Mistä ja millainen pyörätuoli vanhukselle?

pyörätuoliakaipaava

Vanhus ei pysty kävelemään kuin sisällä rollaattorilla. Ei ole käynyt ulkona vuosiin, ellei lainapyörätuolia. Apuvälinevarastosta saakin lainaan, mutta haku ja vienti on aina iso homma eikä lainatuoli kulje hyvin kuin tasaisella asvaltilla.

Voiko pyörätuolia saada pysyvään lainaan? Miten se tapahtuu? Millainen sen pitäisi olla jos haluaisi ulkoiluttaa mökillä (ylä- ja alamäkiä, nurmea ja epätasaistakin maastoa)? Silti saisi olla kokoon taittuva, että sopisi autoon.

4

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjenuoraa

      Apuvälinelainaamosta saa pyörätuoleja pidemmäksi ajaksi lainaan ja siellä pystyvät neuvomaan millanen tuoli olis hyvä just noissa maastoissa. Kannattaa ottaa pyörätuolin tarvitsija mukaan kun käy siellä, silloin saa oikean kokoisen ja mallisen pyörätuolin mukaan. Siellä opastavat myös pyörätuolin käytössä ja siinäkin neuvovat miten sen saa auton kyytiin sopimaan.

    • pyörätuoliakaipaava

      Pitääkö olla jokin lääkärintodistus liikuntakyvystä vai saako ilmankin? Nyt siis olemme saaneet vain pikalainoja.

      • Soitaensin

        Ei mun käsittääkseni tarvi mitään lääkärintodistusta, kun siellä käy lainaamassa apuvälineitä. Voit tietenkin lääkäriltä pyytää lähetteen, jos se auttais pitkäaikaisen apuvälineen saantiin.


    • pyörätuoliakaipaava

      Niinpä onkin eli saa ilman lääkärintodistustakin! Mutta valitettavasti vain sen peruspyörän joka ei kulje kuin ihan tasaisella pinnalla. Saako mistään muualta pyöriä vaikka vuokralle? Kai sellaisiakin pyöriä on jotka kulkisivat edes pikkuisen epätasaisessa maastossa, poluilla ja nurmikoilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe