Helvettiin!
Mauno Mattila
21. syyskuuta kello 23:44 ·
BENNY HINNIN VELJENPOIKA
Costi Hinnillä on mielenkiintoinen todistus siitä, että aivan menestysteologian ytimestä voi vapautua Kristuksen armon ja Jumalan sanan voimasta.
"Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi." - 2. Pietari 2:2
"Ennen yliopistoa, pidin välivuoden ja liityin Bennyn palvelustyöhön 'koppariksi' ja henkilökohtaiseksi avustajaksi. Tämä oli minun perheeni riitti, sillä lähes jokainen veljenpoika työskenteli hänellä jossain kohtaan. Se oli lojaalisuuden ja kiitollisuuden näyte.
Se vuosi oli kuin pyörähdys luksukseen: $25,000 yö Dubain kuninkaallisessa sviitissä, merenranta lomakohde Kreikassa, kiertokäyntejä Sveitsin alpeilla, asuntoja Como järvellä Italiassa, paistattelua Australian rannikolla, shoppailukierroksia Harraodsilla Lontoossa ja lukuisia matkoja Israeliin, Havaijille ja kaikkia siltä väliltä.
Palkka oli mahtava, lensimme omalla yksityiskoneella ja ostin käsintehtyjä pukuja. Eikä minun tarvinnut kuin ottaa koppeja ja näyttää hengelliseltä!
Paransimme vain ristiretkillä, jolloin musiikki loi ilmapiirin, raha vaihtoi omistajaa ja ihmiset lähestyivät meitä "oikealla" määrällä uskoa. Entäpä epäonnistuneet parantamisyritykset? Opin että oli aina sairaan ihmisen syy, kun hän epäili Jumalaa.
Miksi puhumme kielillä ilman selitystä? Minulle sanottiin: 'Älä sammuta Henkeä'. Miksi monista profetioistamme on ristiriidassa Raamatun kanssa? 'Älä pistä Jumalaa laatikkoon', kuului vastaus.
Kysymyksistä huolimatta luotin perheeseeni, koska he olivat niin menestyviä. Kymmenet tuhannet ihmiset seurasivat meitä, miljoonat täyttivät stadionit vuosittain kuullakseen setääni.
'Eiväthän kaikki puhu kielillä?' - 1. Korinttolaiskirje 12:30
Sitten eräänä päivänä vaimoni osoitti (edeltävän) jakeen, jota en koskaan ollut nähnyt. Elämäni järkkyi ytimiä myöten. Siinähän se oli päivän selvästi - ei kaikkien pidä puhua kielillä.
Pian dominot alkoivat kaatua. Muut pitkälliset uskomukset eivät kestäneet raamatullista koettelua. Enkä enää uskonut että Jumalan tarkoitus oli tehdä minusta onnellinen, terve ja vauras. Sen sijaan huomasin, että Hän halusi minun elävän Hänelle riippumatta siitä mitä voisin saada Häneltä.
Olen kiitollinen vaimolleni, että hän tahtoi kyseenalaistaa vaatimukseni puhua kielillä ja että pastorini rakasti tarpeeksi minua opettamaan minut ulos menestysteologian sekoituksesta. Olen nähnyt kuinka Jumala käyttää evankeliointia ja opetuslapseuttamista muuttaakseen kadonneet sielut pelastetuiksi pyhiksi.
Kun Jumalan kansa on altis ottamaan uskon askeleen ja puhuvat totuutta rakkaudessa, elämä muuttuu ja Jumala tulee kirkastetuksi." - Costi Hinn
"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." - Jaakob 5:19-20
http://www.christianitytoday.com/ct/2017/october/benny-hinn-costi-uncle-prosperity-preaching-testimony.html
Benny Hinn halua kaikki seurata ? Vaikka tie johta
6
207
Vastaukset
- HyväRatkaisu
Niin tämä Benny Hinnin veljenpoika Costi Hinn jätti menestysteologian taakseen.
- nbbb7877
Menestysteologia on siitä puutteellinen oppi että sitä ei ole koskaan määritelty tarkasti.
Tässä linkissä on käyty läpi osa menestysteologian harhoista.
http://pt88.mbnet.fi/sivu333.html - saviseutulainen
Savis, kiitos hyvästä, todella tärkeästä aloituksesta! Mauno Mattila jälleen kerran asian ytimessä. Benny Hinniä kauhistuttavampaa supereksyttäjää ja valhe-evankelistaa ei juuri maan päältä löydy. Ja edelleen menee täydestä kuin väärä raha - mm. TV7:n poppoolle, sen ylintä johtoporrasta myöden, elleivät ole parannusta tehneet. Lienevätkö? Tuskin.
Kiitetään Herra yhdessä että HÄN on avannut meidän silmät näkemään ja korvat kuulemaan !! Ihme se on koska olin vielä yli kaksikymmentä vuotta sitten toronton herätyksen hengen paulassa ja en ymmärtänyt mitään näistä eksytyksistä.
Kiitos valaisusta Savis. Bibelfokus kertoo lisää.
> On ajattelemisen arvoista tietää, että entisaikojen herätysjulistajat karttoivat ”holy drunkness - manifestaatioita” kuin ruttoa (sellaista saattoi ilmetä myös silloin). Mutta tavallisesti sellainen tukahdutettiin nopeasti ennen kuin se meni yli laidan ja ettei se sammuttaisi Jumalan Henkeä menossa olevassa herätyksessä. Kirjailija Ian H. Murray kirjoittaa siitä, mistä tuli yksi Jonathan Edwardsin kokemuksista siinä herätyksessä, jota kutsutaan The first great awakening 1700-luvun USA:ssa (Edwards oli yksi suurista julistajista tuossa herätyksessä):
"Hän tuli siihen sisäiseen näkemykseen, että oli ratkaiseva syy herätyksen taaksepäin menemiselle. Se nimittäin johtui niistä herätyksen ystävistä, jotka sallivat aidon ja puhtaan uskonnon sekoittuvan ”villin tulen” kanssa ja lihallisen innostuksen kanssa niin, että Jumalan Henki tuli murheelliseksi ja saatana siten sai yliotteen." <
http://www.bibelfokus.se/fi/node/236
"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?
New Age valloittaa jälkikristillistä maailmaa.
"SHOCKING DOCUMENTARY 1- False spirits invade the church - KUNDALINI WARNING - Andrew Strom -Part 1"
https://www.youtube.com/watch?v=eBpw2oQrvMM
- eienääei
Kylässä suuren suuren Helluntaiseurakunnan vanhan, tärkeän jäsenen luona.
Aiheena erään hengen nimissä järjestettävät illat.
Kirjahyllyn sisältö, Benny Hinn, Kenneth Copeland, Rodney Howard Brown, Hagin, Bill Jonhson jne jne.
Olen eronnut kyseisestä seurakunnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .944666Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403153Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032212Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351368Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691122
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1141002