Jeesuksen mukaan fariseuksille ja kirjanoppineille itse laista tuli kaiken tarkoitus, että unohtivat
mikä ja kuka oli lain takana ja mikä oli lain tarkoitus. Laki kyllä itsessään oli hyvä ja oikeamielinen ja sen tarkoitus oli, että juutalaiset sitä oikein noudattamalla sekä ymmärtämällä, että Jumala oli
lain takana, olisivat voineet elää säädyllistä ja onnellista elämää. Mutta kun ne Israelin vanhimmat, jotka olivat nähneet Jumalan ihmeteot kun hän vapautti kansansa egyptin orjuudesta kuolivat, Israel heitti selkänsä taakse Jumalan lait ja opetukset; näin Raamattu puhuu.
Raamattu puhuu selkeää kieltä siitä, että juutalaiset eivät noudattaneet lakia minkä Jumala Mooseksen kautta heille antoi, ja tästä syystä Jumala toimitti Israelin pois kasvojensa edestä, pois luvatusta maasta, ja tällä tiellä pohjois Israelin 10 kadonnutta sukukuntaa on vieläkin, siroteltuna
pitkin maailmaa.
Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineet olivat sitten oma lukunsa, he pitivät kyllä Mooseksen lakia kunniassa, mutta he Jeesuksen mukaan unohtivat mikä laissa oli tärkeää, he kyllä noudattivat pilkun tarkasti lain pienimpiä säädöksiä, mutta samalla unohtivat mikä laissa oli kaikkein tärkeintä ja kuka ja millainen oli Luoja-Jumala joka lain oli antanut ja mitä hän TODELLA tahtoi puhua. Jumala kun halusi ja haluaa yhä tänäkin päivänä lain pilkun tarkan noudattamisen ja tuollaisen vaatimisen sijaan, että me teemme oikeutta ja laupeutta ja olemme uskollisia; ja tällaista vastaan ei ole laki. Ei ole ihme miksi Jeesus ja fariseukset ja kirjanoppineet olivat jatkuvasti tukkanuottasilla, kun Raamattu vielä sanoo, että fariseukset olivat rahanahneitakin, niin että söivät leskien talot puhtaiksi.
MOOSEKSEN LAKIAKO?
1
57
Vastaukset
On tärkeä huomata, että Jeesus ei missään kohtaa moittinut fariseuksia lain noudattamisesta, vaan ulkokultaisuudesta ja perinnäissääntöjen noudattamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175800
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04641- 502849
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262846Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332286Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452280Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme211825Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747- 381500
- 1711363