Vanhus ei pysty kävelemään kuin sisällä rollaattorilla. Ei ole käynyt ulkona vuosiin, ellei lainapyörätuolia. Apuvälinevarastosta saakin lainaan, mutta haku ja vienti on aina iso homma eikä lainatuoli kulje hyvin kuin tasaisella asvaltilla.
Voiko pyörätuolia saada pysyvään lainaan? Miten se tapahtuu? Millainen sen pitäisi olla jos haluaisi ulkoiluttaa mökillä (ylä- ja alamäkiä, nurmea ja epätasaistakin maastoa)? Silti saisi olla kokoon taittuva, että sopisi autoon.
Mistä ja millainen pyörätuoli vanhukselle?
6
1749
Vastaukset
- Ohjenuoraa
Apuvälinelainaamosta saa pyörätuoleja pidemmäksi ajaksi lainaan ja siellä pystyvät neuvomaan millanen tuoli olis hyvä just noissa maastoissa. Kannattaa ottaa pyörätuolin tarvitsija mukaan kun käy siellä, silloin saa oikean kokoisen ja mallisen pyörätuolin mukaan. Siellä opastavat myös pyörätuolin käytössä ja siinäkin neuvovat miten sen saa auton kyytiin sopimaan.
- pyörätuoliakaipaava
Pitääkö olla jokin lääkärintodistus liikuntakyvystä vai saako ilmankin? Nyt siis olemme saaneet vain pikalainoja.
- Soitaensin
Ei mun käsittääkseni tarvi mitään lääkärintodistusta, kun siellä käy lainaamassa apuvälineitä. Voit tietenkin lääkäriltä pyytää lähetteen, jos se auttais pitkäaikaisen apuvälineen saantiin.
- pyörätuoliakaipaava
Niinpä onkin eli saa ilman lääkärintodistustakin! Mutta valitettavasti vain sen peruspyörän joka ei kulje kuin ihan tasaisella pinnalla. Saako mistään muualta pyöriä vaikka vuokralle? Kai sellaisiakin pyöriä on jotka kulkisivat edes pikkuisen epätasaisessa maastossa, poluilla ja nurmikoilla?
- Anonyymi
Tuolla ainakin joku näyttää tarjoavan pyörätuolia pois ilman lähtöhintaa:
https://www.huuto.net/kohteet/pyoratuoli/599451625 - Anonyymi
Ehdottomasti sähköpyörätuoli joka on viritetty malli ja kulkee noin 70 kilsaa tunnissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896052KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3365351Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222707Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841885Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051697- 1141581
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181543seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241464Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351413