjoitti:

Yritin puhua housuistasi, mutta ne vaihtuivat omiini (joita käytän vain ehjinä ja puhtaina, myös remontoidessa. )
        Olen pahoillani kirjainvirheestäni, ja eipä minua kiinnosta enää sinunkaan housut kun ne repesivät vaan lahkeen reunasta. Ei edes Hunkz tule puuttumaan asiaan.

Ymmärsin hyvin mitä tarkoitit, tuota tarvitse pahoitella.
        Eipä ketään miehiä housujeni repeytyminen kiinnostanut, ellet sinä ole mies.
        Perunamaalla housut väkisin multaantuvat, pesen säännöllisesti myös työvaatteeni.
        Hunkszia varmaan enemmän kiinnostaa omat housunsa.

• Ei montaa vuotta ole tämä vehje mulla edes ollut. Ihan jonkun kerran olen jossain muualla kommentoinut . Kun sattumalta löysin tämän palstan se alkoi kiinnostaa, koska oli ikäisistäni kyse.
      Tosin, kun aloin kommentoida, heti hyökättiin kimppuun. (nykyään, kun olen vuosien myötä eri kirjoittajien tyyleihin tutustunut, tiedän kyllä mistä ilkeilyt tulivat)
      Mutta, kun aihe on vapaa, niin näin, kun vielä mökillä olen, olen ulkona paljon, niin ainakin täällä eilen kurkien muutto alkoi. Samoin tänään monta auraa meni. Se saa aina mieleni hetkeksi haikeaksi.
      Järvellekin lähdin, no 1,2kg hauki uistimeeni tarttui.
      Lämmittelin ensin alamökkiä, kun viikonlopuksi porukkaa tulossa. Kissaystäväni koko ajan mukana ja kun olin järvellä rannalla odotteli ja yhdessä taas tultiin ylös.

• Olen huomannut täällä aina silloin tällöin joittenkin valittavan kimppuun hyökkäämisestä ja ilkeilyistä.
        Mikähän siinä on, että minun kimppuuni ei olla koskaan hyökätty, eikä minulle ole ilkeilty?
        Onko minua huomattukaan täällä?

• kalled
        Tellukka kirjoitti:

Olen huomannut täällä aina silloin tällöin joittenkin valittavan kimppuun hyökkäämisestä ja ilkeilyistä.
        Mikähän siinä on, että minun kimppuuni ei olla koskaan hyökätty, eikä minulle ole ilkeilty?
        Onko minua huomattukaan täällä?

On mami toki huomattu kuin myös kohtalolle katkeroituminen, joistakin se tekee marttyyreitä, toisista kivettyneitä.

• kalled kirjoitti:

On mami toki huomattu kuin myös kohtalolle katkeroituminen, joistakin se tekee marttyyreitä, toisista kivettyneitä.

Sitten joillakin on tarkempi huomiokyky kuin minulla.
        En ole täällä huomannut niitäkään kohtalolle katkeroituneita. Minkälainen kohtalo sinulla, hyvänen aika, on ollut?

• kalled
        Tellukka kirjoitti:

Sitten joillakin on tarkempi huomiokyky kuin minulla.
        En ole täällä huomannut niitäkään kohtalolle katkeroituneita. Minkälainen kohtalo sinulla, hyvänen aika, on ollut?

Keskustellaan nyt vaan Sinusta, kun kerta siitä valitit, ettei ole täällä huomioitu ja aihepiiri vaikuttaa kuitenkin kiinnostavan.

• kalled kirjoitti:

Keskustellaan nyt vaan Sinusta, kun kerta siitä valitit, ettei ole täällä huomioitu ja aihepiiri vaikuttaa kuitenkin kiinnostavan.

Mitäs sinä keksisit minun vaatimattomasta persoonastani keskusteltavaa?

• kalled
        Tellukka kirjoitti:

Mitäs sinä keksisit minun vaatimattomasta persoonastani keskusteltavaa?

Voit toki ehdottaa lisäksi muitakin teemoja kuin jo esillenostamasi kunhan pysyt itsessäsi.

• kalled kirjoitti:

Voit toki ehdottaa lisäksi muitakin teemoja kuin jo esillenostamasi kunhan pysyt itsessäsi.

No mihis minä enää itsestäni pääsisin, kun itsessäni olen pysynyt jo tähän ikään asti.

• kalled
        Tellukka kirjoitti:

No mihis minä enää itsestäni pääsisin, kun itsessäni olen pysynyt jo tähän ikään asti.

Tarkoitanet itsetuntemuksen ja itsekontrollin kehittymistä iän myötä omalla kohdallasi.

• kalled kirjoitti:

Tarkoitanet itsetuntemuksen ja itsekontrollin kehittymistä iän myötä omalla kohdallasi.

Aha.
        Luulin sinun tarkoittaneen varoittaa minua jostain ruumiista irtautumisesta tai sellaisesta.

Mutta nyt häivyn vähäksi aikaa. Nukuttaa. Jäi yö lyhyeksi, kun nousin seuraamaan likan lentoa täältä Prahaan.
        Älä ikävöi liikaa. Tulen kyllä vielä takaisin niinkuin aina ennenkin olen tehnyt.
        Ja tällä samalla nikillä. Puskien oksia on turha käännellä minua etsien, sillä en ole siellä.

• YökEnHaluaMoist

En ole kai koskaan lukenut Iltistä, enkä tottavie ole sinne kirjoittanutkaan. Tv-lehtiä olen ostanut, kun niitä alettiin myydä ilman Iltistä. Roska-juorulehdet eivät ole minun juttuni.

• näpertäjä

En ole lehtien palstoille kirjoitellut. Aikoinaan kävin eräässä chatissa. Se oli lennokasta ja sinänsä mukavaa, että sai vastauksen heti ja toisin päin.

Nyt on 3 kk:n pesti avustajana lapsiperheelle aamuin ja iltapäivisin. Viikonloput marjastan ja sienestän. Fyysiset harrastukset ovat minulle omimpia.

• joskiinnostaa

Tuo Iltiksen nettilehden palsta ei ole ollut vuosiin enää. Myös sanomalehdessä oli muinoin palsta, mutta sinne hyväksyttiin vain tiettyä puoluetta kannattavat kommentit. Eiköhän pidetä tämä ketju ilman toistemme ruotimista ? Tymää rueta pohtimaan kuin kansakouluikäinen "tuo sanoi sitä, tuo sanoi tätä" Me emme ole koulukiusaajia !

Aamun fyysinen harrastus oli siivous. Sieniä täytyy etsiä vielä lähipäivinä ja marjojakin. Iltaisin kynttilät tuovat kodikkuutta pimeään iltaan.

• hmpff

Niin, tämähän eroaa kaikista muista keskustelupalstoista siten, että täällä moderoidaan pärstäkertoimen mukaan. Tämä on paisutettu väkisin niin isoksi, ettei pystytä enää valvomaan. Sheriffit/luotsit saa toimia tutulla palstallaan ja säätää ihan omiaan. Heidän toimintaa ei valvo kukaan. Asiallisia kommentteja poistuu, asiattomia saa jäädä. Kukaan ei enää mieti laatua. Allerille on ihan fine että haukutaan, taitaa tykätä draamasta. Toisaalta, on myös kirjoittajia ja lukijoita joita se ei häiritse.

Ei mulla ratkaisuakaan tähän ole. Ite en haluaisi istua ruudun äärellä pakosta, siivoamassa toisten oksennuksia.

Harrastukset. Perhe, koira, kissa, puutarha, käsityö... rempappappaa pitäisi.. Ja vieläkin on nurkat täynnä myytävää tavaraa. Ensin oli äidin jäämistön siivous, sitten tuli pojan muutto, exän muutto, pojan muutto uudestaan. Tykkäisin siististä kämpästä, tavarat omilla paikoillaan, ei mitään ylimääräistä. Ehkä mua jotenkin nyt koulutetaan kestämään tekemättömiä töitä ja sotkuja.

Käsitöistä, tiesittekö että Novitalla on sivut missä on ilmaisia ohjeita?
      https://www.novitaknits.com/fi/fi/neuleohjeet

• hmpff

Niin, enkä ole kirjoittanut muualle, vaikka lukenut muualla kylläkin. Jompikumpi iltapäivälehti on sellainen ettei voi kirjoittaa ilman facebookia?

• näpertäjä

Tyttäreni vinkkasi aikoinaan minulle tuon novitan sivun. Tällä hetkellä keskeneräisenä lapsenlapselle villapaita. Ruispuuron värinen.

• hmpff
        näpertäjä kirjoitti:

Tyttäreni vinkkasi aikoinaan minulle tuon novitan sivun. Tällä hetkellä keskeneräisenä lapsenlapselle villapaita. Ruispuuron värinen.

Se on ihanaa kun syksy tulee, eikä kutimet hiosta sylissä enää :)

Sä teet hyvän työn. Muistan kun ex-anoppi sai halvauksen, eikä voinut enää kutoa lapsillemme myssyä ja villasukkaa. Poikani yksi huolenaihe (paitsi huoli isoäidistä) ettei kukaan nyt enää kudo niitä hänelle. Kyllä ne lapsetkin arvostavat sitä työtä ja rakkautta jota on kudottu niihin lapasiin ♥

• IlmaisiaTyrkyttävät

Tein aikoinaan lehtijuttuja, mutta lopetin kun palkkiot laskivat ja monissa lehdissä loppuivat kokonaan, kun ihmiset halusivat saada juttujaan julkaistuksi. Jotkut olisivat varmaan valmiita vaikka vähän maksamaankin.

• joskiinnostaa

Minua myös kiusaa ylimääräinen tavara. Haluaisin väljyyttä ja siisteyttä kuten sanoit hmoff myös. Meillä toinen ei raski hävittää tarpeetontakaan ja nyt on tullut vielä toisten jäämistöjä. Joskus olen laittanut säilytyspaikkoja, mutta hyvin pian ne pursuavat tavaraa. Kauhistuttaa ajatella sitä kun joskus sitten talo on tyhjennettävä.
      No, alan pohtia muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      28
      8195
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7331
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3630
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      67
      3430
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      604
      3114
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      77
      2918
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2618
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2504
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1983
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1534
    Aihe