Pitääkö olla jotain papereita katsastukseen mukana

Envaanmuista

Siis, sorry, tyhmä kysymys, mutta pitääkö olla rekisteriote mukana katsastukseen? Eikö sen saa siellä toimistossa sähköisesti. Jotenkin muistan että ei tarvitsisi enää kannella mukana.i
Pitäs tämä asia muistaa, mutta kun ne aina muuttuu. Kiitos jos joku tietää.

20

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän rekisteriotetta enää edes ole muutoin kuin sähköisenä.

• Jotenkinmuist

Mitähän tähän vastaisi, ettei vaikuta idiootilta. Voi siis mennä ilman mitään papereita, ilmeisesti? Ennen piti olla joku paperi mukana, no en aina käy itse, kun joku on hoitanut asian puolestani.

• Jotenkinmuist kirjoitti:

Mitähän tähän vastaisi, ettei vaikuta idiootilta. Voi siis mennä ilman mitään papereita, ilmeisesti? Ennen piti olla joku paperi mukana, no en aina käy itse, kun joku on hoitanut asian puolestani.

Kaikki propuskat ovat sähköisinä tallessa. Katsastuksessa tarkastetaan koneella myös, että verot ja vakuutukset on maksettu, joten niistäkin kysellään kuitteja vain jos eräpäivä on mennyt ja maksut just hoidettu, etteivät ole ehtineet kirjautua.

• Vielkerra
        Kollimaattori kirjoitti:

Kaikki propuskat ovat sähköisinä tallessa. Katsastuksessa tarkastetaan koneella myös, että verot ja vakuutukset on maksettu, joten niistäkin kysellään kuitteja vain jos eräpäivä on mennyt ja maksut just hoidettu, etteivät ole ehtineet kirjautua.

Siis uudestaan kiitän! Kummallista, et edellinen viestini oli poistttu. Siinä vain kiitin, että viitsit vastata.
        Ja mainitsin olevani huippukuski ( onkohan se mainontaa) mutta etten jaksa aina muistaa kakkea mikä liitty paperi eikun sähköiseen rumbaan. Toiv pirssi mene läpi.

• Rekisteriote-mukaan

Katsastin Toukokuussa autoni ja sain paperisen rekisteriotteen, katsastusmies sanoi että seuraavalla kerralla rekisteriote muuttuu sähköiseksi.

• Itse katsastin viime lokakuussa, rekisteriotetta ei kysytty eikä sitä autossa enää olekaan.

• kohtasennäkee

Jo toissa kerralla kertoi ettei seuraavalla kerralla tarvita rekisteriotetta, mutta viime syys- tai lokakuussakin antoivat. Pitääkö se viimeinen paperinen kuitenkin ottaa mukaan? Sittenhän näkee tarvitseeko. Eikö autossakaan muka tarvitse olla enää mitään papereita?

• muistaisin-näin

Katsastus todistuksessa lukee, että pitää olla mukana autossa.
      Eli edellinen katsastustodistus on hyvä olla.
      Ei sitä kai pakosti tarvitse katsastukseen, mutta jos on, niin heitä se tiskiin.

• Uusintakatsastus

Tärkein paperi on sellainen, missä on numeroita molemmin puolin. Yleensä niitä tarvitaan useampia. Köyhät sanoo niitä rahaksi.
      Toki muitakin papereita tarvitaan eli kaikki ne, mitä autossasi pitää aina olla ajossa mukana.

• Selluloosat

Ei tarvita mitään papereita. Kaiken saa sähköisesti. Ei mitään paperimappia hanskalokerossa enään. Jos poliisi pysäyttää he katsovat tietokoneelta tiedot. Paperi on historiaa.

• Missätiedotnäkee

Pääseekö muuten itse katsomaan trafin sivuilla omaa rekisteriotettaan? Tietääkste? Tai onks se siis trafi missä se rekisteriote on? En muista oman auton köyttöönottopäivää. Kuukauden kyllä mut en päivää.

• Trafin verkkopalvelussa näkee ilmaiseksi omissa nimissä olevien ajoneuvojen kaikki viranomaistiedot.

Vaatii vahvan tunnistautumisen.

• paperiton.suomalainen
      • Bouts

Mua ei oo kukaan pysäyttänyt 20 vuoteen. :D Eikä oo papreitakaan ollut kärryssä. Jotenkin tajuan et ei kukaan enään osaa pyörittää jotain paperista rekisteriotetta. Onneksi auto on sentään fyysisesti olemassa ja rautaa...pahoin pelkään et sekin muuttuu sähköiseksi.

• SCANIA.man

Voit ottaa mukaan rekisteriotteen 1 osan siinä on auton tiedot katsastus aika jne... Se se on yleensä mikä kannattaa ottaa mukaan. Toki oon kuullu että laki ois muuttunu että ei tarvis ees sitä mutta mulla se on ollu aina mukana ja kyllä ne sen ottaa. Onnea katsastukseen ja tässä vähän ajo musiikkia kaupanpäälle ;)

https://www.youtube.com/watch?v=pl5yxWBqnxM

Eix oo kiva kun täälä on kunnon tyyppejäki jotka voi neuvoa eikä kaikki jotain trollaavia pellejä joilla ei oo muuta tekemistä...

• 353W

Rekisteröintiotteesta ei ole väliä mutta, ilmoitusosa on hyvä pitää allekirjoitettuna autossa aina mukana oman oikeusturvan vuoksi. Vaikka olemmekin Suomessa, eihän sitä koskaan tiedä. Autovarkauden sattuessa olisi kurjaa jos olisi unohtunut.

• W222

Jotkut suosittelevat vielä erillistä luovaria pitämään valmiina...

• Näillämen

Läpi män kirkkaasti. Kiitos neuvoista. Mitään papruja ei tarvinnut, kaikki on sähköistä. Enempi katsastusmies kehui autoa, kun eukko ikinä minua!

• Heijaahei

Siihen ei montaa adjektiivia tarvita! D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3164
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2092
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1859
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1661
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1526
    9. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    10. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      44
      1222
    Aihe