Miksi jumala loi eläimet ihmisen kumppaniksi?

Toinen_luomissatu

Miksi jumala oli niin tyhmä, että yritti tarjota eläintä ihmisen kumppaniksi? Kertooko tämä samalla, että eläimeen sekaantuminen on ok, jos ihminen näin haluaa tehdä?

15

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kieroilet

Älä itse ole tyhmä. Jumala EI luonut eläintä ihmisen kumppaniksi! Se on vain oman pääsi harha.

• Jommassakummassa luomiskertomuksen versiossa Jumala kuitenkin luo ensin eläimet ja vasta sitten naisen.

Eläimeen sekaantumistahan lienee harrastettu kautta vuosituhansien, koska se kielletään jo ensimmäisissä kirjoitettuissa laeissa.

• Ddrrrrredw

Älä jauha paskaa hihhuli. Raamatussa lukee, että jumala teki eläimet ihmisen kumppaniksi.

18 Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen."

19 Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui.

20 Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.

• salmiakkisaluki kirjoitti:

Jommassakummassa luomiskertomuksen versiossa Jumala kuitenkin luo ensin eläimet ja vasta sitten naisen.

Eläimeen sekaantumistahan lienee harrastettu kautta vuosituhansien, koska se kielletään jo ensimmäisissä kirjoitettuissa laeissa.

"Jommassakummassa luomiskertomuksen versiossa Jumala kuitenkin luo ensin eläimet ja vasta sitten naisen."

Missään luomiskertomuksessa ei kerrota niin, vaan ateistit ja evolutionistit tulkitsevat väärin Raamattua.

• räyhräyh
        Mark5 kirjoitti:

"Jommassakummassa luomiskertomuksen versiossa Jumala kuitenkin luo ensin eläimet ja vasta sitten naisen."

Missään luomiskertomuksessa ei kerrota niin, vaan ateistit ja evolutionistit tulkitsevat väärin Raamattua.

"Missään luomiskertomuksessa ei kerrota niin"

Kylläpäs kerrotaan, pölvästi. Etkö raukka osaa edes lukea? Tuossa yllähän on raamatunlainaus, ihan sanasta samaan. Tollo.

• 12___13
        Ddrrrrredw kirjoitti:

Älä jauha paskaa hihhuli. Raamatussa lukee, että jumala teki eläimet ihmisen kumppaniksi.

18 Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen."

19 Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen elävä olento sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui.

20 Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.

Ihan mielenkiintoista, vanhemmassa käännöksessä käytetään sanaa "avun", ei sanaa "kumppanin". Kyse ei ole siis kumppanista samassa mielessä kuin vaimo. Ei ole myöskään kyse eläimiin sekaantumisesta, joka on kielletty Raamatussa.

"Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi."
        Lev. 18:23

• DRHouse
        12___13 kirjoitti:

Ihan mielenkiintoista, vanhemmassa käännöksessä käytetään sanaa "avun", ei sanaa "kumppanin". Kyse ei ole siis kumppanista samassa mielessä kuin vaimo. Ei ole myöskään kyse eläimiin sekaantumisesta, joka on kielletty Raamatussa.

Ihminen muuten on biologisesti eläin... Ja tätä määritelmää ei sitten tehnyt ateisti vaan Carl Linnaeus...

• Dkdfjfjrrr
        12___13 kirjoitti:

"Kyse ei ole siis kumppanista samassa mielessä kuin vaimo. Ei ole myöskään kyse eläimiin sekaantumisesta, joka on kielletty Raamatussa."

Äläpä jauha paskaa. Heti naisen luomisen jälkeen mies jättää isänsä ja äitinsä ja yhtyy innoissaan naiseen. Asiayhteys on aivan selvä, kumppaniin yhtyminen. Eläinkumppanit ei kuitenkaan jostain syystä innostaneet Aatamia riittävästi.

-- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.*
        24 Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.

• Cjhchiihci
        Dkdfjfjrrr kirjoitti:

"Kyse ei ole siis kumppanista samassa mielessä kuin vaimo. Ei ole myöskään kyse eläimiin sekaantumisesta, joka on kielletty Raamatussa."

Äläpä jauha paskaa. Heti naisen luomisen jälkeen mies jättää isänsä ja äitinsä ja yhtyy innoissaan naiseen. Asiayhteys on aivan selvä, kumppaniin yhtyminen. Eläinkumppanit ei kuitenkaan jostain syystä innostaneet Aatamia riittävästi.

-- Tämä se on! Tämä on luu minun luustani ja liha minun lihastani. Naiseksi häntä sanottakoon: miehestä hänet on otettu.*
        24 Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.

Heh heh, Jehovan typerys yritti tosiaan tarjota eläimiä seksikumppaniksi Aatamille.

• Matukinonkumppani

Luonnon monimuotoisuuden vuoksi.
      Onhan matukin suomalaisen kumppani ihan samalla tavalla ..

• Aasi on yhä suosittu hiekkapitoisissa osissa maapallia, samoin lampaat, joita tosin joutuu takajaloista kannattelemaan rakkautta osoittaessa.

Ei se nyt nalkuttavaan muijaan verrattuna kovin huono ajatus ollut.

• Ameriikan maaseuduilla lienee suosittu lehmiä ja tammoja, jos Kinseyn raporttiin on uskominen. Hushållimme uros sanoi puoliääneen, että kyllähän tamman kiinteä pyöreä peffa ja nappanahkapimpsa... no niin...

Annoin hänen myös kertoa itselleni parin facebook-kaverinkaverin kautta, että Kukkuloiden villimiehen isä oli lammaspaimen ja äiti kettu... Bob Peggin albumi Ancient Maps on hyvinkin kuuntelukelpoista tavaraa.

https://www.youtube.com/watch?v=pz6sKKkCk-o

• Jumalahan loi eläimet ennen naista. Nainenkin luotiin vain koska aatami niin halusi. Jos aatami ei olisi mitään sanonut, hän varmaan edelleenkin nussisi lampaita puutarhassa.

• Taisi Aatami töräyttää hevosta ennen Eevan luomista, vai mistä ketauri olisi muka syntynyt?

• päivystävä.ilkimys

Kuten salmiakkisaluki tuolla ylempänä kirjoittaa:

"Hushållimme uros sanoi puoliääneen, että kyllähän tamman kiinteä pyöreä peffa ja nappanahkapimpsa... no niin..."

Minulle on tosin epäselvää mihin lajiin tuo salukin puoliso kuuluu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3444
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2678
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      388
      2624
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1210
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1026
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      75
      995
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      811
    Aihe