Köyhän kannattaa tarkistaa ostoskuitti

vähärahainen

Onneksi minulla oli kuitti tallessa, kun eräässä tavaratalossa asioidessani kassa oli maksattanut minulla erään tuotteen kahteen kertaan. Vähän ihmettelin suurta loppusummaa, mutta kiireessä lähdin kotiin ja vasta kotona katsoin kuitista että yksi oli myyty kahden hinnalla. Onneksi oli kuitti tallella ja sain ylimääräisenä maksetun hinnan takaisin. En tiedä, miten ilman kuittia olisi käynyt. Itselläni tuo tuote maksoi n. 25€, joka ei ehkä rikkaan lompakossa paljon merkitse, mutta minun kukkarossani se on ihan mukava raha.

Katsokaapa muutkin köyhät kuittienne perään. Voihan se olla, että jonkun muunkin ostoksia maksatetaan tuplahintaan...

Minkähän takia monissa kaupoissa kassa kysyy että haluatteko kuitin?

11

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjen_jättiläiselle

      Ja miten muka todistit kaupassa, että olit oikeasti ostanut vain yhden kappaleen tuota tuotetta? Et mitenkään. Oli kuitti tai ei, juuri tuota asiaa et kuitillakaan pysty todistamaan.

      • vähärahainen

        Joka tapauksessa minulle hyvitettiin tuo liikaa maksatettu summa. Ilmeisesti sen siis jotenkin pystyin todistamaan, uskoitpa sitten sitä tai et.


    • kyllähuomaaaa

      Kyllä huomaan heti jos 25 eur summa mennyt 2 kertaa eikä tarvi edes kotio asti mennä. 2.50eur vois joskus jäädä huomaamatta.

      • pakkotarkistaa

        Se kyllä kannattaisi katsoa jo siinä kassalla, niinhän monet tekee että tihrustavat ennenkuin alkavat pakkaamaan tavaroita.
        Köyhän on pakko olla tarkka, ja virheitä kassoille sattuu helposti.
        Kerran sain liikaa takaisin mutta olin hiljaa ja laitoin rahat lompakkoon ja lähdin, sika kun olen.


    • köyhänkuitit

      Säilytän aina kaikki kuitit, koska tarvitse verotusta varten monia kuitteja, joten kerään kaikki kuitit ja katson kotona aina, että tarvitsenko ko. kuittia verotusta varten, samalla tarkista, että kuitti on kuten pitääkin olla.
      Usein kuiteissa on virheitä, että tuotteesta on peritty liikaa. Kuitti on muutenkin hyvä ottaa AINA ostosten yhteydessä, koska on paljon helpompi reklamoida mm. tuotevirheestä, kun on kuitti.

      • Pitkäaikatyötön

        Kerran jouduin palauttamaan samana päivänä ostamani jugurttipurkin, koska avattuani näin jugurtin pinnalle kasvaneen homekukkasen. Ihan nätin näköinen se oli, mutta ei tehnyt mieli syödä. Purkin kannessa oli ollut pikkuruinen reikä, jota en ollut ostaessa huomannut. Kuitti oli hyvä olla mukana palauttaessa, kun kaikki kaupat myivät samaa tuotetta.


    • Köyhä_Poika

      Kun ostatte niitä alennustuotteita, katsokaa että niistä sitten kanssa näkyy se alennus kuitissa. Jos käytte Halpa-Hallissa, lähtekää aina siitä että hyllyhinta ei täsmää kassalla. Kasperin K-marketissa oli vuoden verran hyllyssä eurovaras 1.90 joka maksoi kassalla 2.35, ja siitä huomauteltiin jatkuvasti. Vaikuttaa tahalliselta. Se on tapa varastaa ilman että voi jäädä kiinni. Oli niin tai näin, kymmenen kertaa tuollaisen tuotteen ostettuasi olisit periaatteessa oikeutettu saamaan yhden ilmaiseksi, kuten minä tunnen olevani. En saanut, joten kerron sen nyt tässä julki.

      • alennustuotteet

        Kyllä kannattaa ottaa kuitti jos alennustuotteita niin elintarvikkeissa kuin muissakin, jos ostaa vaikka paidan missä alennus 25% niin kohteliaasti voi aukasta suunsa kassalla että alennustuote.


    • Virheitä.tapahtuu

      Myyjä ei saisi edes kysyä otatko kuitin, hänen olisi se annettava suoraan kysymättä.
      Asiakkaan on itse oltava tarkkana. Kerron oman tarinani. Kaupassa jossa poikkesin oli kaksi lukulaitetta, ensimmäiseen laitteeseen tuotteen summa oli näppäilty oikein mutta toiseen laitteeseen summa oli kääntynyt päinvastaiseksi joka sitten myös tililtäni perittiin. Summa 25 euroa oli näppäilty toisessa laitteessa 52 euroksi ja tämä suurempi summa meni tililtäni.
      Tiliä tarkistaessani kiinnitin huomion siihen onko hinta todella noin suuri ko. tuotteesta. Olin lähtenyt kaupasta kiireellä ja en katsonut kuittia lähemmin aikaisemmin. Tilinkin tarkistin vasta myöhemmin. Onneksi sain kaupasta kaksi eri kuittia, joista toisessa oli eri summa. Näin virhe oli helppo myöhemminkin todistaa koska tapahtumasta oli kaksi eri kuittia.
      Omat tilitietonsa on tärkeää tarkastaa joka kuukausi ja kuitit pitää tallella niin kauan kuin tili on tarkastettu.

      • tarkkanasaaolla

        Muutenkin kannattaa tarkistaa tiliotteekin, että täsmääkö summat tilillä. Itselläni on ollut sellainen tilanne, että tililtäni on veloitettu mm. toisen asiakkaan maksuja, sekä ihan muuta minulle kuulumatonta maksua. Suurin veloitus oli 1700€!!!
        Kannattaa myös olla yhteydessä pankkitarkastukseen, jos virheitä toistuvasti.
        Tiedän näitä virheitä olleen toisillakin, sillä erään lähisukulaiseni maksupalveluun viedyt laskut (kaikki) oli veloitettu pankin toimesta vahingossa seurakunnan tililtä, kun yksi laskuista oli ollut haudanhoitomaksu seurakunnan tilille. Samassa pankissa erään perikunnan, jossa äitini oli osalla, kaikki varat siirtyivät täysin väärän henkilön tilille pankin erehdyksen vuoksi ja olivat väärän henkilön tilillä VUODEN!!! Onneksi tuo henkilö, jonka tilille rahat olivat siirtyneet, oli vanha henkilö ja ei käyttänyt rahojaan, eikä myöskään ollut edes huomannut, että oli saannut tililleen ylimääräisen sinne kuulumattoman rahasumman. Ja tapaus tuli ilmi vasta, kun perikunta alkoi ihmettelemään, että milloin pankki aikoo hoitaa perikunnan asiat loppuun, kun vuosi oli kulunut perunkirjoituksesta, selvisi että asia oli kyllä hoidettu... mutta ei ihan siten, kuin olisi kuulunut.


      • Pitkäaikatyötön
        tarkkanasaaolla kirjoitti:

        Muutenkin kannattaa tarkistaa tiliotteekin, että täsmääkö summat tilillä. Itselläni on ollut sellainen tilanne, että tililtäni on veloitettu mm. toisen asiakkaan maksuja, sekä ihan muuta minulle kuulumatonta maksua. Suurin veloitus oli 1700€!!!
        Kannattaa myös olla yhteydessä pankkitarkastukseen, jos virheitä toistuvasti.
        Tiedän näitä virheitä olleen toisillakin, sillä erään lähisukulaiseni maksupalveluun viedyt laskut (kaikki) oli veloitettu pankin toimesta vahingossa seurakunnan tililtä, kun yksi laskuista oli ollut haudanhoitomaksu seurakunnan tilille. Samassa pankissa erään perikunnan, jossa äitini oli osalla, kaikki varat siirtyivät täysin väärän henkilön tilille pankin erehdyksen vuoksi ja olivat väärän henkilön tilillä VUODEN!!! Onneksi tuo henkilö, jonka tilille rahat olivat siirtyneet, oli vanha henkilö ja ei käyttänyt rahojaan, eikä myöskään ollut edes huomannut, että oli saannut tililleen ylimääräisen sinne kuulumattoman rahasumman. Ja tapaus tuli ilmi vasta, kun perikunta alkoi ihmettelemään, että milloin pankki aikoo hoitaa perikunnan asiat loppuun, kun vuosi oli kulunut perunkirjoituksesta, selvisi että asia oli kyllä hoidettu... mutta ei ihan siten, kuin olisi kuulunut.

        Ilman muuta. Itse tankkasin erään kerran pankkikortilla St1:n kylmäasemalla, ja otin tietenkin kuitin. Myöhemmin tiliotetta tarkastaessani tililtä olikin veloitettu muu summa. Se oli onneksi hieman pienempi, eikä ollut kuin vajaan euron verran pielessä. Koska olin silti velvoitettu maksamaan koko summan, säilytin kuitin ja tarkkailin uutta veloitusta, mutta sitä ei koskaan tapahtunut.
        Joskus on jokin korttimaksu jätetty kokonaan veloittamatta, ja olen sitten odotellut vuodesta toiseen, milloin asia alkaa yritystä kiinnostaa, kunnes veloitus lopulta vanheni.

        Toisin päinkin on käynyt, että ravintolan kassalla tilatessani ensin kortilta veloitettiin, maksupääte hyväksyi tapahtuman ja kehotti poistamaan kortin. Otin korttini, mutta sitten nuori myyjä alkoi väittää, että maksua ei ollut tapahtunut. Väitin vastaan, ja sitten tuli omistaja paikalle. Tutkittuaan kassakonetta hänkin sanoi, että ei ole maksettu.
        Jouduin sitten maksamaan toiseen kertaan, koska muuten olisin jäänyt ruoatta. Sanoin tulevani myöhemmin paikalle uudestaan tiliotteen kanssa ja vaatimaan ylimääräisen veloituksen palautusta. Niin tietysti teinkin, ja ravintola sentään siinä vaiheessa korjasi virheensä, kun näytin ns. mustaa valkoisella.

        Toisinaan pääte ei lue korttia, vaaan läpyskää täytyy pyyhkiä puhtaaksi toimimisen toivossa. Ja kerran TB:n kylmäasemalla automaatti ei saanut yhteyttä minnekään, joten jouduin ajamaan kylän keskustaan nostamaan rahaa pankkiautomaatilta, palaamaan takaisin ja tankkaamaan käteisellä. Onneksi en siinä ihan viimeisillä bensatipoilla ajellut.

        Nyttemmin pankki on laittanut vastalauseistani huolimatta uuteen korttiini lähimaksuominaisuuden, jotta siltä voi kuka tahansa maksupäätteen haltija veloittaa langattomasti jopa 25 euroa. Siis ilman että minulta kysytään mitään, siinä kun ei tarvitse kuin viedä laite metrin päähän kortistani, ja veloitus lähtee tililtä. Pin-koodia kysellään vain silloin tällöin.

        Ja sitten jotkut vielä ihmettelevät, miksi yhä käytetään 'vanhanaikaista' käteisrahaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe