Volsu teki sähkökolffin ja heti paras !!

voslburgg

Kyllä kehuttiin ajo ominaisuudet täydelliset ja mikä paras ei sortunut tekemään Ufoa sähköautostaan vaan normi Auton näköinen no vielä kehitettävää toiminta säteessä kuten kaikilla

20

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköautotpois

      Mutta ei niitä sähköpaskoja kukaan normaali osta ja ne ei täälä toimi vajakki idean kehitys on lopetettava ja keskityttävä perinteisiin bensiini ja diesel autoihin.

    • Kohti_Hybridiä

      Varmasti on mukava ym. mutta mä en suostu maksamaan 42k€ alkaen hintaa Golfista...

      • Vieläonmaalaisjärkeä

        Tuokin vielä ei mitään järkiä. Eikä mitään hybrideitä sähkö helvetti yhdistelmiä vaan diesel sillä pääsee yli tuhat kilsaa tankilla niin ei tarvi miettiä. Hybridillä ajat ensin sähköllä 30km ja se on siinä loppumatka jollain vajaa tehosella apumoottorilla jossa on joku 40heppaa. Kiva kirota kun edessä hidastelee mopoauto tai traktori eikä millään pääse ohi. Miksi pitäs höyrähtää johonkin turhaan ja säälittävään mitkä ei käytännössä toimi.


      • Dieselpower69

        Jonkin aikaa sitten oli tuulilasissa testi jossa audin diesel päihitti kulutuksessa hybridin että kyllä ne perinteiset diisselit on parhaita. Ei turhia paskapuheita vaan selvää säästöä.


      • Kohti_Hybridiä
        Dieselpower69 kirjoitti:

        Jonkin aikaa sitten oli tuulilasissa testi jossa audin diesel päihitti kulutuksessa hybridin että kyllä ne perinteiset diisselit on parhaita. Ei turhia paskapuheita vaan selvää säästöä.

        Käyttötarve ratkaisee mikä käyttövoima kannattaa. On varmaan kaikille selvää, että jos ajat pitkiä matkoja taajamien ulkopuolella ja yli 20000km, niin diesel on luonnollinen valinta. Jos taas asut esim. Helsingissä tai naapurikunnissa ja käyt Helsingissä töissä niin hybridi ja siitä plug-in versio voivat olla hyviä vaihtoehtoja jos kukkaro kestää. Toki jos kuulut joukkoon, joka laskee excelillä centilleen kannattavuuksia, niin kannattaa varmaan unohtaa hybridit ym. sähköautot.


    • KivaKunOnMukavaa

      Jees. Jatketaan vaan ilmaston pilaamista näillä Dieseleillä. Mitä sitä Maapalloa muille säästää. Pääasia, että itsellä on kivaa!!

      • sama.lopputulos

        Ei siinä maapallon kannalta ole isoa eroa polttaako auto paikallisesti dieseliä vai tuotetaanko sähköauton käyttämä energia keskitetysti kivihiiltä polttamalla.


      • käsitteet_selviksi

        Kerropa KivaKunOnMukavaa omin sanoin kuinka ILMASTO pilaantuu dieseleistä! Ja millä tavalla joku muu energiamuoto liikenteessä pilaa ilmastoa vähemmän?
        Autan vähän avainsanoilla: NOx, CO2


      • viisas.ajattelija

        nyt oot muuten väärässä tai tästähän tuli puheenaihe!

        Hyvä diesel auto vie 4l sadalla bensiini auto vie 8l sadalle niin eikö jo kulutuksen puolesta diesel ole ympäristöystävällisempi? Sitten kun puhut sähköautoista niin oletko laskenut kuinka monta ydinvoimalaa pitää rakentaa lisää suomeen että sähköverkko kestää sen kuormituksen että kaikilla olisi sähköauto? Talvivaara on vielä alkusoittoa sille ympäristön saastumiselle mitä tulee aiheuttamaan ne lisä ydinvoimalat äläkä rupea leikkimään tekopyhää JOO TALVIVAARA tai mikä ikinä nyt nimeltään tällä hetkellä onkaan niin ei ole ydinvoimala mutta tuo oli vertausta!

        Niin että mikähän se lopen saastuttaa eniten kyllähän se on se sähköauto ja diesel on toimivin ja ympäristöystävällisin.


      • Asiaa.välillä
        viisas.ajattelija kirjoitti:

        nyt oot muuten väärässä tai tästähän tuli puheenaihe!

        Hyvä diesel auto vie 4l sadalla bensiini auto vie 8l sadalle niin eikö jo kulutuksen puolesta diesel ole ympäristöystävällisempi? Sitten kun puhut sähköautoista niin oletko laskenut kuinka monta ydinvoimalaa pitää rakentaa lisää suomeen että sähköverkko kestää sen kuormituksen että kaikilla olisi sähköauto? Talvivaara on vielä alkusoittoa sille ympäristön saastumiselle mitä tulee aiheuttamaan ne lisä ydinvoimalat äläkä rupea leikkimään tekopyhää JOO TALVIVAARA tai mikä ikinä nyt nimeltään tällä hetkellä onkaan niin ei ole ydinvoimala mutta tuo oli vertausta!

        Niin että mikähän se lopen saastuttaa eniten kyllähän se on se sähköauto ja diesel on toimivin ja ympäristöystävällisin.

        Luulo ei ole tiedon väärtti, sanotaan.
        Oletko ajatellut kuinka paljon energiaa tarvitaan että dieseliä autoosi pystyy tankkaamaan?
        Ensin öljy porataan esim. merenpohjasta, kuljetetaan tankkilaivoilla jalostamoon, raakaöljystä tehdään dieseliä ja muita öljytuotteita sähkön voimalla ja lopuksi kuljetetaan jakeluasemille.

        On laskettu että dieselin ja bensalitran tekemiseen kuluu enemmän energiaa kuin sillä saa polttomoottorissa liike-energiaa. Onko järkeä?

        Polttomoottorin hyötysuhde on 20-30%. Eli yli 70% haihtuu lämpönä harakoille.
        Öljyllä toimivan sähkövoimalan hyötysuhde on noin 50%, lisäsi prosessissa syntyvä lämpö voidaan ohjata rakennusten lämmittämiseen kaukolämpöverkossa.

        Eli Sähkö on ehdottomasti paras energialähde autoihin niin hinnaltaan kuin ympäristöystävällisyydellään tehdään sähkö millä tavalla tahansa.


      • täyttä.turhuutta

        Olen kanssasi erimieltä niin kauan kuin sähköautot ovat mitä ovat. Sitten voin olla kanssasi samaa mieltä kun jakeluverkosta kattaa 100% suomesta ja täydellä latauksella autolla pääsee kaasujalasta riippumatta 800-1000kilometriä ja lataus onnistuu max 5minuutissa ja akun varaus ei laske vaikka olisi kunnon subbari stereotki pauhaamassa autossa. Muuten on ihan höpsis hommaa. Ajattele nyt järkevästi auton lataus kestää puolipäivää ja pääset sillä jonku 30kilometriä. Ei niin mitään järkeä...


      • Asiaa.välillä
        täyttä.turhuutta kirjoitti:

        Olen kanssasi erimieltä niin kauan kuin sähköautot ovat mitä ovat. Sitten voin olla kanssasi samaa mieltä kun jakeluverkosta kattaa 100% suomesta ja täydellä latauksella autolla pääsee kaasujalasta riippumatta 800-1000kilometriä ja lataus onnistuu max 5minuutissa ja akun varaus ei laske vaikka olisi kunnon subbari stereotki pauhaamassa autossa. Muuten on ihan höpsis hommaa. Ajattele nyt järkevästi auton lataus kestää puolipäivää ja pääset sillä jonku 30kilometriä. Ei niin mitään järkeä...

        Hyvän Sähköauton lataus kestää pikalaturilla puoli tuntia ja sillä latauksella pääsee 250:-300km.
        Ole ystävällinen ja tutustu sähköautoihin ennen kuin suollat täyttä huuhaata.
        Et aja sillä dieselilläsikään yhtäjaksoisesti 300 km enempää ilman kusi tai kahvitaukoa, ei ainakaan pitäisi ihan liikenneturvallisuuden nimissä.


      • Keskustelu.jatkuu

        Ehkä noin 30vuoden päästä kun tekniikka on kehittynyt ja on nähty miten ne pelaa niin sitte voisin miettiä. Mutta kaikki nuo arvot on niin teoreettisia vielä tässä vaiheessa. Miten vaikuttaa akun kapasiteettiin mäkinen maasto kuorma peräkärry kovat pakkaset tai intiaani helteet kaikki nuo riippuu vielä ilmassa ilman vastauksia. Metsätaipaleelle jos jää niin edelleen jerrykannu kourassa voi lähtiä etsimään polttoainetta vaikka niin harvemmin käy kun tankillisella pääsee luotettavasti pitkälle mutta mitäs sitte jos akut hyytyy? Ei löydy männyn kyljestä pistorasiaa.

        Nöh ääriesimerkit sikseen ja asiaan nimittäin sinä varmaan osaat kertoa miten hybridien akut eroaa täyssähköauton akuista vai ovatko ne samat? Ainakin youtubessa oli teknavin testissä opel ampera ja nissan leaf toisella pääsi 30 ja toisella 40km ja sen jälkeen matka jatkuu bensiini apumoottorilla. Kyllä ei hääviltä kuulosta ajan siis hetken sähkömoottorilla ja sen jälkeen jollaki vajaa tehoisella apumoottorilla? Kiva käytännössä ajaa jollain mopoauton moottorilla ja traktoria tai mitään muutakaan tientukkoa et ohita. Vaikkei näin olisikaan niin epäilen vahvasti että koska ihmiset on laiskoja niin loppujen lopuksi ne ajaa niillä hybrideillä pelkästään sen bensa moottorin turvin koska ei jakseta ladata sitä enää.

        Mikä on se hyvä sähköauto joka menee nuilla spekseillä mitkä esitit onko se tuo e golffi? Kyllä nuilla arvoilla varmaan selviää isojen kaupunkien taajamissa että kyllä se varmaan sulle voi ihan hyvä olla mutta ei ne edelleenkään ole realistisia vaihtoehtoja syrjäseudulla.


      • jokumuu_

        Mistähän johtuu tämä sähköllä liikkumiseen liittyvä tarve luulla raivokkaasti kaikenlaista, vaikka ihan tietoakin olisi helposti saatavilla?

        Leafissa ei ole apumoottoria, vaan kun sähkö loppuu, auto jää siihen.

        Amperalla ajelin tänään 61 kilometriä kunnes patterit loppuivat. Tuolle matkalle mahtui vähän kaikenlaista ajoa moottoritiestä viidenkympin alueeseen, alkumatkasta tarvittiin lämmitystä ja myöhemmin ilmastointia. Toisenlaisissa olosuhteissa pääsisi pelkällä sähköllä yli 70 kilometriä, talvipakkasilla saattaa bensamoottori käynnistyä jo 45 kilometrin jälkeen.

        Polttomoottorin käynnistymistä ei tosin huomaa oikein muusta kuin pörinästä ja siitäkin lähinnä kiihdytyksissä ja kaupunkiajossa, maantiellä se on eristetty lähes kuulumattomiin. Suorituskykyyn asia ei vaikuta sillä auto liikkuu koko ajan 111 kW:n sähkömoottorin voimin ja bensakattila vain jauhaa sille sähköä. Poikkeuksen tekee moottoritieajo tyhjällä akulla, siinä hyötysuhteen parantamiseksi polttomoottori kytkeytyy mekaanisesti vetäviin pyöriin. Silloinkin sähkömoottorit avustavat tarvittaessa joten suorituskyky on edelleen sama kuin akkujen ollessa täynnä.

        Itselleen riittävän suorituskyvyn arvioikoot jokainen itse, mutta kyllä Ampera on minulla normaaliin työmatkaliikenteeseen riittänyt oikein kivasti. Tuo 111 kW ei tietysti valtavasti ole yli 1600 kg painavaan autoon mutta toisaalta heti pysähdyksistä alkaen käytössä oleva 370 Nm:n vääntö aikaansaa sen että varsinkin risteyksistä lähdettäessä auto tuntuu jopa aika pirteältä. Aikaisempi samanpainoinen, 120 kW:n 2.2 bensamoottorilla varustettu autoni tuntui tähän verrattuna aikamoisen raskassoutuiselta lossilta. Maantiellä tehopainosuhde kyllä rauhoittaa menoa, mutta koska kaikki suorituskyky on koko ajan välittömästi käytössä ilman vaihteiden vaihtelua, nykäyksiä tai moottorin parkumista, auto tuntuu terhakammalta kuin pelkistä numeroista voisi päätellä.

        Vaikka tämä on ihan kiva laite näinkin niin seuraavaksi siirryn varmaan pelkällä sähköllä kulkevaan autoon. Kun on tottunut siihen että poljinta painaessa auto lähtee vaan äänettömästi ja eleettömästi eteenpäin, kaikenlainen pörinä tuntuu vähän hölmöltä. Harrasteautot ovat asia erikseen ja niiden kohdalla pitäydyn yllä edelleen bensamoottoreissa.


      • asiaa.välillä
        Keskustelu.jatkuu kirjoitti:

        Ehkä noin 30vuoden päästä kun tekniikka on kehittynyt ja on nähty miten ne pelaa niin sitte voisin miettiä. Mutta kaikki nuo arvot on niin teoreettisia vielä tässä vaiheessa. Miten vaikuttaa akun kapasiteettiin mäkinen maasto kuorma peräkärry kovat pakkaset tai intiaani helteet kaikki nuo riippuu vielä ilmassa ilman vastauksia. Metsätaipaleelle jos jää niin edelleen jerrykannu kourassa voi lähtiä etsimään polttoainetta vaikka niin harvemmin käy kun tankillisella pääsee luotettavasti pitkälle mutta mitäs sitte jos akut hyytyy? Ei löydy männyn kyljestä pistorasiaa.

        Nöh ääriesimerkit sikseen ja asiaan nimittäin sinä varmaan osaat kertoa miten hybridien akut eroaa täyssähköauton akuista vai ovatko ne samat? Ainakin youtubessa oli teknavin testissä opel ampera ja nissan leaf toisella pääsi 30 ja toisella 40km ja sen jälkeen matka jatkuu bensiini apumoottorilla. Kyllä ei hääviltä kuulosta ajan siis hetken sähkömoottorilla ja sen jälkeen jollaki vajaa tehoisella apumoottorilla? Kiva käytännössä ajaa jollain mopoauton moottorilla ja traktoria tai mitään muutakaan tientukkoa et ohita. Vaikkei näin olisikaan niin epäilen vahvasti että koska ihmiset on laiskoja niin loppujen lopuksi ne ajaa niillä hybrideillä pelkästään sen bensa moottorin turvin koska ei jakseta ladata sitä enää.

        Mikä on se hyvä sähköauto joka menee nuilla spekseillä mitkä esitit onko se tuo e golffi? Kyllä nuilla arvoilla varmaan selviää isojen kaupunkien taajamissa että kyllä se varmaan sulle voi ihan hyvä olla mutta ei ne edelleenkään ole realistisia vaihtoehtoja syrjäseudulla.

        Netti ym. on täynnä vastauksia noihin kysymyksiisi. Miksi viitsit kirjoittaa tänne täyttä soopaa ja pelkkiä oletuksia jos et tiedä sähköautoista yhtään mitään?
        Tuossa alla muutama linkki opiskelua varten todellisesta sähköauton käyttökokemuksista.

        http://www.autotie.fi/tien-sivusta/sahkoautoileva-motoristi/talvella-mokkeilemaan-sahkoauto-hyundai-ioniqilla--280-km-matkatarina

        https://www.teslaclub.fi/blog/


    • Maailmakehittyy

      Sähkön saatavuus on paljon parempi kuin polttoaineiden. Mukavampi ladata omassa pihassa kuin lähteä huoltsikalle. Rakennusmääräykset muuttuvat ja kohta uusissa taloissa on pakko olla valmius pikalautaukseen.

      • JärkiJaÄlyMukaan

        Juu, monellako on mahdollisuus ladata omassa pihassa pikalatauksella, suurimmassa osaa omakotitaloja ei ole mahdollisuutta tuota toteuttaa, saatikka sitten taloyhtiöissä. Se sähköinen tulevaisuus on vielä todella kaukana.


    • Kauanmenee

      Kiireellä kaikki bussit sähköistää kiva kun pysäkkejä ravintoloiden edustoilla ja rahtilaivat saatuttaa mielettömästti noi akut vaan on vielä vanhanaikaisia ite en lähtis sähkiksellä pidemmälle matkalle latauspaikat ja sen odotus ei vaan vielä toimi vuosiin ja mitä jos sähkö pääseekin loppumaan jossain polttoaineauton saa varakannulla liikkeelle saako sähköauton.

    • 543423

      No, onhan tuokin tapa päästä eroon robottivaihteistosta.

    • experience_counts

      Takaveto paras ratkaisu sähköautoon. Näin on Volkswagenkin myöntänyt, vaikka siellähän tietenkin autoista tietämättömät konttorirotat pistävät insinööreille vastaan tässä asiassa.

      Kun mietitään, että akusto sijoitetaan auton pohjaan ja vetopyörästön sijoittaminen eteen tai taakse on kustannuksiltaan sama, niin on itsestään selvää että takavetoinen vaihtoehto kannattaa valita jo ajo-ominaisuuksienkin takia. Painonjakaumaltaan etuvetoinen sähköauto olisi tällä akustosijoittelulla n. 52/48% ja vastaavasti takavetoinen sen 48/52%. Takavetoinen pieksisi niin vetopidoltaan varsinkin kuivalla mutta myös lumella etuvetoisen sähköauton mennen tullen. Ajonautinnon ostalta ja ajodynaamiikan kohdalla takavetoinen on paras ratkaisu muutenkin. Käsiteltävyydeltään takavetoinen malli olisi ylivertainen etuvetoiseen nähden.

      Esimerkiksi BMW i3 pieksee ajo-ominaisuuksiltaan, ohjaukseltaan ja suorituskyvyltään etuvetoisen sähkö-Golfin mennen tullen. Tiedän tämän varsin hyvin ja kyllähän teknisiä speksejäkin tarkastelemalla on aivan oikeutettua näin sanoa sen lisäksi että olen eräässä sähköautotapahtumassa Alankomaissa molempia elokuussa ajanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe